TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 20 Jul 2018 01:44

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:08 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Vreau sa postez si eu cateva poze cu Ik 4 611 pe care le-am facut in perioada 1994-1996.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:12 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Autobuzul 611 pe linia 475 la I.P.R.S. Baneasa in primavara anului 1994. Dupa ce fusese vopsit rosu normal, apoi albastru deschis, in anul 1993 a fost vopsit rosu cu o dunga albastra orizontala.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Autobuzul fotografiat din fata


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:17 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
In anul 1996 autobuzul a fost vopsit pentru ultima oara rosu cu o dunga alba orizontala


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
D-l Vali, soferul autobuzului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:24 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Autobuzul IK4 611 pozat de mine pe 29 august 1996. Desi autobuzul avea varsta de 16 ani, arata la fel de bine ca si in anul 1980, anul fabricatiei, si asta datorita D-lui Vali care a reusit sa il pastreze in aceasta stare impecabila, si in forma lui originala, cu exceptia cabinei care a fost inchisa, si a inca un rand de stopuri care a fost adaugat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:26 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
IK 4 la I.P.R.S. Baneasa pe linia 475


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:34 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
In toamna anului 1996, D-l Vali a fost trimis din rezerva pe linia 331, deoarece se defectase un autobuz, iar Vali a iesit cu autobuzul lui. Am facut si eu o semicursa cu el pana in Damaroaia. Am fost surprins de faptul ca foarte multi calatori preferau sa urce in autobuzul din spate tot pe linia 331 care era un IKARUS 260 SAU DAF. Calatorii erau mirati de acest autobuz pe linia 331. Unii nu isi mai aminteau ca aceste autobuze au circulat ani buni pe 331.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 21:38 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata o poza facuta de mine in anul 1996 la I.P.R.S. Baneasa , in care am pozat 3 tipuri de autobuze , IK4 611 pe linia 475, DAC UDM cu nr de parc 2349 pe linia 167, si un autobuz DAF pe linia 301 (ex 231)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Mar 2009 19:10 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
Indiscutabil, pozele sint remarcabile pentru istoria IK 4.

Ai cumva informatii precise cind a fost retras din circulatie 611 si de ce ?

Ai mai tinut cumva legatura cu fostul sofer ? Poate mai are in colectia personala si alte imagini cu 611 si/sau autobuze IK 4 si/sau ne poate furniza mai multe informatii despre acest model de autobuz.

Multumiri inca o data pentru poze !


Top
 Profile  
 
 Post subject: IK 4
PostPosted: Fri 27 Mar 2009 11:30 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Din pacate nu pot spune cu exactitate anul retragerii din circulatie a autobuzelor IK4. A fost intre anii 1998 si 2000. Stiu cu siguranta ca toate autobuzele IK4 au fost taiate in anul 1993, si acoperisurile lor au folosit ca acoperis la o hala din Autobaza Nordului. Arata oribil hala cu acoperisul din acoperisuri din IK4! In acel an au mai fost salvate de la taiere 5 autobuze IK4, care aveau sa mai circule inca vreo 5 sau 6 ani. Nu ca acum ca astia de la U.R.A.C. au taiat in masa toate autobuzele DAC UDM si IKARUS 260! Ce se intampla daca mai ramaneau cateva in circulatie? Dar sa revin la IK4. Au mai ramas in circulatie inca 5 autobuze IK4 in 1993. Este vorba de vestitul 611 care a fost denumit REGINA NORDULUI, si asta datorita d-lui Vali care a bagat bani de la el pentru ca sa arate impecabil. Depasea cu mult unele junghiuri DAC UDM care le cadeau tablele de pe ele! Apoi a mai fost salvat 1626, pentru ca arata mai binisor si avea scaunele tapitate. Acest autobuz circula cursa speciala, noaptea transporta soferii si manipulantii care lucrau schimbul 2, si foarte rar mai circula si pe vestita linie 233. Al 3-lea autobuz a fost 1628,care arata jalnic si circula numai pe linia 304, nu i se mai inchidea nici capacul din fata de la motor si daca punea o frana brusc, putea lovi cu capacul masina din fata daca aceasta se afla aproape de autobuz. Era vopsit atipic intrucat era rosu si cu mult alb. Al 4-lea autobuz care a mai ramas in circulatie a fost 263 vopsit rosu normal, era foarte obosit acest autobuz si circula numai pe linia 261, iar ultimul era cel mai terminat dintre toate cele 5 autobuze IK4 ramase in circulatie. Se defecta mereu si pleca la garaj. Motorul avea un zgomot ciudat, si oricat il ambala soferul, nu prindea mai mult de 30-40 km/h. Lua demaraj foarte greu, iar usa 3 s-a defectat si nu a mai fost reparata niciodata! A circulat numai cu 2 usi! Era si acesta vopsit atipic, intrucat sub geamuri avea o dunga alba iar nr de parc si sigla R.A.T.B. erau trecute cu culoarea neagra nu cu alb cum erau la toate celelalte autobuze! Acest autobuz avea nr de RATB 1625 si circula pe linia 233, asta cand nu era defect caci statea zile si zile in garaj! Iata si o poza facuta de mine in anul 1998, primavara, cu autobuzul IK4 1625 in Autobaza Nordului, imi cer scuze pt calitatea imaginii. Se vede banda alba de sub geamuri si cu atentie se distinge si nr de parc si sigla RATB ca sunt trecute cu negru.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: IK4
PostPosted: Fri 27 Mar 2009 11:39 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Din pacate am pierdut legatura cu D-l Vali.Il stiu din anul 1986 cand mai circula din cand ain cand din rezerva pe linia 176. Tot pe IK4 611 era si atunci. Cu siguranta , are foarte multe poze cu acest autobuz 611, pentru ca mereu imi spunea ca au venit unele persoane care au filmat si fotografiat autobuzul, si sunt sigur ca a primit si Vali un rand de poze, asa cum i-am dat si eu. Nu ma gandeam atunci ca vor aparea aceste forumuri in care sa putem posta aceste poze! Frumoase vremuri erau atunci! Nu voi uita niciodata zgomotul acela superb al franei de motor, dar mai ales faptul cat de mult se inclina la curbe! Aveai impresia ca se rastoarna!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Mar 2009 10:58 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 102
Location: BUCURESTI
Si totusi care este explicatia ca RATB a pastrat acest autobuz ? Si autobuze DAC erau cateva foarte bine ingrijite si totusi au fost casate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Mar 2009 20:43 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
liv_liv30 wrote:
Si totusi care este explicatia ca RATB a pastrat acest autobuz ? Si autobuze DAC erau cateva foarte bine ingrijite si totusi au fost casate.
In anii 90 exista alta conducere la RATB, si adopta o alta politica. Mijloacele in comun care puteau trece de anumite inspectii periodice, nu existau riscuri pentru calatori si mai aveau si un aspect estetic placut, ramaneau in circulatie fie ele si model mai vechi, insa circulau pe linii periferice. Cele 5 autobuze IK4 care au circulat inca 5 sau 6 ani dupa ce toate au fost casate, au corespuns cerintelor de mai sus, mai ales ca poate si conducerea de atunci si-a dorit sa mai pastreze o perioada acest tip de autobuz. Asa s-a intamplat si cu tramvaiele V09, care desi fusesera scoase din circulatie, au mai ramas cateva pana prin anii 77. Chiar si tramvaiele V56, au mai ramas cateva care au circulat cativa ani pe liniile 9, 28, 29, si 44, pana in anul 1986. Insa acum noua conducere aplica alta stratagema: Cand vine ordin de sus ca modelul x sa fie scos din circulatie, in cateva luni flexurile celor de la U.R.A.C. taie zi si noapte, incat unele autobuze fie ele si in perfecta stare, sunt taiate fara mila, chiar daca reparatiile capitale au fost facute poate cu numai un an inainte. Acum interesele sunt altele, iar daca punem vreo intrebare, asa cum am facut eu, cei de la R.A.T.B. mi-au spus ca autobuzele au fost taiate deoarece nu corespund cerintelor Uniunii Europene, au parcurs nr de km, au depasit media de varsta,e.t.c. Totusi era bine sa mai fi ramas cateva autobuze IKARUS260 sau DAC UDM pe cateva linii marginase cativa ani. Problema e alta! Riscam sa ramanem in viitorul propiat cu un singur model de autobuz pentru ca se taie in masa si Dafuri si Rocar de Simon, ba chiar si Iveco!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Apr 2009 12:24 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Postez din nou aceasta poza facuta de mine in aprilie 1998 la Autobaza Nordului cu IK4 1625, intrucat se vede mai clar:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Aug 2009 17:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
B 24 LUD


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Sep 2012 08:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Nr. pare a fi 3567 ITB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Tue 13 Oct 2015 22:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
716 rachetat


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Sun 16 Oct 2016 22:40 
Offline

Joined: Sun 03 Jan 2016 19:03
Posts: 19
Location: Sibiu & Brașov
Mai stie cineva de soarta acestui IK 4, transformat in vehicul de interventie? Imaginea este din 10 martie 2010. A mai fost vazut de atunci?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Wed 19 Oct 2016 15:39 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
O imagine gasita pe trecut.wellcome.ro in care apare design-ul original al numerelor de parc folosite pentru autobuzele de pe linia de protocol 131 in 1981-1982


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Wed 19 Oct 2016 16:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
1689 wrote:
O imagine gasita pe trecut.wellcome.ro in care apare design-ul original al numerelor de parc folosite pentru autobuzele de pe linia de protocol 131 in 1981-1982
Stiti cumva cu exactitate pana in ce an s-au livrat cu aceste tipuri de lampi-spate din trei corpuri, in ce an au venit cele cu lampi monobloc similare cu ale TV-urilor si in ce an au fost cele cu lampi monobloc de Roman?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Wed 19 Oct 2016 22:07 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
Lampile spate cu trei blocuri au fost folosite pentru toate IK 4 livrate in Bucuresti dupa 1978 (ca dotare originala). Sint 100% sigur de aceasta informatie.

Inlocuirea lor cu lampi TV/Roman s-a facut dupa ce au inceput sa treaca prin RK.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Thu 20 Oct 2016 11:31 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
Si o imagine cu design-ul lampilor spate la primul lot de IK 4 (livrat la inceputul anilor 1970).

Dupa scoaterea din circulatie, o parte din acestea au fost stocate in parcul rece Dumitru Petrescu pina la desfiintarea autobazei Serban Voda.

Unul dintre sasiuri a fost refolosit pentru reparatia capitala a autobuzului 1598 in 1987-1988.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Thu 20 Oct 2016 14:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
1689 wrote:
Lampile spate cu trei blocuri au fost folosite pentru toate IK 4 livrate in Bucuresti dupa 1978 (ca dotare originala). Sint 100% sigur de aceasta informatie.
Inlocuirea lor cu lampi TV/Roman s-a facut dupa ce au inceput sa treaca prin RK.
Ciudat! Exista o fotografie in alt topic a lui 6931 din Brasov (livrat spre finele lui 1978 intr-o serie de 5 bucati), care a avut lampi originale foarte similare sau identice cu cele de Roman. Asa erau din fabricatie, am observat si la vremea respctiva acest lucru, nu erau inlocuite in Romania: viewtopic.php?f=7&t=2095&start=30
Cele din 1979 au avut in mod sigur trei corpuri rotunde.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Fri 21 Oct 2016 17:42 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
Faptul ca, in imagine, 6931 nu (mai) are logo-ul IK 4 in dreapta-sus, ma face sa cred ca trecuse deja printr-o reparatie.

Pina si IK 4 din Polonia au avut logo-ul desi, intr-adevar, majoritatea imaginilor le arata cu blocul de lumini spate similar cu cel de la Roman.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Sat 22 Oct 2016 22:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
1689 wrote:
Faptul ca, in imagine, 6931 nu (mai) are logo-ul IK 4 in dreapta-sus, ma face sa cred ca trecuse deja printr-o reparatie.

Pina si IK 4 din Polonia au avut logo-ul desi, intr-adevar, majoritatea imaginilor le arata cu blocul de lumini spate similar cu cel de la Roman.
Da, trecuse prin RK cu cateva luni inainte. Dar tin minte ca si inainte lotul respectiv avea acele lampi. In iugoslavia se folosisera lampi identice la Ikarus-MAN IK-5, deci sigur erau disponibile (macar ca piese de schimb). Ma gandesc ca o fi fost un experiment de scurta durata, inainte introducerii "rotundelor".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Sat 22 Oct 2016 22:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
Poate mai apar si alte poze, eventual din YU, nu stiu ce sa zic.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Sun 04 Dec 2016 10:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Deservind traseul 38.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Tue 13 Dec 2016 21:35 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
Se observa fantele de aerisire in partea superioara - tipice pentru prima serie.

Din ceea ce imi amintesc, in interior corespundeau duze de ventilatie similare celor din cabina soferului prevazute la DAC 117


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Ik4
PostPosted: Tue 13 Dec 2016 21:44 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
PS: ceva similar celor din imaginea de mai jos:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group