TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 17:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1666 posts ]  Go to page Previous  1 ... 52, 53, 54, 55, 56
Author Message
PostPosted: Sat 31 Mar 2018 11:47 
Offline

Joined: Sun 28 Jun 2009 00:03
Posts: 18
Suplimentări pe liniile 8, 24 şi 28

RATBV S.A. răspunde solicitărilor unora dintre clienţii săi şi suplimentează capacitatea de transport, prin suplimentarea numărului de autovehicule, pe trei trasee, respectiv 8, 24 şi 28. Modificările survin de luni, 02 aprilie a.c., şi au la bază şi monitorizări ale gradului de încărcare ale autobuzelor şi troleibuzelor care deservesc traseele menţionate.

Noile grafice de circulaţie vor fi afişate în toate staţiile de pe traseu, precum şi pe site-ul http://www.ratbv.ro, în secţiunea „Trasee şi orare”.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Apr 2018 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Este nevoie de reintroducerea retelei de troleibuz pana in Livada Postei si folosirea bateriei in Schei.

Sunt multe de spus, important e ca troleibuzul va continua sa circule in Brasov!

25 de troleibuze articulate cu baterii de putere care pot circula și pe porțiuni fără rețea aeriană, în valoare de 600.000 de euro unul, îmbunătățirea infrastructurii de garaje și ateliere de reparații, amenjarea unei infrastructuri de transport electric, amenajarea unor benzi dedicate pentru transportul de călători, stații și terminale de transport public noi și mai ales descurajarea utilizării autoturismelor personale în oraș sunt planurile pe care RATBV S.A. le are pentru îmbunătățirea transportului public din Brașov.

Strategia a fost prezentată vineri, în cadrul dezbaterii publice privind viitorul transportului public din oraș, „Hop on the future“, la care au luat parte brașoveni, dar și reprezentanți ai ONG-urilor. Banii pentru toate aceste investiții ar urma să fie accesați prin Programul Operațional – Axa 4, care are ca obiectiv specific reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, cu o valoare maximă eligibilă de 20 de milioane de euro. Cele 25 de troleibuze vor circula în zona Centrului Istoric.

La începutul lunii februarie, RATBV a lansat licitația în vederea achiziției a 105 autobuze noi, printr-un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, în valoare de 24 de milioane de euro. „Anul acesta vom înnoi parcul de autobuze, iar o prioritate este îmbunătățirea infrastructurii de garaje și ateliere de reparații, care sunt vechi de 50 de ani. Avem în continuare probleme cu personalul, în organigramă fiind doar 21 de șoferi de troleibuze, din care la finalul anului acesta vom rămâne cu 15. AGA a aprobat formarea profesională, am primit un cod CAEN pentru înființarea unei școli de șoferi. Trebuie înțeles un lucru: este mai greu să conduci un troleibuz decât un autobuz, iar majoritatea șoferilor refuză, ceea ce înseamnă că trebuie să gândim o strategie prin care să-i motivăm financiar“, a declarat George Cornea, președintele Consiliului de Administrație al RATBV S.A.

36 de km de benzi dedicate pentru autobuze

Un alt proiect, complementar achiziției de mijloace electrice, este cel de amenjarea a unor stații de transport public, aproximativ 22 de adăposturi moderne, care să faciliteze inclusiv accesul persoanelor cu dizabilități. De asemenea, un obiectiv la fel de important va fi cel de amenjare a unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, iar potrivit reprezentanților RATBV ar fi vorba despre 36 de km de benzi, pe care municipalitatea are obligația să le amenajeze.

Marea miză a conducerii RATBV va fi însă, să convingă posesorii de mașini personale să le lase acasă și să circule cu mijloacele de transport în comun. Unul dintre obiective, susțin reprezentanții RATBV, este ca prin aceste investiții să crească numărul de călători cu 3-5% anual. 153.000 de călători au carduri active în municipiul Brașov în acest moment, iar 30% dintre noile autobuze, care vor veni prin împrumutul BERD, vor fi prevăzute cu senzori care vor număra călătorii.

La sugestia brașovenilor care au participat la dezbaterea publică, RATBV S.A. va încerca să creeze programe de educare a publicului și de predictibilitate a transportului public, prin crearea unei aplicații digitale. În final, repezentanții Asociației VISUM pentru Educație le-au sugerat reprezentanților RATBV S.A. să facă o nouă dezbatere publică ale cărei teme să fie strategia privind transportul public în noile dezvoltări imobiliare ale Brașovului.


http://www.bizbrasov.ro/2018/04/02/ratb ... -poluarii/


Attachments:
troleibuz-galben.jpg
troleibuz-galben.jpg [ 182.98 KiB | Viewed 1208 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 05 Apr 2018 06:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 238
Location: Brasov
Quote:
Autobuze germane sau turceşti pentru Braşov?

În competiţia pentru modernizarea flotei RATBVs-au înscris 4 companii din cele 35 care s-au arătat interesate de contract

Autobuze germane sau turceşti pentru Braşov?
Chiar dacă 35 de firme s-au arătat interesate de licitaţia lansată în prima parte a lunii februarie privind achiziţia a 105 autobuze de către RATBV, numai patru dintre ele au depus şi oferte, procedura fiind derulată pe site-ul Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), care a acordat şi o finanţare rambursabilă pentru cumpărarea noilor mijloacelor de transport în comun. Directorul general al RATBV, Ovidiu Bucurei (foto), a precizat că dintre cele 4 companii înscrise în cursă, două sunt din Turcia, iar celelalte din Germania. Fiecare ofertant a depus câte un dosar ce are peste 1.000 de pagini, unele documente fiind redactate în limba engleză, iar reprezentantul operatorului de transport a precizat că, potrivit scenariului optimist, evaluarea se va încheia în 30 de zile. Câştigătorul va fi desemnat în urma aplicării unei formule de calcul în care se vor lua în considerare atât preţul, cât şi garanţia pentru vehiculele livrate.
După intrarea în vigoare a contractului, firma câştigătoare va trebui ca în termen de 26 de săptămâni să ne livreze primul lot de autobuze.
Noile autobuze ce vor intra în dotarea RATBV vor avea motorizare Diesel EURO 6 – faza C (cel mai puţin poluante motoare). Vehiculele vor avea podea joasă, fiind uşor accesibile tuturor categoriilor de călători.
Dintre cele 105 autobuze, 30 vor fi de mici dimensiuni (de 10 metri lungime), 40 dintre ele vor avea 12 metri lungime, iar alte 35 vor fi articulate (18 metri lungime).
Modernizarea flotei RATBV este realizată cu ajutorul unui credit de 114 milioane lei acordat de BERD, în baza unui contract semnat pe 15 decembrie 2017, care va trebui restituit în termen de 10 ani. Împrumutul a fost acordat fără garanţie locală, Braşovul fiind unul dintre puţinele oraşe din România care a obţinut un astfel de contract.


http://www.bzb.ro/stire/autobuze-germane-sau-turcesti-pentru-brasov-a123710


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Apr 2018 21:45 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 20
Accident neobișnuit la Brașov. Două persoane au fost rănite după ce un pneu al troleibuzului în care călătoreau a explodat în timpul mersului. Una dintre victime a suferit o fractură deschisă la picior, iar cealaltă - o rană la cap. Polițiștii au deschis o anchetă în acest caz.

Sursa1: http://stiri.tvr.ro/doua-persoane-au-fo ... .html#view
Sursa2: https://www.brasovtv.com/index.php/even ... -troleibuz


Attachments:
incident-RAT-2.png
incident-RAT-2.png [ 641.05 KiB | Viewed 995 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 16 Jun 2018 20:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Hop-on/hop-off romanesc, cu midibuz turcesc :evil:

RATBV S.A. a pus în circulaţie de astăzi, 15 iunie 2018, autobuzul turistic al Braşovului. Traseul, în lungime de 6,8 km/cursă, este unul circular şi are următoarea configuraţie: Livada Poştei – Strada Mureşenilor (Piaţa Sfatului) – Strada G. Bariţiu – Strada C. Brâncoveanu – Strada Prundului – Strada Poarta Schei – Strada N. Bălcescu – Strada C. Dobrogeanu Gherea – Aleea T. Brediceanu (Aleea de sub Tâmpa) – Strada C. Dobrogeanu Gherea – Strada N. Bălcescu – Bulevardul 15 Noiembrie 1987 – Strada Agrişelor – Bulevardul Iuliu Maniu – Strada N. Iorga – Livada Poştei.

Pe traseu sunt amenajate 7 staţii de îmbarcare/debarcare, respectiv Livada Poştei – Piaţa Sfatului - Piaţa Unirii (Prundului) – Liceul „Andrei Şaguna” – Aleea „Tiberiu Brediceanu” – Star – Primărie.

Pentru cei ce doresc să admire oraşul sau să se deplaseze către obiectivele turistice vor fi efectuate un număr de 10 curse zilnic, inclusiv în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale, cu plecări din Livada Poştei (peronul din faţa Casei Baiulescu) în intervalul orar 09.00 - 18.00, cu plecări la fiecare oră exactă (09.00, 10.00, 11.00...18.00). Orarul de circulaţie poate fi consultat în toate staţiile de pe traseu şi pe site-ul http://www.ratbv.ro : https://www.ratbv.ro/afisaje/614-intors.html

Unul dintre avantajele majore ale acestui tip de traseu/orar rezidă din faptul că dacă te dai jos într-o anumită staţie, după exact o oră îţi poţi continua călătoria cu autobuzul turistic din punctul la care s-a făcut coborârea.

Tariful de călătorie este de 10 lei/zi, iar cu un bilet poţi efectua un număr nelimitat de călătorii într-o zi. Călătorii se pot urca şi coborâ (sublinierea mea: analfabet(a) esti RATBv!!) de câte ori doresc, de oriunde de pe traseu, dar numai în ziua pentru care au validat biletul. Biletul de călătorie se poate achiziţiona de la şofer sau de la casieriile din staţiile Livada Poştei şi Primărie şi este valabil doar pentru traseul turistic.

Autobuzul, dotat cu instalaţie de aer condiţionat şi sistem wi-fi este inscripţionat distinctiv şi va afişa pe tabela electronică mesajul „BUS TURISTIC”. În autobuz este montat un ecran LCD pe care rulează imagini şi informaţii scrise despre obiectivele turistice pe lângă care se trece, în limbile română, engleză şi franceză. Biletele vor fi validate la urcare şi îşi pierd valabilitatea la sfârşitul orarului de circulaţie al acelei zile. De asemenea, în autobuz sunt amplasate şi mai multe suporturi în care sunt postate pliante cu informaţii pentru turişti.


Attachments:
35287111_174322463237195_7319334445226393600_o.jpg
35287111_174322463237195_7319334445226393600_o.jpg [ 387.16 KiB | Viewed 882 times ]
35416413_174322369903871_3857464335043395584_o.jpg
35416413_174322369903871_3857464335043395584_o.jpg [ 364.99 KiB | Viewed 882 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Jul 2018 10:27 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2055
Location: Brasov
S-a stabilit castigatorul licitatiei pentru cele 105 autobuze.

RATBV a finalizat evaluarea documentaţiilor depuse de cele patru firme interesate să livreze 105 autobuze pentru operatorul local de transport public de călători, oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico – economic fiind cea referitoare la autobuzele Menarinibus (Italia), model Citymood. „În perioada următoare se vor parcurge etapele referitoare la eventualele contestaţii şi, ulterior, semnarea şi punerea în executare a contractului”, au anunţat reprezentanţii RATBV.
După intrarea în vigoare a contractului, firma câştigătoare va trebui ca în termen de 26 de săptămâni să ne livreze primul lot de autobuze.

Respectivele autobuze sunt produse după un concept, proiect şi design Menarini, având componente ale unor producători din Uniunea Europeană. Toate componentele principale (motor, cutie viteze, punţi, frâne, direcţie, suspensie etc.) sunt fabricate de întreprinderi de profil din Uniunea Europeană: motorul autobuzelor Menarinibus Citymood este de concepţie şi producţie italiană, iar cutia de viteze şi punţile sunt furnizate de producătorul german ZF. „De menţionat faptul că autobuzele vor fi asamblate în Turcia, de către firma Karsan. Autobuze Menarinibus Citymood au mai fost furnizate şi se află în exploatare în mai multe oraşe importante din Italia, precum Genova, Bologna, Trieste, Modena”, a mai transmis RATBV.

Grad de înnoire de 54,4%

Noile autobuze vor avea motorizare Diesel EURO 6 – faza C (cel mai puţin poluante motoare). Vehiculele vor avea podea joasă, fiind uşor accesibile tuturor categoriilor de călători.

Dintre cele 105 autobuze, 30 vor fi de mici dimensiuni (de 10 metri lungime), 40 dintre ele vor avea 12 metri lungime, iar alte 35 vor fi articulate (18 metri lungime).

În prezent, în flota RATBV sunt 22 de troleibuze şi 193 de autobuze, multe cu durata de exploatare depăşită. Practic, prin achiziţia noilor vehicule, gradul de înnoire al parcului auto ar fi de 54,4%, însă nu toate vehiculele vechi vor fi scoase din uz.

Oferta declarată câştigătoare a fost stabilită în urma aplicării unei formule de calcul în care s-au luat în considerare atât preţul, cât şi garanţia pentru vehiculele livrate.

Cele 105 autobuze vor fi plătite în 10 ani

Pentru achiziţionarea vehiculelor, în luna decembrie a anului trecut, RATBV a obţinut un împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în valoare de 114 milioane lei (aproximativ 25 de milioane de euro), ce trebuie rambursat în 10 ani.

Împrumutul a fost acordat fără garanţie locală, Braşovul fiind unul dintre puţinele oraşe din România care a obţinut un astfel de contract. Licitaţia pentru cumpărarea acestor autobuze a fost lansată în luna februarie. Iniţial, de acest contract s-au arătat interesate 35 de companii, dar numai 4 au depus şi oferte, două din Turcia şi două din Germania.


http://www.bzb.ro/stire/autobuze-italie ... ui-a126779


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Jul 2018 14:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Durata legală de amortizare a unui autobuz este de 8 ani... şi ei iau credit pe 10 ani...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Jul 2018 19:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 238
Location: Brasov
Quote:
În prezenţa primarului municipiului Braşov, George Scripcaru, şi a Excelenţei Sale, ambasadorul Turciei la Bucureşti, O. Koray Ertas, reprezentanţii Karsan Otomotiv şi RATBV S.A. au semnat astăzi contractul de achiziţie a 105 autobuze Menarinibus Citymood. Mijloacele de transport în comun vor fi produse după un concept, proiect şi design Menarini (Italia), având componentele principale furnizate de producători din Uniunea Europeană, asamblarea urmând a fi realizată în Turcia, de firma Karsan Otomotiv.

Semnarea acestui contract este doar una dintre etapele de modernizare și extindere a sistemului de transport în Brașov. Eu consider că transportul public poate fi cea mai bună alternativă de circulație în Brașov și zona metropolitană, dar pentru aceasta trebuie să le oferi călătorilor confort, siguranță, respectarea orarului și posibilitatea de a ajunge oriunde au nevoie. Următoarea etapă de modernizare a parcului auto al RATBV S.A. va avea și o componentă importantă de mijloace de transport ce vor utiliza propulsia electrică. Chiar în următoarea ședință de Consiliu Local am propus consilierilor aprobarea unei hotărâri care vizează achiziția de troleibuze, printr-un proiect în parteneriat cu MDRAP”, Scripcaru.

Ambasadorul Koray Ertas a ţinut să-şi exprime satisfacţia pentru faptul că „o companie din Turcia a reuşit să câştige o licitaţie de asemenea anvergură în Braşov, un oraş extraordinar, care este tot mai vizitat de turiştii din Turcia şi tot mai atractiv pentru oamenii de afaceri din ţara mea. După ce în anii ’60, s-a început producţia de autobuze, Turcia a devenit acum în Europa un producător important şi apreciat”. Oficialul turc s-a referit şi la relaţiile foarte solide existente între România şi Turcia, bazate pe un parteneriat strategic ce a permis în ultimul timp derularea de schimburi comerciale anuale în valoare de peste cinci miliarde de dolari.

La ceremonie a luat parte, din partea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Venera Vlad, Associate Director, Senior Banker Municipal & Environmental Infrastructure, care a precizat că „este o adevărată performanţă faptul că echipa formată din conducerea Primăriei Municipiului Braşov şi cea a RATBV S.A. a reuşit să parcurgă din luna decembrie a anului trecut şi până acum toate etapele acestei licitaţii”.

Venera Vlad a adăugat şi faptul că acest proiect este doar un punct dintr-unul mai amplu, ce vizează nu doar modernizarea parcului de autobuze al RATBV S.A., ci şi modernizarea şi eficientizarea întregului sistem de transport public din municipiul Braşov.

Muzaffer Arpacioglu, directorul general adjunct al Karsan Otomotiv, compania care va asambla autobuzele Menarini, a spus că acest proiect cu Primăria Municipiului Braşov şi RATBV S.A. va deveni cu siguranţă unul de referinţă pentru oraşe din România şi Europa, aceasta în condiţiile în care produsele companiei pe care o reprezintă sunt utilizate în comunităţi importante din Italia, România sau Azerbadjan.

„Una dintre liniile noastre de producţie, respectiv cea pe care vor fi asamblate şi autobuzele pentru Braşov, a fost dedicată şi pentru produse ale unor firme precum Hyundai, BMW sau Menarini”, a adăugat reprezentantul firmei Karsan.

Din partea RATBV S.A., preşedintele Consiliului de Administraţie, George Cornea, a ţinut să precizeze, printre altele, faptul că „această achiziţie este un prim pas dintr-o strategie pe termen lung, următoarea etapă referindu-se la cumpărarea de troleibuze. Autobuzele Menarini, dotate cu motoare EURO 6, sunt o soluţie foarte stabilă pentru Braşov şi ne vor ajuta să punem şi mai mult accent pe calitatea serviciului de transport public oferit”.

De menţionat este faptul că autobuzele ce vor intra în exploatarea RATBV S.A., prima livrare, de 30 de bucăţi, urmând a avea loc în luna noiembrie a.c., prin motoarele EURO 6 de clasa C cu care sunt dotate, reprezintă soluţia cea mai puţin poluantă dintre motoarele diesel. Toate autobuzele vor avea podea joasă, toate facilităţile pentru a fi accesibile persoanelor cu dizabilităţi şi vor fi dotate cu instalaţii de aer condiţionat şi sisteme de supraveghere video în salon şi în exteriorul autobuzelor. Achiziţia cuprinde 30 de autobuze cu o lungime de 10,6 metri, 40 de autobuze de 12 metri şi 35 de autobuze articulate cu lungimea de 18 metri.

Directorul general al RATBV S.A., Ovidiu Bucurei, a precizat că autobuzele ce vor intra în exploatarea RATBV S.A. vor înlocui mijloace de transport care se încadrau în normele de poluare EURO 2 sau EURO 3 şi că vor fi un câştig pentru utilizatorii sistemului de transport public. Acesta a mai spus că, din punct de vedere financiar, oferta primită de la firma câştigătoare a fost cu cinci milioane de euro mai avantajoasă decât cea a companiei clasate pe următorul loc.


http://www.mytex.ro/stiri/177-politic/579496-video-brasov-a-fost-semnat-contractul-pentru-achizitionarea-celor-105-autobuze-turcesti-dupa-concept-italian.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Jul 2018 09:59 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 20
"26 de troleibuze ar putea fi cumpărate de Primăria Brașov în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. Prețul acestora este estimat la suma de 92.940.000 de lei, adică aproape cât a împrumutat RATBV SA de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, pentru cele 105 autobuze Diesel care vor intra în parcul auto al societății de transport public de la sfârșitul anului acesta.

Banii pentru mijloacele de transport prietenoase cu mediul vor fi obținuți prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4, Prioritatea de investiții 4e, Obiectivul specific 4.1., iar cererea de finanțare va fi depusă de cei doi parteneri imediat ce consilierii locali din Brașov vor adopta proiectul în sedința ordinară de miercuri, de la ora 12.00.

Potrivit estimărilor inițiale din proiectul de hotărâre, Primăria Brașov va contribui la cumpărarea troleibuzelor cu o cofinanțare de 2%, adică 1.860.000 de lei. Proiectul „Achiziție de mijloace de transport public – troleibuze” presupune cumpărarea a 26 de troleibuze articulate, cu o lungime de 18 metri.

Achiziția privind troleibuzele a fost anunțată de către membri Consiliului de Administrație al RATBV SA la dezbaterea publică privind viitorul transportului public din muncipiul Brașov, din luna aprilie. Atunci, reprezentanții societății de transport s-au plâns de faptul că, în prezent, sunt angajați doar 21 de șoferi de troleibuze, iar până la finalul anului ar mai rămâne doar 15, din cauza pensionărilor.

Contractul pentru achiziția a 105 autobuze destinate transportului public din Brașov a fost semnat săptămâna trecută de către directorul companiei de transport RATBV SA, Ovidiu Bucurei și Muzaffer Arpacioglu, director general adj. Karsan Otomotiv, firma care a câștigat licitația de peste 24 de milioane de euro.

Tot săptămâna trecută, Asociația de Metropolitană de Dezvoltare Durabilă a Transportului a anunțat că din iulie 2019, RATBV SA ar putea deveni unic operator de transport în Zona Metropolitană. Acest lucru înseamnă că peste 450.000 de locuitori vor avea acces la transport public integrat, care ar putea fi subvenționat de primăriile din 17 localități membre ale acestei asocieri.

În prezent, RATBV SA are 321 de șoferi angajați, 53 fiind angajați în ultima jumătate de an, Parcul auto, destul de îmbătrânit și învechit este de 210 mașini, dintre care sunt scoase în trafic o medie de 140."

Sursa: http://www.bizbrasov.ro/2018/07/24/26-d ... ze-diesel/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 Jul 2018 20:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Troleibuzul se poate conduce şi cu D-ul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Sep 2018 09:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Cele 26 de troleibuze din fonduri guvernamentale vor fi introduse pe liniile 1, 2, 6 si 31. De ce nu si pe 32???

Primăria Brașov ar urma să întocmească un studiu de trafic în vederea achiziției unor mijloace de transport în comun moderne și nepoluante, astfel încât transportul public să devină atractiv și să existe o mobilitate mai bună la nivelul municipiului. Realizarea acestui studiu de trafic este necesară în contextul în care edilii vor să acceseze o finanțare nerambursabilă pentru achiziția noilor autobuze prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, pe axa ce vizează sprijinirea dezvoltării urbane durabile, iar cererea va trebui însoțită de o astfel de justificare. „Studiul de trafic este elementul principal al fundamentării investiției. Anexat studiului de trafic, pe baza datelor privind prestația se vor furniza și fișele privind calculul emisiilor de gaze cu efect de seră utilizând instrumentul JASPERS Calcularea Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră din Sectorul Transporturilor”, au precizat reprezentanții Primăriei.

Studiul de trafic ar urma să fie realizat în cel mult 30 de zile de la data semnării contractului, firma care va realiza documentația urmând să fie stabilită printr-o procedeură de achiziție directă, termenul de depunere a ofertelor fiind data de 14 septembrie. Costul realizării acestei documentații este estimat la suma de 42.000 de lei.

Proiectul prevede achiziția a 25 de troleibuze și a 10 autobuze de tip hibrid, care ar urma să înlocuiască cele 22 de troleibuze, care au o vechime medie de 33 de ani, dar și cele 13 autobuze de tip midi, care circulă acum pe traseele din zona istorică.

Practic, noile troleibuze achiziționate ar urma să circule pe liniile 3, 7, 8, 10 și 33, iar autobuzele hibrid pe liniile 50, 51 și 52.

„În condițiile creșterii constante a numărului de autoturisme individuale (atât ale rezidenților, cât și ale turiștilor care vizitează orașul), modelul actual de trafic și-a atins limitele și nu mai dispune de capacitatea de adaptare/extindere. Acest fapt este confirmat de următoarele aspecte: creșterea rapidă a valorilor de trafic, creșterea duratei de deplasare, depășirea capacității parcărilor, în special în zona parcărilor, formarea de ambuteiaje în anumite zone, în special la orele de vârf, existența unor puncte negre cu risc ridicat de accidente rutiere, creșterea valorilor Nox și PM 10”, au mai explicat reprezentanții municipalității în caietul de sarcini aferent acestei achiziții.


http://www.bizbrasov.ro/2018/09/12/stud ... ze-hibrid/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Oct 2018 11:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Achiziționarea de 26 troleibuze noi cu lungimea de cca.18 m destinate transportului public urban de călători.

Valoarea totala estimata:78.000.000 RON.


http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/no ... /100019126


Attachments:
Tb-BV-MDRAP.pdf [1.83 MiB]
Downloaded 5 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Oct 2018 15:56 
Offline
User avatar

Joined: Wed 07 Jun 2017 15:58
Posts: 13
Location: Brașov
Pe 32 sunt șanse să fie introduse troleele ce vor fi luate cu fonduri europene. Din alea 25, zilnic (L-V) sunt necesare 1 pentru linia 3, 3 pentru linia 7, 8 pentru linia 8, 1 pentru linia 10, 1 pentru linia 33. Să zicem că poate va fi introdus încă un tur pe 7 și rezultă 15 troleibuze. Restul vor trebui să circule pe alte linii reelectrificate. Ceea ce îmi confirmă că este vorba de 32 este faptul că în terminalul de la Gară va fi amenajat și un peron pentru troleibuze, unde mai mult ca sigur, nu va fi băgat 8-ul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Oct 2018 22:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
La Braşov se circulă one-man-show, omul şi vehiculul. 15 troleibuze din 25 simultan la traseu e chiar mult pentru RATBv.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Oct 2018 06:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Braşovul se întoarce la troleibuze

În caietul de sarcini pentru achiziţia de către Ministerul Dezvoltării Regionale a 26 de troleibuze noi pentru Braşov au fost precizate şi liniile pe care acestea vor circula, rutele fiind propuse de municipalitatea braşoveană. Mai exact, cele 26 de vehicule articulate (cu o lungime de 18 m) vor înlocui autobuzele diesel de pe liniile 1 (Triaj - Livada Poştei), 2 (Rulmentul - Livada Poştei), 6 (Saturn - Livada Poştei) şi 31 (Valea Cetăţii - Livada Poştei), revenindu-se astfel la situaţia din urmă cu mulţi ani.

Conform aceluiaşi document, dintre cele 26 de troleibuze, 6 vor fi alocate pentru linia 1, 3 pentru linia 2, 10 pentru linia 6 şi 7 pentru linia 31.

Cum au fost stabilite cele patru rute

Primarul Braşovului, George Scripcaru a precizat că principalul motiv pentru care au fost alese cele patru linii este că, în mare, pe străzile pe care vor circula noile troleibuze există fire electrice. De asemenea, edilul a precizat că „cele patru linii au fost stabilite şi în urma analizelor de trafic. Prin introducerea noilor troleibuze se va îmbunătăţi confortul şi siguranţa călătorilor dar şi frecvenţa de succedare şi capacitatea de transport oferită călătorilor. De asemenea, odată cu scoaterea autobuzelor diesel de pe cele 4 linii, vom reduce şi poluarea în zona centrală a oraşului”, a explicat primarul Braşovului, George Scripcaru.

Pe baterii, pe tronsonul Ceasul Rău - Livada Poştei - Patria

Pe porţiunile unde nu există fire de contact (tronsonul Ceasul Rău - Livada Poştei şi retur până la Patria), troleibuzele vor merge „pe baterii”, având în vedere că vor fi dotate cu acumulatori ce permit o autonomie de la reţeaua de alimentare de minim 5 kilometri, iar distanţa ce o au de parcurs cu captatoarele lăsate este de aproximativ 3 km.

În prezent, în Braşov sunt 5 trasee pe care circulă troleibuze, respectiv liniile 3 (Stadionul Tineretului - Valea Cetăţii), 7 (Rulmentul - Patria - Spitalul Judeţean - Vulturului - Roman), 8 (Rulmentul - Saturn), 10 (Valea Cetăţii - Triaj) şi 33 (Valea Cetăţii - Roman). Totuşi, cel puţin pe liniile 7 şi 8, în weekend-uri, locul troleibuzelor este luat de autobuze.

Încă nu se pune problema extinderii reţelelor de alimentare pentru troleibuze

În viitor, pe măsură ce vor mai fi achiziţionate alte troleibuze, primarul a precizat că acestea vor circula pe străzile pe care sunt deja reţele electrice, pentru că, deocamdată, nu se ia în calcul extinderea acesteia. „Pe alte rute vom folosi autobuze electrice sau hibrid, pe care avem în plan să le cumpărăm cu fonduri europene sau guvernamentale”, a mai spus edilul.


bzb.ro


Attachments:
Trasee-proiect-achizitie-troleibuze.jpg
Trasee-proiect-achizitie-troleibuze.jpg [ 48 KiB | Viewed 262 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Nov 2018 15:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Gioarsele crapa...

https://brasovmetropolitan.ro/2018/10/h ... 876456993/


Attachments:
autobuz-defect-1.jpg
autobuz-defect-1.jpg [ 35.35 KiB | Viewed 147 times ]
autobuz-defect-4-1.jpg
autobuz-defect-4-1.jpg [ 51.14 KiB | Viewed 147 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1666 posts ]  Go to page Previous  1 ... 52, 53, 54, 55, 56

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group