Quote:
În prezent, 17 linii de transport în comun au capăt de linie în Livada Poștei, iar la orele de vârf se creează aglomerație atât în această zonă, cât și la stația de la Teatru. Dacă propunerea va fi agreată de către Consiliul Local, o serie de linii RAT ar urma să își schimbe traseele, graficele de circulație dar și capătul de linie.
Ghinion, dar doar la Livada mai puteau oamenii sa ajunga cu RAT. Inainte vreme, linii vechi precum 1, 2, 3, 4, 12, 14, 14b, 15, 15b, 16, 34 nu aglomerau Livada, pentru ca urcau in Schei. Iar 1b si 9 (candva si 6 si 9b), mergeau la Bartolomeu. Plus ca existau statii pe ambele parti la Teatru, Telefoane, Piata Sfatului si oamenii urcau/coborau in diverse locuri, nu toti deodata ca la sat. In momentul in care le-a scurtat pe toate, normal ca la Livada s-a ajuns la o mare aglomeratie. Inclusiv in 2007, RAT si politia s-au opus ideii de a face un unic mega-capat-de-linie la Livada, insa parerea lor nu a contat. Liniile 14, 24, 28 si 41 ar putea foarte bine intoarce la Castanilor, 4 si 31 sa circule pana la Bartolomeu, iar 1, 12 si 16 sa urce in Schei, de exemplu. Imediat s-ar degaja Livada si nimeni nu ar fi nemultumit, dimpotriva. Dar RAT nu mai are de fapt destui soferi, are probleme cu intretinerea vehiculelor si a inregistrat probabil scaderi ale veniturilor in urma adoptarii biletului cu valabilitate in timp, de aceea este posibil sa prezinte drept "optimizare" ceea ce de fapt este o restrangere fortata de activitate.
Calatorii insa tot acolo vor circula unde au treaba, nu unde vor functionarii sa-i plimbe. Sa vezi atunci aglomeratie pe putinele linii ramase pe Eroilor, sau bataie la urcarea in autobuz la Teatru. Nu cred ca toata aceasta mare de oameni pe care o vedem zilnic va trece brusc pe transport cu taxi, asa cum spera unii ca se va intampla. Nu mai exista la Brasov populatia instarita din 2005-2008, ani in care RAT a scapat intentionat de jumatate de clientela care o avea, mergand pe mana gandirii geniale a unui singur om.