TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 31 Mar 2020 11:24

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1670 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 56  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 23:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49234
Pentru naivi:

"Din partea conducerii RAT

Diversitatea problemelor si numarul mare de accesari a forumului ne intareste convingerea ca sunt destul de multe aspecte legate de transportul in comun care necesita a fi analizate si clarificate.
Desi nu este in uzanta acestui tip de comunicare, in cazul in care participantii activi la forum considera utila o intalnire la sediul RAT Brasov cu factorii de conducere ai regiei, va asteptam la o data si ora pe care o considerati convenabile.
Participarea la intalnire nu este conditionata de dezvaluirea identitatii participantilor."

http://www.ratbv.ro/forum/viewtopic.php?t=119


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 May 2008 01:13 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 662
Ar iesi o cearta in toata regula. Ganditi-va ca toate tensiunile existente pe forum s-ar descarca la sediul RATBV


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 May 2008 17:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Cu ocazia Serbarilor Medievale ale Brasovului a inceput sa circule cu pasageri Volvo etajat BV-44-CJB, pe un traseu in jurul centrului istoric. Dupa cum s-a mai spus, este exact ce ne lipsea.

O scena interesanta la care am fost martor: intoarcerea acestui vehicul la 180 grade in jurul micro-giratoriului de la Poarta Schei... Incredibil, dar a reusit. Pe sub Poarta nu cred ca are voie insa...

Calatorii (in numar de vreo 5!!!) cred ca sunt "de-ai casei", caci nu exista nici o indicatie de statie, nici program de circulatie sau orice altceva, probabil nici licenta de transport. Ce e sigur este ca deocamdata e folosit pe post de megafon ambulant, care anunta programul Serbarilor Medievale, in timp ce arde gazul invartindu-se in jurul centrului. Din fericire, se pare ca nu va circula si pe aleea pietonala de sus, de sub Tampa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 May 2008 14:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Tot in aceasta saptamana care a trecut, au inceput si lucrarile pentru devierea retelei de troleibuz in vederea introducerii sensurilor unice in zona 15 Noiembrie - Toamnei - Kogalniceanu.

Prima data, fara legatura neaparata cu viitoarea imensa giratie, s-a realizat o mai de mult necesara bretea de serviciu (fara macazuri), pentru accesul de pe 13 Decembrie, dinspre Rulmentul, pe Grivitei. Aceasta va putea servi ca acces de intrare in traseu pentru liniile 1b si 5b.

Se mai lucreaza la inlocuirea unui stalp din beton cu rezistenta compromisa, care sustine reteaua din statia Onix spre Tractorul. A inceput si construirea bretelei dinspre Kogalniceanu spre 13 Decembrie in directia Rulmentul (care a mai existat, nefolosita, pana in urma cu doi-trei ani). Pe aceasta ar putea circula liniile 7 si 30.

Asadar, cel putin inca o perioada, se pare ca vor mai circula troleibuze pe liniile 1b, 5b, 7 si 30. Ramane de vazut daca si asa putinii calatori vor putea sa se mai adapteze si la aceasta noua serie de modificari drastice.

Daca se doreste intr-adevar o mai buna servire a lor, ar trebui sa se ia in considerare mai multe cai, nu foarte costisitoare, prin care aceasta s-ar putea concretiza, si anume:

- mutarea statiei Mesota intre intersectiile cu Victoriei si Bihorului, pentru a putea fi accesata prin pasajul subteran existent; in acest fel s-ar putea renunta totodata la statia Infostar, sens spre centru, de pe Victoriei;
- reinfiintarea vechii statii de pe Iuliu Maniu (fosta "Nivea" si "Piata Kogalniceanu"), pe banda dedicata pe sens spre centru, pentru a suplini desfiintarea statiei Hidromecanica, pentru liniile 5, 6, 17, 22, 31, 34, 52;
- reinfiintarea unei mai vechi statii pe Calea Bucuresti (sens spre Astra) intre intersectiile cu Zizinului si Titulescu, in conditiile in care Calea Bucuresti este in curs de revenire la circulatia pe trei benzi pe acest sens, iar pe Titulescu este deja pregatita introducerea sensului unic vest-est si semaforizarea, deci noua statie nu ar fi deranjanta; aceasta ar prelua functia statiei disparute a lui 32 si 35 de pe Toamnei, dar ar fi foarte utila si pentru calatorii celorlaltor trasee (ea a mai existat sub denumirea de "Primaverii" si "Spital St. Rosu" pana in anii 80, cand a fost desfiintata ca urmare a masurilor ceausiste de rationalizare);
- prelungirea liniilor 1b si 5b la noul terminal Stadionul Municipal, pentru care exista toate conditiile tehnice;
- revenirea, dupa incheierea in luna viitoare a lucrarilor de largire a Caii Bucuresti, a circulatiei cu troleibuze pe aceasta importanta artera;
- infiintarea unui traseu de troleibuze Saturn - Zizinului - Grivitei - Stadion Municipal, care ar degreva liniile de autobuze 22 si 23 de aglomeratia permanenta pe care o cunoastem, ca un prim pas concret din masurile anuntate, de rentabilizare si ecologizare a transportului public; ar exista vehicule suficiente daca ele ar fi utizitate eficient, si anume in doua schimburi, asa cum s-a facut dintotdeauna in sectia troleibuze;
- continuarea achizitionarii de troleibuze (de preferat de tip nearticulat), reconstruirea buclei de la Gara si reluarea transportului cu tractiune electrica pe liniile 32 si 23b; autobuzele disponibilizate astfel ar putea servi zona metropolitana, unde introducerea transportului electric nu se justifica deocamdata economic (fluxuri prea mici de pasageri, cu exceptia traseului Sacele - Brasov, singurul pentru care electrificarea ar fi rentabila).

Infaptuirea acestor mici pasi constructivi ar dovedi ca noua orientare in favoarea transportului electric este cu adevarat serioasa, fiind de dorit ca la reconstructie sa fie utilizate sisteme de prindere, macazuri si elemente de curba moderne, care sa permita viteze sporite de circulatie si sa evite uzura prematura a parcului de troleibuze recent improspatat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 May 2008 15:28 
Subscriu! In plus prelungirea liniilor 5B si 1B la Stadionul Municipal, poate presupune automat reelectrificarea liniilor 23 si 23B, pe care am spus-o de mai mult timp!
In rest, gand la gand cu bucurie despre ideile cu statiile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 16:58 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Iata si niste poze cu aceasta noua retea ce e pe cale sa se formeze, dupa cum a spus si domnul Brassovia. Pozele le-am facut cand reteaua era proaspat pusa.


Attachments:
retea noua2.jpg
retea noua2.jpg [ 102.99 KiB | Viewed 9479 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 17:01 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Un alt aspect al retelei:


Attachments:
retea noua.jpg
retea noua.jpg [ 69.86 KiB | Viewed 9477 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Un alt aspect ce l-am remarcat timp de vreo 3-4 zile este ca pe 30 au circulat (ATENTIE!!!) doar MAN-uri, iar traseul este putin modificat. Daca pe linia 7 inca mai circula troleibuze pe acelasi traseu, linia 30 a suferit o mica schimbare: de la Hidromecanica acesta coteste pe Kogalniceanu, dupa care vireaza pe Grivitei, dupa care revine la Onix unde opreste in statie. Ma intreb daca tot au scurtat 30-ule de ce nu monteaza o bretea de retea si pentru 7?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 21:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
paul_bv wrote:
Un alt aspect ce l-am remarcat timp de vreo 3-4 zile este ca pe 30 au circulat (ATENTIE!!!) doar MAN-uri, iar traseul este putin modificat. Daca pe linia 7 inca mai circula troleibuze pe acelasi traseu, linia 30 a suferit o mica schimbare: de la Hidromecanica acesta coteste pe Kogalniceanu, dupa care vireaza pe Grivitei, dupa care revine la Onix unde opreste in statie. Ma intreb daca tot au scurtat 30-ule de ce nu monteaza o bretea de retea si pt 7?

Schimbarea aceasta e oricum provizorie (poate chiar neaprobata de nimeni), caci 15 Noiembrie si Kogalniceanu vor avea sens unic care nu va mai permite aceasta "miscare". Toate traseele vor circula pe Toamnei. Se monteaza bretea si pentru 7, din Grivitei spre 13 Decembrie, dar probabil nu ai remarcat-o (inca nu e terminata). Lucrarea aceasta nu se doreste a fi urgenta si se face cu pasi marunti, ca sa nu-si dea seama lumea ce se intampla de fapt, decat atunci cand lucrurile vor fi deja ireversibile. Se asteapta perioada vacantelor, ca impactul initial asupra traficului sa nu para atat de catastrofal pe cat este de fapt. Daca tii minte, la fel s-a procedat si cu giratoriul de la Aro. Dupa ce revine lumea din vacanta, fapta e deja consumata de mult. Ce ma ingrijoreaza este ca s-ar putea sa apara cu aceasta ocazie, pe tot inelul centrului civic, parcaje in spic la bordura pe partea stanga. Daca nu cumva chiar acesta e scopul principal al lucrarii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Singurul aspect al noii retele pe care l-am remarcat e breteaua spre Grivitei, directia Bartolomeu de care ati spus si dvs (din cate am inteles). Dar se face si dinspre Grivitei spre 13 Decembrie (dinspre Hidromenica)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 22:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
paul_bv wrote:
Singurul aspect al noii retele pe care l-am remarcat e breteaua spre Grivitei, directia Bartolomeu de care ati spus si dvs (din cate am inteles) Dar se face si dinspre Grivitei spre 13 Decembrie (dinspre Hidromenica)?

Da, sunt montate deja consolele, s-au plantat si doi-trei stalpi din beton noi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 May 2008 22:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49234
Dupa terminarea tuturor modificarilor o sa avem un traseu 1 barat interesant: Stadionul Tineretului -Onix -Ceasul Rau -Hidromecanica -Valea Cetatii -Toamnei -Harmanului -Triaj!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 May 2008 06:24 
Aha, deci o legatura directa Racadau - Triaj. Adica la Toamnei nu face stanga? Va fi un traseu circular, eventual cu 2 sensuri?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 May 2008 10:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Silviu Sintea wrote:
Dupa terminarea tuturor modificarilor o sa avem un traseu 1 barat interesant: Stadionul Tineretului -Onix -Ceasul Rau -Hidromecanica -Valea Cetatii -Toamnei -Harmanului -Triaj!

Da, inteleg. De mult timp locatarii Racadaului au cerut un traseu direct spre Bartolomeu, iar acum il vor avea: un 1 barat care circula la intervale de 30/60 min, cu care vor face un mic ocol de inca 50 min prin Triaj, pentru a ajunge la Stadionul Tineretului (pana aici ar fi necesare 2 bilete, caci Triaj va fi cap de linie). Dupa aceea vor merge pe jos spre Bartolomeu sau vor mai valida inca un bilet pe alt traseu pana la Stadionul Municipal, iar daca vor sa ajunga pe Soseaua Cristianului, vor mai face aici o a doua transbordare pe 44 (gratuita de data asta).

Recapitulatie calatorie cu RAT Valea Cetatii - Bartolomeu:

- timp mediu de mers pe jos domiciliu - statie imbarcare: 5 min;
- timp mediu de asteptare in statie de imbarcare (zile de lucru): 15 min;
- timp de calatorie cu 1 barat prin Triaj pana la Stadionul Tineretului (atentie, vor fi necesare 2 bilete, daca se aplica regula de pe linia "circulara" 50): 25+25 = 50 min;
- timp mediu asteptare transbordare I spre liniile 16, 23, 23b: 5 min;
- timp calatorie Stad. Tineretului - Stad. Municipal: 7 min;
- timp mediu asteptare transbordare II spre linia 44: 3 min;
- timp calatorie cu linia 44: 5 min;
TOTAL TIMP CALATORIE VALEA CETATII-SOS CRISTIANULUI: 90 min.
TOTAL COST CALATORIE 1 PERSOANA CU TRANSBORDARE: (1,5 + 1,5) + 1,5 = 4,5 lei.

Prin comparatie, calatoria cu taxiul, pe aceeasi ruta:
TOTAL TIMP CALATORIE TAXI: 5 min + 7,5 km x 30 km/h = 20 min.
TOTAL COST CALATORIE TAXI: 1,19 + 7,5 x 1,19 = 9,5 lei.

Se observa ca timpul este cu 78% mai scurt in cazul calatoriei cu taxi (adica se castiga 1 ora si 10 min), iar pretul este de 2,1 ori mai mare. Pentru doua persoane, pretul devine aproape identic. Calculul s-a facut pentru o zi de lucru, in zile de odihna frecventa lui 1 barat va fi probabil doar la jumatate, o calatorie medie cu RAT ajungand atunci la aproape 2 ore. Despre confortul din taxi si lipsa deplasarilor pe jos si a transbordarilor, inutil sa mai comentam.

Deci, daca intr-adevar se va adeveri, cred ca va fi vorba de un 1 "ba, RAT"!
Nu era mai firesc, rentabil pentru RAT si calatori, si ecologic sa fi pastrat reteaua de troleibuze veche si sa fi circulat o linie de troleibuz 31 prelungita la Bartolomeu, cu troleibuze articulate confortabile Volvo si G&S, la intervale de 10/15 minute?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 May 2008 11:24 
Cine a spus ca va trebui 2 bilete pe linia 1b in aceasta forma? E singura alternativa de a ajunge in Bartolomeu? Mai e 5 si 31, mai e 32 si 23/23b, mai e si 32 cu 29, etc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 May 2008 11:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Ionescu wrote:
Cine a spus ca va trebui 2 bilete pe linia 1b in aceasta forma? E singura alternativa de a ajunge in Bartolomeu? Mai e 5 si 31, mai e 32 si 23/23b, mai e si 32 cu 29, etc.

1. Liniile 50 si 50 barat, care sunt teoretic "circulare", dar au aceeasi forma in triunghi, necesita legal 2 bilete pentru a se circula in prelungire peste statia Livada Postei.
2. Pai sigur ca exista alte posibilitati mult, mult mai bune pentru aceasta legatura. Dar atunci, care mai e sensul modificarii lui 1 barat? Se putea infiinta o linie Racadau-Stadion si alta Racadau-Triaj, daca se dorea. Iar 1 barat se putea devia pe Aurel Vlaicu-Garii, oferind celor din Triaj o legatura mult dorita si solicitata zadarnic de ani de zile. Insa o combinatie de genul celei prevazute nu va convinge pe nimeni sa astepte in statie troleibuzul 1 barat. Pacat de curentul electric si vehiculele care se irosesc pe trasee neadaptate la cerintele clientelei. Sa ne mai miram in situatia asta ca lumea va aprecia in continuare transportul electric ca fiind lent, incomod, depasit etc? Pai daca liniile pe care se justifica economic mentinerea transportului electric au fost interzise, hai sa ne jucam cu troleibuzu' pe unde nu foloseste nimanui, doar ca sa ne putem indeplini norma de casare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 May 2008 07:34 
Offline
User avatar

Joined: Mon 24 Oct 2005 07:38
Posts: 26
Location: Brasov - Germania
Silviu Sintea wrote:
Dupa terminarea tuturor modificarilor o sa avem un traseu 1 barat interesant: Stadionul Tineretului -Onix -Ceasul Rau -Hidromecanica -Valea Cetatii -Toamnei -Harmanului -Triaj!


Asta cu Valea Cetatii se face probabil ca nu are cum sa intre 1B venind dela Hidro spre Toamnei si asa e mai usor merge pina in Valea Cetatii dupa care poate sa mearga pe Toamnei in Triaj. Poate e mai ieftin asa decit sa faca legatura cu Toamnei cind va fii gata giratoriul de vis.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 13:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49234
Capetele patrate si giratiile

Centrul Civic devine sens giratoriu

In saptamanile urmatoare, strada Nicolae Titulescu (cea pe care se gaseste sediul Politiei) va fi asfaltata in integralitate, la acest moment fiind finalizate ultimele bransamente de gaz metan. Dupa ce va fi finalizata si modernizarea intersectiei de la 3 Alimentare (Calea Bucuresti cu str. Toamnei si B-dul 15 Noiembrie) Centrul Civic va fi transformat intr-un mare sens giratoriu. „Pe strada Toamnei va fi sens unic in jos, dinspre Calea Bucuresti, urmand ca sensul unic sa continue pe Bulevardul Mihail Kogalniceanu si Bulevardul 15 Noiembrie. Si statiile RAT vor fi reorganizate, astfel incat circulatia auto sa nu fie perturbata. Iar pe Calea Bucuresti va intra in functiune sistemul wireless, astfel ca pe acea artera se va circula cu unda verde, fara blocaje pe parcurs”, ne-a explicat primarul George Scripcaru, la doar doua zile dupa castigarea celui de-al doilea mandat. Totodata, la capitolul lucrari in stadiu de finalizare se pot enumera si strazile Lunga si Avram Iancu, care vor fi gata in saptamanile urmatoare.

http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=41763


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 19:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Dupa cum s-au modificat bordurile, "modernizarea" intersectiei amintite inseamna in principal desfiintarea celei mai aglomerate treceri de pietoni din zona, si anume cea de pe 15 Noiembrie, si cam atat... Nici vorba de a se face pasaj subteran pentru pietoni, asa cum fusese prevazut candva, pe vremea odiosului. Semaforizarea de aici nu cred ca va putea dispare, avand in vedere valorile de trafic, dar nu e exclus, caci de-acum la Brasov totul devine posibil.

Astfel, de exemplu, calatorii care utilizau statia Toamnei pentru liniile 32, 35, vor trebui sa ocoleasca intreaga intersectie, facand 4 traversari (sau coborarea in jegul de pasaj urmator) + 700 m pe jos pentru a ajunge in statia Hidromecanica, sau 5 traversari + 850 m pe jos pentru a ajunge in statia Spital Judetean. Nu mai repet cat de accesibila este statia Mesota pentru directia spre centru.

Pana acum eram ingrijorati de soarta transportului electric din Brasov, acum devine tot mai evident ca insasi notiunea de transport public este in pericol. Dar asta e o veste buna pentru taximetristi si pentru viitorii dubari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jun 2008 01:00 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 662
Quote:
viitorii dubari


Care este indiciul ca dubele isi vor face simtita prezenta in Brasov? Parca taxiurile fac legea, nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jun 2008 01:05 
Care trecere de pietoni, cea mai aglomerata din lume dispare? Ca la Hidro e pasajul subteran al Electropreciziei...
Cand se introduc dubele?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jun 2008 01:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
OAB wrote:
Quote:
viitorii dubari


Care este indiciul ca dubele isi vor face simtita prezenta in Brasov? Parca taxiurile fac legea, nu?

Indiciul principal este chiar Programul Primarului, sectiunea Transport urban, vezi afirmatia "voi studia si introducerea unor trasee de maxi-taxi" (site-ul oficial al Primariei, www.brasovcity.ro).
Al doilea indiciu: vezi a cui este una din firmele de dube care activeaza in zona preoraseneasca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jun 2008 01:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Ionescu wrote:
Care trecere de pietoni, cea mai aglomerata din lume dispare? Ca la Hidro e pasajul subteran al Electropreciziei...
Cand se introduc dubele?

1. Nu e vorba de Hidromecanica, e vorba de intersectia numita in popor (si vad ca si in presa!) "la trei alimentare". Dispare trecerea de pe bratul sau vestic (15 Noiembrie), fiind necesara fie ocolirea intregii intersectii cu traversare pe trecerea ramasa pe Zizinului, fie ocol de 350 m pana la acel pasaj mizerabil de la "biserica de lemn". Pentru oamenii tineri si sanatosi nu va fi o problema. Dar statistica ne arata ca avem tot mai multi pensionari si handicapati, si totusi mai exista si niscaiva copii care vor sa mearga la scoala.

2. Mai intai trebuie sa se deruleze programul cu "rentabilizarea". Dubele vor aparea fie ca o masura de succes a acestui program, fie dimpotriva, ca o contramasura la esecul rentabilizarii. Depinde doar de imaginatia artistului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jun 2008 01:37 
Cum ar arata o linie 17 cu dube... incerc sa imi imaginez ce s-ar intampla... Pentru ca nu se vor introduce dube. E absurd. In cazul cel mai defavorabil vor fi midibuze, sau cum le zice. Dar deocamdata cred ca vindem pielea ursului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jun 2008 01:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Ionescu wrote:
Cum ar arata o linie 17 cu dube... incerc sa imi imaginez ce s-ar intampla...

Poate fi o alta linie candidata pentru dube, pe care troleibuzele vin din ce in ce mai rar si circula goale pe o sectiune. Dubele vor veni des si vor intra prin cartier in loc sa se duca sa intoarca la mama naibii, iar oamenii vor fi super-incantati. Acesta a fost principiul care s-a aplicat cu succes la Constanta, Iasi.
Daca totusi vrei sa-ti satisfaci curiozitatea cu "17 duba", mergi la Targu Mures sau Galati. Eu totusi sper din tot sufletul ca sa nu se adevereasca introducerea dubelor in Brasov. Dar nu toata lumea e de aceeasi parere, vad ca exista si fani ai dubelor pe forumuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jun 2008 21:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Din pacate, nu pot decat sa fiu de acord cu faptul ca s-a cam ales praful de Brasov, cel putin la capitolul turistic si al infrastructurii in general. E greu de identificat fiecare vinovat. Totusi, nu poate decat sa surprinda ca indiferenti la toate afacerile dubioase ale primarului in functie si distrugerii transportului public in Brasov, sunt extrem de mult alegatori incantati de prestatia lui. Aceeasi situatie (poate doar cu alte proportii) se intampla si la Constanta. Faptul ca este reales acelasi primar desi este clar pentru toti cei care vor sa judece rational ca este imposibil, oamenii tot pe ei ii voteaza. Oare cu ce "grandioase" realizari or mai fi mintit electoratul.

In fine, legat strict de Brasov nu pot decat sa fiu nemultumit de toate marile "realizari" ale domnului Primar. In primul rand orice harta a transportului public este aproape inutila. La fel si orarul de circulatie. Legat de circulatie, ea se desfasoara cat se poate de haotic si desi nu au fost implementate proiecte serioase de fluidizare a circulatiei, spre ora 18 in Brasov nu se mai circula deloc asa cum se circula acum 1-2 ani. Trecerile de pietoni sunt prost semnalizate si foarte rare, sensurile giratorii sunt deosebit de prezente iar semafoare prost coordonate si cu timpi mult prea lungi gatuiesc circulatia.

Centrul istoric arata din ce in ce mai trist si mai izolat iar orasul Brasov pe ansamblu nu mai are nimic din stralucirea, curatenia si atmosfera primitoare de alta data. E doar un alt oras balcanic ce si-a pierdut identitatea. Din pacate acelasi lucru s-a intamplat si in cazul Constantei, doar ca a fost ceva mai lent.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jun 2008 13:23 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Fider imi pare rau,dar te contrazic. Ce legatura are faptul ca transportul in comun dispare cu frumusetea orasului? Nu stiu cand ai fost ultima oara in Brasov, dar pe zi ce trece acest oras e tot mai frumos. Iar centrul orasului nu e deloc izolat. Sa stii ca orasul nu si-a pierdut indentitatea! Zilnic ,sute, chiar mii de turisti ajung in aceasta zona.

Iar alegatorii nu se uita ei la transportul in comun; nu ii intereseaza pe acestia faptul ca nu mai exista troleibuz sau tramvai. Pt ei e tot una daca circula cu un bus sau alt mijloc de deplasare. Pe ei ii intereseaza ceea ce se intampla in oras, si sa stii ca chiar se face treaba in Brasov. Noi, cei pasionati de transport vedem doar partea negativa. Crezi ca un alt primar ar fi interesat de transportul in comun? Nu cred. Asta e! Nu avem ce face.

No ofense. Asta e parerea mea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jun 2008 14:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
SPA29 wrote:
Fider imi pare rau,dar te contrazic.

Depinde cu ce compari situatia de acum.

Daca vei avea curiozitatea de a cerceta cum arata si, mai ales, cum functiona acest oras, in diferite perioade (de exemplu: la sfarsitul sec. 19, in perioada interbelica, in anii 1960, in anii 1980), vei constata cu surprindere ca, in ciuda progresului tehnic, "viata" orasului a cunoscut o degradare constanta, dar lenta la inceput, avand totusi si perioade scurte de reviriment (1934-1940, 1959-1969, 1975-1976). Degradarea cea mai rapida din toata istoria, cu pierderi masive si irecuperabile, s-a petrecut incepand din 1981, dar mai ales din 2001 pana in prezent. Transportul urban e doar una din componentele civilizatiei, dar oricum semnificativa.

Daca acum ti se mai pare inca frumos si confortabil acest oras, atunci realizeaza te rog ca aceasta se datoreaza exclusiv faptului ca a avut de unde pierde, iar in vremuri nu foarte indepartate (pe care unii am avut [ne]sansa sa le traim!), Brasovul era cu mult, foarte mult peste ceeace este acum.

Inca o data: atentie cu ce ne comparam: cu un targulet prafuit si proletarizat din anii 80-90, sau cu ce a fost Brasovul candva, si ar fi putut inca sa mai fie?


Attachments:
spre Promenada.jpg
spre Promenada.jpg [ 81.45 KiB | Viewed 9234 times ]
spre Livada Postei.jpg
spre Livada Postei.jpg [ 111.01 KiB | Viewed 9234 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jun 2008 14:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Va dau dreptate domnul Brassovia, dar eu nu am varsta dumneavoastra si nu am vazut cum arata orasul in urma cu ceva timp, iar ceea ce a fost secolul 19 a trecut de mult. Eu traiesc in prezent.
Deocamdata la cate am vazut eu (nu multe) mi se pare un oras cat de cat rezonabil. Dvs stiti mai multe ca mine si in ceea ce a fost si in ceea ce urmeaza. Am si spus:asta e doar parerea mea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jun 2008 14:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
paul_bv wrote:
Am si spus:asta e doar parerea mea.

Este foarte bine sa ai o parere frumoasa depre acest oras (caci o merita!), si trebuie sa privim lucrurie in mod pozitiv si constructiv. Dar si parerile trebuie sa evolueze pe masura ce cunoastem mai mult, sa incercam sa ridicam usor stacheta. Altfel ce rost ar mai avea viata?

Oamenii fac ca un oras sa arate intr-un fel sau altul. Depinde de dvs., generatia tanara, daca veti accepta inconfortul de a lupta pentru recuperarea multor calitati pierdute ale Brasovului, sau va veti multumi cu prezentul, cu falsele idealuri ale "societatii de consum": guma de mestecat, telefon mobil, ATV.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1670 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group