TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 20 Mar 2019 10:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 13:31 
Autobuzul RATB 2156 pare sa fi avut o situatie mai speciala. Pe 27.04.2005 cand l-am "depistat" prima data era vopsit intr-o schema foarte frumoasa si circula pe ex-linia 244.
Vali Sava imi povestea ca il vedea uneori in zona Teatrului National, cu indicativ de "Cursa speciala".


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 20:48 
2156 circula in special pe liniile spre Popesti (144/244). Avea scaunele tapitate, avea 4 sau 5 difuzoare. Soferul asculta in general radio, nu am auzit niciodata manele (lucru de mirare). Insa prin "bunovainta" calatorilor scaunele nu au rezistat mai mult de 3 ani, in vara avand deja scaunele inlocuite. Iar acum vad ca a fost vopsit si urat. In orice caz, nu am mai mers intr-un DAC cu un motor mai silentios decat al lui 2156; nici soferul nu pot zice ca-l forta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 14:47 
Iata o poza cu #97 pe 136. E o idee destul de bunicica sa-l bage acolo, e mult mai menajat decat daca ar ajunge pe oricare alta linie deservita de Militari. Linia aia (136) nu e prea folosita iar pe ultima bucata pana la C.E.T. Vest se circula oricum bara la bara si foarte incet din cauza TIR-urilor parcate pe centrul drumului, asa ca gropanele de acolo sunt luate la viteza mica si pot fi ocolite, macar cat de cat.
Undeva in dreptul unei fabrici din zona C.E.T. Vest este o fosta bucla de intoarcere (zic eu), folosita foarte probabil de troleibuze ( :!: ), fiindca par sa mai existe ceva elemente ale fostei retele. Vali spune ca e posibil ca pe acolo sa fi intors troleibuzele care mergeau spre Frigocom. Are cineva idee despre acea presupusa retea?
Cand mai ajung pe acolo sper sa nu mai fiu pe fuga si sa pot opri pentru ceva poze.
Si tot pentru cei interesati, intr-o alta curte, pe drepta cum mergi spre C.E.T., e un Bucegi. Cum n-am zoom optic deloc, nu m-am bagat la el.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject: Autobuze Rocar de Simon
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 23:00 
Autobuze Rocar de Simon.

Sunt de mai multe subtipuri:
- UL70 (6)
- U412-230 (9)
- U412-220 (25)
- U412-260 (298)
- U412-DAF (2)

Majoritatea stau la autobazele - Militari,Titan si Floreasca , iar cele 2 U412-DAF sunt la autobaza Nordului.
Si poze cu unele din ele:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 23:03 
Bordul si cabina pentru Rocar de Simon


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 23:13 
Motorul , bateriile si diverse echipamente.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 23:18 
Si cateva poze cu interiorul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 23:39 
Deocamdata #97 este defect din decembrie 2006 iar sansele ca el sa fie reparat sunt mici mai ales daca are vreun defect major. Acesta nu va fi echipat cu SAT si cel mai probabil va fi casat.
Sa vedem si cateva poze cu el:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 23:40 
Altele


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject: Rocar Autodromo #98
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 00:19 
Acesta sta la autobaza Militari si este singurul model de acest tip , la fel ca troleibuzul 7460.

Cateva poze:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 21:42 
In pozele astea s-au prins niste interioare mai bune. Eu sunt ingrozit cand vad simoanele de la Titan (311, 102) care nu mai au pe jos linoleumul rezistent la uzura, ci direct podeaua din placaj multistrat (MDF sau cum ii zice). Intretinerea din depou s-a manifestat la unele prin aparitia unui cauciuc strita asezat peste zonele cu probleme. Am vazut si usi care au inceput sa se deschda in afara caroseriei, cu ocazia asta smulgand toate fasiile e cauciuc cu rost de etansare. Mai trebuie sa sudeze doar suruburile de treapta de jos, si e ca pe vremuri. Si mai trist e ca numeroase Dafuri arata la fel. Acolo am vazut dispersoare "imprumutate" de la vagoanele CFR in locul celor originale. Aveau si sigla defunctei SNCFR pe ele. Parerea mea este ca aducerea de vehicule noi a creat mirajul, mai ales la nivelul conducerii regiei, ca nu mai e nevoie de lucrari de reparatii sau intretinere. Oricat de bun poate fi un lucru, daca nu il intretii nu are cum sa rezite. Dar acum e momentul inoirii. Casam ce e vechi, nu ne mai intereseaza. Desi o parte din autobuzele din Bucuresti ar fi putut fi revandute/donate pentru a mai salva cateva orase mai sarmane, se pare ca nimeni nu e interesat de acest aspect. Cum arata sh-urile din Milano si cum sunt masinile noastre. In starea actuala textul bun de casat prinde fonturi mai mari pe zi ce trece si nimanui nu-i pasa. Poate chiar asta e politica urmarita.
Recumosc ca am mai fost tentat sa dezbat acest aspect, dar am considerat ca poate nu e cazul. Dar sunt momente in care resimt starea de fapt ca pe o bataie de joc la adresa platitorilor si a banilor platiti de ei, de care se alege praful, aproape intentionat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 22:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Autobuzele De Simon in starea descrisa de tine sunt, majoritatea, ex-Nordului. Asa au venit de acolo..la unele le lipsea pana si retarderul :!: ca sa nu mai vorbesc de oglinzi, geamuri, boxe si bord.
Linoleumul s-a dus din cauza fatului ca autobuzele au fost spalate in salon cu furutnul (!) si podeaua fiind de lemn...a putrezit...de acee gasim gauri in podea la majoritatea.
Au fost la Titan si DeSimoane care au trecut ITP-ul pe ,,ochi frumosi", cu promisiunea ca ,,le reparam in scurt timp".
Apoi, tot in Titan, sunt vreo 10-12 De Simoane ,,pe bara" avand defecte grave (motor, cutie, chiar sasiu rupt la unele). De altfel, De Simoane retrase sunt si la Militari (1016 si 1018) si Floreasca (1163, 1165, 1170 si 1196), insa ele au doar probleme cu motorul si cutia, nu cu sasiul.
Cred ca in toata istoria RATB-ului nu au fost atatea autobuze de acelasi tip trase pe dreapta.
Iar ceea ce vedeti ca arata bine si frumos (ma rog...cu exceptia Citaro-urilor, ca ele sunt in garantie) e facut din banii soferilor (indifierent de depou/autobaza), inclusiv spagi pe la mecanici ca sa le repare cum trebuie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 02:17 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 76
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Daca tot a venit vorba de intretinerea Rocarurilor, probabil stiti ca #1237 de la autobaza Floreasca are o spartura in planseu exact deasupra celor 4 scaune asezate fata in fata, 2 cate 2, din spate. Nu e singurul cu planseu spart, mai sunt inca 2-3 cu aceeasi problema in diverse locuri din interiorul salonului.
Am asistat "live" la producerea sparturii cu pricina. Autobuzul isi face de regula veacul pe linia 226. Intamplarea se producea prin 2003, ma urcasem la Eroilor. Un "domn" s-a urcat la Carol Davila cu un manunchi de 2-3 tevi metalice destul de lungi; 1 capat l-a proptit in planseu, in zona "sparturii", celalalt capat statea sprijinit de scara autobuzului. Cand s-a inchis usa, a fortat tevile care nu incapeau in autobuz cum trebuie si s-a produs spartura cu pricina, longitudinal. Eu i-am atras atentia, intrebandu-l daca are cea mai vaga idee cat costa un autobuz. Omul, vizibil jenat, s-a scuzat spunand ca nu are masina personala si ca nu are alta solutie de transport :shock: . Surprinzator, s-au mai luat cativa oameni de el, dar deja era tardiv.
La un RK se pot inlocui portiunile de planseu deteriorate la De Simoane ? Nu de alta, dar privind modul de asamblare, pare o operatiune destul de dificila


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 15:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Ca sa se schimbe melamina nu e nevoie de RK... se poate face in cateva ore in garaj (cum s-a facut si cu SAT...pentru asta s-a dat jos melamina ca sa se traga cablurile). Se pare ca melamina de De Desimon nu e o problema pentru RATB...exista Dac 112UDM (adica...a existat, ca l-au taiat acum 2 zile) cu melamina albasatra de De Simon. La fel si cateva Saurer. Nu ami zic ca la Militari s-a cam inlocuit melamina pe majoritatea De Simoanelor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Apr 2007 00:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Iata pliantul de prezentare al modelului Rocar U812-Autodromo:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2007 20:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Apropo de Rocaruri.. se pare ca RATB continua sa caseze dupa vechime (sau ureche?)... pai..seria ,,mica" de UL70, U412-220/230 arata destul de bine, spre deosebire de autobuzele de la Titan, cu precadere #1128, #1151 etc, acestea fiind rupte la propriu, spre deosebire de seria 1xx in care toate au sasiul intact (mai putin un 14x).

Apoi, mai sunt autobuze precum #1170, #1196, #1163, #1175, #1018, #1015, #1063 si inca vreo 10 care sunt defecte de luni (chiar ani) si are ar fi numai bune de taiat, spre deosebire de alte autobuze functionale si relativ O.K. dpdv estetic.

Si apropo de Rocar pe preorasenesti...iata unul de Floreasca pe linia 409:
P.S.: Poza e din vara...deci trimiterea de DeSimon pe preorasenesti nu e noutate. Inca din 2003 ( :!: ), Floreasca trimitea De Simoane pe liniile din Nordul orasului (pe atunci nu avea si linii de Buftea, Chitila, Voluntari etc).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 May 2007 21:10 
Sa vedem si cele 2 Rocar de Simon DAF. #900 si #901.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:37 
Fac acest topic pentru a avea o prezentare sumara dar strict la obiect a tuturor tipurilor de autobuz din Bucuresti. Pentru o discutie despre modele vedeti topicurile dedicate exclusiv modelului dorit.

Mercedes Citaro
- 500 bucati
- aduse in 2006-2007


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:40 
DAF
- 236 bucati
- produse pe 3 tipuri de caroserie -
1.Hispano
2.ELVO
3.Castrosua


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:42 
DAF Berkhof
- 2 bucati
- alimentate cu GPL


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:44 
Rocar de Simon U412-260
- 298 bucati
- produse de SC Rocar SA


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:46 
Rocar Autodromo
- prototip unicat
- produs de SC Rocar SA


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:47 
HESS
- prototip unicat
- asamblat in URAC


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:49 
Iveco TurboCity U
- 40 bucati
- aduse SH in 2006 din Milano/Italia


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:51 
Ikarus 260
- serie in curs de casare
- au fost 177 bucati
- livrate in 1991 si 1993


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:52 
Renault PR100.2
- nu mai este in circulatie
- un singur vehicul donat in 2005 exclusiv pentru linia 601


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:54 
Saviem SC10U
- nu mai exista in circulatie
- mai sunt 2-3 bucati in diverse stari de functionare


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:56 
DAC 112UDM
- serie in curs de casare
- au fost aproximativ 330bucati
- produse si livrate intre 1987 si 1993


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 17:15 
IK-4
- folosite doar ca interventii/utilitare
- nu mai exista in circulatie publica


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 17:32 
Rocar de Simon U412-220
- 25 bucati
- produse de SC Rocar SA


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group