TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 19 Sep 2019 09:35

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 07:05 
Daca analizezi mai atent vei observa ca usile 1 si 3 ale T3x-urilor sunt mai inclinate fata de cele de la T4x, cauza a spus Radu mai inainte. Botul si spatele sunt aceleasi la toate modelele. Cauta fotografii din mai multe unghiuri, eventual ceva planuri de vagoane sau fa un releveu pe 2 Tatre, un T4 si un T3 :wink:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 12:11 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Tatra T2
1. Se observa ca:
-parrizul din fata e inclinat
-locul unde se afla numarul de linie iese in afara
2. Zsizsi afirma ceva de genul ca T2 ar fi licenta Gotha. Am inteles eu gresit? Cel din fata pare inspirat din ST,cel putin botul. Nici T3, nici T4 nu au parbrizul inclinat si nu au acea "streasina" unde se afla numarul de linie. Parbrizul inclinat + streasina am vazut-o la unele GT6 din Arad. in schimb, portiunea botului situata mai jos de parbriz e cam la fel cu modelele ulterioare.


Attachments:
straba_liberec02.jpg
straba_liberec02.jpg [ 117.1 KiB | Viewed 4097 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 12:52 
O alta diferenta intre Tatra T3 si Tatra T4 este ca primul (T3) are caroseria mai lata decat T4. De aceea si usile la T3 sunt inclinate datorita unghiului de fuga accentuat la T3.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 13:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
T1 e licenta PCC. T2 e derivat din T1. T3 e derivat din T2 si T4 e derivat din T3. Concluzia: Tatrele sunt licente PCC :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 15:42 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Dr2005 wrote:
T2 e derivat din T1. T3 e derivat din T2 si T4 e derivat din T3. Concluzia: Tatrele sunt licente PCC.


1. T1 e licenta PCC, dardiferenta dintre T1 si T2 e mult mai mare decat
-diferenta dintre T2 si T3
-diferenta dintre T3 si T4

Uita-te cum arata T1: pozele 1, 2, 3.

si compara cu T2. Intai, T2 cu un far: poza 4. Captatorul e ca la troleibuz.
Iar acum T2 cu 2 faruri: poza 5.

Diferentele sunt destul de mari. T1 e considerabil mai delicat ca T2
2. Nu am gasit remorci Tatra B2 si B3
-Cand am vrut sa caut imagini cu B2, google mi-a adus un camion si mai multe sageti, orientate in diverse directii
Cand am dat sa caute tatra B3, mi-a adus tandem T3+T3, nu T3+B3. stie careva daca au existat B2 si B3?


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 40.14 KiB | Viewed 4096 times ]
2.jpg
2.jpg [ 94.99 KiB | Viewed 4098 times ]
3.jpg
3.jpg [ 82.05 KiB | Viewed 4097 times ]
4.jpg
4.jpg [ 48.42 KiB | Viewed 4099 times ]
5.jpg
5.jpg [ 84.3 KiB | Viewed 4098 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 18:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Iti recomand cu caldura site-ul www.tatrawagen.de . Acolo gasesti informatii despre toate modelele de Tatra produse... de la T1 si pana la low-floor-uri.


Au existat remorci B3 doar pentru Germania, codificate B3D si pentru Yugoslavia (B3YU).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 21:00 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Am vazut site-ul indicat de Dragos... un K1 si un K2.

Se vede ca cele doua modele seamana ca doua picaturi de apa. Dragos, daca ai, intr-adevar, spirit de observatie, cum deosebesti un K1 de un K2?


Attachments:
k1.jpg
k1.jpg [ 15.42 KiB | Viewed 4094 times ]
K2.jpg
K2.jpg [ 16.03 KiB | Viewed 4094 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 21:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
K2 e putin mai ascutit la bot... iar K1 a fost produs in doar 2 exemplare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Jun 2006 10:33 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Iata un KT4K, adica un KT4 fabricat pentru Coreea de Nord.
Litera K inseamna tramvai articulat, ori, cel din imagine nu are articulatie. Ori e o inconsecventa a celor de la CKD, ori articulatia a fost desfiintata de catre coreeni, din cauza comportamentului necorespunzator al acestui tip de tramvai. Se vede ca, in locul articulatiei, exista doua ferestre.


Attachments:
historyKt4k.jpg
historyKt4k.jpg [ 11.21 KiB | Viewed 4093 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Jun 2006 10:48 
Pe siteul tatrabahn.de zice ca tramvaiele KT4K sunt KT4 pt Coreea de Nord. Acolo, dupa o vreme, le-a fost eliminata articulatia si "noul" vagon a fost prezentat ca o mare realizare a regimului :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Jun 2006 12:01 
K1 avea si frana cu aer, dar echipamentul electric avea probleme, astfel ca s'a renuntat la el si s'a fabricat K2.
KT4 se pare ca este derivat dintr'un K1 "scurtat", fara boghiu pe articulatie, care a servit ca model pentru noile KT4.
Au existat atat remorci B3 cat si B4. S'au fabricat inclusiv pentru nord-coreeni si yugoslavi, deci nu doar pentru germani.
KT4K este un KT4 carora coreenilor nu le-a mai convenit articulatia. Atunci, tovarasii chinezi le-au modificat si le-au transformat in vagoane solo pe 4 osii, "super-long". Exista si KT8K. Probabil ca nu le-a convenit articulatia fara boghiu sub ea.
Seria T5 nu a fost de succes. T5A5 a fost un stramos al T6A5, iar in final a servit la teste de coliziune pentru KT8, asa ca s'a ales praful din el. T5B6 mai exista un exemplar la Most (Cehia), probabil din cele doua care s'au fabricat. Urmasul sau a fost T6B5, disponibil in Bulgaria si fosta URSS, unde s'a si fabricat sub licenta sub numele de T3M, la uzina din Dnipropetrovsk.
Singurul model reusit de T5 a fost T5C5, fabricat pentru Ungaria (Budapesta).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Oct 2011 07:18 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 56
Tom wrote:
K1 avea si frana cu aer, dar echipamentul electric avea probleme, astfel ca s'a renuntat la el si s'a fabricat K2.
De fapt, nu avea probleme majore, cu exceptia sub-motorizarii, ceea ce era o problema serioasa in Praga. Cehii deja lucrau la noul prototip de tramvai K2, si de aceea nu a mai investit nimeni in K1.
Tom wrote:
KT4 se pare ca este derivat dintr'un K1 "scurtat", fara boghiu pe articulatie, care a servit ca model pentru noile KT4.
Asa este, de fapt din primul K1 produs.
Tom wrote:
Au existat atat remorci B3 cat si B4. S'au fabricat inclusiv pentru nord-coreeni si yugoslavi, deci nu doar pentru germani.
Doar pentru germani si yugoslavi. Coreenii nu au primit decat (in ordine) tramvaie KT8D5, T6 si KT4, toate acestea fiind vagoane motor. Remorci au inceput sa primeasca in ultimii ani, dar second-hand din Germania, impreuna cu tramvaie T4D, precum si tramvaie T3 si T3SUSCS din Praga.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Oct 2012 15:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48439
Sistemul Primove adaptat pt. Ucraina :lol:

Foto: www.transphoto.ru


Attachments:
Kharkov.jpg
Kharkov.jpg [ 187.36 KiB | Viewed 1675 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group