TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 04 Dec 2020 18:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 16 Mar 2011 23:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
Autobuze Solaris Urbino adaptate conceptului francez BHNS ("bus a haut niveau de service"). Cu botul tramvaiului Solaris Tramino.

http://www.solarisbus.pl/en/busmania,ak ... 645,0.html

Abia astept si varianta Solaris BHNS pt. troleibuz, alternativa la Irisbus Cristalis -Civis- (care nu se va mai fabrica). Autobuzele BHNS din gama Irisbus sunt Crealis.


Attachments:
solaris_urbino_bhns_1.jpg
solaris_urbino_bhns_1.jpg [ 67.29 KiB | Viewed 4364 times ]
solaris_urbino_bhns_2.jpg
solaris_urbino_bhns_2.jpg [ 42.88 KiB | Viewed 4364 times ]
solaris_urbino_bhns_3.jpg
solaris_urbino_bhns_3.jpg [ 71.9 KiB | Viewed 4364 times ]
solaris_urbino_bhns_4.jpg
solaris_urbino_bhns_4.jpg [ 51.32 KiB | Viewed 4364 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Mar 2011 23:41 
Da!
Nu am cuvinte! Oare vom vedea asa ceva vreodata pe meleagurile noastre?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Mar 2011 11:28 
Nu, nu vei vedea niciodată aşa ceva la vreo regie de tansport public de la noi, poate la o firmă privată de transport, dar nici acolo nu cred, la noi nu există conceptul BHNS, "autobuz la nivel ridicat de serviciu".
    Recunosc, voi fi of-topic, dar nu pot să nu fac un mic comentariu. Krzysztof Olszewski, fondator şi preşedinte actual al companiei de familie, repet, companie de famile, SOLARIS BUS & COACH S.A., împreună cu soţia sa Solange Olszewski, au cumpărat în 1994 licenţa pentru producerea de autobuze NEOPLAN cu podea joasă, sub numele NEOPLAN-POLSKA. Este adevărat, el nu era un oarecare, lucrase nu mai puţin de 15 ani la NEOPLAN, în Germania, în ultimii ani deţinând acolo, importante funcţii de conducere. Dar, faţă de România, nu i s-au pus piedici, nu i s-a reproşat că exploatează oamenii muncii, nu i s-a reproşat că îşi vinde ţara capitaliştilor hrăpăreţi din Occidentul decadent. (Poate nu ştiţi, fiind prea tineri, dar în 1990, la Bucureşti, la îndemnul preşedintelui şi a prim-ministrului de atunci, când un un fost mare sportiv român, acţionar la DAIMLER BENZ, a vrut să faciliteze investiţia MERCEDES la defunctul ROCAR, pentru a-l repune pe picioare în condiţii europene, sindicatul de acolo a organizat un mare miting pe platoul din faţa Academiei Militare, sub sloganul "nu ne vindem ţara". Rezultatele se văd, ROCAR a fost vândut la fier vechi, pe nimic.)
Pe 9 decembri 2010, Krzysztof Olszewski a primit premiul KISIEL pentru activitatea sa, sub sloganul "AUTOBUZE POLONEZE ÎN TOATĂ LUMEA". Acest premiu a fost înfiinţat de compozitorul, scriitorul şi jurnalistul Śtefan Kisielewski în 1990, se decernează în fiecare an şi onorează personalităţile poloneze contemporane ale căror muncă oglindesc idealurile lui Kisielewski, acesta fiind unul dintre intelectualii care au criticat în mod deschis regimul comunist din Polonia, precum şi excesele regimului autoritar comunist polonez.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Mar 2011 16:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 73
Location: Paris
bucsan wrote:
când un un fost mare sportiv român, acţionar la DAIMLER BENZ, a vrut să faciliteze investiţia MERCEDES la defunctul ROCAR, pentru a-l repune pe picioare în condiţii europene, sindicatul de acolo a organizat un mare miting pe platoul din faţa Academiei Militare, sub sloganul "nu ne vindem ţara".


Drept care, nici zece ani mai târziu, Rocar a dat faliment. Iar dobitocii care nu voiau sa "vândă ţara" s-au pomenit şomeri. Muritori de foame, dar mândri !


Top
 Profile  
 
 Post subject: Autobuze SOLARIS URBINO
PostPosted: Thu 25 Sep 2014 19:43 
Ieri, 24 septembrie 2014, la deschiderea IAA Hanovra 2014, firma SOLARIS BUS&COACH, a prezentat noua caroserie pentru autobuzele solo şi articulate, echipate cu motoare EURO 6, ce vor fi construite începând de anul viitor.
    Sursă: solaris bus&coach.pl.


    Attachments:
    new_solaris_1052_mid.jpg
    new_solaris_1052_mid.jpg [ 271.66 KiB | Viewed 5555 times ]
    new_solaris_1065_mid.jpg
    new_solaris_1065_mid.jpg [ 278.99 KiB | Viewed 5555 times ]
    new_solaris_1328_mid.jpg
    new_solaris_1328_mid.jpg [ 305.06 KiB | Viewed 5555 times ]
    new_solaris_1441_mid.jpg
    new_solaris_1441_mid.jpg [ 235.7 KiB | Viewed 5555 times ]
    new_solaris_1483_mid.jpg
    new_solaris_1483_mid.jpg [ 243.51 KiB | Viewed 5555 times ]
    new_solaris_1507_mid.jpg
    new_solaris_1507_mid.jpg [ 979.79 KiB | Viewed 5555 times ]
    NEW SOLARIS_2015.pdf [1.87 MiB]
    Downloaded 206 times
    Top
      
     
    PostPosted: Sat 03 Jan 2015 23:37 
    Offline
    User avatar

    Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
    Posts: 243
    Location: Brasov
    Compania Solaris lucreaza la un nou proiect impreuna cu Politehnicile din Varsovia si Poznan. Va fi dezvoltat un autobuz elelctric, pe baza noului Urbino, cum reiese si din poze probabil dublu articulat, cu o lungime de aproximativ de 24 m. Tehnologie asemanatoare este deja in functiune pe autobuzele articulate Solaris Urbino 18. Proiectul se doreste a fi finalizat in noiembrie 2015.

    Sursa:http://www.solarisbus.com/busmania/news/


    Attachments:
    solaris_urbino_24_electric_2_big.jpg
    solaris_urbino_24_electric_2_big.jpg [ 362.34 KiB | Viewed 5340 times ]
    solaris_urbino_24_electric_big.jpg
    solaris_urbino_24_electric_big.jpg [ 355.79 KiB | Viewed 5340 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Thu 08 Jan 2015 20:17 
    trollino wrote:
    Compania Solaris lucreaza la un nou proiect impreuna cu Politehnicile din Varsovia si Poznan.
    Proiectul, care nu este chiar atât de nou, are denumirea "Primul autobuz polonez clasa MEGA, cu combustibili alternativi".
      Proiectul a demarat în decembrie 2012, în colaborare cu Politechnika Poznańska şi Politechnika Warszawska şi este susţinut de Narodwe Centrum Badańe i Rozwoju Warszawa - NCBiR (Centrul Naţional de Cercetare şi Dezvoltare), în cadrul programului naţional Innotech. Costul total al proiectului este de 11 milioane zloţi, din care 6 milioane de zloţi sunt finanţaţi de NCBiR. Proiectul are ca termen de finalizare noiembrie 2015, dar compania SOLARISBUS&COACH doreşte, în funcţie de majorarea finanţării din partea NCBiR, prelungirea sa cu încă un an.
        Punctele principale ale proiectului sunt un mijloc de transport urban de foarte mare capacitate, care să poată înlocui tramvaiul, de aceea lungimea impusă iniţial a fost de peste 20 metri, cu tracţiune asigurată de combustibili alternativi, cu emisii "ZERO", optând pentru celule de combustibil pe bază de hidrogen.
          Fotografiile prezentate mai sus, de "trollino", reprezintă prima imagine a acestui concept, care de abia acum va intra în proiectare, pe baza noii caroserii prezentate de SOLARIS anul trecut la IAA Hanovra. A fost stabilită tracţiunea electrică cu alimentare autonomă de la celulele de combustibil, autobuzul fiind dublu articulat şi având o lungime de circa 24,5 metri.


          Top
            
           
          PostPosted: Thu 08 Jan 2015 21:10 
            trollino wrote:
            Tehnologie asemanătoare este deja in funcţiune pe autobuzele articulate Solaris Urbino 18.
            Nu, tehnologie asemănătoare nu este pe autobuzul articulat SOLARIS URBINO 18 (care are lungimea de 18,00 metri). Tehnolologie asemănătoare este implementată pe două prototipuri de autobuz articulat SOLARIS URBINO 18.75 (care are lungimea de 18,75 metri) şi care sunt în prezent testate la Hamburg, în Germania.
              Operatorul de transport public din Hamburg, Hamburger Hochbahn A.G., este parte a unui program de evaluare a tehnologiilor alternative de acţionare, susţinut de Universitate de Ştiinţe Aplicate din Hamburg, program în valoare de 41 milioane euro, cu denumirea "ELEKTROMOBILITÄT".
                În acest scop, pe data de 18 decembrie 2014, a fost inaugurată o nouă linie de autobuz, cu indicativul "109 Innovationsline", în lungime de 9,3 km şi 23 staţii. Pe această linie vor circula diverse autobuze cu tehnologii alternative, cât şi un autobuz cu acţionare clasică, în scopul de a compara performanţele fiecărei tehnologii, în aceleaşi condiţii de funcţionare.
                  Printre alte autobuze ce participă la acest program sunt şi VOLVO 7900 ELECTRIC PLUG-IN HYBRIDBUS şi MERCEDES BENZ O.530 CITARO FUELCELL.
                    Cele două autobuze SOLARIS URBINO 18.75 FUELCELL au celule de combustibil cu hidrogen tip BALLARD, ce debitează energie electrică în bateriile de stocare, ce au 120 kWh. Tracţiunea este asigurată de două electromotoare. Emisii "zero".
                      Dimensiuni de gabarit: lungime 18750 mm; lăţime 2550 mm; înălţime caroserie 2850 mm, înălţime totală 3250 mm.
                        Ampatament 5870 + 6780 mm; consolă faţă 2700 mm; consolă spate 3400 mm.
                          Sursă:Hamburger Hochbahn A.G.


                          Attachments:
                          Hamburg_solaris_urbino_18.75_fuelcell_electric.jpg
                          Hamburg_solaris_urbino_18.75_fuelcell_electric.jpg [ 772.31 KiB | Viewed 5267 times ]
                          Faktenblatt_Innovationslinie_Liniendetails.pdf [52.22 KiB]
                          Downloaded 122 times
                          Top
                            
                           
                          PostPosted: Thu 08 Jan 2015 21:16 
                          Offline
                          User avatar

                          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                          Posts: 50265
                          bucsan wrote:
                          Operatorul de transport public din Hamburg, Hamburger Hochbahn A.G., este parte a unui program de evaluare a tehnologiilor alternative de acţionare, susţinut de Universitate de Ştiinţe Aplicate din Hamburg, program în valoare de 41 milioane euro, cu denumirea "ELEKTROMOBILITÄT"


                          O paranteza: nici o vorbulita adusa despre troleibuz de cei din Hamburg. Se opun si reintroducerii tramvaiului.


                          Top
                           Profile  
                           
                          PostPosted: Thu 08 Jan 2015 21:32 
                          Silviu wrote:

                          O paranteza: nici o vorbulita adusa despre troleibuz de cei din Hamburg. Se opun si reintroducerii tramvaiului.
                          O paranteză la paranteză, că tot veni vorba. În cadrul acestui program se preconizează înlocuirea totală, până în anul 2020, a celor aproximativ 1300 de autobuze aflate acum în exploatare la Hamburger Hochbahn, cu autobuze hibride cu emisii "zero". Sigur acesta este motivul că nici o vorbuliţă nu se aduce despre troleibuz sau tramvai.


                          Top
                            
                           
                          PostPosted: Thu 08 Jan 2015 23:00 
                          Offline

                          Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
                          Posts: 7818
                          Dezvoltarea unei astfel de tehnologii ar putea aduce sfârşitul troleibuzului, precum şi al tramvaielor - aşa cum le ştim acum. Rămâne de văzut dacă industria petrolieră va permite acest lucru.


                          Top
                           Profile  
                           
                          PostPosted: Thu 08 Jan 2015 23:52 
                          Offline

                          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                          Posts: 3337
                          Dr2005 wrote:
                          Dezvoltarea unei astfel de tehnologii ar putea aduce sfârşitul troleibuzului, precum şi al tramvaielor - aşa cum le ştim acum. Rămâne de văzut dacă industria petrolieră va permite acest lucru.
                          Miliarde de acumulatori imensi, scumpi, toxici, care vor trebui platiti de cineva, inclusiv depozitarea ecologica si reciclarea dupa epuizare... Va fi o tehnologie pentru oligarhi, nu pentru marele public. Bine, intre timp si benzina ar putea ajunge la un pret prohibitiv... Concluzia: mersul pe jos este sanatos.


                          Top
                           Profile  
                           
                          PostPosted: Fri 09 Jan 2015 13:43 
                          Să nu vă supăraţi pe mine, dar pare a povestea drobului de sare.
                            Şi până acum au fost miliarde de acumulatori epuizaţi.
                              Miliarde de anvelope uzate au fost de 100 de ani depozitate, reciclate, unele arse şi sigur că prin arderea cauciucului se produc mai multe noxe decât arderea benzinei.
                                Şi ce rezultă de la centralele nucleare este depozitat.


                                Top
                                  
                                 
                                PostPosted: Fri 09 Jan 2015 14:05 
                                Mă întorc, totuşi, la subiectul topicului.
                                  SOLARISBUS&COACH a prezentat la IAA 2014 Hanovra un prototip SOLARIS URBINO 18 HYBRID.
                                    Acesta este echipat cu un motor DIESEL tip CUMMINS ISB6.7 E6 280, cu şase cilindri în linie, având cilindreea de 6700 cmc şi dezvoltă 209 kW / 282 CP. Normă de poluare EURO 6. Furnizorul echipamentului electric, respectiv al sistemului de stocare a energiei electrice în baterii NiMH şi al electromotorului de tracţiune, ce are 240 kW, este firma VOSSLOH KIEPE GmbH.
                                      Dimensiuni de gabarit: lungime 18000 mm; lăţime 2550 mm, înălţime caroserie 2850 mm; înălţime totală 3500 mm.
                                        Ampatament 5130 + 6770 mm; consolă faţă 2700 mm; consolă spate 3400 mm.
                                          Capacitate: 47 locuri pe scaune; 83 locuri în picioare; total 130 pasageri.
                                            Sursă: infobus.pl.


                                            Attachments:
                                            prototip_solaris_urbino_18_hybrid_diesel-electric_a.jpg
                                            prototip_solaris_urbino_18_hybrid_diesel-electric_a.jpg [ 265.84 KiB | Viewed 5231 times ]
                                            prototip_solaris_urbino_18_hybrid_diesel-electric_b.jpg
                                            prototip_solaris_urbino_18_hybrid_diesel-electric_b.jpg [ 108.54 KiB | Viewed 5231 times ]
                                            Top
                                              
                                             
                                            PostPosted: Fri 09 Jan 2015 14:21 
                                            În luna decembrie a anului 2014, operatorul de transport public MPK din Krakowia a cumpărat acest prototip, pentru a îl testa pe linia 501 din oraş, unde mai sunt testate şi alte tipuri de autobuze electrice (SOR, ŠKODA, AMZ-KUTNO, RAMPINI).
                                              Sursă: infobus.pl.


                                              Attachments:
                                              prototip-Krakowia_solaris_urbino_18_hybrid_diesel-electric_c.jpg
                                              prototip-Krakowia_solaris_urbino_18_hybrid_diesel-electric_c.jpg [ 273.63 KiB | Viewed 5231 times ]
                                              prototip-Krakowia_solaris_urbino_18_hybrid_diesel-electric_d.jpg
                                              prototip-Krakowia_solaris_urbino_18_hybrid_diesel-electric_d.jpg [ 271.92 KiB | Viewed 5231 times ]
                                              Top
                                                
                                               
                                              PostPosted: Fri 09 Jan 2015 15:13 
                                              SOLARISBUS&COACH a prezentat la IAA 2014 Hanovra un prototip SOLARIS URBINO 18 ELECTRIC.
                                                Furnizorul echipamentului electric, respectiv al sistemului de stocare a energiei electrice în baterii litiu-ion şi al electromotorului de tracţiune, ce are 240 kW, este firma VOSSLOH KIEPE GmbH.
                                                  Furnizorul sistemului de reîncărcare prin metoda inductivă PRIMOVE a bateriilor este compania BOMBARDIER, cea care deţine acest patent.
                                                    Dimensiuni de gabarit: lungime 18000 mm; lăţime 2550 mm; înălţime caroserie 2850 mm; înălţime totală 3350 mm.
                                                      Ampatament 5130 + 6770 mm; consolă faţă 2700 mm; consolă spate 3400 mm.
                                                        Capacitate: 51 locuri pe scaune; 82 locuri în picioare; total 133 pasageri.
                                                          În luna decembrie 2014, acest prototip, împreună cu alte trei autobuze similare comandate de Braunschweiger Verkehrs A.G., a început testele în oraşul german Braunschweig, unde a fost amenajată linia circulară de autobuze M19, special cu instalaţii de reîncărcare inductivă, în cadrul programului EMIL.
                                                            Pe această linie sunt în circulaţie, de la mijlocul anului trecut şi alte tipuri de autobuze electrice cu reîncărcare inductivă, precum VOLVO 7900 ELECTRIC şi SOLARIS URBINO 12 ELECTRIC.
                                                              Sursă: infobus.pl.


                                                              Attachments:
                                                              prototip_solaris_urbino_18_electric_a.jpg
                                                              prototip_solaris_urbino_18_electric_a.jpg [ 122.54 KiB | Viewed 5230 times ]
                                                              prototip_solaris_urbino_18_electric_b.jpg
                                                              prototip_solaris_urbino_18_electric_b.jpg [ 127.7 KiB | Viewed 5230 times ]
                                                              prototip_solaris_urbino_18_electric_c.jpg
                                                              prototip_solaris_urbino_18_electric_c.jpg [ 171.08 KiB | Viewed 5230 times ]
                                                              Top
                                                                
                                                               
                                                              PostPosted: Fri 16 Jan 2015 04:04 
                                                              Offline
                                                              User avatar

                                                              Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
                                                              Posts: 638
                                                              Din câte ştiu, Solaris Hibrid a beneficiat - o vreme - de acea transmisie Alisson deosebit de complicată (folosită la New Flyer DE 60 LFR) care cuprindea:
                                                              -angrenaje planetare:
                                                              -două electromotoare de tracţiune, fiecare dintre acestea putând lucra în regim de generator

                                                              Dacă am înţeles bine:
                                                              -între 0 şi 24 km/h, transmisia era diesel-electrică de tip serie; planetarele nu transmiteau mişcarea
                                                              -între 30 şi 48 km/h, transmisia era şi electrică, şi mecanică
                                                              -în jurul vitezei de 48 km/h, transmisia era, doar, mecanică; probabil, cele două electromotoare încărcau bateriile
                                                              -la peste 48 km/h, transmisia era, din nou, şi mecanică, şi electrică
                                                              Nu rezultă clar care era regimul de funcţionare al celor două motoare la vitezele de 24-48 km/h şi la cele mai mari de 48 km/h:
                                                              -ambele motoare lucrau ca atare?
                                                              -unul din motoare lucra ca atare iar celălalt ca generator?
                                                              Viteza de deplasare a unui New Flyer DE 60 LFR e impresionantă. În cazul Solarisurilor, e posibil ca limitatorul să fie programat în aşa fel încât să nu poată fi depăşită viteza de 65 km/h.


                                                              Top
                                                               Profile  
                                                               
                                                              PostPosted: Wed 16 Dec 2015 21:13 
                                                              Grudziadz (Grudžans)
                                                                Operatorul de transport MZK a achiziționat 2 autobuze NEW SOLARIS URBINO 12.
                                                                  Sunt echipate cu motor DAF/PACCAR MX-11, având 240 kW, normă de poluare EURO 6.
                                                                    Sunt echipate cu cutie de viteze automată VOITH DIWA 6.
                                                                      Sursă: autobusi.net.


                                                                      Attachments:
                                                                      new_solaris_urbino12_mzk_grudziadz.jpg
                                                                      new_solaris_urbino12_mzk_grudziadz.jpg [ 78.36 KiB | Viewed 4437 times ]
                                                                      Top
                                                                        
                                                                       
                                                                      PostPosted: Wed 16 Dec 2015 21:21 
                                                                      Wejherowo
                                                                        Operatorul de transport MZK a achiziționat 14 autobuze NEW SOLARIS URBINO 12.
                                                                          Sunt echipate cu motor DAF/PACCAR MX-11, având 240 kW, normă de poluare EURO 6.
                                                                            Sunt echipate cu cutie de viteze automată VOITH DIWA 6.
                                                                              Sursă: autobusi.net.


                                                                              Attachments:
                                                                              new_solaris_urbino12_mzk_wejherowo.jpg
                                                                              new_solaris_urbino12_mzk_wejherowo.jpg [ 147.38 KiB | Viewed 4436 times ]
                                                                              Top
                                                                                
                                                                               
                                                                              PostPosted: Wed 16 Dec 2015 22:14 
                                                                              München
                                                                                Operatorul privat de transport Busreisen Martin Geldhauser GmbH a achiziționat 4 autobuze NEW SOLARIS URBINO 12, pentru trafic suburban.
                                                                                  Sunt echipate cu motor DAF/PACCAR MX-11, având 240 kW, normă de poluare EURO 6.
                                                                                    Sunt echipate cu cutie de viteze automată VOITH DIWA 6.
                                                                                      Sursă: autobusi.net.


                                                                                      Attachments:
                                                                                      new_solaris_urbino12_martin_geldhauser1.jpg
                                                                                      new_solaris_urbino12_martin_geldhauser1.jpg [ 126.66 KiB | Viewed 4433 times ]
                                                                                      new_solaris_urbino12_martin_geldhauser2.jpg
                                                                                      new_solaris_urbino12_martin_geldhauser2.jpg [ 107.38 KiB | Viewed 4433 times ]
                                                                                      Top
                                                                                        
                                                                                       
                                                                                      PostPosted: Wed 16 Dec 2015 23:46 
                                                                                      München
                                                                                        Operatorul privat de transport Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH a achiziționat 6 autobuze NEW SOLARIS URBINO 12, pentru trafic suburban.
                                                                                          Sunt echipate cu motor CUMMINS ISB 6.7, având 209 kW, normă de poluare EURO 6.
                                                                                            Sunt echipate cu cutie de viteze automată ZF ECOLIFE.
                                                                                              Sursă: autobusi.net.


                                                                                              Attachments:
                                                                                              mvv_new_solaris_urbino12_josef_ettenhuber1.jpg
                                                                                              mvv_new_solaris_urbino12_josef_ettenhuber1.jpg [ 458 KiB | Viewed 4431 times ]
                                                                                              mvv_new_solaris_urbino12_josef_ettenhuber2.jpg
                                                                                              mvv_new_solaris_urbino12_josef_ettenhuber2.jpg [ 634.33 KiB | Viewed 4431 times ]
                                                                                              Top
                                                                                                
                                                                                               
                                                                                              PostPosted: Wed 16 Dec 2015 23:58 
                                                                                              Oslo
                                                                                                Operatorul privat de transport Norgessbus AS a achiziționat 2 autobuze NEW SOLARIS URBINO 12, pentru trafic urban.
                                                                                                  Sunt echipate cu motor DAF/PACCAR MX-11, având 240 kW, normă de poluare EURO 6.
                                                                                                    Sunt echipate cu cutie de viteze automată VOITH DIWA 6.
                                                                                                      Sursă: busportal.sk.


                                                                                                      Attachments:
                                                                                                      new_solaris_urbino12_norgessbus_oslo_a.jpg
                                                                                                      new_solaris_urbino12_norgessbus_oslo_a.jpg [ 109.61 KiB | Viewed 4430 times ]
                                                                                                      new_solaris_urbino12_norgessbus_oslo_b.jpg
                                                                                                      new_solaris_urbino12_norgessbus_oslo_b.jpg [ 96.39 KiB | Viewed 4430 times ]
                                                                                                      Top
                                                                                                        
                                                                                                       
                                                                                                      Display posts from previous:  Sort by  
                                                                                                      Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 

                                                                                                      All times are UTC + 3 hours


                                                                                                      Who is online

                                                                                                      Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


                                                                                                      You cannot post new topics in this forum
                                                                                                      You cannot reply to topics in this forum
                                                                                                      You cannot edit your posts in this forum
                                                                                                      You cannot delete your posts in this forum
                                                                                                      You cannot post attachments in this forum

                                                                                                      Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group