TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 21 Oct 2020 00:07

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Wed 10 Jun 2015 21:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 177
Location: Brasov
Ia uite, mai nou Domnul Primar e de acord cu troleibuzele. Aceste doreste troleibuze pe ruta Brasov - Sanpetru. Acuma nu mai incurca reteaua de troleibuz si cablurile.
Urmariti de la minutul 12.
http://www.mixtvbrasov.ro/32856-mix-actual-09-06-2015/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 08:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50084
Quote:
Fatuca: Iarasi troleibuze?
Scripcaru: Da, sunt ecologice.
Fatuca: Iarasi cabluri?
Scripcaru: Sa vedeti in Salzburg...


Cum de-o auzit Scripcaru de Salzburg, de troleibuzele de acolo?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 09:46 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 209
Location: Brasov
A inceput campania electorala. Ca si acum 4 ani se discuta din nou despre troleibuze intre Brasov si Sanpetru. Mai trebuie sifonati si de acolo ceva bani ca ce s-au ciupit de pe la terminale s-au cam dus. Probabil ca va fi o linie gen 11 cu troleibuze care sa circule unul pe ora si doar la orele de varf. Daca se va realiza...

Off topic: Silviu te rog putin respect. :D Nu este "fatuca". Este doamna director a postului MixTV Onelia Pescaru, o prietena apropiata a lui Aristotel. Cand mergi cu tuaregu' chiar sunt enervante troleibuzele si se mira si ea ce l-a apucat pe domn primar. Oare chiar mai trebuie intr-o tara bananiera cabluri, captatoare, alea, alea...? Am cunoscut-o pe "fatuca" asta la inceputul anilor '90 si era intr-adevat o fatuca tare modestuta care mergea cu troleibuzu' la facultate. Acum este marcata de puterea banului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 11:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Silviu wrote:
Cum de-o auzit Scripcaru de Salzburg, de troleibuzele de acolo?
Citind dansul sau prietenul Cristi Radu forumul Transira.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 11:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Kappa wrote:
A inceput campania electorala. Ca si acum 4 ani se discuta din nou despre troleibuze intre Brasov si Sanpetru. Mai trebuie sifonati si de acolo ceva bani ca ce s-au ciupit de pe la terminale s-au cam dus. Probabil ca va fi o linie gen 11 cu troleibuze care sa circule unul pe ora si doar la orele de varf. Daca se va realiza...
Corect, praf aruncat in ochi. In chiar acest timp peroanele terminalelor de la Triaj si Roman au ramas (se pare definitiv) fara fir de troleibuz, iar pe 3, 7, 8 circula amestecat autobuze. Faptele vorbeste, nu vorbele faptuieste.
Kappa wrote:
Off topic: Silviu te rog putin respect. :D Nu este "fatuca". Este doamna director...
Madam si al ei protettore aflat in arest la domitzil sunt in sfarsit din nou colegi de partid cu domnu primar, nu numai colegi de "servicii". Totul e sub control, toata lumea e tovarasi si pretini. Ca-n vremile bune.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2015 11:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
sorinache96 wrote:
Acesta doreste troleibuze pe ruta Brasov - Sanpetru.
Pentru ca stie ca proiectul acesta nu il are in aria de competenta si responsabilitate, RAT nefiind operator regional, in conditiile in care eventualul nou tronson de retea este complet in afara teritoriului administrativ al Brasovului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 Jun 2015 13:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Deci, nici vorba ca RAT sa mai spere sa preia transportul preorasenesc, se pare ca isi mai mentine doar iluzia palida ca va lua fortat chirie de la cei care-l fac.

http://newsbv.ro/2015/06/15/brasov-obti ... -autogari/

Quote:
RAT Brașov a obținut autorizațiile pentru transformarea a patru capete de linie în autogări

autor: Traian Itu

O parte dintre terminalele Regiei Autonome de Transport (RAT) Brașov, deschise publicului la finele anului trecut, funcționează mai nou și ca autogări.

Astfel, transportatorii care execută curse intra și interjudețene pot folosi terminalele de la Triaj, Rulmentul, Poienelor și Bartolomeu (Stadionul Municipal) pentru îmbarcare și debarcarea călătorilor. RAT a obținut toate licențele necesare pentru ca terminalele să funcționeze în regim de autogară, ținând cont că au fost construite după toate standardele europene și au dotările necesare în acest sens, de la săli de așteptare și puncte de informare, la parcări. În conformitate cu informațiile publicate pe portalul ratbv.ro, Regia Autonomă de Transport le poate oferi transportatorilor și servicii de dispecerizare, respectiv coordonare, dirijare și urmărire a desfășurării circulației mijloacelor de transport persoane pe traseele și graficele orare stabilite de către operatorii acestora.

Efectul urmărit constă în reducerea suprapunerilor cu traseele de transport urban. De asemenea, unul dintre obiectivele proiectului de modernizare al acestor terminale îl constituie realizarea unor noduri de transfer a populaţiei care locuieşte în împrejurimile municipiului Braşov, dar se deplasează către şi de la locul de muncă sau şcoală în Braşov, putându-se astfel evita supraaglomerarea căilor rutiere ale municipiului. „Acest proiect stă la baza realizării unui sistem integrat de transport public care să contribuie la dezvoltarea economică, socială şi culturală a întregii regiuni şi care va prezenta o serie de avantaje pentru populaţia deservită”, au precizat reprezentanţii Primăriei Braşov odată cu finalizarea capetelor de linie.
Bun, acum sa ne imaginam ca sosesc in intermodalu' de la Poienelor calatorii din Sacele, dar si cei din Predeal, gandind ca primarul va reusi cumva sa-l impiedice pe Codreanu sa mai ajunga la propria sa autogara de la gara, pentru care tot el i-a dat autorizatia de construire pe un teren al CFR. Din alte parti nu mai au de unde sosi alti calatori aici. Ce gasesc ei? Pai, sa zicem ca vor sa mearga la gara, de unde sa-si continue drumul cu alte mijloace, eventual la Bran, sau vor sa ajunga repede si comod in centrul istoric, sau la scolile si liceele din acest centru. Stupoare, nici un traseu din Poienelor nu merge la gara, iar 52-ul de centru vine la jumate de ora, e un microbuz infect, ocoleste la greu si nici n-are aici statie la intors... Bun, hai sa iau ceva care circula mai des, macar pana la Livada Postei, de unde poate urca lumea si spre Poiana. Again stupoare, 17-le trece pe departe si nu are statie in dreptul Str. Poienelor... Biiiine frate, suntem de fapt la tzara, iau pana la urma 5-ul, pe care circula doar 67% din cursele afisate in orar (din lipsa de masini) si care nici n-ar mai trebui sa poarte tziple cu traseul (ca e singura masina care strabate tot satul), cobor la un kilometru de unde as avea nevoie - asta e, "ghinion"...

Cui nu-i place, sa-si ia masina mica! Asta e gandirea rurala a celor ce au imaginat meschin si stramb aceste "noduri de transfer" care "sa contribuie la dezvoltarea bla-bla-bla". In secolul XIX se facea mai bine.


Attachments:
Intermodalul care chiar a functionat.jpg
Intermodalul care chiar a functionat.jpg [ 108.29 KiB | Viewed 6514 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jun 2015 17:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7833
Are la îndemână o soluţie să oblige firmele de transport să nu mai meargă la Codreanu. Poate să interzică accesul autobuzelor pe străzile oraşului sau să pună o taxă de tranzit suficient de mare cât să nu mai renteze să te duci în autogările lui Codreanu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Mar 2016 19:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Se apropie (re)alegerile si se agita iar culoarea verde si aceleasi vechi povesti cu noul RAT metropolitan, se reediteaza minciuna ca troleibuze nu ar putea fi achizitionate decat daca RAT devine operator regional ca SA... Astept cu interes "stirile" ce se dau o data la 4 ani, despre metrou si alte ineptii, si care incep cu "s-ar putea". Boc deja a inaugurat subiectul, hai Georgica, nu fi mai prejos, stim ca poti mai mult!
Quote:
Proiectul de schimbare a statutului juridic al R.A.T. Braşov din regie autonomă în societate comercială are termen de finalizare sfârşitul acestui an.

„R.A.T. Braşov a iniţiat şi a supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Braşov Studiul de oportunitate al proiectului „Green City Braşov”, proiect ce are ca obiectiv achiziţia de autobuze electrice, troleibuze şi elemente de infrastructură, prin accesarea a 20 de milioane de euro, din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional – axa 4.1. Ca iniţiator al acestui proiect, R.A.T. Braşov înţelege importanţa şi necesitatea atingerii obiectivelor propuse, astfel că în ultimele două luni s-au parcurs mai mulţi paşi, la ora actuală fiind în derulare elaborarea documentaţiei pentru achiziţia serviciului de întocmire a Studiului de fezabilitate pentru implementarea proiectului «Green City Braşov»”.

(Silviu Ştefan, purtătorul de cuvânt al RAT Braşov)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 09 Nov 2018 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50084
De la 1 iulie 2019, RATBV SA va deveni operator metropolitan de transport pentru 17 localităţi din Zona Metropolitană: municipiile Brașov, Săcele și Codlea, orașele Ghimbav, Predeal, Râșnov şi, comunele Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan.

În urma unor discuţii cu primarii celor 17 localităţi, specialiștii au stabilit cinci coridoare ale transportului metropolitan care urmează legăturile cu principalele localități, pe drumuri naționale sau județene, toate legate de Brașov. În cadrul fiecărui coridor vor putea exista mai multe linii (nu este obligatoriu ca o linie să facă tot traseul, dar este necesară acoperirea întregului coridor, adică un călător trebuie să aibă posibilitatea să schimbe liniile pentru a ajunge la capătul coridorului).

Cele 5 coridoare sunt următoarele:

Culoarul 100: Predeal şi Săcele. Autobuzele care vor lega Braşovul de cele două loaclităţi vor avea indicativul 100, 101 etc

Culoarul 200: Poiana Braşov – Râşnov – Cristian: Autobuzele care vor lega municipiul Braşov de staţiune şi de cele două localităţi vor avea indicativul 201, 202, 203 etc

Culoarul 300: Vulcan-Cristian-Ghimbav-Codlea. Autobuzele de pe acest culoar vor avea indicativul 300, 301 etc

Culoarul 400: Hălchiu – Feldioara – Bod – Sânpetru – Hărman. Pe acest culoar vor circula autobuze cu indicativul 400, 401, 402, 403 etc

Coloarul 500: Prejmer – Cărpiniş – Tărlungeni – Săcele. Autobuzele care vor merge pe traseele incluse în acest culoar vor fi numerotate cu 500, 501 etc.

Una dintre condițiile esențiale în această activitate integrată este ca fiecare dintre primăriile implicate să suporte partea sa de subvenție de transport din planul metropolitan. Atât reprezentanții Agenţiei Metropolitane de Dezvoltare Dutabilă a Transportului Metropolitan Braşov, cât și cei ai Municipiului Brașov și RATBV SA au subliniat faptul că rețeaua integrată nu va funcționa pe cheltuiala exclusivă a Municipiului Brașov. Pe de altă parte, fiecare localitate își va putea dezvolta propria rețea de transport în interiorul localității, după ce rețeaua principală va fi pusă la punct.

„Începând cu această întâlnire, la care au fost prezenți toți primarii din Zona Metropolitană, împreună cu toți colegii de la BERD, vom începe să actualizăm toate datele de trafic referitoare la transportul public și să parcurgem toate etapele pentru a avea cele mai bune scenarii de trafic pe toate cele cinci zone definite în momentul de față, pentru a acoperi toate nevoile de transport în zona metropolitană. Sunt vizate 17 localități, cele care fac parte din Asociația Metropolitană de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public (AMDDTP) Brașov. Împreună cu colegii de la BERD avem trei obiective: în primul rând definirea necesităților de transport – atât cel funcțional, în interiorul localităților și între localități, cât și cel la și dinspre locul de muncă pentru zonele industriale, și cel turistic. Este o agendă încărcată, înseamnă întâlniri periodice cu fiecare consiliu local din Zona Metropolitană, cu reprezentanții BERD, cu reprezentanții și experții pe transport, și cu utilizarea tuturor resurselor pe care le avem la dispoziție pentru a asigura, începând cu 1 ianuarie 2019 intrarea în vigoare a contractului de servicii publice cu Municipiul Brașov, și începând cu 1 iulie 2019 implementarea sistemului de transport la nivelul Zonei Metropolitane Brașov“, a declarat Aurelian Danu, director executiv AMDDTP.

La o primă analiză, pentru transportul metropolitan în alte localităţi decât municipiul Braşov ar fi nevoie de 71 de autobuze, spune directorul RATBV, Ovidiu Bucurei. Operatorul de transport public va achiziţiona în acest an 105 autobuze noi. De asemenea, pe viitor, în flota RATBV ar mai putea intra 63 de autobuze ecologice, care vor fi achiziţionate prin diferite proiecte pe care Primăria Braşov le are în pregătire, pe fonduri europene.


https://brasovmetropolitan.ro/2018/07/d ... rasovului/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Dec 2018 22:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50084
De la 1 ianuarie 2019, RATBV S.A. va asigura serviciul de transport public de călători pe relația Brașov – Cristian și retur, comuna Cristian fiind prima localitate pe care se va desfășura transport metropolitan în județul Brașov. Pentru aceasta, va fi înființată linia de transport ce va purta numărul 110, autobuzele urmând a circula între capetele de linie Stadionul Municipal Brașov și cartierul Tineretului Cristian, prima plecare fiind programată marți, 1 ianuarie, la orele 7.00, din Brașov (terminal Stadionul Municipal), respectiv 7.30 din comuna Cristian.

Traseul de circulație are o lungime totală de 22 de kilometri, capetele de linie stabilite fiind la Stadionul Municipal Brașov și, respectiv, strada Nisipului din cartierul Tineretului Cristian. Titlurile de călătorie (cardurile de transport) se vor putea achiziționa din două puncte de vânzare, unul situat în capătul de linie Stadionul Municipal, iar celălalt în Cristian, pe strada Lungă nr. 94. RATBV a instalat în centrul comunei o cabină de vânzare/încărcare a cardurilor de călătorie. Pe cardurile de călătorie se vor putea încărca atât abonamente pentru Cristian, cât și abonamente pentru Brașov sau ”portofele electronice”, opțiune ce permite încărcarea unei anumite sume de bani. Intervalul de valabilitate de la validare este de 50 de minute, fiind permisă continuarea călătoriei în acest interval de timp pe raza municipiului Brașov. Această facilitate este permisă exclusiv pe sensul de deplasare Cristian – Brașov.

Pentru traseul 110, Brașov – Cristian, nu vor exista bilete pe hârtie și nu se va putea plăti la șofer. Achitarea prețului călătoriei se va face exclusiv prin intermediul cardurilor de călătorie, a căror validare este obligatorie la fiecare urcare într-un mijloc de transport în comun, indiferent dacă este în Brașov sau Cristian sau prin aplicația ”24 pay”. Este obligatorie validarea cardului de călătorie chiar dacă este încărcat cu un abonament, acest lucru permițând RATBV S.A., printre altele, conturarea clară a numărului de pasageri din autobuze, în vederea alocării unui număr suficient de autobuze.

Potrivit evaluărilor realizate, durata unei călătorii între cele două capete de linie va fi 30 de minute, pe fiecare sens de deplasare, astfel că frecvența trecerilor prin stații va fi de 30 sau 60 de minute, funcție de momentul efectuării cursei (ore de vârf sau în afara orelor de vârf). În zilele lucrătoare, în intervalele orare 5.20 – 8.00 și 12.00 – 19.00, autobuzele vor circula la fiecare 30 de minute, iar în restul timpului va circula o mașină pe oră. Sâmbăta și duminica frecvența de circulație va fi de 60 de minute, pe tot parcursul zilei.

În toate stațiile de pe traseu, dar și pe site-ul societății RATBV S.A., în secțiunea ”Trasee și orare” vor fi postate afișe cu graficele de circulație. Prețul unei călătorii pe ruta Cristian – Brașov sau retur va fi de 2,5 lei, cu mențiunea că, odată ajunși în Brașov, călătorii își pot continua călătoria cu alte mijloace de transport ale RATBV S.A., până la epuizarea perioadei de 50 de minute de valabilitate. Pentru continuarea călătoriei după cele 50 de minute este necesară repetarea validării cardului. Potrivit Planului Tarifar, prețul unui abonament lunar personalizat va fi 85 de lei/lunar, iar al unuia nenominalizat va fi de 128 de lei.


Attachments:
49384581_269771443692296_2126300560058482688_o.jpg
49384581_269771443692296_2126300560058482688_o.jpg [ 146.15 KiB | Viewed 3681 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Dec 2019 21:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50084
Programele de circulatie sunt execrabile!

RATBV își extinde de astăzi serviciile de transport public de călători pe patru noi trasee din zona metropolitană Brașov, respectiv către Râșnov, Codlea, Prejmer (până în Lunca Câlnicului) și Feldioara (până la Rotbav). Noile trasee au primit toate aprobările și avizele necesare, astfel că din această după-amiază, vor fi puse în circulație autobuze pe următoarele trasee, cu următoarele indicative:

Linia 120, Brasov (Stad. Municipal) – Cristian – Rasnov
Linia 220, Brasov (Stad. Municipal) – Codlea Nord
Linia 310, Brasov (Stad. Municipal) – Feldioara – Rotbav
Linia 520, Brasov (Triaj) – Prejmer – Lunca Câlnicului (Vizaviu)


Pentru a răspunde solicitărilor de mobilitate ale viitorilor săi clienți, RATBV a întocmit împreună cu autoritățile publice ale localităților menționate un plan bine structurat atât în ceea ce privește traseele deservite, cu stațiile de îmbarcare/debarcare, cât și în privința frecveței de circulație și a capacității autobuzelor ce vor circula pe aceste trasee.

Pentru o cât mai fidelă imagine cu privire la aceste trasee, vă prezentăm sintetic următorii parametri tehnici:

120 – Rasnov: lungime traseu - 30,3 km, durata cursa - 80 min, frecventa zile lucratoare - 40 min., frecventa S - D 90 min.

220 – Codlea: lungime traseu - 26,2 km, durata cursa - 70 min., frecventa zile lucratoare - 35 min., frecventa S - D 70 - 120 min.

310 – Feldioara: lungime traseu - 46,6 km, durata cursa - 120 min., frecventa zile lucratoare 60 min., frecventa S - D 120 min.

520 – Prejmer: lungime traseu - 36,5, durata cursa - 80 min., frecventa zile lucratoare - 40 min., frecventa S - D 40 – 80 min.

Trebuie menționat faptul că Linia 120 va înlocui actuala linie 110 (Brașov – Cristian), astfel că îi rugăm pe locuitorii din Cristian să se informeze cu privire la modificarea orarului de circulație și să utilizeze titlurile de călătorie specifice pentru comuna Cristian, deoarece din portofelul electronic se va debita valoarea biletului pentru Râșnov, respectiv 5 lei/călătorie).
Amintim că pentru toate cele patru trasee se pot achiziționa călătorii și prin aplicația 24 Pay, autobuzele puse în circulație fiind dotate cu afișele necesare. Bilete de hârtie se vor putea procura și de la șoferii autobuzelor de pe aceste linii.
Carduri încărcate cu abonamente sau călătorii se vor putea procura numai de la chioșcurile RATBV (de ex. la Terminalele Stadionul Municipal și Triaj).


Attachments:
80216134_440925686576870_2293521886207803392_n.jpg
80216134_440925686576870_2293521886207803392_n.jpg [ 144.76 KiB | Viewed 2179 times ]
80720615_440925783243527_8931276009748037632_o.jpg
80720615_440925783243527_8931276009748037632_o.jpg [ 158.62 KiB | Viewed 2179 times ]
80467002_440925843243521_2496422923024203776_o.jpg
80467002_440925843243521_2496422923024203776_o.jpg [ 137.49 KiB | Viewed 2179 times ]
81173731_440925976576841_380918184171012096_o.jpg
81173731_440925976576841_380918184171012096_o.jpg [ 119.1 KiB | Viewed 2179 times ]
Plan tarifar - trasee metropolitane.jpg
Plan tarifar - trasee metropolitane.jpg [ 215.5 KiB | Viewed 2130 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 09 Feb 2020 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50084
De maine:

540
BRAȘOV (Triaj) – VAMA BUZĂULUI (Vama de Sus)


Attachments:
linia-540-vama-buzaului-300c.jpg
linia-540-vama-buzaului-300c.jpg [ 149.7 KiB | Viewed 1735 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Aug 2020 18:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50084
De luni:

411
Rulmentul - Subcetate Sânpetru

510
Triaj – Hărman Centru


Attachments:
411.jpg
411.jpg [ 146.91 KiB | Viewed 629 times ]
510.jpg
510.jpg [ 207.56 KiB | Viewed 629 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Transport metropolitan
PostPosted: Fri 25 Sep 2020 20:26 
Offline

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 18
Location: Brașov
Din 24 septembrie:

530
BRAȘOV (Gemenii) - TĂRLUNGENI (Pod Zizin)


Attachments:
IMG_1060.JPG
IMG_1060.JPG [ 882.35 KiB | Viewed 288 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group