TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 13 Dec 2019 01:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 23:17 
Si cu numerele 2360-2999 ce s-a intamplat? Am vazut pe forum ceva tramvaie mai dubioase (Rathgeber?) cu numere de tipul 24XX. Teoretic, UDM-urile trebuiau sa ocupe toata seria 2xxx. De asemenea, ce s-a intamplat cu seria 3xxx (afara de 3713) si 4xxx care, initial erau DAC-uri, respectiv TV? Un lucru nu inteleg. Dupa ce criterii se numeroteaza tramvaiele. Am vazut tramvaie cu seria 2xx, frumoase, bine puse la punct, dar si un tramvai #4007 care parea reparat capital, dar nu prea elegant. in afara de #4007, mai exista ceva din seria 4, pentru ca nu cred sa fi supravietuit vreun TV2 :roll: . pe o poza veche se vede un TV 2 care, parca, avea numarul 4386. Pe o alta poza se vad alte doua TV 2E-uri cu numere de tipul 4xxx. Deci, seria 4 a avut titulari :!: A fost pus RATB-ul pe fapte mari si a taiat tot ce a gasit la seria 3 si 4? Nu m-as mira. Se pare ca Clujul si Bucurestiul sunt la unison in ceea ce priveste inlocuirea vehiculelor articulate. E mare lucru ca ati avut troleibuze ca #7091. Ce bine ar prinde 15 asemenea vehicule cand metroul face greva.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Nov 2005 23:30 
2453-2653 (fara 2539) sunt DAC112UDM.
2539 si 2899 erau Roman112 folosite pentru interventii.
Ar mai fi 3713 si niste Ik4 de interventii cu numere 34xx.
4001-4049 (fara 4013) (mai) sunt V2A'uri
4xxx au fost troleibuze si au disparut in anii '80. In '82 au aparut V2A'urile mentionate.
24xx,25xx,26xx,29xx si remorci 34xx si 35xx sunt numere de Munchen, adoptate de RATB.
Numerotarea autobuzelor difera de cea a troleibuzelor si tramvaielor, ultimele doua fiind comune.

Voi relua schema numerotarii vehiculelor RATB:
Autobuze: 1-3801, 42xx->22xx
Troleibuze:
4001-47xx (vechi, TV2E, TV20E)
5001-5321 (Roman/DAC 112E)
7000-7460 (DAC x17E, x12E)
Tramvaie:
1-500? (Thompson, V5x, vechi) (se suprapuneau cu V3A)
?-16xx (remorci vechi)
17xx-23xx (remorci V5x, V10, V12)
3001-3037 (V51)
3038-32xx (EP)
001-362 (V3A)
3301-3431 (T4R)
3501 (LHB)
4001-4049 (V2A)
6001-6172 ; 6201-6372 (EP-V3A ; EP-V3A sau V12-V3A, motor+remorca)
22xx ; 12xx (Duewag, motor+remorca)
20xx,24xx,25xx,26xx,29xx ; 30xx,34xx,35xx (Rathgeber, motor+remorca)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 02:03 
Offline

Joined: Wed 19 Oct 2005 20:39
Posts: 5
Location: Sector 5 Margeanului
care este istoria dac udan 2002 ? sunt dacuri vechi complet refacute sau ce ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Dec 2005 16:57 
Era vorba ca dupa ce ajung MAZ-urile din Mures, DAC-urile vor fi casate. Apoi se ducea vorba, ca vor fi recarosate total, si vor ajunge la Sovata. Momentan au revopsit pe toate care mai erau in stare de functioane si l-au pus pe traseele rurale. Momentan circula 2 UD 117 (unul e alb-rosu celalat e alb-albastru), si 3 UDM 112, din care unul e ca si noua din exterior. Nu stiu cum s-a putut pastra asa de bine. In interioar are scaune de Ikarus, Setra Rocar (plastic si P.F.L.). Pacat de interior. Va spun, e bun de muzeu, asa bine arata din afara.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Dec 2005 18:40 
Offline

Joined: Wed 19 Oct 2005 20:39
Posts: 5
Location: Sector 5 Margeanului
am avut astazi placerea sa merg cu un DAC UDAN 2002 pe linia 139.... ce pot sa spun este ca se simte imbunatatirea consistenta, in special pe partea de vibratie a motorului... acum e mult mai linistit desi are tot cutie manuala, zgomotul este acealasi din nefericire

esapamentul scoate mai putin fum si izolarea mi se pare mult mai buna de cat la un DAC 112 UDM care este un congelator pe roti iarna

scaunele sunt bunicele insa sunt asezate cam aiurea in spatele autobuzului


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Dec 2005 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Ideea de a aseza motorul in spate la un autobuz care a avut, initial, motorul la mijloc mi se pare cel putin interesanta, daca nu chiar ciudata. Am inteles ca UDAN are tendinta de a se lasa in spate. Treaba cu cutia manuala nu ar fi rea, cu conditia sa nu te chinui prea mult sa bagi in viteza :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Dec 2005 21:34 
Offline

Joined: Wed 19 Oct 2005 20:39
Posts: 5
Location: Sector 5 Margeanului
nu se chinuie... e mai fina cutia fata de un dac obisnuit


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2005 03:41 
Parca au avut ceva probleme cei de la DAC (Rocar) cu cei de la Ikarus pentru ca au fost acuzati ca au copiat usile si sistemul de articulatie. Desi usi de tipul ala erau demult pe IK4.

Iar acum ca intrebare, ce a fost mai intai oul sau gaina? Adica DAC-ul articulat sau cel simplu?

Prima oara am vazut DAC-uri la Ploiesti in 1981 sau 1982 (cel putin de acolo le tin minte, aveam 4 ani), in 1984 am vazut in Cluj troleibuze DAC si in 1985 au aparut in Oradea primele autobuze DAC articulate. Eram gelos pe Cluj ca ei aveau si autobuze scurte :)

Primele DAC-uri nearticulate au aparut in Oradea dupa revolutie, odata cu casarea autobuzelor Ikarus 280 si ROMAN.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2005 08:56 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 26
Location: Brasov
Dan Jiga wrote:
Parca au avut ceva probleme cei de la DAC (Rocar) cu cei de la Ikarus pentru ca au fost acuzati ca au copiat usile si sistemul de articulatie. Desi usi de tipul ala erau demult pe IK4.


Nu stiu daca va mai aduceti aminte dar acum cativa se tot mediatiza pe TV
faptul ca Rocar a pierdut procesul cu Ikarus si tot atunci cei de la Rocar au pierdut dreptul de a mai fabrica autobuze articulate + plata unor despagubiri in produse(troleibuze articulate care inca se mai produceau etc.).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2005 14:35 
E vorba de IK Ungaria?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2005 14:58 
Da, Ikarus Bp.-Matyasföld.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Dec 2005 22:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
#2107 pe linia 101:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Dec 2005 01:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
#2091, arzand ulei si motorina:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Dec 2005 02:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
#1913... unul din Dacurile cu cea mai... morbida schema de culoare!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Dec 2005 02:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Interiorul lui #1913:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Dec 2005 20:18 
Turatia maxima a unui motor de DAC e 2100 rpm iar maxima efectiva 2400 rpm. Cilindreea este de 10350 cmc, iar puterea de 192 CP la 2100 rpm.Turatia de cuplu maxim este 1300 rpm.

Motorul de pe DAC se numeste(are codul) D 2156 HM 6U.Are 192 C.P.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Dec 2005 22:51 
Ceva din ROCAR (relicve)

http://www.kappa.ro/sab97/rocar.html#TOP

si

http://www.sfin.ro/articol_1072/actiunea_autobuzul.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jan 2006 00:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Mai exista 2 autobuze Dac 112UDM scunde si galbene la Autobaza Ferentari (si sunt toate sansele sa intre si pe 101):

#2102 - in stare jalnica si #2308, reconditionat de curand:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jan 2006 22:35 
Offline

Joined: Wed 19 Oct 2005 20:39
Posts: 5
Location: Sector 5 Margeanului
semintzeee


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jan 2006 00:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Asta-i #569! E unul dintre cele mai bine intretinure Dac-uri din Bucuresti. Apartine Autobazei Alexandria... a mers si pe 105 cat timp a fost 105 deservit de Alexandria. Acum prefera liniile ,,centrale": 122, 126 si, ocazional 116.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jan 2006 01:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Motor de Dac 112UDM:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jan 2006 01:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
#478 si cutia lui de viteze:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jan 2006 00:22 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
L-ai rugat pe sofer sa ridice capacele? Daca da, roaga-l sa ridice si capacul 2 (care acopera ventilatorul), capacul 1 (care acopera puntea din fata) si capacul 5 (care acopera diferentialul). Fa cat mai multe poze, pentru ca DAC-urile respective nu cred ca prind aderarea la UE.
Relatia dintre capace si principalele componente e urmatoarea:
-Capacul 1 puntea din fata
-Capacul 2 radiatorul si ventilatorul, aflate intr-un fel de tunel. Radiatorul e inclinat, asa ca va trebui sa te duci langa usa I si asa sa-l fotografiezi. Ventilatorul se fotografiaza din directia opusa, adica stand in dreptul usii a II-a
-Capacul 3 motorul. Langa acest capac se afla unul lunguiet
-Capacul 4 cutia de viteze
-Capacul 5 diferentialul
Capacul care acopera diferentialul e cel din dreptul rotilor motoare. La DAC 112 UDM e ultimul de pe axa mediana. Altfel spus, se afla destul de aproape de usa din spate. La DAC 117 UD, capacul care acopera diferentialul se gaseste in imediata apropiere a platformei circulare din dreptul burdufului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Jan 2006 01:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Iata cateva ,,instantanee" din filmuletul filmat de Dexter23 la intalnirea din 21.01.2006:
Acul indica 80km/h ... se cam zdruncina.

Oricum, Dac-urile din Bucuresti nu cred ca mai au ceva original in ele, in afara de scaune si, eventual, volan si geamuri.
Cel in care a fost filmat filmuletul e fabricat in 1990. Dar motorul este din 2005 si are doar 30.000 km.
Au INLOCUIT motorul in 2005 ca sa-l taie in 2007.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jan 2006 12:55 
La urmatoarea intalnire sa ramana cineva cu masina si sa mearga in spatele autobuzului.
Am mers si eu in 1988 cu un autobuz 112udm din prima serie (2216) si indicatorul tot 80 arata, iar viteza era destul de mare (as spune peste 65, ca sa nu se supere cineva). Nu mai stiu si cat a mers cu viteza asta. Oricum mergea repede. Nu se zgaltaia, dar facea un zgomot asemanator cu cel de sirena, care scadea cand schimba viteza si crestea pe masura ce accelera.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jan 2006 14:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Un Rocar 112UDM in 2 usi la Posada:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Feb 2006 00:19 
discutand la modul serios si fara mistouri, dac-urile de pe 102 ating
viteze impresionante pe vitan-barzesti, mai ales pe sensul spre titan.
intr-adevar 80/ora este posibil la un dac ce are cutie de viteze mai buna,
cu 5 trepte.
acum ceva timp am mers cu un 102 care avea scaune pana in spate de tot,
adaugate probabil artizanal in garaj. pe vitan-barzesti a bagat a 5-a si a
depasit tot ce a avut in cale pana la pod vitan, inclusiv un ikarus 260 tot
de pe 102. la o groapa era sa zbor de pe scaun, insa ceilalti calatori
nu pareau deloc impresionati de viteza si de urletul motorului. probabil
gandesc pe principiul "dormi in scaun romane, ca ratb are grija sa ajungi
bine acasa". insa la viteza aia e de-ajuns o mica defectiune pentru a se
intampla ceva ingrozitor!
soferii aia ar trebui sa constientizeze asta, mai ales ca nici autoturismelor
nu li se permite sa circule cu o astfel de viteza prin oras...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Feb 2006 16:42 
For DAC lovers! Un exemplar cu 2 usi folosit de catre o scoala de soferi!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Mar 2006 13:22 
Pentru ca sunt convins ca, DAC-ul este copiat de undeva, m-am uitat la toate modelele de autobuze produse intre anii 1975-1985, si iata de ce am dat> JELCZ M11 .
Cu excaptia fatei, aseamana foarte mult cu DAC-ul nostru 112! Sigur, si fata contine elemente care sunt prezente si la DAC, de ex. aerisitoarele, sau ce o fi, langa afisajul de linie.
Mai multa descriere si poze pe www.przegubowiec.com/bus/katalog/opis_m11.htm (daca cineva stie si poloneza ar fi si mai bine
Jelcz-ul e licenta dupa Renault Berliet. Renault Berliet si DAC seamana izbitor. DAC-ul este defapt o adaptare a Renault-ului?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Mar 2006 00:40 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
DAC 112 este, de fapt, un hibrid intre Jelcz (care poate ca provine din Renault; nu contest spusele lui Tudor) si Roman 112. Componentele Roman sunt mai greu observabile, dar, uitati-va la urmatoarele lucruri:
-pozitionarea trapelor dintre rotile stanga fata si stanga spate. Veti vedea ca spatiul dintre trapa mica si trapa mare nu coincide cu spatiul dintre ferestrele 2 si 3, ci se gaseste putin mai in spate. Acelasi lucru se poate observa si la Roman 112
-lungimea ferestrelor de pe partea usilor e aceeasi cu cea de la Roman 112; difera doar inaltimea, cele de DAC fiind mai inalte; pe partea opusa usilor, ferestrele 2-6 au aceeasi lungime; ba mai mult, stalpul dintre ferestrele 5 si 6 este mai gros, ca la DAC 112; fereastra 1 este, insa, mai lunga
-capacele de vizitare, care sunt identice
Din pacate, calitatea executiei e mai slaba ca cea a Roman-urilor.
La DAF si De Simon grila radiatorului e "la vedere" asa ca poti vedea cu usurinta daca se pun cartoane. Ikarus 260 si DAC 112 au radiatorul sub podea, imediat in spatele axei A. Daca s-au pus cartoane sau placaje pentru diminuarea cantitatii de aer, nu ai cum sa le vezi. Din cate stiu, la DAC (cel putin la unele) pe axul ventilatorului se afla un ambreiaj, care permite diminuarea turatiei ventilatorului. Asa ceva am vazut acum ani buni la un DAC 112 si la un Roman 111. Cred ca si Ikarusul are posibilitatea diminuarii turatiei ventilatorului.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group