TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 20 Feb 2019 17:13

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 265 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 18:14 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 102
Location: BUCURESTI
In Depoul Berceni in rand cu autobuzele in conservare se afla si acel microbuz Ikarus al RATB . Astazi am observat ca au mai aparut si cateva Daf-uri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 21:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7973
Acel Ikarus avea, acum cateva luni, parbrizul spart. Cum acela se face numai pe comanda (are o forma mai ,,neregulata", care nu prea permite adaptari si improvizatii) s-a trimis vehiculul in parcul rece, ca oricum nu il foloseau la nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 00:51 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 24
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
Pacat de toate autobuzele trimise la Berceni in parcul "rece" al RATB... Cand vad toate autobuzele acelea stand frumos aliniate asteptandu-si sfarsitul... si mai puteau circula inca cativa ani prin Bucuresti (ma refer in special la cele cu RK recent). S-au bagat atatia bani in refacerea lor, dar de ce ma mai intreb? Cu acest management al regiei.... aceste vehicule puteau suplimenta multe din liniile RATB urbane sau preorasenesti. Ajungem sa ne multumim doar cu cele "1000 stele pentru Bucuresti" si inca cateva zeci (nu cred ca depasesc 100... )de RdS, DAF, Iveco care mai sunt in circulatie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Sep 2009 21:05 
La ora actuala RATB nu mai trage pe dreapta autobuze in vederea casarii, ce se caseaza in URAC sunt din autobuzele ramase din primavara-vara cand au venit ultimele Citaro 2 intrate in traseu.
Autobuzele stocate in Nitu Vasile sunt scoase la vanzare de cateva ori, o parte din ele stau intretinute pentru eventuale linii naveta. Casarea lor se va face etapizat incepand de anul viitor in 1-2 ani pentru ca sa ramana o parte din ele pana se mai face o licitatie pentru autobuze.

Parcul actual activ este format din 1000 Citaro + ~320 Rocar+DAF+prototipurile


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 00:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7973
Marian Andrei wrote:
ce se caseaza in URAC sunt din autobuzele ramase din primavara-vara cand au venit ultimele Citaro 2 intrate in traseu.


Si... ce se caseaza acum in URAC (numere)?

Apropo de casari... se poate oferi o justificare oficiala si bine-documentata (nu gen ,,am luat masini noi si astea nu ne mai trebuie") care sa contina numarul de km de la bord, problemele cele mai des intalnite s.a.m.d.? Ar fi logic ca aceasta sa poata fi oferita, pentru ca vorbim de o Regie Autonoma subordonata Consiliului General al Municipiului Bucuresti, deci o institutie publica finantata din impozitele noastre.
Deasemenea, se poate oferi o justificare (alta decat ,,nu avem soferi si nici nu vrem sa angajam") pentru faptul ca nu s-au suplimentat liniile existente (atat urbane, cat si preorasenesti) si nu s-au infiintat trasee noi? Sunt zeci, poate sute de exemple de linii care ar trebui suplimentate. De exemplu, este absolut scandalos ca din cel mai mare cartier al Bucurestiului (Dr. Taberei) ultimul vehicul spre gara sa fie in jur de 22:30 (nu mai zic ca 105ul circula la 13 minute la orele de varf si 20 in week-end... si nici nu ai cum sa iti planifici calatoria, ca orele de trecere prin statii nu sunt afisate), iar retur putin dupa ora 23 (nu mai zic de alte zone, precum Titan, Pantelimon, Ferentari, Berceni). La fel este scandalos ca o ditai facultatea (cea de fizica de la Magurele) sa fie lasata aproape exclusiv pe mana dubarilor, la fel cum si cel mai mare campus studentesc din tara (Regie) e lasat exclusiv la mana metroului (cu mersul pe jos de rigoare, dar macar metroul circula pana la 23:30 si duce si la Gara si in centru si-n capatul celalalt al orasului). La fel cum este scandalos ca exista trasee care se dubleaza pe portiuni imense (de ex. 330 si 335, 162 si 163, 61 si 336), accese si retrageri de la mama cucului (gen acces pentru 335 de la Autobaza Titan la Carrefour Baneasa), linii-fantoma (de ex. 181, 236), linii supradimensionate dpdv al capacitatii de transport (103 si, indraznesc sa spun, chiar 139 in anumite intervale orare) si linii subdimensionate (imi vin in minte 368, 381, 102, 335... pe 368 si 335 se mai poate suplimenta; pe 381 si 102 nu prea mai e loc, solutia e una si buna: articulatele).
Nu vreau sa compar cu Vinea, Salzburg, Innsbruck, Graz sau macar Szeged. Dar macar cu Timisoara, Ploiestiul si Brasovul (la Brasov e discutabil... sunt afisate orarele dar traseele sunt facute absolut aiurea) (care stau foarte bine la capitolul ,,informare calatori in statii") as vrea sa am ce compara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Sep 2009 15:55 
Offline

Joined: Sat 13 Sep 2008 10:31
Posts: 8
Inca se caseaza autobuze!Astazi am fost la ferentari si...surpriza!!!Doua dintre cele mai bune DAF uri pregatite pentu casare.Este vorba de #671 si #852.Amandoua sunt in stare tehnica perfecta si nici la estetica nu stateau rau.Motivul casari sunt km f multi pe care le aveau cele doua.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Sep 2009 15:57 
Offline

Joined: Sat 13 Sep 2008 10:31
Posts: 8
...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Sep 2009 16:07 
Offline

Joined: Sat 13 Sep 2008 10:31
Posts: 8
...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Sep 2009 16:16 
Offline

Joined: Sat 13 Sep 2008 10:31
Posts: 8
imi cer scuze pentru dezordinea pozelor


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Sep 2009 16:24 
Offline

Joined: Sat 13 Sep 2008 10:31
Posts: 8
In aceasta hala se vor lua de pe cele doua tot ce va fi bun pentru a putea pune pe altele care sunt inca in functiune,dupa care cele doua vor fi trimise la URAC pentru sacrificare!Dar repet inainte de a ajunge acolo erau in perfecta stare...funtiona totul pe ele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 19:51 
buna,

numai din curiozitate, ce inseamna "foarte multi km" la RATB?

in ciclu urban un bus face cam 150.000km pe an, in ciclu urban sever (trafic intens) cam 120.000... deci daca se merge ca pe aici, un DAF Castrosua livrat in 1994 ar trebui sa aiba cam 2 milioane de km la bord...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 20:42 
La ora actuala in Bucuresti un Citaro face cam 60,000-70,000 km / an in medie.
Stiu sigur ca un Ikarus din 93, avea deja in 2005 depasiti 1.5 mil. km.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 20:46 
hmmmmm... Citaro merg putin, trafic mare?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 00:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7973
Citaro fac mai putin din cauza traficului si... pentru ca preorasenestile (de exemplu, la 448 ai 36 km pe o semicursa, pe care autobuzul ii face in 60 de minute cu tot cu DN1, dar pe hartie are 90) s-au redus la cateva curse pe zi (unele linii au doar 2 curse, desi ar fi loc de mai mult), iar liniile urbane au mai pierdut cate una - doua curse la fiecare tur, ca depaseau soferii 8 ore si trebuiau platiti dublu. In plus, s-au lungit ca elasticele unei piese intime de vestimentatie timpii de parcurs, astfel ca se ajunge la situatii ilare, cu stationari de 30-40 de minute la cap de linie (nu mai vorbesc de preorasenesti, unde si daca mergi cu 25 km/h poti sta si 40 de minute la cap de linie), la care se adauga si avansul pe care-l faci pe traseu (oricat de incet ai merge).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Oct 2009 17:00 
S-au mai casat autobuze in ultima vreme?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 20:53 
Statistica autobuze casate aflate astazi 23.11.2009 la URAC:
Rocar DAF: 901.
Rocar de Simon: 1007, 1010, 1049, 1114, 1119, 1137, 1140, 1149, 1160.
DAF Hispano: 671, 674, 697, 698, 708, 744.
DAF Elvo: 763, 764, 816, 826, 827.
DAF Castrosua: 782, 852, 881, 884, 889, 890.
Interventii: B-60-RTB, B-17-ZXG, B-24-CYE, B-25-DKF

In depoul Berceni sunt un numar de peste 50 de autobuze in conservare. Nu am putut sa observ din exteriorul depoului decat pe urmatoarele: 673, 676, 683, 684, 696, 699, 705, 707, 710, 712, 713, 722, 741, 752, 783, 1120, 1125, 1168, 1172, 1175, 1176, 1177, 1181, 1190, 1194, 1198, 1201, 1208.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 21:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7973
Peste 2 zile se organizeaza o noua licitatie. Desigur, nu e anuntata public altfel decat pe site, nu care cumva sa se prezinte cineva si sa ramana URACul fara obiectu' muncii.

http://www.ratb.ro/index.php?page=licit ... itatie=615
Vanzare autobuze
Procedură aplicată: Licitatie
Criteriu de selecţionare: Cel mai bun pret oferit
Dată limită: Miercuri, 25 Noiembrie 2009 12:00
Dată selecţionare: Miercuri, 25 Noiembrie 2009 13:00
Locaţie: BURSA ROMANA DE MARFURI cu sediul in Piata Presei Libere nr. 1, sector 1
Telefon: 0372196502; 0213161759 - GEORGE ALANGIU


In 2008 s-au vandut 5 (CINCI) autobuze:
-2 Ikarus 260 la Transbus Fetesti (#44 si #66) - 54.400 RON
-1 Ikarus 260 (probabil la Groapa de gunoi Vidra) (#1) - 28.500 RON
-1 autobuz Daf SB 220 - 39.250 RON
-1 autobuz Daf SB 220 - 42.000 RON

1 din Dafuri a ajuns la Floresti Prahova... celalalt.... nu stiu.
Informatiile nu provin, dupa cum v-ati putea astepta, de la R.A.T.B. (pai cum se poate ca o societate de interes public, finantata din bani publici, sa faca publice asemenea cifre? Ca sa se prinda toti ca ei prefera sa caseze decat sa vanda?), ci de la Bursa de Marfuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 23:34 
Conform legii, orice licitatie publica este anuntata si pe site-ul E-Licitatie. Cine vrea sa ia parte la o licitatie publica stie acest lucru.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 00:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7973
Vad cate piese pentru Roman 111 cumpara Unitatile Militare (!), ceea ce inseamna ca inca avem ce poza pe soselele patriei. Tot acolo vad ca RATB cumpara de la servicii de telefonie la cisterne si troleibuze, dar niciun cuvintel despre vreo licitatie de vanzare de autobuze :!: Deci... R.A.T.B. incalca legea?

Licitatia apare, in schimb, pe site-ul Bursei de Marfuri: http://www.brm.ro/root/index.php?page=l ... i/calendar
Code:
25/11/2009, 13:00, licitatie deschisa, urmata de strigare libera a pretului pentru vanzare: autobuze; ordonator REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT BUCURESTI


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Dec 2009 16:41 
Statistica casari autobuze aflate astazi 14.12.2009 la URAC:
Noutati fata de precedenta postare din 23.11.2009
Rocar de Simon: 1039, 1061, 1074, 1088, 1102
DAF Hispano: 668, 693, 717
DAF Elvo: 761
DAF Castrosua: -
Interventii: B-39-RTB, B-27-DPN (cisterna), B-26-NNC (cisterna), B-14-RZY, B-21-ELC, B-19-AJW, B-19-AJY.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Jan 2010 21:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7973
Cam de o luna s-a inceput casarea autobuzelor din parcul rece de la Berceni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Jan 2010 00:33 
Dr2005 wrote:
Cam de o luna s-a inceput casarea autobuzelor din parcul rece de la Berceni.


S-a inceput de mai mult timp. Autobuzele din Parcul rece din Berceni sunt trimise inainte de casare catre Autobaza X, unde sunt "dezmembrate" usurandu-se astfel munca Sectiei de Dezmembrari din URAC.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Dec 2010 17:17 
Estimez ca ~70% din ce se caseaza este in stare de functionare. Chiar nu se poate pune vorba de niste donatii din partea RATB catre alte regii din tara care chiar o duc prost, la pamant in adevaratul sens al cuvantului..? Pai pentru ei niste Daf-uri, RDS-uri, chiar si Iveco ar fi mana cereasca; avand in vedere ca sunt functionale! Acuma stiu ca nici vantul nu bate pe gratis, dar putina implicare din partea autoritatilor chiar ar ajuta.

Desigur, nu neaparat sa le tina o viata, dar macar 2-3 ani pana cand se mai linistesc apele. RATB-ul oricum nu castiga cine stie ce, castiga, dar nu foarte mult de pe urma casarilor, si acum, ce mai inseamna cateva autobuze pe langa cate are RATB-ul pt mezat?

Majoritatea oraselor cu probleme se chinuiesc cu DAC-uri si Ikarus-uri, nu ca ar fi ele de proasta calitate, dar timpul si proasta mentenanta si-au cam lasat amprenta asupra lor ... este ceva ireversibil daca intelegeti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Dec 2010 23:51 
Nu se poate. Birocraţie + alte interese.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Dec 2010 01:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47040
mrM wrote:
alte interese.


Plus dezinteres. De fapt nu mai sunt multe Regii cu ROCAR-uri (sau Ikarus-urile pe care le au sunt suficiente). Turcismele noi sunt la moda. Sau second-hand-urile de dincolo.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 265 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group