TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 25 Jun 2019 07:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 181 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Wed 22 Jul 2015 21:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
O altă particularitate (nu ştiu dacă e prezentă, deja, la TV 2 sau e proprie TV 20-ului) o constituie configuraţia sistemului de răcire:
-radiator pe dreapta, plasat în spatele ventilatorului, nu în faţa lui (din punctul de vedere al sensului de mers, nu al celui care deschide trapele motorului), cum e la Roman 111
-un ax foarte lung, având două fulii (câte una la fiecare capăt) care transmitea mişcarea de la motor la ventilator. E posibil ca pe acest ax foarte lung să existe un ambreiaj astfel încât, în sezonul rece, ventilatorul să aibă o turaţie mult mai mică. La Roman 111, chiar axul ventilatorului avea acest ambreiaj, turaţia "reglându-se" cu ajutorul a două sârme. La TV - dacă a existat un astfel de sistem - acesta trebuia să fie pe axul lung cu cele două fulii; axul ventilatorului şi ventilatorul sunt foarte greu accesibile. Nu aş fi dorit să fiu în pielea vreunui şofer căruia i se rupea cureaua de la ventilator.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Wed 22 Jul 2015 22:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Nu aş fi dorit să fiu în pielea vreunui şofer căruia i se rupea cureaua de la ventilator.
Din tot ce imi amintesc, astfel de incidente erau destul de frecvente si inlocuirea curelei dura ceva timp. Soferii aveau intotdeauna curele de schimb pregatite. Tin minte si acum mirosul de curea arsa, urmat de dezamagirea ca autobuzul sta pe loc, si sta, si sta...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Wed 22 Jul 2015 22:27 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Quote:
ventilatorul unuia cu motor de tip vechi (5555 cmc/L6/95 CP). Se vad unele modificari artizanale la grile


Ăsta a fost model de serie sau prototip? La Borsec văzusem TV 2-uri cu cel puţin o trapă deschisă (una laterală - nu mai ştiu dacă dreapta sau stânga, dar, parcă, totuşi, stânga) şi, aşa ţin minte, că vedeam ventilatorul. Trapele laterale nu ţin minte să fi arătat "a la Setra", ceea ce mă determină să cred că era modelul de TV care, deja, a avut fanta pe acoperiş. Nu ştiu dacă fanta pe acoperiş a implicat luneta dublă de la bun început sau nu. De asemenea, nu ştiu dacă TV-urile fără fante "a la Setra" aveau motorizarea V8 sau, încă, o aveau pe cea L6.
Motorul V8 pare să fi avut cilindree (5025 cmc) mai mică decât L6-le. Nici motorul căruia i se spune Saviem nu era cu mult mai mare; avea sub 6 litri.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Wed 22 Jul 2015 22:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Ăsta a fost model de serie sau prototip?
A fost exemplar de serie.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Thu 23 Jul 2015 21:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Asa era schema de vopsire in fatza.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Thu 23 Jul 2015 22:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Silviu wrote:
Asa era schema de vopsire in fatza.
Nu, nu era asa cand a iesit din fabrica. La o privire mai atenta se si vede ca acel trapez gri de pe bot a fost adaugat ulterior, dar cu vopsea de culoare aproape identica. Nu au existat modele pe bot din fabrica, decat pictate artizanal (de regula ca sa mascheze zonele unde aparea frecvent rugina).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Mon 27 Jul 2015 19:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Oare care a fost raţiunea unui sistem de răcire atât de complicat la TV 20?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Mon 27 Jul 2015 21:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Oare care a fost raţiunea unui sistem de răcire atât de complicat la TV 20?
Motorul era gandit pentru un autocamion clasic cu cabina multivolum. In momentul in care s-a dorit folosirea lui la spatele unui autobuz (din motive de eficienta a utilizarii spatiului si modernitate), au aparut si necazurile caracteristice generatiei TV 2. Cred ca nu erau alte alternative usor aplicabile si economice in conditiile dezvoltarii tehnologice de atunci. Totusi, din ce imi amintesc, la TV 20 situatia racirii parea usor imbunatatita fata de TV 2.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
Filmul cu camionul din atelier este tot al meu. Celelalte filmulete cu motorul in functiune este al prietenului meu Farago Mihaly din Odorheiul Secuiesc ,care mai detine cateva masini frumoase,un IMS original,un ARO 240 din 72,primele modele si un UAZ 423 parca.
In principiu am reusit salvarea autobusului ,a fost o nebunie curata,4 zile de Roadkill nonstop in care ne am dat toata puterea sa il punem in functiune. La cei 4900 de km parcursi ,ce pot sa mai spun . Noroc mare ca este sanatos tun si avem plansa de lucru excelenta. Momentan tatal meu s a pus sa il aduca intr o stare decenta pt a putea obtine RAR ul si atestatul istoric oferit cadou de catre conducerea Retromobil Romania,un gest elegant din partea lor,in special din partea directorului,Dl Bogdan Coconoiu un mare pasionat de "fiare" ca si noi.
Ma bucur enorm ca am putut pune mana pe autobus,pt mine este o minune ca am reusit .
In viitor vom avea grija sa aducem autobusul in starea lui de fabrica,e doar o chestiune de timp,deoarece eu nu ma aflu in tara,lucrez in Germania ,si inca o vreme voi mai ramane aici, dar cum ajung inapoi voi demara toate lucrarile ,plus ca mai am de terminat si camionul SR 132 Carpati,el fiind facut in 1971.
Tot recent am mai achizitionat un ARO 324 din 1981 benzina cu motorul L25, tot cu vreo 2000 de km efectuati...si achizitiile continua incet :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
Asa se prezinta acum, si va ramane sub configuratia asta.
Acest autobus a fost livrat catre Armata in anul 1973,fara scaune,si in interior s a construit un compartiment din lemn captusit,foarte etans,tapisat elegant,dar din pacate toata chestia fiind construita grotesc,avand in jur de o tona.
Acest compartiment avea rol de studio,camera de protocol,camera de proiectie ,discutii strict secrete intre cadre de rang mare.
In fine,ideea este ca aceasta constructie a fost indepartata,si autobusul respira acum curat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
O vedere in ansamblu
Tatal meu la cei 69 de ani lucreaza singur pe autobus....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
El este eroul din acest serial...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
In santier


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
Vedere laterala ,apropo acest autobus era dotat cu un sistem de climatizare ,care facea frig si cald, de provenienta americana.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
Si agregatul in cauza.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
Nebunia de la Cluj


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 17:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
Posts: 15
Location: Oradea
Ne gasiti pe Facebook: Vizi Rudolf.

V-am salutat respectuos,si ma bucur ca ne sustineti si sunteti alaturi de noi,in aceasta pasiune uitata si stearsa din istoria nationala.
Noi cativa facem tot posibilul sa nu se arunce la gunoi totul...gratie marilor escroci politicieni care ne fac viata amara de 25 ani incoace...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 20:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Vizi Rudolf wrote:
V-am salutat respectuos,si ma bucur ca ne sustineti si sunteti alaturi de noi,in aceasta pasiune uitata si stearsa din istoria nationala.
Multumim pentru aceste informatii recente si va dorim spor la treaba, sa faceti din aceasta bijuterie un old-timer unicat in Europa, care sa bucure sufletul celor pasionati cu ocazia evenimentelor "retro".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Wed 05 Aug 2015 15:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Un TV 2 care nu îmi dau seama dacă e "Rutier" sau "Autocar". Nu îmi dau seama dacă motorizarea era, încă, cu L6 sau era, deja, V8 deoarece nu văd clar grilajul aferent prizei de aer. Poza aparţine unei foste colege de clasă.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Wed 05 Aug 2015 19:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Un TV 2 care nu îmi dau seama dacă e "Rutier" sau "Autocar". Nu îmi dau seama dacă motorizarea era, încă, cu L6 sau era, deja, V8 deoarece nu văd clar grilajul aferent prizei de aer. Poza aparţine unei foste colege de clasă.
Este un TV 2-R cu motor V8. Exista insa ceva foarte deosebit in aceasta poza, si anume lipsa ferestrelor zenitale. Nu cred ca erau doar vopsite cu alb, desi la o scanare mai buna s-ar putea sa se vada si altceva. Este interesant, pana acum nu am mai vazut vreun TV 2 rutier fara ferestre zenitale. Este stiut insa ca autobuzele urbane fabricate in 1967 si 1968 au avut aceasta caracteristica.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 19 Sep 2015 14:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
TV 7.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 26 Sep 2015 01:09 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Un detaliu cu un TV 2. Am impresia că e cu motor V8, dar nu sunt sigur. Farurile nu au cozoroc. De asemenea, nu sunt sigur dacă e "U" sau "R". Pot presupune doar că e "U" pe baza acelui "15" care e scris pe un fel de fiţuică, în spatele parbrizului. Sursa: Pagina publică de Facebook Istoria Fotografiei Clujene


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 26 Sep 2015 21:59 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Intr-o poza postata de Silviu apare doamna in interior, pe scaunul taxatoarei. Deci este TV2U.
viewtopic.php?f=14&t=1283&start=150


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 26 Sep 2015 23:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Un detaliu cu un TV 2. Am impresia că e cu motor V8, dar nu sunt sigur. Farurile nu au cozoroc. De asemenea, nu sunt sigur dacă e "U" sau "R". Pot presupune doar că e "U" pe baza acelui "15" care e scris pe un fel de fiţuică, în spatele parbrizului. Sursa: Pagina publică de Facebook Istoria Fotografiei Clujene
Este un TV 2U fabricat in perioada 1964-66.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sun 27 Sep 2015 09:46 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Pe pagina de facebook respectiva se spune ca poza este din 1963.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sun 27 Sep 2015 16:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Kappa wrote:
Pe pagina de facebook respectiva se spune ca poza este din 1963.
Din eroare, evident. Numerotarea noua de tip 31-XX-NNNN s-a introdus abia in 1966, inlocuind-o pe cea veche de tip 5NNNN-XX.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Mon 28 Sep 2015 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Brassovia wrote:
Kappa wrote:
Pe pagina de facebook respectiva se spune ca poza este din 1963.
Din eroare, evident. Numerotarea noua de tip 31-XX-NNNN s-a introdus abia in 1966, inlocuind-o pe cea veche de tip 5NNNN-XX.


Numărul are 3 cifre, ceea ce indică un posibil fost număr de tipul 5x462-CJ, posibil chiar 50462-CJ. Încă nu se trecuse la judeţe. Dacă poza era din 1968, TV-ul trebuia să fi trecut, măcar, printr-o RK.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Tue 29 Sep 2015 19:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Numărul are 3 cifre, ceea ce indică un posibil fost număr de tipul 5x462-CJ, posibil chiar 50462-CJ. Încă nu se trecuse la judeţe. Dacă poza era din 1968, TV-ul trebuia să fi trecut, măcar, printr-o RK.
Da, chiar 50462-CJ a avut inainte de 1966. Numerele cu trei cifre proveneau din numere de tip 50XXX si vreau sa spun ca s-a respectat cu strictete acest algoritm de conversie, in care intotdeauna cifrele semnificative de dupa 5 (fie ele patru sau doar trei) au format viitorul numar de tip nou. Poza nu are de ce sa fie din 1968, trecerea la noile numere de inmatriculare nu are nici o legatura cu trecerea de la regiuni la judete. Au fost doua momente distincte. Autobuzul are dungile conform schemei din 1965-1966 (inainte de 1964 nu s-au folosit la autobuze doua dungi, dar in 1964 dunga de sus fusese ceva mai groasa). Aspectul sau imi permite sa afirm cu mana pe inima ca nu trecuse prin nici o RK pana la momentul fotografierii. Anumite detalii de finete, dar si aspectul barei de protectie nu rezistau in timp. De asemenea, se vede ca nu fusese revopsit nici macar partial, ceea ce duce la concluzia ca avea sub doi ani de serviciu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Mon 09 Nov 2015 20:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
O imagine care schimba usor perceptia noastra anterioara despre momentul cand "Autobuzul" a trecut de la fabricatia lui TV 7 la fabricatia lui TV 71. Deja modelul din 1967 se numea TV 71, ulterior fiind numit TV 71R (desi nu a existat nici macar in intentie vreo varianta urbana, "U", de 7 metri), respectiv probabil Bucegi TV 71R varianta de export. In mod paradoxal a fost folosit totusi si pe trasee urbane, in ciuda lipsei facilitatilor uzuale necesare (post de taxatoare, usi comandate).

Reamintesc ca TV 7 a fost testat ca si prototip in 1963 si primele exemplare de serie s-au livrat in 1964, iar TV 71R a fost fabricat pana cel putin in 1972, ulterior aceasta clasa de vehicule de mici dimensiuni destinate traseelor dificile fiind acoperita doar de productia fostelor IRA, cu modelele A-7, A-8 Diesel si A-83 Diesel.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Tue 01 Dec 2015 15:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Un autobuz TV 20 U in Govora. Statiunea era deservita cu autobuze locale ale IJTL Rm. Valcea?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 181 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group