TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 12 Nov 2019 14:59

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 208 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: Wed 17 Dec 2014 09:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Momente din constructia barajului de la Vidraru.

Foto: Viorel Simionescu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Jan 2015 16:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Eforie Nord.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Jan 2015 21:51 
Offline

Joined: Thu 28 Oct 2010 13:40
Posts: 25
Autobuz din România în Lublin. Dată necunoscută. Foto Wojciech Turżański.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Jan 2015 16:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Venus, Hotel Egreta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Jan 2015 20:09 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Nadhob wrote:
Autobuz din România în Lublin. Dată necunoscută. Foto Wojciech Turżański.
FIAT 306/3 ORLANDI, frate bun, de şasiu şi mecanică, cu FIAT 306, postate în acest topic de Silviu şi de Brassovia, dar mai tânăr.
    FIAT 306 este construit integral la uzinele FIAT din Torino, începând cu 1962. La ONT a ajuns cam prin 1964-1965.
      FIAT 306/3 ORLANDI este carosat pe acelaşi şasiu, de ORLANDI SpA din Modena, începând cu anul 1967. În fotografia postată aici este o caroserie cu calandrul iniţial, cele ce au venit la ONT, prin 1971-1972 au calandrul modificat.
        Ambele au o lungime de 11,1 m, ampatament de 5,8 m şi o capacitate de 62 locuri în varianta autocar standard.
          Ambele sunt echipate cu motor Diesel tip O.M. FIAT, cu 6 cilindri în linie, vertical, amplasat transversal, în consola spate, având 137 kW, 187 CP.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
           Post subject: Re:
          PostPosted: Wed 21 Jan 2015 20:23 
          Offline

          Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
          Posts: 2177
          Brassovia wrote:
          Au existat foarte multe astfel de autocare, ale ONT Carpati, aduse in anii 60. ...., Fiat 308-Orlandi, ....
            FIAT 308 ORLANDI, şasiu şi mecanică FIAT, carosat de ORLANDI SpA din Modena, începând cu anul 1971. A ajuns la ONT după 1972.
              Lungime 9,5 m, ampatament 4,3 m şi o capacitate de 46 locuri în varianta autocar standard. Echipat cu motor Diesel tip O.M. FIAT , cu 6 cilindri în linie, vertical, amplasat transvesal, în consola spate, având 106 kW, 145 CP.


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Wed 28 Jan 2015 07:37 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 48718
              Arad, Hotel Parc.


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sun 01 Feb 2015 10:15 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 48718
              Mănăstirea Golia.

              Broșura: Iași - Ghid comercial turistic. Anii '70-'80.

              Sursa: http://sanuuitam.blogspot.ro/2014/07/di ... vei-2.html


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Tue 17 Feb 2015 07:44 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 48718
              Poiana Brasov.


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Tue 17 Feb 2015 19:12 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3433
              Silviu wrote:
              Poiana Brasov.
              E in schema tipica a autocarelor Ikarus de la "Sovtransavto". Cu ele veneau turistii din republicile sovietice. Va dati seama ca erau fiabile, daca se incumetau la mii de km pe drumurile pline de hartoape de atunci.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Fri 13 Mar 2015 07:21 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 48718
              Baile Herculane.


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Thu 26 Mar 2015 15:29 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 48718
              Bucuresti.


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Wed 22 Apr 2015 16:47 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 48718
              Bucuresti - Ploiesti cu autobuzele CFR-ului.

              Sursa foto: https://www.facebook.com/pages/Calatori ... 31?fref=nf


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Wed 22 Apr 2015 17:55 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3433
              Silviu wrote:
              Bucuresti - Ploiesti cu autobuzele CFR-ului.

              Sursa foto: https://www.facebook.com/pages/Calatori ... 31?fref=nf

              In fosta autogara centrala CFR din Piata Victoriei, Bucuresti. Pe fundal, Palatul Functionarilor Publici (distrus in razboi).


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Thu 11 Jun 2015 20:11 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 48718
              Hotel Bucuresti.

              Foto: Viorel Simionescu.


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sat 20 Jun 2015 22:06 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3433
              Un microbuz din import, ce inca mai putea fi vazut prin Romania la inceputul anilor 70. Roata de rezerva isi avea locul pe bot. Nu am fost din pacate atent la momentul potrivit sa retin ce tip era. In atasament - parcat impreuna cu "tovarasii de drum" mai mari, TV 2-R si TV 1 (imagine 1965).

              Isi mai aduce aminte cineva despre ce e vorba? A fost si in dotarea IRTA acest vehicul?


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sat 20 Jun 2015 22:26 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3433
              Brassovia wrote:
              Isi mai aduce aminte cineva despre ce e vorba? A fost si in dotarea IRTA acest vehicul?
              Si un alt tip de autobuz de mici dimensiuni, dar diferit fata de precedentul (nu are fata inclinata). Este al patrulea din stanga, intre Skoda 706-RO si TV 2-R. Primele din stanga sunt TV 1.

              Nici pe acesta nu sunt in stare sa-l identific, dar cert este ca era al IRTA, altfel nu avea ce sa caute in autogara (1962, Brasov).


              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sat 20 Jun 2015 23:02 
              Offline

              Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
              Posts: 2177
              Poate aşa ceva? Caroserie construită de IRTA pe şasiu ZIS-150 sau pe şasiu SR-101.
                Până au apărut primele MŢD-uri şi primele TV-1, ele duceau greul autotransportului interurban.


                You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Sat 20 Jun 2015 23:09 
                Offline

                Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                Posts: 3433
                bucsan wrote:
                Poate aşa ceva? Caroserie construită de IRTA pe şasiu ZIS-150 sau pe şasiu SR-101.
                  Până au apărut primele MŢD-uri şi primele TV-1, ele duceau greul autotransportului interurban.
                  Posibil, dar parca totusi in imagine este ceva de dimensiuni si mai mici. Din pacate, calitatea tiparului este infecta. Ma gandeam ca o fi un "Nysa" polonez, tip pe care demult il suspectez ca ar fi circulat si in transportul in comun din Romania (trasee dificile, inainte de aparitia lui TV 7). In atasament, un supravietuitor.


                  You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Mon 22 Jun 2015 18:41 
                  Offline

                  Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                  Posts: 2177
                  Nu, nu poate fi NYSA.
                    Argumentele mele sunt:
                      -TV-1 avea înălţimea 2920 mm, TV-2 şi ŠKODA aveau înălţimea 2950 mm. Microbuzul NYSA avea înălţimea 1955 mm. În fotografie se vede clar că diferenţa de înălţime dintre ele nu are cum să fie de aproape 1 metru.
                        -În anul 1958 demarează în România producţia de microbuze TV-3, motiv pentru care nu văd importul microbuzelor NYSA.
                          -Legat de acest lucru, nu îmi amintesc să fi văzut microbuze NYSA la IRTA.
                            Microbuzele NYSA s-au exportat masiv în Ungaria, care nu avea producţie de microbuze, în Cehoslovacia, care nu a avut decât o producţie sporadică de microbuze tip TATRA şi în Germania de Est, care nu începuse încă producţia de microbuze BARKAS. Au mai fost exportate în Bulgaria, Uniunea Sovietică, dar şi în ţări din Africa şi Asia.
                              Microbuzele NYSA au fost fabricate la uzinele ZSD din oraşul Nysa, începând cu anul 1957, iar microbuzele ZUK au fost fabricate la uzinele FSC din oraşul Lublin, începând cu anul 1958. Ambele tipuri erau concepute pe platforma autoturismului WARSZAWA M20 (licenţa sovietică GAZ M20 POBEDA), păstrând ampatamentul de 2700mm, echipate iniţial cu motor OTTO de 51 kW/70 CP şi cilindree de 2112 cmc.


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Tue 23 Jun 2015 01:21 
                              Offline

                              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                              Posts: 3433
                              bucsan wrote:
                              Nu, nu poate fi NYSA. Argumentele mele sunt: -TV-1 avea înălţimea 2920 mm, TV-2 şi ŠKODA aveau înălţimea 2950 mm. Microbuzul NYSA avea înălţimea 1955 mm. În fotografie se vede clar că diferenţa de înălţime dintre ele nu are cum să fie de aproape 1 metru.
                              Asa este, diferenta de inaltime este mult mai mica si foarte probabil acel autobuz este o carosare IRTA, asa cum ati mentionat initial. Acele autobuze aveau un nume al lor, de tip, de model? Oare sub ce nume erau inmatriculate? Inca din 1948 circulau la Brasov primele autobuze carosate de Atelierele RATA Tg. Mures, cu motor ZIS, foarte probabil cu caroserii rotunjite in genul celor antebelice. Apoi au aparut unele care nu erau nici ele inca monovolum cu post de conducere avansat, ci semanau cu ZIS-150 Aremkuz sau Praga RND. In atasament e ceva de acest gen. In fine, mai tarziu au aparut caroserii mai evoluate cu post de conducere avansat. Or fi fost inmatriculate sub numele autosasiului (ZIS, SR) sau a atelierelor de carosare (viitoarele IRA)?

                              Nu mai am clar in memorie, dar o cantitate foarte mica de microbuze Nysa imi pare ca a existat pe la diverse intreprinderi, sau poate chiar la ONT. Un model mai nou, Nysa 522, a existat sigur si ca vehicul de ambulantza in Romania.


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Sat 27 Jun 2015 16:18 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 48718
                              Bucuresti, Sala Palatului.


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:49 
                              Offline

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                              Posts: 323
                              Location: Timisoara
                              Lugoj


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:51 
                              Offline

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                              Posts: 323
                              Location: Timisoara
                              Muntii Fagaras - Bilea Cascada


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:55 
                              Offline

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                              Posts: 323
                              Location: Timisoara
                              Satu Mare


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 19 Aug 2015 13:43 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 48718
                              Oradea.


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 19 Aug 2015 20:27 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 48718
                              Iernut.


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 19 Aug 2015 20:27 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 48718
                              Drobeta Turnu Severin.


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 19 Aug 2015 20:32 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 48718
                              Slobozia.


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Mon 24 Aug 2015 12:11 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 48718
                              Bucureşti, anul 1949.


                              You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


                              Top
                               Profile  
                               
                              Display posts from previous:  Sort by  
                              Post new topic Reply to topic  [ 208 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

                              All times are UTC + 3 hours


                              Who is online

                              Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


                              You cannot post new topics in this forum
                              You cannot reply to topics in this forum
                              You cannot edit your posts in this forum
                              You cannot delete your posts in this forum
                              You cannot post attachments in this forum

                              Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group