trollino wrote:
Tehnologie asemanătoare este deja in funcţiune pe autobuzele articulate Solaris Urbino 18.
Nu, tehnologie asemănătoare nu este pe autobuzul articulat SOLARIS URBINO 18 (care are lungimea de 18,00 metri). Tehnolologie asemănătoare este implementată pe două prototipuri de autobuz articulat SOLARIS URBINO 18.75 (care are lungimea de 18,75 metri) şi care sunt în prezent testate la Hamburg, în Germania.
Operatorul de transport public din Hamburg, Hamburger Hochbahn A.G., este parte a unui program de evaluare a tehnologiilor alternative de acţionare, susţinut de Universitate de Ştiinţe Aplicate din Hamburg, program în valoare de 41 milioane euro, cu denumirea "ELEKTROMOBILITÄT".
În acest scop, pe data de 18 decembrie 2014, a fost inaugurată o nouă linie de autobuz, cu indicativul "109 Innovationsline", în lungime de 9,3 km şi 23 staţii. Pe această linie vor circula diverse autobuze cu tehnologii alternative, cât şi un autobuz cu acţionare clasică, în scopul de a compara performanţele fiecărei tehnologii, în aceleaşi condiţii de funcţionare.
Printre alte autobuze ce participă la acest program sunt şi VOLVO 7900 ELECTRIC PLUG-IN HYBRIDBUS şi MERCEDES BENZ O.530 CITARO FUELCELL.
Cele două autobuze SOLARIS URBINO 18.75 FUELCELL au celule de combustibil cu hidrogen tip BALLARD, ce debitează energie electrică în bateriile de stocare, ce au 120 kWh. Tracţiunea este asigurată de două electromotoare. Emisii "zero".
Dimensiuni de gabarit: lungime 18750 mm; lăţime 2550 mm; înălţime caroserie 2850 mm, înălţime totală 3250 mm.
Ampatament 5870 + 6780 mm; consolă faţă 2700 mm; consolă spate 3400 mm.
Sursă:Hamburger Hochbahn A.G.