TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 12 Nov 2019 15:02

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 181 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Tue 09 Jun 2015 12:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
Brassovia wrote:
Silviu, cand este datata revista cu poza lui?


Anul 1970.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Tue 09 Jun 2015 21:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Silviu wrote:
Brassovia wrote:
Silviu, cand este datata revista cu poza lui A7?


Anul 1970.
Multumesc.
Mult mai timpuriu decat m-as fi asteptat! Nuanta de albastru si schema de vopsire folosite imi indicasera doar ca poza este anterioara anului 1973, dar ulterioara lui 1969. Semnalizatoarele chiar erau ceva inedit, nu s-a mai generalizat apoi acest model.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 13 Jun 2015 15:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
O epava aflata la Remiza CFR Mogosoaia.

http://www.99poze.ro/Epava_TV_Bucuresti/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 20 Jun 2015 16:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
DIFERENTE INTRE TV 7 SI TV 71

Pentru ca recent s-a discutat despre autobuzul scurt pe benzina CIRA A-7, mi-am amintit ca de mai multe ori am fost intrebat care ar fi diferentele intre TV 7 si TV 71. Voi scrie aici cateva observatii.

Autobuzul TV 7 a fost produs in perioada 1964-1967 si a fost dedicat traseelor dificile si in panta, avand un raport putere / greutate mult mai bun decat autobuzul standard TV 2 de la vremea respectiva. Ele aveau acelasi motor tip Otto cu opt cilindri in V (pe benzina), SR-211 de 140 CP. Acest motor a fost introdus pe TV 2 in anul 1962, atunci cand a inceput si productia de serie a autocamioanelor "Carpati" si Bucegi". Anterior, autobuzele TV 2 dispuneau de o varianta imbunatatita a motorului cu 6 cilindri in linie de conceptie sovietica, ZIS-120, cu puterea sporita de la 85 la 95 CP. TV-urile 2 cu motor V8 se pot distinge in imagini prin faptul ca au si faruri de tip nou (semiingropate, fara aparatori, combinate cu luminile de pozitie), iar priza de aer de pe acoperis are grilajul realizat din bare orizontale).

Autobuzul TV 71-R a fost produs intre 1969-1972 si a reprezentat de fapt o versiune imbunatatita a vechiului TV 7, fiind foarte asemanator ca si constructie si performante. Sistemele de franare si de directie, care au prezentat deficiente la TV 7, ar fi fost rezolvate tehnic mai corespunzator la TV 71. In rest, caroseriile celor doua tipuri erau aproape de nediferentiat. TV 71-R s-a fabricat si in varianta pentru export "Bucegi TV 71-R" si chiar s-a exportat in sute de exemplare in Cehoslovacia (si Polonia).

La o cercetare mai amanuntita, se observa totusi unele diferente. Astfel, montantul parbrizului era la TV 7 dupa tehnologia de la TV 2 (independent de caroserie, practic un spros din profil subtire de aluminiu), iar la TV 7 era dupa tehnologia de la TV 20 (solidar cu caroseria, din otel vopsit, mai gros si racordat in arc de cerc sus si jos). Farurile de ceata erau la TV 7 integrate in masca de pe bot, in timp ce la TV 71 erau plasate sub bara de protectie. Cu exceptia exemplarelor pentru export sau varianta de lux, TV 71 nu au fost echipate cu capace pentru roti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze TV
PostPosted: Sat 20 Jun 2015 21:04 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Brassovia wrote:

La o cercetare mai amanuntita, se observa totusi unele diferente.
    O diferenţă care se observă foarte uşor este modul de racordare dintre acoperiş şi partea superioară frontală a autobuzului, la TV-71 fiind aproape identică cu cea de la TV-20.
      Brassovia wrote:
      Farurile de ceata erau la TV 7 integrate in masca de pe bot, in timp ce la TV 71 erau plasate sub bara de protectie.
    Şi nu a fost o regulă, unele le aveau deasupra barei de protecţie.
      În prima fotografie, un autocar TV-71RTL (circa 1970).
        În a doua fotografie, prototipul din 1964, TV-7R, care avea chiar şi geamuri zenitale.


        You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Sat 20 Jun 2015 21:13 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        bucsan wrote:
        O diferenţă care se observă foarte uşor este modul de racordare dintre acoperiş şi partea superioară frontală a autobuzului, la TV-71 fiind aproape identică cu cea de la TV-20.
        Corect, omisesem aceasta diferentiere importanta. Si la partea din spate racordarea era diferita.
        bucsan wrote:
        Şi nu a fost o regulă, unele le aveau deasupra barei de protecţie. În prima fotografie, un autocar TV-71RTL (circa 1970).În a doua fotografie, prototipul din 1964, TV-7R, care avea chiar şi geamuri zenitale.
        Da, s-au fabricat si variante autocar, dar imi aminteam doar de cele ale TV 2 si TV 20. Prototipul cu geamuri zenitale nu il stiusem.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Sat 20 Jun 2015 21:17 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Brassovia wrote:
        bucsan wrote:
        În a doua fotografie, prototipul din 1964, TV-7R, care avea chiar şi geamuri zenitale.
        Prototipul cu geamuri zenitale nu il stiusem.
        Era cumva cel vopsit cu culoarea rosie? Stiam ca acel prototip existase deja in 1963, an in care fusese si testat, inclusiv la Brasov.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Sat 20 Jun 2015 21:22 
        Offline

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2177
        Cred că despre el este vorba, înseamnă că prototipul era deja funcţional cu circa un an înainte de data oficială de lansare.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Tue 30 Jun 2015 15:58 
        Offline

        Joined: Tue 18 Oct 2005 13:38
        Posts: 15
        Location: Oradea
        Va salut cu stima
        Ma numesc Vizi Rudolf,din Oradea
        Daca nu deranjeaza postez si eu o poza cu TV 20 Rutierul meu,achizitionat zilele trecute
        An de fabricatie 1972,in stare de functiune,original 98 la suta,4900 km rulati


        You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Tue 30 Jun 2015 16:05 
        Offline
        User avatar

        Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
        Posts: 48718
        Superba masina!!! Abia astept sa organizam o excursie, pt. a ne plimba cu acel autobuz.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Tue 30 Jun 2015 17:16 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Vizi Rudolf wrote:
        Va salut cu stima
        Ma numesc Vizi Rudolf,din Oradea
        Daca nu deranjeaza postez si eu o poza cu TV 20 Rutierul meu,achizitionat zilele trecute
        An de fabricatie 1972,in stare de functiune,original 98 la suta,4900 km rulati
        Felicitari. Important este sa fie tratat ca un obiect de patrimoniu national, cu grija pentru readucere prin restaurare la aspectul original si fara inovatii, nici tehnice, nici privind schema de vopsire etc! Nu e usor, dar merita!


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Tue 30 Jun 2015 21:43 
        Offline
        User avatar

        Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
        Posts: 212
        Location: Brasov
        Vizi Rudolf wrote:
        Va salut cu stima
        Ma numesc Vizi Rudolf,din Oradea
        Daca nu deranjeaza postez si eu o poza cu TV 20 Rutierul meu,achizitionat zilele trecute
        An de fabricatie 1972,in stare de functiune,original 98 la suta,4900 km rulati


        Bine ati venit pe forumul nostru.
        Vrem mai multe detalii despre autobuz: istoric daca se cunoaste, mod de achizitie si de unde, ce inseamna cei 2% care nu sunt originali si mai multe poze cu exteriorul si interiorul.
        Doriti sa il introduceti in circuitul turistic sau il veti pune la pastrare intr-o colectie privata dupa restaurare?
        Nici nu stiti ce bucurie ne faceti ca ati reusit sa salvati de la pieire un autobuz istoric.
        Sa-l stapaniti sanatos!


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Tue 30 Jun 2015 21:51 
        Offline
        User avatar

        Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
        Posts: 212
        Location: Brasov
        Silviu wrote:
        Superba masina!!! Abia astept sa organizam o excursie, pt. a ne plimba cu acel autobuz.


        Ca sa se poata organiza o excursie cu el trebuie o multime de lucruri. ITP trecut, licente, clasificari si rasclasificari, taxa de prima inmatriculare pentru ca se pare ca a fost luat de la armata, impozit mare. Si sa nu uitam de consumul unui SR211. Nu imi pierd speranta ca poate intr-o zi ne vom plimba cu el in masura in care domnul Rudolf Vizi ne va face o surpriza ca cea de azi.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Wed 01 Jul 2015 15:53 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Cinste celor care au avut aceasta frumoasa initiativa! Le uram mult succes in continuare!








        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Wed 01 Jul 2015 19:44 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Jurassic Park.

        O lume extincta adusa din nou la viata.



        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Thu 02 Jul 2015 01:23 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Kappa wrote:
        ITP trecut, licente, clasificari si rasclasificari, taxa de prima inmatriculare pentru ca se pare ca a fost luat de la armata, impozit mare. Si sa nu uitam de consumul unui SR211.

        Fiind un vehicul care nu se mai fabrica de mai mult de 30 de ani, exista mari facilitati tehnice si fiscale pentru el, cu niste conditii care trebuiesc indeplinite pentru a fi clasificat si luat in evidenta drept "vehicul istoric".

        Referitor la carburant, nu atat cantitatea cred ca e problema, ci de unde mai iei benzina cu plumb si de cifra octanica nu foarte ridicata. Daca bagi intr-un motor vechi "bleifrei", il distrugi rapid - am verificat asta pe propria piele.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Thu 02 Jul 2015 07:11 
        Offline

        Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
        Posts: 7922
        Din moment ce e funcţional, înseamnă că şi armia patriei avea o sursă de combustibil. Pe de altă parte, Armata are nişte reglementări care o obligă să ţină funcţional tot parcul auto (mă rog, există unităţi întregi care sunt doar cimitre de vehicule vechi, gen cea de la Medgidia), parc care oricum are un rulaj foarte mic, că nu am mai fost în război din '45, iar în Afganistan nu se pleacă cu duba TV sau cu ARO.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Thu 02 Jul 2015 12:22 
        Offline

        Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
        Posts: 167
        Brassovia wrote:
        [...]
        Referitor la carburant, nu atat cantitatea cred ca e problema, ci de unde mai iei benzina cu plumb si de cifra octanica nu foarte ridicata. Daca bagi intr-un motor vechi "bleifrei", il distrugi rapid - am verificat asta pe propria piele.


        Nu neaparat orice motor vechi este sensibil la benzina fara plumb, insa cred ca nu merita riscul de a incerca in situatia de fata.

        Exista Blei Ersatz (de exemplu Liqui Moly Blei Ersatz 1010).

        25 ml sint suficienti pt. 25l benzina.

        Sint gata sa donez un set de 6 x 250 ml pt "Batranica" :)


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Fri 03 Jul 2015 02:21 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Brassovia wrote:
        O lume extincta adusa din nou la viata.
        Este incredibil ca si-a pastrat absolut originala alcatuirea caroseriei, cu toate formele si detaliile nealterate de vreo reparatie capitala! Asta ii sporeste mult valoarea, fiind o adevarata piesa de muzeu care ilustreaza si tehnologia de la vremea respectiva.

        In plus, sunt aproape convins ca este singurul autobuz old-timer pe benzina din Europa (exceptand fostele republici sovietice), avand in acest fel si o mare valoare de patrimoniu internationala. Nu stiu sa mai existe altul. Restul tarilor trecusera inca din anii 30-40 pe diesel, doar Romania si URSS au continuat sa fabrice autobuze pe benzina dupa razboi. Inca o data, JOS PALARIA in fata celor ce l-au salvat!


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Sat 04 Jul 2015 07:26 
        Offline
        User avatar

        Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
        Posts: 48718
        Anul 1971.

        Parintii lui Vizi Rudolf :)


        You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Sat 04 Jul 2015 20:22 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Silviu wrote:
        Anul 1971.
        Parintii lui Vizi Rudolf :)
        Interesant ca autobuzul este de tip urban (TV 20-U), ceea ce este o raritate pentru parcul ITA din perioada de dinainte de 1975.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Mon 13 Jul 2015 20:38 
        Offline
        User avatar

        Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
        Posts: 672
        Legat de motorul căruia i se spune "Saviem" (135 CP). Era produs - integral - la Roman sau asamblat, piesele fiind de Saviem? Uzinele Roman aveau capacitatea de a fabrica integral acel motor?


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Mon 13 Jul 2015 21:15 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        OAB wrote:
        Legat de motorul căruia i se spune "Saviem" (135 CP). Era produs - integral - la Roman sau asamblat, piesele fiind de Saviem? Uzinele Roman aveau capacitatea de a fabrica integral acel motor?
        Noile motoare diesel (MAN si Saviem) erau fabricate sub licenta la I. A. Brasov si, cu toate eforturile reale facute, nu prea atingeau calitatea originalului. Politica valutara nu permitea sa se importe atatea zeci de mii de motoare cate ar fi fost necesare.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Tue 21 Jul 2015 17:16 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Cu TV 20 pe E60.



        You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Wed 22 Jul 2015 14:58 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Brassovia wrote:
        Vizi Rudolf wrote:
        Va salut cu stima
        Ma numesc Vizi Rudolf,din Oradea
        Daca nu deranjeaza postez si eu o poza cu TV 20 Rutierul meu,achizitionat zilele trecute
        An de fabricatie 1972,in stare de functiune,original 98 la suta,4900 km rulati
        Felicitari si aveti grija de aceasta bijuterie de neinlocuit! Probabil detineti si singurul motor SR-211 functional din lume, caci Carpati-ul si Bucegi-ul de la Roman SA nu cred ca vor mai merge pe rotile lor vreodata.
        Se pare ca m-am inselat, din fericire. Acum cativa ani mai exista un motor SR-211 in stare exceptionala, pe un "SR-132 Carpati" cumparat tot de la armata. Nu stiu care mai e situatia lui la zi, dar mi-ar placea sa-l intalnesc pe drum...

        Sunetul din filmulet nu are redare foarte fidela si nu e chiar ceea ce se auzea cand un astfel de vehicul trecea pe langa tine, caci este doar ralanti, cu motorul expus. Dar altceva nu avem.


        Foarte probabil acelasi camion:



        You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Wed 22 Jul 2015 17:19 
        Offline
        User avatar

        Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
        Posts: 48718
        Autobuzul a fost (re)vopsit.


        You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Wed 22 Jul 2015 18:15 
        Offline
        User avatar

        Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
        Posts: 672
        A primit şi geam lateral şi număr de înmatriculare provizoriu.

        Ce se află sub bara de protecţie - în dreptul trapei din mijloc?


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Wed 22 Jul 2015 18:17 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        OAB wrote:
        Ce se află sub bara de protecţie - în dreptul trapei din mijloc?
        Dispozitivul de remorcare. Probabil a fost modificat, sau bara nu e pusa la locul ei.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Wed 22 Jul 2015 18:19 
        Offline
        User avatar

        Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
        Posts: 672
        Şi sistemul de evacuare pare modificat. Nu văd acele două străpungeri ale barei de protecţie.


        Top
         Profile  
         
         Post subject: Re: Autobuze TV
        PostPosted: Wed 22 Jul 2015 18:31 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        Posibil nu a fost totusi teava de esapament prin bara.


        Top
         Profile  
         
        Display posts from previous:  Sort by  
        Post new topic Reply to topic  [ 181 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

        All times are UTC + 3 hours


        Who is online

        Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


        You cannot post new topics in this forum
        You cannot reply to topics in this forum
        You cannot edit your posts in this forum
        You cannot delete your posts in this forum
        You cannot post attachments in this forum

        Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group