TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Jan 2021 15:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1679 posts ]  Go to page Previous  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 56  Next
Author Message
PostPosted: Mon 09 Nov 2015 01:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Au fost montate si noile validatoare. Au inceput sa apara in statii si automatele de cartele.

RATBv are cu 3 soferi de troleibuz mai putin, 1 s-a mutat pe autobuz, 1 a iesit la pensie si in momentul in care i-a venit decizia nu a mai venit la restul de ore, in ziua aia el lucrand pe linia 11, si un sofer care din pacate a decedat, Dumnezeu sa-l ierte.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 Nov 2015 11:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Era si cazul:

Ținând cont că autospecialele pe care le avea în dotare erau destul de vechi, iar unele chiar au fost trase pe dreapta, RAT Brașov a decis să achiziționeze un nou autoremorcher pe care să-l folosească pentru tractarea autobuzelor și a troleibuzelor care rămân în pană. Autospeciala are tracțiune integrală 6X6 și a costat 733.588,25 de lei, cu tot cu TVA. Acesta a fost achiziționat în leasing, iar Regia de Transport va plăti rate pe următorii patru ani la Unicredit Leasing Corporation, valoarea de achiziție fiind însă mai mică decât cea estimată, care era de peste 892.000 de lei, cu tot cu TVA.

http://www.bizbrasov.ro/2015/11/10/rat-brasov-si-a-cumparat-in-rate-un-autoremorcher-in-valoare-de-peste-733-000-de-lei/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 Nov 2015 15:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
sorinache96 wrote:
Era si cazul: Ținând cont că autospecialele pe care le avea în dotare erau destul de vechi, iar unele chiar au fost trase pe dreapta, RAT Brașov a decis să achiziționeze un nou autoremorcher pe care să-l folosească pentru tractarea autobuzelor și a troleibuzelor care rămân în pană.
Da' ce, autoturnurile sunt mai noi si mai bune? Apropo, ce marca e noul remorcher?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Nov 2015 11:43 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2039
Location: Brasov
Pe vremuri exista o racordare pentru reteaua de troleibuz, intre Carpatilor si Valea Cetatii, cu sensul de mers inspre Roman. Au dat-o jos si pe aia. Iar daca nu ma insel, o bucata buna de timp asta a fost traseul liniei 33.


Attachments:
12227070_1648144288795782_3695685767267501729_n.jpg
12227070_1648144288795782_3695685767267501729_n.jpg [ 74.77 KiB | Viewed 4514 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Nov 2015 14:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Da, intr-adevar acesta a fost vechiul traseu al liniei 33. Partea interesanta e ca luni sunt programate troleibuze pe 33. La schimbul 1 e 307 iar la schimbul 2 e 65. Ramane de vazut daca se monteaza retea sau se vireaza stanga respectiv dreapta pe motorul termic.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 16 Nov 2015 18:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
sorinache96 wrote:
Da, intr-adevar acesta a fost vechiul traseu al liniei 33. Partea interesanta e ca luni sunt programate troleibuze pe 33. La schimbul 1 e 307 iar la schimbul 2 e 65. Ramane de vazut daca se monteaza retea sau se vireaza stanga respectiv dreapta pe motorul termic.
Imi pare rau, nu a existat niciodata pe acolo 33 in sensul spre Roman. Doar in sens invers a circulat o vreme 33 pe Muncii, la inceputurile sale.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Nov 2015 19:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Se apropie 1 decembrie si programul de vacanta, momentele predilecte in care se iau pe furis masuri de inrautatire a transportului, pe principiul ca "proshtii nu vor observa ce le facem".

Au aparut - ca tumorile dupa E-uri - panourile de reclama din statii, urate, agatate in cele mai ciudate moduri, cu doar o singura fata activa si cabluri dezgustatoare iesind prin aer, pana la stalpul gros ca butucul, bun sa tina pe el o casa cu un etaj. Spun "de reclama" si nu "de afisaj", pentru ca probabil exact asta vor ajunge pana la urma si nu exclud sa vedem pe ele si mesaje electorale ranjitor-buruienoase mai la primavara. Rezolutia acestor panouri este atat de proasta incat un text pe 3-4 randuri va putea fi doar cu greu descifrat. Led-uri mari si rare, dar... colorate!... La fel ca bulinele colorate care au inviorat mortul dus la groapa (aka transportul public brasovean). De ce era nevoie de culori si nu era suficient un monocrom pe o culoare ce iese in evidenta? Pai pentru ca reclamele se fac colorate. Si nici n-au nevoie de cine stie ce rezolutie.

Ei, daca asta ar fi totul, ar fi inca bine. Dar, ce sa vezi? In unele statii extrem de importante din centru nu s-au mai montat panouri. Nu, nu e o eroare datorata grabei de a ingrasa porcul in ajun. In statiile Castanilor si Duplex (Magazin Universal) nu exista panouri, din simplul motiv ca se pare ca... aceste statii se pare ca nu vor mai exista foarte curand.

La Livada Postei, unicul loc de transbordare spre centru si Schei ramas posibil dupa toate prostiile descrise mai sus, nu va exista decat un singur panou de informare comun pentru toate cele 4 peroane aglomerate, amplasat la cateva aruncaturi de bat de locul unde asteapta calatorii. Celelalte doua panouri montate vor fi: unul pentru linia 20 si unul pentru linia 50. Asta - ca sa le fie fraierilor transbordarea usoara, sa nu fie preocupati de cat vor avea de asteptat.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Nov 2015 22:01 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2039
Location: Brasov
Bine ca in gara au fost in stare sa puna 3 panouri pentru fiecare "peron".

Si de ce desfiinteaza statia de pe Castanilor? Cu ce il incurca pe marele barosan?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Nov 2015 22:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
SPA29 wrote:
Bine ca in gara au fost in stare sa puna 3 panouri pentru fiecare "peron".
Nu vor avea viata lunga acolo. Se pregatesc schimbari mari la gara, dar problema este ca taximetrele ilegale si cotetzele interlopilor de acolo trebuie sa ramana neafectate.
SPA29 wrote:
Si de ce desfiinteaza statia de pe Castanilor? Cu ce il incurca pe marele barosan?
Nu stiu daca pe el sau pe vreun locatar VIP din zona (mai ales ca ar fi trebuit montata camera video acolo). Personal inclin sa cred ca il enerveaza autobuzele care stau pe banda de stanga la semaforul de la Patria.

Singura mea speranta este sa se intample ceva intre timp si sa nu le mai iasa planul in intregime.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Nov 2015 01:39 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
RAT vrea să diminueze numărul liniilor care ajung până în Livadă, începând de anul viitor
Quote:
Regia Autonomă de Transport Brașov a propus spre dezbatere Consiliului Local planul de servicii privind circulația mijloacelor de transport în comun din municipiu pentru anul 2016. Directorul general al RAT Brașov, Cristian Radu, a precizat că principala propunere a Regiei este de a reduce numărul de linii care ajung în prezent în centrul orașului, respectiv care întorc în Livada Poștei. „Această propunere vine în contextul în care de la 1 iulie am introdus noul sistem de tarifare, respectiv o călătorie este valabilă 50 de minute din momentul validării, adică în acest interval de timp călător poate schimba mai multe mijloace de transport fără a mai composta un nou bilet. Propunerea noastră urmează să fie dezbătută de către comisiile de specialitate ale Consiliului Local și să fie ulterior avizată în plen dacă este considerată oportună”, a explicat Cristian Radu.

În prezent, 17 linii de transport în comun au capăt de linie în Livada Poștei, iar la orele de vârf se creează aglomerație atât în această zonă, cât și la stația de la Teatru. Dacă propunerea va fi agreată de către Consiliul Local, o serie de linii RAT ar urma să își schimbe traseele, graficele de circulație dar și capătul de linie.

http://www.bizbrasov.ro/2015/11/27/rat- ... ul-viitor/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Nov 2015 18:13 
Offline

Joined: Fri 01 May 2009 00:08
Posts: 43
Păi aglomerația s-ar putea rezolva mult mai bine făcând o turnură către politici cu adevărat de promovare a transportului în comun/mobilitate durabilă, etc: reinstituirea benzii de circulație pentru mijloace de transport în comun pe strada 15 Noiembrie, Eroilor, de la Castanilor în sus.
Asta ar însemna, culmea, ca stația „de la Teatru” să fie chiar la Teatru.
Desigur asta însemnă mai puține benzi pentru „liniuțe”, parcări desființate, dar cam asta și înseamnă promovarea transportului în comun în detrimentul transportului individual, nu?
Și dacă tot suntem la capitolul contra-sens pentru mijloace de transport în comun, acest lucru ar fi frumos și în mega învârteala de la Centrul Civic.
Utopie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Nov 2015 21:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Pok wrote:
Păi aglomerația s-ar putea rezolva mult mai bine făcând o turnură către politici cu adevărat de promovare a transportului în comun/mobilitate durabilă, etc: reinstituirea benzii de circulație pentru mijloace de transport în comun pe strada 15 Noiembrie, Eroilor, de la Castanilor în sus.
Asta ar însemna, culmea, ca stația „de la Teatru” să fie chiar la Teatru.
Desigur asta însemnă mai puține benzi pentru „liniuțe”, parcări desființate, dar cam asta și înseamnă promovarea transportului în comun în detrimentul transportului individual, nu?
Și dacă tot suntem la capitolul contra-sens pentru mijloace de transport în comun, acest lucru ar fi frumos și în mega învârteala de la Centrul Civic.
Utopie.
Cam astea sunt si solutiile identificate de cei ce au elaborat planul de mobilitate, vezi si viewtopic.php?f=7&t=6009&p=155999#p155999 . Bineinteles ca "factorii (i)responsabili" din primarie nu vor deocamdata sa cedeze plebei nici un centimetru de asfalt pentru transportul public.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Nov 2015 21:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Quote:
În prezent, 17 linii de transport în comun au capăt de linie în Livada Poștei, iar la orele de vârf se creează aglomerație atât în această zonă, cât și la stația de la Teatru. Dacă propunerea va fi agreată de către Consiliul Local, o serie de linii RAT ar urma să își schimbe traseele, graficele de circulație dar și capătul de linie.
Ghinion, dar doar la Livada mai puteau oamenii sa ajunga cu RAT. Inainte vreme, linii vechi precum 1, 2, 3, 4, 12, 14, 14b, 15, 15b, 16, 34 nu aglomerau Livada, pentru ca urcau in Schei. Iar 1b si 9 (candva si 6 si 9b), mergeau la Bartolomeu. Plus ca existau statii pe ambele parti la Teatru, Telefoane, Piata Sfatului si oamenii urcau/coborau in diverse locuri, nu toti deodata ca la sat. In momentul in care le-a scurtat pe toate, normal ca la Livada s-a ajuns la o mare aglomeratie. Inclusiv in 2007, RAT si politia s-au opus ideii de a face un unic mega-capat-de-linie la Livada, insa parerea lor nu a contat. Liniile 14, 24, 28 si 41 ar putea foarte bine intoarce la Castanilor, 4 si 31 sa circule pana la Bartolomeu, iar 1, 12 si 16 sa urce in Schei, de exemplu. Imediat s-ar degaja Livada si nimeni nu ar fi nemultumit, dimpotriva. Dar RAT nu mai are de fapt destui soferi, are probleme cu intretinerea vehiculelor si a inregistrat probabil scaderi ale veniturilor in urma adoptarii biletului cu valabilitate in timp, de aceea este posibil sa prezinte drept "optimizare" ceea ce de fapt este o restrangere fortata de activitate.

Calatorii insa tot acolo vor circula unde au treaba, nu unde vor functionarii sa-i plimbe. Sa vezi atunci aglomeratie pe putinele linii ramase pe Eroilor, sau bataie la urcarea in autobuz la Teatru. Nu cred ca toata aceasta mare de oameni pe care o vedem zilnic va trece brusc pe transport cu taxi, asa cum spera unii ca se va intampla. Nu mai exista la Brasov populatia instarita din 2005-2008, ani in care RAT a scapat intentionat de jumatate de clientela care o avea, mergand pe mana gandirii geniale a unui singur om.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Nov 2015 22:46 
Offline
User avatar

Joined: Fri 06 Aug 2010 18:18
Posts: 11
Location: Brasov
Aceste date pe care le aveti sunt o certitudine ?

Zilele trecute am vazut elevi care aveau brosuri si pliante privind managementul informatizat al sistemului de transport in comun, brosuri realizate de catre Regio, de asemenea exista si o reclama la televizor despre utilizarea acestui sistem, in care, surprinzator, se poate observa un BMC, autobuz, pe strada Muresenilor


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Nov 2015 23:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Tudor wrote:
Aceste date pe care le aveti sunt o certitudine ?

Zilele trecute am vazut elevi care aveau brosuri si pliante privind managementul informatizat al sistemului de transport in comun, brosuri realizate de catre Regio, de asemenea exista si o reclama la televizor despre utilizarea acestui sistem, in care, surprinzator, se poate observa un BMC, autobuz, pe strada Muresenilor
Au fost mai multe variante, inclusiv cu revenirea la transport civilizat in centru. Dupa aprobare de catre CL vor deveni certitudine.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 29 Nov 2015 01:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7819
Tudor wrote:
Aceste date pe care le aveti sunt o certitudine ?

Zilele trecute am vazut elevi care aveau brosuri si pliante privind managementul informatizat al sistemului de transport in comun, brosuri realizate de catre Regio, de asemenea exista si o reclama la televizor despre utilizarea acestui sistem, in care, surprinzator, se poate observa un BMC, autobuz, pe strada Muresenilor


Orice proiect finanţat de UE trebuie cumva adus la cunoştinţa publicului, aşa că există un buget de publicitate. La depunerea proiectului se stabileşte exact bugetul şi cum se va face această publicitate - panouri, pliante, reclame radio sau TV, anunţuri în presă ş.a..
De exemplu, proiectul metroului M5 are un buget de publicitate de vreo 30.000 lei pe lună. Păcat că UE nu verifică şi unde merg banii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 09:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Nasol!

Daca tot isi bat joc de traseul 2, de ce nu-l transforma in traseu de troleibuz (ca acestea-s de batjocura!)? In Harman, nici o linie de troleibuz???

"Comasarea" acelor linii de troleibuz (3 si 5b, respectiv 7 si 30) va crea confuzie. Mai bine spuneau ca "reajusteaza" programul lor, pastrand indicativele traseelor.

De la 1 ianuarie 2016, Regia Autonomă de Transport (RAT) Brașov urmează să opereze o serie de modificări în ceea ce privește circulația și traseele mijloacelor de transport în comun. Astfel, de anul viitor, trei linii de autobuz și troleibuz vor fi desființate, alte cinci își vor scurta traseul de deplasare, patru își vor unifica traseul, iar de pe alte cinci vor fi scoase anumite curse din graficele de circulație. Directorul RAT Brașov, Cristian Radu, a precizat că aceste modificări au fost propuse în contextul în care de la 1 iulie a fost introdus un nou sistem de tarifare, respectiv o călătorie este valabilă 50 de minute, timp în care călătorul poate schimba oricâte mijloace de transport dorește sau are nevoie. Totodată, din 2016 ar urma să fie efectuate și unele modificări și în ceea ce privește abonamentele de călătorie, astfel ca brașovenii care aleg transportul în comun să fie avantajați, chiar dacă în loc de o linie ar urma să folosească două sau mai multe în deplasările de zi cu zi. Toate aceste schimbări au fost avizate de către Consiliul Local Brașov în plenul de săptămâna trecută când a fost aprobat Planului de Servicii pentru anul 2016 privind transportul public local de călători în municipiul Braşov.

Astfel, pentru eficientizarea activității, Regia de Transport a decis desființarea liniei de troleibuz 11 (Rulmentul – Triaj) și a liniilor de autobuz 12 (Livada Poștei – Stadionul Tineretului) și 45 (Triaj – CET – Gară). Reprezentanții RAT Brașov au precizat că aceste linii au o încărcare redusă, iar pe aceste trasee călătorii se vor putea deplasa în continuare cu transbordare. Pin desființarea acestora ar urma să se reducă și deficitul cu patru șoferi, ținând cont că RAT are o problemă și în ceea ce privește angajarea de noi șoferi.

Trei linii nu vor mai ajunge până în Livadă

Totodată, începând din prima zi a anului viitor, liniile 2, 25, 37, 34 barat și 40 ar urma să aibă trasee mai scurte. Practic autobuzele care vor circula pe linia 2 (Rulmentul – Livada Poștei) nu vor mai avea capăt de linie în Livada Poștei, ci vor întoarce pe strada Castanilor. Linia 2 va circula astfel pe traseul: Rulmentul – str. 13 Decembrie – str. Castanilor – Bd. 15 Noiembrie (staţia Patria) – întoarcere giratoriu staţia Camera de Comerţ – str. Iuliu Maniu – str. 13 Decembrie – Rulmentul. Nici autobuzele de pe linia 37 nu vor mai circula până în Livadă, acestea urmând să întoarcă în Centrul Civic și să circule pe traseul: Craiter – Str. Hărmanului – Bd. Gării – Bd. Victoriei – Bd. Kogălniceanu – Bd. 15 Noiembrie – Str. Toamnei – Bd. Victoriei – Bd. Gării – Str. Hărmanului – Craiter. Tot în Centrul Civic ar urma să întoarcă și linia 34 barat, iar de la 1 ianuartie 2016 autobuzele care circulă pe această linie să meargă doar pe traseul: Timiş Triaj – Ocolitoare – Str. Zizinului – Bd. A. Vlahuţă – Bd. Gării – Bd. Victoriei – B-dul Kogălniceanu – Bd. 15 Noiembrie – Str. Toamnei – Bd. Victoriei – Bd. Gării – Bd. Al. Vlahuţă – Str. Zizinului – Ocolitoare – Timiş Triaj.

25 și 40 vor întoarce la Gară

De asemenea, și autobuzele de pe linia 25, care asigură legătura între Avantgarden și cartierul Astra, ar urma să aibă un traseu mai scurt, respectiv cu capăt de linie la Gară. Cei care vor să ajungă din Avantgarden în Astra sau invers vor trebui să ia de la Gară troleibuzul 8 sau autobuzul 23. Noul traseu al liniei 25 va fi Str. Spicului – Str. Lanurilor – Str. Agricultorilor – Str. Gh. Doja – Str. Lungă – Str. Stadionului – Bd. Griviţei – Str. Aurel Vlaicu – Bd. Gării – Gara Centrală şi retur. Ultima linie care va fi „scurtată” este 40, care ar urma să circule doar pe traseul strada Izvorului (Stupini) – Gara Brașov, renunțându-se la prelungirea liniei până la Staturn. „Precizăm că în urma modificărilor efectuate, numărul de kilometri efectuaţi cu mijloacele de transport public local de călători scade cu mai puţin de 5 procente faţă de numărul total de kilometri efectuaţi cu mijloacele de transport public local de călători prevăzuţi în Planul de servicii pentru anul 2015, respectându-se astfel prevederiledin Contractul privind serviciile de transport public local de călători”, au precizat reprezentanții RAT în expunerea de motive care a stat la baza aprobării planului de servicii pentru anul viitor.

Dispar și liniile 30 și 5 barat

Nu în ultimul rând, conducerea RAT Brașov a decis și să unifice patru linii de troleibuz care au traseu comun, respectiv 7 și 30, dar și 3 și 5 barat. Astfel, troleibuzele de pe noua linie 7 vor circula pe tronsonul comun Rulmentul – Piaţa Decebal, însă pe tronsoanele ne-comune, Piaţa Decebal – Valea Cetăţii, respectiv Piaţa Decebal – Roman, vehiculele vor circula alternativ, astfel că va fi redus deficitul cu un şofer. Totodată, pe noua linie 3 mijloacele de transport în comun vor circula pe tronsonul comun Stad. Tineretului – Piaţa Decebal, însă pe tronsoanele ne-comune, Piaţa Decebal – Valea Cetăţii, respectiv Piaţa Decebal – Roman, vehiculele vor circula alternativ.

De asemenea, graficele de circulație ale liniilor 1, 2, 5, 6 și 8 ar urma să fie modificate, respectiv să fie scoase anumite curse din intervalele orare când nu este cerere foarte mare. Astfel, în conformitate cu precizările oficialilor Regiei, s-ar reduce deficitul de șoferi cu 10 persoane. „Prin noile programe de circulaţie vor fi refrecvenţate trecerile mijloacelor de transport şi eliminate situaţiile frecvente de neefectuare a curselor afişate pe graficele orare”, au explicat reprezentanții RAT.


http://www.bizbrasov.ro/2015/12/02/rat- ... pe-altele/


Attachments:
capat-RAT-Triaj-autobuze-RAT.jpg
capat-RAT-Triaj-autobuze-RAT.jpg [ 517.79 KiB | Viewed 4115 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 10:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Quote:
Aleșii locali ai Brașovului și-au dat girul în ședința de plen de vinerea trecută pentru achiziționarea de mijloace de transport în comun cu motoare electrice. Un astfel de autobuz costă aproximativ 300.000 de euro, iar în ultimii doi ani RAT Brașov a teste două modele de astfel de autobuze electrice.

„Avem în vedere ca aceste vehicule să circule în Centrul Istoric al Brașovului. Cum anul acesta s-a achitat și ultima rată din împrumutul contractat în urmă cu mai mulți ani pentru modernizarea parcului auto al RAT, cred că putem lua în calcul o astfel de achiziție”, a precizat consilierul local Cătălin Leonte.

http://www.bizbrasov.ro/2015/12/02/achizitia-de-autobuze-electrice-este-deocamdata-la-stadiul-de-oportunitate/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 10:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Era de asteptat ca liniile 5B, 11 si 30 sa fie desfiintate din moment ce acestea nu aveau introdus traseul pe GPS-uri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 17:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Quote:
Regia Autonomă de Transport (R.A.T.) Brașov adoptă politica abonamentului unic, astfel că, începând de la 1 ianuarie 2016, va pune în vânzare abonamente de călătorie pe toate liniile la prețul de 70 de lei/lună, rezultând o ieftinire a abonamentului actual similar cu 45%.

Această măsură este doar una dintre prevederile noului Plan Tarifar al R.A.T. Brașov, aprobat recent de Consiliul Local al municipiului Brașov. Potrivit acestui Plan, prețul unui abonament lunar nenominal pe toate liniile va scădea de la 180 la 105 lei, abonamentul anual pe toate liniile se ieftinește de la 980 la 700 lei, iar abonamentele cu preț redus pentru elevi, studenții Universității ”Transilvania” și donatori de sânge vor costa 35 de lei/lună, fără nici o limitare în privința numărului de călători.

Planul Tarifar al R.A.T. Brașov prevede eliminarea abonamentelor lunare pe una sau două linii, dar și înființarea unui tip de abonament pentru toate liniile, plus Linia 20, la prețul de 150 de lei/lună.

Directorul general al R.A.T. Brașov, ing. Cristian Radu a precizat că ”dorim și în acest fel să creștem atractivitatea transportului public în municipiul Brașov. Propunerea înaintată Consiliului Local s-a fundamentat atât pe analize economico-finaciare și monitorizări ale fluxurilor de călători, cât și pe o observare atentă a tendințelor din domeniul politicii tarifare practicate în mai multe orașe din țară comparabile cu Brașovul. Prețul unui abonament pe toate liniile, respectiv 70 de lei/lună, reprezintă cu 15% mai puțin decât prețul actual unui abonament pe două linii.

Această măsură, precum și introducerea valabilității biletului de 50 de minute contribuie decisiv în ceea ce privește creșterea mobilității populației pe rețeaua de transport public urban existentă”.

Potrivit aceleiași surse, atât introducerea conceptului de abonament unic, cât și ieftinirile semnificative ale prețurilor altor tipuri de abonamente vor favoriza utilizarea transbordărilor între diferitele linii de transport, fapt care va permite în perspectivă reducerea suprapunerilor de trasee, optimizarea fluxurilor de călători și a traseelor, precum și diminuarea costurilor de exploatare.

„Nu în ultimul rând, dorim ca prin acest nou Plan tarifar să oferim comunității locale un serviciu de transport public cu tarife cât mai accesibile. Acțiunile noastre viitoare vor viza, în continuare, fidelizarea actualilor clienți și atragerea de noi utilizatori ai transportului în comun”, a mai precizat ing. Cristian Radu.

Planul Tarifar adoptat de Consiliul Local prevede și mai multe măsuri ce se vor aplica o dată cu punerea în funcțiune a sistemelor electronice de plată a călătoriei. În perioada următoare, noile tarife ce vor fi practicate de R.A.T. Brașov vor fi aduse la cunoștința călătorilor atât prin postarea pe portalul ratbv.ro, în secțiunea ”Tarife”, cât și prin afișarea la punctele de vânzare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 17:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Quote:
De asemenea, graficele de circulație ale liniilor 1, 2, 5, 6 și 8 ar urma să fie modificate, respectiv să fie scoase anumite curse din intervalele orare când nu este cerere foarte mare.
De aici se vede cat de paraleli sunt cei din conducere fata de situatia reala din teren. Cand nu este incarcare pe liniile 5 si 6, domnilor care n-ati mai pus piciorul intr-un autobuz din copilarie? Poate au vrut sa zica ca vor fi scoase definitiv din orar cursele care oricum nu se executa pe aceste linii, zilnic, din lipsa de soferi sau de vehicule, sau din alte motive mai lumesti... Reducerea a fost deja facuta, ilegal, de mult timp...

Bine macar ca deocamdata nu s-a aprobat scoaterea lui 51 si 52. Era si culmea sa schimbe omul trei masini ca sa ajunga in centru.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 19:22 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2039
Location: Brasov
Au uitat sa taie din turele de pe 17 :evil: !

In alta ordine de idei, daca este necesar, voi incerca sa aduc dovezi ca linii precum 11 sau 30 sunt pline pana la refuz la orele de varf.

Si ce inseamna circulatie alternativa? Si orarul cum va arata? Un troleu la 4 ore? Oare ce ne mai asteapta? Desfiintarea RAT, pe care tot o preconizam de atatia ani, domnule "inginer"?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 19:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7819
Şi tramvaiul era plin până la refuz. Şi asta nu l-a salvat.

În mod sigur se vor reduce ture de pe toate traseele. Remarcaţi şi liniile alese să nu mai meargă în centru... 34b şi 37. Clar cei de pe linia 37 nu au votat cu cine trebuie, ţinând cont că autobuzul lor pe vremea Dacurilor venea la 15 minute, acum cu BMC vine la vreo 30 şi nici nu mai merge în centru. Bine că rămân liniile fantomă 14, 24, 28, 41. Dispare 12le, pentru că nici cei de pe traseul lui nu au votat cu cine trebuie, iar 22 sigur nu va fi suplimentat.

Sau dacă tot se dorea reorganizarea traseelor:
- se făcea un mega-traseu din 17 şi 5, doar cu articulate, la 3 - 4 minute interval, traseu pentru care se puteau uşor obţine fonduri UE măcar pentru troleibuze, dacă nu pentru tramvaie (văd că scripcarii nu ştiu să fure în stil mare, prin studii de fezabilitate şi consultanţă, cum e moda europeană)
- se duceau 1, 4, 6 şi 28 la Pe Tocile - astfel dispăreau 51 şi 52
- se desfiinţa 34b
- se prelungea 20 la gară, cum ar fi normal şi civilizat
- rămâneau la Livadă 2, 12, 14, 16, 31, 34, 36, 37, 50


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
A propos, pe facebook-ul RAT (de fapt e pagina d-lui Radu Cristian), apare o poza cu un turcism scripcarez, pe traseul 1 Livada Postei - Gara !!!?


Attachments:
feisbuc RAT.jpg
feisbuc RAT.jpg [ 103.41 KiB | Viewed 4620 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 20:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Cea mai tare chestie e ca ramane 15, care chiar nu are aproape nici un calator, ca nu exista deloc fluxuri de deplasare pe acea directie. Dar e linia care circula de nicaieri spre nicaieri pe Bulevardulgeorgescripcaru - pardon, B-dul Zaharia Stancu.

Retetele falimentului asigurat:

1. Maresti intervalele de succedare din aproape in aproape pe o linie care nu-ti convine sa o pastrezi, pana ramane un vehicul la 30-60 minute. Evident, la astfel de frecventa nu prea mai sunt calatori dispusi sa astepte fantoma. Apoi decretezi ca linia nu e rentabila.

2. Faci orarele in asa fel incat sa se formeze "trenulete" de vehicule pe linii care au trunchi comun. Primul vehicul e arhiplin, restul defileaza goale. Da-i si taie!

3. Asiguri pe liniile grele (5, 6, 8, 17, 51) aglomeratie cronica. Apoi astepti cu rabdare ca oamenii disperati sa se mute pe alte tipuri de transport (personal, taxi, bicicleta, pe jos).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 20:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Dr2005 wrote:
Sau dacă tot se dorea reorganizarea traseelor:
- se făcea un mega-traseu din 17 şi 5, doar cu articulate, la 3 - 4 minute interval, traseu pentru care se puteau uşor obţine fonduri UE măcar pentru troleibuze, dacă nu pentru tramvaie (văd că scripcarii nu ştiu să fure în stil mare, prin studii de fezabilitate şi consultanţă, cum e moda europeană).
Tot n-ati inteles ca ei de fapt nu doresc mai multi calatori si nici mai multa activitate (treaba) in RAT? Salariile conducerii si ale membrilor CA (politicieni de mana a doua care habar nu au cu ce se mananca transportul public, in general rubedenii ale unor persoane importante) nu depind chiar deloc de numarul de calatori. Important e sa curga subventiile pentru gratuitatile/pomenile ce se dau pe numar fictiv de calatori, indiferent de viata reala, iar apoi sa se cheltuie acesti bani dulci pe achizitii de la firmele de casa. Tziple pentru trasee, buline colorate, harti, displayuri cu led, wireless, camere video, stickere, brichete, pixuri, intretinerea megaterminalelor etc. Atat. Nimic ce ar putea influenta calitatea serviciilor oferite calatorului. Doar gainarii de 2 lei si grandomanie. Nu se pricep si nici nu isi doresc mai mult. De ce sa se riste, cand totul merge atat de bine (pentru ei)? In plus, avand toti acesti politicieni taxiuri in circulatie, nici nu vad de ce ar dori investitii adevarate in transportul public.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 20:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Silviu wrote:
A propos, pe facebook-ul RAT (de fapt e pagina d-lui Radu Cristian), apare o poza cu un turcism scripcarez, pe traseul 1 Livada Postei - Gara !!!?
Nu, domnul director are si alta pagina. "Linia 1 Livada Postei - Gara" face parte probabil din urmatoarea etapa de implementare a ideii geniale de comasare a traseelor, dupa succesul 3+5b si 7+30, conform retetei metrotramului berlinez (vezi M1, M4), aplicata mamaligii cu mujdei si cu pui la ceaun.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 23:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Interesanta mai ales preferinta pentru a achizitiona microbuze...
La Brasov abia incap oamenii in autobuze articulate, nu exista soferi suficienti nici daca tot parcul ar fi numai de articulate, dar inteleptii satului considera ca microbuzele sunt solutia cea mai potrivita... De aici se vede ura mitocanului cu volan de SUV crescut intre degete, care e tot timpul enervat ca nu poate depasi autobuzul intr-o secunda.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Dec 2015 08:48 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Citesc si ma minunez. Radu Cristian, care imi aduce aminte de Senatorul Melcilor, a decis, fara nici un studiu, desfiintarea unor linii, amputarea altora si scoaterea unor curse de pe trasee cu greutate.
Degeaba abonamentul va fi 70 de lei daca nu ai cu ce circula.
Linia 45 - cursa cu plecare din Triaj la ora 6,31 - 23 calatori. Cateva calatoare care lucreaza la o firma de pe ocolitoare se plangeau ca nu mai au cu ce ajunge la serviciu. Dar nu conteaza... Sa foloseasca taxiuri!
Linia 1 care si asa avea intervale de circulatie pe care nu le-a cunoscut nici in vremea lui C. va avea mai putine curse.
Linia 5 care avea o incarcare mare va avea mai putine autobuze.
Si mai multe exemple nu mai dau.
Oare managerul RAT Brasov platit generos ar face transbordari si sa astepte cate 15 - 20 minute prin statii autobuzele regiei pe care o pastoreste?
O mare porcarie scripcareza pusa in practica cu ajutorul papusilor de paie din CL.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Dec 2015 16:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3336
Kappa, noi am mai prins astfel de "reorganizari" si sub comunisti, tabloul imi este foarte familiar. In plus, sunt convins ca este abia inceputul, dupa cum se prezinta lucrurile. Exact, dar exact aceleasi masuri au fost luate de comunisti la inceputul anilor 80: desfiintari de treceri de pietoni in zona centrala, desfiintari de semafoare, desfiintari de statii, scurtari si comasari de trasee, reducerea iluminatului public, scumpiri de tarife etc etc etc. Asta arata colapsul spre care ne indreptam. S-a ajuns din nou sa se spere ca se va salva situatia cu astfel de masuri cretine de economisire, care nu fac altceva decat sa agraveze lucrurile si mai rau, caci abia de acum vor incepe sa scada semnificativ veniturile de la clienti ale regiei. Dar, cum spuneam si mai inainte, conteaza doar veniturile dulci din subventia data de CL. Poate sa nu mai existe nici un calator, atat timp cat subventia se vireaza la timp.

Doar ca atunci motivul era austeritatea impusa pentru returnarea imprumuturilor si recastigarea "independentei economice", iar acum motivul sunt lacomia desantata si furtisagurile care depasesc orice imaginatie.

Pai daca domnul inginer director - care are si a doua facultate si e specialist in PR - nu isi da seama ca masurile trebuiau in primul rand sa vizeze echipa umana, oferirea de salarii macar decente daca nu motivante celor direct productivi, reducerea parazitilor neproductivi angajati pe nepotisme scripcareze, atragerea specialistilor si a celor cu experienta, atunci la ce sa te mai astepti in continuare? Cumpara dube, ca sa poata fi conduse si de soferi fara categoria D plin, adica de copii de 18 ani adusi de la sat, care se multumesc cu un salariu minim pe economie, asta e probabil gandirea.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1679 posts ]  Go to page Previous  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group