TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 08:38

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Fri 20 Feb 2015 10:12 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Au rămas urmele primului tramvai.....

Image

Braşov....str.Lungă, în 1902, cu intrarea dinspre actuala N.Iorga (dinspre dreapta). Unde sunt căruţele (de pe dreapta) era acel loc de "târg şi paradă" de vis-a-vis de actuala casă a Armatei"...... Pe stânga şinele tramvaiului......
Poza nu-mi aparţine, este din cuprinsul "net-ului"....


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Feb 2015 10:18 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Image

Braşov 1916, str.Lungă, la "Mielul Alb", după încgeierea bătăliei de la Bartolomeu, trupe austriece urcând spre Piaţa Sfatului....... Din nou linia tramvaiului în imagine.
Poza nu-mi aparţine, e de pe "net".....


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Feb 2015 10:37 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Image

O imagine datată 1924, Leopold Adler, cu Fabrica de Bere CZELL din Dârste (deşi pe poză mai văd o semnătură H. Lehmann)...
Dacă priviţi cu atenţie la imagine, veţi vedea şinele de tramvai pe mijlocul străzii, unde este peretele casei ce astăzi este la str, Garii......în imagine str. Gării nu există, fiind o grădină, cu gard la C. Bucureştiului.
La acea vreme ieşirea din gară se făcea pe străduţa ce merge şi azi paralel cu linia (spre Predeal) şi se conecta la C. Bucureştiului la primele case de lângă actualul pod Dărste (cel ridicat în 1960).......
Poza este de pe imensitatea "net"-ului....


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Sep 2015 19:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
De aur. Si vremurile si sursa: Biblioteca Centrala Universitara Cluj Napoca.

http://dspace.bcucluj.ro/handle/123456789/40651


Attachments:
BCUCLUJ_FCS_ILUSTR_3525.jpg
BCUCLUJ_FCS_ILUSTR_3525.jpg [ 578.59 KiB | Viewed 10291 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Sep 2015 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Noua.

http://dspace.bcucluj.ro/jspui/handle/123456789/40436


Attachments:
BCUCLUJ_FCS_ILUSTR_3215.jpg
BCUCLUJ_FCS_ILUSTR_3215.jpg [ 471.96 KiB | Viewed 10291 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 18 Oct 2015 10:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Prezentarea Trenului Galben in "Tren Magazin".


Attachments:
Satulung.pdf [6.25 MiB]
Downloaded 275 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Mar 2016 11:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Ferencz Jozsef ter :)


Attachments:
Kronstadt-Brasso.jpg
Kronstadt-Brasso.jpg [ 192.38 KiB | Viewed 9925 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 25 Jun 2016 13:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Statia "Promenada".


Attachments:
Promenada Brasov.jpg
Promenada Brasov.jpg [ 127.94 KiB | Viewed 9896 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Dec 2016 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Gara Noua.
Acceasi imagine dar in alb negru a mai fost postata de Alex D acum cativa ani.


Attachments:
Gara Noua.JPG
Gara Noua.JPG [ 164.38 KiB | Viewed 9865 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Jan 2017 14:15 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
O poza extrem de rara, dar din pacate deteriorata din zona parcului cu linia trenului suburban, preluata de pe http://www.fortepan.hu.
Se pare ca poza a fost realizata de fotograful Erdelyi Mor in anul 1908 si apartine acum de Muzeul de geografie al Ungariei.


Attachments:
MAGYAR FÖLDRAJZI MÚZEUM  ERDÉLYI MÓR CÉGE.jpg
MAGYAR FÖLDRAJZI MÚZEUM ERDÉLYI MÓR CÉGE.jpg [ 146.25 KiB | Viewed 9829 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 Jan 2017 18:48 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Datarea pozei este corectă, deoarece la vremea aceea stație ”Promenadă” avea un dispozitiv de două linii numai, ulterior pomii din stânga au fost scoși și construită a treia linie (spre actualul Hotel Capitol); până la desființare a rămnas cu trei linii....
Și într-adevăr este rară poza..... Nu a fost prezentată de multe ori; eu cred că o văd a doua sau a treia oară.....

Mai am o întrebare.... Are cumva cineva, pe undeva o imagine cu intrarea tramvaiului din parc pe ”Mureșenilor”, unde la această ramificație mai era o bucată de linie de 100 metri distanță, care intra între Rectorat și actuala clădire a Școlii nr. 6 ??? Din ce mi-aduc aminte linia ieșea din linia ce mergea spre Bartolomeu cam pe unde este intrarea laterală (dinspre parc) a Casei Armatei (la ora aceea Casa Armatei nu exista).... Linia scurtă servea probabil ca linie de Poștă... Pe teren a fost puțin timp (3-5 ani).....


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Jan 2017 21:31 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Surprinzator, dar nu a fost niciodata postata aici (carte postala inainte de 1908)


Attachments:
1908.jpg
1908.jpg [ 116.48 KiB | Viewed 9798 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 31 Jan 2017 12:55 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Carte poștală din 1912 cu linia tramvaiului prin Dârste. În spatele fotografului este încălecarea de linie cu linia CFR-ului Predeal-Brașov. Sursa, dacă nu mă înșel este ”Hungaricana””.....


Attachments:
Dirste-Brasov-1912.jpg
Dirste-Brasov-1912.jpg [ 205.29 KiB | Viewed 9765 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 31 Jan 2017 13:03 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Stația Dârste a tramvaiului anii 1930, de data asta... Imaginea este o copie a unei poze utilizată de noi la vremea expozițiilor ”Mocănița 2001-2006” de la Sfântu Gheorghe (CV). Puțin mai jos, pe stânga pozei, este fabrica de bere, iar pe dreapta secția de spirtoase (era).....


Attachments:
Darste 1930.jpg
Darste 1930.jpg [ 221.84 KiB | Viewed 9764 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Feb 2017 21:23 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Linia din dreapta ar trebui sa fie linia tramvaiului galben ce se indrepta pe langa vila Czell si fermele fabricii de bere spre gara Noua.
In poza "Darste 1930", este doar o iluzie ca s-ar mai desprinde o linie spre stanga imaginii? Daca nu, unde ducea aceea linie?
Din cate stiu eu (undeva mai in fata spre drepata acestei imagini) ar fi trebuit sa fie inca o incrucisarea, de data asta cu linia industriala ce lega sectia lichioruri cu fabrica de bere.
Banuiesc ca aceasta incrucisare era chiar cu linia industriala ce se vede in partea drepta jos in poza lui Adler/Lehmann, postata de Leinad pe 20 Februarie 2015, cam pe locul chioscului de ziare din statia lui 17 barat, Aurora.
In arhivele din Freiburg se mai gasesc cateva poze cu aceasta linie industriala, din pacate doar in interiorul fabricii, fara a arata si incrucisarea.
Singura poza pe care personal o stiu legata de incrucisarea liniilor (industriala cu tramvaiul) este aceasta "https://orasulmemorabil.ro/fabrica-czell-darste/".


Attachments:
004m.jpg
004m.jpg [ 155.5 KiB | Viewed 9730 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Feb 2017 10:59 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Poza ”Dârste 1930” : e aici numai o linie de ”garaj” pentru tramvai, aici putându-se face încrucișarea între un tramvai ce venea de la Satulung și unul dinspre oraș......
Ce se vede în poză este începutul liniei de ”garaj” cu macazul dinspre Săcele și de continuăm a privi cu ochii minții, în spatele nostru ar fi al doilea macaz (dinspre oraș) care readună liniile într-una singură ce o ia spre ”Noua”......


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Feb 2017 11:31 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
La poza asta ”Dârste 1900” tramvaiul în stație este aproape de macazul spre oraș și după cum se poate observa este mult mai aproape de fabrica de bere, tramvaiul din imagine merge spre Noua/oraș......
De la acest macaz, ceva mai jos (stânga) ar trebui să fie acea întretăiere cu cu linia scurtă de legătură dintre ”bere” și ”lichior și care ai văzut-o în acea imagine de pe ”Orașul Memorabil”, dar pe acea imagine (un fel de litografie) nu este corectă cu adevărul, deoarece tractarea vagoanelor de la ”lichior” la ”bere”, peste drum (C.Bucureștiului), se făcea cu tracțiune animală, până la desființarea acestei ”linii industriale”, ca mai apoi vagoanele înlocuite cu remorci să fie trecute peste drum tot cu tracțiune animală și mai apoi cu tractoare (după anul 1959-60, după scoaterea completă a tramvaiului) și până la închiderea secției ”lichior” la început de 1990.
Linia ”industrială” din interiorul fabricii de bere, intra în fabrică din gara Dârste, din linia ce mergea la platforma IFET-ului (ce exista până-n 90 în stânga gării de stăteai cu fața la liniile Predeal-Brașov.
Această linie a IFET-ului era ceea ce mai rămăsese dintr-o veche linie industrială ce venea de la ”Steagu”/ fostă Astra, peste câmp (pe sub -la un moment dat) acel funicular al UABv, intra la ”Jenți” , făcea o curbă spre C.Bucureștiului în curtea ”Jenților” și se apropia de C. Bucureștiului pe lângă gardul dinspre fermele fabricii de bere și trecea la nivel (cu barieră) C. Bucureștiului, urcând panta spre gara Dârste (prin stânga gării) prin spatele fostului IDMS. Această linie a fost demolată total (rămânând numai platforma IFET-ului), atunci când s-a făcut pregătirea construirii IDMS-ului....
În curtea fabricii de bere, deoarce spațiul era destul (și este și acum) de îngust, liniile intrau paralel și pentru a ieși la ”lichior” în loc de macaz sau orice altceva, aveau o ”placă turnantă” pe care erau urcate vagoanele, întoarse cu 90 grade și tractate pe linia spre ”lichior”.
La un moment dat se vede pe niște poze o linie ”moartă” la capătul secției ”butoaie/spălare sticle” dinspre fosta poartă unu (principală) a fabricii de bere. Linia moartă este ceea ce a rămas din scoaterea liniei de peste șosea de la ”lichior”.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Feb 2017 11:46 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Aici, acea linie ce mai trecea drumul..... Rampa este a secției butoaie, dar azi secția se prelungește spre Biserica din Dârste (ce se vede puțin aici,în marginea dreaptă a pozei) cu secția ”sticlărie”.......


Attachments:
1924 bere Czell in curte.jpg
1924 bere Czell in curte.jpg [ 26.64 KiB | Viewed 9741 times ]
Bere Czell inainte 1924 Leopold Adler.jpg
Bere Czell inainte 1924 Leopold Adler.jpg [ 75.62 KiB | Viewed 9741 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Feb 2017 12:01 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Accesul la calea ferată a fabricii de bere nu a avut nimic în comun cu tramvaiul Satulung - Brașov, înafara incrucișării de linie de la fabrică.
Atașez o copie de la Arhivele Statului a unui calc cu traseul liniei în fața fabricii de bere Czell de la 1890.......de la începutul construcției.... Traseul este linia roșie întreruptă și cu puncte.


Attachments:
Traseu tramvai 1890-21.02.2013 004.jpg
Traseu tramvai 1890-21.02.2013 004.jpg [ 735.58 KiB | Viewed 9741 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Feb 2017 21:42 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Cam asa arata zona din reconstituirea mea (alaturi de pozele vazute si amintirile mele + ale oamenilor care au avut legatura cu zona aceasta).
Astept comentarii, in caz ca ceva nu este corect in reprezentarea mea.


Attachments:
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 191.26 KiB | Viewed 9723 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Feb 2017 22:09 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Seby wrote:
In arhivele din Freiburg se mai gasesc cateva poze cu aceasta linie industriala, din pacate doar in interiorul fabricii, fara a arata si incrucisarea.

La cele doua poze postate de Leinad pe data de 2 februarie 2017 m-am referit.
Pe langa acestea mai exista si aceasta poza, care daca ar fi fost facuta 100-150 metri mai inspre fabrica si spre dreapta, incrucisarea cu linia industriala ar fi fost probabil vizibila.
"https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=23318&id=3092060&screenbreite=1920&screenhoehe=1040"

Leinad wrote:
La poza asta ”Dârste 1900” tramvaiul în stație este aproape de macazul spre oraș și după cum se poate observa este mult mai aproape de fabrica de bere, tramvaiul din imagine merge spre Noua/oraș......
De la acest macaz, ceva mai jos (stânga) ar trebui să fie acea întretăiere cu cu linia scurtă de legătură dintre ”bere” și ”lichior și care ai văzut-o în acea imagine de pe ”Orașul Memorabil”, dar pe acea imagine (un fel de litografie) nu este corectă cu adevărul, deoarece tractarea vagoanelor de la ”lichior” la ”bere”, peste drum (C.Bucureștiului), se făcea cu tracțiune animală, până la desființarea acestei ”linii industriale”, ca mai apoi vagoanele înlocuite cu remorci să fie trecute peste drum tot cu tracțiune animală și mai apoi cu tractoare (după anul 1959-60, după scoaterea completă a tramvaiului) și până la închiderea secției ”lichior” la început de 1990.


Reprezentarea cartii postale (litho) de la inceput de secol este foarte "romantica", din aceasta cauza am spus ca ea are doar legatura cu respectiva incrucisare. Din ce stiam si eu, tractiunea animala era facuta cu bivoli, dar totusi nu ar fi fost posibil ca sa fi fost facuta si cu locomotive?


Attachments:
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 110.21 KiB | Viewed 9722 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Feb 2017 22:12 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Corectă reconstituirea, cu observația (din ce rețin și eu și din alte surse), că acea linie ce intra la ”lichior” ( până-n anii 60, secolul trecut, la demolarea totală a tramvaiului) nu avea o ”curbură” așa de accentuată (spre stânga) la intrarea la ”lichior”, deoarece ea venea pe dreapta halei de la ”lichior”, cum priveai cu fața spre poarta de la „lichior” și cu spatele spre ”bere”.....Din ce-mi aduc aminte și rampa de încărcare la ”lichior” era pe dreapta halei, spre gardul către fosta casă Czell (ulterior cantină, etc, azi o ruină a nu știu cui....).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Feb 2017 22:42 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Răspund mesajului, public, Seby și ceilalți colegi de forum, imaginea ultimă de sus cu o bucată din C.Bucureștiului aproape de ”Bere CZELL” poate fi datată undeva la 1920, DAR până-n 1930-32, când s-a făcut pietruirea (cu piatră cubică) a Căii Bucureștiului, iar plantarea de plopi prin 1935-1936...secolul trecut, plopi care n-au avut NIMIC de-a face cu așa-zisa protecție ”termică” a drumului (umbrirea drumului), atunci când frații Czell își duceau cu carul butoaiele de bere în Brașov: de ce ? Fiindcă de la înființare ((((((((((scurt istoric de pe net.........Fabrica a fost înfiinţată în 1892 când concernul Friedrich Czell şi Fiii a cumpărat distileria Dârste şi a construit o nouă fabrică de bere. La înfiinţare, fabrica producea doar 14.000 de hectolitri pe an, aceasta cantitate fiind produsă acum în doar câteva zile. Afacerea a înflorit într-o asemenea măsură încât Alexandru Petit consemna în Monografia Braşovului din 1922 creşterea numărului de angajaţi la 130, precum şi creşterea productivităţii anuale de bere şi malţ la 40.000 de hectolitri şi respectiv 80-90 de vagoane.
Odată cu naţionalizarea din 1948, Fabrica de bere şi băuturi alcoolice Dârste şi-a schimbat numele în „Aurora”. De atunci, fabrica a trecut printr-un proces continuu de retehnologizare şi dezvoltare, care a dus la mărirea capacităţilor de producţie, mecanizarea şi automatizarea proceselor tehnologice. Între anii 1965 şi 1971, au fost produse diferite tipuri de bere blondă, brună şi Porter. După 1980, mărcile de bere au fost diversificate prin trecerea la fabricarea mărcilor Poiana sau Piatra Craiului şi a mărcilor de bere superioară Aurora (Bucegi), Bârsa (Valea Prahovei) şi Cerbul (Carpaţi). În plus, a început fabricarea berii Ciucaş, care beneficia de o cerere importantă pe piaţă. În anul 1995, fabrica Aurora SA a devenit, prin privatizarea prin metoda MEBO, o companie cu capital privat, integral 100% romanesc.
În 2004 Aurora SA a fost achiziţionata de către grupul SABMiller devenind parte integrantă din Ursus Breweries. La fabrica din Braşov se produc acum patru branduri de bere – Ciucaş, Ursus, Timişoreana şi Azuga – cu doar 206 angajaţi.
Ursus Breweries are un portofoliu diversificat de mărci internaţionale şi româneşti : Peroni Nastro Azzurro, Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft (MGD), Grolsch, Ursus, Redd`s, Timisoreana, Ciucaş, Stejar, Azuga. În prezent, Ursus Breweries deţine 3 fabrici de bere în Braşov , Buzău şi Timişoara şi o mini-facilitate de producţie în Cluj. Compania îşi desfăşoară activitatea prin punctele de lucru din Cluj-Napoca, Timişoara, Buzău, Braşov şi Bucureşti. .......................autor Ovidiu Vranceanu/bizbrasov.ro 17.09.2012..............))))))))
Deci din 1892 (contemporan cu începutul tramvaiului Săcele-Bartolomeu) Czell și-a transportat berea fără umbra plopilor Căii Bucureștiului, până-n 1935-36.....


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Feb 2017 22:55 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Leinad wrote:
Răspund mesajului, public, Seby și ceilalți colegi de forum, imaginea ultimă de sus cu o bucată din C.Bucureștiului aproape de ”Bere CZELL” poate fi datată undeva la 1920, DAR până-n 1930-32, când s-a făcut pietruirea (cu piatră cubică) a Căii Bucureștiului, iar plantarea de plopi prin 1935-1936...secolul trecut, plopi care n-au avut NIMIC de-a face cu așa-zisa protecție ”termică” a drumului (umbrirea drumului), atunci când frații Czell își duceau cu carul butoaiele de bere în Brașov: de ce ?


Conform descrierii de pe site, poza ar fi facuta pana in anul 1924, deci datarea dvs. 1920 este corecta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Feb 2017 22:58 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Attachment:
Darste 25.06.1967.jpg
Darste 25.06.1967.jpg [ 250.7 KiB | Viewed 9719 times ]


Deși nu mai avem nimic de la tramvai, aici în imagine,, rămâne locul pe unde intra spre Noua..... cam pe unde este băncuța pe care stă o persoană la dreapta imaginii....
Ce se vede bine bine, aici este VECHEA POARTĂ UNU a fabricii de bere, pe unde ieșea acea linie cu vagoanele trase de boi...
Și pentru aducere aminte, așa arăta ”actualul” pavilion administrativ....parter cu acoperiș simplu în două ape; ulterior prin 80 și ceva a fost supraetajat și arată așa cum este astăzi.......


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Feb 2017 10:31 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Leinad wrote:
Deși nu mai avem nimic de la tramvai, aici în imagine,, rămâne locul pe unde intra spre Noua..... cam pe unde este băncuța pe care stă o persoană la dreapta imaginii....
Ce se vede bine bine, aici este VECHEA POARTĂ UNU a fabricii de bere, pe unde ieșea acea linie cu vagoanele trase de boi...
Și pentru aducere aminte, așa arăta ”actualul” pavilion administrativ....parter cu acoperiș simplu în două ape; ulterior prin 80 și ceva a fost supraetajat și arată așa cum este astăzi.......


Aceasta este poza care m-a facut sa datez ca linia este desfiintata inainte de 1967. Am vazut ca aceasta datare a fost facuta si ca 1970 pe alte forumuri, dar poza aceasta ii contrazice.

Leinad wrote:
Corectă reconstituirea, cu observația (din ce rețin și eu și din alte surse), că acea linie ce intra la ”lichior” ( până-n anii 60, secolul trecut, la demolarea totală a tramvaiului) nu avea o ”curbură” așa de accentuată (spre stânga) la intrarea la ”lichior”, deoarece ea venea pe dreapta halei de la ”lichior”, cum priveai cu fața spre poarta de la „lichior” și cu spatele spre ”bere”.....Din ce-mi aduc aminte și rampa de încărcare la ”lichior” era pe dreapta halei, spre gardul către fosta casă Czell (ulterior cantină, etc, azi o ruină a nu știu cui....).


Mai este o greseala in reconstituirea mea, pe care am observat-o dupa. Chiar daca strada Garii (Darste) am considerat-o in imaginea ca nu exista ,am gasit dupa aceea o poza in care pare ca totusi exista o cale directa de acces de la gara Darste pana in Calea Bucurestiului ("https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=23318&id=3091961&screenbreite=1920&screenhoehe=1040.


Attachments:
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 195.82 KiB | Viewed 9710 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 05 Feb 2017 11:01 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Toți cei care priviți (și Seby) această ultimă imagine de sus (de pe ”Landesarchiv...) luată dinspre gara Dârste spre C.Bucureștiului, la acea vreme..... Cu atenție privit și cu luarea în considerare a amănuntelor, veți remaraca faptul că există o depărtare față de peretele casei vecină cu biserica (acea casă cu peretele alb, care perete azi este în actuala str. Gării Dârste, ca limită de proprietate) și intrîndul, ”drumeag” de intrare spre ”bere”.... Acest intrând poate fi calea de acces chiar în curtea din spate a fabricii, DEOARECE, lățimea actualei străzi a Gării corespunde cam cu o lățime din cele două ”grădini” ce despart casa de lângâ biserică, de curtea fabricii...... Dar, privește/priviți cu atenți o poză din 25.02.2015 intitulată ”Dyrste” sub semnătura ”L. Adler 1924” vei observa două garduri pânâ-n curtea fabricii... Asta mă duce cu gândul la faptul că poza din spatele fabricii prinde o intrare ”din spate” dinspre gară în incinta (curtea de atunci) a fabricii de bere.... Ca poziție actuală a fotografului de atunci, acesta ar fi stat la vreo 15 metri mai spre oraș față de unde iese acum strada gării în linia ce azi intră spre bere (și fosta platformă IFET-opusă peroanelor gării) și strada face aici o curbă strânsă spre podul actual Dârste ca apoi să poată trece peste această linie spre platforma actuală ce ține până la clădirea gării......


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Feb 2017 13:37 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Referitor la problema discutată în posturile anterioare, legată de situația tramvaiului Satulung-Bartolomeu, trebuie să vin (pentru corecta informare a cititorilor) cu o ERATĂ......
Pe poza satelitară, cu ”reconstituirea” traseului acelei linii industriale dintre ”bere” și ”spirtuoase/lichior”, care întretăia linia tramvaiului la Dârste, traseul ”reconstituit” de tine ”Seby” este TRASEUL CORECT (eu am apreciat greșit că ar fi intrat la ”lichior” pe actuala poartă și ar fi fost pe dreapta halei spre gardul către ”vila Czell”).
Nu, linia, repet, este corect reconstituită.
Linia ieșea de la ”bere” pe vechea (și fosta) poartă unu (aceea care se vede în poza ”Dârste 1967” cu femeia și bărbatul din cadru) și chiar la ieșirea pe poartă, făcea o curbă destul de accentuată către stânga (către Săcele - dacă stai cu spatele la ”bere”) și traversa C. Bucureștiului, întretăind linia tramvaiului și se pare că (după mai multe mărturii) că acestă linie întretăia linia tramvaiului imediat după macazul dinspre Noua. Linia nu intra pe actuala poartă la ”lichior” ci prin una mai mică mai spre Săcele cu câțiva metrii, poartă ce se situa cam la capătul spre Săcele al ”gogoșeriei” din actuala stație de autobuz, poarta mare ce este astăzi fiind dintotdeauna pentru acces”auto”.
După ce linia intra la ”lichior” după clădirea cu coșul înalt, din cărămidă, făcea și o curbă spre stânga (Săcele) și se oprea sub deal (nu sunt sigur dacă nu ajungea până la fosta secție de ”parchet” așa cum o știu bătrânii din Dârste).
Stația Dârste, a tramvaiului, după ultimele informații, după naționalizare, când a preluat-o CFR-ul, a fost mutată cu vreo 300 de metrii mai spre Noua, unde se ieșea mai la lărgime din str. I.Meșotă și s-a putut lua teren de la fosta fermă a fabricii de bere, nemaipunându-se de acum problema de expropiere; era a statului acum, s-a luat teren din fermă și s-a dat la CFR, pentru stația Noua la tramvai, care a rămas așa până la desființare în 1960..... Stația a fost mutată în anii 48 deoarece, după normațivele de siguranță ale CFR-ului și datorită creșterii traficului pe drumul din Dârste, nu mai corespundea normativelor (de remarcat că și atunci erau foarte stricți la problemele de siguranță). Stația a fost unde este acum stația de benzină din Noua, de str. Lacurilor.
Linia ”bere-lichior”, conform adevărului faptic, a fost scoasă în anii 1930-32 odată cu pietruirea de către suedezi, a Căii Bucureștiului, pietruire ce s-a făcut până la ieșirea din oraș și care spre Săcele s-a prelungit până la Turcheș. Am făcut o eroare când am asimilat demontarea liniei cu remodelarea intrării în Brașov, dinspre Predeal, dată la care s-a construit podul Dârte, în 1960.....


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 26 Feb 2017 12:06 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Din cartea "Medicina in Orasul Stalin, ieri si astazi" de A. Huttmann si G. Barbu (1959), la pagina 137 in figura 165, Policlinica Uzinelor Steagul Rosu.
Era situata aproximativ in zona actualei parcari unde se tine/tinea targul de vechituri, pe strada Poienelor.


Attachments:
DSC_0048.JPG
DSC_0048.JPG [ 153.94 KiB | Viewed 9660 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 26 Feb 2017 13:37 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
La ”vechiul cap de linie Steagul Roșu”, oare de ce mi-aduc aminte de clădirea Policlinicii Steagu, de culoare verde (un verde pal), dar pe partea spre liniile de trolebuz și stația de Săcele, era un balcon ”mai lung” (din ce-mi revine în memorie privind clădirea din poză).....
Peste drum de ”Policlinică” era un mic părculeț, după care venea pista/peronul pentru mașina de Săcele, apoi o clădire îngustă (gen biscuite pe dungă) cu case de bilete/dispecer și-o ”sală de așteptare” și apoi câteva (spre gardul lui ”Steagu”) peroane pentru ”trolee”.....
Clădirea a fost demolată, din ce mi-aduc aminte, la vremea la care a fost ridicată actuala Policlinică ”Steagu”....... Anii 70..... Dar caut să obțin niște ”amintiri” mai exacte....


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group