TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 21 Nov 2019 20:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 13 Apr 2011 17:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48743
Este vorba de un prototip testat in Esslingen, ce folosea bateriile reincarcate de la reteaua de troleibuz. Prototipul a fost fabricat in anul 1974 (!!) si sta la baza troleibuzelor hibrid moderne, cu supercapacitori. Nemtii, inovatori, ca de obicei.

Mai multe informatii: http://www.obus-es.de/th_oe302.htm


Attachments:
OE302_1975.jpg
OE302_1975.jpg [ 53.33 KiB | Viewed 4341 times ]
OE302_1978a_.jpg
OE302_1978a_.jpg [ 159.53 KiB | Viewed 4341 times ]
OE302_1978b_.jpg
OE302_1978b_.jpg [ 155.41 KiB | Viewed 4341 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Apr 2011 17:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48743
Informatii suplimentare:

https://media.daimler.com/marsMediaSite ... id=9272056


Attachments:
75076_49.jpg
75076_49.jpg [ 1.96 MiB | Viewed 515 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 19:03 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Alte câteva informaţii suplimentare, din arhiva personală, despre duobusul (hibrid troleibuz-baterii) MERCEDES BENZ-OE.302. De remarcat, în penultima fotografie, sistemul automatizat de repunere a captatorilor pe firele de contact.


Attachments:
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_a .jpg
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_a .jpg [ 48.72 KiB | Viewed 4295 times ]
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_b.jpg
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_b.jpg [ 61.06 KiB | Viewed 4295 times ]
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_c.jpg
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_c.jpg [ 59.51 KiB | Viewed 4295 times ]
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_d.jpg
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_d.jpg [ 59.36 KiB | Viewed 4294 times ]
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_e.jpg
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_e.jpg [ 65.64 KiB | Viewed 4294 times ]
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_f.jpg
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_f.jpg [ 50.8 KiB | Viewed 4294 times ]
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_g.jpg
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_g.jpg [ 39.18 KiB | Viewed 4295 times ]
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_h.jpg
DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_h.jpg [ 40.76 KiB | Viewed 4294 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 19:32 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Deşi nu are alimentare de la reţea, cred că şi acesta îşi are locul tot aici. Se numeşte tot MERCEDES BENZ OE.302 şi a fost prezentat la Expoziţia IAA Hanovra în anul 1969, cu patru ani înainte de cel din postarea anterioară. Motorul DIESEL auxiliar are numai 48 kW (65 CP), este cuplat cu un electrogenerator, care, la rândul său, încarcă cele cinci baterii cu plumb, produse de VARTA. Tracţiunea acestui hibrid este asigurată de un motor electric, alimentat de la baterii la o tensiune de 380 V, având puterea de 90 kW (după alte surse, 115 kW).
    Din arhiva personală, câteva informaţii despre acest hibrid (motor DIESEL-electrogenerator-baterii).


Attachments:
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_a.jpg
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_a.jpg [ 50.66 KiB | Viewed 4286 times ]
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_b.jpg
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_b.jpg [ 71.17 KiB | Viewed 4286 times ]
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_c.jpg
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_c.jpg [ 64.38 KiB | Viewed 4286 times ]
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_d.jpg
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_d.jpg [ 70.85 KiB | Viewed 4286 times ]
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_e.jpg
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_e.jpg [ 55.28 KiB | Viewed 4286 times ]
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_f.jpg
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_f.jpg [ 36.94 KiB | Viewed 4286 times ]
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_g.jpg
DE_MB-OE.302 hibrid-bus&baterii_g.jpg [ 51.37 KiB | Viewed 4286 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Apr 2011 00:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Daca are doar 48 KW inseamna ca merge cu intermitenta; doar cand e necesar. Sau gresesc?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Apr 2011 11:28 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Da, acest autobuz hibrid merge acţionat numai electric, de la baterii, iar motorul DIESEL şi electrogeneratorul sunt folosite exclusiv, numai pentru reîncăcarea bateriilor, când acest lucru devine necesar.
    Şi, repetând cuvintele lui Silviu, din prima postare, "Nemţii, inovatori, ca de obicei".


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group