TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Oct 2019 13:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 501 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next
Author Message
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 12:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Viata merge inainte.


Attachments:
File comment: Exponat din Muzeul RATBV al Transportului Electric Brasovean
1 - FBW 91 GT.jpg
1 - FBW 91 GT.jpg [ 123.87 KiB | Viewed 15859 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: And more
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 12:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
"Relicve ale estului", de felul celor care, de exemplu la Cluj, circula inca fara probleme.


Attachments:
File comment: Ultimul articulat livrat
An fabricatie: 1997
Retras: decembrie 2006

6 - # 108.jpg
6 - # 108.jpg [ 119.72 KiB | Viewed 15864 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 13:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Nu pot sa nu remarc o bucata de FBW (probabil #201, ex-#911...) si resturi de Vetter...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 13:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Dr2005 wrote:
Nu pot sa nu remarc o bucata de FBW (probabil #201, ex-#911...) si resturi de Vetter...

... Pentru a da sarea si piperul necesar!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Apr 2008 23:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
114 si 115 au circulat doar 7 ani si-un pic... Mai putin ca unele TV-uri de pe vremuri!!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 21:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Nu as dori ca enumerarea aici a celor doua accidente grave de autobuz petrecute in ultimele trei zile la Brasov sa para ca vrea sa aduca senzationalul ieftin. Accidente s-au intamplat de cand lumea si se vor mai intampla, iar faptul ca autobuze ale aceleiasi institutii (RAT Bv) au fost implicate doua zile consecutiv in accidente grave nu poate fi decat o coincidenta nefericita.

Totusi, as dori sa trag aici un semnal de alarma asupra usurintei evidente cu care sunt privite si la Brasov elemente importante in siguranta traficului, de care atarna viata unor oameni, si anume:
- pregatirea conducatorilor auto (in ce conditii a fost acordata categoria "D" tuturor soferilor de troleibuz din RAT?);
- intocmirea orarelor de circulatie astfel incat sa existe timpi de stationare suficienti la capetele de linie (in prezent sunt foarte multe ture care nu indeplinesc acest deziderat);
- respectarea numarului de ture in traseu conform graficului (duminica, de multe ori acesta nu e respectat, soferii fiind indemnati de dispeceri sa mareasca viteza de circulatie pentru a acoperi distanta datorata vehiculului lipsa);
- conducerea vehiculelor fara a depasi viteza regulamentara (de cand avem autobuze puternice, asistam mai ales seara inainte de ora retragerii la adevarate raliuri de autobuze).

Primul accident s-a petrecut duminica dimineata in jurul orei 8, pe Str. Iuliu Maniu, vizavi de SIF Transilvania. Desi aflat intr-o curba stransa spre dreapta, autobuzul 703 de pe linia 4 a abordat curba excesiv de strans si, in ciuda asteptarii ca vehiculul sa fie impins de forta centrifuga spre banda a II-a, acesta a intrat pe trotuarul din interiorul curbei, lovindu-se in plina viteza de un copac.
Au rezultat: avarierea grava a autobuzului (de tip MAN 283, fabricatie 2006), accidentarea a patru persoane, printre care si soferul, acestea fiind transportate in stare foarte grava la spital.
Este probabil cel mai grav accident in care sunt raniti pasageri dintr-un vehicul al RAT, de la infiintarea acestei regii in 1991 si pana in prezent. Cu toate acestea, presa locala tine sub tacere evenimentul, singura relatare fiind in jurnalul de ora 14 al Realitatea TV.
Care a fost prima masura luata de autoritati? Razbunarea asupra copacului. Acesta a fost taiat dupa scurt timp, desi era o specie ocrotita (platan) si din imagini nu se deduce ca ar fi reprezentat un pericol. Dar imaginile TV au disparut la fel ca si copacul care ar fi trebuit sa fie o proba criminalistica, pastrand pe trunchiul sau amprenta impactului.
Tot asa, cu ceva timp in urma, un urs-gunoier, care a atacat si ucis doi cetateni, dupa ce a fost la randul sau atacat cu pioletul de un batran intrat in panica, a fost ucis de autoritati. Dupa sesizarea asociatiilor de protectie a animalelor, Primaria a lansat minciuna ca ursul era turbat (punand chiar panouri de avertizare si interdictie a accesului turistilor in zona). Or tot taranul stie ca un animal turbat nu poate manca datorita inflamatiei gingivale, in timp ce ursul acela servise chiar mai inainte masa la un container in prezenta cetatenilor.
Tot asa dupa cum un stalp RAT, doborat de Nissanul unui oligarh local prieten al autoritatilor, care la viteza de peste 100 km/h a pierdut controlul, a fost gasit vinovat (!?!) de uciderea a doi batrani care au avut nesansa de a fi pe trotuar in acel moment (in aceeasi zona cu accidentul de alaltaieri, si tot duminica dimineata!). Astfel, dupa ce martorii au fost presati sa-si retraga marturiile si alcoolemia a disparut, s-a constatat ca de vina ar fi stalpul de troleibuz, care nu ar fi respectat normativul ce prevede o distanta minima de 50 cm intre axul sau si bordura trotuarului.
Bineinteles, autoritatile s-au razbunat pe stalp, nemaipermitand plantarea sa, si nu pe beizadeaua care teroriza de ani buni orasul cu "talentele" sale automobilistice.

Al doilea accident a survenit ieri in zona Selgros, fiind implicat un MAN articulat de pe linia 17 (nr. 689). Deraparea vehiculului de-a latul soselei si balansul semiremorcii au dus la acrosarea unui taxi, ai carui pasageri au fost serios raniti.

Acest accident nu surprinde de loc datorita locului in care s-a produs: sectorul din Calea Bucuresti situat intre Darste si podul peste fosta linie CFR Steagul Rosu. Acest loc ocupa se pare de mai bine de 30 de ani varful in top, dupa unii fiind "blestemat" fie datorita unei anomalii geomagnetice locale, fie datorita faptului ca, drumul fiind rectiliniu pe o lungime foarte mare, atentia conducatorilor auto scade si viteza de circulatie legala este frecvent depasita. Un alt loc asemanator este pasajul de pe Str. Harmanului dinspre Triaj, unde au loc accidente din cele mai greu explicabile, chiar si in conditii de trafic scazut. Un al treilea binecunoscut "loc al mortii" este Calea Feldioarei in zona cartierului Stupini. Dar sa nu uitam si sectorul din centrul civic al Bd. 15 Noiembrie. In toate aceste locatii "clasice" de accidente, nu a fost intreprins absolut nimic pentru a se mari siguranta traficului.

Iata si relatarea jurnalistica a primului accident:

Patru oameni raniti, dupa ce autobuzul in care se aflau a intrat intr-un copac

Accident, duminica dimineata, in Brasov. Patru oameni au fost raniti, dupa ce un autobuz a intrat intr-un copac, pe o strada din centrul orasului.

Foto (1)

Soferul a pierdut controlul volanului intr-o curba si s-a izbit violent de copac. Se pare ca barbatului i s-a facut rau la volan sau a adormit.
Medicii spun ca cele patru victime, soferul si trei pasageri, sunt in stare grava. Politistii spun ca accidentul s-a produs la 8 dimineata, iar in autobuz erau putini oameni, altfel ar fi fost mult mai multe victime.
Autobuzul facea curse intre gara si centrul vechi al Brasovului.

Sursa: Realitatea TV

Si a celui de-al doilea accident:

Accident grav aseara in Brasov. Conducatorul unui autobuz nu a mai putut controla vehicolul si a acrosat un taxi.

In urma impactului trei persoane din masina mica au ajuns la spital in stare grava. ?oferul autobuzului sustine ca unul dintre cauciucuri a explodat.

De asemenea, si trei pasageri din autobuz au fost usor raniti. Accidentul a avut loc pe Calea Bucuresti, cea mai circulata artera din Braaov. In taxi se mai afla si un copil care a scapat nevatamat. Pentru a afla cauzele care au dus la producerea incidentului, politistii brasoveni au deschis o ancheta.

Sursa: Realitatea TV


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jun 2008 11:04 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 131
Location: Brasov/Varsovia
Ieri dimineata a fost dus la casat si 111. A stat in depoul din Valea Cetatii aproape un an nemiscat. Aici in depou a primit si un graffiti. RIP 111


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jun 2008 21:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Si aici a fost disponibil transportul public.


Attachments:
File comment: Ultimele clipe ale unei statii. Parcajele nestingherite pe trotuar parca au anticipat acest final...
Statie Mesota - 1.jpg
Statie Mesota - 1.jpg [ 101.53 KiB | Viewed 15558 times ]
File comment: Indicatorul rotund de pe stalp a fost deja inlaturat (11.06.2008, ora 10.30).
Statie Mesota - 2.jpg
Statie Mesota - 2.jpg [ 69.94 KiB | Viewed 15558 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jun 2008 23:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Elevii nu voteaza (decat cei de cls. a 12a eventual)... deci NU merita transport. Gandirea Scripcareza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 00:07 
Veti fi foarte surprinsi sa auziti elevi care spun ca ar fi mai bine ca tramvaiul sa fie desfiintat si inlocuit cu troleibuz. La Brasov s'a facut deja pasul, acum urmeaza celalalt: "ar fi mai bine sa se desfiinteze troleibuzele si sa se inlocuiasca cu autobuze". Se intampla deja pe acolo?
Elevul cu perlele de mai sus nu era brasovean, dar sunt convins ca poate fi inclus intr'un "esantion reprezentativ" pentru tanara generatie PRO.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 11:20 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Din pacate majoritatea elevilor din ziua de azi sunt total neinteresati de mediul in care traiesc. Pt ei conteaza sa se lefaie in lux. Ce conteaza ca in ceva timp Brasovul (poate) va ajunge la fel de poluat ca Bucurestiul sau chiar mai poluat de atat? Sau ce conteaza ca autobuzele consuma in prostie motorina si aceste resurse de combustibil vor disparea in mai putin de 50 de ani? Daca ar urmari mai multi macar stirile, ar obseva ca pretul bariliului a explodat, poate astfel s-ar gandi si acestia cat de benefic e transportul electric.
Dar ce exemplu dau cei sus-pusi cand extermina tot ce se poate in materie de transport electric incepand de la linia de tramvai pana la firele retelei de a contact ale tramvaiului/troleibuzului?
Eu sunt elev si militez pt folosirea transportului electric. De aceea m-am inscris pe acest forum unde macar sunt ascultat, imi pot exprima opinia liber, iar daca gresesc sunt corectat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 12:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Ceasul Rau al transportului electric brasovean.

Inca o retea care va deveni istorie incepand din acest weekend.


Attachments:
Ceasul Rau.jpg
Ceasul Rau.jpg [ 64.26 KiB | Viewed 15496 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 12:21 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Domnul Brassovia am si eu o nelamurire avand in vedere ca poza nu e atat de clara. E reteaua troleibuzelor 7, 30 si 5 barat ce duce spre Castanilor? Sincer nu mai inteleg nimic din acest carambol :!: :!: :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 12:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
S-a aflat cumva cu ce viteze circulau cele doua autobuze implicate in accidente saptamana aceasta?

Intreb asta pentru ca, daca se dovedeste ca soferii au depasit viteza legala, ei vor raspunde penal, indiferent daca accidentul a fost sau nu datorat in principal vitezei. Depasirea vitezei legale angajeaza culpa (eventual partiala) in cazul unui accident cu urmari grave, cum au fost cele recente.

Mi se pare foarte ciudat ca nu se vorbeste de loc de viteza...
Mai putin ciudat este ca presa brasoveana (si nu numai) a avut ordin sa nu informeze despre accidente, avand in vedere promisiunile pentru extinderea traseelor RAT in Sacele si Predeal.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 12:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
paul_bv wrote:
Domnul Brassovia am si eu o nelamurire avand in vedere ca poza nu e atat de clara. E reteaua troleibuzelor 7, 30 si 5 barat ce duce spre Castanilor? Sincer nu mai inteleg nimic din acest carambol :!: :!: :!:

- la dreapta se vede reteaua lui 7 si 30 spre Rulmentul, care se va desfiinta;

- la mijloc se vad urmele fostei retele spre centru (elementi de prindere);

- in fundal si stanga este reteaua care vine de pe 13 Decembrie pe Castanilor, care se va mai pastra cel putin o vreme, pentru un sens al liniilor 1b, 5b, 7 si 30.

PS. Pe forum suntem toti colegi. Nu e cazul sa ne adresam cu formule de politete. De altfel, domnii adevarati au cam ramas doar in istorie, in aceasta tara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 12:34 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Eu unul am vazut pe Realitatea Brasov un reportaj legat de acest ultim accident. Cat despre vitezele pe care le-au avut cei 2 soferi nu am auzit niciun lucru. Ma gandesc ca soferul de pe 17 a avut ceva viteza, avand in vedere ca era ultima lui tura si calea era destul de libera. In cazul primului accident, dupa ce soferului i s-a facut rau, piciorul acestuia a ramas blocat pe pedala de acceleratie, desi sunt sanse sa fi avut si acesta viteza. Oricum daca e adevarat ce s-a scris pe www.brasovultau.ro, ca soferul a avut o criza a pancreasului cu varsaturi, atunci saracul om dus e...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 12:38 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Adica cu alte cuvinte e cazul sa ne luam ramas-bun de la ultimele linii de troleibuz? Daca e asa atunci nu mai vad rostul noii retele facuta pe bretelele ce dau inspre Grivitei si 13 Decembrie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 12:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
paul_bv wrote:
Adica cu alte cuvinte e cazul sa ne luam ramas-bun de la ultimele linii de troleibuz? Daca e asa atunci nu mai vad rostul noii retele facuta pe bretelele ce dau inspre Grivitei si 13 Decembrie...

Nu, nu inca. Nu a sosit momentul.
Quote:
reteaua care vine de pe 13 Decembrie pe Castanilor, care se va mai pastra cel putin o vreme

Toate liniile existente se pastreaza. Intr-un sens se va circula pe Toamnei-Kogalniceanu-Grivitei, in celalalt pe 13 Decembrie-Castanilor-15 Noiembrie. Doar restul retelelor inactive din zona vor dispare in aceasta faza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 13:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
paul_bv wrote:
Eu unul am vazut pe Realitatea Brasov un reportaj legat de acest ultim accident. Cat despre vitezele pe care le-au avut cei 2 soferi nu am auzit niciun lucru. Ma gandesc ca soferul de pe 17 a avut ceva viteza, avand in vedere ca era ultima lui tura si calea era destul de libera. In cazul primului accident, dupa ce soferului i s-a facut rau, piciorul acestuia a ramas blocat pe pedala de acceleratie, desi sunt sanse sa fi avut si acesta viteza. Oricum daca e adevarat ce s-a scris pe www.brasovultau.ro, ca soferul a avut o criza a pancreasului cu varsaturi, atunci saracul om dus e...

Realitatea este singurul post care si-a permis sa relateze, cu imagini, fiind post national totusi.

Si mie mi-e teama ca in cazul de pe Calea Bucuresti a fost vorba de o circumstanta agravanta datorita vitezei excesive. Asta ar explica si reactia imediata a soferului, care pur si simplu a izbucnit in plans in fata vehiculului intors de-a latul soselei cu sase benzi. Dupa cum aratau imaginile, nu pana de cauciuc ar fi cauza si derapajul efectul, ci tocmai invers: un derapaj initial putea mai degraba sa forteze pneul de pe spate pana la limita la care a cedat. Oricum, consecintele nu au fost nici pe departe atat de grave cum ar fi putut sa fie.

In cazul lui 703, este imposibil ca traiectoria vehiculului sa fi fost datorata lipsei de reactie a soferului sau blocarii pe pedala de acceleratie. Dimpotriva, in atare situatie, autobuzul ar fi avut, datorita inertiei mari si a fortei centrifuge, tendinta de a iesi spre exteriorul curbei, care este una foarte stransa, de altfel; in plus, drumul este in rampa de vreo 5%, deci iarasi era favorizata traiectoria spre stanga drumului, si nu spre dreapta. Am studiat si la fata locului si am ajuns la urmatoarele ipoteze:
- fie a ramas cu volanul tras puternic pe partea dreapta, si dupa ce nu mai era cazul, caci trecuse curba (ceeace este absolut ciudat la un sofer cu experienta, caci volanul are tendinta de a reveni singur dupa abordarea virajului - cu atat mai mult in situatia urcarii unei rampe);
- fie, mai intai a avut tendinta sa intre pe banda a doua, apoi s-a speriat sau a fost claxonat de un alt vehicul si a reactionat peste masura, revenind pe banda I, dar urcand si pe trotuar.
Faptul ca nu a franat de loc este normal: chiar constient fiind, lucrurile s-au petrecut atat de repede incat nu avea timp sa reactioneze. De fapt a pierdut pur si simplu controlul volanului, indiferent de cauza care i-ar fi putut sustrage atentia. Probabil ca viteza nu a fost foarte mare (judecand dupa faptul ca s-a oprit totusi in pom, si inca in pozitie nerotita), dar a fost suficienta pentru a se crea la oprirea brusca o deceleratie cu efecte catastrofale pentru pasageri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 14:29 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
paul_bv wrote:
Sau ce conteaza ca autobuzele consuma in prostie motorina si aceste resurse de combustibil vor disparea in mai putin de 50 de ani? Daca ar urmari mai multi macar stirile, ar obseva ca pretul bariliului a explodat, poate astfel s-ar gandi si acestia cat de benefic e transportul electric.


Poate sa fie un cinism ce zic eu acum, dar cine stie daca nu ar fi mai bine ca resursele de petrol sa se epuizeze sau ca preturile sa explodeze si mai mult? Macar asa omenirea va fi fortata sa se adapteze si sa gaseasca alte solutii sau, mai bine zis, sa se orienteze catre cele existente, dar atat de hulite si urate de catre unii. Ma refer bineinteles la troleibuze, tramavaie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jun 2008 15:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Brassovia wrote:
Si aici a fost disponibil transportul public.
Ultimele clipe ale unei statii. Parcajele nestingherite pe trotuar parca au anticipat acest final...

Inca o dovada ca forumul e citit de oameni importanti. Sper ca acestia inteleg ca nu avem nimic cu ei, ci doar cu deciziile lor, atunci cand acestea sunt contrare interesului public si conceptului de dezvoltare durabila.
Statia a fost pastrata, desi din pacate doar pentru o parte din trasee. Ba mai mult, au scos masinile care parcau pe trotuar de ani de zile si au ingradit toata zona cu stalpisori care sa impiedice accesul acestora.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 14:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Aseara (duminica 15 iunie 2008) la ora 22.16 am asistat cu inima cat un purice la o "cursa a mortii" a unui autobuz RAT. Venind pe Bulevardul 15 Noiembrie, pe linia 5 inspre Astra, soferul lui 741 (MAN articulat), aflat la ultima cursa a zilei, a vazut ca pierde verdele de la semaforul de la Patria. Ca reactie, a accelerat atingand peste 70 la ora si a intrat in intersectie in plina viteza cand semaforul deja trecuse de pe galben pe rosu.

Iata ca accidentul produs in urma cu nici o saptamana pe Calea Bucuresti nu a adus nici un pic de intelepciune in plus. O mare vina poarta si controloarele de trafic din cabinele de urmarire, care "acopera" de ani de zile comportamentul soferilor la ultimele curse ale zilei (care nu de putine ori am avut ocazia sa constat ca se executa mai repede decat in grafic, in mare viteza, fara a lua calatori, sau chiar deloc).

Asa ca nu m-as grabi sa numesc accidentul recent "un ghinion al soferului". Mai degraba este vorba de ceva care trebuia sa se intample, problema fiind doar de timp. Dupa cum tare ma tem ca, din pacate, vom asista tot mai des la astfel de incidente. Recentul anunt, ca RAT angajeaza soferi, oferindu-le acestora salarii mizerabile, dar obtinerea categoriei D in conditii facile, imi intareste aceasta temere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 17:36 
Brassovia wrote:
Recentul anunt, ca RAT angajeaza soferi, oferindu-le acestora salarii mizerabile, dar obtinerea categoriei D in conditii facile, imi intareste aceasta temere.

Am vazut anuntul si am remarcat ca intr-adevar erau niste salarii incredibil de mici, dar nu mai gasesc anuntul... :roll:

TurSib wrote:
Oferim: 1000-1400 lei net + tichete de masa pentru conducator autobuz, 1100-1500 lei net + tichete de masa pentru
conducator troleibuz, in functie de prestarea orelor suplimentare / de sambata-duminica.

Poti posta anuntul, poate pentru o comparatie?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 17:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Salariile ca salariile... omitem insa un lucru. Cu ce merg autobuzele? Avand in vedere ca nu exista senzori pe autobuze, computere la pompa sau camere de luat vederi... deci exista si metoda de a se rotunji binisor salariul. Si cum toti fura, de la sofer si pana la director... nu o sa observe nimeni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 21:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Se pare totusi ca in interiorul sediilor/garajelor RAT s-au montat camere de luat vederi pentru supraveghere.

Cei mai buni soferi ai RAT pleaca sau au plecat deja in transporturi internationale. Vin in locul lor, ca si in anii 70, agricultori carora li se da categoria D. Probabil si acestia spera ca dupa incheierea contractului de fidelitate vor pleca macar pe vreo duba undeva. Trist, foarte trist.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jul 2008 23:06 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Se pare ca MAN-ul articulat cu nr de parc #689 ce a fost implicat in accidentul de pe Calea Bucuresti, a revenit in circulatie. L-am vazut chiar azi pe linia 1.
Ma bucur ca l-au reparat mai repede decat as fi crezut :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 22:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Acum nici o saptamana, un nou accident de duba, de data aceasta langa Brasov, accident care putea avea consecinte cu mult, mult mai grave. Intamplarea face ca am trecut pe la "locul faptei" la scurt timp dupa producere. Cateva observatii mai jos.

http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora- ... buz-11.htm

1. Duba , care circula intre Brasov-Barlad-Falciu, avea pasageri si in picioare. Acestia au fost principalii accidentati, intrucat au fost proiectati spre parbriz la momentul impactului. Din fericire, soferul a apucat sa franeze putin, evitand o tragedie mult mai mare.

2. Duba a intrat in laterala autocamionului, si nu invers. Autocamionul nu avea prioritate, dar pentru a ajunge in locul impactului a trebuit sa traverseze 3-4 benzi de circulatie. Deci, avand in vedere ca pe sectorul respectiv exista restrictie de viteza si buna vizibilitate, soferul dubei ar fi trebuit sa observe din timp gestul inconstient al camionagiului. Totusi, n-a facut-o - ceeace arata ca probabil avea mult peste viteza legala, fapt absolut "normal" pentru o duba.

3. Biletul dubelor nu numai ca nu contine asigurare, dar firma respectiva n-a mai vrut sa dea banii inapoi, desi cursa s-a incheiat brusc dupa nici 10 km. Interesant ca la filmarile TV, oamenii din duba au sesizat corect toate magariile din transportul cu dube, dar doar fiindca s-a intamplat un accident, si tocmai lor. Atat timp cat nu e afectat direct si personal, romanul inghite cu placere orice *****. Daca n-ar fi asa si toata lumea s-ar scandaliza, autoritatile ar fi pana la urma nevoite sa aplice totusi Legea 92.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 23:19 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Acest post ar trebui incadrat intr-un topic creat soferilor de autobuz, dar cum nu exista, iar cei de la RAT Brasov nu si-au dat acceptul sa-mi activez contul pe forum-ul patronat de acestia, imi spun oful in cadrul acestui topic.
In jurul orei 21:30 - 22:00 in intersectia de Faget, autobuzul MAZ cu numar de parc #657, ce se afla pe linia 29 a fost pe punctul de a produce un accident extrem de grav. Domnul sofer a intrat pe breteaua ce da inspre Rulmentul (vinea de la gara) cu o viteza incredibila si desi se afla o fetita in jur de 11 - 12 ani PE TRECERE :!: acesta nu a incetinit, iar fetita a fost nevoita sa se arunce inapoi pe trotuar sa nu moara strivita sub autobuz.
De aceea incerc sa atrag atentia asupra acestui fapt, iar cei din regie care citesc acest forum sper ca vor lua masurile necesare pentru a pedepsi astfel de soferi ce pot deveni niste ucigasi.
Este absolut revoltator si nu este singurul caz din Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Aug 2008 01:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Aceste "bretele de dreapta" se pare ca au fost create special in Brasov pentru a oferi soferilor maniaci sansa de a nu mai acorda prioritate pietonilor. Faptul ca pe ele lipseste orice semaforizare, iar raza mare de curbura permite circulatia cu viteze neadecvate, va conduce inevitabil nu numai la accidentarea pietonilor, dar si a vehiculelor ce au prioritate. Cioburile de parbriz omniprezente in astfel de bretele tin loc de orice concluzie. Multe din ele au si vizibilitate proasta. Securitatea rutiera inseamna (in Europa civilizata) si o conformare de tip preventiv a elementelor geometrice ale strazii. Asa incat potentialul infractor sa nu fie favorizat in producerea unui eveniment tragic.


Consider ca alaturi de soferii "luati de val", sunt tot atat de vinovati moral cei ce au proiectat si cei ce au aprobat introducerea sub aceasta forma a bretelelor de dreapta in zone foarte dens circulate de pietoni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Aug 2008 11:08 
Aceeasi situatie este si la Iasi, unde pe langa verdele intermitent pentru viraj la dreapta s'a inventat si cel pentru mers inainte in unele intersectii. Bizonul accelereaza si-l doare undeva de pietoni. Clasic, cand bizonului ii dai prea multa libertate.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 501 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group