TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 10:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Autobuze DAC 112 UDM
PostPosted: Fri 04 Nov 2005 16:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Autobuzele Dac 112 UDM

O sa postez cateva Dac-uri mai deosebite din Bucuresti.... De exemplu #1888 are o schema de vopsire mai aparte si are scaune tapitate in interior (poza de interior nu a iesit bine, ca era cam intuneric :x )


Attachments:
1888-232-004_485.jpg
1888-232-004_485.jpg [ 54.84 KiB | Viewed 24218 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Nov 2005 16:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Åži inca unul frumos... #1892, de la acelasi garaj ca #1888 (Ferentari). Ceea ce mai are ,,ciudat" #1892 este geamul din spate, ce pare a proveni de la un Ik4!


Attachments:
1892-220-001_201.jpg
1892-220-001_201.jpg [ 87.85 KiB | Viewed 24217 times ]
1892-220-002_111.jpg
1892-220-002_111.jpg [ 84.38 KiB | Viewed 24218 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Nov 2005 16:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Interesant este si #1824, tot de la garajul Ferentari.


Attachments:
1824-173-001_106.jpg
1824-173-001_106.jpg [ 64.84 KiB | Viewed 24216 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Nov 2005 16:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#2642 de la Autobaza Alexandria. Interesant ÅŸi el:


Attachments:
2642-221-001_849.jpg
2642-221-001_849.jpg [ 72.87 KiB | Viewed 24213 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Nov 2005 22:28 
Un articol aparut pe 14 februarie 2002, in ziarul Ziua (http://www.ziua.ro/archive/2002/02/14/docs/9256.html):

"Dosar penal pentru fostul director al ROCAR

Politistii bucuresteni au inceput urmarirea penala impotriva fostului director al societatii "Rocar", a administratorului firmei "Cristal Car Romania" si a contabilului societatii, a declarat, ieri, intr-o conferinta de presa, generalul Florin Sandu, inspectorul general al Politiei. Constantin Moise, asociat unic si administrator al societatii comerciale "Cristal Car Romania" SRL si Florentina Dabu, contabil la aceeasi societate si fost director al societatii Rocar sunt acuzati de evaziune fiscala, fals intelectual si uz de fals. Potrivit anchetatorilor, in perioada mai-decembrie 2001, cei doi nu au inregistrat in contabilitatea firmei veniturile de peste 16 miliarde de lei, obtinute prin derularea contractelor de vanzare-cumparare a autovehiculelor Rocar incheiate cu primariile Constanta, Oradea si Iasi. Ei au denaturat, astfel, rezultatele financiare ale societatii si obligatiile fiscale fata de Bugetul de stat. Firma "Cristal Car" a incheiat cu societatea Rocar un contract pentru livrarea de autobuze si troleibuze primariilor din Constanta, Oradea si Iasi prin intermediul SC Dunarea Leasing SA. (P.N.)"

Acelasi ziar, 15 februarie 2002 ( http://www.ziua.ro/archive/2002/02/15/docs/9409.html ):

"Muncitorii de la Rocar nu au reusit sa blocheze traficul rutier

Angajatii societatii bucurestene Rocar au iesit, ieri, din nou in strada, incercand sa blocheze circulatia rutiera in doua zone ale Capitalei: pe Soseaua Giurgiului - in fata Pietei Progresul si la Cimitirul Eroilor Revolutiei. Au fost insa impiedicati de catre fortele de ordine. Prin urmare, protestul s-a desfasurat pasnic pe trotuarul din fata Cimitirului, traficul rutier desfasurandu-se fara incidente. Muncitorii sunt nemultumiti de lipsa banilor pentru reluarea productiei, dar si de managementul defectuos al intreprinderii. Liderul sindicatului de la Rocar, Ioan Gaiteru, a declarat ca, in ciuda comenzilor si contractelor obtinute de fabrica, conducerea a dat dovada, inca o data, de un management defectuos. Astfel, s-a ajuns in situatia in care, desi s-au obtinut comenzi, acestea nu pot fi onorate deoarece SC Dunarea Leasing SA nu si-a respectat promisiunile si nu a depus o garantie pentru obtinerea unui credit de la Banca Comerciala Romana. Ca urmare, angajatii nu si-au primit salariile restante, iar jumatate dintre locuintele lor au fost debransate de la utilitatile publice, oamenii riscand sa fie evacuati. O delegatie a conducerii Rocar, sindicalisti si reprezentanti ai Politei s-au deplasat la sediul Prefecturii, unde s-au intalnit cu prefectul Capitalei, Gabriel Oprea si cu reprezentanti ai BCR. Liderul delegatiei, Virgil Colonel, a declarat, dupa intrevederea cu prefectul, ca Oprea s-a aratat dispus sa-i ajute. Prefectul a cerut atat reprezentantilor BCR, cat si conducerii intreprinderii sa rezolve conflictul pe cale amiabila. De asemenea, el a solicitat societatii Dunarea Leasing sa dea dovada de seriozitate in relatia cu Rocar, avand in vedere ca aceasta a promis ca va oferi garantii pentru obtinerea creditului de la BCR. Protestul muncitorilor s-a incheiat in jurul orei 13.00. (C.P.)"


Top
  
 
 Post subject: Re: autobuze dac
PostPosted: Sun 06 Nov 2005 21:28 
Dac 112UDM mi-au placut cand au aparut. Le-am vazut mergand si cu 80km/h, dar au inceput sa se degradeze repede. In 1993, din seria 2201-2220, nu cred ca mai erau 1/2 din ele, iar dupa inca 5 ani, nu cred ca mai era nici unul. 2213 era ultimul pe care l-am vazut cu nu stiu ce reclama bonibon, jelibon si prostii din astea. Din seria 2221-2245 am vazut ca 2227 exista inca si arata bine (pentru un astfel de autobuz). Nici seria 452-596 nu sta prea bine, desi cred ca mai sunt destule.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Nov 2005 22:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Din seria 22xx l-am găsit doar pe #2275.
In schimb am gasit pe www.bucuresti2.3x.ro o poză de-a lui Catalin (Whitewolfcata) cu #2227.


Attachments:
2275-103-001_797.jpg
2275-103-001_797.jpg [ 54.33 KiB | Viewed 23904 times ]
2227 w.JPG
2227 w.JPG [ 50.65 KiB | Viewed 22735 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: autobuze dac
PostPosted: Mon 07 Nov 2005 10:55 
La falimentarea ROCAR au contribuit mai multi factori, dintre care doi cred ca au avut contributia decisiva, un factor ce a tinut de incapacitatea personalului de la Rocar de a se trezi la realitate si a se adapta urgent la cerintele pietei si apoi, factorul politic, cred eu ca au fost interese majore in falimentarea fabricii pentru a se aduce vehicule de afara pentru care firma intermediara mananca niste bani usori...
In anul 2000 nu mai puteai vinde autobuze si troleibuze la nivelul anilor '80. Desi ma doare inima de DAC/ROCAR-uri, trebuie sa recunosc ca aveau deficiente majore iar eu eram cel mai intrigat de starea tablariei, care in maxim doi ani de utilizare ajungea varza, si aici exemplul care ma ingrozea sunt DAC-urile "scunde", la care tablaria era si mai proasta ca la celelalte. La fel m-a secat ideea tampita cu scaunele alea ca de stadion, de aratu ca un ...
Pentru partea politica e edificator cazul cu troleibuzele Rocar 412LS vandute Constantei. Rocar era in curs de falimentare, muncitorii se tineau de greve si amenintau cu nu stiu ce manevre si s-a implicat politicul, silindu-i pe cei de la Constanta sa cumpere inca 5 troleibuze. Desigur, pentru faza asta probabil ca Mazare face spume acum, dar eu ma bucur enorm pentru ca probabil a reprezentat colacul de salvare al troleibuzuului constantean, stiut fiind ca au fost pastrate doare cateva troleibuze (intre care si 412LS) pentru deservirea liniilor 48 si 48b, restul fiind trimise altor tampiti, de data asta din Brasov, care si-au batut joc de ele, intentionand acum sa desfiinteze troleibuzele (ca restul de probleme le-au rezolvat, asta mai ramasese...) Si asta in conditiile unor orase mari, turistice, in care se renunta la transportul ecologic! Dobitocii aia cu capete de porc si gusa care iau decizii in functie de "maruntisul" care le iese ar merita scuipati in fata!
Alta treaba: in curtea Rocar, in afara de halele alea parasite mentionate de cineva, mai exista si altceva: autobuze/troleibuze inca nevandute, plus componente pentru altele. Eu iarasi nu le-am vazut (de, accesul... :evil: ) dar mi-a povestit cineva despre comoara (pentru pasionati) din curtea Rocar, printre relicve fiind si un autobuz sau troleibuz de marfa!!!!
Dintre DAC-urile 112 din intervalul 2000-2400, inca mai existau (sigur) in cursul acestui an: 2000,2016,2017,2067,2083,2098,2104,2111,2122,2126,2148,2156,2160,2177,2192,2227,2242,2252,2255,2275,2277,2281,2204,2324,2340.
L-am vazut si pe 2330, circula uneori pe 106, arata super bine, insa nu am reusit sa-l "prind" Embarassed
Legat de MAZ-uri: sa nu fim ipocriti, eu sunt inversunat impotriva MAZ-urilor din cauza introducerii lor in Constanta pentru inlocuirea troleibuzelor. Cand au renuntat la troleibuze, m-am simtit de parca mi-ar fi sters brutal o parte din viata, d-aia nu le prea agreez. Ca autobuze insa, obiectiv fiind, trebuie sa recunosc ca sunt niste autobuze bune si atunci cand am mers cu ele, de cateva ori, in Constanta, nu am avut motive sa ma plang de ceva, se comporta destul de bine. Iar daca le-ar fi folosit doar pentru inlocuirea parcului de autobuze, fara sa se renunte la troleibuze, poate chiar le-as fi indragit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 00:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Iata ce poze am eu cu Dac-urile din seria 2000-2400:
#2090:


Attachments:
2090-612-001_213.jpg
2090-612-001_213.jpg [ 60.98 KiB | Viewed 23483 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 00:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#2102, complet galben:


Attachments:
2102-323-001_909.jpg
2102-323-001_909.jpg [ 62.15 KiB | Viewed 22732 times ]
2102-323-003_933.jpg
2102-323-003_933.jpg [ 59.77 KiB | Viewed 22732 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 00:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#2104. Arată de parcă ar fi făcut din bucăţi de alte Dac-uri:


Attachments:
2104-139-001_104.jpg
2104-139-001_104.jpg [ 95.25 KiB | Viewed 23479 times ]
2104-139-002_197.jpg
2104-139-002_197.jpg [ 80.99 KiB | Viewed 23479 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 00:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#2149:


Attachments:
2149-232-001_197.jpg
2149-232-001_197.jpg [ 76.1 KiB | Viewed 23478 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 00:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#2294, #2311, #2340:


Attachments:
2340-615-001_134.jpg
2340-615-001_134.jpg [ 71.13 KiB | Viewed 23627 times ]
2311-173-001_168.jpg
2311-173-001_168.jpg [ 62.1 KiB | Viewed 23628 times ]
2294-232-001_663.jpg
2294-232-001_663.jpg [ 66.75 KiB | Viewed 23627 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2005 01:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
In Bucuresti exista si 2 Dac-uri modernizate, Dac UDAN 2002. Unul este #592
(vazut si de mine). Despre celalalt nu se stie nimic. Dar cred ca am rezolvat misterul lui. (Cu cateva ore inainte sa-l vad pe #592). Interesant este ca are afisaj elctronic (#592 nu are)! Am alergat ceva dupa el....imi cer scuze pentru calitatea pozelor. Venea dinspre Cal. Serban Voda spre Bd. Eroii Revolutiei...numai ca a luat-o pe strada pe care intoarce 173, iesind in Sos. Viilor (eu eram in statia lui 15 si 55)...si nu am putut sa traversez sa ajung la el, iar cand am traversat era prea tarziu. Numarul lui este #1889.


Attachments:
1869-def-001_652.jpg
1869-def-001_652.jpg [ 62.47 KiB | Viewed 23620 times ]
1869-def-002_189.jpg
1869-def-002_189.jpg [ 56.48 KiB | Viewed 23620 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2005 03:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Primele poze cu #592:


Attachments:
0592-173-003.jpg
0592-173-003.jpg [ 143.45 KiB | Viewed 23518 times ]
0592-173-002.jpg
0592-173-002.jpg [ 119.97 KiB | Viewed 23519 times ]
0592-173-001.jpg
0592-173-001.jpg [ 118.55 KiB | Viewed 23518 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2005 03:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Si niste poze facute chiar ieri, 17.11.2005:


Attachments:
0592-173-005.jpg
0592-173-005.jpg [ 98.88 KiB | Viewed 23517 times ]
0592-173-004.jpg
0592-173-004.jpg [ 135.16 KiB | Viewed 23518 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2005 03:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Iata si un Dac din seria 2000-2400: #2255. Observati ca am surprins, fara vreo intentie, 2 autocare ce depaseau autobuzul.


Attachments:
2255-612-001.jpg
2255-612-001.jpg [ 111.02 KiB | Viewed 23516 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2005 17:20 
Arata chiar OK. Unde au fost reconditionate? Inca un detaliu: Trebuia sa ii faca parbriz continuu fara despartitura...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2005 19:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Dac-urile UDAN 2002 sunt modernizate la URAC.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 19:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1772:


Attachments:
1772-100-002.jpg
1772-100-002.jpg [ 109.42 KiB | Viewed 23379 times ]
1772-100-001.jpg
1772-100-001.jpg [ 99.12 KiB | Viewed 23379 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 19:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1780 si #1793:


Attachments:
1793-232-001.jpg
1793-232-001.jpg [ 116.16 KiB | Viewed 23462 times ]
1780-139-001.jpg
1780-139-001.jpg [ 142.63 KiB | Viewed 23462 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 19:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1801:


Attachments:
1801-117-002.jpg
1801-117-002.jpg [ 131.56 KiB | Viewed 23460 times ]
1801-117-001.jpg
1801-117-001.jpg [ 133.95 KiB | Viewed 23460 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 19:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1828, #1837, #1842:


Attachments:
1842-117-001.jpg
1842-117-001.jpg [ 171.8 KiB | Viewed 23459 times ]
1837-117-001.jpg
1837-117-001.jpg [ 124.59 KiB | Viewed 23459 times ]
1828-126-001.jpg
1828-126-001.jpg [ 124.52 KiB | Viewed 23459 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 20:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1878, #1880, #1881:


Attachments:
1881-173-001.jpg
1881-173-001.jpg [ 137.78 KiB | Viewed 23458 times ]
1880-232-001.jpg
1880-232-001.jpg [ 125.2 KiB | Viewed 23458 times ]
1878-323-001.jpg
1878-323-001.jpg [ 139.04 KiB | Viewed 23458 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 20:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1891:


Attachments:
1891-232-001.jpg
1891-232-001.jpg [ 117.1 KiB | Viewed 23461 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 20:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1893:


Attachments:
1893-241-001.jpg
1893-241-001.jpg [ 127.86 KiB | Viewed 23457 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 20:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1897:


Attachments:
1897-173-001.jpg
1897-173-001.jpg [ 121.95 KiB | Viewed 23449 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 21:35 
#1824 este nefinisat. Nu inteleg ce rost are grilajul acela din dreapta gemuletului (stanga celui care priveste) unde se afla numarul de linie in timp ce in stanga gemuletului respectiv nu e nimic. #1892, cu luneta impartita in doua, arata cam ciudat. Majoritatea din cele postate sunt scunde, ceea ce indica fabricarea lor in perioada 1987-1989, poate chiar 1990. In 1988, cand am fost in Bucuresti, imi aduc aminte perfect ca autobuze de tipul #1892 aveau numere de tipul 2xxx. Ca urmare, acestea sunt niste fantome care, judecand dupa numerele de inmatriculare, par a locui in Ferentari. Iti dau un indiciu #1489 a fost un DAC 117 UD fabricat in 1980. Stiu asta de pe site-ul RATB-ului, daca acesta spune adevarul. Incearca sa gasesti autobuze cu numere cuprinse intre 1489 si 1780 si studiaza-le. In situatia in care nu gasesti nici un numar dintre cele indicate anterior, studiaza mai multe din autobuzele postate. Iti voi da schema mai multor generatii de autobuze de tip 112 UD(M). legenda este urmatoarea:
S=fereastra soferului
0=fereastra care nu se poate deschide
1=fereastra care se poate deschide
2=usa

Voi incepe cu schema unui 112, fabricat in 1980 model pe care l-am vazut doar pe site-ul RATB:
2112112
S111111

La Cluj, primele autobuze 112 UD au sosit in 1985. Cele fabricate pana in 1987 inclusiv aveau urmatoarea schema:

2002002
s111111

Intre 1987 si 1990 s-au fabricat modelele scunde. Acestea si cele din 1991 aveau schema:
2002002
s010101

Incepand cu 1991, scarile au 4 trepte

Incepand cu 1992, schema a devenit

2002002
s011111

Cele din 1996 au scara putin diferita (difera putin a treia treapta)

Numerotarea ferestrelor de pe partea opusa usilor o fac incepand cu cifra 0, cifra respectiva fiind atribuita ferestrei soferului.

Indreapta-ti atentia asupra ferestrei opusa usii a III-a. Daca spatiul dintre fereastra 6 (cea corespunzatoare usii a III-a) si fereastra 5 difera ca marime de spatiul unor autobuze 112 UD(M) din seria 2xxx este foarte probabil ca cele postate mai sus provin din scurtarea autobuzelor 117 UD Spatiul de care spun trebuie sa fie vizibil mai mere decat spatiul dintre restul ferestrelor, dar nu cu foarte mult. Oricum intervalul dintre numerele 1489 si 1780 mi se pare mic iar asemanarile mari. In eventualitatea ca fantomele postate au fost 112 UD(M) de cand s-au nascut, am toate motivele sa cred ca au fost rebutate de undeva si achizitionate de RATB. Altfel nu imi explic de ce RATB-ul care are in dotare vehicule ca Autodromo, DAF sau de Simon, accepta asemenea autobuze nefinisate (am vazut si UDM-uri cu aspect civilizat). Din cate am vazut, la #1893 ultima fereastra, adica cea care corespunde usii a III-a, nu se poate deschide iar la altele spatiul respectiv pare cam prea mare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2005 21:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
#1824 ar putea sa fi trecut printr-un accident.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 22:20 
Fii atent la stalpul care desparte ultimul geam de pe partea opusa usilor de penultimul, tot de pe aceeasi parte. Acolo se poate observa daca respectivele autobuze sunt originale sau sunt scurtate. Mi se pare ciudat ca sunt putine numere intre 2000 si 3000, numere care, initial au fost alocate autobuzelor 112 UDM. Nu cumva a avut loc o licitatie a RATB pentru a se debarasa de DAC 117 UD. In 1985 am calatorit cu #1114 (DAC 117 UD) si, avand memorie auditiva foarte buna, imi aduc aminte perfect cum mieuna cutia de viteze. Din pacate , avand o memorie vizuala mai putin buna (si, trecand ceva vreme de atunci) nu imi aduc aminte prea multe lucruri legate de aspect. Tot ce tin minte este ca avea culoare rosie-bordeaux si ca circula pe linia 303 (?-Magurele). Cineva spunea pe forumul vechi ca respectivul autobuz ar fi fost casat (?) iar numarul respectiv atribuit unui Rocar de Simon. E posibil ca Simonurile sa ocupe numerele rezervate autobuzelor articulate? Faptul ca dupa 20 de ani mai este cineva, in afara de mine, care isi aminteste de #1114 arata ca respectivul autobuz a atras atentia multor oameni.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group