TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 20 Sep 2019 04:21

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 636 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 14:39 
Numerele sunt temporare emise in Austria. Mai precis in regiunea Salzburg. Oare nu se mai fac la Mannheim?

PS: Chiar imi place acest autobuz. Felicitari Mercedes! Felicitari RATB!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 15:05 
Offline

Joined: Sat 14 Apr 2007 00:01
Posts: 14
Un autobuz excelent intr-adevar. Ramane de vazut insa cat o sa reziste camerele de luat vederi si LCD-ul din interior, mai ales daca o sa fie introduse pe linii gen 102 :( . Oricum, dpdv tehnic sunt cele mai performante autobuze care le-a avut Bucurestiul vreodata, si felicit RATB pt alegerea facuta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 16:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Pe langa prezentarea autobuzelor pentru presa,Mercedes si-a inceput campania publicitara pentru Citaro "1000 de stele pentru Bucuresti".


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Dec 2007 23:23 
COMUNICAT DE PRESA
- Primaria Capitalei continua modernizarea flotei RATB -



Astazi, 11 decembrie 2007, in prezenta Primarului General Adriean Videanu, va fi livrat noul autobuz Citaro-Mercedes, din cea de-a doua serie de 500 care vor fi puse in circulatie in Bucuresti in urmatorii doi ani.

Primele 50 autobuze vor fi livrate in aceasta iarna, urmand ca in 2008 sa soseasca alte 350, iar ultimele 100 de unitati - in prima jumatate a anului 2009.

Noile autobuze au o capacitate de 103 pasageri, dintre care 27 locuri pe scaune (inclusiv patru scaune destinate persoanelor cu dizabilitati), precum si spatiu pentru caruciorul cu rotile.

Sistemul de coborare a podelei si cele trei usi reduc timpul de urcare si coborare si asigura un flux rapid de pasageri. Instalatia de climatizare si ferestrele culisante cu o suprafata de deschidere de 1/3 asigura microclimatul in functie de anotimp. Cu ajutorul celor cinci camere video, soferul poate supraveghea zonele de urcare, precum si habitaclul si spatele autobuzului.

De asemenea, noul Citaro dispune de un sistem de informare calatori, de un monitor LCD de 19" si de computer de bord, precum si de standarde moderne de siguranta: sistemul electronic de franare (EBS), sistemul de franare anti-blocare (ABS), design modern, confort si tehnica avansata. Autobuzele indeplinesc normele de emisie Euro 4, iar motorul vertical Blue-Tec 4 lucreaza nu doar curat, ci si cu un consum redus de combustibil.

Sistemul GPS si conexiunea WLAN asigura managementul parcului auto si transmiterea de date direct in autobaza RATB.

Prezentarea primului autobuz va fi facuta in cadrul conferintei de presa "1.000 de stele pentru Bucuresti" ce are loc astazi, la ora 18.00, la Hotel Novotel Bucharest City Center.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 88
Citaro 1 arata mult mai bine! Aparitia treptei la cele 3 scaune din spate la Citaro 2 este o mare grosolanie. In plus, se observa modul amatoresc de instalare a celor doua monitoare din cabina soferului, cu cabluri libere, neprotejate, atarnand din tavan in asa fel incat s-ar putea "umbla" la ele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 20:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Impartirea spatiului mi se pare relativ buna. E adevarat ca e mai urat cu acele panouri din plastic langa usi (pe care parca le vad in scurt timp "inveselite" cu niste markere ale unor smecheri). Locurile din spatele ultimei usi nu erau deloc comode si mult prea jos plasate la Citaro 1.

E un lucru bun si aparitia acelui afisaj pentru calatori, desi nu mi se pare chiar atat de util. A mai fost o data ideea cu "Jurnal On-line" si nu prea a tinut, chiar daca era poate o sansa de a mai incasa niste bani pentru RATB. Prefer un autobuz cu un afisaj simplu cu led-uri, mai ieftin de intretinut si un autobuz plin de reclame pe dinafara decat inca ceva deranjant in salon sau chiar enervant daca ruleaza reclame.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 20:40 
Chiar, bine a mentionat Fider. Acum imi dau seama. Ratbul va avea 1000 de autobuze, pe care inca nu are voie sa puna reclame, pentru cel putin inca 2 ani. Nu mai zic, ca mai si caseaza vehicule purtatoare de reclame, gen Daf si Rocar. Asa ca LCDurile alea or fi o ocazie numai buna sa mai scoata profitul difuzand diverse reclame (mi-e mila de cel care va sta pe locul din fata). Desi mai degraba ma uit la o reclama TV, decat la un afis, care mai si acopera geamurile (ce n-as da sa bage iar reclama cu musculita de acum un an si ceva :o )
Dar ma gandesc acum. Daca intredevar e vorba de asa ceva, sa ne asteptam sa vedem iar monitoare in Astre? Ca au decupajele, incap lejer la loc. E posibil sa reinceapa fenomenul?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 21:30 
bogdan_buc wrote:
pe care inca nu are voie sa puna reclame, pentru cel putin inca 2 ani.


Are voie sa puna reclame, dar datorita directorului RATB nu se vor pune reclame pe Citaro, Irisbus, CH PPC. Deci cat este Dl. Aron director putem sta linistiti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
bogdan_buc wrote:
pe care inca nu are voie sa puna reclame, pentru cel putin inca 2 ani.


Are voie sa puna reclame, dar datorita directorului RATB nu se vor pune reclame pe Citaro, Irisbus, CH PPC. Deci cat este Dl. Aron director putem sta linistiti.


In esenta nu vad nimic rau daca reclamele sunt prezente. Intr-adevar, nu mi-au placut reclamele care erau cat tot autobuzul si nu mai permiteau sa se vada bine prin ferestre. Reclamele nu sunt o idee rea, si in plus aduc niste fonduri nu chiar neglijabile. Prefer sa stiu ca circul cu autobuze mai curate (macar sa le curate si ei la o saptamana) dar cu reclame decat sa ma uit la autobuz si za zic: "ce frumos e" si sa descoper ca desi vehiculul e gol e un miros puternic inauntru si se vede praful intarit pe podea.

Apropo, pentru cine nu stie, domnul Aron este de mult timp in RATB (si de aproape 3 ani director) si nu vad de unde o sa compenseze lipsa reclamelor (scumpiri de bilete?) plus ca vehiculele cu reclame prin reinnoirea reclamelor scapa si de o buna parte din desenele facute de smecheri cu markerul sau cu vopsea. Beneficiul de imagine este minim pentru RATB iar aportul financiar din surse externe (deci independente de PMB sau tarife) este aproape 0. Care este logica?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 16:30 
Din pacate aceste 1000 de stele nu puncteaza decat la capitolul imagine, ingramadeala din ele si blocajele in trafic vor ramane neschimbate dar e mai frumos sa stai inghesuit intr-un citaro fie el 1 sau 2 decat intr-un DAC....am citit pe undeva pe forum pare-mi-se, ca vom avea cea mai mare flotila de autobuze din europa in bucuresti....pai nu era asa si pana acum? ca doar citaro 2 au venit sau vor veni cu pretul sacrificarii dac-urilor si a ikarus-urilor...sau e cea mai mare flotila de autobuze NOI?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Dec 2007 16:05 
Mihai wrote:
Revenind la Citaro 2, vineri am vazut unul, cu inscriptie RATB, dar fara numar de parc, venind spre Romania. M-a surprins sa-l vad asa izolat pe drum, dar probabil ca ele sunt trimise pe masura ce sunt scoase de pe linia de productie. Iar o a doua supriza a fost numarul temporar de Salzburg (Austria).


Vin fara numar de parc deoarece numerele se pun aici pentru a nu mai exista situatia de la lotul trecut cand au venit foarte amestecate.

Lotul de 500 Citaro 2 va avea urmatoarele numere de parc

4600>4999
6200>6299


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 16:24 
Un lot de Citaro 2 a ajuns saptamana asta la Autobaza Nordului, acestea vor intra in traseu peste 1-2 saptamani. Trebuia duminica dar din cauza ca pUTI :evil: face probleme cu validatoarele (la fel si la CH PPCuri) se mai amana.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:29 
Am avut ocazia sa studiez mai bine un Citaro 2.
Inafara de gratarele din acoperis pentru AC mai exista si pe marginea podelei diverse gauri din care iese frig/caldura, in functie de anotimp.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:31 
Capacele de la difuzoare sunt altfel fata de Citaro 1, mai elegante


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:32 
Fata de versiunea 1 spatiul de la cele 4 scaune din spate mi se pare ceva mai mare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:34 
Fata de Citaro 1 vad ca au aparut aproape pe fiecare bara butoane pentru comanda deschidere usi...o sa fie nevoie de mai mult super glue pt ele :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:37 
Calatorii nemancati care nu s-au saturat cu o singura bara "moale" din Citaro 1 au acum 4 bare in Citaro 2.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:42 
Cele 5 camere de luat vederi sunt pozitionate astfel
- la mijlocul autobuzului cu vedere spre spate (interior)
- in fata autobuzului cu vedere in tot autobuzul (interior)
- in cabina soferului cu vedere spre bord si in fata spre exterior :!: , camera este undeva deasupra capului soferului
- 2 camere exterioare in dreapta si stanga masinii


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:43 
LCDul din interior are o sticla groasa anti vandalism pe fata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:46 
Unde era consola SAT pe modelul de prezentare vad ca a aparut un al treilea ecran.... :shock:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 17:53 
Cabina are numeroase spatii pentru depozitat pahare, sticle, hartii etc.
De asemenea fata de Citaro 1 pe acestea este Radio CD :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 18:02 
Rezervorul Ad-Blue si pacura pentru centrala termica.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 18:20 
Desi autobuzele vin din Germania FARA numar de parc pentru a fi pus aici, autobuzele tot rasfirate au inceput sa vina. Sunt 22 bucati intre 4600>4626 din care lipsesc 4607,4611,4616,4620. :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 23:18 
Andrei, nu ai reusit sa fotografiezi si placuta VIN?
Poate ne dam seama de ce vin cu numere de Austria si nu de Germania. Am cautat pe net si am vazut ca EvoBus Austria se afla si in Salzburg. Oare au si fabrica acolo? Sau o asamblare finala?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 23:21 
Ba da, iata placuta VIN de Citaro 2


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 14:04 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
Si 2 poze cu #4605 pe linia 331:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 14:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
Si a2a:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 14:33 
Azi sunt amestecate masinile fiind ture putine, probabil maine se vor vedea liniile cu Citaro 2 mai bine. Personal cred ca acestea vor circula mai mult pe 131,331 (Nordului), iar pe restul liniilor vor intra mai mult "vechi".


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 14:37 
Iata si ce apare pe displayul din interior.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 14:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Si iata cum arata interiorul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 636 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group