Silviu Sintea wrote:
In poza apare un troleibuz DAC 112 E cu tragatoare!
Este chiar exemplarul -prototip care a fost fotografiat in Bucuresti in probe de fabrica, si care mai apoi a circulat la I. T Constanta (#324, devenit 380, culoare visiniu pe alb sau crem).
http://forum.transira.ro/viewtopic.php? ... c&start=30As dori sa adaug ca, desi caroseria era de Roman, inca de la inceput acest troleibuz s-a numit oficial "DAC
-ROMANIA 112E", spre deosebire de cele din anii 80, care s-au numit doar "DAC".
Primele astfel de troleibuze livrate in 1976 au avut din fabrica tragatoare si faruri dreptunghiulare. Ulterior s-a renuntat la scaunele tapisate, precum si la ferestrele de la partea de jos a usilor 2-3.
Unul din zgomotele caracteristice care insoteau cvasipermanent acest tip de troleibuz era cauzat de o deficienta in functionarea/exploatarea sistemului de servodirectie. La toate curbele luate mai din scurt, acest zgomot neplacut, insotit de vibratia vehiculului, iti trecea parca pe sira spinarii. O cauza credibila ar fi putut fi prezenta aerului in sistemul hidraulic.
Troleibuzul DAC-ROMANIA 112E era usor mai lent si mai putin nervos decat generatiile care i-au urmat, insa se remarca prin finisaje mai bune si interior mai confortabil. Acest tip a fost casat intre anii 1985-1995.