TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 21 Aug 2019 03:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 31 Mar 2009 07:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
In 16 - 17 aprilie 2009 va avea loc la Ploiesti workshopul international "Promovarea sistemelor de troleibuze". Programul manifestarii, la care vom fi si noi prezenti, se afla in atasament si pe pagina de internet www.ratph.ro

Sunt cateva municipalitati prezente, vorbind de performanta in transportul cu troleibuze. Culmea, este prezent si directorul Tursib, Adrian Popa, cu o "lucrare" intitulata "Dezavantajele troleibuzului in orasul Sibiu" :!: :!: :!:


Attachments:
00_Programm.pdf [55.9 KiB]
Downloaded 288 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Apr 2009 13:48 
Conferinta a fost extrem de interesanta.

Cuvantul de deschidere l-a avut Vitaly Lulko, seful diviziei de troleibuze de la Mosgortrans (Moscova). El a facut si o scurta prezentare a situatiei actuale din Moscova, pe scurt: 1800 troleibuze in 9 depouri (unul e partajat cu tramvaie) plus inca unul in constructie, 85 linii de troleibuz, cea mai aglomerata linie detine 75 ture la ore de varf...

A urmat apoi Radu Popescu, director RATP Ploiesti.
A prezentat proiectele de viitor pe termen scurt si mediu. Vrea sa regandeasca aproape toate traseele din Ploiesti si sa nu mai aiba linii care se dubleaza pe distante mari. Sistemul va fi format din linii principale pe axele orasului si circular si linii secundare.
Referitor la tramvai, a dat vina pe infrastructura proasta din anii 80 si pe faptul ca cetatenii se plang de vibratii si zgomot in zona centrala a orasului. A precizat ca viteza comerciala este de 12,5km/h care este foarte scazuta. Nu a precizat nimic referitor la desfintarea toatala sau partiala a liniei 101, cert este ca din centru va disparea de la suprafata si se va construi un tunel de vreo 2,5 km cu 5 statii subterane (probabil in vreo 6-7 ani....).
Referitor, la proiecte pe termen scurt, principala dorinta a lui este sa extinda troleibuzul, astfel:
- linia 44 - extindere retea 4,5 km pana la Hipodrom, concomitent cu desfintarea liniei 30 - costuri estimate 900,000 euro
- linia 204 - transformarea liniei 104 in troleibuz - 11,5 km - costuri 2,3 mil euro
- extindere pe 3 km pe linia 5 - costuri estimate 600,000 euro
In plus, mai doreste linii noi de autobuz in Blejoi si Paulesti si mai vrea inchiderea inelului de cale ferata intre N-V si N si introducerea unui sistem de "tren usor" circular.

Urmatoarea prezentare a fost "Dezavantajele troleibuzului in Sibiu" - Adrian Popa - Tursib Sibiu.
Per ansamblu, o prezentare jenant de slaba - omul asta efectiv se comporta ca un badaran, citea prezentarea de pe niste foi, nu mai stia unde a ramas....
A precizat ca incovenientele majore din Sibiu sunt: viteza mica datorata retelei foarte proaste si a traficului greu din Sibiu, parcul este uzat tehnic si moral.
A facut si o prezentare a numarului zilnic de calatori in zile lucratoare pe cateva trasee:
- T1 - 2,000 calatori / zi
- T2 - 4,000 calatori / zi
- T5 - 2,000 calatori / zi (asta parca e desfintat deja)
- 5 si 8 - 6,000 calatori / zi
- 9 si 11 - 5,000 calatori / zi
- 12 - 14,000 calatori / zi
- 17 - 10,000 calatori / zi
- restul traseelor - sub 1,000 calatori / zi
A mai precizat si costurile troleibuz vs. autobuz - troleibuz 0,45 lei / km si autobuz 0,29 lei / km, fara a pune la calcul motorina sau curentul care in mintea lui sunt comparabile la pret. bineinteles ca a starnit multe rumori si mai ales comentarii si intrebari din partea dlui. Schindler de la Salzburg.
A mai facut o ultima precizare care a starnit hohote in sala: doar 4% din sibieni merg "la negru"(fara sa-si cumpere bilet).
Per ansamblu, o prezentare de toata jena...

Dupa aceea a urmat Ghe. Neag de la RATUC Cluj-Napoca, un om de nota 10.
A inceput prezentarea dandu-i cu tifla lui Popa: "daca colegul meu vrea sa scoata troleibuzul, eu vreau sa-l bag si mai mult... :lol: "
In Cluj la ora actuala 33% din calatoriile cu transp local sunt facute cu troleibuzul. Parcul este format din 108 troleibuze, 8 statii de alimentare, 99 km cale dubla.
Obiectivele dlui Neag sunt sa inlocuiasca o parte a parcului invechit (DAC 117) cu troleibuze noi moderne, sa modernizeze reteaua veche si sa extinda reteaua actuala catre zone unde fluxurile de calatori au crescut mult.
In final a facut o comparatie, ce ar insemna 100 de autobuze sa inlocuiasca 100 de troleibuze:
- 536 kg particule solide / zi
- 3235 kg oxid de azot / zi
- 57 kg dioxid de sulf / zi
- 4719 kg monoxid de carbon / zi
- 439178 kg dioxid de carbon / zi
- 34 kg de metan / zi
Destul de alarmant!
A facut si o comparatie a costurilor combustibilor troleibuz vs. autobuz:
- autobuz: 0,306 l / km = 0,994 lei / km
- troleibuz: 2,43 KW / km = 0,729 lei / km


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Apr 2009 14:21 
Urmatoarea prezentare a fost a lui Conrad Troullier de la Stadtwerke Sollingen.
Sollingen este un oras cu aprox. 150,000 locuitori.
Stadtwerke detine 6 linii de troleibuz (681-686) cu intervale de succedare la 10 min si 10 linii de autobuz (687-699) cu intervale de succedare la 20 min. In plus exista si 8 linii de autobuz de noapte care circula la o ora (22-6 de luni pana vineri, 22-8 vineri/sambata si 22-10 sambata/duminica).
Parcul Stadtwerke este format din 52 troleibuze si 42 de autobuze.
Viteza comerciala a troleibuzului este de 22-24km/h, iar a autobuzului de 18-20km/h. Troleibuzele sunt dotate cu sistem "unda verde".
In 2009 vor sosi 13 troleibuze HESS articulate noi.
La ora actuala Stadtwerke transporta 25,5 mil. calatori / an, adica in medie 70,000 calatori / zi
Dl. Troullier a facut si o comparatie a costului/km troleibuz vs. autobuz:
- costuri de exploatare: 0,24 euro/km vs. 0,62 euro/km
- costuri de intretinere: 0,36 euro/km vs. 0,37 euro/km
- costuri de infrastructura: 0,72 euro/km vs. 0,45 euro/km
- costuri de "capital" (nu am inteles la ce se refera): 0,22 euro/km vs. 0,15 euro/km
- forta de munca nu intra in calcul pentru ca este la fel
- total: 1,54 euro/km vs. 1,58 euro/km

Urmatoarea prezentare ar fi trebuit sa o tina dl. Nickel din Leipzig, insa nu a ajuns si i-a tinut prezentarea dl. Schindler din Salzburg care a participat la realizarea proiectului de reintroducere a troleibuzului in Leipzig.
In prezent, in Leipzig sunt 14 linii de tramvai si 60 linii de autobuz.
Intrucat 50 de autobuze articulate vor trebui inlocuite s-a luat in considerare ca inlocuirea acestora sa se faca cu troleibuze.
Prima linie din proiect este linia 60 care va avea traseul fostei linii 60 desfintate in anul 1975 (atunci s-a luat decizia desfintarii troleibuzului intrucat aveau nevoie de articulate, iar Skoda, singurul furnizor de troleibuze agreat de RDG nu producea articulate). Saptamana viitoare are loc prezentarea proiectului de fezabilitate, insa toata lumea asteapta in Leipzig alegerile....

Urmatoarea prezentare a fost a Adrianei Ticau, euro-parlamentar, membra in comisia de transport.
A prezentat o noua directiva CE (criteriul verde) care stipuleaza ca la achizitia de vehicule pentru transportul public se va lua in considerare nu doar pretul de achizitie, ci si costurile de utilizare pe durata de viata a acelor vehicule.

A urmat o prezentare mai mult de istorie, despre transportul cu troleibuze din Lublin, Polonia - unul dintre cele 3 orase poloneze cu troleibuz.
In finalul prezentarii, ne-a dat linkul: http://www.mpk.lublin.pl unde exista un joc online de condus troleibuze :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Apr 2009 15:15 
Din partea RATB ar fi trebuit sa vina Stefan Iordache, insa in locul dumnealui a venit un inginer Virgil Cernescu, un om care habar n-avea sa vorbeasca. A tinut o prezentare slabutza rau despre troleibuzele din Bucuresti.

O prezentare de nota 10 a avut-o dl. Schindler despre circulatia troleibuzelor in centrul vechi din Salzburg.
La ora actuala, reteaua de troleibuze din Salzburg insumeaza 158km sau 8 linii. Parcul este format din 80 de troleibuze artculate (55 sunt low-floor, iar 15 au motor diesel auxiliar). Pe langa cele 80, in functiune mai sunt 3 troleibuze istorice. Macazele sunt electrice (98) si mecanice (100). Pentru alimentrea retelei exista 16 substatii.
In prezent, Salzburg testeaza:
- capatani pentru captatori produsi de K&M, Kiepe, Esko si productie proprie
- captatori din aluminiu-GFK produsi de Esko
- noi macaze de viteza produse de Esko si Electroline (55 km/h pe directie dreapta si 40km/h pe abatuta)
- se are in vedere un sistem de control automat al macazelor
- capete de linie troleibuz cu un sigur stalp de sustinere a retelei radial
Ca si proiecte noi, se cauta rute noi in centru, linii interurbane cu troleibuzul (inclusiv una care sa treaca in Germania), transformarea macazelor mecanice in macaze electrice.
Anul acesta se va da in folosinta linia 10:
- 800 m retea noua, in rest totul exista
- 4 noi macaze
- 3 troleibuze noi in serviciu
- modernizare retea existenta dar folosita doar pentru acces/ retragere/ manevre
Tot anul acesta vor incepe sa soseasca noile troleibuze Solaris/ Cegelec 18AC. Au fost comandate 20 de bucati cu o optiune pentru inca 5. Acestea sunt dotate cu motor diesel auxiliar si fiecare contine 3 unitati AC. Livrearea lor se va face pana in 2011.

Nu in ultimul rand, dl. Schindler ne invita in perioada 2-12 octombrie 2009 la sarbatorirea a 100 de ani de transport electric in Salzburg. Atunci vor fi introduse in circulatie noile troleibuze, Stadt Bus Salzburg va avea portile deschise si va fi prezentat "tramvaiul gaben" in Mirabellplatz, un tramvai restaurat la Iasi.


In fine, am lasat la sfarsit o veste foarte buna.
Am stabilit un contact cu dl. Constantin Donea, presedintele executiv al URTP. Dansul si-a exprimat dorinta de a colabora indeaproape cu noi. Va urma o intalnire cu dumnealui. Pana in 1999 a lucrat la RATB si a fost director in exploatarea troleibuzelor. A condus echipa care a realizat troleibuzul dublu-articulat (mi-a confirmat ca a existat doar 7091 si ca s-a facut si un autobuz dublu-articulat, dar ca s-a casat imediat...)


Dl. Donea a tinut si o prezentare generala a transportului public cu troleibuzul in Romania.
In primul rand a inceput cu o mica istorie:
- 1942 - Timisoara
- 1949 - Bucuresti - anul acesta implinim 60 de ani de la darea in folosinta a liniei 81: P-ta Victoriei - Hipodromul Baneasa
- 1959 - Brasov, Cluj-Napoca si Constanta - 50 de ani de troleibuz in 3 orase
- 1983 - Sibiu
- 1985 - Iasi - nu mai exista - din pacate stim ce s-a intamplat acolo
- 1987 - Suceava - nu mai exista - sanse minime de a se mai intampla ceva
- 1989 - Medias si Galati - 20 de ani de troleibuz
- 1990 - Targoviste - nu mai exista - din nou sanse destul de reduse de a se mai intampla ceva
- 1994 - Vaslui
- 1995 - Piatra Neamt, Tg Jiu si Slatina (la Slatina nu mai exista si sansele de reintroducere sunt nule)
- 1996 - Baia Mare si Satu Mare (Satu Mare nu mai exista si situatia este destul de incerta)
- 1997 - Ploiesti
Asadar, 18 orase, insa 5 au renuntat la troleibuz.

Ce ne rezerva viitorul apropiat:
- Baia Mare - cumpara 5 troleibuze
- Brasov - intentie de a achizitiona 10 troleibuze
- Bucuresti - s-a dat OK-ul pentru 170 troleibuze si 8,4 km cale dubla pentru Fundeni, Morarilor - linia 253, modernizarea dep. Bucurestii Noi si Vatra Luminoasa, 2 substatii
- Craiova - 10 troleibuze + 6 km cale dubla
- Galati - inca 10 troleibuze
- Oradea - intentie de a introduce troleibuzul
- Piatra Neamt - doreste 100 (!!!??) troleibuze S-H si reablilitare retea + extindere masiva
- Vaslui - extindere cu 2 km cale dubla


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 08:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
In atasament 3 lucrari, primite prin amabilitatea d-lor Gunter Mackinger si Mattis Schindler. Sunt prezentari de la Cluj Napoca, Sibiu si Solingen.

Va rog sa remarcati ca in prezentarea RATUC-ului se vorbeste tocmai de costuri de exploatare mai mici ale troleibuzului fata de autobuz, prezentandu-se si un mod de calcul.

Tursib-ul incearca sa ne convinga de contrariu, intr-un mod mincinos. Insa, ei se acuza: cititi "lucrarea" lor. Veti vedea ca toate costurile pt. traseele T1 si T2 sunt mai mici decat costurile pt. alte trasee de autobuz.


Attachments:
03_Klausenburg.pdf [561.48 KiB]
Downloaded 247 times
04_Solingen.pdf [2.32 MiB]
Downloaded 345 times
Dezavantajele troleibuzului in orasul Sibiu.ppt [23.9 MiB]
Downloaded 423 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Nov 2009 17:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Celelalte lucrari prezentate la Ploiesti.

Sursa: Radu Popescu, director general RATP.


Attachments:
SIMPOZION PLOIESTI 2009 Dan Caravia.ppt [4.06 MiB]
Downloaded 350 times
TEP Ploiesti Brizzi.ppt [11.2 MiB]
Downloaded 294 times
MPK Lublin_prezentacja_trolejbusy_RUMUNIA_en.ppt [46.65 MiB]
Downloaded 537 times
090417_Trolleybuses in Salzburg_Engl_Ploiesti.ppt [21.26 MiB]
Downloaded 305 times
Ploiesti Vossloh Kiepe.ppt [41.26 MiB]
Downloaded 321 times
2009_urban_mobility_leaflet_en.pdf [1.89 MiB]
Downloaded 265 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Dec 2009 14:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Prezentarile RATB si RATUC (in limba romana).


Attachments:
RATB.pdf [1.68 MiB]
Downloaded 305 times
Cluj.pdf [710.35 KiB]
Downloaded 233 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group