fider wrote:
Am mentionat posibilitatile de stocare a energiei in mod local pe acel vehicul din urmatoarele motive:
1) Sunt de parere ca este subdimensionata solutia de stocare a energiei electrice pentru vehicul. Dupa cum bine stim, super-condensatorii nu sunt cu mult mai eficienti decat acumulatorii pentru cantitatea de energie stocata per kilogram.
Chiar mai rau, supercondensatorii (existenti pe piata) au o densitate de energie intre 0,5 si 30 Wh/kg pe cand bateriile cu acid au intre 30 si 40, iar cele Li-ion 160Wh/kg. Comparand cu combustibilii fosili ambele solutii sunt mult in urma, benzina avand 12000 Wh/kg, iar cu un randament (de la benzina propriu-zisa la roata) de 20% se ajunge la o densitate de 2400 Wh/kg.
Avantajul supercondensatorilor fata de baterii este ca pot fi incarcati si descarcati de 10 pana la 100 de ori mai repede decat bateriile (curenti mai mari, etc).