TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 04 Dec 2020 18:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Autobuze ROCAR 211
PostPosted: Tue 02 May 2006 21:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
Un Rocar frumusel, eu n-am vazut live nici un exemplar. Poate, voi, da.


Attachments:
bus 0122.JPG
bus 0122.JPG [ 68.55 KiB | Viewed 8816 times ]
bus 0121.JPG
bus 0121.JPG [ 84.93 KiB | Viewed 8818 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 21:20 
Am vazut o fotografie, probabil a aceluiasi prototip, alaturi de un microbuz intr'o schema de culoare asemenatoare si cu o usa in mijloc, automata, dar din doua segmente, nu din 4, cum a existat unul sau doua in Bucuresti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 22:11 
In ce an a produs Rocar-ul acest autobuz? Ca este o mare diferenta fata de 112 UD... in favoarea primului, bineinteles.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 23:17 
qwerty wrote:
In ce an a produs Rocar-ul acest autobuz? Ca este o mare diferenta fata de 112 UD... in favoarea primului, bineinteles.
Cred ca undeva intre 1989 si 1991. L-am vazut cel putin de 2 ori in prezentari, dar in prezentarile acelea pentru exterior nu l-am vazut. Ciudat. Autobuzul arata mai bine decat toate 112UDM inclusiv ultima serie. Pacat ca nu s'a fabricat. Cu niste modificari ar arata mai bine ca DeSimon.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 May 2006 23:46 
Totusi, arata foarte bine Pelicanul nostru! Un lucru nu inteleg: cum nu a reusit ROCAR sa faca niste usi care sa se inchida normal. Uitati-va la poza: daca mergi la expozitie, nu te prezinti cu un autobuz la care usile se inchid 80% Numai usile din spate sunt inchise. Defapt la marea majoritate a autobuzelor produse de ROCAR aveau acest defect. De ce?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 May 2006 00:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
Usile la "Pelicanul" din poza nu sunt inchise pneumatic ci doar manual ,adica li sa luat aerul din instalatie de acea nu sunt lipite de ghidaj, Si la Rocar sunt aceleasi tipuri de usi si se inchid .
Dar aici mai este o alta problema aparenta la DAC-uri aveau caroseria curbata si foile de usi erau drepte si aveau niste adausuri din tabla care sa etanseze ,acel adaus sa rupt si nu la inlocuit nimeni de asta la DAC pare ca nu se inchide usa complet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 May 2006 00:17 
Nu stiu de ce nu aveau un buton de deschidere la exterior, asa cum au DeSimon si preferau sa le lase asa intre-deschise la o expozitie. Prin 1993 am vizitat Romexpo si am urcat intr'un DeSimon dupa ce i-am deschis usa de la un buton din dreapta primei usi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 May 2006 00:28 
Oare unde a ajuns acest autobuz? S-a mai lucrat la acest proiect sau s-a abandonat in favoarea modelului DeSimon?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 May 2006 03:44 
Offline

Joined: Thu 23 Mar 2006 21:32
Posts: 24
Autobuzul asta nu cred ca e contemporan nici pe departe cu De Simon. Posibil un 1984 (+/- un an), fiindca Silviu spune ca toate autobuzele postate de el fac parte din aceeasi brosura - deci putem presupune ca au fost fotografiate in aproximativ acelasi an. Si gasim aici DAC112 si 117 care par a fi aproximativ din 1984. Si daca il bagau in productie in 1988-1990 tot era bine, dar n-a fost sa fie...Botul a fost utilizat (cu o mica restilizare la semnalizatoare) pe modelul mai recent de 111 RD (T, M alea-alea).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006 17:09 
ManAndCat wrote:
Am vazut o fotografie, probabil a aceluiasi prototip, alaturi de un microbuz intr'o schema de culoare asemenatoare si cu o usa in mijloc, automata, dar din doua segmente, nu din 4, cum a existat unul sau doua in Bucuresti.
Fotografia in cauza era asociata cu cea existenta pe forum. Imi amintesc bine si faptul ca afisa acea linie "132", care nu cred ca mai exista in Bucuresti la vremea respectiva. Nu mai retin insa daca era inainte sau dupa 1990. Oricum, atunci, speram ca acestea vor fi autobuzele anilor '90 in Romania. Daca Rocar fabrica in serie asa ceva, era foarte bine. O varianta modernizata (poate low-floor), scotea din ecuatie dunarealizingul si MAZ'ul pe care l-a bagat pe gat mai multor orase.
Este destul de posibil ca aceasta sa fie singura fotografie "oficiala" a prototipului care nu stim unde a ajuns in cele din urma.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Apr 2011 13:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
ROCAR 211 R.


Attachments:
rocar_211r.jpg
rocar_211r.jpg [ 377.68 KiB | Viewed 6715 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: 211R
PostPosted: Fri 20 Jul 2012 11:59 
Offline

Joined: Fri 04 Apr 2008 13:07
Posts: 5
211R din poza de mai sus era un autobuz cu podeaua partial coborita. A circulat experimental pe linia 120 cand ea avea capatul la Piata Resita. La ambele modele de observa ca usile nu sunt "plane", ele "mulandu-se" pe caroserie. Era cool parbrizul panoramic (vezi Citaro) si faptul ca in spate stateai ca la teatru...adica mai sus...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 211R
PostPosted: Fri 20 Jul 2012 20:07 
tfa2003 wrote:
211R din poza de mai sus era un autobuz cu podeaua partial coborita
ROMAN 211R nu a existat. În fotografia de mai sus este prototipul 02 al autobuzului urban ROMAN 211UD. Nu este un autobuz cu podeaua parţial coborâtă. Podeaua coborâtă sau parţial coborâtă este un concept al anilor de după 1990, acest prototip fiind construit în anul 1986. Podeaua coborâtă sau parţial coborâtă presupune o înălţime de la sol la podea între 310 şi maxim 370 mm, aici nefiind cazul, podeaua acestuia având înălţimea, intre primele două uşi, de 715 mm, urcând în rampă, până la ultima uşă la 980 mm. După aceste precizări, voi posta, în continuare istoria celor patru prototipuri ROMAN 211.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Jul 2012 21:04 
Anul 1986. În dorinţa de a diversifica producţia de autobuze şi de a ne alinia oarecum la avantajele autobuzelor cu motor în consola spate, la Uzinele AUTOBUZUL sunt proiectate şi construite două prototipuri denumite ROMAN 211UD, pentru trafic urban şi ROMAN 211SD, pentru trafic suburban. Că seamănă cu IKARUS 410 sau 412, care e problema? În proiectare trebuie să ai o sursă de inspiraţie, că nu toţi inginerii care au terminat Facultatea de Transporturi sunt genii sau inventatori. Şi nici nu este nevoie de a se reinventă roata! La Târgul Internaţional Bucureşti TIB 86 din octombrie 1986, este prezentat prototipul 01 al variantei urbane ROMAN 211UD. Prototipul 01 al variantei interurbane ROMAN 211SD nu a fost prezentat. După încheiera expoziţiei şi o vizită fulger "de lucru" la Uzinele AUTOBUZUL, "marele cârmaci" decretează: reducerea greutăţii, economie de materiale, în special oţel. Se trece la reproiectare şi se construiesc rapid prototipurile 02 ale autobuzelor ROMAN 211UD şi ROMAN 211SD. Modificările se văd în fotografia postată anterior şi în desenele postate. Acoperişul a fost coborât până în faţa celei de a doua uşi la cota H=2700 mm, apoi urcă în rampă la cota H=2850 mm. Au fost prezentate în decembrie 1986.
    Toate cele patru prototipuri au motorul montat transversal în consola spate, acesta fiind de tipul D2156MT85U, construit în licenţă RABA-MAN la Intreprinderea de Autocamioane Braşov. Gabarit: lungime 11500 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 2850 mm. Ampatament 5650 mm; consolă faţă 2660 mm; consolă spate 3190 mm. înălţimea podelei de la sol, între primele două uşi 715 mm (câte o singură treaptă), după care urcă în rampă până la uşa a treia la 980 mm (două trepte).
Fotografiile au fost realizate de subsemnatul la TIB 86.


Attachments:
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.1.jpg
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.1.jpg [ 53.78 KiB | Viewed 5461 times ]
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.2.jpg
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.2.jpg [ 53.76 KiB | Viewed 5461 times ]
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.3.jpg
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.3.jpg [ 62.55 KiB | Viewed 5461 times ]
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.4.jpg
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.4.jpg [ 54.61 KiB | Viewed 5461 times ]
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.5.jpg
1986_prototip 01 ROCAR 211UD.5.jpg [ 51.94 KiB | Viewed 5461 times ]
1986_prototip 01 ROCAR 211SD.1.jpg
1986_prototip 01 ROCAR 211SD.1.jpg [ 54.8 KiB | Viewed 5461 times ]
1986_prototip 01 ROCAR 211SD.2.jpg
1986_prototip 01 ROCAR 211SD.2.jpg [ 52.7 KiB | Viewed 5462 times ]
1986_prototip 02 ROCAR 211UD.1.jpg
1986_prototip 02 ROCAR 211UD.1.jpg [ 52.42 KiB | Viewed 5461 times ]
1986_prototip 02 ROCAR 211UD.2.jpg
1986_prototip 02 ROCAR 211UD.2.jpg [ 51.42 KiB | Viewed 5461 times ]
1986_prototip 02 ROCAR 211SD.1.jpg
1986_prototip 02 ROCAR 211SD.1.jpg [ 52.6 KiB | Viewed 5462 times ]
1986_prototip 02 ROCAR 211SD.2 .jpg
1986_prototip 02 ROCAR 211SD.2 .jpg [ 52.97 KiB | Viewed 5461 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group