TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 23 Nov 2019 05:35

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1670 posts ]  Go to page Previous  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Next
Author Message
PostPosted: Mon 01 Feb 2016 21:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Stilul asta de a manca rahat e tipic comunist. Daca fac scandal tovarasii muncitori dintr-un cartier, le baga o vreme cateva masini luate de pe alte linii, ca sa taca. Dupa ce incep altii sa faca scandal, le mai muta iar. Repet: tipic comunist! Exact asa se proceda si in anii 80, cand tot Partidul (acelasi partid care acum s-a re-rebranduit ca "liberal") a nenorocit IJTL-ul de atunci, cu constrangeri administrative idioate.

PS. Multa vreme au existat asa-numitele "linii-scripcar", de pe care nu era voie sa lipseasca nici un tur si pe care nu se facea niciodata control. E vorba de liniile electorale, 36 beneficiind si ea o vreme de acest statut. 21, 29, 37 si 40 asijderea. Majoritatea acestora a disparut insa subit, de fiecare data exact dupa alegeri (26, 38, 39, 43, 44, 45, 46, 47). In continuare, Bartolomeul-Nord si Stupiniul stau cel mai bine (fiind Fieful PD No 1), vad ca Craiterul si Triajul au cazut in sfarsit in dizgratie cu scurtarea traseelor, dar tot nu le lipsesc tururi. Cartierul Astra, intamplator cel mai mare al orasului, ramane "cenusareasa". In plus, se profileaza la orizont Racadaul, ca se pare ca acolo e mai fraieri aia, il voteaza oricum pe idolul lor. Nu mai vorbesc despre centrul istoric, acolo numai transport public nu se poate spune ca ar exista.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Feb 2016 21:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
sorinache96 wrote:
P.S. Toate autobuzele si troleibuzele au primit abtibilde noi cu noul numar de telefon si adresa de email.
Mno, a mai incasat ceva bani baiatul-destept care furnizeaza abtibilde. Vin alegerile, e nevoie de bani, tovarasi... Daca ar fi fost din finantarea europeana, trebuiau sa apara abtibildele anul trecut.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Feb 2016 22:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 244
Location: Brasov
Cel mai interesant zvon care umbla, e ca se va suplimenta linia 36. Cum? Simplu, vor lua masina de 3 cu restul de pe linia 2 si o vor baga pe 36. Asa ca linia 2 va avea frecventa uluitoare de 40 de minute, dupa care peste cateva luni pe motiv ca nu are calatori va fi desfiintata.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Feb 2016 22:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:04
Posts: 15
Linia 7 si linia 3, incepand cu ora 13 fac un veritabil trenulet de la statia Patria, catre capetele de linii si retur. Asta da exemplu de incompetenta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Feb 2016 22:45 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Tot coincidenta o fi ca de pe MAZ-uri au disparut numerele de parc? Sa presupunem ca au fost indepartate reclamele, dar sunt zone in care nu au fost acoperite si tot au disparut sau au fost 'aranjate' in asa fel incat sa nu se distinga. O sa incerc sa le pozez pe cateva sa va exemplific.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 Feb 2016 00:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
SPA29 wrote:
Tot coincidenta o fi ca de pe MAZ-uri au disparut numerele de parc? Sa presupunem ca au fost indepartate reclamele, dar sunt zone in care nu au fost acoperite si tot au disparut sau au fost 'aranjate' in asa fel incat sa nu se distinga. O sa incerc sa le pozez pe cateva sa va exemplific.
Pai ca sa nu poata face reclamatie cetateanu' in caz de ceva. Orice reclamatie in care nu se indica numarul vehiculului va fi considerata "nefondata". Iar daca intrebi mai sus, probabil ti se va spune ca s-au scos numerele de parc pentru ca acum e epoca GPS-ului si bulinelor multicolore, manca-ti-as. Bine, mai sunt niste retarzi prin Elvetia, prin toata Europa si prin alte suburbii care continua sa-si puna numere vizibile atat la exterior din fata, lateral si din spate, cat si la interiorul vehiculului, desi aia au sistem de teledetectie de vreo 30-50 de ani.

Dar RAT-ul nostru, in sinceritatea sa binecunoscuta, considera ca un numar de parc usor vizibil este cumva ca o reclamatie pe jumatate facuta... Plus ca prietenii stiu ca de la MAZ-uri se mulge tzâtza... Acum, sa fim seriosi, rate-le si dubele de Buruienesti aveau numar de parc?... Aaa, ca in anii 1966-2001 toate vehiculele din Brasov aveau numere de parc elegante, vizibile din orice directie si absolut standardizate, asta nu se pune. Nu era atunci Marele Gospodar in drepturi.

Bun, eu totusi inca sper ca se dau numerele de parc vechi jos pentru a se implementa in sfarsit o signalectica si o branduire profesionista si unitara... Si pentru a da, desigur, de lucru furnizorilor de abtibilduri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 10 Feb 2016 15:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
O noua minciuna a fost lansata ieri prin presa de partid, cum ca pentru 16 linii ale RAT ar fi deja functional GPS-ul si s-ar afisa in statii timpul real pana la sosire. Curios din fire, am studiat aseara aceasta minune a tehnicii intr-o statie. La un moment dat, era afisat timp de 2 minute pentru sosirea lui 17. Autobuzul a venit mai repede cu 1 minut si jumatate, nici nu a mai oprit in statie, ca nu erau calatori. Dupa ce autobuzul era deja departe, a anuntat si tabelul ca acesta ar fi oprit in statie... Hint: de fapt sunt afisati timpii conform orarului, nu conform realitatii din trafic monitorizata de GPS. Rusine, dupa atatea miliarde cheltuite si termene re-re-depasite, rusine!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 10 Feb 2016 17:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
Quote:
Multumesc pt. raspuns.
Doresc ca materialele solicitate sa imi fie transmise in format electronic (scanate, fotocopiate) sau sa fie afisate pe site ori unde doriti, caz in care va rog sa imi comunicati locatia lor pt. a putea sa le vad.
Cu stima.


Cei de la Primarie m-au redirectionat la RAT, de unde am primit materialele solicitate. De aceasta data, multumesc, RAT Brasov!

Later edit:
Apar in acele fisiere tot felul de statistici, referitoare la autobuze si traseele lor. La troleibuze (mai) nimic!!?


Attachments:
Modificare plan servicii si studiu oportunitate.rar [4.62 MiB]
Downloaded 75 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 10 Feb 2016 19:46 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Dar situatia troleibuzelor din "parcul auto" unde este expusa? In afara ca sunt propuse spre casare "doar" 6 Renault-uri, altceva nu este pomenit. Sau imi scapa mie?

Oricum sunt cateva neconcordante mari, fata de realitate, gen numarul de articulate active sau numarul de autobuze in general...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Feb 2016 15:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Pai ce sa mai zici, daca 654 inca face parte din flota RATBv, fiind de 5 ani distrus total in accident feroviar... Cuiva ii convine sa plateasca impozite pentru un morman de fiare rupte?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 Feb 2016 22:09 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Incepand de astazi s-au scos toate cursele de pe linia 25 care mai urcau in Saturn / Roman. Pe site-ul RAT, nici vorba sa fie informati calatorii. De asemenea, un personaj fad, a deschis azi gurita dupa ani de zile in care a stat la caldurica in "opozitie". Mare pacat ca atunci cand o deschide o face cam prost. Problema transportului public nu consta in ceea ce doreste dumnealui.
Am impresia ca va "candida" din partea PSD pentru primarie?
Quote:
Consilierul local PSD Răzvan Popa a anunțat astăzi, într-o conferință de presă, că a solicitat atât conducerii Primăriei Brașov, cât și Directiei Tehnice și RAT să înfiinteze de urgenta o linie de transport pe strada Turnului.

„Exista in acest sens o cerere mai veche a studentilor universitatii, in special a celor de la Facultatea de Medicina, al carei Corp J se afla pe strada Turnului numarul 5. Acolo sunt numeroase obiective, pe langa corpul Universitatii, Serviciul de Permise si Înmatriculari Auto, Serviciul Pasapoarte. Acolo se pot înfiinta cel puțin doua statii pe sens, mai ales că nu e foarte comod sa mergi pe acolo. Accesul prin pasajul de la gara e problematic, în capatul strazii, spre Pasapoarte nu mai e iluminat cum trebuie, sunt multi caini comunitari in zona. E o decizie la indemana RAT si a Directiei tehnice din Primarie, se poate rezolva foarte repede. Nu e complicat, trebuie introdusa solicitarea in comisia de circulatie, care isi poate da avizul repede, e o necesitate, e un lucru solicitat de cei care au treaba in directia aceea. Asa cum s-a raspuns solicitarii Colegiului Remus Radulet de a introduce o cursa de dimineata a lui 34 si pana la poarta liceului, acelasi lucru se poate face si pentru studentii de la Medicina, care nu sunt putini. La RAT exista un serviciu de monitorizare care cu asta se ocupa, monitorizarea traeelor si identificarea celor care sunt sau nu rentabile. Unele nu sunt, dar e obligatoriu sa fie tinute, iar unele linii speciale, introduse la cererea cetatenilor pot avea oameni care sa calatoreasca sau nu”, a precizat Răzvan Popa, candidat din partea PSD la Primăria Braşov.

Potrivit acestuia, RAT Braşov ar trebui de urgenţă să analizeze şi dacă e nevoie, să revizuiască, ca urmare a aceloraşi solicitări venite din partea cetăţenilor, câteva trasee. „Este vorba de linia 36 care trebuie urgent suplimentat, sunt legaturile cu Cartierul Tractorul. Traseul 28 care face legatura cu zona Stupini, ar avea nevoie de o reaşezare ori s-ar putea înfiinţa o noua linia care sa faca legatura cu zona Bartolomeu Nord. Acolo a fost făcută o deviere ca urmare a faptului ca se lucreaza la pod. La traseul 50 este o problema cu frecventa. Foarte multe persoane au solicitat suplimentarea microbuzelor, in acest moment au o frecventa care nu se potriveste cu orarul elevilor. Un alt exemplu il reprezinta linia 25, care ar putea fi prelungită, la cererea cetăţenilor din zona Avantgarden. Cetăţenii nu au nicio vina că autobuzele sunt proaste, că cineva a hotarat acum cativa ani sa achizitioneze niste mijloace de transport in comun care nu au o viata lunga”, a mai menţionat Răzvan Popa.

Acesta a spus că a solicitat si revizuirea planului de servicii al RAT care nu răspunde în totalitate nevoilor și solicitarilor cetățenilor, iar după o lună și jumatate se poate veni cu aceste chestiuni punctualeși nu crede că este un impediment ca la ședința din luna martie sa fie revizuite aceste trasee.

http://newsbv.ro/2016/02/15/razvan-popa ... raseu-rat/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 26 Feb 2016 17:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Incredibil! Dupa ce RAT tocmai a macelarit linii serioase cu calatori (de ex. 7 si 30), acum vine cu infiintari de fantome electorale "la cererea populatiei". Sunt curios ce populatie a cerut sa se plimbe cu autobuzul de nicaieri spre nicaieri pe "ocolitoarea de shopping", adica pe drumul construit degeaba din bani europeni doar din ambitia primarului si pentru folosul exclusiv al unui prieten de-al sau, furnizor de betoane. Iata ca acum nu mai e lipsa de soferi, daca e vorba de linii care nu folosesc nimanui!

Linia 19 (doar zile de lucru): Noua – Str. Brazilor – Str. Prunului – Artera de sud-est (!!!) – Ocolitoare (!!!) – Str. Fundatura Harmanului – Triaj si retur (pai vechea linie 45 a fost desfiintata pentru ca nu renta...)
Linia 25: prelungita pe strazile Pelicanului si Egretei (nu puteau face 250 m pe jos clientii blocurilor lui Maurer; bine ca locuitorii centrului istoric pot face kilometri pe jos)
Linia 41: modificata pe Str. Alexandru Ioan Cuza - Str. Avram Iancu, pentru a inlocui linia 12 desfiintata prosteste la gramada
Linia 50: abia acum se anunta oficial ceea ce s-a intamplat de doua luni: prelungirea electorala a tuturor curselor la Pietrele lui Solomon (atunci vine intrebarea: pe ce baza legala s-a circulat asa pana acum?)
Linia 28 barat adaugata alaturi de 28, ca urmare a balbaielii indelungi cu reconstruirea podului din Str. Lanii

Asteptam mari succesuri financiare in RAT, sunt inevitabile cu asa management de menajerie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Mar 2016 15:30 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 251
Location: Brasov
Acesta e anuntul oficial ca linia 41 isi schimba traseul (poza e facuta in statia de pe strada de Mijloc din fata scolii generale 12).
Placuta cu numele statiei exista dar numarul 41 a fost astupat.
Cu ocazia asta, cu surle si trambite se va mentiona ca acel panou, care a functionat fara motiv din decembrie anul trecut, in statia Iuliu Maniu (pe strada Cuza Voda), afisand obsesiv pana acum Primaria Brasov, de fapt a fost montat pentru linia 41 care din data de 7 martie va opri acolo, el fiind putin mai mult in probe decat celelalte...

Ca fapt divers, pe Avram Iancu intr-una din statiile de autobuz, pe panoul de afisaj pe langa linia 22, erau anuntate un 41 si 41*, chiar daca nu astazi 6 Martie nu circulau inca.
Stie cineva ce inseamna acest 41*? Pe site-ul ratbv nu exista nimic mentionat despre asta.


Attachments:
DSC_0051.JPG
DSC_0051.JPG [ 96.53 KiB | Viewed 4682 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Mar 2016 16:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Seby wrote:
Stie cineva ce inseamna acest 41*? Pe site-ul ratbv nu exista nimic mentionat despre asta.
La toate liniile care au variante de cap de linie apar ciudatenii d'astea.
Linia 3* (Roman)
Linia 5* (Panselelor)
Linia 7* (Valea Cetatii)
Linia 25* (Saturn)
Linia 41* (Lujerului)
Linia 52* (Panselelor)
Linia 34C (Cernatului) initial, acum a devenit 34
Linia 34R (Remus Radulet) initial, acum a devenit 34*
Linia 34T (Timis-Triaj) initial, acum a devenit 34*
...
O nomenclatura jenanta, nelegala si inutila, pentru ca pe calator il intereseaza doar spre ce directie merge vehiculul, si aceasta este oricum afisata. Si mai penibil este ca liniile cu variante apar toate deodata la rand una dupa alta pe panou, indiferent de program.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Mar 2016 19:10 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 251
Location: Brasov
Multumesc pentru raspuns, am gasit si eu dupa ce postasem ce insemna.
Ciudat insa ca era afisata pe directia de mers spre Livada Postei unde oricum nu conteaza pentru cineva de unde vine autobuzul, atat timp cat tu esti interesat unde sa ajungi.
Recunosc ca nu am verificat pe toate panourile cu care m-am intersectat, dar nu imi aduc aminte daca pe traseul lui 5 apare si 5*, ca tot merge si el si pe Panselelor.
Ma intreb acum daca nu cumva mai logic ar fi fost sistemul cu numarul barat pentru aceste deviatii de la traseul obisnuit si astfel confuzia calatorului ar fi scazut si ar fi avut sanse mari sa ajunga unde trebuie in timp util.
Cunosc cazuri care au fugit sa prinda autobuzul au urcat prin spate si s-au ales cu o plimbare prin zona liceului Steagul Rosu ca afisajul era doar undeva la geamul din fata.
Dar din pacate acesta este transportul civilizat al secolului XXI din urbea noastra.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Mar 2016 20:37 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Acelasi lucru mi s-a intamplat si mie la inceputul anului. Am fugit dupa un 25 si m-am trezit la gara, desi vream sa ajung in Saturn. Iar chestiunea interesanta este ca biletul de tip nou mi-a ramas in validator, fiind prea scurt (cele noi nu functionau). Noroc cu soferul ca a avut rabdare sa ma ajute altfel se trezea cu un validator nefunctional.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Mar 2016 18:49 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
De cateva zile se pot folosi din nou cardurile reincarcabile. Din nefericire, nu mai gasesc stirea in care un anume afirma ca brasovenii il arunca la gunoi dupa folosire si vor sa introduca o limita de minim 10 lei pentru a fi cumparat. Este normal ca multi l-au aruncat la gunoi. Timp de 4 luni s-au uitat la el.

Ce mai scrie "presa" brasoveana:

http://www.bizbrasov.ro/2016/03/29/noi- ... a-brintex/
Quote:
Consilierii locali brașoveni vor dezbate în ședința de mâine un proiect de hotărâre propus de RAT Brașov ce vizează modificarea unor trasee ale Regiei. Astfel, ținând cont că au existat solicitări pentru înființarea unei linii care să asigure accesul pe strada Turnului, RAT a propus devierea traseului linie 2 pe această stradă până la sediul Facultăţii de Construcţii, dar numai pe sensul Camera de Comerţ – Rulmentul. Măsura propusă lungeşte traseul Liniei 2 cu 0,2 km şi poate fi pusă în aplicare numai după amenajarea a patru staţii de îmbarcare/debarcare călători.

Stații noi pentru liniile 5 și 22

De asemenea, Regia de Transport a mai propus prelungirea tuturor curselor Liniei 23 la Depozite ILF, ca urmare a solicitărilor firmelor din zona Bartolomeu – Brintex. O altă modificare solicitată vizează linia 22 pe traseul căreia ar urma să apară o stație suplimentară la Liceul Meșotă, pe sensul spre Stadion, pentru a prelua călătorii care folosesc Liniile 34B şi 37 având în vedere că traseul acestor linii a fost modificat şi autobuzele întorc în zona Centrului Civic. Nu în ultimul rând, autobuzele care circulă pe linia 5 ar urma să oprească şi la staţia Hidro B, dacă aceste propuneri vor fi avizate de către aleșii brașoveni.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Apr 2016 06:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
Quote:
RAT Brașov are alocate în acest an pentru capitolul investiții 5,7 milioane de lei, din care 3,47 milioane de lei sunt pentru dotări. La acest capitol este inclusă și penultima rată pe care Regia o are de plătit pentru cele 15 autobuze cumpărate în leasing în 2011, care este în cuantum de 2,11 milioane de lei, pentru anul viitor mai rămânând un rest de plată de 176.000 de lei.

Astfel, dacă scapă de aceste rate, RAT are în plan ca anul acesta să înceapă demersurile în vederea achiziției, tot în leasing pe 5 ani, a 30 de mijloace de transport în comun noi, dar și alte 10 second-hand.

În primul rând, Regia vrea să cumpere 15 troleibuze noi, din care 5 să fie de capacitate mare. Pentru prima “rată”, în bugetul pe acest an au fost alocate 200.000 de lei, iar pentru următorii doi ani, RAT își propune să aloce câte 6,5 milioane de lei pentru plata ratelor.

Rate de milioane de lei

De asemenea, Regia își propune să achiziționeze și 15 autobuze noi (10 de capacitate medie și 5 de mare capacitate) pentru plata avansului la leasing în bugetul pe acest an fiind alocată suma de 185.000 de lei. Dacă va face această achiziție, RAT ar urma să plătească anul viitor o rată de 2,81 milioane de lei, iar în 2018, rata să ajungă la peste 3,8 milioane de lei. Tot în rate, dar pe o perioadă de trei ani, Regia vrea să mai achiziționeze și 10 autobuze second-hand, având rezervată în buget suma de 100.000 de lei pentru plata primei rate. Pentru anul viitor, RAT speră să aibă un buget mai generos, astfel că își propune să achite o nouă rată de 702.000 lei, iar peste doi ani de 722.000 de lei, astfel încât să achite integral contractul.

Un buget mai consistent față de anul trecut

Nu în ultimul rând, Regia mai are rezervat în bugetul de investiții bani pentru o serie de achiziții făcute anul trecut, cum ar fi cabinele de ticketing, pentru care anul acesta se vor plăti 560.000 de lei, 500.000 de lei pentru două autoturnuri de înreținere a rețelei de troleibuze (achiziție în leasing pe 4 ani), iar 257.000 de lei pentru plata autospecialei de tractare a mijloacelor de transport defecte, care a fost achiziționată anul trectu, tot în leasing pe o perioadă de patru ani. Alte 335.000 de lei din bugetul de investiții sunt pentru achitarea ultimei tranșe aferente celor 10 troleibuze care au fost achiziționate acum doi ani de către Regie. RAT Brașov are anul acesta un buget total de 70,95 milioane de lei, față de 65,22 milioane de lei în 2015, la capitolul venituri, și de 70,65 milioane de lei, la capitolul cheltuieli.


http://www.bizbrasov.ro/2016/04/12/rat- ... ne-de-lei/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Apr 2016 14:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Hai sa inventam stiri pozitive care nu angajeaza nici o raspundere, de genul "S-ar putea"...
By the way, 15 troleibuze noi - deodata intr-un singur an - nu s-a mai intamplat din 1994.
Sa mearga deci populimea la vot cu insufletire, partidul vegheaza!

Da' niste soferi nu se pot cumpara pe leasing?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Apr 2016 23:19 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Cabinele de ticketing – alea cu broaștele și tejghelele care încep sa ruginească de noi, dar nefolosite ce sunt?


Attachments:
001.jpg
001.jpg [ 405.86 KiB | Viewed 4605 times ]
002.jpg
002.jpg [ 510.22 KiB | Viewed 4605 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Apr 2016 23:26 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Şi mai ales mă topesc după faptul că încă mai plătim pentru cele 10 troleibuze de acum 2 ani, din care mai circulă 3...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Apr 2016 21:43 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
De pe bizbrasov.ro culese:
Quote:
Regia Autonomă de Transport (R.A.T.) Brașov modifică de mâine traseul și orarul de circulație al autobuzelor de pe linia 23, schimbarea răspunzând solicitărilor mai multor călători și agenți economici ce-și desfășoară activitatea în zona Bartolomeu. Astfel, toate cursele care au capăt de linie în terminalul ”Stadionul Municipal” vor parcurge și porțiunea cuprinsă între acest punct și stația ”Depozitele ILF”(Brintex). Menționăm că, până acum, autobuzele de pe linia 23 ajungeau în zona ”Depozitele ILF” doar la orele de vârf.
Această prelungire a traseului a determinat și modificarea graficului de circulație, astfel că de mâine vor fi aplicabile orare noi, ce au fost postate în această după-amiază pe portalul www.ratbv.ro, în secțiunea ”Orare și trasee”, precum și în toate stațiile de pe traseu. Pentru evitarea oricărei confuzii, facem precizarea că noile orare poartă mențiunea ”Valabil din data de 21 aprilie 2016”.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Apr 2016 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Niste date interesante, dar nu stiu cat de adevarate, mai ales in ceea ce priveste cele "26" troleibuze.
Quote:
În prezent, rețeaua de transport public a municipiului Brașov este formată din 41 de trasee care acoperă întreg municipiul și însumează 887,1 km. Potrivit datelor statistice înregistrate la nivelul RAT Brașov, fiecare autobuz al Regiei a parcurs anul trecut, în medie, câte187,4 km/zi, iar fiecare troleibuz câte 159,7 km/zi. Regia de Transport deține în prezent un parc auto format din 26 de troleibuz și 210 autobuze, care străbat zilnic cei peste 887 de km prin oraș.

Un deficit de 57 de șoferi

Totodată, reprezentanții RAT au precizat că un autobuz a consumat în medie, anul trecut, 87,7 litri pe zi (aproximativ 450 de lei, dacă ie să luăm în calcul un preț de 5 lei pe litrul de motorină), iar în ceea ce privește consumul troleibuzelor, pentru a efectua anul trecut transportul electric în municipiul Brașov s-au consumat 2.663.352 kwh. Numai troleibuzele au parcurs în total, în decursul lui 2015, 786.462 de kilometri. RAT Brașov se confruntă în continuare cu un deficit de personal, la ora actuală fiind angajați 286 de șoferi de autobuze și troleibuze, față de un necesar pentru îndeplinirea completă a Planului de Servicii de 343 de șoferi.

http://www.bizbrasov.ro/2016/04/18/un-a ... mbustibil/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 May 2016 00:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 244
Location: Brasov
Quote:
Dacă conducătorii auto au fost sfătuiți de către reprezentanții Primăriei să evite zona centrală în dimineața zilei de duminică tocmai pentru a evita blocajele în trafic cauzate de restricțiile impuse pentru parada junilor, cei care s-au gândit să utilizeze transportul în comun și-au dat seama că au făcut o mare greșeală.

Astfel, ca la orice mare eveniment, cum este parada junilor sau aprinderea iluminatului pentru sarbatorile de iarna, nici de această dată RAT Brașov nu a luat nici o măsură pentru a suplimenta cursele spre zona centrală, cu toate că o serie de linii și-au redus traseul începând cu ora 10.30. Chiar dacă au avut traseul mai scurt, autobuzele nu au venit mai des în stații cum s-ar fi așteptat unii, șoferii „recuperând” timpul câștigat astfel prin staționarea la celelalte capete de linie. Din cauza curselor prea puține aglomerația a fost inevitabilă pe mai multe linii, iar brașovenii au fost nevoiti să se ghideze după zicala „mersul pe jos face piciorul frumos”.

Una dintre liniile care are o încărcare mare chiar și în zilele de weekend, însă oficialii RAT continuă să trateze cu indiferențeă acest lucru, este linia 36, care a rămas singura care asigură legătura între cartierul Tractorul și zona centrală, după o mare reorganizare pusă la punct de cei de la RAT și girată de Consiliul Local la început de an. Dacă pentru zilele lucrătoare cei de la RAT susțin că au băgat mai multe curse inca din luna martie pe această linie, după ce mai multe persoane au făcut solicitări în acest sens (de fapt au schimbat orele de trecere prin stații, iar în anumite intervale orare în loc de o frecvență de 10 minute, autobuzele trec acum la o frecvență de… 9 minute după marea suplimentare anunțată de conducerea Regiei), în zilele de sâmbătă și duminică au rămas doar trei curse pe acest traseu.


Scene tragi-comice ca în vremurile de dinainte de 1989

Astfel, cei care au vrut să ia autobuzul de la Biserica Tractorul spre Centru în această dimineață nu au mai avut cum, fiindcă cele două curse de dinainte de ora 11.00, când începea parada junilor, erau deja arhipline aproape de la capăt. S-a ajuns astfel la scene tragi comice, fiindcă unele persoane țineau cu tot dinadinsul să se urce în autobuz pentru a ajunge în centru, chiar dacă, la propriu, nu mai era loc să arunci un ac. Din cauza unui bătrân care a stat atârnat pur și simplu de bara de pe treptele de urcare, iar ușa nu se mai putea închide, autobuzul a mai stat blocat alte 5 minute în stația de la Biserică, până când ceilalți călători, unii chiar cu copii în brațe, „și-au mai tras burta” și s-a reușit închiderea ușii. Scena a semănat cu ceea ce se întâmpla înainte de 1989, când autobuzele și troleibuzele IJTL-ului de la acea vreme treceau la fel de rar prin stații, astfel că se călătorea frecvent cu ușile deschise. Cei de la RAT vorbeau de transbordare, însă acest lucru nu prea este posibil, ținând cont că și orarele celorlalte linii care mai trec pe aici și merg până aproape de centru, trec aproape la aceeași oră ca și 36-le, iar de la Onix, ceva mai gol, tinand cont ca si autobuzele care veneau din alte zone erau la fel de pline. Cei care au rămas în stația din Tractoru și-au încercat norocul la linia 7 și și-au continuat apoi drumul pe jos spre centru.Aglomeratie autobuz in comunism

Bani europeni aruncați pe tabele care mai mult dezinformează

Deși practic nu s-au produs schimbări față de graficele orare pentru ziua de duminică, anumite curse de pe linia 36 au continuat să circule si dupa-amiaza după un program știut probabil numai de șoferi. Degeaba a investit Primăria bani de la Uniunea Europeană pentru informatizarea transportului în comun, deoarece se dovedește tot mai des că tabelele electronice din stații nu comunică cu GPS-urile autobuzelor, astfel că de multe ori rămâne o surpriză când ajunge următorul autobuz în stație, iar orele anunțate rămân ca și cele de graficele afișate pe hârtie și pe site-ul RAT doar „orientative”, după cum s-a scuzat la un moment dat un oficial al RAT, când a fost luat la rost de către membrii Comitetului pentru persoane vârstnice din cadrul Prefecturii, că autobuzele Regiei nu respectă graficele de circulație.

O glumă care tinde să devină adevăr

Ținând cont că suntem în ultima zi a Săptămânii Luminate, poate se va lumina și conducerea RAT și va lua decizii în favoarea călătorilor, nu în defavoarea acestora, atunci când scurtează trasee și desființează anumite linii. Ceea ce era o glumă la începutul acestui an, că RAT a redus prețul abonamentului pe toate liniile, dar probabil vom ajunge să mergem mai multe pe jos, din cauza scurtării de trasee și desființării de linii, tinde acum să devină un adevăr.


http://www.bizbrasov.ro/2016/05/08/foto-batalia-din-autobuzele-rat-pentru-a-ajunge-la-parada-junilor-scene-ca-in-vremea-comunismului-pe-linia-36/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 May 2016 03:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Asta e si ideea...

Primaria doreste cu tot dinadinsul sa creeze lehamite clientilor RAT, prin orare rare si suprapuse, transbordari imposibile si ticheting de rahat. Regia este obstructionata pe fatza, atat din exterior cat si din interior, de "oamenii de incredere" plantati de primar in functii-cheie. De ce? Pai nu ati auzit de taximetre? Nu stiati ca personaje super-VIP din primarie si din RAT sunt in conflict de interese, fiind implicati in afaceri cu taximetre?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 May 2016 16:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Iata si avantajele desfiintarii troleibuzelor (si in general al transportului public performant) din Schei. Se poate circula astfel lejer cu bicicleta, chiar si pe sens invers. Fotografie cu locul unde era bucla liniilor 1 si 2 si cu cel ce i-a pus cruce dupa 47 de ani de functionare.


Attachments:
Pe Tocile.jpg
Pe Tocile.jpg [ 133.57 KiB | Viewed 5036 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 May 2016 18:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Afară e înnorat, prin oraş probabil sunt bălţi, noroaie, iar bicicleta violonistului arată ca scoasă din cutie, nici măcar praf pe anvelope nu este. Precis a fost dus cu maşina până în apropiere, după care a pedalat şi el 100 m ca să se întâlnească cu alegătorii care-l vor vota cu 2 mâini şi anul ăsta, deşi a nenorocit toată zona lor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 May 2016 22:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Dr2005 wrote:
Afară e înnorat, prin oraş probabil sunt bălţi, noroaie, iar bicicleta violonistului arată ca scoasă din cutie, nici măcar praf pe anvelope nu este. Precis a fost dus cu maşina până în apropiere, după care a pedalat şi el 100 m ca să se întâlnească cu alegătorii care-l vor vota cu 2 mâini şi anul ăsta, deşi a nenorocit toată zona lor.
Da, "intamplator" praful si noroiul drumului au refuzat din respect sa se aseze pe bicicleta Majestatii Sale. Si tot "intamplator", gospodina cu care sta de vorba este o persoana foarte cunoscuta in cartier si implicata in asociatia de juni care, tot "intamplator", a primit provizoriu de la primar ("intamplator" chiar zilele acestea) un spatiu de birou generos intr-o cladire reabilitata. Si tot "intamplator", prin zona treceau doi fotografi profesionisti, care "intamplator' si din doua unghiuri diferite au surprins amandoi exact aceasta scena idilica.

Marea durere dintotdeauna a Lautarului a fost ca tocmai cei din cartierul unde locuia (Schei) nu l-au votat niciodata. Daca la primul mandat s-a razbunat imediat pe ei, desfiintandu-le transportul public aproape de tot, acum incearca a patra oara sa-i prosteasca si poate va reusi de data asta, ca intre timp internetul a mai aplatizat circumvolutiunile catorva creiere de tineri frumosi si liberi de prin Iasov.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 15 May 2016 23:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Si iata ca dintr-odata nu mai e problema nici cu numarul midibuzelor, nici cu cel al soferilor, nici cu motorina si nici cu sporul salarial de wekend la RAT... Azi a fost dublat efectivul de pe linia 50. S-a circulat la intervale de 5 minute - ceea ce nu am mai vazut duminica la Pietrele lui Solomon din 1979 incoace! Cursele suplimentare nu au aparut in sistemul de informare si au circulat mai mult goale, lumea neastaptandu-se la asa ceva.

Sigur, primarul nu-si face campanie din bani publici, caci RAT-ul este firma lui personala, mostenire de familie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 16 May 2016 01:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Cu şoferii e uşor: îi iei din alte linii. O fi numărat cineva câte vehicule au fost azi pe 5, 6, 8, 17?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1670 posts ]  Go to page Previous  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group