TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 23:38

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 57  Next
Author Message
PostPosted: Thu 03 Dec 2015 16:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Kappa, noi am mai prins astfel de "reorganizari" si sub comunisti, tabloul imi este foarte familiar. In plus, sunt convins ca este abia inceputul, dupa cum se prezinta lucrurile. Exact, dar exact aceleasi masuri au fost luate de comunisti la inceputul anilor 80: desfiintari de treceri de pietoni in zona centrala, desfiintari de semafoare, desfiintari de statii, scurtari si comasari de trasee, reducerea iluminatului public, scumpiri de tarife etc etc etc. Asta arata colapsul spre care ne indreptam. S-a ajuns din nou sa se spere ca se va salva situatia cu astfel de masuri cretine de economisire, care nu fac altceva decat sa agraveze lucrurile si mai rau, caci abia de acum vor incepe sa scada semnificativ veniturile de la clienti ale regiei. Dar, cum spuneam si mai inainte, conteaza doar veniturile dulci din subventia data de CL. Poate sa nu mai existe nici un calator, atat timp cat subventia se vireaza la timp.

Doar ca atunci motivul era austeritatea impusa pentru returnarea imprumuturilor si recastigarea "independentei economice", iar acum motivul sunt lacomia desantata si furtisagurile care depasesc orice imaginatie.

Pai daca domnul inginer director - care are si a doua facultate si e specialist in PR - nu isi da seama ca masurile trebuiau in primul rand sa vizeze echipa umana, oferirea de salarii macar decente daca nu motivante celor direct productivi, reducerea parazitilor neproductivi angajati pe nepotisme scripcareze, atragerea specialistilor si a celor cu experienta, atunci la ce sa te mai astepti in continuare? Cumpara dube, ca sa poata fi conduse si de soferi fara categoria D plin, adica de copii de 18 ani adusi de la sat, care se multumesc cu un salariu minim pe economie, asta e probabil gandirea.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Dec 2015 23:18 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Anii 80 au insemnat totusi si un parc preponderent de troleibuze si catre final aparitia tramvaiului. Ca erau autohtone, ca inghetai iarna si te coceai vara, dar totusi circulau mult mai bine. Plecarea in cursa se facea la ora 5 pe majoritatea traseelor si sa nu uitam ca exista si transport de noapte.
Parca totusi nu se faceau atatea amputari pe liniile cu greutate si nu se infiintau trasee care apoi sa se desfiinteze.
Fluxul de calatori era constant chiar daca se mergea destul de des pe scari.
A fost o perioada destul de buna la inceputul anilor 90, pana sa vina Terminatorul, in care s-au adus si vehicule SH, liniile existente aveau ture suficiente, pe un vehicul lucrau doi soferi si retragerea la garaj se facea seara.
Incepand cu 2006 a aparut declinul pe fondul achizitiei masive de catre populatie a autoturismelor, coroborat cu indepartarea voita a celor care inca mai foloseau transportul in comun prin programele de circulatie facute fara nici o monitorizare a fluxului de calatori. Desi se puteau face simulari pe calculator si programe de circulatie in care sa nu existe „trenulete” nu s-a dorit acest lucru pentru a creste nemultumirea calatorilor.
An de an numarul de calatori transportati a scazut si implicit incarcarea mijloacelor de transport, fapt care a justificat (zic cei de la RAT) desfiintarea unor linii.
Regia se indreapta spre un colaps voit si ajutat prin politica de indepartare a celor care se incapataneaza sa mai utilizeze serviciile de transport local.
Pentru o viitoare privatizare, transportul electric incurca si probabil la viitoarea vacanta de iarna vom asista la noi desfiintari de linii, daca nu vom vedea o etapa si in vara.
Daca la unii „viitorul suna bine” la Brasov viitorul suna sumbru in ceea ce priveste transportul in comun.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Dec 2015 23:33 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
SPA29 wrote:
In alta ordine de idei, daca este necesar, voi incerca sa aduc dovezi ca linii precum 11 sau 30 sunt pline pana la refuz la orele de varf.

Primele dovezi: poze facute in decursul a 15 minute - a se observa circulatia trenulet, trenulet mai mic, ce-i drept.
1. - #766 pe linia 7;
2. - #764 pe linia 11;
3. - #307 pe linia 30;


Attachments:
#766_002.JPG
#766_002.JPG [ 495.6 KiB | Viewed 6417 times ]
#766_003.JPG
#766_003.JPG [ 101.61 KiB | Viewed 6417 times ]
#764_002.JPG
#764_002.JPG [ 544.62 KiB | Viewed 6417 times ]
#764_003.JPG
#764_003.JPG [ 502.93 KiB | Viewed 6417 times ]
#764_004.JPG
#764_004.JPG [ 89.62 KiB | Viewed 6417 times ]
#764_005.JPG
#764_005.JPG [ 503.88 KiB | Viewed 6417 times ]
#764_006.JPG
#764_006.JPG [ 80.68 KiB | Viewed 6417 times ]
#764_007.JPG
#764_007.JPG [ 90.62 KiB | Viewed 6417 times ]
#764_008.JPG
#764_008.JPG [ 591.34 KiB | Viewed 6417 times ]
#307_010.JPG
#307_010.JPG [ 559.44 KiB | Viewed 6417 times ]
#307_011.JPG
#307_011.JPG [ 532.72 KiB | Viewed 6417 times ]
#307_012.JPG
#307_012.JPG [ 117.45 KiB | Viewed 6417 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Dec 2015 23:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Chestia e ca nici soferii nu sunt prea incantati de aceste schimbari, pentru ca acei calatori nemultumiti tot de soferi se vor lua, ca de ce nu mai merge 2 pana in livada?; De ce s-a desfiintat linia 30?; Da' 30 de ce nu vine?.

In cea ce priveste linia 11, intr-adevar avea cam 5-6 curse care erau destul de pline iar linia 30 avea mai multi calatori decat 7 si la fel 3 avea mai multi calatori decat 5B.

Cert e ca soferii pleaca in continuare, luna asta 16 ies la pensie; 10 pleaca din RATBv, unii in Anglia, altii la conventii, asa ca situatia se va inrautati in continuare.

Astazi de exemplu au fost 2 tururi lipsa pe 8, un tur pe 36, 4 tururi pe linia 5 (din 14 tururi) si 2 tururi pe 31, toate astea din lipsa de personal.

Am mai zis-o, numai pentru linile de troleibuz e nevoie zilnic de 30 de soferi plus 4-5 soferi care sa aiba liber. Deci ar fi nevoie de 35 de soferi, iar acuma sunt 22 de soferi de troleibuz cu tot cu cei care sunt in concediu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Dec 2015 01:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Pana cand nu se va intelege ca oferirea unui salariu din care sa se poata trai nu e o cheltuiala, ci o investitie in viitorul companiei / orasului / tarii, lucrurile nu vor putea merge decat din rau in mai rau. Nu cunosc nici o colonie bananiera in care sa fi existat dezvoltare de pe urma salariilor minuscule.

In acelasi timp, risipa este uriasa: achizitii publice la de 3-4 ori pretul corect, necontrolate calitativ, salarii imense pentru posturile clientilor politici, furturi din infrastructura pe scara larga. Deci resurse exista din belsug, doar ca sunt dirijate direct la sifon.

Nu banii europeni pot ridica aceasta tara din inapoierea in care se afla, ci munca oamenilor - desfasurata corect si pretuita corect.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Dec 2015 20:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Quote:
Modificări ale traseului liniei 28

Începând cu data de 10 decembrie 2015, Regia Autonomă de Transport (R.A.T.) Brașov operează mai multe schimbări în traseul și orarul de circulație a autobuzelor de pe linia 28, modificările fiind determinate de începerea lucrărilor de construcție a unui nou pod pe strada Lânii, în zona spre cartierul Stupini.
Pentru a asigura accesul călătorilor din zonele Lânii, Fundăturii și IAR Ghimbav în centrul orașului, R.A.T. Brașov înființează temporar, pe durata executării lucrărilor de infrastructură, linia 28B și organizează circulația pe linia 28 cu trei variante de traseu, fiecare evidențiată în mod diferit pe afișele din stații și pe portalul http://www.ratbv.ro.

Astfel, linia 28B va avea următorul traseu:
Dus: Livada Poștei – Str. Lungă – Calea Făgărașului - Sos. Cristianului - Calea Făgărașului - Str. Fânarului - Str. Lanurilor - Str. Agricultorilor - Str. Lânii.
Întors: Str. Lânii - Str. Molnar Janos - Str. Spicului - Str. Fânarului - Calea Făgărașului - Str. Cărămidăriei - Sos. Cristianului - Calea Făgărașului – Str. Lungă – Livada Poștei.

Autobuzele de pe linia 28 vor parcurge următoarele trasee:

Linia 28:
Dus: Livada Poștei – Str. Lungă - str. Dimitrie Anghel - str. Plugarilor - E574 (ocolitoarea Brașovului) - str. Lânii - Str. Albinelor – Str. Fundăturii – Fundăturii.
Întors : Fundăturii - Str. Fundăturii – Str. Albinelor - Str. Lânii - E574 (ocolitoarea Brașovului) - str. Plugarilor - str. Dimitrie Anghel - Str. Lungă – Livada Poștei

Linia 28* (circulă până la IAR Ghimbav)
Dus: Livada Poștei – Str. Lungă - str. Dimitrie Anghel - str. Plugarilor - E574 (ocolitoarea Brasovului) - str. Lânii - Str. Albinelor – IAR Ghimbav.
Întors : IAR Ghimbav – Str. Albinelor - Str. Lânii - E574 (ocolitoarea Brașovului) - str. Plugarilor - str. Dimitrie Anghel - Str. Lungă – Livada Poștei.

Linia 28** (circulă până la IAR Ghimbav, pe la Poșta Bartolomeu)
Dus: Livada Poștei – Str. Lungă - Str. Gheorghe Doja - str. Lânii - str. Ioan Heliade Rădulescu - str. Dimitrie Anghel - str. Plugarilor - E574 (ocolitoarea Brașovului) - str. Lânii - Str. Albinelor – IAR Ghimbav.
Întors : IAR Ghimbav – Str. Albinelor - Str. Lânii - E574 (ocolitoarea Brașovului) - str. Plugarilor - str. Dimitrie Anghel - str. Ioan Heliade Rădulescu - str. Lânii - str. Gheorghe Doja - Str. Lungă – Livada Poștei.

Noile grafice de circulație vor fi afișate în stații și pe portalul http://www.ratbv.ro, în secțiunea ”Trasee și orare”, afișele purtând mențiunea ”Valabil din data de 10 decembrie 2015”. Deținătorii de abonamente pe linia 28 pot circula pe oricare dintre variante, precum și pe linia 28B.


http://www.ratbv.ro/noutati/modificari-ale-traseului-liniei-28_114/


Se pare ca incepand de astazi, toate cursele de pe linia 50 urca pana la Pietrele lui Solomon. Asta desi nu s-a anuntat nimic referitor la aceasta modificare de catre RATBv.

http://www.ratbv.ro/afisaje/50-intors.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Dec 2015 22:35 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Dar nesimtitii aia de taximeTRISTI si aia care opresc pe prima banda de ce nu sunt amendati? Exemplu: se intampla in Bartolomeu, la ora de varf 17 (nu 5 dimineata asa cum unii tin sa precizeze in articol ca ar fi ora de varf) sa opreasca cate un tamp in apropierea bisericii din Bartolomeu, pe prima banda, si creaza ditamai ambuteiajul. Tot aia care muncesc cinstit si duc oamenii la munca sunt luati la rost. Va rog faceti abstractie de titlul mizerabil pus de autor.
Quote:
Poliția Locală s-a pus cu biciul pe șoferii autobuzelor „de fabrică” care încurcă circulația mijloacelor de transport ale RAT Brașov

Șoferii autobuzelor de navetă folosite de unele societăți din jurul Brașovului pentru a-și transporta angajații au fost luați la întrebări ieri dimineață de către polițiștii locali, după ce a devenit un obicei ca aceste curse să folosească ilegal stațiile RAT, creând astfel blocaje la orele de vârf. Echipajele rutiere ale Poliției Rutiere au tras pe dreapta toate autobuzele și microbuzele firmelor de transport care folosesc stațiile pentru transportul public de pe Calea București, ținând cont că din cauza acestora autobuzele RAT nu mai pot opri în stații, ci la distanță de acestea, spre nemulțumirea călătorilor.

„Codul Rutier interzice oprirea voluntară a autovehiculelor în mai multe cazuri: în curbe, pe poduri, în intersecţii, la mai puţin de 25 de metri de colţul intersecţiei sau de trecerile de pietoni, dar și în staţiile de transport public de persoane şi la mai puţin de 25 de metri înainte şi după acestea ori în zona de acţiune a indicatorului”, a explicat șeful Serviciului Rutier al Poliției Locale Brașov, Cătălin Ion. Sancțiunile ce se aplică în aceste cazuri sunt cele prevăzute de Codul Rutier, respectiv două-trei puncte amendă (de la 210 la 315 de lei) și două puncte penalizare. Reprezentanții Poliției Local au precizat că acțiunile de acest gen vor continua până se va constata disciplinarea participanților la trafic și din acest punct de vedere, mai ales că noile terminale ale RAT sunt autorizate ca și autogări, iar cursele care transportă muncitori la fabricile din jurul Brașovului ar putea staționa în acestea pentru a-i prelua pe pasageri și a se asigura astfel un transport de călători civilizat în municipiul Brașov.

http://www.bizbrasov.ro/2015/12/10/poli ... at-brasov/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Dec 2015 22:41 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Cu acelasi dezgust, dau citare urmatoarei informatii:
Quote:
GENERAL
Costul difuzării videoclipului ce promovează e-ticketing-ul a scăzut de la peste 233.000 de lei la 34.100 de lei

La începutul lunii octombrie, Primăria Brașov lansase o licitație publică în vederea găsirii unei televiziuni care să difuzeze clipul video de promovare a noului sistem de management informatizat al sistemului de transport în comun din municipiu. Valoarea contractului fusese estimată la suma de 188.473 de lei fără TVA, respectiv 233.706,52 lei cu tot cu TVA. La licitație au participant trei ofertanți, iar cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a fost a Radio Televiziunii Transilvania, care a venit cu un preț de numai 27.500 de lei, respectiv 34.100 de lei cu tot cu TVA, în conformitate cu anunțul de atribuire postat pe SEAP. Practic, prețul oferit de RTT pentru difuzarea videoclipului a fost de numai 14,5% din valoarea estimată. Procedura lansată pe 6 octombrie, a fost contestată inițial de către televiziunea TVS Brașov care a considerat că în caietul de sarcini fusese inclus un criteriu discriminatoriu, respectiv prezentarea unui studiu de audiență. Contestația a fost respinsă de CNSC, dar Consiliul a transmis Primăriei Brașov o serie de măsuri de remediere a anunțului de licitație, iar aceasta a rectificat anunțul de licitație.
Informatizarea sistemului de transport deţinut de RAT Braşov va permite taxarea călătorilor prin sistem e-ticketing, pe baza de cartelă magnetică, respectiv în autobuze vor fi montate aparate care validează călătoria automat la urcarea în autobuz.

În cadrul acestui proiect ar urma să fie modernizate şi 34 de staţii şi să fie instalate 119 panouri de informare pentru călători. Acestea vor oferi informaţii cu privire la graficele de circulaţie sau unele deficienţe apărute. Prin implementarea noului sistem şi autobuzele şi troleibuzele vor putea fi monitorizate prin sisteme GPS. Tot pentru promovarea proiectului de „Management informatizat al sistemului de transport în comun”, în vară, a mai fost organizată o licitație pentru Servicii de informare și publicitate”, valoarea estimată a contractului fiind de 342.274 de lei. Dintre cele 14 oferte depuse, a fost aleasă cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, în valoare de 61.500 de lei, aparținând unei firme din Iași, care s-a ocupat și de realizarea propriu-zisă a videoclipului care va fi difuzat acum de RTT.

http://www.bizbrasov.ro/2015/12/04/cost ... 00-de-lei/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Dec 2015 22:44 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Iar bomboana de pe coliva, ultima porcarie gandita de geniile din RAT. 28 circula pe 3 trasee! Europa sa ia lectii de la noi, domnule. Faceti abstractie de scaparile autorului. Ii mai scapa litere, pe ici, pe colo, cam des ce-i drept.
Quote:
De joi, traseul linie 28 va avea trei variante și se înființează suplimentar și linia 28 Barat

Odată cu demararea lucrărilor de pe strada Lânii în vederea amenajării unui nou pod peste canalul Timiș și Regia Autonomă de Transport Brașov va opera unele schimbări în ceea ce privește traseul și orarul de circulație al linie 28 care asigura legătura între Livada Poștei și zona Fundăturii (Stupini). Ținând cont că actualul pod va fi demolat, iar noul pod va fi gata abia la finele anului viitor, RAT a decis înființarea începând de joi a unei linii provizorii, 28 Barat, care va circula pe traseul Livada Poștei – strada Lânii, până la vechiul pod din zona căminelor de nefamiliști, unde va avea capăt de linie.

Noile trasee ale linie 28

Pentru a asigura accesul călătorilor spre zona Fundăturii și IAR Ghimbav, RAT Brașov organizează circulația pe linia 28 cu trei variante de traseu începând de joi, fiecare evidențiată în mod diferit pe afișele din stații, dar și pe portalul ratbv.ro. Astfel, pe unul dintre trasee, autobuzele vor merge la dus pe traseul

Livada Poștei – Str. Lungă – str. Dimitrie Anghel – str. Plugarilor – E574 (ocolitoarea Brașovului) – str. Lânii – Str. Albinelor – Str. Fundăturii – Fundăturii, iar la întors pe: Fundăturii – Str. Fundăturii – Str. Albinelor – Str. Lânii – E574 (ocolitoarea Brașovului) – str. Plugarilor – str. Dimitrie Anghel – Str. Lungă – Livada Poștei. La anumite ore, linia 28 va merge pe un alt traseu până la IAR Ghimbav, respectiv pe ruta Livada Poștei – Str. Lungă – str. Dimitrie Anghel – str. Plugarilor – E574 (ocolitoarea Brasovului) – str. Lânii – Str. Albinelor – IAR Ghimbav. Ultimul traseu al linie 28 va asigura accesul călătorilor tot spre IAR Ghimbav, dar pe la Poșta din Bartolomeu. Astfel, după ce vor pleca din Livada Poștei, autobuzele vor merge pe traseul str. Lungă – Str. Gheorghe Doja – str. Lânii – str. Ioan Heliade Rădulescu – str. Dimitrie Anghel – str. Plugarilor – E574 (ocolitoarea Brașovului) – str. Lânii – Str. Albinelor – IAR Ghimbav, iar la întoarcere pe traseul IAR Ghimbav – Str. Albinelor – Str. Lânii – E574 (ocolitoarea Brașovului) – str. Plugarilor – str. Dimitrie Anghel – str. Ioan Heliade Rădulescu – str. Lânii – str. Gheorghe Doja – Str. Lungă – Livada Poștei. „Noile grafice de circulație vor fi afișate în stații și pe portalul ratbv.ro în secțiunea «Trasee și orare», afișele purtând mențiunea «Valabil din data de 10 decembrie 2015». Deținătorii de abonamente pe linia 28 pot circula pe oricare dintre variante, precum și pe linia 28 Barat”, a explicat Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RAT Brașov.

http://www.bizbrasov.ro/2015/12/09/de-j ... -28-barat/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 12 Dec 2015 15:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
La licitație au participant trei ofertanți, iar cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a fost a Radio Televiziunii Transilvania, care a venit cu un preț de numai 27.500 de lei, respectiv 34.100 de lei cu tot cu TVA, în conformitate cu anunțul de atribuire postat pe SEAP. Practic, prețul oferit de RTT pentru difuzarea videoclipului a fost de numai 14,5% din valoarea estimată.
Pentru cei mai putin fami(g)liarizati cu situatia din Brasov, este vorba de televiziunea detinuta chiar de Zeus, prin interpusi foarte apropiati. Desigur, nici vorba de conflict de interese, nu-i asa...?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 17 Dec 2015 16:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Iata videoclipul de laudare a noului sistem de management informatizat, videoclip pentru care s-a platit la greu. S-a revenit pentru transportul public la denumirea de "transport in comun" de pe vremea comunismului.

Merita vizionat: este singura ocazie in care se poate vedea autobuz de 12 m in centrul orasului. Infrumusetarea adevarului prin minciuna, caci "primaria" (adica Dânsul) nu a mai aprobat pana la urma cererea RATBv de a reintroduce autobuzele normale. Daca nu va plac troacele portocalii de Schei, mergeti cu taxiul, ba prostovanilor!



Attachments:
52 normal 1.jpg
52 normal 1.jpg [ 172.96 KiB | Viewed 6104 times ]
52 normal 2.jpg
52 normal 2.jpg [ 211.76 KiB | Viewed 6104 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 18 Dec 2015 00:00 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
La o privire mai atenta, se vede ca soft-ul de afisare al BMC-ului nu este nici macar actualizat. Apare varianta veche a traseului si anume Saturn - Pe Tocile. Ca sa fiu carcatos pana la capat, mai nou, liniile 16 si 36 au capatul la ROMAN.
Cu parere de rau, dar implementarea acestui nou sistem se putea face ceva mai bine si eventual se putea corela cu o regandire CORECTA si OBIECTIVA a traseelor, mai ales in ceea ce priveste frecventa. Dar visez.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 18 Dec 2015 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
sorinache96 wrote:
Era de asteptat ca liniile 5B, 11 si 30 sa fie desfiintate din moment ce acestea nu aveau introdus traseul pe GPS-uri.

Linia 30 -Poza este realizata astazi la ora 11:50 pe 13 Decembrie putin mai jos de sediul bancii BT.
20% din calatori au coborat la Lidl in Tractorul restul de 98% au coborat la Coresi. Nu are rost sa mai amintesc ca din fiecare statie au mai urcat calatori pana la Coresi.

Dupa deschiderea celui mai mare centru comercial din centrul Romaniei - Coresi, era evident ca vor fi foarte multi vizitatori/cumparatori. Unii vin cu autoturismul, altii folosesc transportul public - care ce sa vezi tocmai acum cand a devenit util si chiar ar trebui suplimentat la anumite ore, se va desfiinta.

Asta nu e prostie, e pur si simplu rea vointa.


Attachments:
IMG_20151218_115501.jpg
IMG_20151218_115501.jpg [ 209.21 KiB | Viewed 6031 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Dec 2015 00:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Linia 30 are calatori la orice ora, la fel si linia 7 si in general calatorii merg in proportie de 75% la Coresi.

Pacat ca nu-i o poza cu aglomeratia de azi de pe linia 8, unde au fost doar 4 troleibuze toata ziua, in timp ce la ora de varf trebuiau sa fie 8 troleibuze iar in afara orei de varf 5 troleibuze.

Cel mai tare e ca azi 120, aflat pe linia 11 a ramas defect in giratoriul de la Harmanului chiar la ora 12:40, adica la prima lui cursa. Nici nu a blocat foarte multe benzi, doar 3, din cauza lui formandu-se coloana de masini pana la Faget.

Ce nu inteleg e de ce il mai trimit pe 120 la traseu cand se stie foarte bine ca ramane fara comanda.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Dec 2015 00:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
wilhelm ciprian wrote:
Asta nu e prostie, e pur si simplu rea vointa.
Exact. Destinele transportului public brasovean sunt in mainile unor oameni care au masini de taxi in trafic sau interese legate de taximetrie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Dec 2015 22:29 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Ca tot pomenea Brassovia cu ceva timp in urma de porcariile scripcaresti, iata si niste poze:


Attachments:
_DSC0190 [Custom1].JPG
_DSC0190 [Custom1].JPG [ 637.23 KiB | Viewed 5933 times ]
_DSC0191 [Custom1].JPG
_DSC0191 [Custom1].JPG [ 652.74 KiB | Viewed 5933 times ]
_DSC0192 [Custom1].JPG
_DSC0192 [Custom1].JPG [ 593.04 KiB | Viewed 5933 times ]
_DSC0193 [Custom1].JPG
_DSC0193 [Custom1].JPG [ 487.7 KiB | Viewed 5933 times ]
_DSC0195 [Custom1].JPG
_DSC0195 [Custom1].JPG [ 483.85 KiB | Viewed 5933 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Dec 2015 23:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
SPA29 wrote:
Ca tot pomenea Brassovia cu ceva in timp in urma de porcariile scripcaresti, iata si niste poze:
E vorba de inca virgina (neinaugurata) statie ce va inlocui pe cea de pe Iorga, cu o inutila alveola pe banda dedicata, alveola dimensionata pentru doar un singur autobuz solo. Cu ocazia asta s-a compromis definitiv si pista de ciclisti si a aparut o trecere de pietoni mortala, amplasata dupa o curba fara vizibilitate unde se circula cu viteze mari.

SPA29, abia asteptam si poze cu siragul de autobuze care se va forma la intrarea in statie si care vor face si mai ascunsa si periculoasa trecerea de pietoni. Da, stim deja ce urmeaza, dupa primii accidentati grav acolo se va pune un bec galben care palpaie si un "politist culcat". Cu asta isi vor inchipui ca au constiinta curata cei doi care s-au autointitulat "comisa de circulatie a municipiului".

Statia a fost creata special pentru Tov. Prim-Secretar al Municipiului, ca sa i se vina in intampinare cu ceva care sa-i mai descreteasca fruntea.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Dec 2015 01:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Să înţeleg şi eu: în poze e noua staţie de la primărie? Păi primăria nu e mai încolo? Se va desfiinţa staţia veche?

În alveola aia încape şi un articulat, cu puţin efort. Însă jumătate de autobuz va ocupa atât pista de biciclete, cât şi o parte din banda I, iar curba e fără vizibilitate, cine vine după colţ ori frânează brusc, ori trage stânga de volan şi e lovit de maşinile care merg regulamentar pe banda 2. Să nu mai vorbesc de vizibilitatea şoferului de autobuz când iese din alveolă.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Dec 2015 02:51 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Actuala statie, care se va desfiinta, este vis-a-vis de parcul Central. Statia noua va fi mutata ceva mai jos de primarie, asa cum am prezentat in poze.

Intr-o zi, era stationat un articulat, care cu toate ca soferul a incercat sa intre in alveola, era iesit cu remorca in afara. Sper din tot sufletul ca aceasta mutare sa nu se faca. Este extrem de periculos, atat pentru soferi cat si pietoni. In poza 3 se vede cel mai bine cat de periculoasa este trecerea.

Ca pieton vezi un zid si cam atat. Ca sofer cu X5 si numere de Bulgaria, care eventual te dai turist prin Brasov, fiind din alte zone ale tarii, s-ar putea sa vezi mai nimic, nestiind ca urmeaza trecere, mai ales daca si iti place sa calci pedala.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Dec 2015 08:48 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Au taiat platanii generatori de accidente.:evil:
Statie "in deal" este unicat, cred, in Europa si cred ca ar trebui inscrisa in Cartea Recordurilor. Statia de la Iorga era destul de bine amplasata si nu era necesara mutarea ei. Oare pe cine deranja?
Eu cred ca asa cum a fost construita a fost de fapt gandita pentru noile autobuze electrice care se vor incadra perfect ca dimensiune si pentru frecventa de circulatie a lor de unul la zece sau cinsprezece minute. Sau poate pentru noile dube ale unui SRL sunt foarte bune. Haideti, nu mai fiti carcotasi.
Trecere de pietoni amplasata aiurea? Dar cate din cele infiintate sub domnia lui Zeus sunt pe fluxul firesc de deplasare al pietonilor? Si mai ales in Centru.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Dec 2015 10:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
La gară dacă vrei să traversezi Str. Victoriei dinspre Căprioara (sau cum i-o mai zice acum) ai de ocolit de te iau toţi ăia cu coarne. Pentru toată intersecţia:
- ca să ajungi de la gară la blocul cu agenţia loto, ai de mers fix 240 m. Drumul direct, ante-giratoriu avea 150 m. Deci + 90 m, că mersul pe jos face piciorul frumos
- traversarea Bd. Victoriei legal: 240 m. Distanţa înainte să se facă giratoriul: 60 m. Deci + 180 m. Dacă mergi în baston, ai bagaje sau cărucior cu copil, îţi ia un sfert de oră toată tărăşenia asta.

De fapt, în majoritatea intersecţiilor mergi pe jos de îmbătrâneşti:
- giratoriu Saturn: are treceri de pietoni doar pe 3 laturi, lipseşte fix cea dintre zonele cu blocuri
- intersecţie Saturn cu Neptun: nici măcar nu ai trecere de pietoni pe dreapta drumului, trebuie să mergi 50 m pe str. Neptun ca să poţi traversa
- giratorii Gemenii: mi-a fost frică să calculez, mai ales că trebuie să o tai prin parcarea Kaufland (asta ca pieton... PRIN PARCARE, pe unde mai circulă şi maşini)
- giratoriu Hărmanului cu Gării: ocol minim 100m (50 + 50) ca să traversezi legal

Şi încă una detaliată: giratoriu Griviţei cu 13 Decembrie:
- 13 Decembrie spre centru: 285 m faţă de 123 m înainte să se facă giratoriul
- 13 Decembrie spre Gării: 138 m faţă de 55 m înainte să se facă giratoriul
- Griviţei spre Centrul Civic: 127 m faţă de 44 m înainte
- Griviţei spre Aurel Vlaicu: 147 m faţă de 60 m înainte

Distanţele sunt măsurate pe Google Earth. Dar mă îndoiesc că au apărut treceri de pietoni noi de când a făcut Google poza din satelit.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Dec 2015 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Silviu wrote:
Astfel, pentru eficientizarea activității, Regia de Transport a decis desființarea liniei de troleibuz 11 (Rulmentul – Triaj) și a liniilor de autobuz 12 (Livada Poștei – Stadionul Tineretului) și 45 (Triaj – CET – Gară). Reprezentanții RAT Brașov au precizat că aceste linii au o încărcare redusă, iar pe aceste trasee călătorii se vor putea deplasa în continuare cu transbordare. Pin desființarea acestora ar urma să se reducă și deficitul cu patru șoferi, ținând cont că RAT are o problemă și în ceea ce privește angajarea de noi șoferi.


Pana la urma se va desfiinta sau nu linia 12?
In statia Iuliu Maniu (prima statie de pe Cuza Voda, unde opreste doar 12-le) s-a montat panou de afisaj.
Va opri din nou 22-ul in aceea statie ca acum cativa ani, la doar 30-45m dupa ce a plecat din statia de la Sanitas?

Referitor la noua statie de la Primarie.... sunt cateva aspecte gandite extrem de prost acolo.
O sa arat doar doua dintre ele.
Prima si cea mai ciudata este la noua (dar totusi vechea) trecere de pietoni.
Imi amintesc (dar nu mai stiu cu exactitate cand --- va rog sa ma contraziceti daca gresesc), cred ca pe vremea cand pe vechiul Karl Marx se circula in ambele sensuri o trecere de pietoni similara era plasata cam in aceeasi zona.
Si cred ca ea a fost desfiintata tocmai in momentul cand traficul din Brasov crescuse destul de mult, incat ea punea viata pietonilor in pericol.
Probabil ca acum se va astepta sa se intample o tragedie pentru ca si noua trecere sa fie desfiintata si mutata probabil iarasi inaintea acestei curbe fara vizibilitate.
Nu putem, oare, preveni inainte de a trata? Trebuie sa se petreaca o tragedie, ca sa schimbam ceva?
Doar ca fapt divers...Este o gradinita in zona si probabil copiii cu parintii/bunicii care vin cu autobuzul vor trebui sa se aventureze pe aceasta trecere.
La fel si elevii care vor merge la liceul Unirea sau oamenii cu treaba in Centru isi vor risca viata pe acolo.
Oare cel care a gandit-o are curaj sa treaca in orele de varf fara nici o emotie pe acolo?
Nu toti care merg pe acest drum sunt brasoveni si cunosc zona.
O multime de masini se indreapta spre Poiana, pe acolo, multi din alte orase, turand motoarele fara sa stie sau sa se astepte sa fie in zona o trecere de pietoni.

Mai putin critica, dar la fel de iritanta va fi si problema masinilor care vor dori sa vireze pe colonel Buzoianu si vor incerca sa se strecoare de pe banda a 2 a a traficului prin coloana de autobuze oprite sau care tocmai a plecat din statie.

Vechea amplasare a statiei era mult mai buna si mai apropiata de nevoile brasoveanului obisnuit.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Dec 2015 21:43 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Seby wrote:
Pana la urma se va desfiinta sau nu linia 12?
In statia Iuliu Maniu (prima statie de pe Cuza Voda, unde opreste doar 12-le) s-a montat panou de afisaj.
Va opri din nou 22-ul in aceea statie ca acum cativa ani, la doar 30-45m dupa ce a plecat din statia de la Sanitas?

Exact problema aceasta am vrut sa o ridic si eu.


Attachments:
_DSC0302 [Custom1].JPG
_DSC0302 [Custom1].JPG [ 496.6 KiB | Viewed 5850 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Dec 2015 22:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
SPA29 wrote:
Seby wrote:
Pana la urma se va desfiinta sau nu linia 12?
In statia Iuliu Maniu (prima statie de pe Cuza Voda, unde opreste doar 12-le) s-a montat panou de afisaj.
Va opri din nou 22-ul in aceea statie ca acum cativa ani, la doar 30-45m dupa ce a plecat din statia de la Sanitas?

Exact problema aceasta am vrut sa o ridic si eu.
Inca o dovada ca totul se face de fapt pe genunchi si ca e vorba de decizii impuse in disperarea lipsei de soferi, fara fundamentare tehnica. Linia 12 era o legatura necesara, bineinteles ca nu trebuia scurtata la Livada ci pastrata in Prund. Mai avem putin si cartierul Brasovul-Vechi ramane mai prost servit decat Stupiniul. Linia 22 (care nu mai are articulate) este supraaglomerata chiar si intre orele de varf, de exemplu in intervalul 9-13.30, cand vine si mult prea rar; nu mai vorbim de bataia de joc din weekend. La fel, 16 a ajuns o fantoma, 15 nu mai este deloc. Doar pe 14 au pastrat-o pentru tiganii de pe Carierei, ca ei sunt platitori de bilet si traseul este foarte rentabil... Tot criteriile electorale primeaza, nu savantlacurile gen PMUD!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Dec 2015 20:06 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Cautand ceva pe olx iata ce am gasit:

http://olx.ro/oferta/catalog-piese-de-s ... 51ee2293a0

si

http://olx.ro/oferta/catalog-piese-de-s ... 51ee2293a0

Vanzatorul este colectionar de antichitati.
Am postat aceste link-uri in ideea ca cineva este interesat sa le cumpere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 27 Dec 2015 21:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Ca totusi sa inaugureze ceva si anul acesta (desi nimic nu e finalizat), de luni se da drumul la noul sistem doar pe... linia 20 (linie pe care circula normal un singur autobuz din ora in ora si nu are statii comune cu alte trasee). Astazi apareau pe panoul liniei plecarile la 30 minute, desi s-a circulat, in mod surprinzator, la 15 minute (totusi cu autobuze incarcate la maximum, cu calatorii ca sardinele). Pe panouri se poate afisa simultan doar o singura plecare. :cry: Jumatate din timp apare insa imaginea stupida cu primaria si cu RAT :evil: . Esti informat asupra datei si orei curente, aspura temperaturii de afara :x , dar nu vei sti niciodata ce autobuze intarzie. Curat GPS!

http://newsbv.ro/2015/12/27/81228/
Quote:
Luni intră în funcţiune prima linie RAT cu sistem e-ticketing
Luni, 28.12.2015, ora 13.00, în staţia RAT din Livada Poştei va avea loc deschiderea primei rute de transport în comun pe care va funcționa sistemul de e-ticketing şi toate componentele proiectului „Managementul informatizat al sistemului de transport în comun în municipiul Braşov”.
Contractul pentru informatizare sistemului de transport în comun din municipiul Braşov a fost semnat cu UTI Grup şi Radcom SRL din Bucureşti, respectiv asocierea de firme care a câştigat această licitaţie, care a fost tergiversată mai bine un an, din cauza contestaţiilor. Valoarea lucrărilor după licitaţie este de 23.741.756,71 de lei, fără TVA, un preţ mai mic faţă de valoarea estimată de 23.993.644,62 lei.
Proiectul este finanţat 98% din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, şi a fost estimat la valoarea de de 31.596.105,53 lei.Lucrările ar urma să fie finalizate cel târziu la data de 1 noiembrie 2015.
Informatizarea sistemului de transport deţinut de RAT Braşov va permite taxarea călătorilor prin sistem e-ticketing, pe baza de cartelă magnetică, respectiv în autobuze vor fi montate aparate care validează călătoria automat la urcarea în autobuz. În cadrul acestui proiect ar urma să fie modernizate şi 34 de staţii şi să fie instalate 119 panouri de informare pentru călători. Acestea vor oferi informaţii cu privire la graficele de circulaţie sau unele deficienţe apărute.
Prin implementarea noului sistem şi autobuzele şi troleibuzele vor putea fi monitorizate prin sisteme GPS. Sistemul de cartele va permite pe lângă accesul în mijlocul de transport şi taxare pe interval de timp, şi oferirea de acces pe baza unor cartele de călătorie speciale, la muzee, teatre sau alte obiective, respectiv un bilet de tip „destinaţie turistică”.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 27 Dec 2015 22:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Este pe exerciţiul de finanţare 2007 - 2013, asta înseamnă că punerea în funcţiune trebuie să aibă loc până la 31.12.2015 (inclusiv). De asemenea, ultima zi de emitere a facturilor este 31.12.2015.
Cum nu poţi să faci punerea în funcţiune fără să... pui în funcţiune sistemul, s-au grăbit cu ,,inaugurarea" asta.

E ciudată şi asocierea asta Radcom - UTI. Nu cumva Radcom a participat şi separat şi a pierdut? UTI a câştigat şi cum nu are habar să facă sisteme de informare (sau de taxare sau de orice altceva - vezi SAT din Bucureşti sau, mai bine, supravegherea video de la metrou, care salvează imaginile într-un format proprietar UTI, pentru care Metrorex plăteşte suplimentar pentru decodare dacă are nevoie) a cumpărat un sistem de la Radcom. De bine, de rău, Radcom a mai produs şi instalat sisteme de urmărie, spre deosebire de UTI. Ba chiar şi la Bucureşti s-a dorit un astfel de sistem, pe linia 32. Au fost instalate panouri în 3 staţii, o vreme au afişat ,,sistem în teste". Dar nu s-au instalat şi echipamentele pe tramvaie, aşa că panourile au stat de mobilier vreo 2 ani, până ce Radcom şi le-a recuperat (sau or fi printr-o magazie a RATB?).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 28 Dec 2015 16:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Indiferent de cum e cu finantarea sau ce firma de generali si colonei mananca banii europeni, ideea este ca brasovenii nu vor avea absolut nici un confort in plus in calatoria cu RAT. Aceste panouri penibile nu par a avea nici cea mai mica utilitate; daca pui palma streasina la ochi poti zari autobuzul venind cu un minut inainte si fara sa fi "informat" de un panou stupid.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Dec 2015 12:49 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
O noua informare RAT. Se pare ca nu exista grafice de circulatie pentru "noile" linii 3 si 7. Misto, nu?


Attachments:
1931348_1662613714015506_3759599692599843991_n.jpg
1931348_1662613714015506_3759599692599843991_n.jpg [ 131.53 KiB | Viewed 6519 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Dec 2015 21:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
S-a lansat si site-ul pentru reincarcarea cardurilor:

http://card.ratbv.ro/#/login


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 57  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group