TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 04 Dec 2020 18:18

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 13 Mar 2006 18:02 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
La Resita a iesit primul autobuz marca "RoBus". O firma ruseasca, nu ii stiu numele, l-am uitat , a facut resita o fabrica de autobuze care produce sub licienta lor. Am inteles ca au o comanda si la Bucuresti de 30 de masini (parca) si la Resita de 4 masini. Poze cu primul autobuz, la standarde europene, low-floor, puteti vedeti pe siteul fabici in colaborare cu care se lucreaza: WWW.UCMR.RO .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 14:14 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 26
Location: Brasov
De la motoare Diesel la autobuze



Image

Ziua de 4 aprilie 2006 va intra in istoria societatii noastre consemnand inca o premiera in lungul sir ce este presarat in filele existentei noastre. Este vorba de inaugurarea oficiala a primului autobuz fabricat la Resita si cu aceasta, a istoriei vehiculelor rutiere ce le vom realiza in urmatorii ani. Poate ca se vor gasi acum si unii nostalgici care isi vor aminti de vremurile cand uzina producea cate un motor Diesel de locomotiva pe zi si vor ofta dupa acele timpuri. Raspunsul poate fi acela ca progresul si existenta sa vreme de aproape un sfert de mileniu, a fost determinata de permanenta sa capacitate de adaptare la ceea ce a cerut piata si la faptul ca a reusit mereu sa innobileze resurse care deveneau tot mai deficitare.

Astazi, piata internationala de motoare Diesel pentru locomotive si nave este de peste un deceniu in mare suferinta, adevar cu care s-au confruntat in mod dramatic importanti producatori, inclusiv dintre aceia care aveau baza proprie de cercetare si proiectare. In aceste conditii, optiunea si actiunea managementului companiei de a se orienta in domenii unde exista perspective comerciale foarte bune, (acestea se si concretizeaza) a fost extrem de binevenita, ea s-a orientat spre valorificarea unor capacitati existente atat ca suprafete cat si ca forta de munca.

In mai putin de 10 luni fabrica de la Resita a luat o noua infatisare, devenind un etalon in domeniu. Facilitatile sunt la cel mai inalt nivel de calitate iar intreaga constructie s-a bazat pe ultimele standarde europene. Toti angajatii sunt instruiti periodic de echipe specializate din Rusia, iar conditiile de munca din fabrica sunt dintre cele mai bune: dusuri, sala de mese, sisteme performante de incalzire, etc.

Avand o echipa ce va ajunge la peste 300 de angajati, Romcar Russian Busses Production estimeaza o capacitate de productie de 700 de autobuze pe an. Datorita sistemului de asamblare foarte bine pus la punct capacitatea de productie poate fi marita usor in functie de cerere , ea putand fi chiar dublata. Investitia totala in constructia fabricii a ajuns la aproape cinci milioane de euro, suprafata totala fiind de un hectar, cu tot cu platforme.

La fabrica de la Resita s-a produs deja primul autobuz interurban romanesc, sub marca ROBUS, marca inregistrata national si international la OSIM, dupa o licenta ruseasca Liaz. Acesta este un produs fabricat total in Romania, un produs pe care deja specialistii in domeniu l-au laudat a fi mult mai bun si cu un design mai atragator decat cel din tara de origine.

De asemenea, la Resita a inceput productia unui autobuz urban cu podea joasa, un produs ce nu are echivalent pe piata in acest moment. Este de tip urban scurt, cu podeaua joasa pe doua treimi din autobuz. Acest model este perfect pentru orasele mici si cu strazile inguste. Are o capacitate totala de 55 de pasageri, din care 17 pe scaune. In curand va incepe si productia unui autobuz urban lung, cu podea coborata pe toata lungimea autobuzului, cu un numar total de 115 pasageri, din care 24 pe scaune. Ambele variante de autobuz urban respecta toate normele europene, inclusiv cele privind asigurarea accesului in autobuz a persoanelor cu probleme loco-motorii. Este o noua mutatie, un nou pas inainte pe care il facem noi, caramizi ale viitorului nostru. In decursul timpului am dovedit ca suntem capabili sa invatam si sa ne adaptam. DRUM BUN noilor noastre autobuze!

sursa:http://www.ucmr.ro/index0.php


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
Sa vedem daca Astra Arad va lua caroserii LIAZ de aici, pt. troleibuze. Sint curios de costuri.
Oricum, FELICITARI!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 18:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Sa vedem cum se vor numi autobuzele... Paz ar fi o denumire, deoarece, cu litere rusesti, ar putea insemna Resita Avto Zavod.

Oricum, bafta in continuare...poate iese Mazul de pe piata (chair daca si la Resita tot ex-sovietice vor fi autobuzele... poate totusi vor fi mai bune).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Jun 2006 11:53 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 26
Location: Brasov


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jun 2006 01:06 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Sunt curios care dintre aceste modele va aparea la PRESCOM in scurt timp? Voi care credeti?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jun 2006 00:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Nu stiu ce model va aparea la Resita... dar unul este la Bucuresti... nu are numar de inmatriculare :( O fi vre-un prototip?

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Langa el era un autocar Liaz (ДИАЗ)... nu stiu daca era original sau tot produs la Resita. In schimb, pe midibuz scria clar RoBus.
Image
Image
Image
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Jun 2006 15:40 
Eu le-am vazut pe toate expuse la TIBCO. M-am interesat si de pret, si mi s-au parut cam scumpe. Ex: Midibusul costa 120.000 euro, iar autobuzul urban costa vreo 160.000 euro. Mai pui un pic si iei Mercedes.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 23:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Prin Bucuresti circula vreo 2 autobuze/autocare asemanatoare cu LIAZ, posibil sa fie fabricate la Resita.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group