TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 09:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57  Next
Author Message
PostPosted: Tue 04 Jul 2017 20:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Quote:
Grevă japoneză a şoferilor RAT Braşov, nemulţumiţi de salariile prea mici

Autobuzele Regiei Autonome de Transport Braşov care au plecat astăzi pe traseu au avut legate de oglinzi banderole albe, în semn de protest. Călătorii au primit fluturaşi în care Sindicatul Liber 2015 RAT Braşov le cere să fie solidari cu şoferii nemulţimiţi de nivelul scăzut de salarizare.

„Sindicatul Liber 2015 RAT Braşov îşi cere scuze pentru disconfortul pe care îl va crea dacă se va ajunge la declanşarea conflictului de muncă, în urma eşuării negocierilor salariale pe anul 2017 la RATBV S.A.“, au scris sindicaliştii în nota de informare către braşoveni. Potrivit acestora, din cei 840 de angajaţi RAT, 441 au salariul minim pe economie, salariul mediu de încadrare fiind de 1580 de lei.

„Principala revendicare este majorarea salarială pentru şoferii RAT Braşov. Avem contract colectiv de muncă semnat pe doi ani, dar în care este specificat foarte clar că renegocierea grilei de salarizare se face anual. Grila se poate negocia şi de două ori pe an. Daca nu vom obţine nimic, vom face o pichetare a Consiliului Local sau a Prefecturii, conform Legii 60“, a declarat Ioan Draghici, lider Sindicatul Liber 2015 RAT Braşov.

Sindicaliştii cer salarii similare cu ale şoferilor din celelelte societăţi de transport public din ţară, unde salariul de încadrare al unui şofer RAT este de 2000 de lei. Situaţia este cu atât mai gravă cu cât la Braşov lucrează cu 80 de soferi mai puţini decât prevede organigrama, iar în locul lor lucrează prin rotaţie toţi cei 260 de şoferi angajaţi, care ajung să lucreze în medie 250 de ore pe lună, în timp ce legea permite efectuarea a unui număr de maximum 212 ore lună, mai spun sindicaliştii

Încă nu se pot oferi majorări salariale

Pe de altă parte, reprezentanţii societăţii de transport public RAT Braşov susţin că încă nu există resurse financiare pentru a satisface revendicările sindicaliştilor. Ultimele majorări salariale s-au produs la creşterea salariului minim. Majorările salariale se vor face şi în funcţie de problemele financiare ale societăţii, care a încheiat anul trecut cu o pierdere de 3,5 milioane de lei. „Nu suntem în prezenţa unei forme de protest prevăziue de lege, ci este o exprimare a unei stări de numlţumire a unora dintre angajaţii societăţii. Se impun nişte precizări: există un contract colectiv de muncă valabil până în luna mai a anului 2018. Salariile actuale ale tuturor angajaţilor sunt cele negociate şi înscrise, anul trecut, în contractul colectiv de muncă. De la începutul lunii februarie, au fost mai multe negocieri cu reprezentanţii sindicali, fiind cunoscute şi analizate revendicările acestora. În cadrul acestor întâlniri s-a convenit asupra unui grafic, care prevede ca până la sfârşitul acestei luni să li se ofere un răspuns. Această manifestare este neanunţată şi prin ea se încearcă să se pună presiune pe factorii de decizie“, a declarat Silviu Ştefan, purtător de cuvânt RAT Braşov.

Programul de circulaţie al autobuzelor nu a fost afectat în niciun fel de greva japoneză a şoferilor RAT Braşov, care va mai dura cel puţin două zile, potrivit sindicaliştilor.


http://www.bizbrasov.ro/2017/07/04/greva-japoneza-soferilor-rat-brasov-nemultumiti-de-salariile-prea-mici/

Si cateva poze facute de mine:


Attachments:
120.jpg
120.jpg [ 265.15 KiB | Viewed 11136 times ]
122.jpg
122.jpg [ 263.98 KiB | Viewed 11136 times ]
638.jpg
638.jpg [ 314.97 KiB | Viewed 11136 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Jul 2017 18:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Silviu wrote:
HCL 214/2017 a fost adoptata in unanimitate :oops: :twisted: :roll: :mrgreen: :cry:


Expunerea de motive a RATBv.


Attachments:
Raspuns-Primarie-Expunere-38938-2017.pdf [650.15 KiB]
Downloaded 334 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Aug 2017 21:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Parc RAT Bv 2016.


Attachments:
BV-2016.pdf [9.98 MiB]
Downloaded 315 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Aug 2017 07:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Quote:
În perioada minivacanţei ocazionate de sărbătoarea creştină Sfânta Maria, RAT Braşov va suplimenta semnificativ capacitatea de transport pe linia 20, în perioada 12 – 15 august, facilitând în acest fel accesul călătorilor către Poiana Brașov și Centrul de Agrement și Divertisment din stațiune.

„De menționat, din această lună abonamentele de transport pe toate liniile, cu prețul de 70 de lei/lunar, fără limită de călătorii, sunt valabile și pe linia 20 (Livada Poștei – Poiana Brașov), în conformitate cu HCL Brașov prin care s-a modificat Planul Tarifar al societății”, a aprecizat purtătorul de cuvânt al RAT Braşov, Silviu Ştefan.

În ceea ce privește orarele de circulație pentru perioada menționată, în zilele de 12, 13 și 14 august, mijloacele de transport în comun vor circula potrivit graficelor obișnuite, respectiv orare de sâmbătă (12 iunie), duminică (13 iunie) și luni (14 iunie). Pe parcursul zilei de marți, 15 august, orarele valabile vor fi cele corespunzătoare unei zile de duminică, între orele 6.30 - 22.30.

„Deciziile de mai sus au fost luate de noua echipă de conducere a RAT BV S.A., numită de Consiliul de Administrație al societății până la finalizarea și validarea procedurii de selecție a directorilor în conformitate cu prevederile OUG 109/2011, privind guvernanța corporativă. Echipa este formată din Ovidiu Bucurei – Director General, Gabriel Antohe - Director Economic și Ovidiu Micu – Director Tehnic”, a precizat sursa citată.

Asta ar însemna câteva luni, după care va fi anunţată componenţa definitivă a conducerii RAT BV SA.


http://www.mytex.ro/stiri/546-expres/55 ... oiana.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Aug 2017 18:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Silviu wrote:
Parc RAT Bv 2016.


În lista aia apare un Volvo BV-00091. Să înţeleg că RATBv a cumpărat RCA pentru un vehicul care nu există?
În schimb, există un Volvo BV-00086 (67), dacă o mai fi rămas ceva din el.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Aug 2017 21:24 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Exista. E vorba de #63 care e retras din 2014, deci RCA facut degeaba. #67 e oale si ulcele de anul trecut.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 28 Aug 2017 06:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Quote:
Strategia pentru transportul public: 100 de autobuze noi pe datorie și dezvoltarea infrastructurii nepoluante pe bani europeni

Autobuze clasice pe datorie și dezvoltarea transportului public nepoluant pe bani europeni. Aceasta pare a fi strategia municipalității în ce privește viitorul transportului în comun. Deocamdată, autoritățile sunt în discuții cu consultanții BERD pentru accesarea unui împrumut ajutorul căruia să fie cumpărate 100 de autobuze care să înlocuiască parcul auto vechi și obosit al actualei societăți de transport public RATBV S.A.

Apoi, planurile primăriei se extind până într-acolo încât, pe viitor, ar putea fi accesate fonduri europene prin AXA 4, destinată transportului public.

„Putem, pe de o parte să achiziționăm mijloace de transport publice electrice sau, pe de altă parte, troleibuze. Fie vom crea o infrastructură nouă pentru autobuzele electrice, fie vom dezvolta actuala infrastructură de troleibuze. Toate aceste planuri fac parte din Strategia de Dezvoltare Urbană și Planul de Mobilitate Urbană, un document programatic al Brașovului“, a declarat Mihai Costel, viceprimarul Brașovului.

În ultima ședință de Consiliu Local, au existat discuții despre viitorul transportului în comun, având în vedere că, de curând, a fost numit un nou director interimar la conducerea societății de transport public, RATBV S.A. Consilierul local Cristian Macedonschi a făcut o interepelare în Consiliul Local și a dorit să știe care este strategia municipalității și mai ales a societății de transport, în ce privește eliminarea poluării și achiziționarea de mijloace de transport prietenoase cu mediul înconjurător, având în vedere că în ultimii ani, la Brașov, au fost scoase din circulație majoritatea troleibuzelor, fiind înlocuite cu autobuze.


http://www.bizbrasov.ro/2017/08/28/strategia-pentru-transportul-public-100-de-autobuze-noi-pe-datorie-si-dezvoltarea-infrastructurii-nepoluante-pe-bani-europeni/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Aug 2017 06:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Vicescripcarul e rau-voitor ori zevzec (ori ambele).

In PMUD se vorbeste de extinderea retelei de troleibuz si de achizitionarea de troleibuze, nimic de autobuzele cu baterii (deci acestea din urma nu vor putea fi achizitionate de cei din Brasov cu cofinantare europeana, ci doar prin imprumut bancar, asa cum ii place scripcariei).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Aug 2017 07:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Quote:
Controale împreună cu Poliția pe traseele RATBV, după ce a crescut alarmant numărul blatiștilor

În ultima vreme, numărul celor care circulă fraudulos cu mijloacele de transport în comun din municipiul Brașov s-a înmulțit alarmant, astfel că oficialii societății RATBV au solicitat sprijinul Poliției Locale Brașov pentru a-i însoți pe controlori pe trasee, ținând cont că mulți dintre blatiști erau recalcitranți.

Astfel, brașovenii care circulă cu autobuzul sau troleibuzul au putut remarca începând de ieri faptul că echipele de controlori sunt mai numeroase și sunt ajutate de agenții locali atunci când face identificarea celor care „uită” să își composteze biletul. Reprezentanții societății de transport local susțin că acest tip de acțiune este determinat tocmai de faptul că un număr tot mai mare de călători nu-și plătesc serviciul pe care îl primesc. „În ultima perioadă, și cu precădere după ce a fost luată decizia ca echipele de controlori să renunțe la uniforma de serviciu în favoarea ținutelor personale, s-a constatat o creștere a numărului de persoane depistate și sancționate pentru călătorie frauduloasă. De asemenea, ne-am confruntat cu tot mai multe situații în care contravenienții refuzau să prezinte documentele de identitate. În aceste condiții, am apelat la ajutorul Poliției Locale Brașov, căreia îi mulțumim pentru sprijinul acordat și împreună am început aceste controale cu echipe mixte, acțiuni care se vor desfășura în perioadă urmatoare”, a explicat purtătorul de cuvânt al RATBV S.A., Silviu Ștefan.

Reprezentantul societății a mai spus că, pentru a se putea verifica toți călătorii dintr-un autobuz, în unele situații s-a impus că într-un vehicul să se urce în același timp câte cinci-șase controlori și doi agenți ai Poliției Locale. „Dorim să le transmitem celor care nu valideaza biletul de călătorie că prin atitudinea lor ne păgubesc nu doar pe noi, ci și pe călătorii corecți. Aceștia din urmă cu siguranță nu vor fi deranjați de acțiunile noastre. Scopul nostru nu este să dăm amenzi, ci să îi determinăm pe cei care folosesc transportul în comun să valideze tichetele de călătorie”, a mai adăugat Silviu Ștefan. Cei care sunt prinși fără bilet pot plăti pe loc un bilet contravențional în valoare de 60 de lei sau în caz contrar, amenda primită este cuprinsă între 100 și 500 de lei.


http://www.bizbrasov.ro/2017/08/31/controale-impreuna-cu-politia-pe-traseele-ratbv-dupa-ce-crescut-alarmant-numarul-blatistilor/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Sep 2017 09:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Quote:
RATBV caută 160 de șoferi de autobuze și troleibuze

Regia Autonomă de Transport Braşov (RATBV), instituţie subordonată primăriei Braşov, are disponibile în prezent aproximativ 160 de locuri de muncă, atât pentru şoferi de autobuz (129) şi conducători de troleibuz (20), cât şi pentru electricieni auto, mecanici auto sau spălatori vehicule, potrivit site-ului Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Braşov.

Compania RATBV SA a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 53,7 milioane de lei (circa 12 milioane de euro), o pierdere de aproximativ 3,5 mil. lei (770.000 de euro) şi un număr mediu de 829 de angajaţi, potrivit site-ului Ministerului de Finanţe.

RATBV este unicul operator de pe raza municipiului Braşov care efectuează serviciul public de transport local de călători, având un parc de 225 de mijloace de transport în comun, conform site-ului companiei.

Preţul unui bilet valabil pentru două călatorii este de 4 lei, iar un abonament lunar pe toate liniile ajunge la 70 de lei.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Sep 2017 06:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
UITP sustine troleibuzul din Brasov!

https://campaniamea.de-clic.ro/petition ... din-brasov


Attachments:
UITP trolleybus Brasov (1).jpg
UITP trolleybus Brasov (1).jpg [ 267.45 KiB | Viewed 13865 times ]
UITP trolleybus Brasov (2).jpg
UITP trolleybus Brasov (2).jpg [ 268.96 KiB | Viewed 13865 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Sep 2017 16:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Asociatia Visum a publicat Contractul de Servicii Publice încheiat între Municipiul Brașov și RATBV SA la data de 29.12.2016.

http://visumbrasov.org/contractul-de-se ... -ratbv-sa/


Attachments:
CONTRACT-RATBV0000.pdf [2.34 MiB]
Downloaded 272 times
Anexa-1-Legislatie.pdf [309.11 KiB]
Downloaded 263 times
Anexa-2-Program-de-transport.pdf [2.74 MiB]
Downloaded 252 times
Anexa-3-4.1.pdf [3.16 MiB]
Downloaded 248 times
Anexa-4.2-4.3.pdf [2.99 MiB]
Downloaded 237 times
Anexa-4.2-4.31.pdf [2.99 MiB]
Downloaded 230 times
Anexa-5-6-7-8-9-10.pdf [2.28 MiB]
Downloaded 258 times
Anexa-11-12-13.pdf [539.65 KiB]
Downloaded 241 times
Anexa-14-Caiet-de-sarcini.pdf [2.78 MiB]
Downloaded 262 times
Anexa-15-Regulament.pdf [1.2 MiB]
Downloaded 250 times
Anexe-16-17-18.pdf [176.7 KiB]
Downloaded 275 times
Act-aditional-nr.1-la-Contract.pdf [4.83 MiB]
Downloaded 275 times
Anexa-4.1-MISTiC.pdf [4.73 MiB]
Downloaded 270 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Sep 2017 08:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Oare autobuzele care circulă pe 7 şi 10 (şi, uneori, şi pe alte linii) sunt subvenţionate la nivel de autobuz sau de troleibuz?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Sep 2017 09:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Dr2005 wrote:
Oare autobuzele care circulă pe 7 şi 10 (şi, uneori, şi pe alte linii) sunt subvenţionate la nivel de autobuz sau de troleibuz?


Toate cheltuielile de la depoul Rulmentul (unde e plin de autobuze) apar la costurile/km pt. troleibuz :evil: Desigur, am demontat calculele mincinoase.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Sep 2017 15:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
In actul aditional la Contractul de delegare (atasat mai sus), apar modificari la trasee/programe. Modificari facute din birouri, pe genunchi, incredibil de proaste!!! Frecventele de trecere prin statii ale autobuzelor/troleibuzelor unor linii importante sunt drastic reduse!

-linia 4 va avea traseul Pe Tocile - Gara (dispare linia 51);
-linia 5 va fi prelungita pana la Noua (dispare linia 17);
-apare linia 11 Triaj - Gara (linie de autobuz!!!). De fapt, era nevoie de reintroducerea liniei de troleibuz 11 Triaj - Rulmentul!!
-dispare traseul 23b;
-linia 50 va ramane cu doar doua vehicule/traseu.

Troleibuze:
-linia 3 Valea Cetatii - Stadionul Tineretului (fostul 5b a fost anulat), cu doar un troleibuz/traseu;
-linia 7 Roman - Rulmentul (fostul 30 a fost anulat), cu doar 3 troleibuze/traseu;
-traseele 10 si 33 au programe infecte (un troleibuz/traseu).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Sep 2017 22:22 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Nu ma mira. Mai ales ca pe 7 zilnic lipsea o tura. De cand se aplica aceste schimbari? Bine ca nu au ciuntit liniile pana la Camera de comert, asa cum aveau unii idei. Urat ce se intampla cu linia 5.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 24 Sep 2017 20:34 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Analizand Contractul de delegare am constatat:
- Linia 4 va deveni o linie deservita de midibuze si nu de autobuze de mare capacitate. Probabil se asteapta noile achizitii. Scripcaru nu vrea autobuze mari in Centru, este stiut. Inca o palma data turistilor care se vor imbulzi in mici cutii pe roti. De asemenea celor din Schei ca bonus prin programul de circulatie la sanchi al liniei 50.
- Linia 5 - mi se pare un traseu mult prea lung pana in Noua. Cei care locuiesc pe Carpatilor si Berzei nu vor mai avea autobuz dinspre centru. Se comaseaza doua linii cu calatori multi. Daca se respecta frecventa jenanta de acum, cu curse lipsa, vor mai fi goniti niste calatori care se incapatanau sa foloseasca traseul in comun.
- Linia 11 - o prostie. Pleaca din Triaj, intra pe str. Fundatura Harmanului, trece pe str. Timis Triaj(?), urca podul spre Triaj, il coboara pana la sensul giratoriu de la RAT apoi il urca din nou si il coboara catre Autogara 3 si are apoi capat de linie la Gara. La retur de la Autogara 3 nu mai trece pe str. Timis Triaj ci se duce direct pe str. Fundatura Harmanului la Triaj.
- Linii care dispar: 17, 23B, 24, 34B, 51
- Linii infiintate: 11, 53


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 08 Oct 2017 09:29 
Offline

Joined: Sun 28 Jun 2009 00:03
Posts: 18
Suplimentare număr curse linia 24

Răspunzând unor solicitări ale conducerii Universității ”Transilvania”, RATBV S.A. suplimentează semnificativ capacitatea de transport a liniei 24, care asigură legătura între Livada Poștei și Campusul ”Genius”, obiectiv aflat în zona Bartolomeu (Institutul Cartofului). Astfel, de luni, 9 octombrie 2017, în fiecare dintre zilele lucrătoare vor fi efectuate câte șapte curse tur - retur între cele două capete de linie, față de două câte se executau până acum, însă fără a mai fi realizată intrarea în zona Avantgarden. Având în vedere cererea de transport existentă momentan, în zilele de sărbătoare și în zilele de la sfârșitul săptămânii acest traseu nu va fi deservit. Noile orare vor fi afișate pe site-ul societății și în toate stațiile de pe traseu, ele urmând a conține mențiunea ”Valabil din 9 octombrie 2017”.

Sursa : http://www.ratbv.ro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Oct 2017 22:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Deci Actul aditional la Contractul de delegare "nu e de actualitate"? M-as bucura sa fie asa. Posibil ca noua conducere a RATBv chiar sa isi doreasca sa performeze!

Referitor la unele informații apărute în spațiul public, cu privire la desființarea sau comasarea unor linii de transport public de călători din municipiul Brașov (cineva a lansat zvonul că dispare linia 17), RATBV S.A. face următoarele precizări:

Informațiile prezentate nu sunt de actualitate și nu reprezintă fundamentul unor măsuri ce ar urma să fie implementate în perioada următoare de către RATBV S.A.

De la începutul acestui an societatea noastră a realizat mai multe scenarii de acțiune care să ducă la eficientizarea transportului în comun și care să realizeze un echilibru între cererea de transport din municipiu și numărul de conducători auto de autobuz și troleibuz. Unele dintre aceste scenarii au fost înaintate spre analiză inclusiv Consiliului Local al Municipiului Brașov, toate având în vedere considerentele amintite anterior.

Unul dintre scenariile realizate includea și ideea unei destul de ample reconfigurări a rețelei de transport, însă, la solicitarea conducerii Primăriei Municipiului Brașov, acest demers nu a fost pus în aplicare, fiind dispusă o nouă analiză pentru identificarea unor soluții care să afecteze cât mai puțin călătorii.

În acest context, precum și datorită faptului că în ultima perioadă societatea RATBV S.A. a reușit recrutarea unui număr destul de important de conducători auto de autobuz sau troleibuz, aducem la cunoștința călătorilor faptul că societatea noastră nu intenționează să desființeze sau să comaseze linii de transport de importanță majoră pentru gradul de mobilitate al călătorilor. Mai mult, în condițiile în care RATBV S.A. va reuși în continuare să recruteze de pe piața muncii noi conducători auto de autobuze și troleibuze, avem în vedere crearea de noi oportunități de deplasare pentru utilizatorii sistemului de transport public de călători.

În ceea ce privește informarea călătorilor cu privire la eventuale viitoare schimbări ale rețelei de transport, RATBV S.A. dă asigurări că acestea vor fi realizate numai în urma unor atente și responsabile măsurători și analize și cu acordul Primăriei și Consiliului Local al Municipiului Brașov.


http://newsbv.ro/2017/10/26/ratbv-dezmi ... nsport-17/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Oct 2017 08:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Se fac monitorizari destul de ample ale fluxurilor de calatori de circa 3 saptamani. Zilnic de la ora 5 dimineata pana seara la ultimele curse stau mai multe echipe in diverse statii din oras. De exemplu in dimineata asta la 05:40 era o echipa in statia Caprioara. Ieri dimineata la ora 05:00 era deja o echipa in statia Gemenii, sensul spre Saturn.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 31 Oct 2017 10:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
100 de autobuze diesel noi cu un credit de 25 de milioane de euro de la BERD

Municipiul Braşov va înnoi parcul auto al RATBV anul viitor, prin achiziţia unor autobuze care vor fi plătite printr-un credit accesat de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Consiliul Local al municipiului Braşov a aprobat în şedinţa de plen de vineri acordul de sprijin între Municipiul Braşov, SC RATBv SA şi BERD, pentru accesarea acestui credit, organizarea propriu-zisă a licitaţiei urmînd să aibă loc, cel mai probabil anul viitor şi să fie gestionată de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Prima etapă pentru înnoirea parcului auto

Primarul municipiului Braşov, George Scriparu, a declarat vineri că acest acord între cele trei părţi vizează un credit de 25 de milioane de euro, cu care ar urma să fie cumparate în jur de 100 de autobuze diesel noi, de diferite mărimi – midi, mari sau articulate. Tot primarul susţine că aceasta este doar o primă etapă pentru înnoirea parcului auto al RATBV, pe viitor. „Aceasta va fi o primă etapă de înnoire a parcului auto. Noi avem, de asemenea, o posibilitate de a accesa prin Programul Operaţional Regional, axa 4.1 şi o altă finanţare, pentru autobuze ecologice- hibrid sau electrice“, a explicat primarul.


http://www.monitorulexpres.ro/mobil/?st ... sID=176462

Inainte de sedinta CL:
USR BRAȘOV CERE CONSILIULUI LOCAL BRAȘOV SĂ NU VOTEZE ACHIZIȚIA DE AUTOBUZE DIESEL

În ședința ordinară a Consiliului Local Brașov ce va avea loc mâine, 27 octombrie 2017, se va supune la vot ”Proiectul de hotărâre privind aprobarea acordului de sprijin municipal între Municipiul Brașov, RATBV S.A. și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare” (punctul 82 de pe ordinea de zi). Proiectul are ca scop aprobarea finanțării achiziției a 100 de autobuze diesel pentru RATBV, printr-un împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Suma totală este de 25 milioane EUR.

În prezent, România se află în procedură de infringement pentru nerespectarea legislației UE referitoare la calitatea aerului, legislație care setează limite ce nu pot fi depășite nicăieri în UE și care obligă statele membre să reducă expunerea cetățenilor la poluanți ai aerului, iar orașele cele mai poluate sunt Iași și Brașov. România are termen 2 luni să anunțe măsurile de reducere a emisiilor de vapori de petrol, iar în absența unui răspuns satisfăcător, Comisia Europeană poate sesiza Curtea Europeană de Justiție.

Rapoartele anuale privind calitatea aerului în România, emise de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, arată depășiri ale valorii limită zilnice, dar și o creștere de la an la an.

Mai amintim că, prin Obiectivul specific 4.1 din POR 2014-2020, sunt sprijinite acele proiecte care dovedesc că au un impact pozitiv direct asupra reducerii emisiilor de echivalent CO2, generate de transportul rutier motorizat de la nivelul municipiilor reședință de județ și al zonelor funcționale urbane ale acestora. Aici intră finanțare nerambursabilă pentru sistemele de troleibuz, tramvai și autobuze electrice.

În plus, Primăria Brașov și-a asumat prin PMUD, la punctul PT5 „Pregătirea și implementarea unui plan de revigorare a rețelei de troleibuze din municipiul Brașov printr-un program de reproiectare a rețelei, de înlocuire a flotei și de modernizare a infrastructurii.”

În aceste condiții, USR Brașov se opune achiziționării celor 100 de autobuze Diesel, pe care o consideră total inoportună. USR Brașov susține respectarea normelor UE, iar o măsură care poate contribui la îmbunătățirea calității aerului este transportul public electrificat. Enumerăm mai jos argumentele USR Brașov:

-intenția declarată a UE de a reduce utilizarea soluțiilor de transport bazate pe combustibili fosili de tipul diesel, vorbindu-se chiar de interzicerea lor până în 2025; în acest sens, în Olanda și Franța se fac deja primele demersuri pentru a interzice accesul în orașe al mașinilor pe motorină

-dat fiind că UE susține reintroducerea transportului electric, investițiile în rețea și în achiziția de troleibuze pot fi acoperite în proporție de 85% prin Fondul European de Dezvoltare Regională, 13% rată de cofinanțare din bugetul de stat și numai 2% de către Primăria Brașov

-având în vedere specificul orașului Brașov, de oraș așezat între munți, cu o insuficientă recirculare a aerului, adoptarea variantei diesel în detrimentul transportului electrificat este cu atât mai mult o greșeală

-deși autobuzele au costuri de achiziție mai mici, luând în calcul rețeaua elecrică deja existentă, costurile efective de exploatare sunt mult mai mici în cazul troleibuzelor, eficiența mult mai ridicată a motoarelor electrice reducând la jumătate costul combustibilului față de autobuze

-troleibuzul este mult mai silențios decât un autobuz, ceea ce duce la reducerea poluării fonice în zonele vizate


https://transilvania365.ro/usr-brasov-c ... ze-diesel/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 Dec 2017 21:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Ce ne asteapta in 2018:

Quote:
Faţă de Programul de transport aprobat prin HCL nr. 603/2016 s-au propus o serie de modificări, după cum urmează:
- prelungirea programului de circulaţie după ora 22:30, în zilele de sâmbătă şi duminică la Linia 2 pentru a răspunde solicitării Immochan Imobiliare S.R.L. privind asigurarea unor curse de transport public în jurul orei 23:00 pentru transportul angajaților și clienților centrului comercial Coresi;
- renunțarea la variantele secundare de traseu la Liniile 3 şi 7 pentru eliminarea situațiilor de confuzie din rândul călătorilor cu privire la direcția către care se îndreaptă mijloacele de transport (Valea Cetății sau Roman);
- prelungirea traseului Liniei 15 în zona Avantgarden - Bartolomeu pentru a răspunde solicitării locuitorilor din zonă;
- monitorizarea Liniilor 5 şi 17 pe traseul comun (Calea Bucureşti intersecţia cu str.Poienelor – Casa Armatei) pentru evitarea suprapunerilor;
-monitorizarea Liniei 20 având în vedere modificarea Planului tarifar şi faptul că au fost eliberate doar două Licenţe de traseu;
- prelungirea traseului Liniei 25 din capătul de linie Avantgarden, pe str. Institutului, până la capatul de linie „ICPC” pentru a răspunde solicitării Universităţii Transilvania Braşov;
- monitorizarea gradului de încărcare la Linia 31 – pentru cursele de la orele 7,33 şi 7,46;
- monitorizarea gradului de încărcare la Linia 34 – precum şi corelarea cu Linia 34B pe traseul comun;
- monitorizarea Liniei 36 şi reanalizarea propunerii de deviere a traseului pe strada 1 Decembrie 1918 sensul de mers spre pod;
- monitorizarea Liniei 41 şi reanalizarea propunerii de prelungire a traseului spre Stupinii Noi;
- monitorizarea Liniilor 50, 51, 52 şi reanalizarea Graficelor de circulaţie pentru evitarea suprapunerilor şi a aglomeraţiei de la orele de vârf;
- monitorizarea liniilor care deservesc cartierele Tractorul şi Rulmentul având în vedere solicitările primite precum şi dezvoltarea imobiliară şi comercială din zonă;
- reanalizarea traseelor care deservesc Centrul Civic având în vedere construirea noului centru comercial din zonă.


Programul de achiziţii este:

Autobuze de medie capacitate (12m) - 40 buc.
Autobuze de mare capacitate (18m) - 35 buc.
Autobuze de mică capacitate (9-10m) -30 buc.
Troleibuze de mare capacitate (18 m) -10 buc SH


Dispar "traseele" de troleibuz 3* şi 7* iar linia 8 va avea un program de kko, nemaivorbind de celelalte trasee de troleibuz.

Sedinta HCl in 15.12.2017.
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului adiţional nr. 3 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local, prin concesiune, în Municipiul Braşov nr. 190/102321 din 29.12.2016, încheiat între Municipiul Braşov şi Societatea RATBV S.A., aprobat prin H.C.L. nr. 603 din 22.12.2016.


Attachments:
25358555_501989290169674_3211236905540979735_o.jpg
25358555_501989290169674_3211236905540979735_o.jpg [ 447.12 KiB | Viewed 13061 times ]
25358633_502002920168311_8583344776181516867_o.jpg
25358633_502002920168311_8583344776181516867_o.jpg [ 286.84 KiB | Viewed 13061 times ]
BV 58-12.17.zip [1.5 MiB]
Downloaded 216 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 18 Dec 2017 19:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Primaria Brasov a eliberat firmei SC RA&RA Train Express SRL, cu titlul experimental, o autorizatie de transport pentru trenulet turistic, valabilă pentru perioada 15.12.2017-14.03.2018.

Acesta are următorul traseu: Casa Baiulescu (Livada Postei) - str. Mureşenilor - Piaţa Sfatului - str. G. Bariţiu - Şirul Ghe Dima - str. C-tin Brâncoveanu - Piaţa Unirii - str. Prundului - Sirul Beethoven - str. G. Baritiu - Piata Sfatului - str. Muresenilor - Casa Baiulescu.

Statii imbarcare/debarcare turisti: Casa Baiulescu (Livada Postei) si Piata Unirii.

Tarif: 10 lei/persoana/cursa.

Program, zilnic, intre orele 10.00-22.00.


Attachments:
25443153_1557747290969515_6921010895750016710_n.jpg
25443153_1557747290969515_6921010895750016710_n.jpg [ 67.96 KiB | Viewed 13035 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 28 Dec 2017 23:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Quote:
Îmbunătățiri ale sistemului de transport brașovean

RATBV S.A. va opera de la începutul anului 2018 o serie de modificări în structura rețelei de transport, precum și în ceea ce privește unele orare, schimbările fiind deja aprobate de Consiliul Local al Municipiului Brașov. Potrivit directorului general al RATBV S.A., Ovidiu Bucurei, ”rețeaua de transport pe care operează RATBV S.A. cunoaște o schimbare semnificativă de la 1 ianuarie 2018 tocmai pentru a răspunde mai eficient necesităților de mobilitate ale călătorilor. Aceste modificări au la bază monitorizări ale traseelor, ale gradului de încărcare a mijloacelor de transport sau, în unele situații, ele reprezintă un răspuns al solicitărilor pertinente ale clienților noștri. În zilele următoare vom înlocui orarele și marcajele necesare, astfel ca de la începutul noului an să oferim un transport în comun la un standard de calitate și mai ridicat”.
Schimbările ce vor surveni de la 1 ianuarie 2018 se referă la:

1. pentru a facilita accesul spre strada Panselelor (cartierul Astra – Direcția de Servicii Sociale), se înființează o nouă linie de transport, cu indicativul 53, care va circula pe traseul Hidro A – Calea București – str. Berzei – str. Carpaților – capăt de linie Panselelor și retur pe la cap linie Roman – Calea București – Hidro A. Pentru evitarea suprapunerilor, de la aceeași dată, autobuzele de pe linia 5 nu vor mai circula pe varianta secundară spre strada Panselelor.

2. pentru a veni în sprijinul călătorilor din zona Bartolomeu, autobuzele de pe linia 15, care circulau anterior între capetele de linie Triaj și Independenței, își vor prelungi traseul până în cartierul Avantgarden.

3. locuitorilor din zona Stupini li se va oferi din data de 1 ianuarie 2018 o nouă posibilitate de deplasare prin prelungirea traseului actualei linii 24 până pe strada Baciului și zona Stupinii Noi.

4. în vederea asigurării unei oferte de transport cât mai atractive și eficiente, precum și pentru evitarea suprapunerilor, orarele liniilor 5 și 17 vor fi corelate, luând în calcul și faptul că autobuzele de pe linia 5 nu vor mai circula pe varianta secundară spre strada Panselelor.

5. de la 1 ianuarie 2018, autobuzele de pe linia 2 vor oferi o legătură directă între capetele de linie Rulmentul și Livada Poștei, cu următoarele mențiuni: pe sensul spre Livada Poștei, între orele 5.30 și 9.00, autobuzele vor circula direct pe strada 13 Decembrie, iar ulterior vor intra prin parcarea mall-ului Coresi. Pe sensul invers de circulație, în zilele lucrătoare, între orele 7.30 și 16.30, autobuzele de pe linia 2 vor parcurge și strada Turnului. Pe sensul de deplasare spre Rulmentul nu vor intra prin parcarea mall-ului Coresi.

6. în ceea ce privește autobuzele de pe linia 9, care asigură legătura între capetele de linie Rulmentul și Municipal, între orele 5.30 și 9.00, în sensul de deplasare spre Municipal, vor circula direct pe strada 13 decembrie, iar apoi vor intra pe traseul prin parcarea mall-ului Coresi. Pe sensul de deplasare spre Rulmentul nu vor intra prin parcarea mall-ului Coresi.

7. în urma monitorizărilor de trafic efectuate în ultima perioadă, va fi îmbunătățită frecvența de circulație pe linia 41, pe traseul Livada Poștei – Lujerului, cu mențiunea că varianta de circulație pe strada Baciului va fi efectuată de autobuzele de pe linia 24.

8. îmbunătățirea frecvenței numărului de treceri prin stații, adică creșterea numărului de autobuze pe traseu, va fi realizată și pentru călătorii din zona Carfil, în condițiile în care vor fi alocate mai multe mijloace de transport în comun pe traseu 34, cu mențiunea că, pentru realizarea unei legături cât mai directe și eficiente, nu va mai fi realizată deviația spre Colegiul Remus Răduleț.

9. în vederea respectării cât mai exacte a graficelor de circulație afișate în stații și având în vedere valorile de trafic și datele culese și prelucrate de sistemul de monitorizare a flotei prin GPS, se vor modifica orarele de circulație ale liniilor: 6, 8, 21, 22 și 32.

10. legături directe mai eficiente și mai bine organizate vor furniza și troleibuzele care vor circula pe liniile 3 și 7, în acest al doilea caz având în vedere și o frecvență îmbunătățită. Astfel, traseul cu indicativul 3 va asigura legătura între capetele de linie Stadionul Tineretului și Valea Cetății (fără a mai parcurge varianta secundară spre capătul de linie Roman), iar cele de pe traseul cu indicativul 7 vor asigura legătura directă între Rulmentul - Roman (fără varianta spre Valea Cetății).


https://www.ratbv.ro/noutati/imbunata%C ... ovean_223/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Jan 2018 16:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Scripcaru si slugile lui au distrus troleibuzele, inlocuindu-le cu MAZ-uri. Iata ca acum gioarsele belaruse trebuie inlocuite si ele, prin imprumut bancar, preferandu-se din nou impovararea populatiei.

De achizitionau troleibuze, acum nu era nevoie sa cumpere altele noi!

Foto: Andrei Andras.


Attachments:
26678456_657935727930181_5598448806252063339_o.jpg
26678456_657935727930181_5598448806252063339_o.jpg [ 417.98 KiB | Viewed 12979 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jan 2018 20:59 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
Dar in ce hal au ajuns? Parca au fost pe front. Chiar nu le-au mentinut deloc? Mazurile nu sunt ele bune, dar in poza aia nu e din fabricatie ci din exploatare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jan 2018 21:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Multe MAZ-uri sunt mancate de rugina in partea de jos. Mai toate MAZ-urile si in ultimul timp si unele MAN-uri, ca sa ia ITP-ul trec prin diverse peteciri cu tabla si revopsire a partii inferioare a autobuzului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 11 Feb 2018 13:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
S-a lansat licitatia pentru achizitia de autobuze noi, prin intermediul unui imprumut de la BERD:

Quote:
RATBV S.A. anunță demararea procedurii de achiziție a 105 autobuze urbane noi, Diesel, Euro VI (faza
C), podea joasă, de diferite dimensiuni: 30 buc. autobuze midi (10m lungime), 40 buc. autobuze
standard (12m lungime) și 35 buc. autobuze articulate (18m lungime).
Procedura se desfășoară în perioada 07.02.2018, ora 10:00 – 26.03.2018, ora 14:00 pe portalul
electronic de achiziții al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare,
https://ecepp.ebrd.com, ofertanții trebuind să fie înregistrați pe acest portal pentru a putea participa
la licitație. Pentru mai multe detalii vă rugăm să accesați link-ul următor:
https://ecepp.ebrd.com/respond/497DC6CKX5
Conducerea RATBV S.A., 07.02.2018


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Feb 2018 09:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
BVC 2018.


Attachments:
hcl-83-din-09022018-aprobare-bvc-ratbv-2018-b2e4.pdf [1.48 MiB]
Downloaded 219 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Feb 2018 09:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Documente referitoare la achizitionarea celor 105 autobuze diesel.

http://visumbrasov.org/cum-decurge-achi ... la-brasov/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group