TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 23:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Parintii Ro-MAN -urilor
PostPosted: Fri 09 Jun 2006 00:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Sa ne intoarcem in timp si sa vedem parintii RO-Manurilor noastre 111 si 112. Ce bijuterii :lol:
Micutul MAN 640 HO


Attachments:
man 640.jpg
man 640.jpg [ 18.04 KiB | Viewed 9551 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jun 2006 00:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
MAN 750 HO



Attachments:
AND-MAN-750HO.jpg
AND-MAN-750HO.jpg [ 108.17 KiB | Viewed 9545 times ]
RHEINBAHN-MAN-750HO.jpg
RHEINBAHN-MAN-750HO.jpg [ 136.78 KiB | Viewed 9545 times ]
SR-MAN-750HO.jpg
SR-MAN-750HO.jpg [ 126.67 KiB | Viewed 9545 times ]
keiser_545.jpg
keiser_545.jpg [ 149.52 KiB | Viewed 6975 times ]
MAN_750HO_Linienbus.jpg
MAN_750HO_Linienbus.jpg [ 376.74 KiB | Viewed 6975 times ]
wagen-61-79-bjez-1967-1968-rein-141443.jpg
wagen-61-79-bjez-1967-1968-rein-141443.jpg [ 155.69 KiB | Viewed 6975 times ]
RVB91.jpg
RVB91.jpg [ 37.8 KiB | Viewed 6975 times ]
BSAG_87.JPG
BSAG_87.JPG [ 2.69 MiB | Viewed 6975 times ]
einsatzwagen.jpg
einsatzwagen.jpg [ 49.79 KiB | Viewed 6213 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jun 2006 00:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Romanii nu stiu sa fi avut varianta articulata a lui 112, nemtii l-au avut insa pe acesta: MAN 890 UG-M


Attachments:
articulat.jpg
articulat.jpg [ 18.66 KiB | Viewed 9543 times ]
Oldenburg.jpg
Oldenburg.jpg [ 125.35 KiB | Viewed 6975 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jun 2006 00:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Inchei cu o delicatesa, nu inainte de a indexa si site-urile acestea:
http://www.konrad-auwaerter.de/datenban ... abelle.php (EXTRA :D :P )
http://www.hessbrueggen.de/oldtimer_anz ... l?datensat
http://www.omnibusclub.de/z=66

MAN 535 HO


Attachments:
MAN 535 HO.jpg
MAN 535 HO.jpg [ 111.01 KiB | Viewed 9541 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Jan 2015 16:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Un MAN Diesel in... Sarajevo.

Dupa amplasarea usilor, acesta ar fi modelul articulat, MAN 890.

In foto, distrus de bombardamentele NATO.


Attachments:
Sarajevo.jpg
Sarajevo.jpg [ 64.9 KiB | Viewed 6974 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Jun 2015 14:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Am gasit pe internet o poza cu acest minunat autobuz, ce inteleg ca a fost primit de Nicolae Ceausescu. Oare cine are informatii despre el?


Attachments:
45177-mediafax-foto.jpg
45177-mediafax-foto.jpg [ 140.45 KiB | Viewed 6634 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Jun 2015 14:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Am gasit pe internet o poza cu acest minunat autobuz, ce inteleg ca a fost primit de Nicolae Ceausescu. Oare cine are informatii despre el?
Firma MAN i l-a facut cadou atunci cand s-a perfectat intelegerea privind licenta pentru Roman-uri. Autobuzul era o adevarata "casa pe roti", cu tot ce trebuie pentru confort in el. A fost cumparat la licitatie de o societate privata. In atasament, in culorile originale.


Attachments:
MAN cadou Ceausescu.jpg
MAN cadou Ceausescu.jpg [ 86.97 KiB | Viewed 6632 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Jun 2015 14:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
De fapt, se pare ca, in privinta autobuzelor urbane, MAN ne-a dat de fapt dreptul de a folosi o licenta deja vanduta catre Ikarus-Zemun. Deci, cumva la mana a treia. Autobuzele romanesti seamana evident mult mai mult cu cele iugoslave, decat cu originalul german. Doar ca iugoslavii au preferat mai apoi caroseriile cu licenta de la Volvo pentru IK-4. Nu stiu daca textul insotitor al pozei prezinta corect lucrurile, dar banuiesc ca este dintr-o carte.


Attachments:
MAN 890 UO - Ikarus-Zemun.jpg
MAN 890 UO - Ikarus-Zemun.jpg [ 132.63 KiB | Viewed 6631 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Jun 2015 19:29 
Autobuzele urbane MAN 640HO şi MAN 750HO nu au avut nimic în comun cu autobuzul ROMAN 112UD.
    Autobuzul MAN 750HO M11A a avut motorul orizontal amplasat în consola spate, sub podea. Podeaua avea înalţimea de la sol, între cele două uşi de acces, de 715 mm, după care urca în rampă spre spatele autobuzului până la înalţimea de 980 mm. Lungimea sa era de 11350 mm. Această licenţă a fost vândută numai Jugoslaviei.
      Autobuzul care a făcut obiectul licenţei ROMAN 112UD a fost MAN 890UO M12A, care a avut motorul orizontal amplasat la mijloc, între axe, sub podea. Podeaua avea înălţimea de la sol de 980 mm, până în dreptul ultimei uşi de acces, acolo având un prag coborât la o înălţime de 715 mm, platforma din spate având astfel o singură treaptă. Ulterior s-a adoptat podeaua în întregime la aceeaşi înălţime de la sol de 980 mm, platforma din spate având astfel două trepte. Lungimea sa era de 11680 mm.
        Acest autobuz a fost construit în baza autobuzului articulat MAN 890UG, special pentru condiţiile de circulaţie din Jugoslavia şi România. Dacă autobuzul articulat a fost construit în Germania într-un mare număr de exemplare, autobuzul solo a fost construit doar pentru probe, într-un număr foarte mic de exemplare.
          Licenţa MAN 890UO a fost vândută Jugoslaviei în 1971, producţia demarând în 1972, iar României a fost vândută în 1973, producţia demarând în 1974.
            Jugoslavia a cumpărat şi licenţa MAN 890UG pentru autobuzul articulat. Pe parcursul construcţiei, jugoslavii au adus modificări părţii frontale a autobuzului. Jogoslavii au construit aceste autobuze la IKARUS ZEMUN - Belgrad şi la AVTOMONTAŽA - Ljubljana (în actuala Slovenie).
              Nu cred că e potrivit să spunem că e la mâna a treia.


              Attachments:
              File comment: MAN 750HO-M11A
              MAN 750HO-M11A.jpg
              MAN 750HO-M11A.jpg [ 42.7 KiB | Viewed 6601 times ]
              File comment: MAN 890UO-M12A
              MAN 890UO-M12A.jpg
              MAN 890UO-M12A.jpg [ 43.1 KiB | Viewed 6601 times ]
              Top
                
               
              PostPosted: Wed 17 Jun 2015 20:52 
              Brassovia wrote:
              Doar ca iugoslavii au preferat mai apoi caroseriile cu licenta de la Volvo pentru IK-4.
                Aici voi fi off-topic, dar trebuiesc clarificate câteva aspecte.
                  Autobuzul IKARUS IK-4 a fost construit anterior cumpărării licenţelor MAN din Germania. După cumpărarea licenţelor, construcţia lui IK-4 a continuat în paralel cu licenţele MAN, denumite mai întâi IKARUS IK-5, apoi revenind la denumirile germane.
                    Autobuzul IKARUS IK-4 NU este licenţă VOLVO şi nici licenţă MAN, cum se vehiculează pe alte forumuri.
                      Primele autobuze de acest tip au fost construite pe şasiu LEYLAND, cu motor LEYLAND (185CP/136kW), având codul G-100.14S BEOGRAD, apoi, pe acelaşi şasiu LEYLAND, dar cu motor VOLVO (208CP/153kW), având codul G-100.15S BEOGRAD.
                        A nu se uita că în timpurile acelea, LEYLAND şi VOLVO produceau împreună mai multe tipuri de autobuze şi autocare,acestea fiind similare, dar vândute sub ambele denumiri, în funcţie de cumpărător.
                          Caroseria autobuzului IKARUS IK-4, de tip semiportantă era proiectată în colaborare cu BERLIET, dar se construia integral la IKARUS ZEMUN - Belgrad, mai târziu fiind construită şi la AVTOMONTAŽA - Ljubljana (în actuala Slovenie).
                            A urmat echiparea cu cu motorul FAMOS (160CP/118kW), produs în Jugoslavia, pe acelaşi şasiu LEYLAND, având codul G-100.16 BEOGRAD, după care, în sfârşit, apare noul şasiu FAP PRIBOJ, produs în Jugoslavia, la uzinele cu acelaşi nume, echipat cu acelaşi motor FAMOS (160CP/118kW), autobuzul având codul G-80.13 BEOGRAD.
                              După ce au fost cumpărate licenţele MAN, se vor importa motoarele RABA MAN D2156HM6U (192CP/141kW), cu care vor echipate de acum şi autobuzele IK-4, pe şasiul FAP PRIBOJ. Acestea vor avea codul GP-70.ZAGREB şi GP-70.BEOGRAD.
                                Din acestea se vor importa şi în România.
                                  A fost construit şi un prototip articulat pe şasiu adaptat FAP PRIBOJ, având codul G3-160.16S BEOGRAD, echipat cu motorul RABA MAN, dar care s-a dovedit a fi nefiabil.
                                    Autobuzele IK-4, indiferent de şasiu, LEYLAND sau FAP PRIBOJ, au avut aceleaşi dimensiuni de gabarit: lungime 12400 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 3040 mm.
                                      Diferenţa dintre ele era la ampatament şi console, cele pe şasiu LEYLAND aveau ampatamentul 5540 mm; consola faţă 2570 mm; consola spate 3310 mm, cele pe şasiu FAP PRIBOJ aveau ampatamentul 5400 mm; consola faţă 2760 mm; consola spate 3260 mm.


                                      Top
                                        
                                       
                                      PostPosted: Thu 18 Jun 2015 14:41 
                                      Offline

                                      Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                                      Posts: 3297
                                      bucsan wrote:
                                      ... Licenţa MAN 890UO a fost vândută Jugoslaviei în 1971, producţia demarând în 1972, iar României a fost vândută în 1973, producţia demarând în 1974.
                                        Jugoslavia a cumpărat şi licenţa MAN 890UG pentru autobuzul articulat. Pe parcursul construcţiei, jugoslavii au adus modificări părţii frontale a autobuzului. Jogoslavii au construit aceste autobuze la IKARUS ZEMUN - Belgrad şi la AVTOMONTAŽA - Ljubljana (în actuala Slovenie).
                                          Nu cred că e potrivit să spunem că e la mâna a treia.
                                          Corectura este binevenita. In 1976, un inginer implicat anterior in testarea Roman-urilor, mi-a spus ca la momentul nasterii productiei in Romania au existat colaborari tehnice nu numai cu MAN, RABA si Intrepr. de Autocamioane Brasov, dar si cu Ikarus din Iugoslavia. Nu am intrebat atunci in ce a constat acea colaborare.


                                          Top
                                           Profile  
                                           
                                          PostPosted: Sat 11 Jul 2015 21:14 
                                          Offline
                                          User avatar

                                          Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
                                          Posts: 619
                                          Dispunerea trapelor de pe partea opusă uşilor la MAN 890 UO era aceeaşi ca şi la Roman 112? Probabil, o parte dintre voi aţi observat că trapa mare era, puţin, decalată spre spate în raport cu stâlpul care separă ferestrele S2 de S3. S2 = a doua fereastră din stânga salonului pasagerilor iar S3 = a treia fereastră din stânga salonului pasagerilor. "Decalajul" există şi la DAC.
                                          La Ikarus 260 şi 280, acel decalaj nu există. Trapa mare începe exact dedesubtul stâlpului care separă S2 de S3 şi mie îmi face impresia că absenţa decalajului se datorează unei dimensiuni mai mari a acestei trape. Nemaivorbind că, la Roman 112, trapa mică şi trapa mare aproape că se ating pe când la Ikarus 280 şi 260, între ele există o distanţă pe care o estimez la 12 cm.


                                          Top
                                           Profile  
                                           
                                          PostPosted: Sat 11 Jul 2015 21:26 
                                          Offline
                                          User avatar

                                          Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
                                          Posts: 619
                                          Sunt aproape sigur că, şi la Roman, chiar în spatele trapei mici de pe partea opusă uşilor - situată sub fereastra S2 şi, foarte puţin, sub S3 - era un echipament legat de alimentarea cu motorină. dacă memoria nu-mi joacă feste, la Romanurile rachetate, între trapa mică şi roata din stânga-faţă s-a practicat o a treia trapă. Oare acea mărire a trapei mici efectuată la o serie restrânsă de DAC-uri 117 periurbane în anul 1985 (poate şi 1986) să fi fost cauzată de acest artificiu privind alimentarea? Acea trapă mică devenise aproape la fel de mare ca trapa mare. Avea exact lungimea ferestrei S2, dar era decalată. Dacă am înţeles bine, era vorba de un fel de sistem inteligent de dozare a gazului metan:
                                          -Pornirea se făcea doar pe motorină
                                          -în timpul funcţionării, amestecul motorină-gaz metan era variabil
                                          În funcţie de ce? Nu am înţeles niciodată ce parametru era cel care determina dozarea. Când trebuia mai mult gaz? Sau când trebuia mai multă motorină?
                                          Un lucru e cert. Majoritatea Romanurilor rachetate poluau îngrozitor.


                                          Top
                                           Profile  
                                           
                                          PostPosted: Fri 27 Jan 2017 12:32 
                                          Offline
                                          User avatar

                                          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                          Posts: 56066
                                          Pt. Iugoslavia: MAN 890 UG (Ik-5).


                                          Attachments:
                                          MAN 890 UG.jpg
                                          MAN 890 UG.jpg [ 120.03 KiB | Viewed 6213 times ]
                                          Top
                                           Profile  
                                           
                                          Display posts from previous:  Sort by  
                                          Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

                                          All times are UTC + 3 hours


                                          Who is online

                                          Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


                                          You cannot post new topics in this forum
                                          You cannot reply to topics in this forum
                                          You cannot edit your posts in this forum
                                          You cannot delete your posts in this forum
                                          You cannot post attachments in this forum

                                          Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group