La autobuzele/troleibuzele DAC 117 semnalizatoarele laterale de pe "remorca", din zona articulatiei, sunt montate pe "remorca", imediat dupa articulatie.
Stie cineva daca vreodata la autobuzele/troleibuzele DAC 117 s-au montat "din fabrica" aceste semnalizatoare laterale chiar pe acel cadru metalic central dintre cele 2 tronsoane ale "burdufului, sustinut de acel sistem de parghii de pe plafon? Eu imi aduc aminte ca am vazut semnalizatoare montate exact pe acel cadru, cel mai probabil la niste autobuze DAC 117U din Medgidia, autobuze foarte "obosite" deja, la vremea aia, ('85? -'86 ?), vopsite in acea culoare rosu murdar pe care ulteior am revazut-o la ITB, posibil sa fi fost autobuze harbuite "donate" catre orasele mai "mici", dar care aveau totusi transport public regulat si efectuat cu vehicule specializate, nu cu improvizatii gen maxi-taxi, ca in aceasta epoca...
La fel, imi amintesc ca la autobuzele DAC117 zona "burdufului" era "iluminata" fie cu niste lampi portocalii alungite, "ascutite", posibil "resturi" de la alte vehicule, fie cu niste lampi tot alungite, dar mai "rotunjite" si albe/translucide. Cu toate astea, in Slobozia (IL) existau (printre alte autobuze) la data mutarii mele acolo (1986) si vreo 4 autobuze DAC 117UD impecabile sub toate aspectele, la care zona "burdufului" era iluminata cu niste lampi rotunde albe/translucide, pe care apoi nu mi le mai reamintesc la alte autobuze... pana la urma care era echiparea "standard"?.
La Slobozia autobuzele alea erau intr-o stare atat de buna, dupa deja niste ani de functionare, incat le suspectez a fi facut parte din vreun lot refuzat la export si din care a primit si Slobozia o particica, probabil ca urmare a influientei politice pozitive (sub acest aspect) a fostei secretare de partid, tovarasa Gainuse.
Tot de la Slobozia imi amintesc cu nostalgie de un DAC 112UDM cu mecanismele de deschidere a usilor amplasate pe podea...
