TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 14:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Autobuze Leyland
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 16:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Autobuze Leyland


Attachments:
LEYLAND-MERKAVIM(265)=L32-CimBelu-GaraDeNord(1969).jpg
LEYLAND-MERKAVIM(265)=L32-CimBelu-GaraDeNord(1969).jpg [ 32.69 KiB | Viewed 10156 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 18:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Cred ca am mers cu asa-ceva la inceputul anilor 70. Daca imi amintesc eu bine, volanul era fildesiu si cu spitele in cruce.

Cam prin anii 75-76, linia 32 a fost scurtata. Inainte, facea Gara de Nord - Sala Palatului - Natiunile Unite - Pta Cosbus - Parcul Libertatii - Filaret - Belu - Berceni. S-a redus la Natiunile Unite - Berceni, si capatul era in josul Caii Victoriei, la imobilul cu coloane de pe dreapta cum cobori spre Natiunile Unite. Ceea ce inseamna ca linia venea pe Splai pana la imobilul Securitatii, o lua pe o strada laterala la dreapta care il aducea pe linga hotelul Victoria pe Calea Victoriei, si cotea la dreapta catre terminus.

Imi amintesc foarte bine Leylandurile care stationau si fumegau linga coloanele de pe Victoriei. Apoi, s-a hotarat ca intoarcerea sa se faca la podul Mihai Voda (strada de langa Securitate fiind ingusta...)

Iata situl firmei care ne-a constuit aceste vehicule (nu mai sint de mult in productie, evident) : http://www.merkavim.co.il/SiteFiles/1/1/3460.asp
Falizwim, ca tot esti la fata locului : poti cumva sa-i contactezi si sa-i intrebi de niscaiva poze cu modelul vandut ITBului in anii 70 ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Nov 2005 17:03 
Da' de unde pana unde le-a traznit celor de la ITB sa cumpere astfel de autobuze?!? Si cate au fost la ITB? Cum se comportau? Au mai fost livrate si altor operatori din Romania?


Top
  
 
 Post subject: URSS =?= RUSSIA
PostPosted: Mon 28 Nov 2005 19:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
whitewolfcata wrote:
Da' de unde pana unde le-a traznit celor de la ITB sa cumpere astfel de autobuze?!? Si cate au fost la ITB? Cum se comportau? Au mai fost livrate si altor operatori din Romania?


Au fost 190 de autobuze [96:285] livrate intre 1967-1969.

UVERTURA
Pe cat a fost Tov.N.C. de dictator pe piata interna (si asta cu incepere din 1975), pe atat a fost de respectat pe piata externa (si asta de la inceput, adica din 1965).
Politica sa independenta si anti-sovietica i-a determinat pe cei din Vest sa inchida ochii (incepand din a doua jumatate a anilor '70) la aproape tot ce a facut la el acasa (pe plan intern).
PARTEA I-a
Prima directiva sovietica (adica a lui Brejnev) postbelica (dupa "Razboiul de Sase Zile" - 1967), a fost ca toate statele comuniste sa rupa relatiile diplomatice cu Israelul.
Singurii doi care au avut curajul sa se opuna politicii sovietice (refuzand sa rupa acele relatii), au fost N.Ceausescu si F.Castro.
Acordul de livrare de autobuze israeliene catre ITB, a fost din ordinul lui N.C., ca sa-i mai dea un "pumn moral" lui Brejnev si la troicuta sa (+Podgorni+Kosigin). Si mai si, la un an dupa asta, dupa ce a venit un protest oficial de la ... Moscova, s-a hotarat ca in primavara lui 1968 sa se deschida expozitia israeliana de la Bucuresti.
PARTEA II-a
Pe data de 21 August 1968, Romania a fost singurul stat comunist care a refuzat sa invadeze Cehoslovacia si sa "curete" Praga de elementele "recalcitrante" (dupa sovietici).
Tovarasii de la Moscova s-au cam inervat, si au vrut sa puna la cale o "a doua Praga" la Bucuresti. Atunci a aparut pentru prima oara (in toate scolile din Romania) "pregatirea pre-militara", cu scopul de a le spune
rusilor ca "pot sa viseze" cai "rosii" pe pereti, dar romanii nu sunt ... beti.
PARTEA III-a
Ca rezultat a acestor acte de "independenta", Nixon a venit in vizita oficiala in Romania in 1969, ca sa-si arate suportul fata de politica "antisovietica" a lui Ceausescu.
F I N A L
Chestia e ca N.C. nu a stiut sa faca deosebirea dintre Brejnev si Gorbaciov, si a considerat ca toti rusii sunt la fel, astfel ca asta l-a cam costat ... "nitel".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Dec 2005 10:31 
Exista 2 variante ale acestui autobuz ?
Vad ca in poza de la RATB usa a 2'a este mai larga, in timp ce intr'o poza mica usa a 2'a este mai ingusta.
ITB a avut ambele modele ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Dec 2005 13:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Tom wrote:
Exista 2 variante ale acestui autobuz ?
Vad ca in poza de la RATB usa a 2'a este mai larga, in timp ce intr'o poza mica usa a 2'a este mai ingusta.
ITB a avut ambele modele ?


1) Autobuzul colorat este exemplar paralel al celor care au functionat la Bucuresti, dar facut pentru Israel. Majoritatea autobuzelor pentru Israel au avut numai 2 usi (pentru ca fuctia de incasator o indeplineste soferul).
Diferenta este ca usile de la exemplarul israelian sunt mai ... joase :!: (Vezi spatiul dintre marginea superioara a usilor si acoperis - la cele doua autobuze :idea:

2) Autobuzele israeliene de la Bucuresti au venit in 3 loturi. Primul se diferentia de ultimele doua - prin cateva particularitati:
a) Partea frontala superioara avea (numai la la primul lot) rame metalice duble in partile laterale ale numarului de linie.
b) Partea posterioara superioara avea (numai la primul lot) loc pentru numarul de linie.
c) Numai autobuzele din primul lot au avut sistem vizual si sonor de avertizare a soferului pentru a opri in statia urmatoare.

3) Latimea usii de la mijloc a fosi marita la cel de al 3-lea lot.


Primul lot a fost inregistrat ca: 31-B-73xx
Al doilea lot a fost inregistrat ca: 31-B-71xx
Al treilea lot a fost inregistrat ca: 32-B-92xx


Top
 Profile  
 
 Post subject: autobuze leyland
PostPosted: Tue 03 Jul 2007 13:21 
Offline

Joined: Tue 03 Jul 2007 10:23
Posts: 14
Din cite imi amintesc, cele doua tipuri de Leyland care au circulat In Bucuresti - initial, doar pe liniile 31 si 32 - au fost Ha'argaz si Merkavim. Eram prea tinar pentru a retine diferentele, insa ceea ce mi-a atras atentia era solutionarea diferita a accesului calatorilor la cele doua tipuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 12:53 
Un "Leyland" pe linia 31, la Universitate. Poza preluata de pe site-ul polonez.


Attachments:
Leyland Merkavim  la Universitate.jpg
Leyland Merkavim la Universitate.jpg [ 64.45 KiB | Viewed 9542 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2007 21:43 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
www.ltek.comernet.pl


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Nov 2007 17:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Iata un Leyland Merkavim splendid, intr-o secventa din filmul "Brigada Diverse intra in actiune" :

http://www.youtube.com/watch?v=BTebS5Mm ... re=related


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Apr 2011 12:11 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Catalin Ghita wrote:
Da' de unde pana unde le-a traznit celor de la ITB sa cumpere astfel de autobuze?!?


Dupa cum zice si falizwim, Nicolae Ceausescu a dat dovada de independenta fata de U.R.S.S. (care ordonase tarilor din Tratatul de la Varsovia sa rupa legaturile cu Israelul) si a hotarat ca pentru ITB sa fie achizitionate aceste autobuze. Acest lucru s-a intamplat catre sfarsitul anilor '60.

Catalin Ghita wrote:
Au mai fost livrate si altor operatori din Romania?


Nu, nu cred ca au mai fost livrate altor operatori din tara. Cel putin, Constanta stiu sigur ca nu a avut niciodata astfel de autobuze (Constanta avea doar Roman-uri, DAC-uri, Skode, IK4 si Ikarus-uri 280).

Catalin Ghita wrote:
Cum se comportau?

Pentru vremea respectiva, autobuzele Leyland erau frumoase si moderne, insa calitativ, erau foarte slabe. Motiv pentru care cei de la ITB au avut multe probleme cu ele. Tabla de la exteriorul lor era facuta dintr-un metal usor fuzibil, si anume duraluminiu. Si in special vara, cand erau temperaturi mai ridicate, tabla respectiva se incingea si lua foc. Focul izbucnea cu o valvataie foarte mare, incat toti calatorii intrau pe loc in panica si trebuiau dati jos de urgenta.
Au fost mai multe cazuri in care autobuzele Leyland au luat foc in trafic, iar in 15 dintre aceste cazuri, acestea au ars complet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: leyland
PostPosted: Sat 19 Jan 2013 19:54 
Offline

Joined: Fri 04 Apr 2008 13:07
Posts: 5
Refacuta:


Attachments:
leyland.jpg
leyland.jpg [ 104.92 KiB | Viewed 4474 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2013 22:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Interesant ca au avut suporti exteriori pentru indicatoare de capete de linie! In 1970, cand le-am cunoscut eu, cred ca acesti suporti erau demult istorie...

Se pare ca 31-32-33 au fost primele linii pe care au fost introduse. Cand au venit masiv Karosele SM-11, Leyland-urile au ramas doar pe 32 si 32 barat. Asa am calatorit si eu pe 32 barat cu unul, mirandu-ma nespus ca scaunele nu erau tapisate, ci din tabla ambutisata vopsita rosu. Oricum, era ciudata atmosfera in aceste autobuze. Il vedeai direct pe sofer (nu exista acel panou de sticla cu afise), scaune erau foarte putine. Nu semana cu nimic altceva ce circula la noi in acele vremuri.

Poza e de pe Rahovei. Au mai avut Leyland si alte autobaze in afara de Serban-Voda?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2013 16:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
O caroserie de Merkavim (sau, poate, de Haargaz??) a ajuns la o ferma (poate fosta ferma) din Padurea Hoia; nu am mai fost demult pe acolo.

Cand eram mic (prin anii '80), mama mea imi spunea "uite o caroserie de ZIS". Ei bine, cand am vazut - pe forum - imaginile cu Merkavim-urile bucurestene si tinand minte cum arata caroseria, imediat mi-am dat seama ca respectiva provenea fie de la un astfel de autobuz:
-caroserie rotunjita, oarecum asemanatoare Roman-ului 112
-usi de o parte si de alta a axei B, la aproape aceeasi de aceasta ;clar nu putea fi Roman 112 dat fiind faptul ca usa a doua era mult mai departe de axa B ca usa a treia; si la SM 11 usa a doua e mai departe de axa B ca usa a treia
-usa a doua (cea din fata axei B) avea exact aceeasi latime ca usa a treia; sa fie un indiciu daca era Haargaz sau Merkavim?
-locul unei trape aflate chiar in fata usii a doua (ceea ce Roman 112 nu avea); cand i-am spus mamei mele ca acea caroserie era, de fapt, Merkavim (Haargaz?) s-a mirat spunandu-mi ca, in Cluj nu au circulat astfel de autobuze.
Nu am inteles daca Haargaz-ul are sasiu de Leyland sau unul autohton (israelian) facut, eventual, dupa o licenta vestica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2013 23:26 
HA'ARGAZ şi MERKAVIM au fost în acele timpuri, de altfel sunt şi în ziua de azi, doi constructori numai de caroserii de autobuze şi autocare. Atunci, în acele timpuri, carosau majoritar şasiuri LEYLAND. Azi carosează şasiuri MERCEDES BENZ, MAN, VOLVO, DAF, SCANIA. Privitor la autobuzele ce au fost în dotarea ITB, acestea au fost în câte două variante de la fiecare carosier. Variantele aceluiaşi carosier se deosebeau prin uşa de la mijloc, una având-o simplă, din două foi (primul lot de autobuze), cealaltă având-o dublă, din patru foi (al doilea lot de autobuze). Variantele între cei doi carosieri se deosebeau prin mici amănunte constructive. Acestea sunt masca faţă, înălţimea parbrizului, forma superioară a părţii frontale, îmbinarea părţilor laterale cu partea frontală (una era rotunjită, cealaltă era în unghi), înălţimea uşilor, forma şi mărimea ferestrelor uşii din mijloc (la cele cu uşa dublă). Motorul, cu 6 cilindri în linie, orizontal, era dispus între axe, pe partea dreaptă a şasiului.


Attachments:
IMG_9928.jpg
IMG_9928.jpg [ 32.15 KiB | Viewed 4392 times ]
IMG_9928a.jpg
IMG_9928a.jpg [ 42.83 KiB | Viewed 4393 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jan 2013 09:39 
bucsan wrote:
Motorul, cu 6 cilindri în linie, orizontal, era dispus între axe, pe partea dreaptă a şasiului.

:?: Adica unde :?:
Sub podea ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jan 2013 12:54 
andrei11 wrote:
bucsan wrote:
Motorul, cu 6 cilindri în linie, orizontal, era dispus între axe, pe partea dreaptă a şasiului.

:?: Adica unde :?:
Sub podea ?
Unde oare se montează un motor orizontal între axe, la un autobuz cu şasiu clasic din lonjeroane şi fără a avea podeaua coborâtă? Logic că sub podea. Şi ROMAN 112UD/SD şi DAC 112UDM/SDM, 117UD/SD au motorul orizontal între axe, sub podea. Domnule inginer, deşi voi fi off-topic, mai vreau să fac o remarcă: în limba română nu există cuvântul "marşalier", există doar "mers înapoi" sau "marşarier", ce îşi are originea în expresia din limba lui Honoré De Balzac, Jean De La Fontaine, mareşalului Phillipe De Leclerc, generalului Charles De Gaulle, "marche en arrière".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Jan 2013 12:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
bucsan wrote:
andrei11 wrote:
bucsan wrote:
Motorul, cu 6 cilindri în linie, orizontal, era dispus între axe, pe partea dreaptă a şasiului.

:?: Adica unde :?:
Sub podea ?
Unde oare se montează un motor orizontal între axe?

Cu riscul de a fi off-topic, motorul de pe autobuzele Van Hool nu prea e sub podea, deşi tot orizontal e. E drept, pe vremea Leyland-ului nu existau autobuze cu podea joasă.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 21:41 
Dr2005 wrote:
Cu riscul de a fi off-topic, motorul de pe autobuzele Van Hool nu prea e sub podea, deşi tot orizontal e. E drept, pe vremea Leyland-ului nu existau autobuze cu podea joasă.
Drept ai grăit, podeaua autobuzelor VAN HOOL (de azi) nu este la aceeaşi cotă faţă de carosabil cu podeaua autobuzelor LEYLAND (de atunci). Este o mică diferenţă de 500-550 mm. Tot suntem off-topic, motoarele ce echipează autobuzele VAN HOOL (de azi), sunt MAN D2066 LOH EURO 5/EEV, cu 6 cilindri în linie dispuşi orizontal, sau DAF PACCAR PR183/228/265 EURO 5/EEV cu 6 cilindri în linie dispuşi vertical, ambele tipuri de motoare fiind montate între axele 1 şi 2, pe partea stângă (solo sau articulate) sau în consola spate (numai solo), în funcţie de tipul autobuzului. Deci? Nu prea ţine comparaţia.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2013 17:14 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Poate cineva sa-mi explice cum se intimpla ca am (fost in posesia unei) sigle pe care scrie "HA'ARGAZ MERKAVIM" (am sa incerc s-o gasesc prin arhiva).

Mi-a fost inminata de fostul sofer al IK 105 al ITB (1604) inainte de a iesi la pensie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2013 19:13 
1689 wrote:
Poate cineva sa-mi explice cum se intimpla ca am (fost in posesia unei) sigle pe care scrie "HA'ARGAZ MERKAVIM"
Dacă tu nu poţi să-ţi explici cum se întâmplă că ai (fost în posesia unei) sigle pe care scria HA'ARGAZ MERKAVIM, noi cum am putea să-ţi explicăm? Dacă, cumva, te referi la faptul că pe sigla frontală a acestor autobuze era scris HA'ARGAZ MERKAVIM, deşi cele două denumiri reprezintă firme diferite, contractul cu statul Israel prevedea doar autobuze urbane pe şasiu LEYLAND cu trei uşi de acces, şi nu firmele ce le carosau. Cele două firme au adaptat în comun caroseria, după un model cu două uşi de acces, model ce circula în statul Israel, care şi acesta era inspirat după modelul construit de BRITISH LEYLAND MOTORS CORPORATION (cum se numea în vremea aceea), în Marea Britanie, special conceput pentru exportul în Cuba (da, aţi citit bine, în Cuba lui Castro, în anii 1966-68), cu post de conducere pe partea stângă şi uşile pe partea dreaptă, denumit LEYLAND OLYMPIC 3.


Attachments:
1966-68_LEYLAND OLYMPIC 3_export Cuba.a.jpg
1966-68_LEYLAND OLYMPIC 3_export Cuba.a.jpg [ 39.1 KiB | Viewed 4225 times ]
1966-68_LEYLAND OLYMPIC 3_export Cuba.b.jpg
1966-68_LEYLAND OLYMPIC 3_export Cuba.b.jpg [ 168 KiB | Viewed 4224 times ]
1966-68_LEYLAND OLYMPIC 3_export Cuba.c.jpg
1966-68_LEYLAND OLYMPIC 3_export Cuba.c.jpg [ 75.61 KiB | Viewed 4224 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2013 18:54 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Un exemplar cu usa ingusta la mijloc, din filmul "Rautaciosul adolescent"


Attachments:
Leyland.zip [845.52 KiB]
Downloaded 283 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Leyland
PostPosted: Sun 08 Jun 2014 20:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Cu Leyand-ul prin centru.


Attachments:
Leyland_Piata Splaiului_1971.jpg
Leyland_Piata Splaiului_1971.jpg [ 434.81 KiB | Viewed 2598 times ]
Leyland_Calea Victoriei_1972.jpg
Leyland_Calea Victoriei_1972.jpg [ 231.51 KiB | Viewed 2596 times ]
Leyland_Bd Balcescu_1971.jpg
Leyland_Bd Balcescu_1971.jpg [ 182.28 KiB | Viewed 2596 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Leyland
PostPosted: Wed 18 Jun 2014 17:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia wrote:
Cu Leyand-ul prin centru.

Un moment rar: Leyland pe linia 32 circuland spre Berceni direct prin Calea Victoriei, in loc de traseul normal ocolit (13 Decembrie - Universitate - Ion Ghica - Smardan). Nu stiu cu ce ocazie a avut loc devierea si daca a fost una de durata sau accidentala.


Attachments:
Leyland linia 32 deviere.jpg
Leyland linia 32 deviere.jpg [ 149.32 KiB | Viewed 2533 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Leyland
PostPosted: Wed 18 Jun 2014 20:05 
Esti sigur ca nu e o secventa de film ?
32 n-a circulat niciodata pe Calea Victoriei.


Top
  
 
 Post subject: Re: Autobuze Leyland
PostPosted: Sat 21 Jun 2014 00:25 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
32 a circulat pe Calea Victoriei intre Lipscani si Splai - venea pe Ion Campineanu apoi intra pe Academiei (1973). Fotografia este din 1976 sau mai veche, deoarece 32 a intors apoi la Mihai Voda. Nu se vede daca masina este plina sau goala, poate e un traseu deviat.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Leyland
PostPosted: Mon 23 Jun 2014 19:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Nu ar putea fi vreo cursă specială? În zonă era o sală a teatrului Ţăndărică, când eram mic veneam cu autobuze până acolo... evident, şoferii nu se deranjau să schimbe plăcile de traseu. Nu ştiu când s-a deschis acea sală (eu mergeam prin 1996-1997), dar dacă exista şi în anii '70, poate se transportau copii cu autobuzele.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Leyland
PostPosted: Mon 23 Jun 2014 21:43 
Exista cu siguranta si in anii '70.


Top
  
 
 Post subject: Re: Autobuze Leyland
PostPosted: Thu 24 Jul 2014 22:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia wrote:
Brassovia wrote:
Cu Leyand-ul prin centru.
Pe traseul uzual al liniei 32, de data asta.


Attachments:
Leyland T National.jpg
Leyland T National.jpg [ 114.29 KiB | Viewed 2378 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Leyland
PostPosted: Sat 16 Aug 2014 04:25 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Văd că la aceste autobuze motorul pare a fi chiar în spatele axei A. Radiatorul era, cumva, în consola faţă, sub bord? Ventilatorul era hidraulic - ca la IK4 - sau avea un ax care îl lega de una din fuliile curelei?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group