TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 16:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Aug 2009 13:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Quote:
o Extinderea transportului ecologic

Ce vrea sa zica "extindere"? Nu cunosc alt tip de transport public ecologic in Brasov decat cel cu troleibuze, care tocmai este decimat sistematic din 2005 incoace, ramanand in prezent doar 5% din ce a fost. La tramvai ce sa mai extinzi, lipsa lui?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Sep 2009 17:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Despre transport feroviar de scurt parcurs, piste de mountain-bike si alte utopii propagandistice nu mai vreau sa comentez.

Dar un lucru este straniu:
De ce sa se infiinteze alt operator pentru transportul intra-metropolitan, cand RAT se putea transforma in SA, devenind operator regional? RAT Brasov are un exces de circa 65 de autobuze de 12 m in dotare, aproape noi, care oricum imbatranesc in garaj, fara sa iasa la strada in mod eficient. Sa intelegem ca va dispare RAT atat de curand incat nici nu se mai ia in discutie aceasta varianta, care ar insemna practic investitie zero? Vehicule sunt, baze de exploatare sunt (de exemplu fostul depou al tramvaielor), autogara la Bartolomeu s-a construit, la Poienelor exista spatiu suficient, la Gara se mai poate face loc, oameni calificati exista... S-ar putea realiza noul transport integrat metropolitan fara investitii care sa indatoreze iar bugetul. Dar poate tocmai asta nu se vrea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Nov 2009 14:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
PIDU al Polului de Crestere Brasov, preluat de aici: http://www.metropolabrasov.ro/index.php


Attachments:
pidu-pc-brasov.pdf [4.94 MiB]
Downloaded 332 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Nov 2009 15:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Adica sa ii dea lui Codreanu sau dubarului care a primit cadou autogara Bartolomeu traseele din judet... ca daca-i zona metropolitana nu mai e nevoie de licitatie ARR, deci pot circula toate dubele. Se scapa astfel de concurenti ,,incomozi", precum TrubliTransbus Bran, Regiotrans (care deja i-a lasat fara paine pe dubarii de pe Brasov - Intorsura Buzaului... au disparut complet, ramanand doar cele cateva curse de autobuz Brasov-Buzau) si altii care practica un transport civilizat si la pretul corect (nu 10 RON Brasov - Predeal, 26km).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Nov 2009 19:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Oricum, trebuie sa recunoastem ca, in lumea dubarilor, autobuzarul-SH este ca chiorul in lumea orbilor: adica imparat. N-are omul scoala (decat Scoala-Auto...) ca sa inteleaga de ce trebuiesc indicatoare si tabele de mers, dar plec palaria in fata faptului ca este singura firma la care am intalnit mini-case de marcat la sofer, usi de la mijloc care se deschid, autobuze de 12 si 18 m si un program de circulatie respectat, chiar daca insuficient afisat. Mai nou omul se plange pe la televiziuni de concurenta neloiala a dubarilor clandestini...

Uite asa reconstituim noi istoria capitalismului primitiv cu caruta cu coviltir si tarusii infipti in preerie, din vremea Vestului Salbatic, in plina Europa si in plin mileniu III. Poate in cateva sute de ani vom avea si noi transport preorasenesc cum au acum toate tarile din jurul nostru, si cum aveam si noi in anii 60-70...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 14:42 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 251
Location: Romania
Licitaţiile pentru atribuirea licenţelor de transport pe cele 79 de trasee din judeţ au fost finalizate la jumătatea acestei luni, ţinând că licenţele operatorilor mai erau valabile doar până la finele acestui an. Astfel, Consiliul Judeţean a aprobat ieri propunerile Comisiei paritare de emitere a licenţelor de traseu pentru câştigători. Nu toţi consilierii judeţeni au fost mulţumiţi, mai ales că, în continuare, au rămas zone din judeţ neacoperite de transportul public, fiindcă operatorii nu au fost interesaţi de respectivele trasee. Astfel, au rămas neadjudecate opt trasee, majoritatea aflate în zona Făgăraş şi Rupea, iar în acest sens se va mai organiza o nouă licitaţie în luna ianuarie a anului viitor. Cele opt trasee care nu au prezentat interes din partea firmelor de transport sunt: Traseul 29: Moieciu de Jos – Simon (8 km), Traseul 32: Predeluţ – Bran – Tohanu Vechi (12 km), Traseul 48: Făgăraş – Şoarş – Seliştat (30 km), Traseul 49: Făgăraş – Hurez – Iaşi (18 km), Traseul 54: Făgăraş – Şoarş – Felmer (20 km), Traseul 62: Rupea – Jibert – Făgăraş (45 km), Traseul 63: Rupea – Dacia – Grînari (30 km), Traseul 74: Rupea – Homorod – Rupea (8 km). În schimb, a fost înfiinţat şi un nou traseu pe ruta Râşnov – Poiana Braşov, respectiv pe o distanţă de 10 km, la solicitarea edililor din Râşnov. Acesta va fi operat de firma Trubli Transbus Serivce. Aceste licenţe de transport sunt valabil de la 1 ianuarie 2014 şi până în 30 iunie 2019.

Nemulţumirile braşovenilor

Totodată, în cadrul CJ va fi formată o comisie, care, din ianuarie va verifica cu atenţie dacă operatorii respectă traseele clauzele contractuale. „Am propus să formăm un grup de lucru la nivelul Consiliului Judeţean care să efectueze controale periodice în privinţa respectării clauzelor din contracte, fiindcă am avut numeroase sesizări de la călătorii nemulţumiţi cu privire la faptul că nu se respectă traseele şi programele. Vom verifica dacă aceste sesizări sunt pertinente. Acum, am aprobat aceste licenţe, fiindcă ele expirau la finele anului şi nu am dorit să îi lăsăm pe braşoveni la început de an fără transport în comun”, a subliniat vicepreşedintele CJ Braşov, Mihai Pascu. Totodată, consilierul judeţean PPDD Ionel Fliundra a solicitat ca fiecare firmă să prezinte autorităţii judeţene şi o situaţie a parcului auto, fiindcă de mult ori pe traseu sunt autobuze sau microbuze vechi care nu oferă un grad de confort optim.

http://www.bizbrasov.ro/


Attachments:
operatori in judet BV dec 2013.pdf [237.12 KiB]
Downloaded 82 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 15:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Deci nici vorba de transport metropolitan realizat cu S.A.-ul provenind din transformarea R.A.T.-ului. Se va repeta situatia de la Cluj, daca nu vor fi introduse troleibuze pe anumite rute metropolitane, acestea vor ramane pana in 2019 operatorilor actuali.

Te pomeni ca scripcarul introduce "tramvaiul usor" (alternativa buruieneasca a "metroului usor" basist) :evil:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 17:40 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 251
Location: Romania
Traseele din zona metropolitana au deja un statut special. Adica traseele sunt licitate-valabilitatea licentei este pana in anul 2019, cu mentiunea ca S.A-ul primariei Brasov le va putea prelua oricand.
Documente :
Hot 489- care prevede cele de mai sus.
Anuntul Consiliului Jud.Bv privind caracterul special al traseelor cuprinse de Zona Metropolitana BV
Anexa II - traseele din Zona Metropolitana Bv, cu orare, tipuri de vehicole


Attachments:
Hot_489.pdf [99.49 KiB]
Downloaded 81 times
Anunt privind transportul in zona metropolitana.pdf [201.37 KiB]
Downloaded 79 times
Anexa II.pdf [4.05 MiB]
Downloaded 85 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 18:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
wilhelm ciprian wrote:
Traseele din zona metropolitana au deja un statut special. Adica traseele sunt licitate-valabilitatea licentei este pana in anul 2019, cu mentiunea ca S.A-ul primariei Brasov le va putea prelua oricand


Nu le va putea prelua "oricand". Chiar daca se va cere o "derogare" Ministerului Transporturilor si acesta va fi de acord, nu cred ca poti limita valabilitatea unui contract deja atribuit, pt. a inlocui autobuzele unui operator cu cele ale operatorului "preferat".

De urmarit. Inclusiv situatia de la Cluj.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 20:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Prin intarzierea infiintarii S.A., au ratat transportul metropolian pentru ani buni, daca nu cumva intervine vreun guvern cu vreo derogare, ceea ce nu cred, stiind cat de implicati sunt alesii din Bucuresti in "dubarit".

Oricum, e jalnic ca nu se atribuie in Romania nici azi numere de linie pentru traseele externe, fara sa le dubleze pe cele interne din fiecare oras, pe model germanic sau francofon (de ex. indicative din trei cifre, cu prima cifra in functie de zona). Niet kultur. O tzipla lipita pe parbriz cu destinatia - mai rau ca-n perioada interbelica, cand toate autobuzele externe (nu numai ale CFR) aveau caseta indicatoare de traseu, luminata, deasupra parbrizului...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Jan 2014 03:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Dar dacă e RA nu poate participa la o licitaţie de trasee?
Numere de traseu sunt pentru toate rutele interurbane... din păcate nu e obligatorie afişarea lor (deşi unele CJ-uri - gen Prahova - au dat astfel de hotărâri).
Afişarea traseului e obligatorie în faţă şi lateral-dreapta, iar în spate trebuie afişat cel puţin capătul de linie spre care se merge. Toate aceste afişaje trebuie iluminate corespunzător pe timp de noapte sau vizibilitate redusă. Bine, un neon cu o bucată de plastic deasupra şi hârtia lipită pe acel plastic ar rezolva decent şi ieftin problema asta.


Attachments:
ruta.JPG
ruta.JPG [ 6.25 KiB | Viewed 3173 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 14 Apr 2014 17:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Din categoria pre-electorala BLA-BLA-BLA, aceleasi promisiuni ca si in 2008 si 2012, totusi ceva mai nuantate in privinta operatorului, care nu va mai fi doar RAT de unul singur, ci impreuna cu firmele abonate, sau poate doar ele. Pai de unde altfel sa iasa comisionu'? Deci innoire voiesc, dar sa fie doar pe ici pe colo prin partile esentiale si sa ramana situatia neschimbata pe cat se poate.

http://www.mytex.ro/agenda-judeteana-br ... 388361.php

TRANSPORTUL PUBLIC METROPOLITAN

„În afara localităţilor Braşov şi Săcele, nici o altă localitate din arealul metropolitan Braşov nu dispune de sistem de transport public de persoane. La nivel metropolitan, sistemul de transport public de persoane este asigurat în prezent de operatori care deţin licenţele de traseu conform Planului Judeţean de Transport elaborat în 2008 şi prelungit prin acte normative până la 31 decembrie 2013”, susţine directorul Agenţiei Metropolitane Braşov, Dragoş David.

Conform acestui plan de transport principalele rute operate sunt cele care asigură legătura dintre municipiul Braşov şi localităţile limitrofe. Actualul plan judeţean de transport este perimat şi nu reuşeşte să asigure legătura între zonele de interes economic şi social dezvoltate recent.

Dezavantajele majore ale sistemului actual de transport public la nivelul arealului metropolitan sunt vechimea parcului auto, lipsa dotărilor de specialitate privind siguranţa şi confortul pasagerilor. La aceastea se adaugă şi faptul că întreg sistemul de transport judeţean este configurat având Municipiul Braşov ca element central, iar în acest fel nu există legături între localităţile rurale care oferă diferite oportunităţi pentru populaţie.

La începutul anului 2013, pentru a eficientiza sistemul metropolitan s-a constituit Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov.

„Asociaţia de Transport Metropolitan, care este operabilă din 7 august 2013, va opera staţiile de călători, primite prin hotărâri de consiliu local cu titlu de folosinţă gratuită, va stabili condiţiile de călătorie, se va ocupa de managementul traficului, va stabili tarifele. Fie că va fi vorba de RAT Braşov sau de alt operator privat, fiecare maşină va avea un dispozitiv electronic conectat la sistemul de management al AMB. Prin sistemul e-ticketing, prin care se va monitoriza nivelul de dioxid de carbon, timpul de parcurgere al traseului, fluxul de călători, în funcţie de care vom stabili orarul curselor”, a declarat directorul general al AMB.

În prezent se lucrează la trei studii, în colaborare cu specialiştii Universităţii „Transilvania”: unul sociologic, pentru a vedea fluxul de călători, unul economic, pentru a vedea care este tariful maximat pentru fiecare traseu în parte şi unul tehnic, privind starea drumurilor pe trasee, staţiile, starea mijloacelor de transport şi care sunt cele mai eficiente trasee.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 15:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Studii savante care descopera (sau acopera) ceea ce de fapt se stie. Si multi, multi bani cheltuiti doar ca sa fie cheltuiti. Cu acelasi folos ca si cel pe care il aduc calatorilor cazematele construite la capete de linie utilizate de foarte putini oameni.

http://newsbv.ro/2014/08/13/specialisti ... r-regional

Quote:
Specialişti din Germania, Anglia şi Olanda vor ajuta Brașovul să obțină finanțări europene pentru transformarea RAT în operator regional

Până în luna iulie a anului viitor, Zona Metropolitană Braşov va avea un Plan de mobilitate care va sta la baza unor investiţii cu finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional, în ciclul bugetar 2014 -2020. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a stabilit consultanţii BERD care, începând cu luna septembrie a acestui an, vor trebui să elaboreze, împreună cu autorităţile locale braşovene, acest plan. Primarul Braşovului George Scripcaru a precizat că acest plan se leagă de strategia Braşovului de transport, iar Primăria a făcut deja câţiva paşi în această direcţie, începând cu constituirea Asociaţiei de Transport Metropolitan, care este operabilă de un an, şi continuând cu implementarea proiectelor de e-ticketing şi de management informatizat al transportului în comun sau modernizarea capetelor de linii ale RAT.

„Noi am făcut deja o serie de studii împreună cu Universitatea Transilvania şi toate aceste date vor fi puse la dispoziţia experţilor, pentru alcătuirea acestui plan. Este un lucru bun această expertiză şi acest plan, care trebuie finalizat până la 15 iulie 2015 şi care va sta la baza documentaţiei pentru accesarea fondurilor europene necesare modernizării RAT ca operator regional, dar şi a altor proiecte de mobilitate. Asta înseamnă modernizarea parcului auto, inclusiv mijloace de transport electrice – pentru că eficienţa energetică este o condiţie foarte importantă în perioada la care ne referim – dar şi infrastructură de transport: trasee, logistică, echipamente, amenajare de staţii, piste de biciclişti şi tot ceea ce ţine de acest domeniu”, a explicat George Scripcaru.

Se realizează un model de transport inteligent

Consultanţa BERD în elaborarea acestei documentaţii va fi oferită de un consorţiu de firme specializate, care provin din Marea Britanie, Germania, Olanda şi România. Braşovul face parte din cele opt oraşe din România care beneficiază de această consultanţă specializată, alături de Constanţa, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Bucureşti – Ilfov. Pregătirea celor opt Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă se va derula pe o perioadă de aproape un an, începând din septembrie 2014 şi până în iulie 2015. Etapele de parcurs implică analiza planurilor şi studiilor existente pe fiecare oraş în parte, realizarea modelului de transport inteligent, pentru prioritizarea activităţilor, dezvoltarea opţiunilor de planificare, realizarea de planuri alternative, dezvoltarea planului integrat, asigurarea măsurilor de siguranţă în circulaţie şi protecţie în cadrul planului, evaluarea impactului strategic asupra mediului, propuneri de finanţare a planului şi propuneri privind continuarea, întreţinerea şi funcţionarea modelului inteligent şi durabil de transport.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 15:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
Scripcaru
...
Quote:
mijloace de transport electrice
Astea or fi "autobuzele electrice", numai bune de testat la sarantoci (Romania) rapace (scripcarezi).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 15:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Silviu wrote:
Astea or fi "autobuzele electrice", numai bune de testat la sarantoci (Romania) rapace (scripcarezi).
Sau telegondolele & telescaunele, vezi succesurile celui din targul iesilor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 10 Jun 2015 21:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 238
Location: Brasov
Ia uite, mai nou Domnul Primar e de acord cu troleibuzele. Aceste doreste troleibuze pe ruta Brasov - Sanpetru. Acuma nu mai incurca reteaua de troleibuz si cablurile.
Urmariti de la minutul 12.
http://www.mixtvbrasov.ro/32856-mix-actual-09-06-2015/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 08:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
Fatuca: Iarasi troleibuze?
Scripcaru: Da, sunt ecologice.
Fatuca: Iarasi cabluri?
Scripcaru: Sa vedeti in Salzburg...


Cum de-o auzit Scripcaru de Salzburg, de troleibuzele de acolo?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 09:46 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
A inceput campania electorala. Ca si acum 4 ani se discuta din nou despre troleibuze intre Brasov si Sanpetru. Mai trebuie sifonati si de acolo ceva bani ca ce s-au ciupit de pe la terminale s-au cam dus. Probabil ca va fi o linie gen 11 cu troleibuze care sa circule unul pe ora si doar la orele de varf. Daca se va realiza...

Off topic: Silviu te rog putin respect. :D Nu este "fatuca". Este doamna director a postului MixTV Onelia Pescaru, o prietena apropiata a lui Aristotel. Cand mergi cu tuaregu' chiar sunt enervante troleibuzele si se mira si ea ce l-a apucat pe domn primar. Oare chiar mai trebuie intr-o tara bananiera cabluri, captatoare, alea, alea...? Am cunoscut-o pe "fatuca" asta la inceputul anilor '90 si era intr-adevat o fatuca tare modestuta care mergea cu troleibuzu' la facultate. Acum este marcata de puterea banului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 11:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Silviu wrote:
Cum de-o auzit Scripcaru de Salzburg, de troleibuzele de acolo?
Citind dansul sau prietenul Cristi Radu forumul Transira.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 11:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Kappa wrote:
A inceput campania electorala. Ca si acum 4 ani se discuta din nou despre troleibuze intre Brasov si Sanpetru. Mai trebuie sifonati si de acolo ceva bani ca ce s-au ciupit de pe la terminale s-au cam dus. Probabil ca va fi o linie gen 11 cu troleibuze care sa circule unul pe ora si doar la orele de varf. Daca se va realiza...
Corect, praf aruncat in ochi. In chiar acest timp peroanele terminalelor de la Triaj si Roman au ramas (se pare definitiv) fara fir de troleibuz, iar pe 3, 7, 8 circula amestecat autobuze. Faptele vorbeste, nu vorbele faptuieste.
Kappa wrote:
Off topic: Silviu te rog putin respect. :D Nu este "fatuca". Este doamna director...
Madam si al ei protettore aflat in arest la domitzil sunt in sfarsit din nou colegi de partid cu domnu primar, nu numai colegi de "servicii". Totul e sub control, toata lumea e tovarasi si pretini. Ca-n vremile bune.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 11:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
sorinache96 wrote:
Acesta doreste troleibuze pe ruta Brasov - Sanpetru.
Pentru ca stie ca proiectul acesta nu il are in aria de competenta si responsabilitate, RAT nefiind operator regional, in conditiile in care eventualul nou tronson de retea este complet in afara teritoriului administrativ al Brasovului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 Jun 2015 13:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Deci, nici vorba ca RAT sa mai spere sa preia transportul preorasenesc, se pare ca isi mai mentine doar iluzia palida ca va lua fortat chirie de la cei care-l fac.

http://newsbv.ro/2015/06/15/brasov-obti ... -autogari/

Quote:
RAT Brașov a obținut autorizațiile pentru transformarea a patru capete de linie în autogări

autor: Traian Itu

O parte dintre terminalele Regiei Autonome de Transport (RAT) Brașov, deschise publicului la finele anului trecut, funcționează mai nou și ca autogări.

Astfel, transportatorii care execută curse intra și interjudețene pot folosi terminalele de la Triaj, Rulmentul, Poienelor și Bartolomeu (Stadionul Municipal) pentru îmbarcare și debarcarea călătorilor. RAT a obținut toate licențele necesare pentru ca terminalele să funcționeze în regim de autogară, ținând cont că au fost construite după toate standardele europene și au dotările necesare în acest sens, de la săli de așteptare și puncte de informare, la parcări. În conformitate cu informațiile publicate pe portalul ratbv.ro, Regia Autonomă de Transport le poate oferi transportatorilor și servicii de dispecerizare, respectiv coordonare, dirijare și urmărire a desfășurării circulației mijloacelor de transport persoane pe traseele și graficele orare stabilite de către operatorii acestora.

Efectul urmărit constă în reducerea suprapunerilor cu traseele de transport urban. De asemenea, unul dintre obiectivele proiectului de modernizare al acestor terminale îl constituie realizarea unor noduri de transfer a populaţiei care locuieşte în împrejurimile municipiului Braşov, dar se deplasează către şi de la locul de muncă sau şcoală în Braşov, putându-se astfel evita supraaglomerarea căilor rutiere ale municipiului. „Acest proiect stă la baza realizării unui sistem integrat de transport public care să contribuie la dezvoltarea economică, socială şi culturală a întregii regiuni şi care va prezenta o serie de avantaje pentru populaţia deservită”, au precizat reprezentanţii Primăriei Braşov odată cu finalizarea capetelor de linie.
Bun, acum sa ne imaginam ca sosesc in intermodalu' de la Poienelor calatorii din Sacele, dar si cei din Predeal, gandind ca primarul va reusi cumva sa-l impiedice pe Codreanu sa mai ajunga la propria sa autogara de la gara, pentru care tot el i-a dat autorizatia de construire pe un teren al CFR. Din alte parti nu mai au de unde sosi alti calatori aici. Ce gasesc ei? Pai, sa zicem ca vor sa mearga la gara, de unde sa-si continue drumul cu alte mijloace, eventual la Bran, sau vor sa ajunga repede si comod in centrul istoric, sau la scolile si liceele din acest centru. Stupoare, nici un traseu din Poienelor nu merge la gara, iar 52-ul de centru vine la jumate de ora, e un microbuz infect, ocoleste la greu si nici n-are aici statie la intors... Bun, hai sa iau ceva care circula mai des, macar pana la Livada Postei, de unde poate urca lumea si spre Poiana. Again stupoare, 17-le trece pe departe si nu are statie in dreptul Str. Poienelor... Biiiine frate, suntem de fapt la tzara, iau pana la urma 5-ul, pe care circula doar 67% din cursele afisate in orar (din lipsa de masini) si care nici n-ar mai trebui sa poarte tziple cu traseul (ca e singura masina care strabate tot satul), cobor la un kilometru de unde as avea nevoie - asta e, "ghinion"...

Cui nu-i place, sa-si ia masina mica! Asta e gandirea rurala a celor ce au imaginat meschin si stramb aceste "noduri de transfer" care "sa contribuie la dezvoltarea bla-bla-bla". In secolul XIX se facea mai bine.


Attachments:
Intermodalul care chiar a functionat.jpg
Intermodalul care chiar a functionat.jpg [ 108.29 KiB | Viewed 2532 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jun 2015 17:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Are la îndemână o soluţie să oblige firmele de transport să nu mai meargă la Codreanu. Poate să interzică accesul autobuzelor pe străzile oraşului sau să pună o taxă de tranzit suficient de mare cât să nu mai renteze să te duci în autogările lui Codreanu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Mar 2016 19:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Se apropie (re)alegerile si se agita iar culoarea verde si aceleasi vechi povesti cu noul RAT metropolitan, se reediteaza minciuna ca troleibuze nu ar putea fi achizitionate decat daca RAT devine operator regional ca SA... Astept cu interes "stirile" ce se dau o data la 4 ani, despre metrou si alte ineptii, si care incep cu "s-ar putea". Boc deja a inaugurat subiectul, hai Georgica, nu fi mai prejos, stim ca poti mai mult!
Quote:
Proiectul de schimbare a statutului juridic al R.A.T. Braşov din regie autonomă în societate comercială are termen de finalizare sfârşitul acestui an.

„R.A.T. Braşov a iniţiat şi a supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Braşov Studiul de oportunitate al proiectului „Green City Braşov”, proiect ce are ca obiectiv achiziţia de autobuze electrice, troleibuze şi elemente de infrastructură, prin accesarea a 20 de milioane de euro, din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional – axa 4.1. Ca iniţiator al acestui proiect, R.A.T. Braşov înţelege importanţa şi necesitatea atingerii obiectivelor propuse, astfel că în ultimele două luni s-au parcurs mai mulţi paşi, la ora actuală fiind în derulare elaborarea documentaţiei pentru achiziţia serviciului de întocmire a Studiului de fezabilitate pentru implementarea proiectului «Green City Braşov»”.

(Silviu Ştefan, purtătorul de cuvânt al RAT Braşov)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 09 Nov 2018 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
De la 1 iulie 2019, RATBV SA va deveni operator metropolitan de transport pentru 17 localităţi din Zona Metropolitană: municipiile Brașov, Săcele și Codlea, orașele Ghimbav, Predeal, Râșnov şi, comunele Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan.

În urma unor discuţii cu primarii celor 17 localităţi, specialiștii au stabilit cinci coridoare ale transportului metropolitan care urmează legăturile cu principalele localități, pe drumuri naționale sau județene, toate legate de Brașov. În cadrul fiecărui coridor vor putea exista mai multe linii (nu este obligatoriu ca o linie să facă tot traseul, dar este necesară acoperirea întregului coridor, adică un călător trebuie să aibă posibilitatea să schimbe liniile pentru a ajunge la capătul coridorului).

Cele 5 coridoare sunt următoarele:

Culoarul 100: Predeal şi Săcele. Autobuzele care vor lega Braşovul de cele două loaclităţi vor avea indicativul 100, 101 etc

Culoarul 200: Poiana Braşov – Râşnov – Cristian: Autobuzele care vor lega municipiul Braşov de staţiune şi de cele două localităţi vor avea indicativul 201, 202, 203 etc

Culoarul 300: Vulcan-Cristian-Ghimbav-Codlea. Autobuzele de pe acest culoar vor avea indicativul 300, 301 etc

Culoarul 400: Hălchiu – Feldioara – Bod – Sânpetru – Hărman. Pe acest culoar vor circula autobuze cu indicativul 400, 401, 402, 403 etc

Coloarul 500: Prejmer – Cărpiniş – Tărlungeni – Săcele. Autobuzele care vor merge pe traseele incluse în acest culoar vor fi numerotate cu 500, 501 etc.

Una dintre condițiile esențiale în această activitate integrată este ca fiecare dintre primăriile implicate să suporte partea sa de subvenție de transport din planul metropolitan. Atât reprezentanții Agenţiei Metropolitane de Dezvoltare Dutabilă a Transportului Metropolitan Braşov, cât și cei ai Municipiului Brașov și RATBV SA au subliniat faptul că rețeaua integrată nu va funcționa pe cheltuiala exclusivă a Municipiului Brașov. Pe de altă parte, fiecare localitate își va putea dezvolta propria rețea de transport în interiorul localității, după ce rețeaua principală va fi pusă la punct.

„Începând cu această întâlnire, la care au fost prezenți toți primarii din Zona Metropolitană, împreună cu toți colegii de la BERD, vom începe să actualizăm toate datele de trafic referitoare la transportul public și să parcurgem toate etapele pentru a avea cele mai bune scenarii de trafic pe toate cele cinci zone definite în momentul de față, pentru a acoperi toate nevoile de transport în zona metropolitană. Sunt vizate 17 localități, cele care fac parte din Asociația Metropolitană de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public (AMDDTP) Brașov. Împreună cu colegii de la BERD avem trei obiective: în primul rând definirea necesităților de transport – atât cel funcțional, în interiorul localităților și între localități, cât și cel la și dinspre locul de muncă pentru zonele industriale, și cel turistic. Este o agendă încărcată, înseamnă întâlniri periodice cu fiecare consiliu local din Zona Metropolitană, cu reprezentanții BERD, cu reprezentanții și experții pe transport, și cu utilizarea tuturor resurselor pe care le avem la dispoziție pentru a asigura, începând cu 1 ianuarie 2019 intrarea în vigoare a contractului de servicii publice cu Municipiul Brașov, și începând cu 1 iulie 2019 implementarea sistemului de transport la nivelul Zonei Metropolitane Brașov“, a declarat Aurelian Danu, director executiv AMDDTP.

La o primă analiză, pentru transportul metropolitan în alte localităţi decât municipiul Braşov ar fi nevoie de 71 de autobuze, spune directorul RATBV, Ovidiu Bucurei. Operatorul de transport public va achiziţiona în acest an 105 autobuze noi. De asemenea, pe viitor, în flota RATBV ar mai putea intra 63 de autobuze ecologice, care vor fi achiziţionate prin diferite proiecte pe care Primăria Braşov le are în pregătire, pe fonduri europene.


https://brasovmetropolitan.ro/2018/07/d ... rasovului/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group