TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 07:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: Sat 18 Mar 2017 21:04 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Carte postala + detaliu marit.
Intersectia strazilor Vlad Tepes-15 Noiembrie - Nicolae Balcescu


Attachments:
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG [ 148.28 KiB | Viewed 5972 times ]
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 117.36 KiB | Viewed 5972 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Mar 2017 15:42 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Revenind la poza cu ”Policlinica Steagul Roșu”.... Doresc să mai aduc mici completări (pe această cale mulțumesc unei bune cunoștiințe pentru reîmprospătarea amintirilor, din discuția cu acesta)....
Imaginea din cartea în care apare poza este așa cum arăta inițial clădirea... Ulterior a fost modificată și i s-a adăugat un etaj....Așa se face că pe lateralul dinspre capul de linie al autobuzelor/trolebuzelor (chiar la str. Poenelor era stația pentru Dâmbul Morii/Predeal...venea părculețul, apoi stația de Săcele....; urma clădirea micuță a dispeceratului și după clădire venea pista pentru trolee, prima fiind aceea pentru linia 3 apoi aceea pentru linia 5 și 7), a apărut acel balcon pe care mi-l amintesc....
Clădirea policlinicii, a fost demolată târziu, 1988-89, împreună cu trei case de lângă ea și întreaga suprafață este acum parte a platformei unde se ținea talciocul, practic parcarea de vis-a-vis de ”actuala cantină” UABv..... La acea dată era deja ridicată noua policlinică de pe actualul amplasament, capul de linie Saturn.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 Apr 2018 09:25 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
O raritate gasita pe https://www.delcampe.net .....


Attachments:
Darste.jpg
Darste.jpg [ 98.54 KiB | Viewed 5775 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Apr 2018 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Poza 1 - tot de pe https://www.delcampe.net .....
Poza 2 - de pe https://www.facebook.com/242642882759802/photos/a.242648019425955.1073741828.242642882759802/494735850883836/?type=3&theater


Attachments:
186_001.jpg
186_001.jpg [ 80.9 KiB | Viewed 5639 times ]
28796054_1435199386608735_8895376156237234176_o.jpg
28796054_1435199386608735_8895376156237234176_o.jpg [ 95.07 KiB | Viewed 5639 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 05 May 2018 07:25 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Tot din categoria cartilor postale mai rare cu acest subiect ( https://www.delcampe.net)


Attachments:
Noa.jpg
Noa.jpg [ 43.29 KiB | Viewed 5576 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 07 May 2018 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Aceeasi sursa ca si pana acum (https://www.delcampe.net).
Carte postala scrisa si expediata in octombrie 1909.


Attachments:
001.jpg
001.jpg [ 93.95 KiB | Viewed 5518 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Dec 2018 15:01 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
O raritate......Intersecția căii ferate Dârste-Predeal cu linia tramvaiului Satulung-Bartolomeu..... O sectiune din imaginea completă......
În stânga celor două linii paralele, zona de mijloc ușor spre dreapta, construcția albă, cantonul ce asigura barierele și semafoarele pentru tramvai....
Mai spre stânga se vede podul peste Timiș pentru tramvai și după el, paralel, podul drumului de Săcele, ieșirea din Baciu către Dârste...
În centru, partea de sus (apare trunchiată din cauza secționării) cariera de piatră din Baciu , iar șirul de case de la mijloc spre stânga este cel al (și) actualei ”țigănii” de aici....
De asemenea din dreptul semaforului din prim-plan spre stânga până la jumatea podului de tramvai peste Timiș se vede un arboret după care spre stânga ușor oblic în urcare, pleacă linia ”șantului” (în limbaj al locului) adică acel mal de pământ , ”val de apărare” al cărui distrugător a fost fostul primar Lața (prin 93-95), care a vândut aici primele loturi de pământ și a aprobat demolarea/nivelarea acestui ”val” de apărare, deși fostul profesor de matematică Gabi Crăciun, băștinaș al locului (plecat la stele prin 2000), cu câțiva prieteni s-a bătut, fără succes însă, pentru păstrarea și conservarea acestui val; nu știu dacă s-a făcut vreodată, vreo ridicare arheologică aici..... Interesele financiar-imobiliare au învins......
Imaginea este luată de un soldat german în 1943 (să-i mulțumim , acolo unde-o fi pentru colecția de imagini lăsată în drumul lui spre infernul din Rusia)....
Sursa: Colecția G.Hilohi, în Monografia ”Calea ferată suburbană Brașov-Satulung”, apărută acum cca. o săptămână, 287 de pagini lucioase, format mare (să-i spun tip ”caiet studențesc”), preț 270 lei.
Merită, cu prisosiință !!!....O sursă de informație, forte bine și-n amănunt documentată.... Mulțumesc autorilor !!!!


Attachments:
Gara Darste 1943-1-2.jpg
Gara Darste 1943-1-2.jpg [ 110.82 KiB | Viewed 5080 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jan 2019 15:13 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
În primul rând, UN AN NOU cu bine și sănătate tuturor !!!!

Știați ??? Sau nu știați ??? Între inaugurarea din 1892 a tramvaiului și 1897, timp de cinci ani, tramvaiul a avut la RUDOLFSRING după macazul ce deriva linia spre Bartolomeu (pe strada Lungă), în curba spre stânga spre Piață (str. Vămii) un al doilea macaz ce scotea o linie spre vest de cca. 250 m și care întretăia linia Piață-Bartolomeu, trecea prin fața Palatului Institutului de pensii (azi ”Rectoratul”) și printr-o curbă spre stânga intra între ”Rectorat” și ”Vila Băiulescu”. Aici în incinta ”Rectoratului” la acea vreme 1892-1897 a funcționat Poșta (pe partea de vest a clădirii, spre dealul Warthe)...
Ce avem în imagine este triunghiul de le Rudolfsring: din stânga se vine de la ”Promenadă”; în sus se urcă spre ”Piată” pe str. Vămii; în jos spre ”Bartolomeu”......
Din ramura ”Promenadă-Piață” pleacă cele trei variante propuse pentru racordul Poștei, dar din cele trei NUMAI VARIANTA GALBENĂ a fost construită.......


Attachments:
P1380129-1.jpg
P1380129-1.jpg [ 264.55 KiB | Viewed 5054 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jan 2019 15:26 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Harta, ca harta.... Dar avem aici imagini cu acest racord al Poștei........
Din explicațiile pozei, clădirea ce-a mai rămas din fosta poartă este a cafenelei, care la data pozei era în curs de supraetajare.
De la jumate spre dreapta, partea de jos, acoperișul Vilei Băiulescu, iar frontonul mare ce se vede este cel vestic (spre Warthe) al Palatului Institutului de Pensii, care pe această latură adăpostea Poșta... Între cele două clădiri intră linia de racord al Poștei.....
Sursa: Ca și la harta de mai sus, colecția ”G.H.” din Monografia ”Calea Ferată Suburbană Bartolomeu-Satulung”, recent apărută.


Attachments:
P1380122-1.jpg
P1380122-1.jpg [ 857.77 KiB | Viewed 5052 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jan 2019 15:36 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Triunghiul de la Rudolfsring văzut de pe Cetățuia...... La capătul din dreapta al actualului ”Rectorat”, între el și Vila Băiulescu se distinge un vagon al Poștei ce se vede bine prin micul gol dintre copaci, gol ce coincide la începutul lui cu jetul fântânii arteziene, dacă priviți mai atent sau cu o lupă... Vagonul se distinge foarte bine......


Attachments:
P1380121-1.jpg
P1380121-1.jpg [ 935.99 KiB | Viewed 5051 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Feb 2019 07:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Gruia Hilohi wrote:
Unul dintre cele mai interesante mersuri ale trenurilor de pe linia Braşov - Satulung a fost cel tipărit pe format mare (în scop de afişare), pentru perioada cu începere din 1 mai 1902. Exemplarul reprodus se află păstrat la Arhivele Naţionale - Braşov.

Călătorului îi sunt oferite - spre o mai uşoară informare - tabele de mers descompuse după direcţiile principale: Piaţa Sfatului - Bartolomeu, Piaţa Sfatului - Gara Braşov MÁV şi Piaţa Sfatului - Satulung. Trenurile directe de legătură combinată apar evident în câte două tabele. De remarcat că existau şi trenuri cu circulaţie până la Dârste. Sunt indicate în anexă şi toate haltele facultative.


Attachments:
51874716_411395479618094_9074366066439749632_o.jpg
51874716_411395479618094_9074366066439749632_o.jpg [ 363.17 KiB | Viewed 4907 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 02 Mar 2019 22:48 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Strada Lunga...preluata de pe "http://www.brasovultau.ro"


Attachments:
Strada Lunga.jpg
Strada Lunga.jpg [ 105.93 KiB | Viewed 4797 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 26 Aug 2019 20:25 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Carte postala expediata in 1910 (sursa http://www.delcampe.net).
Jos, in mijlocul imaginii, se observa cabina acarilor si toaletele publice (construite in 1902) apartinand de Gara Promenada.


Attachments:
328_001.jpg
328_001.jpg [ 110 KiB | Viewed 4423 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Oct 2019 19:22 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Putin mai altfel. Piata Sfatului (Libertatii).
Sursa http://www.delcampe.net


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 96.54 KiB | Viewed 3993 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Apr 2020 09:18 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
O pagină tristă în istoria ”trenului suburban” din Brașov.

Quote:
Potrivit intenției declarate de către primarul Cornel Voicu (n.m. primar al Brașovului la acel moment), încă din luna Ianuarie 1933, în ședința consiliului municipal din 11 mai 1933 s-a hotărât demontarea liniei de tramvai pe Strada Lungă (n.m. din Brașov) și refacerea pavimentului. Prin Autorizația nr. 24.891/16 Mai 1933 a fost suspendată definitiv circulațiape tronsonul cuprins între Gara Bartolomeu și Gara Promenadă (3,254 km) (”Promenadă” fiind la actuala Primărie de azi).
Atelierele de reparații ale tramvaielor din Bartolomeu, fuseseră deja reamplasate la Satulung (actuala ”fabrică” de lenjerie a ”Francezului” de la acest moment/2020 și fostă ”fabrică de mobilă până la ”Revoluție” de la momentul desființării, în 1960 a atelierelor de reparații), utilajele fiind transportate cu un tren special.
Costurile ridicării liniei și ale refacerii Străzii Lungi s-au ridicat, potrivit unui expozeu al primarului Cornel Voicu, la 600.000 lei.

Sursa: Monografia ”Calea Ferată Suburbană Bartolomeu - Satulung” Autori: Gruia Hilohi. Alexandru Deneș, Jonas Andras.... O lucrare ce MERITĂ !!!


Attachments:
File comment: Data pozei: 13 iulie 1933.
P1380120-1.jpg
P1380120-1.jpg [ 394.69 KiB | Viewed 2957 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Jun 2021 03:50 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
O imagine cât o epocă de istorie......
Tramvaiul Satulung - Brașov, cca 1938, în Stația Dârste Băi...... Trenul venea dinspre Satulung și este oprit imediat după încrucișarea cu linia CFR Brașov - Predeal. Această stație avea o linie în abatere, tramvaiul putând face cruce cu cel din sens invers; aici era ultima ”cruce ” între tramvaie, mai apoi până la capătul de linie e la Satulung, fiind numai linie simplă (curentă) în stații.
În spatele ultimului vagon, drumul Brașov/Dârste - Dâmbul Morii - Timișul de sus - Predeal...
În stânga stâlpului cu zăbrele, se văd două persoane (una de talie mai mică - probabil copil) și în spatele lor o căruță cu un cal (calul este în partea dreaptă a căruței)...
Între cele două persoane și calul căruței, pe fundal, crucea ”Sf.Andrei” ce semnalizează trecerea la nivel cu calea ferată a CFR Brașov - Dârste - Predeal....
Mai spre stânga imaginii se vede bariera ce închidea drumul care intra în Baciu (Săcele) la trecerea peste linia CFR....
Cantonul ce deservea această barieră, este mai spre stânga, mascat de copacul din stânga...
Intrarea în Baciu (Săcele) se făcea pe două poduri, unul rutier (la care aici se vede bariera dinspre Dârste) și al doilea pod, separat la câțiva metrii distanță (spre stânga imaginii) pentru tramvai.................
În planul cel mai îndepărtat, sub pădure casele din Baciu, de la acea vreme.....
Sursa: almanahistoric.ro


Attachments:
157646517_3655395934579100_7125048573914808839_o Încrucisarea Darste cca 1938 zoom-1.jpg
157646517_3655395934579100_7125048573914808839_o Încrucisarea Darste cca 1938 zoom-1.jpg [ 208.14 KiB | Viewed 1490 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Jun 2021 04:22 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Readuc o imagine de întregire a unei ”priviri” dinspre gara Dârste din 1943, din lucrarea ”Trenul suburban Bartolomeu - Satulung”, pentru a face o completare de de plan general al acestei încălecări de linii de cale ferată, de la ieșirea din Dârste și intrarea în Baciu (Săcele).
Imaginea de aici se completează cu aceea de deasupra.

Cred că așa, combinate, arată mai bine !!


Attachments:
Gara Darste 1943-1-2-1.jpg
Gara Darste 1943-1-2-1.jpg [ 114.53 KiB | Viewed 1490 times ]
157646517_3655395934579100_7125048573914808839_o Încrucisarea Darste cca 1938 zoom-1.jpg
157646517_3655395934579100_7125048573914808839_o Încrucisarea Darste cca 1938 zoom-1.jpg [ 208.14 KiB | Viewed 1490 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group