TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 16 Jan 2021 09:50

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Filovia dello Stelvio (Filovia dell'Alta Valtellina) a reprezentat un sistem de tractiune electrica cu trolee, folosit pt. transportul materialelor de constructie pt. doua baraje, gestionat de AEM Milano.

Au fost folosite si doua troleibuze pt. transportul personalului.

Doua trasee:

Tirano-Bormio-Boscopiano, 66 km

Bivio Molina-Digapoli, 14 km

Quote:
L'Aem disponeva di venti filoveicoli Fiat CGE con guida a destra per la gestione della filovia, cose ripartiti:

16 filocarri a tre assi modello FIAT 672F/121 (matricole 1-16)
2 filotrattori a due assi FIAT 666F/20 (matricole 17-18)
2 filocorriere a due assi su telaio FIAT 666F/20 (matricole 19-20).
Tra il 1947 ed il 1949 per il servizio di linea Tirano-Bormio furono utilizzati anche due filobus Alfa Romeo serie 621-630, prestati dall'ATM di Milano.


http://it.wikipedia.org/wiki/Filovia_dello_Stelvio

http://hutnyak.com/Trolley/trolleyhisto ... Valtellina


Attachments:
Bormio 1940.jpg
Bormio 1940.jpg [ 67.15 KiB | Viewed 15804 times ]
Sondalo.jpg
Sondalo.jpg [ 55.71 KiB | Viewed 15804 times ]
TrolleyTruck.jpg
TrolleyTruck.jpg [ 55.99 KiB | Viewed 15799 times ]
AEM 17 -anul 1944.jpg
AEM 17 -anul 1944.jpg [ 226.13 KiB | Viewed 13203 times ]
aem15 Valtellina.jpg
aem15 Valtellina.jpg [ 232.97 KiB | Viewed 13202 times ]
filovia.jpg
filovia.jpg [ 139.85 KiB | Viewed 13188 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 17:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Se foloseau cele doua fire pt. deplasarea in ambele sensuri. Din loc in loc existau incrucisari, sistem adaptat dupa cel de tramvai.

Foto: Alessandro Albe, flickr


Attachments:
AEM trolleytrucks.jpg
AEM trolleytrucks.jpg [ 230.28 KiB | Viewed 13202 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 17:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
AEM 12, anul 1950.

Foto: Alessandro Albe, flickr


Attachments:
AEM 12.jpg
AEM 12.jpg [ 848.36 KiB | Viewed 13202 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 17:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Gara Tirano.

Foto: Alessandro Albe, transphoto.ru


Attachments:
Tirano gara.jpg
Tirano gara.jpg [ 133 KiB | Viewed 13203 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 19:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Brassovia wrote:
Cu marfa prin oras, pe santiere, in industrie... ipostaze mai putin obisnuite pentru troleibuze. Am avut si noi parte de un experiment asemanator prin 1985.


Troleibuzul ITB 5941 devenit ITB 01.

In anii '82-'83 s-a experimentat si in Romania transportul cu trolley-trucks, denumite "trolecare". Am vazut la TVR un reportaj pe aceasta tema si ulterior am citit despre trolecar intr-o revista Magazin. Nimeni nu a reusit pana in prezent sa dea detalii referitoare la aceste trolecare.


Attachments:
5941.jpg
5941.jpg [ 118.58 KiB | Viewed 15785 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Feb 2012 19:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
"Filocompattatore", gunoiera bi-mode, prezenta in Bologna: http://www.pdbologna.org/Blog-Democrati ... sieme.html

Urmand link-ul gasiti planuri ambitioase de dezvoltare a retelei de troleibuz in Bologna dar si prezentarea troleibuzelor si tramvaielor folosite pt. transformarea marfii.

Foto 3, 4: A. Albe, flickr.


Attachments:
Cargo filobus Bologna 1.jpg
Cargo filobus Bologna 1.jpg [ 203.19 KiB | Viewed 15583 times ]
Cargo filobus Bologna 2.jpg
Cargo filobus Bologna 2.jpg [ 212.19 KiB | Viewed 15583 times ]
Filocompattatore ASM Bologna.jpg
Filocompattatore ASM Bologna.jpg [ 187.46 KiB | Viewed 13202 times ]
Filocompattatore Bologna.jpg
Filocompattatore Bologna.jpg [ 1.63 MiB | Viewed 13202 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Feb 2012 14:58 
Silviu Sintea wrote:
In anii '82-'83 s-a experimentat si in Romania transportul cu trolley-trucks, denumite "trolecare".Nimeni nu a reusit pana in prezent sa dea detalii referitoare la aceste trolecare.
În decursul anului 1984, la URAC-ITB, a fost transformat un troleibuz DAC 112E în troleibuz de "transport materiale". A avut numărul de inventar ITB 01. Este cel din fotografia postată de Silviu, de altfel se vede şi sigla ITB-ului cu numărul respectiv. Caroseria a fost scurtată la partea din spate şi pe peretele spate au fost montate uşi de acces, de asemenea, a avut o uşă glisantă dintr-o singură foaie, pe partea dreaptă. Consola spate a măsurat 2890 mm în loc de 3370 mm, lungimea troleibuzului scurtându-se de la 11680 mm la 11200mm. Dulapul cu contactori de la partea din spate a fost mutat pe laterala stângă, în spatele postului de conducere, de asemenea şi canalul de cabluri ce coboară de pe acoperiş.
    În anul 1985, URAC-ITB transformă în continuare alte 14 troleibuze în "transport materiale" şi "transport tehnologic", deosebirea fiind că acestea vor avea şi o uşă de acces pe partea stângă, ambele fiind glisante dar din câte două foi. ITB 02 va avea aceeaşi schemă de culoare, ITB 03 la ITB 07 vor avea schema de culoare modificată (conform desenelor postate) în alb şi albastru, iar ITB 08 la ITB 15 vor avea schema de culoare în galben şi roşu.


Attachments:
1984_DAC 112E utilitar 01_b.jpg
1984_DAC 112E utilitar 01_b.jpg [ 51.99 KiB | Viewed 15541 times ]
1984_DAC 112E utilitar 01_c.jpg
1984_DAC 112E utilitar 01_c.jpg [ 51.71 KiB | Viewed 15540 times ]
1985_DAC 112E utilitar 02_b.jpg
1985_DAC 112E utilitar 02_b.jpg [ 51.24 KiB | Viewed 15540 times ]
1985_DAC 112E utilitar 02_c.jpg
1985_DAC 112E utilitar 02_c.jpg [ 53.19 KiB | Viewed 15540 times ]
1985_DAC 112E utilitar 03-07_b.jpg
1985_DAC 112E utilitar 03-07_b.jpg [ 50.01 KiB | Viewed 15540 times ]
1985_DAC 112E utilitar 03-07_c.jpg
1985_DAC 112E utilitar 03-07_c.jpg [ 53.06 KiB | Viewed 15539 times ]
1985_DAC 112E utilitar 08-15_b.jpg
1985_DAC 112E utilitar 08-15_b.jpg [ 53.44 KiB | Viewed 15539 times ]
1985_DAC 112E utilitar 08-15_c.jpg
1985_DAC 112E utilitar 08-15_c.jpg [ 54.86 KiB | Viewed 15541 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Feb 2012 15:11 
În anul următor, 1986, la URAC-ITB, este transformat un troleibuz DAC 112E în laborator mobil de verificare a reţelei de alimentare. La fel ca şi la troleibuzele "transport marfă", dulapul cu contactori de la partea din spate a fost mutat pe laterala stângă, în spatele postului de conducere, de asemenea şi canalul de cabluri ce coboară de pe acoperiş. Peretele din spate a căpătat o pereche de uşi, cu balamale, care aveau geamuri atât la partea superioară cât şi la partea inferioară.


Attachments:
1986_DAC 112E laborator_b.jpg
1986_DAC 112E laborator_b.jpg [ 55.46 KiB | Viewed 15539 times ]
1986_DAC 112E laborator_c.jpg
1986_DAC 112E laborator_c.jpg [ 53.95 KiB | Viewed 15539 times ]
1986_DAC 112E laborator_d.jpg
1986_DAC 112E laborator_d.jpg [ 52.43 KiB | Viewed 15539 times ]
1986_DAC 112E laborator_e.jpg
1986_DAC 112E laborator_e.jpg [ 50.18 KiB | Viewed 15539 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Mar 2012 21:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Folosit in Elvetia (St. Gallen) pt. degivrarea retelei de troleibuz.

Foto: www.bahn-bild.de


Attachments:
ein-neuer-mini-trolleybus-fuer-sg-83902.jpg
ein-neuer-mini-trolleybus-fuer-sg-83902.jpg [ 150.59 KiB | Viewed 15411 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2012 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Folosit in Kaiserslautern.

http://www.drehscheibe-foren.de/foren

Foto 2: Harry Sanders, anul 1985.


Attachments:
kaiserslautern001akk5.jpg
kaiserslautern001akk5.jpg [ 167.45 KiB | Viewed 14929 times ]
trolecar Kaiserslautern.jpg
trolecar Kaiserslautern.jpg [ 353.51 KiB | Viewed 10588 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2012 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Folosite in Bitterfeld si Elbingerode (Germania).

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-4020081


Attachments:
bitterfeld1fl6.jpg
bitterfeld1fl6.jpg [ 129.82 KiB | Viewed 14927 times ]
elbingerode1tp2.jpg
elbingerode1tp2.jpg [ 177.62 KiB | Viewed 14928 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Apr 2013 19:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
DTU-10 (KrAZ-219) -fabricat in anul 1961- in depoul Simferopol.

Foto: http://www.transphoto.ru


Attachments:
DTU-10.jpg
DTU-10.jpg [ 380.67 KiB | Viewed 13203 times ]
KRAZ Crimeea.jpg
KRAZ Crimeea.jpg [ 175.91 KiB | Viewed 13119 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Apr 2014 10:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Trolleybusman :)



Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Tue 01 Jul 2014 08:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Silviu wrote:
Filovia dello Stelvio (Filovia dell'Alta Valtellina) a reprezentat un sistem de tractiune electrica cu trolee, folosit pt. transportul materialelor de constructie pt. doua baraje, gestionat de AEM Milano.

Au fost folosite si doua troleibuze pt. transportul personalului.


Foto: Alessandro Albe, flickr


Attachments:
AEM.jpg
AEM.jpg [ 283.79 KiB | Viewed 13202 times ]
AEM a.jpg
AEM a.jpg [ 651.3 KiB | Viewed 13202 times ]
AEM b.jpg
AEM b.jpg [ 137.43 KiB | Viewed 13202 times ]
AEM 12a.jpg
AEM 12a.jpg [ 160.83 KiB | Viewed 13202 times ]
Garaj Grosio.jpg
Garaj Grosio.jpg [ 144.07 KiB | Viewed 13202 times ]
Tirano.jpg
Tirano.jpg [ 167.13 KiB | Viewed 13202 times ]
Tirano 1.jpg
Tirano 1.jpg [ 173.74 KiB | Viewed 13202 times ]
filovia AEM.jpg
filovia AEM.jpg [ 209.4 KiB | Viewed 13202 times ]
AEM c.jpg
AEM c.jpg [ 272.85 KiB | Viewed 13202 times ]
AEM d.jpg
AEM d.jpg [ 229.69 KiB | Viewed 13202 times ]
Scale di Fraele.jpg
Scale di Fraele.jpg [ 179.97 KiB | Viewed 13202 times ]
AEM e.jpg
AEM e.jpg [ 233.15 KiB | Viewed 13202 times ]
120475554_3451145061645339_8893574220070271093_o.jpg
120475554_3451145061645339_8893574220070271093_o.jpg [ 238.71 KiB | Viewed 1650 times ]
120488762_3451145094978669_5561221709982383917_o.jpg
120488762_3451145094978669_5561221709982383917_o.jpg [ 237.58 KiB | Viewed 1650 times ]
120601314_3451145158311996_6838094082098277173_o.jpg
120601314_3451145158311996_6838094082098277173_o.jpg [ 251.43 KiB | Viewed 1650 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jul 2014 08:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Vetra,

Colectia Alessandro Albe, flickr


Attachments:
Vetra.jpg
Vetra.jpg [ 610.6 KiB | Viewed 13202 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jul 2014 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Datele tehnice ale trolecarelor (click pe poza pt. rezolutia originala).

Sursa: http://www.skyscrapercity.com/


Attachments:
00copertina.jpg
00copertina.jpg [ 1.29 MiB | Viewed 13186 times ]
01pag01.jpg
01pag01.jpg [ 1.16 MiB | Viewed 13186 times ]
02pag02.jpg
02pag02.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 13186 times ]
03pag03.jpg
03pag03.jpg [ 1.24 MiB | Viewed 13186 times ]
04pag04.jpg
04pag04.jpg [ 1.27 MiB | Viewed 13186 times ]
05pag05.jpg
05pag05.jpg [ 1.26 MiB | Viewed 13186 times ]
06pag06.jpg
06pag06.jpg [ 1.12 MiB | Viewed 13186 times ]
07pag07.jpg
07pag07.jpg [ 1.15 MiB | Viewed 13186 times ]
08pag08.jpg
08pag08.jpg [ 980.29 KiB | Viewed 13186 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jul 2014 13:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Si aici gasim cateva date despre trolecarele italiene dar si despre trenurile epocii respective (sper ca ati remarcat in pozele cu gara Tirano, reteaua bifilara a trenurilor).


Attachments:
Valtellina.pdf [3.86 MiB]
Downloaded 182 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Jul 2014 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Au existat si trolevaporase :D

Cititi aici: http://www.lowtechmagazine.com/2009/12/ ... boats.html


Attachments:
Trolley.jpg
Trolley.jpg [ 129.22 KiB | Viewed 13119 times ]
Trolley 1.jpg
Trolley 1.jpg [ 369.56 KiB | Viewed 13119 times ]
Teltow trolleyboat.jpg
Teltow trolleyboat.jpg [ 161.7 KiB | Viewed 2271 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Sep 2014 11:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Trolecare folosite in agricultura.

In Belarus, in localitatile Snov, respectiv Kosino.

Foto: transphoto.ru


Attachments:
Snov.jpg
Snov.jpg [ 364.46 KiB | Viewed 12991 times ]
Kosino.jpg
Kosino.jpg [ 352.19 KiB | Viewed 12991 times ]
Kosino 1.jpg
Kosino 1.jpg [ 106.82 KiB | Viewed 12991 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Nov 2014 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Troleibuz cu 4 captatoare!!

Primele doua sunt pt. degivrare, iar celelalte pt. alimentarea la reteaua electrica in scopul propulsarii vehiculului.

Foto: Harry Sanders, Lausanne, anul 1984.


Attachments:
TL de-icing trolleybus.jpg
TL de-icing trolleybus.jpg [ 94.97 KiB | Viewed 12895 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Nov 2014 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Masina de interventie in Solingen.

Foto: Marcus Fey.


Attachments:
Solingen.jpg
Solingen.jpg [ 120.47 KiB | Viewed 12890 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Dec 2014 13:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Silviu wrote:
Au existat si trolevaporase.


"Ein Obus auf dem Teltowkanal".


Attachments:
Vb6-2006_Obus auf dem Teltowkanal.pdf [1.14 MiB]
Downloaded 226 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Aug 2015 08:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Folosit in Eberswalde.


Attachments:
IFA W 50L.jpg
IFA W 50L.jpg [ 51.06 KiB | Viewed 11888 times ]
W50-955.jpg
W50-955.jpg [ 252.65 KiB | Viewed 11631 times ]
955 Eberswalde.jpg
955 Eberswalde.jpg [ 442.66 KiB | Viewed 11622 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Sep 2016 12:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Trolecar tip YaG-6 folosit in Odessa pt. transport de marfa, intre anii 1948 si 1958.

transphoto.ru


Attachments:
Odessa YaG-6.jpg
Odessa YaG-6.jpg [ 578.75 KiB | Viewed 11248 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Sep 2016 09:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
St. Lambrecht (Austria).

http://www.sfu.ca/person/dearmond/morph ... ht.ett.htm


Attachments:
St.Lambrecht.1.jpg
St.Lambrecht.1.jpg [ 58.57 KiB | Viewed 11201 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Dec 2016 22:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
Masina de interventie in Biel/Bienne.


Attachments:
Biel trolley.jpg
Biel trolley.jpg [ 295.24 KiB | Viewed 10647 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Oct 2020 18:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50345
In data de 29 septembrie 2020 a fost inaugurat camionul electric Leibherr T236, ce circula in Erzberg (Austria), intr-o mina de siderit. Camionul foloseste captatoare de troleibuz, cuplate la retea aeriana (a fost montat un tronson de 510 m lungime).

Provocarile tehnologiei liniei aeriene de contact sunt speciale: clasa de sarcina utila este solicitanta (100 tone), terenul este neuniform, traseul are curbe stranse si uneori sunt conditii meteorologice nefavorabile. Punctul cel mai inalt are 1055 m fata de nivelul marii.

Lungimea traseului cu linie de contact va fi de cca 5 km iar flota va fi compusa din 6 camioane electrice. Astfel, vor fi economisite 3 milioane de litri de motorina pe an si reducerea anuala de emisii de dioxid de carbon este de 4200 tone. Nu mai vorbim de lipsa emisiilor de oxizi de azot.

Stirea 3: https://tvthek.orf.at/profile/Steiermark-heute/70020/Steiermark-heute/14066414
https://www.krone.at/2240770
https://traktuell.at/a/spatenstich-fuer-elektro-lastfahrzeuge-am-erzberg

Foto 2-4: Gunter Mackinger.


Attachments:
5251_1_1280-0-0_.jpg
5251_1_1280-0-0_.jpg [ 121.62 KiB | Viewed 1719 times ]
P1160280.jpg
P1160280.jpg [ 196.19 KiB | Viewed 1719 times ]
P1160281-e1601486633560-1024x576.jpg
P1160281-e1601486633560-1024x576.jpg [ 112.09 KiB | Viewed 1719 times ]
P1160260.jpg
P1160260.jpg [ 172.47 KiB | Viewed 1719 times ]
ERZBERG Trolley.jpg
ERZBERG Trolley.jpg [ 594.03 KiB | Viewed 1719 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group