TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 17:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Jun 2006 22:50 
Offline

Joined: Wed 10 May 2006 22:35
Posts: 7
Location: Bucuresti
Un "Buceag" facut drezina de cei de la CFF Viseul de Sus.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jun 2006 16:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Stiu ca Romania a produs la UM Mirsa basculante foarte mari de 55-110 tone.
Intr-un almanah Scinteia am vazut zilele trecute poza unei basculante de 110 parca, cu inscriptia Diesel -electrica.
As dori informatii despre aceste basculante mari.

Am vazut din tren pe la vechile cariere din tara(Poieni, Aghires,etc) niste basculante mari cu cabina cu un singur loc.Oamenii locului le spun Belazuri.As dori informatii si despre ele.

Multumesc


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Jun 2006 14:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Te referi la astea?


Eu l-am vazut si pozat in cariera de la Rosia Montana prin 2003 parca, din pacate nu aveam digital si nu m-am gandit sa ma apropii mai mult pt ca stateam cu grupul.. si i-am facut o poza asa.. ca fapt divers, ca mai exista..


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Jun 2006 15:13 
Belaz-urile sunt facute in Bielorusia, si sunt mai ieftine decat cele romanesti.
Despre cele de la UM Marsa stiu ca au folosit motoare de locomotiva diesel electrica, de 1250 CP de la FAUR SA. O problema grava la ele a fost ca initial nu puteau urca panta maxima prescrisa in proiect (prelucrarea angrenajelor transmisiei era atat de proasta incat randamentul acesteia era vreo 50%, in loc de cei 80% folositi in calculele de proiectare).
Despre belaz: http://en.wikipedia.org/wiki/BelAZ sau
http://artmech.com/rus/belaz/trucks/index.htm


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 00:54 
Ok, haideti sa va prezint ce-am gasit pana acum despre camioanele gigantice romanesti:

Intreprinderea Mecanica Marsa a produs cateva modele de basculante imense. Eu am gasit pana acum doua, dar mai caut.

:arrow: Autobasculanta de 55 tone cu sasiu rigid

Image

Autobasculanta de 55 tone cu sasiu rigid dispune de un motor in 4 timpi, racire cu apa, cu 6 cilindri in V la 90 de grade, cu o putere de 450kW (615CP), la 2300 rot/min.
Dimensiunile principale:
ampartamentul - 3900mm
lungimea - 8420mm
latimea - 4360mm
inaltimea - 4360mm
greutaea proprie - 39000kg
sarcina utila - 55000kg
unghiul de basculare - 55 de grade
timpul de basculare - 15 secunde

:arrow: Autotren pentru transportul carbunelui de 100 tone

Image

Puternicul autovehicul dispune de un motor diesel capabil sa realizeze 650CP la 2200 rotatii pe minut, si de o actionare diesel-hidraulica de conceptie moderna si eficienta ridicata. Capacitatea sa de incarcare in remorca basculanta cu un volum de 111 metri cubi este de pana la 100 de tone.
In ciuda dimensiunilor sale gigantice - lungime de cca 18 metri si greutate totala de peste 170 de tone - noul produs al IM Mirsa este extrem de economicos in exploatare: consumul sau este de 42 litri de motorina per ora de functionare.

Banuiesc ca asta ar fi basculanta DAC/Marsa de 110 tone. Spun banuiesc pentru ca am gasit doar o poza pe o coperta, fara nici un comentariu in revista.

:arrow: Autobasculanta de 110 tone cu sasiu rigid

Image


Unul din modelele de Bel AZ care a ajuns cu siguranta in Romania este Bel AZ 549

Image

Citez din revista Stiinta si Tehnica - Aprilie 1970:

Autobasculanta uriasa cu actionare electrica
Bel AZ 549 este o uriasa autobasculanta pe care ai creat-o constructorii de masini din orasul Jodino - Bielorusia. Inalta cat o casa cu doua etaje, cu o lungime de aproape 10 metri, autobasculanta poate trasnporta o incarcatura de pana la 80 de tone, descarcarea facandu-se automat. Sub sarcina, basculanta cantareste 123 de tone. Ea este dotata cu un motor de 850 CP si poate rula cu o viteza de pana la 65 km/h.
In locul obisnuitei transmisii mecanica, noul autocamion foloseste actionarea electrica. [...]


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 08:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Am gasit date precum ca se mai produc si astazi..
http://tpb.traderom.ro/expozitii/domeni ... are_ro.htm

Autobasculanta AB 60


Masa totala admisa 101300kg
Putere max. 675 CP
Sarcina utila 60000kg
Volum util:-ras
-varfuit 3:1(ISO)
-varfuit 2:1(ISO) 27,5 m3
35,5 m3
39 m3
Pneuri 24.00 x 35"
Unghi de basculare spate 51
Instalatie electrica 24 V

pt cine mai vrea si alte date despre .. vidanje si altele
http://tpb.traderom.ro/expozitii/domeni ... are_ro.htm

sau toata gama de export
http://tpb.traderom.ro/expozitii/domeni ... are_ro.htm

pt industria forestiera
http://www.irum.ro/ro/produse.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 17:38 
Basculanta de 110 tone se foloseste pe la Rovinari. Asta cred ca are motorul de 1250 CP de pe LDH-uri.
TAF-urile alea sunt ciudate. Toate au transmisie mecanica dar eu am vazut in facultate unul cu transmisie hidrostatica si articulat. Dar cred ca era facut la Braila, nu la Reghin.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jul 2008 19:15 
Offline

Joined: Sat 01 Jul 2006 18:35
Posts: 18
Location: Sighisoara
Dr2005 wrote:
Uite ce poti face cu o duba:


Ehe! Asta nu e o noutate! Asa ceva avea ARO deja in oferta!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jan 2009 16:40 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 241
Location: Brasov
2 camioane pozate in peregrinarile mele de prin Predeal.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Mar 2009 22:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Primul e un Unimog, al 2lea e un model vechi de tatra.

Iata o vidanja Bucegi, cu numere provizorii :shock: , TR 03948 :


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Apr 2009 09:58 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Cautand in arhiva ziarului "Drum Nou" din anul 1982 am gasit urmatorul articol:


Autocamion care functioneaza cu... gaze

Cu circa trei decenii in urma, in exploatarile forestiere din tara noastra functiona un tractor care era pus in miscare de gazele rezultate din arderea lemnelor de foc.
Ideea folosirii gazelor sarace rezultate din distilarea uscata a resturilor de lemn, a deseurilor din agricultura - sau chiar a carbunelui - a fost reluata de ing. Nicolae Mugea, de la sectia de proiectari prototipuri Brasov a I.C.P.I.T.M.A. Bucuresti, care a proiectat o instalatie de producere a biogazului montata pe autocamioane S.R.-131 (scoase din fabricatie, dar aflate in numar mare in parcul rece al intreprinderilor), biogaz care pune in miscare autovehiculul respectiv.
Instalatia este compusa dintr-un gazogen (1), format la rindu-i din buncar de alimentare, camera de ardere, clapeta de admisie a aerului si cenusar, unde materialul combustibil arzind incomplet in conditii de quasi-anaerobitate, produce biogazul, format din oxid de carbon, metan, hidrogen etc. la o temperatura de 400 grade. De aici, gazul rezultat trece consecutiv prin decantorul de cenuse (2), racitorul de gaze (3), filtrul fin de curatare a impuritatilor (4) si, in sfirsit, amestecatorul de gaze (6) care tine loc de carburator si unde se asigura proportia optima de gaze - aer, necesara functionarii motorului. In desen, mai poate fi identificat ventilatorul pentru pentru amorsarea reactiei de gazeificare (5), care se pune in functiune la pornirea gazogenului, la circa 20 de minute dupa aprinderea combustibilului in camera de ardere.
Iata citeva din caracteristicile tehnice ale autocamionului si motorului acestuia, vizibil influentate de noua sursa de energie: puterea motorului - 75 CP; raport de compresie - 10; consum orar de gaze - 130 mc pe ora (50 kg carbune sau 70 kg lemn); timp de functionare la o incarcatura - 3 ore; viteza maxima - 55-60 km/h; sarcina utila - 4 t; distanta parcursa la o incarcatura a buncarului - 120 km.
Dupa aprecierile autorului acestei realizari tehnice, costul gazogenului si a restului instalatiei, inclusiv cheltuielile de adaptare, este de circa 25.000 lei, suma ce poate fi amortizata prin diferenta intre costul benzinei si al combustibilului folosit in aceasta varianta.
Desigur, pina in ziua cind vom vedea circulind pe strazi si sosele autocamioane cu biogaz, va mai trece ceva timp. Salutind aceasta initiativa, facem, totodata, un apel la toti factorii interesati sa sprijine eforturile ce se fac in prezent la S.P.P. Brasov, pentru ca timpul de care vorbim sa fie scurtat cit mai mult.

Stefan BANARU


Trecand peste propaganda comunista cand trebuia sa se faca din ... bici care sa mai si pocneasca, imi imaginez cum ar fi aratat strazile de acum cu niste camioane pufaitoare. :D


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 May 2009 03:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Iata si o basculanta Carpati sau Bucegi, proaspat renovata dar, din pacate, neinmatriculata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Jun 2009 21:56 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata un camion foarte vechi pozat de mine marti 26 mai 2009 in statiunea Eforie Nord. Daca stiti mai multe informatii despre acest tip de camioane vechi, va rog sa scrieti la acest topic.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Jun 2009 21:58 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata-l si din fata


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Jun 2009 00:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Costache Mihail wrote:
Iata un camion foarte vechi pozat de mine marti 26 mai 2009 in statiunea Eforie Nord. Daca stiti mai multe informatii despre acest tip de camioane vechi, va rog sa scrieti la acest topic.

Este un camion sovietic din gama ZIL-157 sau ZIL-151G, probabil militar. Dat fiind ca aceasta familie de vehicule s-a fabricat timp de peste 30 de ani, nu e usor sa ne pronuntam asupra vechimii exemplarului in cauza.
In transportul public de calatori din Romania, camioane 6x6 sovietice s-au folosit (cu adaptari ale caroseriei) ca autobuze deschise, pe traseul Poiana Brasov, intre anii 1956-1971.

http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zil.htm
http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zil157.html
http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zis151.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 18:17 
Iata alt Z.I.L. ...de vanzare :!: la Sibiu. Judecand dupa urmele de pe portiera, a fost, candva, al armatei. Nu e inmatriculat, dar are... tichet de parcare. Ma intreb cum o fi ajuns aici, neinmatriculat?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 23:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
cb wrote:
Iata alt Z.I.L. ...de vanzare :!: la Sibiu. Judecand dupa urmele de pe portiera, a fost, candva, al armatei. Nu e inmatriculat, dar are... tichet de parcare. Ma intreb cum o fi ajuns aici, neinmatriculat?

Un astfel de vehicul a fost recarosat la I. T. Brasov in 1964 si folosit pe traseul spre Poiana Brasov, alaturi de inca cateva asemanatoare.
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1150
Cu ceva bani, un intreprinzator ar putea face din acesta o replica de nostalgie al acelui autobuz deschis. Sunt convins ca daca ar reusi sa-l inscrie la RAR si sa obtina aprobarile de la municipiu :twisted: , ar face bani grei de la doritorii de senzatii tari. Pot sa confirm ca nimic din ce am cunoscut ulterior nu s-a comparat cu calatoria cu un ZIL deschis.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Camioane deosebite
PostPosted: Mon 29 Oct 2018 20:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Apartine Apa-Canal Sibiu SA.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group