TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 18 Nov 2018 13:38

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Autobuze Daf Berkhof
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 09:56 
Autobuze Daf Berkhof
Exista 2 asemenea autobuze in dotarea RATB, #902 si #903, ambele fiind alimentate cu GPL si domiciliate in Autobaza Pipera, fiind folosite exclusiv pentru linia 783.

Iata-l pe #903:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 09:59 
Autobuzul este LF2/3, adica are podea coborata pe 2 treimi din lungimea sa, in dreptul usilor I si II. Iata o vedere din fata spre spate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:01 
Si acum o vedere din zona usii III, unde podeaua este ceva mai ridicata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:03 
M-au surprins usile acestui autobuz, in primul rand fiindca nu sunt usi "clasice" de autobuz normal, ci sunt usi roto-translatante, cum au tramvaiele V3A modernizate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:04 
Iata o poza mai detaliata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:05 
O alta chestie care m-a surprins la usile acestui autobuz o veti sesiza si voi daca urmariti succesiunea de poze care urmeaza. Iata, pentru inceput, usa I.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:11 
Usa II.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:12 
. . . si usa III !
Dintr-o singura bucata!!!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:14 
Acum iata si detalii cu "botul" autobuzului, in care se observa inscriptia cu modelul autobuzului.
De asemenea se vede si numarul de inmatriculare, bine ales, B-26-GPL


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:17 
Iata acum si validatorul de cartele care mi-a atras atentia, deosebindu-se de cele de la metrou.
Fac precizarea ca tipul asta de validator de cartele se regasea si pe DAF-urile obisnuite, si pe DAF/Berkhof. Precizarea asta o fac ca sa nu se creada ca validatorul asta e diferit fiindca e plasat pe Berkhof. De altfel, validatorul l-am fotografiat intr-un DAF obisnuit.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jan 2006 16:52 
Offline

Joined: Thu 27 Oct 2005 23:31
Posts: 5
Ieri am avut ocazia sa prind Berkof-ul #903 cand se retragea la autobaza Pipera si l-am rugat pe sofer sa ma ia si pe mine pana acolo (cu intentia de a poza IVECO-urile). Soferul a fost super de treaba, m-a lasat sa fac poze in interior si ne-am pus la vorba. Ocazie cu care mi-a zis ca a mai venit cineva sa faca poze cu autobuzul cand era la Unirii... cred ca tu era Cata. A mai zis ca sunt pretentioase rau Berkof-urile astea, daca se strica ceva la ele trebuie sa astepte luni bune pana fac rost de piesa respectiva si ca mai demult au avut probleme mari cu partea electronica. Concluzia lui a fost: "Eu as prefera sa-mi dea un DAF normal". La autobaza mi-a zis sa o intreb pe tipa de la poarta daca ma lasa sa fac ceva poze, tipa a bagat textul clasic deja cu aprobarea de la sef... asa ca am facut de afara niste poze.
Si mi-a mai zis ceva soferul de pe #903. Sunt doua cutii in fata, una pe fiecare parte, pe care scrie "Loc pentru bagaje". Cica ar fi fost puse astea si nu scaune pentru a nu se aseza lumea si a se depasi astfel masa maxima pe osia fata. Inventie care apartine, bineinteles, URAC-ului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: DAF SB4000
PostPosted: Tue 10 Apr 2007 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 10 Apr 2007 13:25
Posts: 7
Location: Bucuresti
Ca tot veni vorba am gasit acelasi model, DAF SB4000 si prin Danemarca. Iata o poza si comparatia rezulta:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2007 11:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
Pentru autobuze, DAF realizeaza doar platforma tehnica (motor, sasiu...).
Restul este facut de carosieri (Castrosua, Berkhof, Jonckheere, etc).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Apr 2007 00:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
O mica rectificare usile 2 si 3 sunt roto-translatante, prima usa este cu deschidere in interior ca la toate autobuzele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 18:02 
Offline

Joined: Tue 24 Apr 2007 00:18
Posts: 3
Location: Copenhagen, Denmark
Hello, I am a huge busfan from Denmark. I have with pleasure seen these photos of the Berkhof SB220 LPG in Romania.

Are they still driving?

There are only built 36 of this excact body model called the "Viking". 34 units for Linjebus in Copenhagen Denmark, and two buses for Romania.

Regards
Kim L
www.b10r.com


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 20:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
They are in use :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 20:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
But they stayed in a garrage for many months... probably because they use LPG (only this buses in Bucharest use LPG):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 20:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
#902:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 21:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
#903:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 21:26 
Offline

Joined: Tue 24 Apr 2007 00:18
Posts: 3
Location: Copenhagen, Denmark
Thanks to Dr 2005 for the big photocollection. :D Who is the owner of these buses? A private or public owned company?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 21:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
You are welcome.

The buses are operated by R.A.T.B. (Regia Autonoma de Transport Bucuresti), the public transport company in Bucharest.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2007 20:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Din pacate mai circula doar #903,deoarece #902 este defect si nu se stie cand va fi reparat.Din aceasta cauza se vorbeste tot mai des de trecerea acestora pe motorina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2007 20:33 
Practic de la ce apar probleme la aceste autobuze ? Ca banuiesc ca au un punct sensibil, sistemul GPL cred. Cum este si boghiul T4R in cazul Bucur.

Ce ar implica o trecere pe diesel ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2007 20:42 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Am inteles ca este o problema cu o pompa de gaz.mai multe nu stiu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2007 20:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Marian Andrei wrote:
Practic de la ce apar probleme la aceste autobuze ? Ca banuiesc ca au un punct sensibil, sistemul GPL cred. Cum este si boghiul T4R in cazul Bucur.

Ce ar implica o trecere pe diesel ?

Fir'ar el de boghiu de T4R (identic cu cel de T4D) ca prin toate tarile merge, numai la noi nu.
Sistemul GPL punct sensibil? Dimpotriva, nu ar trebui sa aibe probleme (atunci... RAT Ploiesti ar trebui sa dea faliment, ca are peste 50% autobuze pe GPL).

Niciun motor nu poate porni cu GPL! Autobuzele au si rezervor de motorina. Dar, cum este vorba de autobuze fabricate pentru utilizarea GPL (nu cu ,,butelii" montate anterior) e posibil ca rezervorul de motorina sa fie prea mic pentru a alimenta autobuzul pe durata unei zile. Plus ca sunt oar 2 autobuze pe GPL in doatrea RATB... nu prea renteaza, dat fiind ca trebuie sa ai in autobaza atat pompe de motorina cat si de GPL, iti trebuie alte componente s.a.m.d.. Ideal ar fi fost sa fie macar jumate de autobaza (daca nu o autobaza intreaga) de autobuze alimentate pe GPL. Nu inteleg de ce nu se monteaza GPL pe Ikarus (ca la Ploiesti) si pe De Simoanele cu sasiul intreg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2007 01:47 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 684
Image

1. Scaunele sunt originale sau nu?
2. Sunt fibra de sticla sau plastic?
3. Nu se puteau pune scaune tapitate? Vara, pe caldura, scaunele respective sunt o reteta ideala pentru transpiratia spatelui pasagerilor care sed pe ele
4. Luneta pare exagerat de mare. E doar o aparenta sau asa e? Dupa cum vad, dimensiunile lunetei sunt comparabile cu cele ale lunetei Citaro-ului cu motor vertical (cum e cel de la voi; cel cu motor orizontal are luneta mai mica)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2007 12:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
1. Da
2. Plastic, ca si la Daf-urile ,,normale"
3. Scaune tapiate si foarte confortabile a avut Dac-ul #589. Dupa o cursa pe 150 (actualul 405, merge al Chitila, via Rudeni) au ajuns ca dracu scaunele :x Deci pentru RATB nu prea sunt o solutie scaunele tapitate.
4. Mi se pare un lucur bun, poti vedea foarte bine daca autobuzul de care ai nevoie e in spate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2007 18:55 
Nu inteleg de ce RATB nu comanda si autobuze cu GPL. Exista deficiente in acest sistem de carburanti ? Daca taxiurile au, de ce sa n'aiba si autobuzele ? Marea problema este intr'adevar alimentarea, daca rezervorul e mic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2007 20:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
La Ploiesti s-au pus rezervoare de 200 de litri pt. GPL. Dar, fiind vorba de Ikarusuri, existau si rezervoare de motorina mari. Dar pe Daf Berkof, fiind din construcite autobuze pe GPL, nu cred sa aiba un rezervor foarte mare de motorina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 May 2007 12:12 
902 mergea azi. Am inteles de la sofer ca se tot fac combinatii de piese ca macar unul sa circule. Dar ca soferii cam fug de ele si cel mai probabil iar o sa stea toata vara in garaj. De asemenea, aceste masini au SAT montat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group