TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 16 Apr 2024 22:25

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 265 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 11:43 
Dr2005 wrote:
620, fost 153. Culmea ca, dupa o vreme, au inversat si numerele de inmatriculare (oare e legal?).
Probabil ca da, "dupa o vreme" fiind perioada cat au durat formalitatile pentru asta.
Altfel, nu e decat un 620 cu alt numar.
Prin alte parti se procedeaza mai elegant, se baga jucaria in RK, se revopseste si i se pune numarul nou. Pe urma vin unii pe un forum si incep sa se intrebe de ce 5847 are scaunele cum le avea 3875 :twisted: :twisted:, dar la exterior nu se vede nimic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Aceste ghidusii cu numerele de parc au o traditie indelungata si larg raspandita in Romania. Chiar daca (uneori) sunt cu acte in regula, ele ascund intotdeauna un viciu de administrare financiar-contabila. Motivul permutarii numerelor poate fi de exemplu dorinta de a casa un vehicul care nu indeplineste criteriile pentru casare, deci ascunderea adevaratelor "performante" economice ale regiei.

Aici apare intrebarea: ce da identitatea unui vehicul, sasiul sau motorul?
Daca numarul de parc e la bunul plac al regiei si nimeni nu poate interzice acesteia schimbarea sa, numarul de inventar din contabilitate si numarul de inmatriculare nu pot fi "jucate" oricum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56041
Poate imi explica si mie cineva cit de legala este "recarosarea" autobuzelor. Am intilnit multe cazuri (mai ales la Medias :evil: ) in care un autobuz primea numarul de inmatriculare al altuia, de acelasi tip, casat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Recarosarea nu e ilegala... se practica prin multe parti. Autobuzul (sau orice alt vehicul) are serie pe sasiu si pe motor... motorul se poate schimba, dar sasiul nu.... si chiar daca recarosezi, numarul de sasiu tot ramane.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56041
Am pus ghilimele. "Recarosare".

S-a intimplat cum am spus: un autobuz a fost casat, altul, de acelasi tip, a fost adus din Germania (de exemplu) si a primit numarul de inmatriculare al autobuzului casat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu Sintea wrote:
Poate imi explica si mie cineva cit de legala este "recarosarea" autobuzelor. Am intilnit multe cazuri (mai ales la Medias :evil: ) in care un autobuz primea numarul de inmatriculare al altuia, de acelasi tip, casat.

Probabil tot atat de legala ca si incadrarea tramvaielor noi produse de URAC in categoria "reconditionarilor".

Se bazeaza in principiu pe faptul ca de decenii nu vine nimeni din afara care sa puna intrebari incomode. Oamenii din regiile de transport din Romania sunt foarte santajabili, fiind obligati sa consimta la tot felul de nereguli impuse de sus, incepand cu furtul de carburanti si terminand cu falsuri in foile de parcurs si in actele de identitate ale vehiculelor. De aceea tin "ciocu' mic" si executa cu mare angajare toata gama de manevre cu miros propagandistic-electoral.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:39 
Dupa parerea mea, aceste "mutari de parc" se datoreaza faptului ca anumite vehicule nu-si fac norma de casare, dar nu mai merg, iar altele si-au facut-o, dar functioneaza inca bine. Este probabil o treaba interna, de amortizare sau altceva.
Aceste modificari nu au la baza ascunderea unei ilegalitati, ci prelungirea artificiala a duratei de functionare a unui vehicul, care oricum este verificat tehnic pentru a circula pe drumurile publice.
Recarosarile URAC sunt modernizari, le practica acum si CKD la Tatrele vechi, dar la alte preturi.
Aceste renumerotari se practica inclusiv in Germania, cel putin partea Estica, dar si in Polonia sau in alte tari.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Tom wrote:
Recarosarile URAC

La aceste recarosari se pastreaza sasiul initial? Daca nu, atunci este vorba de un vehicul nou. Problema nu e ca i se da acelasi numar, ci ca se prezinta ca "modernizare" ceva ce este de fapt "productie". Nu ma deranjeaza ca oamenii de pe strada sau cei politici fac "confuzie" intre termeni, dar cred ca e jenant pentru pretentiile noastre sa nu o sesizam.
In rest, toata stima pentru eforturile URAC si "fruntea sus!".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Mar 2008 15:06 
La casat pe saptamana asta:
Rocar - 110, 122, 123, 126, 127, 133


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Mar 2008 17:06 
Incepand de azi la adresa http://www.ratb.metrouusor.com/liste/st ... e2008a.htm gasiti o statistica detaliata privind autobuzele casate, ramase etc.

Acelasi lucru si pentru tramvaiele modernizate si troleibuzele casate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 18:01 
Azi a fost dus la casat si #2285. Deci au cam ramas doar 8 DAC.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Apr 2008 22:35 
Se trimite la casat de la ferentari DAF #670 deja s-a luat tot ce a fost bun dupa el,si urmeaza sa fie dus la casare... :(
Si urmeaza inca 19 DAF cat de curand la casare,motivul din cate am auzit este ca vor primi CITARO cei de la ferentari.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 16:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Odata cu aducerea de Citaro 2 la Alexandria, a inceput macelul... pentru inceput:
Ikarus: #23, #385, #398, #407
Iveco: #3321, #3324, #3359


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 16:20 
Azi erau prin URAC:
Ikarus 52, 407, 388
DAC 1795


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 21:48 
In schimb azi a ajuns DAC 579 la casat.
Au mai ramas 6 DAC din care 2 sunt deja trase pe dreapta. (de mult) Cred ca sunt cele de serie mica pe care nu le-am mai vazut de mult.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008 18:19 
DAF #680 a fost trimis azi la casat


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Apr 2008 20:38 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 255
Location: Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
De asemenea sunt retrase din circulatie pentru casare:
Ikarus - 620, 58, 157, 169
Rocar - 1002, 1019, 1033, 1045, 1072, 1099



#1019 la traseu azi pe linia 634...


Attachments:
1019..JPG
1019..JPG [ 121.57 KiB | Viewed 5948 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Apr 2008 21:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Probabil alt autobuz s-a defectat ireparabil (si a fost trimis la casat), astfel ca #1019 a fost reactivat. Iata-l in ,,zona mortii" din Autobaza Titan, alaturi de mai multe DeSimoane ,,chelite":


Attachments:
1019-RIPTit-002.jpg
1019-RIPTit-002.jpg [ 124.11 KiB | Viewed 5943 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 May 2008 15:22 
Ultima data (acum o saptamana) la casari erau:
- DAF 680, 719
- Ikarus 164, 647, 23, 38, 9


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 May 2008 16:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Ikarus #38?!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 May 2008 18:27 
38, Ikarus portocaliu... :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 May 2008 18:33 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 23
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
#38 nu este nici autocar, nici autobuz de calatori. El nu figureaza in nicio lista cu vehiculele RATB. Dupa seria #1-#25 Ikarus, #28-#37 DAC, urmatoarele vehicule de calatori sunt #42-#67 Ikarus. Poate ai vazut pe #48 de la Ferentari (ca tot primeste Mercedes-uri Citaro 2) :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 May 2008 20:14 
Azi la casat:
DAF - 814, 809
Ikarus - 640, 403, 25, 17


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 19:37 
Zilele astea pentru casare:

Ikarus - 395, 625, 631, 623, 633, 628, 617, 60, 6, 24.
DAF - 682
Rocar - 1015, 1092

Pentru vanzare (pana acum nu s-a mai vandut nimic, toate au fost casate) sunt trase pe dreapta:
Ikarus - 1, 43, 51, 153, 49

Dupa calculele mele au mai ramas vreo 80 Ikarusuri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jun 2008 18:46 
Se taie DAFurile - 791, 797, 802, 811.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jun 2008 12:58 
Pipera a inceput sa trimita DAFuri la casat.
Azi erau o gramada de Pipera si Ferentari.
807, 767, 799, 829, 818.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Jun 2008 13:00 
Rocarul 114 a plecat ieri la casat, soferul a trecut pe citaro 2 :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Jun 2008 13:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 255
Location: Drumul Taberei
Cate autobuze mai sunt in momentul de fatza din seria #100-#139? :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jul 2008 19:16 
La Alexandria sunt pregatite de plecare spre casare: 624, 406, 636, 214, 399.
Ivecourile 3321, 3324, 3359 desi am crezut ca sunt trase temporar pe dreapta si se repara se pare ca sunt trase definitiv si urmeaza sa fie casate. 3359 cel putin a avut accident.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jul 2008 19:11 
Au ajuns la casat:
Ikarus - 214, 64, 62, 10
DAF - 832, 796


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 265 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group