TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 20 Nov 2018 20:50

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Autobuze IK 4
PostPosted: Mon 21 May 2007 07:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Desi au existat multe asemenea autobuze in dotarea R.A.T.B., a mai rams doar unul intreg (#611) si cateva utilitare. Cel intreg este (daca o mai fi) intr-o stare groaznica. Intr-un an de cand i s-a pus gand rau (,,ne ocupa loc in autobaza") a fost descompletat... s-a luat tot ce se putea lua :( desi mai nimic nu se potrivea pe celelalte autobuze care erau la acea data in Autobaza Nordului (Daf, De Simon si Citaro... inchipuiti-va cum ar arata un Citaro cu scaune de Ik4 :twisted: ).

Pentru inceput poza lui digital_me, realizata la sfarsitul lui 2005:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 07:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Si pozele mele, realizate la 10 luni de la cea a lui digital_me, adica 6 Septembrie 2006.
Observati ca a disparut celalalt Ik4.
Pozele la rezolutie originala le gasiti aici.

Pentru inceput cateva poze din exterior:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 07:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Acum bordul (sau ce a mai rams din el). Se observa ca era foarte bine inchegat, nu ca la Rocar de Simon, de exemplu:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Acum cateva poze din interior.
Scaunele duble erau dintr-o singura scandura, lucru intalnit si pe unele Dac-uri de la Militari (pe vremuri...), care aveau, probabil, scaune luate de pe vreun Ik4.
In partea din spate au fost montate suplimentar 2 scaune tapitate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Luneta era facuta din 2 geamuri mai mici:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Partea care se deschide a geamurilor era prevazuta cu o aparatoare de plastic pentru a nu fi trasi de curent cei din salon:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Trapele din salon erau transparente:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Geamul cabinei soferului este original. El pastreaza inca inscriptia si sloganul fabricii de geamuri din Pancevo:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Suporturile pentru afisat traseul in spate si lateral... nu stiu cat de originale sunt:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Usile erau actionate de cilindrii plasati pe podea si acoperiti de o piesa metalica:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Unul din primele autocolante din transportul public bucurestean:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Desi vorbim de autobuze fabricate in anii '80 (oarecum contemporane cu Dac-urile), Ik4 aveau difuzoare in salon. Sunt curios daca or fi functionat vreodata, mai ales in vremea tovarasilor...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Janta din fata este asemanatoare cu cea intalnita pe Ikarusurile 260 din Bucuesti.
Janta din spate are un sistem de prindere asemanator cu cea din fata... puntea este RABA cu butuc gros.
Bineinteles, aceste jante suporta anvelope cu camera.
De altfel, Ik4 are la origine o licenta Ikarus Budapesta, sunt de inteles similaritatile cu Ikarus....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Inchei cu sigla ,,Ikarus" scrisa pe bord:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Dintre Ik4 utilitare, doar B-98-RTB (apartine Autobazei Ferentari) (a suferit RK de curand) si #027 mai au viitor, restul se taie sau s-au taiat deja:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
#027, al Autobazei Titan. In urma unui accident, a primit un ,bot" de Ikarus 280... de altfel, prin magaziile R.A.T.B. s-au pastrat multa vreme piese ramase din anii '70 cand la Bucuresti circulau Ikarus 260 si 280.
Prima poza este facuta inainte de RK.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
#1998 al Autobazei Ferentari e deja istorie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Pe #2451 nu l-am vazut prin nicio autobaza... presupun ca este al Sectiei Linii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 08:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
B-22-FZV rugineste in parcul rece al Autobazei Floreasca, asteptand autogenul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 11:35 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 164
Am impresia ca B 22 FZV are inca volanul original cu care au fost dotate IK 4-R-urile. De asemenea, farul (ramas) este cel original. Poate, daca se mai doreste reconstruirea unui IK 4 ar merita sa fie pastrate piesele acestea...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 11:36 
Dr2005 wrote:
B-22-FZV rugineste in parcul rece al Autobazei Floreasca, asteptand autogenul:


Era in URAC saptamana trecuta alaturi de DACurile care isi asteapta moartea...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 22:55 
B 24 FBT, gasit prin URAC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject: autobuze ik4
PostPosted: Mon 02 Jul 2007 12:27 
ce mai stiti de acest ik4 foarte drag mie #611 s-a taiat sau a mai ramas pentru cat va timp prin autobaza nordului.ar fi pacat daca ratbul taie acest autobuz si daca nu s-a taiat in cat timp o sa-l caseze?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 16:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46579
Fotografie realizata de catre Hans Oerlemans.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 17:51 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Daca poza ar fi fost mai mare s-ar fi putut vedea si traseul. Liniile care circulau pe Giurgiului aveau IK4? As inclina sa cred ca este pe linia 120. Iar Ep/V3a nu poate fi decat pe liniile 12 sau 17


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 18:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46579
Detaliul cerut:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 21:32 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 164
Imaginea cred ca este din actuala Piata a Eroilor Revolutiei, iar autobuzul era - cel mai probabil - un 120. EP-ul cred ca era un tramvai de pe linia 20.
IK 4-ul din imagine s-ar putea sa fie 879 una din 'stelele' autobazei Serban Voda (mi se pare ca disting numarul de inmatriculare 33-B-7456. Sint convins ca 877 avea 33 B 7449, insa, din pacate, nu am acces momentan la arhiva in care aveam informatiile precise despre 879)

Imaginea este superba. Un IK 4 aproape de perfectiune (doar vopseaua uzata de perii in zona frontala inferioara).

Multumiri !


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Jul 2007 11:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
Daca nu ma insel, 879 era un vehicul excelent, foarte prizat de soferii de la Serban Voda ("se duce ca din prastie" : auzit o conversatie intre ITBisti, intr-un ik4 de pe 131). Iar 878 era titular pe 142 si condus de un sofer foarte de treaba, cu care discutam mult.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2007 17:15 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 164
Am reusit sa gasesc notele vremii si pot confirma ca 879 a avut numarul de inmatriculare 33 B 7456.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2007 21:37 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Dupa cum se vede modul de afisare pe lateral, in perioada aceea inca nu se "urcasera" placutele cu linia, erau puse jos in geam. Nu aveau din fabrica vreo caseta de afisare laterala, se spunea ca ar fi avut un fel de caseta neagra, care ar fi fost inlocuita ulterior cu cadrul acela metalic.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group