TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 16 Jul 2019 01:42

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Sun 23 Apr 2006 23:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Discutiile au fost purtate si in alte topice, aici le sintetizam. Troleibuzele 112 E aveau lada de contactori in spate, dupa modelul troleibuzelor scurtate din Bucuresti si nu aveau prezente gemuletele din spatele usii a treia, prezente la modelul 212 E.
Am ales ca exemplu troleibuzul 005 din Kiev, fotografia fiind realizata in anul 1982.
Adresa: http://www.trolleybus.kiev.ua/112e_d1.html


Attachments:
005b.jpg
005b.jpg [ 46.21 KiB | Viewed 19904 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Apr 2006 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Troleibuzele 212 E sint arhicunoscute.
CLUJ NAPOCA


Attachments:
059.jpg
059.jpg [ 89.13 KiB | Viewed 19902 times ]
061.jpg
061.jpg [ 85.36 KiB | Viewed 19902 times ]
064-101.jpg
064-101.jpg [ 76.78 KiB | Viewed 19903 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Apr 2006 23:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Il dau exemplu si pe 7342, fotografiat de dr2005: cred totusi ca e troleibuz scurtat. Nu s-au fabricat 212 E scunde, nici 217 E scunde, desi si acestea, dupa Rk-uri bucurestene, aveau "fata" noua.


Attachments:
7342.jpg
7342.jpg [ 49.22 KiB | Viewed 19898 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Apr 2006 23:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Si tot de pe siteul lui Dragos, 7335 scurtat.
http://transportbucuresti.trei.ro/trole ... 212ECS.htm


Attachments:
7335.jpg
7335.jpg [ 46.57 KiB | Viewed 19896 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 03:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Acesta e scurtat. #7335 a fost scurt din constructie.


Attachments:
71480650018ux.jpeg
71480650018ux.jpeg [ 85.1 KiB | Viewed 19683 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 04:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Iata o poza cu un Dac 112E scurtat din Dac 117E la Iasi. Poza este facuta de RaduB.


Attachments:
417.jpg
417.jpg [ 402.82 KiB | Viewed 19678 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 08:31 
Ati afirmat ca nu a existat 117EA. Ok, dar (ma voi referi la Iasi)...

La troleibuzele fabricate incepand cu 1987 se observa o serie de diferente constructive fata de anterioarele. Exista si diferente de natura tehnica? In privinta denumirii, cum s-a facut diferentierea intre cele doua - sa le zicem - subtipuri?

Lasand la o parte faptul ca in mai multe orase utilizatori ai forumului faceau distinctia intre cele doua subtipuri, cunoscand denumirile 117E si 117EA, iata un extras dintr-un mefix al Sectiei 1 RATP Iasi (fiind documente interne, nu pot pune mai mult de atat):

...DAC 117E si DAC 117EA. Care ar fi explicatia?

Troleibuzul aratat mai sus este un fost 117E[A], fabricat in 1987. A fost scurtat (atasarea capatului remorcii, cuprinzand usa 4, la tractor + relocarile necesare) in cadrul RATC Iasi.

Rog ca mesajul sa-mi fie interpretat ca pur intrebator, si nu in alt fel!


Attachments:
image29xb.jpeg
image29xb.jpeg [ 15.76 KiB | Viewed 19678 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 19:01 
312E sunt 7447 si 7448. 212E sunt 7335, 7341, 7342 si 7446 (la subtipuri nu ma amestec, poate gresesc).
612 si 712 ce or fi oare ? De la 512 se sare la 812.
Una din diferentele autobuzelor si troleibuzelor 11x si 21x este pozitionarea usii a 2'a fata de prima. Iata totusi un exemplu de dezinformare, al carui autor nu il cunosc si nu stiu de unde am aceasta schema. Poate o recunoaste cineva.


Attachments:
File comment: (C) autor necunoscut
Rocar.jpg
Rocar.jpg [ 30.97 KiB | Viewed 19901 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 20:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Continui discutia tot cu o poza de pe siteul lui Dragos, cu troleibuzul 7446. Cablurile sint dirijate linga gemuletul din spate si nu exista un geam devenit mai mic (al treilea, partea stinga a vehiculului), cum este la troleibuzele date de mine ca exemplu din Cluj.
Nu stiu daca au lada aceea de contactori in interiorul vehiculului. Daca nu, posibil sa fie 212 ECS.


Attachments:
7446.jpg
7446.jpg [ 42.45 KiB | Viewed 19876 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Apr 2006 22:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
#7446 nu are lada de contactori in interior.


Attachments:
74460650057ia.jpeg
74460650057ia.jpeg [ 75.54 KiB | Viewed 19674 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Apr 2006 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Nu-mi dau totusi seama daca acea pirdalnica lada cu contactori se afla in interior.


Attachments:
bus 0001.JPG
bus 0001.JPG [ 78.37 KiB | Viewed 19855 times ]
bus 0003.JPG
bus 0003.JPG [ 108.38 KiB | Viewed 19855 times ]
bus 0018.JPG
bus 0018.JPG [ 107.44 KiB | Viewed 19855 times ]
DAC212E-prototyp.jpg
DAC212E-prototyp.jpg [ 242.76 KiB | Viewed 11612 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Apr 2006 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1. Troleibuzul Rocar 212 postat mai sus este unul atipic.
2. Judecand dupa culoare si dupa geamuri, pare a fi contemporan cu primele 217, facute, probabil, pentru export. Anul fabricatiei pare 1987. Pentru cei care au activat pe forumul vechi: observati culoarea si ferestrele; sunt la fel cu cele ale Rocarului 318 Tandem
3. De fapt, sunt prezente caracteristici ale seriei 1:
-doua trape, avand exact aceeasi pozitionare si aceleasi dimensiuni
-inexistenta stalpunul "ingrosat" dintre ferestrele 2 si 3
Cand spun seria 1 ma refer la
-DAC 112 cu caroserie Roman
-DAC 112 provenit din scurtarea DAC 117
-DAC 117
4. Este foarte probabil ca acea lada cu contactori sa fie chiar in spatele soferului. Daca tinem cont de lipsa de imaginatie a celor de la Autobuzul, acolo ar trebui sa fie. De altfel, am impresia ca se si vede lada respectiva
5. Daca cineva se intelege bine cu Claudiu Patrut din Timisoara (userul Claudiu), ar fi bine sa ia legatura cu el, pentru ca Claudiu sigur cunoaste bine modelele de troleibuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Apr 2006 21:57 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Cred ca lada de contactori este totusi in spate. Ia uitati-va pe unde intra cablurile electrice si unde este tunelul. Sa le fi adus pe langa podea pana in spatele cabinei soferului? Lipsa de imaginatie a celor de la Rocar? OK dar ganditiva ca atunci eram in socialism si se punea totusi problema economiilor. Si apoi Roman 112 avea lada de contactori in spate si nu jena pe nimeni. Si inca ceva. Avea prevazut si loc pentru taxatoare (2+24+...). Nu se vede de asemenea separatia intre salon si cabina soferului, distincta la 212E si 217E. Cred ca este totusi primul model de 212E facut pentru export.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Apr 2006 22:24 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1. Intr-adevar, tunelul e in spate deci, logic ar fi ca si contactorii sa fie acolo.
2. Elementul caracteristic seriei 2 il constituie blocul electronic pentru comanda contactorilor. la modelele 112 obisnuite, acesta se gaseste in peretii cabinei soferului, pe partea dinspre salon; acolo e o "umflatura" care ascunde blocul respectiv. Aici, unde s-ar putea afla?
3. Lipseste cea de-a treia trapa de pe partea opusa usilor, adica trapa de sub fereastra 4 (fereastra 0 e cea a soferului). Asta inseamna ca 212 din poza are ceva in minus fata de 212 obisnuit.
4. Nu in ultimul rand, e mai scurt. 212 obisnuit mai are un gemulet in spatele usii III si, implicit, in spatele ferestrei 6.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 20:48 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
Din arhiva personala - pe care o mentionam si pe topic-ul cu Tandem - am gasit o nota datata 6.10.1988 in care era mentionat ca 7335 (vopsit la vremea respectiva intr-o schema pe verde si alb) a fost transferat de la Nitu Vasile la Vatra Luminoasa. Garantez ca 7335 a fost de la inceput scurt (nu modificat din 117) si a fost 'inmatriculat' cu numar de parc undeva in perioada Aug-Sep 1987. Pe 24.09.1987 circula pe 76. A mai existat inca un prototip scurt, vopsit intr-o schema alb-albastru-rosu, ceva mai scund decit 7335, care nu a fost niciodata in trafic si care a fost garat pentru o perioada (1987-1988) la Nitu Vasile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 23:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
7335 nu e fabricat in 1989? Cel putin asa zice Atlasul. In cazul in care e mai vechi, atunci e posibil ca si #7336 ss fie mai vechi de 1989.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 May 2006 13:32 
Din pacate nu am notat nimic, precum a facut, din fericire, 1689, dar cu siguranta 7335 dateaza de prin 1987-1988. Sper sa nu gresesc, dar prin 89 se ajunsese deja pe la 7374.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 May 2006 13:58 
Stiu ca le-am vazut pe 7335...7340 la inceputul lui 1989, dar nu stiu cand au fost fabricate. Daca 7335 a fost inainte la alt depou, e posibil sa nu fi mers prin centru, deci sa nu-l fi vazut eu.
In mod absolut sigur 7341 si 7342 au fost fabricate in 1989 si au iesit la strada prin septembrie. Le-am vazut cu inscriptia "PROBE". Urmatoarele troleibuze (7343...7374) sunt cele in schema rosie si au fost fabricate intre 1989 si 1990.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jun 2006 22:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
sisintea wrote:
Nu-mi dau totusi seama daca acea pirdalnica lada cu contactori se afla in interior.

In sfirsit am gasit si un 112E :P
Lada cu contactori se afla in spate.


Attachments:
405.jpg
405.jpg [ 278.12 KiB | Viewed 19740 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Am dovada tranzitiei lui 112 E spre 212 E, fiind vorba chiar de troleibuzul 7446, despre care s-a mai discutat la noi pe forum (foto: Alan O. Watkins, 1992):


Attachments:
7446_172.jpeg
7446_172.jpeg [ 69.75 KiB | Viewed 19665 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Oct 2008 21:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Adaug la colectia noastra inca un troleibuz 112E, cu numarul de inventar ITB 5321.

Foto: Robert Kindl (anul 1995).


Attachments:
5321a.JPG
5321a.JPG [ 297.77 KiB | Viewed 18956 times ]
5321.JPG
5321.JPG [ 350.74 KiB | Viewed 18957 times ]
5321, 575.JPG
5321, 575.JPG [ 308.68 KiB | Viewed 18956 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Oct 2008 21:45 
5321 a fost singurul troleibuz DAC 112 din dep. Nitu Vasile destui ani. De obicei era titular in 74, dar mai scapa prin week-end si in 73.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 10:34 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 78
Troleibuzul articulat din spatele lui 5321 este 7127.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 10:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Interesant ca 5321 a primit numar de parc de tip 5xxx, desi se pare ca a aparut dupa debutul seriei 7xxx. Trebuie sa fie din aceeasi serie mica cu #40x din Constanta, daca nu chiar prototipul. Nu a proliferat acest tip, pentru ca pe atunci era la moda eficienta utilizarii soferilor si a reducerii consumurilor, deci se impuneau economic articulatele, in ciuda raportului putere/sarcina mai mic si a manevrabilitatii dificile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 11:29 
5321 a primit numar in continuarea celorlalte DAC 112E, cu caroserie Roman.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Dec 2008 03:39 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 94
Am remarcat ceva despre poza cu 112e cu negru la geam...este in 2 usi cu trei geamuri intre usa 1 si 2, la fel ca cele facute pentru Bogota. ce difera e schema de vopsire...intrebarea e acum, daca acel troleu a ajuns acolo, si a fost revopsit (toate cele trimise inca exista desi ruginesc, si toate sunt in schema crem cu dunga galbena si rosu pe mijloc) sau a ajuns altundeva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Apr 2011 19:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Troleibuzul RATC 404 (arhiva d-lui Bucsan). Pacat de istoria aruncata la gunoi.


Attachments:
404.jpg
404.jpg [ 62.1 KiB | Viewed 16059 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2013 23:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Fiindca in urma unor discutii intre prieteni au inceput sa se emita liste de vehicule create din amintiri imprecise, cream aici topicul unde inventariem precis si detaliat toate troleibuzele articulate moderne fabricate in Romania, repartizate pe orasele unde au fost livrate.

Incep cu Brasov.
Sper sa fie cat mai putine erori.

DAC 117 EA (total 194 bucati livrate noi din fabrica)

- 1981 (10 buc): 114-118 [1 dunga subtire crem / fond rosu (clasic ITB)], 119-123 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis (clasic ITB)]
- 1982-1983 (50 buc): 124-143 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis (clasic ITB)], cu ferestre mai scunde la usi: 144 [1 dunga groasa alba pe fond galben inchis (clasic "autobuze ITA", schema prezenta si la Constanta)], 145-173 [3 dungi: albastru dechis + rosu subtire la mijloc + albastru deschis / fond alb]
- 1984 (30 buc): 174-203 [3 dungi: albastru deschis + rosu subtire la mijloc + albastru deschis / fond alb; fara tragatoare]; Obs.:185 scurtat la 2x in 1994, ca utilaj gresare
- 1985 (32 buc, fara ornament lateral si fara geamuri mobile pe dreapta, cu casete de traseu lateral si spate): 204, 205-234, 235 [3 dungi: albastru inchis + rosu (mai jos si mai gros) + albastru inchis / fond alb; fara tragatoare]
- 1986 (40 buc): 1-30 [2 dungi: rosu + albastru inchis / fond alb], 236-245 [2 dungi: rosu + albastru inchis / fond alb]
- 1987 (8 buc, cu lampi spate independente, din care): 1 buc inalt: 246 [1 dunga crem / fond maro inclusiv partea de sus]; 7 buc scunde: 31-37 [1 dunga crem / fond maro inclusiv partea de sus]
- 1988 (10 buc, scunde): 247 [1 dunga groasa sub geamuri albastru inchis / fond gri inclusiv partea de sus], 248 [1 dunga groasa sub geamuri verde inchis / fond crem], 249 [1 dunga groasa sub geamuri ? / fond ?], 250 [1 dunga groasa sub geamuri verde inchis / fond crem]; 40 [1 dunga groasa sub geamuri albastru inchis / fond gri inclusiv partea de sus], 41-44 [1 dunga groasa sub geamuri verde inchis / crem, 45 [unicat scund, 3 dungi: albastru deschis + rosu in zig-zag + albastru inchis? / fond alb, ferestre mobile, caseta linie fata dreptunghiulara dar scunda]
- 1989 (5 buc, scunde): 46 [1 dunga crem / fond maro inclusiv partea de sus], 47-50 [1 dunga crem / fond rosu inchis visiniu inclusiv partea de sus]
- 1990 (9 buc, inalte, dotari imbunatatite): 51-59 [1 dunga lata jos rosu deschis / fond crem]
NOTA: Numerele 38 si 39 nu s-au alocat din cauza ca exista inca la acel moment ungatorul #38 de tip DAC-ROMANIA 112E.

DAC/ROCAR 217 E (total 25 bucati livrate noi din fabrica, plus inca 24 bucati livrate second-hand)

1992 (10 buc): 60 [1 dunga lata jos rosu inchis / fond crem], 61-62 [1 dunga lata jos gri inchis / fond crem], 63 [1 dunga lata jos maro / fond crem], 64-69 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond crem]
1993 (8 buc): 70-72 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond alb griui], 73-74 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond crem], 75 [1 dunga lata jos verde inchis / fond crem], 76-77 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond crem]
1994 (6 buc): 78-83 [1 dunga lata jos albastru mediu / fond alb]
1997 (1 buc): 108 [1 dunga lata jos albastru inchis / fond alb]

2002 (16 buc, SH ex-Constanta): 116-131 revopsite divers
2003 (8 buc, SH ex-Constanta): 132-139 revopsite divers


Attachments:
1983 - in premiera articulate in Centru si Schei.jpg
1983 - in premiera articulate in Centru si Schei.jpg [ 76.56 KiB | Viewed 14845 times ]
Bara la bara pe linia 8 de odinioara.jpg
Bara la bara pe linia 8 de odinioara.jpg [ 92.87 KiB | Viewed 14837 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Mar 2013 23:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Bucuresti - inceputurile
Rog corecturi daca este cazul.

DAC 117 EA (total 335 buc.)

- 1980 (150 buc.):

7000 [prototip "1980", cate 2 dungi subtiri lipite negru + portocaliu, negru + verde]
7001 [prototip, 1 dunga subtire crem / fond rosu)]
7002 [prototip?, 3 dungi: roz + portocaliu + maro-inchis / fond alb]
7011-7029 [1 dunga subtire crem / fond rosu]
7030-7099 [1 dunga subtire crem / fond rosu, cu exceptia 7066 care avea fond albastru]
7003-7010 [1 dunga subtire crem / fond albastru]
7100-7149 [1 dunga subtire crem / fond albastru]

- 1980/1981 (100 buc.):

7150-7249 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis]

- 1981/1982 (85 buc):

7250-7299 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis]
7300-7334 [1 dunga subtire crem / fond albastru deschis]

Se reiau livrarile abia in 1987-89, cu primele scunde
Troleibuzul 7335 a fost un prototip unicat scurt 212E (?) [dungi verzi / fond crem]


Attachments:
7020.jpg
7020.jpg [ 222.97 KiB | Viewed 14845 times ]
7103.jpg
7103.jpg [ 99.09 KiB | Viewed 14831 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Mar 2013 00:29 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
Dupa anul 1990 seria brasoveana 144-173 stiu ca inca era functionala, de exmplu #144 care fusese revopsit in albastru jos + dunga rosie si una albastra sub geamuri, la interior pe barele care roteau usile sub vopseaua sarita se vedea pe alocuri culoarea galbena, nu inteleg de ce a fost revopsit, a fost unicul troleibuz galben de la Brasov? In anii '90-91 nu mai tin minte exact, acest troleibuz isi facea veacul pe linia 6.
As fi curios daca domnul Brassovia stie cate din exemplarele din 1981-1983 au supravietuit pana dupa 1990 la Brasov?
Stiu sigur ca troleibuzele din seria 1984 adica #174-203 mai erau functionale dupa 1990 poate chiar 1995?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group