TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 10:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Next
Author Message
PostPosted: Wed 26 Apr 2017 22:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
La fostul depou de tramvai sa inceput dezafectarea halelor, urmand a se construi un service pentru autobuze, si a se muta statia ITP pentru autobuze de la sediul RAT.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Apr 2017 22:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
http://newsbv.ro/2017/04/25/colapsul-brasov-exista-solutii/

Quote:
RATBV SA, regia de transport public locală din Brașov, este în pragul colapsului. Problemele cu care se confruntă regia sunt de două tipuri: parcul auto expirat și lipsa resursei umane.

Adică, autobuzele noi (cum ar fi MAZ-urile, de exemplu) au perioada de funcționare depășită, conform standardelor. Dacă pentru înnoirea parcului auto există intenții clare din partea Consiliului Local și al conducerii Primăriei, de a contracta un credit pentru achiziția de mașini noi, problema privind angajarea unor șoferi rămâne.

Ce se întâmplă din cauza crizei de personal? Unele curse nu pot fi executate fiindcă nu are cine să urce la volanul mașinior! Mai mult, nici orele suplimentare nu mai pot rezolva acest deficit de personal, pentru că vorbim despre munca unui șofer, pe care nu îl poți pune pe pilot automat. Dacă se menţine ritmul actual de a solicita unui şofer de autobuz să lucreze norma maxim legală de ore suplimentare, undeva prin septembrie nu va mai exista nimeni care să poată conduce un autobuz sau un troleibuz!

De ce nu vor şoferii să se angajeze la RAT? Salariile care chiar sunt sub orice critică, raportat la concurenţa privată, unde nu trebuie să spunem cum se circulă, cum se dau salarii la negru sau la cursele ilegale pe care le fac unii „întreprinzători”. Până la această oră, nu s-a spus niciodată oficial că bugetele de personal la regii sunt îngheţate de ani buni. Toate guvernele au vorbit şi vorbesc despre descentralizare, dar nu permit administraţiilor locale să îşi gestioneze afacerile pe care le au în plan local. De aici, situaţia de la RAT.

Ce se poate face, încercăm să aflăm de la aleşii locali în funcţie:

Arnold Ungar, consilier local (Forumul Democrat al Germanilor din România): „Regia Autonomă a fost transformată în societate comercială pe acțiuni, cu denumirea RAT BV S.A., cu motivația că doar prin această formă de organizare se vor putea obține fonduri europene. De remarcat faptul că ADR – Vest a repartizat,anul acesta,150 milioane de euro nerambursabili, proveniți din fonduri europene, în cadrul aplicării Programului operațional 2014-2020, axa prioritară 4, către patru municipii reședință de județ: Timișoara 56, Arad 39, Reșița 29 și Deva 27 milioane euro. Conform declarațiilor primarilor respectivi, majoritatea sumelor vor fi folosite pentru investiții în domeniul transportului public local.

Situația șoferilor de la RAT BV este cunoscută: în Informarea privind starea regiei, adresată Consiliului local Brașov, înregistrată cu nr. 56935/16.07.2016, ea este prezentată fără a se propune singura soluție viabilă: creșterea salariilor, pentru a face față concurenței care atrage șoferii cu salarii mai mari și cu alte avantaje.

Amănunte privind situația de la RAT BV sunt cunoscute mai bine de către cei doi consilieri locali care au calitatea de reprezentanți a municipiului Brașov în AGA societății: Țop Ferghete Floriana-Carmen (PNL) și Bădulescu Sebastian-Gabriel (PSD) precum și de viceprimarul Mihai Costel (PMP) care răspunde și de activitatea acestei societăți aflate, teoretic, sub autoritatea Consiliului local Brașov și la conducerea căreia a reușit să instaleze un apropiat, fost candidat al propriului partid la demnitatea de parlamentar.

Este bine de știut că RAT BV are la conducere un director general (încă PMP?), un consiliu de administrație, selectat de o comisie formată din cinci consilieri și o adunare generală a acționarilor (AGA), cu rol de monitorizare a activității consiliului de administrație astfel încât, practic, consilierii nemembri în AGA, nu prea știu ce se întâmplă, realmente, în societatea aceasta”.

Lucian Pătrașcu-lider grup PSD Consiliul Local Brașov: „Criza de personal se manifestă inclusiv în acest domeniu. Exemplul cel mai grăitor în acest sens este al unei firme mari de transport, din Cristian. Aceasta a anunţat că va şcolariza gratuit viitorii şoferi profesionişti, pe care să-I angajeze să conducă maşinile sale de mare tonaj. Şi nu este singura situaţie de acest fel. Firme multinaţionale cu sediul în apropiere de Braşov sau chiar în oraş, caută forţă de muncă pentru care oferă salariu, tichete, transport la locul de muncă şi asigurare medicală privată. În aceste condiţii este greu să faci faţă concurenței în atragerea mâinii de lucru, ca regie finanţată de la buget, sau ca societate cu capital de stat . Cea mai mare problemă este faptul că această categorie este vizată de o prevedere a legii, potrivit căreia nivelul bugetului pentru salarii trebuie să fie acelaşi în fiecare an, fără să existe posibilitatea de a fi crescut. Aici ar trebui făcută o modificare, care ar trebui să se regăsească în legislaţia viitoare. Nu mai departe de săptămâna trecută, Guvernul a aprobat o strategie de descentralizare, care prevede continuarea procesului de transferare a competenţelor, de la autorităţile centrale, la cele locale, iar acest lucru ar trebui să cuprindă şi libertatea de a alcătui bugetele după nevoie şi aprecierea autorităţii locale.

Totuşi, este nevoie și ca RATBV SA să aibă mai mulţi bani. Este clar pentru oricine că situaţia sa financiară nu este strălucită în acest moment. Transformarea în operator metropolitan ar putea însemna o îmbunătăţire a performanţelor financiare, odată ce ar fi eliminată şi operarea ilegală a curselor respective de către firme fantomă.
Diversificarea serviciilor oferite de RATBV SA este o altă cale. Din nefericire, achiziţia unui utilaj de ridicare a maşinilor parcate ilegal, a fost urmată de o suspendare a aplicării legislaţiei care permitea acest lucru. Participarea la licitaţia care va fi organizată de Primărie pentru atribuirea acestui serviciu, şi, sper, câştigarea ei, ar face ca societatea să aibă venituri în plus.
Cât despre politica de personal, este adevărat că şoferii prestează ore suplimentare, dar este o chestiune pe care o acceptă, pentru rotunjirea veniturilor. Este soluţia găsită în urmă cu câţiva ani, de vreme ce nu se pot da salarii de încadrare foarte mari şi trebuie acoperite cursele de care are nevoie comunitatea. Din informaţiile pe care le am, un conducător auto este încadrat cu un salariu mic, dar cu orele suplimentare şi sporurile care i se acordă, la care se adaugă tichetele de masă, veniturile lui lunare depăşesc 2000 de lei. Este un salariu muncit mult, motiv pentru care acești oameni merită respectul nostru, și înțelegere, atunci când își fac treaba. Și ne vom strădui să le oferim salarii mai bune, pentru ca numărul angajaților să crească, la fel și satisfacția celor care folosesc serviciile de transport în comun”.
Adrian Oprică, liderul grupului de consilieri locali PNL: „De-a lungul anilor, Brașovul s-a confruntat pe de o parte cu modificarea cererilor de transport public, iar pe de altă parte cu problemele legate de îmbătrânirea parcului auto și lipsa forței de muncă specializate – șoferi, mecanici auto, personal de întreținere. Totodată dezvoltarea turismului generează configurarea unei noi viziuni pe transport și implicit extinderea activității operatorului public și în zona metropolitan. Această ultimă componentă este importantă și dintr-o perspectivă demografică, dezvoltarea noilor cartiere în zona metropolitană solicitând dezvoltarea transportului public înspre și dinspre oraș. Un alt element deosebit de important care conduce la reconfigurarea transportului public este generat și de delimitarea care trebuie realizată între transportul în zona istorică și ceea ce specialiști numesc transportul functional, care trebuie să asigure accesul facil către locurile de muncă, către centrele comerciale sau către zonele de locuire din zona periurbană sau metropolitană.
Din această perspectivă, ca și consilier local și lider de grup al consilierilor PNL, atât din discuțiile purtate cu Executivul Primăriei Brașov, cât și cu reprezentanții operatorului de transport putem aprecia că această nouă viziune de transport ar putea integra următoarele elemente structurale:

Reconfigurarea tuturor traseelor de transport. Această componentă va presupune redefinirea traseelor de transport cu o concentrare în zona Centrului Civic (sau Gara Brasov), acesta fiind punctual central, nodul de legătură concentrică al tuturor traseelor cu fiecare cartier. Crearea acestui nou nod de transport se fundamentează pe punerea în valoare a facilităților conferite de durata de valabilitate a biletelor de călătorie – care este de 50 de minute. Practic, de la capetele de linie modernizate, traseele se vor concentra în zona Centrului Civic/Gara, fiecare cetățean câștigând timp prețios și o mai mare mobilitate de a ajunge din orice punct al orașului oriunde cu o maximă eficiență atât din perspectiva operatorului de transport, cât și din perspectiva scurtării timpului petrecut de către brașoveni pentru a ajunge în locurile dorite cu maximum de eficiență. De asemenea, reconfigurarea tuturor traseelor de transport ar permite asigurarea unei frecvențe mai bune a curselor pe traseele principale, eliminând astfel aglomerația care astăzi afectează unele trasee importante.
Automatizarea sistemului de monitorizare a traficului și prioritizare a transportului public. În momentul de față avem în vedere împreună cu Asociația de Transport din zona metropolitan de continuare a dezvoltării și implementării unui dispecerat integrat de monitorizare al traficului. Softul deja existent care ar urma să deservească dispeceratul va oferi nu numai date legate de traficul transportului public, ci și despre transportul autoturismelor sau rutele pietonale. Prin intermediul acestui nou instrument, eficientizările de trafic se realizează în timp real. După mulți ani în care municipalitatea a dezvoltat infrastructura IT și pe cea specific conceptului de Smart City, CityPulse sau CKAN, acum putem afirma că avem infrastructura necesară trecerii la această abordare de ultimă generație, așa cum există astăzi în toate marile centre urbane europene. Prioritizarea transportului public prin intrumente de management al traficului în timp real.
Optimizarea accesului în centrul istoric și a traficului pietonal din această zonă. Majoritatea centrelor istorice europene au impuse restricții de transport în zonele istorice, acestea fiind deschise exploatării turistice a punctelor de atracție turistică. Un proiect de dezvoltare a zonei istorice va însemna utilizarea la capacitate maximă a parcării de la spitalul ”Regina Maria”, brașovenii care își parchează mașina în această locație, pe baza tichetului de parcare să poată ajunge în punctele de atracție din centru turistic cu ajutorul unor microbuze eficiente din perspectiva mediului – poate chiar electrice – și care să aibă un traseu delimitat clar și limitat exclusiv la centrul istoric. Astfel, fără niciun cost suplimentar, fiecare brașovean sau turist se va putea bucura de toate atracțiile oferite de centrul istoric. Din perspectiva riveranilor, aceștia ar putea avea acces la domiciliu pentru a-și lăsa bagajele sau cumpărăturile pe o perioadă de 15-30 minute, urmând ca fiecare să beneficieze de un loc de parcare la „Regina Maria”, accesul către casă realizându-se doar de către șoferul riveran zonei istorice, gratuit, cu microbuzul destinat circuitului din centrul istoric. Accesul către zona Schei se poate realiza ca și până acum din Livada Poștei pentru cei care utilizează transportul public, fără a exista alte restricții pentru cei care utilizează autoturismele personale.
Dezvoltarea unor noi trasee turistice în zona metropolitană cu autobuze ale RAT și care să fie structurate ca și centre de profit. Astăzi, turiștii care vin la Brașov nu beneficiază de transport public înspre și dinspre bisericile, cetățile fortificate din zona metropolitan sau către centrele de agreement. Operatorul de transport ar putea asigura un transport civilizat în toată zona metropolitan sau rute regulate de transport prin care turiștii să poată avea acces de la toate capetele de linie către toate atracțiile turistice din zona metropolitană. Acest proiect este în analiză în momentul de față, discuțiile du Consiliul Județean și cu Asociația de Transport din zona metropolitan sunt destul de avansate.
Optimizarea cheltuielilor cu întreținerea parcului auto. În momentul de față aceste cheltuieli sunt destul de ridicate din cauza faptului că sunt multe modele de autobuze, fiecare cu programul și sistemului lui de întreținere. Ar fi de analizat modalitatea în care achiziționarea de noi autobuze să se concentreze pe maximum două tipuri de autobuze prin această modalitate scăzând cheltuielile cu întreținerea și asigurarea funcționalității lor. De asemenea, acest mecanism ar putea conduce la optimizarea personalului necesar pentru întreținerea lor. Tot din această perspectivă avem în vedere crearea facilităților la nivelul RAT pentru pregătirea în regie proprie a personalului – șoferi, mecanici, personal de întreținere etc. .
Toate aceste noi direcții de dezvoltare sunt integrate în actualul Plan de Mobilitate Urbană. Mai mult, în momentul de față suntem conștienți că pentru implementarea acestor direcții strategice ne bazăm pe sprijinul brașovenilor, al tuturor autorităților publice implicate și al operatorului public de transport. Această nouă viziune este corelată și cu Strategia Integrată de Dezvoltare Durabilă a Brașovului și zonei metropolitane”.

Iulian Mara, consilier local PNL: „Problemele RAT Brașov au fost sintetizate foarte bine în preambulul acestui articol. Concret, noi consilierii locali suntem procupați de înnoirea parcului auto al regiei de transport, în vederea asigurării unor condiții cât mai bune brașovenilor. Referitor la problema salarizării, trebuie să găsim soluții împreună cu conducerea societății pentru a oferi un pachet aslarial atractiv. Trebuie să avem în vedere și concurența pe piața muncii, întrucât companiile multinaționale au servicii proprii de transport a personalului, dar și concurența realziată de firmele private de transport. Se știe foarte bine că bugetul regiei este asigurat, în bună parte, din subvențiile de la Consiliul Local și trebuie făcut o analiză dacă putem mări salariile. Dacă există o plafonare bugetară prin vreo normă legislativă la nivel național, atunci trebuie să facem apel la parlamentarii din Brașov pentru a modifica legislația, astfel încât să putem debloca această situație cu criza de personal de la RAT”.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Brasov: troleibuze
PostPosted: Fri 26 May 2017 09:56 
Offline

Joined: Sun 03 Jan 2016 19:03
Posts: 20
Location: Sibiu & Brașov
Domnilor, o veste foarte tristă: ieri, 25 mai 2017 a avut loc o ședință la Primăriei Brașov (m-a informat cineva care a participat) în care, printre altele, s-a hotărât desființarea completă a troleibuzului la Brașov anul acesta. Se vor casa vehiculele și se vor vinde (sau se vor reutiliza de către alte structuri subordonate primăriei, ca birouri) stațiile de redresare, baza de reparații din Bartolomeu, depourile din Valea Cetății și Rulmentul. Trebuiesc urgent fotografiate vehiculele, rețeaua, stațiile de redresare, baza de reparații și cele două depouri.
Visul scripcarez lansat în 2004 (desființarea tramvaielor și troleibuzelor) se va îndeplini complet anul acesta.

Asta nu este totul. Flota de autobuze scade mereu. Au ajuns să caseze și MAN-uri aduse în 2006 (au dat afară pe aproape toți care puteau face o reparație). Vor să caseze toate autobuzele, în afara celor 15 BMC aduse în 2011, să acceseze credite BERD și să cumpere 80 autobuze noi anul acesta. Vor să desființeze jumătate din linii, să nu mai existe trasee care să traverseze tot orașul, să schimbi în centrul civic, să fie linii pe tronsoane. Da, transportul public în Brașov poate fi mai jalnic decât este în prezent.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Brasov: troleibuze
PostPosted: Sat 27 May 2017 02:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Poate e doar o glumă a celui care zice că a participat la şedinţă. Nu cred că tupeul unora poate ajunge aşa departe.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Brasov: troleibuze
PostPosted: Sat 27 May 2017 14:05 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Si eu sper ca aceste discutii nu au existat, iar daca da, sa nu se aplice. Suntem totusi in 2017!!! Si ce sens au aceste discutii, din moment ce abia au sosit doua utilitare pentru intretinere/reparatie retea? Chiar asa bataie de joc sa fie?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Brasov: troleibuze
PostPosted: Sat 27 May 2017 14:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
SPA29 wrote:
Chiar asa bataie de joc sa fie?


Da.

De cand a fost vorba de contractarea imprumutului de la BERD, m-am gandit ca asta inseamna sfarsitul troleibuzului in Brasov. Dupa cum puteti vedea, cele 10 troleibuze noi nu mai apar, ci doar 80-85 autobuze noi.

Quote:
7. Proiect de hotarare privind aprobarea inceperii demersurilor de contractare a unui imprumut de catre Societatea RATBV S.A. de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare in vederea achizitionarii de autobuze noi destinate transportului public local de calatori.


Este proiectul de Hotarare de Consiliu local, propus in sedinta ce va avea loc in 31.05.2017.

http://brasovcity.ro/index.php?ck=23


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Brasov: troleibuze
PostPosted: Sat 27 May 2017 14:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Singura chestie care am auzit-o, dar e mai mult la nivel de zvon, e ca s-ar vrea mutarea autobuzelor si a personalului din garajul din Bartolomeu in Rulmentul. Iar in garajul din Bartolomeu, primaria vrea sa ii oblige pe operatori de curse tip conventie de la fabrici sa isi parcheze autobuzele, ca sa nu mai fie tot orasul plin de autobuze parcate printre blocuri. Repet, asta am auzit-o doar la nivel de zvon.

In schimb ce este sigur e ca in luna iunie urmeaza sa se lanseze o licitatie pentru autobuze si troleibuze (10bucati), informatie care o am de la soferii de la garajul din Rulmentul care au participat la o intalnire cu directorul general. Deasemenea ar urma sa fie reparat si garajul din Rulmentul, unde directorul general aproape ca a ramas suspendat cu masina intr-o groapa din zona intrarii in garaj.

Si intr-adevar se caseaza MAN-uri aduse in 2006, dar sunt autobuze ce nu mai puteau fi reparate (#758, #759 si #767; aceste trei au fost deja golite, nemaiavand nici piese, nici scaune, nici geamuri, pur si simplu au ramas carcasele in asteptarea autogenului), si s-ar putea sa urmeze #754 care are motorul fisurat si circula pana cand ii cedeaza motorul din nou (anul asta motorul s-a stricat de 4-5 ori).

Deci nici eu nu cred ca se doreste desfiintarea troleibuzelor.

Ce se mai aude in schimb, si rezulta si din chestionarul lansat de RATBv pe pagina sa, e ca se doreste ca majoritatea liniilor sa intoarca in centrul civic (Hiromecanica A), si sa se infiinteze 1-2 linii care sa preia calatorii pana in centrul vechi.

De asemenea, se pare ca s-ar mai dori comasarea liniilor 5 si 17 (cum, nu stiu), desfiintarea liniei 3 si prelungirea liniei 2 pana in Sanpetru (mai ales ca locuitorii din Sanpetru strang semnaturi pentru schimbarea operatorului de transport, mai pe scurt s-au saturat de rablele lui Codreanu).

Si de dat afara personalul de mentenanta, nici nu se pune in discutie asa ceva, doar ca foarte multi mecanici, electricieni, etc au iesit la pensie, si urmeaza multi altii care numara lunile pana cand le vine decizia de pensionare (si vorbim de oameni care au lucrat toata viata numai la RATBv). De exemplu exista un singur electronist la garajul din Rulmentul, care se ocupa si de autobuzele de la Bartolomeu. De obicei, toate troleibuzele care se defecteaza sunt reparate de abia cand vine el din concediu.

Sa nu mai zic ca daca ati vedea cum se chinuie mecanicii sa repare autobuzele si troleibuzele si in ce conditii lucreaza, in hale (unde cand afara e lumina inauntru tot intuneric e, iar iarna in hale fiind doar cu 10 grade mai cald decat afara), fara piesele si uneltele necesare, dupa aceea v-ati da seama ce eforturi se fac pentru buna functionare a autobuzelor si a troleibuzelor.

De cand a dat caldura, zilnic pica cate 2-3 MAN-uri numai de la Rulmentul cu diferite defectiuni. Apoi la vara cine stie ce o mai fi. Si BMC-urile noi, la Rulmentul sunt functionale doar 3 din 5.

Deci, in concluzie, este nevoie urgenta de autobuze si troleibuze noi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 31 May 2017 06:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Quote:
Începerea demersurilor de contractare a împrumutului de către RATBV S.A. ar urma să fie aprobată mâine, prin proiect de hotărâre, în cadrul ședinței Consiliului Local Brașov.

Din comisia de negociere a contractului de împrumut ar urma să facă parte doi membri ai executivului Municipiului Brașov desemnați prin dispoziție a Primarului Municipiului Brașov, patru membri ai RATBV S.A. numiți prin Hotărârea Consiliului de Administrație și președinții comisiilor nr. 1, 5 și 6 din cadrul CL Brașov sau înlocuitori desemnați de ei.

Cu împrumutul respectiv, RATBV intenționează să cumpere 105 autobuze, dintre care 25 mici (la prețul estimat de 180.000 de euro bucata), 45 medii (la prețul estimat de 230.000 de euro bucata) și 35 articulate (la prețul estimat de 300.000 de euro bucata). Având în vedere costurile de întreținere și cele de achiziționare mari în cazul troleibuzelor (400.000 de euro troleibuzul mediu și 500.000 de euro cel articulat), RATBV S.A. nu intenționează să cumpere și astfel de vehicule.

Vehicule de 35 de ani vechime, aflate în circulație

În prezent, parcul auto al RATBV S.A. cuprinde 235 de vehicule, dintre care 15 autobuze sunt imobilizate cu defecțiuni multiple și majore care nu justifică repunerea în circulație, fiind propuse pentru casare, conform documentației aferente proiectului de hotărâre. Alte 26 de autobuze și cinci troleibuze sunt permanent în imobilizare pentru reparații de lungă durată, rămânând 189 de vehicule pe traseu, la care se înregistrează zilnic, în medie, 16 defectări, situații care generează o treime din totalul curselor nerealizate, având în vedere că pentru remedierea problemelor este necesară retragerea la garaj, conform conducerii RATBV S.A.

„Costurile cu întreținerea și reparația vehiculelor sunt anormal de mari, fiind cunoscut faptul că după o perioadă de exploatare de 10 ani, acestea ating dublul valorilor înregistrate în perioada normală de funcționare și continuă să crească exponențial, odată cu acumularea vechimii”, se explică în documentație.

Din punct de vedere al vechimii și gradului de uzură, se impune înlocuirea și scoaterea din funcțiune a circa 43 de autobuze medii, 14 autobuze articulate, 7 autobuze mici și 24 de troleibuze, deci în total a 88 de vehicule. Până la finalul anului 2018 se preconizează că vor fi scoase din funcțiune încă 42 de autobuze medii, 6 autobuze articulate, 8 autobuze mici, în total 56 de vehicule.

Printre vehiculele aflate în prezent în uz se numără 10 autobuze articulate Mercedes 405 G, care au între 26 și 30 de ani, precum și 4 troleibuze medii Renault până la 35 de ani vechime. De altfel, niciunul dintre troleibuze nu are mai puțin de 29 de ani.

La orele de vârf pot fi asigurate maxim 134 de vehicule, deși ar trebui minim 179

Date fiind problemele înregistrate în parcul auto și la nivel de personal (deficit de șoferi), la oră de vârf, RATBV S.A. poate pune în circulație 134 de mijloace de transport: 22 de autobuze articulate, 77 de autobuze medii, 20 de autobuze mici, 10 troleibuze articulate și 5 troleibuze medii.

Conform conducerii societății, pentru a rezolva problema aglomerației, este recomandată înlocuirea unor autobuze medii cu unele articulate și/sau suplimentarea numărului de vehicule pe liniile unde s-au observat probleme. De asemenea, ar fi necesară suplimentarea numărului autobuzelor cu trei, pentru a reduce aglomerația pe traseele care deservesc centrul istoric al orașului, iar șase vehicule trebuie pentru linia ce va fi înființată pe traseul Parcarea Poiana Mică - Poiana Brașov. În total, conform raportului de specialitate, parcul auto necesar deservicii planului de transport actual trebuie să cuprindă minim 179 de vehicule funcționale.

Lifturile hidraulice pentru persoanele cu dizabilități, o dezamăgire

Accesibilitatea persoanelor cu dizabilități poate fi asigurată în prezent la 165 de autobuze din totalul parcului de 235 de vehicule, astfel că 45 de autobuze și 25 de troleibuze ar trebui înlocuite urgent, din acest punct de vedere.

„Având în vedere că din cele 165 de vehicule accesibilizate pentru persoanele cu dizabilități, un număr de 109 autobuze sunt dotate cu lifturi hidraulice pentru accesul cărucioarelor cu rotile, sisteme care prezintă multiple probleme în funcționare, se impune ca în viitorul apropiat să fie înlocuite și aceste vehicule cu mijloace de transport cu podea joasă”, susțin reprezentanții RATBV S.A.


http://www.mytex.ro/stiri/546-expres/55 ... obuze.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 31 May 2017 09:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Proiectul ăsta de HCL nu ar fi trebuit să fie pe site-ul primăriei, spre consultare? Eu nu l-am găsit.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 31 May 2017 16:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Proiectul a fost tinut secret, mai ales anexele si motivarea, care contin explicit decizia de desfiintare a transportului electric. Sub pretextul "nerentabilitatii", s-a hotarat sa nu se mai achizitioneze deloc troleibuze, iar cele actuale vor fi toate retrase deindata ce vor sosi autobuzele cumparate cu creditul BERD. In noul plan de componenta a parcului auto, numarul troleibuzelor care va ramane la momentul acela este prevazut a fi 0 (zero).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 31 May 2017 20:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Daca se are in vedere desfiintarea troleibuzelor, o sa am grija ca toti soferii de pe troleibuze sa afle acest lucru, mai ales ca multi dintre ei nu au categoria D, ci au doar categoria H (troleibuz).
Mai erau si cativa soferi care vroiau sa treaca de pe autobuz pe troleibuz daca se aduceau troleibuze noi.

De asemenea ai dreptate la partea cu sindicatele, deoarece pana si conducerea celui mai mare sindicat (undeva la 450-480 de angajati ai RATBv, majoritatea soferi), luni nu stia nimic de acest zvon, chiar daca ii avertizasem.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 31 May 2017 21:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
sorinache96 wrote:
De asemenea ai dreptate la partea cu sindicatele, deoarece pana si conducerea celui mai mare sindicat( undeva la 450-480 de angajati ai RATBv, majoritatea soferi), luni nu stia nimic de acest zvon, chiar daca ii avertizasem.


Attachments:
3 crop.jpg
3 crop.jpg [ 619.46 KiB | Viewed 9246 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Jun 2017 09:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Exista Sindicate in RAT?

Iesiti in strada! Pentru:
-salvarea locurilor de munca si restructurarea societatii (ce geme de personal TESA numeros, pile politice habarniste);
-oprirea instrainarii sau distrugerii patrimoniului (depouri, statii de redresare cu cladirile aferente, retele electrice);
-stoparea poluarii (intr-un oras de munte eliminarea transportului electric e o grava greseala). Or sa va abureasca cu autobuzele electrice, de care scrie cu ardoare fostul director (ramas in RATBv!!!), dl. Cristian Radu (evident ca nu aminteste nimic de nepredictibilitatea acestora, de bateriile grele carate mereu in detrimentul calatorilor, de neadaptarea lor la clima brasoveana). Or sa va spuna ca multe orase au renuntat la trolee si ca sunt doar 300 de orase ce au troleibuze si ca de aceea costa atat de mult, ca nu exista productie diversificata a lor. Raspundeti-le ca sunt orase ce introduc/reintroduc troleibuzele cu motor auxiliar si ca situatia la tramvaie e aceeasi, nemaivorbind ca autobuzele electrice sunt doar testate in cateva orase!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Jun 2017 21:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Am uitat sa postez ieri continuarea de la cele de dinainte, care cred ca spune totul...
Mai clar de atat nu cred ca se poate.

Pozitia primarului si a directiunii RAT este 100% in favoarea desfiintarii transportului electric, si asta foarte repede. Este vizat de interese materiale obscure si patrimoniul aferent: cladirile, terenurile si bineinteles zecile de tone de cupru, care - dupa cum stim - dispar din contabilitate de ani de zile fara nici un act sau cu acte masluite din punct de vedere al cantitatii reale. DNA doarme?

In secolul XXI, niste agatati de functii de prin Brasov incearca din rasputeri sa aduca orasul inapoi in perioada stalinista.


Attachments:
4 crop.jpg
4 crop.jpg [ 247.78 KiB | Viewed 9152 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Jun 2017 21:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
sorinache96 wrote:
Daca se are in vedere desfiintarea troleibuzelor, o sa am grija ca toti soferii de pe troleibuze sa afle acest lucru, mai ales ca multi dintre ei nu au categoria D, ci au doar categoria H (troleibuz).
Mai erau si cativa soferi care vroiau sa treaca de pe autobuz pe troleibuz daca se aduceau troleibuze noi.

De asemenea ai dreptate la partea cu sindicatele, deoarece pana si conducerea celui mai mare sindicat (undeva la 450-480 de angajati ai RATBv, majoritatea soferi), luni nu stia nimic de acest zvon, chiar daca ii avertizasem.
Nu renuntati! Daca renuntati acum, totul e pierdut. Faceti cunoscuta tuturor brasovenilor, imediat si pe toate caile posibile, marea porcarie care se intampla in RAT. Peste inca 4 ani va inlocui si autobuzele cu dube. Aici vrea sa ajunga dansul in final.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jun 2017 22:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Din ce am reusit sa mai aflu, se pare ca nu se vor desfiinta troleibuzele de tot. Intr-adevar, nu se vor mai achizitiona troleibuze noi, dar s-ar putea sa se achizitioneze troleibuze second-hand. In schimb, in parcul actual se vor investi sume minime pentru mentinerea acestuia in circulatie.

De la 1 iulie sau chiar mai repede urmeaza schimbari destul de mari, inclusiv comasari, modificari de trasee a mai multor linii din oras.

Atata zic, deja se lucreaza la noile table pentru autobuze...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 04 Jun 2017 14:18 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 34
sorinache96 wrote:
s-ar putea sa se achizitioneze troleibuze second-hand. In schimb, in parcul actual se vor investi sume minime pentru mentinerea acestuia in circulatie.


Totusi in tabelul de mai sus scrie clar ca vor ramane 0 troleibuze. Deci care este adevarul?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 04 Jun 2017 21:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
numerci wrote:
sorinache96 wrote:
s-ar putea sa se achizitioneze troleibuze second-hand. In schimb, in parcul actual se vor investi sume minime pentru mentinerea acestuia in circulatie.
Totusi in tabelul de mai sus scrie clar ca vor ramane 0 troleibuze. Deci care este adevarul?
Adevarul este ca conducerea RAT minte cu nerusinare si cu disperare, ordinul primit de la scripcar fiind sa lichideze ANUL ACESTA tot ce necesita fir de cupru. Nu exista nici o garantie ca se va face vreo achizitie second-hand (suma prevazuta in buget nu inseamna ca va fi si cheltuita, vezi anul trecut, cand 1/3 din bugetul municipiului nu a fost cheltuit deloc). In schimb, dumnealor au motivat clar pe hartie ca, din momentul sosirii noilor vehicule "necesarul de troleibuze sa fie asigurat cu autobuze articulate si medii" si mai si explica apoi curveste ca in acest fel se vor face economii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Jun 2017 09:59 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 34
Bine ca tocmai au cumparat cele doua turnuri noi pentru reparatia retelei. Sau or fi pentru desfiintarea ei? Macar de ar fi in leasing sa le poata da inapoi. Oricum pare a fi o totala lipsa de planificare si viziune asupra ce vor sa faca.

Legat de troleibuze cred ca problema cea mare este reteaua si nu vehiculele. Pe 13 Decembrie cel putin multi dintre stalpi sunt intr-o stare jalnica si vor trebui schimbati in urmatorii ani daca nu mai curand.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Jun 2017 10:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Cele 2 autoturnuri si depanarea noua sunt inmatriculate in Bucuresti si din cate stiu eu sunt luate in leasing.
La troleibuze, reteaua este in stare destul de buna (pe 13 decembrie intre Rulmentul si Coresi se circula chiar si cu 50-65 km/h), iar in restul orasului peste tot pe unde este o portiune un pic mai dreapta se circula cu viteza. De multe ori troleibuzele de pe linia 8 depasesc autobuzele de pe 23 (pe portiunea cuprinsa intre gara si Gemenii), sau celelalte autobuze (intre Gemenii si Cometei). Iar calatorii din autobuze se uita socati cum troleibuzul depaseste autobuzul in care se afla (mai ales ca media de viteza a autobuzelor este undeva la 30km/h, viteza asa mica datorandu-se mersului "economic", sa nu consume prea mult autobuzul si la multe autobuze se supraincalzeste motorul daca se merge cu viteza mai mare).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Jun 2017 17:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
HCL 214/2017 a fost adoptata in unanimitate :oops: :twisted: :roll: :mrgreen: :cry:


Attachments:
214-2017.gif
214-2017.gif [ 11.09 KiB | Viewed 8836 times ]
HCL 214-2017 RATBv.pdf [810.2 KiB]
Downloaded 225 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Jun 2017 22:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Silviu wrote:
HCL 214/2017 a fost adoptata in unanimitate :oops: :twisted: :roll: :mrgreen: :cry:
Pai nu e bine sa vada potentialul furnizor al autobuzelor ca cineva se opune... Domni generosi, cautam dame de companie!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 18 Jun 2017 11:34 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
A initiat cineva o petitie impotriva desfiintarii troleibuzului la Brasov, ca la Piatra Neamt? Noi stam si asteptam iar ei isi pun planul in aplicare. Nu ar trebui facut ceva mai concret?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Jun 2017 20:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Volvo-ul #64 a fost casat
Rocar-ul #84 a fost si el casat.
Urmeaza MAN-urile #767, #758, #759, un turn vechi, ramasitele MAZ-ului #654, si posibil si Volvo-ul #63 si Renault-ul #307 + MAZ-ul #656.

Scuzati calitatea pozelor dar sunt facute cu telefonul si peste gard.


Attachments:
MAN #758 si #759 (2).jpg
MAN #758 si #759 (2).jpg [ 335.19 KiB | Viewed 8647 times ]
MAN #758 si #759.jpg
MAN #758 si #759.jpg [ 513.64 KiB | Viewed 8647 times ]
MAN #767.jpg
MAN #767.jpg [ 277.48 KiB | Viewed 8647 times ]
MAN-ul 767, Volvo-ul #64 si MAZ-ul #654.jpg
MAN-ul 767, Volvo-ul #64 si MAZ-ul #654.jpg [ 413.27 KiB | Viewed 8647 times ]
MAZ #656.jpg
MAZ #656.jpg [ 251.72 KiB | Viewed 8647 times ]
Ramasite #64 si #84.jpg
Ramasite #64 si #84.jpg [ 391.42 KiB | Viewed 8647 times ]
Ramasite #64, #84 + #767 (2).jpg
Ramasite #64, #84 + #767 (2).jpg [ 264.29 KiB | Viewed 8647 times ]
Ramasite MAZ #654.jpg
Ramasite MAZ #654.jpg [ 366.9 KiB | Viewed 8647 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 26 Jun 2017 06:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Quote:
Aleșii Brașovului au aprobat în ședința de vinerea trecută modificarea preacordului privind contractarea unui împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în vederea achiziţionării unor autobuze noi pentru RATBV. Hotărârea de Consiliu Local a fost aprobată după ce, săptămâna trecută, oficialii BERD au discutat cu reprezentanții Primăriei Braşov, RATBV şi reprezentanţii comisiilor Economică şi Juridică din Consiliul Local cu privire la contractarea împrumutului în cele mai avantajoase condiții. Brașovul ar urma să se împrumute de maximum 25 de milioane de euro pentru a achiziționa 100 de autobuze noi.

„În timpul acestor discuţii au fost detaliate mai multe aspecte, legate de termene, comisioane sau dobânzi şi au fost obţinute câteva clauze favorabile municipiului Braşov. În aceste condiţii, a fost nevoie de actualizarea preacordului care a fost aprobat de Consiliul Local Braşov în luna mai. Urmează ca reprezentanţii BERD de la Londra să vină la Braşov, să se poarte noi discuţii, după care să fie pregătit contractul final, care va fi supus aprobării Consiliului Local”, a declarat primarul Braşovului Geroge Scripcaru.

Prejmerul a intrat oficial în „afacerea” RATBV

Acesta a precizat că modernizarea flotei RATBV este un prim pas în vederea transformării societățiio în operator regional de transport. De asemenea, consilierii locali braşoveni au aprobat în şedinţa de plen de vineri acceptarea ca şi acţionar al SC RATBV SA a Comunei Prejmer şi transformarea societăţii comerciale în operator regional de transport. Aportul social al Prejmerului la RATBV va fi de 64.000 de lei, respectiv 1% din capitalul societății. Capitalul social al SC RATBV S.A este în valoare totală de 6.436.590 lei, integral subscris şi vărsat, din care 4.000.000 lei aport în numerar şi 2.436.590 lei aport în natură.

Înainte de intrarea Comunei Prejmer în acţionariatul RATBV, Municipiul Braşov reprezentat de Consiliul Local Braşov, deţinea 643.595 de acţiuni la această societate, cu o valoare totală de 6.435.950 lei, (din care 3.999.360 lei aport în numerar şi 243.659 aport în natură) reprezentând 99,99% din capitalul social al societăţii RATBV SA, iar Agenţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Braşov reprezentată de Director General deţine 64 de acţiuni, cu o valoare totală de 640 de lei, reprezentând aport în numerar şi 0,01% din capitalul social al operatorului de transport. De asemenea, comuna Prejmer alături de municipiul Braşov, Agenţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Braşov şi alte 13 comunităţi locale urbane şi rurale din arealul metropolitan Braşov s-au asociat şi au înfiinţat Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov, iar transformarea în operator regional a RATBV permite iniţierea demersurilor pentru organizarea serviciilor de transport public local în arealul metropolitan Braşov sub autoritatea acestei asociaţii.


http://www.bizbrasov.ro/2017/06/26/prim ... obuze-noi/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 26 Jun 2017 11:48 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Cele nspe mii de autobuze vor fi conduse de catre cine? Cei din Prejmer vor avea o deceptie atunci cand vor sta cu orele pentru un autobuz care nu mai vine.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 26 Jun 2017 13:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
SPA29 wrote:
Cele nspe mii de autobuze vor fi conduse de catre cine? Cei din Prejmer vor avea o deceptie atunci cand vor sta cu orele pentru un autobuz care nu mai vine.
Pe traseele periferice nu se anuleaza niciodata curse din lipsa de soferi; ele se executa toate, chiar in detrimentul circulatiei pe trasee grele, unde raman gauri. Tot ce misca in Bartolomeu Nord, Stupini, Timisul de Jos este garantat.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 04 Jul 2017 06:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Incepand de azi soferii RATBv sunt in greva japoneza. Au fost agatate pamglici albe de oglinzi si sunt distribuite flyere in interiorul autobuzelor si troleibuzelor.

Asta dupa ce negocierile desfasurate in perioada februarie - iunie, intre sindicate si conducerea RATBv au esuat, conducerea nefiind de acord cu marirea salariilor. Un sofer are salariul de 1450 lei net, lucreaza intre 10-12 ore zilnic, are doar 5-6 libere pe luna.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 04 Jul 2017 07:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Normal. De ce sa platesti soferii cand sunt atatea capuse care trebuie hranite? Cat mai este un salariu de director? Presupun ca la fel de modic.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 04 Jul 2017 16:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Cat mai dureaza pana se sparge buboiul RATBv?

Quote:
Foarte urât din partea conducerii R.A.T. Brașov. Angajează la birouri toți ratații și celor care fac într-adevăr bani le da minimul pe economie. URÂT


https://www.facebook.com/bucuras.carmenmaria


Attachments:
19621153_1426475844058391_4832479395783410315_o.jpg
19621153_1426475844058391_4832479395783410315_o.jpg [ 142.36 KiB | Viewed 8625 times ]
19667921_1426475847391724_6184361529149710068_o.jpg
19667921_1426475847391724_6184361529149710068_o.jpg [ 257.1 KiB | Viewed 8625 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group