TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 30 Nov 2020 00:59

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1679 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 56  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 12:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
De remarcat si faptul ca liniile 4, 37, 51 nu mai au in noua configuratie statie la Liceul Mesota (desi inainte aveau, iar traseul lor pe acest sens nu a fost deloc afectat). Deci din intreg centrul civic nu se poate ajunge direct in centrul istoric sau in Schei decat cu linia 52 (si numai din Statia Mesota), pe care circula midibuze BMC la intervale de 30 minute!!! :oops:

Este criminal modul in care trebuie sa faca slalom mijloacele de transport in comun, pentru a se inscrie pe benzi sau a intra in statii. :twisted:

Exemplu: liniile 4, 37, 51 pleaca de la Hidromecanica de pe banda 1 a Bd. 15 Noiembrie si trebuie sa se inscrie in urmatorii 300m pe banda 4 (cel putin) pentru a putea lua stanga, dand prioritate autoturismelor de pe 3 benzi. Dupa ce iau stanga la un semafor care e tot timpul verde desi de pe Calea Bucuresti pot veni vehicule care au si ele verde in acelasi timp (!?!), ajung pe Str. Toamnei tocmai pe banda 4. De aici, trebuie sa revina in numai 25m pe banda 1, pentru a face statie, iarasi trebuind sa dea prioritate autoturismelor de pe 3 benzi. Dupa ce pleaca din statie, trebuie sa se inscrie in 100m cel putin pe banda 3 (dand prioritate autoturismelor de pe 2 benzi), pentru a putea face stanga pe Str. Kogalniceanu. Ajunse aici, trebuie din nou sa revina in mai putin de 70m pe banda 2 sau 1, (dand prioritate autoturismelor de pe aceste benzi care vin de pe Harmanului), pentru a face dreapta pe Bd. Victoriei... In mai putin de 1km, autobuzele trebuie sa-si schimbe traiectoria incalecand minimum 11 benzi de circulatie, fiind in 4-5 situatii obligate sa acorde prioritate.

Reteaua troleibuzelor 5b, 7, 30 nu este inca finalizata, echipajele au lucrat ceva de dimineata, dar vremea este defavorabila. Pe breteaua de intrare spre Harmanului s-a intins fir totusi. Oricum, cu tot acest slalom de pe o banda pe alta, slabe sperante sa se mentina mult timp ca troleibuze, chiar si cele 3 linii ramase.

Parcarea blocului cu Camera de Comert este teoretic dersfiintata, dar practic proprietarii vehiculelor refuza sa paraseasca locul, ocupand 2 din cele 3 benzi de dreapta de pe Kogalniceanu spre I. Maniu. Acestia nu au la dispozitie nici o alta posibilitate de parcare in toata zona. Vom vedea daca se va negocia vreun ciubuc la primarie :mrgreen: , pentru pastrarea acestei parcari, sau daca chiar le vor fi ridicate, cu forta, luni dimineata vehiculele, asa cum sugereaza indicatoarele montate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 15:16 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Buna

Acum jumate de ora am trecut pe Toamnei. Se lucreaza la legatura intre Toamnei cu Harmanului a retelei de troleibuz deci ca urmare ori vom avea o noua linie de troleibuz in locul lui 1B ori se va pastra si 1B si vom avea o noua linie de troleibuz spre Valea Cetatii sau doar noua linie spre Valea Cetatii. Eu personal cred ca va fi o noua linie spre Valea Cetatii, adica Triaj-Harmanului-Kogalnigeanu-13 Decembrie-15 Noiembrie-Calea Bucuresti-Carpatilor-Muncii-Valea Cetatii-Muncii-Carpatilor-Calea Bucuresti-Toamnei-Harmanului-Triaj. Totodata pastrarea liniei 1B mi se pare punin probabil, pentru ca nu exista, inca legatura aeriana intre 15 Noiembrie si Toamnei ori va fi o linie mutanta cum a zis si Silviu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 16:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2040
Location: Brasov
Nu cumva exista linia 44 care face legatura intre Stadionul Municipal si Depozitele ILF? Poate un numerotare mai buna pt noua linie (daca va exista) ar fi 3.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 17:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Ar fi de dorit o noua linie Valea Cetatii - Triaj, iar 1b ar fi foarte util pe un traseu modificat Triaj - Gara - Aurel Vlaicu - Stadion. Nu e mare lucru sa se faca aceasta modificare.

Situatia existenta privind statiile (vezi atasament), poate de asemenea sa fie imbunatatita.

Ce nu e perfectibila este ideea giratoriului insasi, care aduce foarte multe puncte de conflict, potential generatoare de accidente: vehicule care de pe partea dreapta a drumului vor sa se inscrie spre stanga + vehicule de pe partea stanga a drumului care vor sa se inscrie spre dreapta. Se stie pe plan international ca selectia pe benzi nu functioneaza bine la mai mult de 4 benzi/sens si la distante atat de scurte intre intersectii. De asemenea, observam ca cei care intra in giratie, desi au cedeaza trecerea, sunt favorizati de marcajul longitudinal sa ajunga pe benzile 1-2, devenind aici un obstacol pentru cei care circula deja in giratie si vor sa faca dreapta. Adica exact aceleasi inconveniente care le observam la toate giratiile din Brasov, facute "dupa ureche" si nu conform standardelor internationale (raze de curbura, evazari in palnie). Atat timp cat nu exista pasaje subterane si trecerile de pietoni ramase sunt foarte lungi si nu au semafoare, bulibaseala va fi totala si accidentele vor curge garla.

Cei care au aprobat aceasta noua schema de trafic vor fi raspunzatori moral, si nu numai, de accidentele produse ca urmare a crearii de situatii conflictuale prost gestionate, de tip vehicul-vehicul si vehicul-pieton.

LATER EDIT: 1, 4, 37, 51 nu mai opresc in statia Toamnei din 16.06!!!


Attachments:
MEGA-GIRA.jpg
MEGA-GIRA.jpg [ 340.44 KiB | Viewed 4810 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 18:53 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2040
Location: Brasov
Ar fi extraordinar daca ar exista o asemenea linie de troleibuz (este vorba de 1 barat), dar mai mult ca sigur nu va exista aceasta ruta. Desi exista retea (odata a folosit pt liniile 10, 10 barat :cry: ) ce se afla in conservare ( mai bine-zis: lasata in paragina) de mai bine de 3 ani (daca nu ma insel). Singurul lucru mai rau e ca nu mai exista macaze in intersectia de la Faget (linia este suspendata peste cea a liniilor 7,30), dar daca nu s-ar dori atat de mult exterminarea transportului electric s-ar rezolva si aceasta problema.

Iata o imagine:


Attachments:
retea.10,10b.jpg
retea.10,10b.jpg [ 93.63 KiB | Viewed 5019 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 19:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50252
Sint propuneri interesante unele avansate de catre Brassovia:

1 barat pe traseul Triaj -Gara -A. Vlaicu -Stadionul Tineretului

32 barat Valea Cetatii -Toamnei -Kogalniceanu -Harmanului -Triaj

As modifica si traseul 5 barat: Valea Cetatii -Carpatilor -Toamnei -Kogalniceanu -bul. Grivitei -Stadionul Tineretului

Si 7: Roman -Carpatilor -Toamnei -bul. Victoriei -Gara -Rulmentul.

As ajuta traseele 6 si 22 prin introducerea troleibuzului 6 barat: Saturn -Zizinului -Toamnei -Kogalniceanu -bul. Grivitei -Stadionul Tineretului


As pastra neschimbat traseul 30.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Sunt de acord si cu sugestia lui Silviu. Ar prinde bine un 6 barat sau 22 barat.

Brassovia, vezi ca harta e gresita. La HIDRO A opreste linia 31 si la statia HIDRO B opreste 32ul venind de pe Kogalniceanu.

Explicatie de ce a disparut de la Mesota liniile 4,37,51. Pentru ca: autobuzele ce vin de la gara ar aglomera inutil statia oricum supraaglomerat de liniile 1,5,5B,6,7,17,22,31,34,52 mai aduga 4,32,35,37,51 si sunt 15 linii intr-o singura statie. Gandeste-te si din punct de vedere al incadrarii a liniilor ce merg spre Calea Bucuresti intr-o zi lucratoare la ora de varf, va fi catastrofa.
Eu as introduce un 31B Valea Cetatii- ... -Calea Bucuresti-Toamnei-13 Decembrie-Patria-Hidro B desigur troleibuz


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 23:21 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
As dori sa trag si eu un semnal de alarma asupra pericolului care ii paste pe pietoni in cele doua intersectii nesemaforizate (Toamnei-Harmanului si Grivitei-Kogalniceanu), dar si in cea semaforizata (Toamnei-15 Noiembrie). Am parcurs astazi la pas intreaga giratie si prima impresie a fost ca viteza de deplasare a crescut considerabil. Nu vreau sa cobesc, dar mi-e teama de ce ar putea sa se intample. Daca este adevarat ca persoane cu putere de decizie in administratia locala citesc forumul, sper ca acestea sa se sesizeze si sa ia masuri preventive (poate niscaiva denivelari pentru calmarea traficului). TREBUIE FACUT CEVA NEAPARAT!!!

In continuare vreau sa explic de ce vad un potential pericol si in singura intersectie care a ramas semaforizata, cea de la Trei Alimentare. Este vorba de trecerea de pe latura cu strada Toamnei. Traficul dinspre 13 Decembrie spre Toamnei are in permanenta verde, existand periodic punct de conflict cu pietonii. Soferii care nu cunosc situatia ar putea intra in intersectie foarte relaxati avand verde, de aceea consider ca ar trebui cel putin o lampa galbena intermitenta activa pe durata cat pietonii au verde. Mai mult, traficul care vine de pe Zizinului va intra in intersectie cu preponderenta atunci cand pietonii au verde (pentru ca atunci cei de pe C. Bucuresti au rosu si dispare punctul de conflict vehicul-vehicul).

De asemenea, ma gandesc si de trecerea de pietoni care traverseaza breteaua 15 Noiembrie-C. Bucuresti unde se ruleaza cu foarte mare viteza, mai ales ca nu mai exista punct de conflict cu traficul auto care venea pana acum de pe Toamnei si Zizinului.

Alte observatii:
-cele 3 benzi care vireaza de pe Grivitei la dreapta se aduna intr-una singura pe Kogalniceanu, asta in timp ce dinspre Mesota sunt doar 2 benzi de dreapta care se termina in 3 benzi.
-de pe Zizinului nu se mai poate vira la stanga pe C. Bucuresti. Variantele raman Traian-Sp. Judetean sau parcurgerea intregii giratii

Din punct de vedere al transportului in comun, remarc si eu dificultatile care vor aparea la schimbarea benzilor pentru ajungere si plecare in/din statii, cu precadere la statia Toamnei. Cat despre linia 1 barat, am motive sa fiu totusi optimist, pentru ca am vazut ca ramificatia spre dreapta Toamnei-Harmanului a fost racordata prin macaz cu reteaua de pe Toamnei. Desi as fi bucuros sa vad ca va aparea si o ramificatie 15 Noiembrie-Toamnei pentru ca varianta cu ocolire prin Racadau mi se pare o monstruozitate.

P.S.: Fapt divers: In aceasta seara o blonda cu Mercedes era foarte hotarata sa iasa de pe strada de langa liceul Mesota (spre rusinea mea nu-i stiu cu exactitate numele; Crisana poate?) LA STANGA. Tipa se tot codea vazand ca sunt masini care circula in acelasi sens pe toate cele 6 benzi. A stat ea ce a stat, s-a gandit, a dat cativa metri inapoi ca sa verifice indicatoarele de circulatie, dupa care a iesit in dreapta. Bineinteles, cu semanlizatorul stanga inca activ :)).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jun 2008 23:34 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2040
Location: Brasov
Este vorba de Bihorului, nu de Crisana. Si saraca domnisoara/doamna ce mai putea sa inteleaga din harababura aia? Te induc in eroare atatea schimbari inutile ce nici macar nu au fost anuntate din pacate pt brasoveni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jun 2008 13:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
FBW58 wrote:
Brassovia, vezi ca harta e gresita. La HIDRO A opreste linia 31 si la statia HIDRO B opreste 32ul venind de pe Kogalniceanu.

Am corectat harta... Ma lasasem luat de val si inca credeam ca mai exista o bruma de logica in amplasarea statiilor... Dar nu! Desi toate celelalte trasee care merg spre Calea Bucuresti au statie la "Hidro B", 31 are statie la "Hidro A"!!! Efectul: calatorii care doresc sa ajunga in Valea Cetatii nu pot beneficia de faptul ca exista mai multe trasee care le-ar fi potrivite. Nu ar fi incomodat cu nimic mutarea si a lui 31 in cealalta statie, dar poate vor sa-l marginalizeze pe 30...
Apropo de denumirea analfabeta a statiilor: "Hidro B" nu are nici cea mai mica legatura cu Hidromecanica, ci este plasata la distanta mare, tocmai in cvartalul de blocuri numit odinioara "Primaverii", si pe care onor autoritatile il numesc in discursuri publice "la trei alimentare" (desi nu mai exista nici o "alimentara" acolo)... No more comment.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jun 2008 14:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
andreiashu wrote:
As dori sa trag si eu un semnal de alarma...

Intreaga lucrare s-a facut pe principiul "prioritatii de banda" care este valabil doar in cazul proiectarii autostrazilor. Probabil dupa vreo vizita a cuiva important in strainatate, acesta si-a dorit sa aiba autostrada (numita si "autoband" in jargonul la moda :twisted: ) si in orasul Brasov.

Dar cel care s-a lasat sedus de regulile de pe autostrazi, n-a reusit sa observe totusi cateva "amanunte" esentiale:

0) centrul Brasovului nu este un camp neconstruit oarecare si nici circuit de curse automobilistice;
1) autostrazile au benzi de selectie, decelerare si accelerare cu lungimea proportionala cu viteza de rulare, pentru ca manevrele de schimbare a benzii sa se poata face in siguranta;
2) de asemenea, o banda nu dispare subit in plina intersectie (vezi cazul benzii 4 de pe 15 Noiembrie la intersectia cu Kogalniceanu, sau a benzilor de pe Grivitei la intrare in Kogalniceanu!);
3) de asemenea, selectia pe benzi nu se face in curba stransa, unde in oglinda nu poti vedea vehiculul caruia trebuie sa-i acorzi prioritate (este cazul traseelor 32 si 35 la intrare pe 15 Noiembrie, sau al lui 1, 4, 37 si 51, la intrare pe Toamnei);
4) "fluiditatea" traficului pe autostrazi rezulta si din faptul ca fluxul secundar de trafic intra intotdeauna din dreapta in fluxul principal, ceeace nu poate fi realizat practic fara pasaje denivelate;
5) autostrazile nu sunt niciodata traversate la nivel de catre pietoni, iar daca totusi exista provizoriu aceasta situatie, pe un drum asemanator autostrazilor, de tip "sosea rapida", trecerea de pietoni este obligatoriu dotata cu semafor propriu, care este semnalizat si presemnalizat din timp;
6) "iarna nu-i ca vara" - s-or fi gandit oare ilustrii ctitori ai megagiratiei la cum isi vor da seama automobilistii, pe care din cele 6 benzi circula, pe timp defavorabil sau in lungile perioade ale anului cand marcajele nu sunt bine vizibile? E greu de apreciat pe ce banda te afli cand circuli cu 50 la ora pe un sector de curba cu latimea de 21m. Insa pe 15 Noiembrie se circula frecvent cu viteze de 70-110 la ora. Sesizarea benzii proprii este si mai dificila decat ar parea, pentru ca benzile nu au peste tot in zona aceeasi largime, aceasta variind intre 2,5 si 4m dupa cum a fost asfaltul disponibil...

Acest tip de prioritate, dictat de marcajele longitudinale de pe asfalt, intra insa intr-o contradictie periculoasa cu celelalte elemente de semnalizare si dirijare a traficului, respectiv indicatoarele "STOP" si semafoarele ramase. Fiecare instituie o alta restrictie si toate se bat cap in cap. Imaginati-va va rog situatia in care asfaltul ar fi acoperit de zapada si nu se vede marcarea benzilor, sau situatia in care semaforul ar avea o cadere. Totul devine si mai haotic. Dar cred ca asta a fost si ideea, sa intre tare cei cu tupeu si sa ramana de caruta mamaligile si transportul in comun.

In plus, indicatoarele de prioritate si cele de semnalizare a trecerilor de pietoni nu sunt de loc vizibile pentru conducatorii auto de pe benzile 4-7!!! Ceeace este iar inadmisibil e ca intr-o intersectie cu semafoare care au inscrisa pe ele directia de urmat, exista in acelasi timp verde pe doua directii perpendiculare care intra in conflict! Sigur ca marcajul benzilor arata cu totul altceva, dar atunci de ce nu se respecta normativele in vigoare si la noi, inlocuindu-se cu lumina galbena intermitenta culoarea verde de stanga de pe 15 Noiembrie, care de fapt este o directie ce intra in intersectie fara a beneficia de semnalizare.

Nu pot sa nu remarc in final doua aspecte care arata derizoriul, lipsa de interes si superficialitatea celor care ar trebui sa raspunda penal, ca si coautori, de viitoarele accidente ce nu vor intarzia sa apara datorita culpei dumnealor in proiectare, avizare, autorizare si executie a lucrarilor.

I) Acum doua zile s-a realizat, se pare la cererea RAT, la intrare de pe Kogalniceanu spre 15 Noiembrie, o banda unica separata pentru transportul in comun, care ar fi facilitat reinscrierea autobuzelor de pe 32, 35 in benzile de trafic de pe dreapta drumului. Dupa ce lucrarea a fost gata pe banii nostri ai contribuabililor (stergerea vechilor marcaje, aplicarea altora noi, montarea de pioni reflectorizanti cu fixare in carosabil pentru delimitarea insulelor), a trecut se pare prin zona o persoana importanta, care a ordonat renuntarea la acea banda. Astfel, ieri seara a fost demolata intreaga munca facuta abia cu cateva ore in urma, pentru aceasta banda. Partea mai grava este ca autobuzele se trezesc in mijlocul a 6 benzi ca trebuie sa traverseze spre dreapta 3 benzi si nu au deloc vizibilitate.
O astfel de situatie am mai intalnit-o doar in Brasovul anilor foarte recenti (2005-2008), iar mai demult, doar cu ocazia vizitelor de lucru ale lui Ceausescu la Casa Poporului. Si anume, schimbari aleatorii ale proiectului de la o zi la alta, sau chiar de la o ora la alta, in functie de dispozitia celui care se crede atoatestiutor. Dar ce sa-i faci, unii isi inchipuie ca, daca conduc Jeep si nu platesc niciodata amenzi, desi incalca toate regulile posibile, se si pricep si sunt mari specialisti in sistematizarea traficului. :mrgreen:

II) Reteaua de troleibuz pentru 5b, 7, 30 a fost lasata, pe portiunea Toamnei-Victoriei, cu mult la dreapta benzii pe care troleibuzele vor trebui sa circule. Astfel, acestea vor avea inevitabil viteza foarte redusa pe banda 3, incurcand traficul; abia vor putea sa se inscrie cum trebuie, vor trebui sa faca 3 slalomuri intre benzi (in zona inceputului Str. Harmanului). In caz ca banda lor va fi blocata intamplator, troleibuzele nu vor putea depasi obstacolul pe banda urmatoare (4), intrucat nu le permite distanta fata de reteaua de contact montata aiurea. De fapt, toata lucrarea arata ca o improvizatie de zile mari, facuta in bataie de joc evidenta, probabil in ideea ca oricum troleibuzele vor disparea. Iar blocajele eventuale produse de proasta montare a retelei vor fi un motiv tocmai bun sa li se puna definitiv cruce.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 10:46 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Nu am facut nici un comentariu pana acum la "marea bulversare". Am asteptat dimineata de luni. Si am avut ce vedea. Noroc ca elevii sunt in vacanta!
Totul a fost gandit de o minte aiurita si dupa cum era prevazut gatuirea se face in zona Camera de Comert si Industrie.
Ora 8,40. Circulatia se desfasoara cu 5 km/h de la Statia Liceul Mesota pana la intersectia Kogalniceanu cu Iuliu Maniu si 15 Noiembrie. Selectarea benzilor dupa preferintele fiecaruia se face greoi si in general pe tupeu. Desi exista echipaj de politie, in fiecare intersectie cu probleme, tot se circula aiurea. Au fost puse balizaje si desenate insule pentru a fluidiza circulatia dar presemnalizarile sunt deficitare iar spatiile de incadrare pe benzi sunt pentru vehiculele mari relativ insuficiente in conditiile de trafic actuale. Sambata si duminica cand numarul pareticipantilor la trafic era mai mic se putea circula relativ bine.
Un autobuz de pe linia 32 care iesise de pe Victoriei a trebuit sa se bage pe principiul "sunt mai mare" pana a ajuns pe banda 4 pe Kogalniceanu.
Sambata erau o multime de calatori nedumeriti de opririle din statiile Hidro A, Hidro B si Mesota.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 15:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Astazi la ora 12 am avut ocazia sa vad performanta de a se bloca complet intersectia de la Onix, ca urmare a celor care fugeau din calea gatuirii de pe giratoriu. Dinspre Tractorul si centru civic cozile ajungeau la 300m, nefiind ora de varf. Pe 13 Decembrie si Castanilor tot sensul spre Centru era suprasaturat si se inainta ca melcul. Iar coada de la intrarea inspre Calea Bucuresti ajungea pana la Patria. Nici nu vreau sa ma gandesc cum va arata traficul intre orele 15.30-18.30, mai ales spre sfarsitul saptamanii.

Inca un pas glorios spre inlocuirea la Brasov a civilizatiei cu marlania, a ordinii cu haosul.
Sau, tradus in graiul dulce, pe intelesul tuturor: "au dat cu mucii-n fasole" inca o data. :mrgreen:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 22:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Si iata ca la doua zile de la inaugurarea Cercului vicios al Brasovului, apar - conform obiceiului casei - primele modificari de modificari de trasee RAT, evident in sensul restrangerii transportului in comun. Astfel, de astazi liniile 1, 4, 37, 51 nu mai opresc in statia Toamnei, pentru a nu mai incurca circulatia, chinuindu-se sa intre in statie.

Normal ar fi fost sa opreasca acum in locul lor pe Toamnei 6, 22, 34, care nu au nici pe Zizinului statie pe acest sens. Dar e prea mult sa cerem normalitate. De asemenea, ramane de neinteles cu ce ar fi incurcat traficul ca liniile 4, 37 si 51 sa opreasca la intoarcere de la Gara si in statia Mesota, intrucat traseul lor pe acest sens este practic neschimbat si nu necesita inscriere pe alte benzi de circulatie.

O parere proprie: inca se trage tare pe ideea descurajarii publicului calator RAT, la fel ca si in anii precedenti. Cui foloseste asta, vom vedea. Un argument in plus: in toata zona centrului civic, incepand de la Spitalul Judetean, de la Gara, si pana la Onix, sau Sanitas pe Iuliu Maniu, nu mai exista nici o posibilitate de cumparare de bilete RAT, pe sensul de mers spre centru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 22:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50252
Totusi, CINE aproba asa ceva? Sau nu exista vreo aprobare pt. aceste modificari, ci doar un ordin scripcarez?

M-am abtinut cu greu sa comentez ceva zilele astea. Spun acum: nu se mai poate!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 22:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Silviu Sintea wrote:
Totusi, CINE aproba asa ceva? Sau nu exista vreo aprobare pt. aceste modificari...

Stapanul sau slugile sale (yes-meni), slugi care nu au de ce sa-si pericliteze functiile si ciubucareala, contrazicand pe cine nu trebuie. Ocazional, sunt convins ca au influenta si rudele, prietenii de familie sau de afaceri. Nu cred ca se mai obosesc sa scoata Hotarari de CL, desi le-ar obtine pe loc.

O simpla ilustrare: s-au montat luna trecuta zeci de indicatoare rutiere pentru a institui sens unic pe Str. Titulescu (strada pe care e sediul Politiei). La 24 de ore dupa intrarea in vigoare a sensului unic, s-a revenit la circulatie in ambele sensuri, in mod sigur ca urmare a telefoanelor date de la Politie. In prima faza s-au acoperit cu folie indicatoarele. Acum au fost inlaturate de tot. Cui i-a folosit toata aceasta aventura (si cheltuiala bugetara)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jun 2008 12:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2040
Location: Brasov
Curiosi sa vedeti ce se intampla cu linia 1 barat? Ei bine iata ce am surprins in urma cu doua zile pe Harmanului la intersectia cu Toamnei. Reteaua este desfiintata :evil: :x :shock: :!: Daca cei ce inca sperau la revenirea traficului la normal, iata ca nu va fi asa. Daca pana la sfarsitul anului vom mai avea linii de troleibuze atunci chiar va fi o minune pt totii iubitorii de transport ecologic.
Eu inca unul mai sper ca cineva se va trezi si se vor lua masuri... :cry:


Attachments:
retea1barat.jpg
retea1barat.jpg [ 151.66 KiB | Viewed 4719 times ]
retea1barat.2.jpg
retea1barat.2.jpg [ 92.48 KiB | Viewed 4705 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jun 2008 12:57 
Deci pe 5 barat, 7, si 30 numai circula troleibuze? Ce linii de troilebuz mai sunt? 8 si 33?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jun 2008 12:59 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2040
Location: Brasov
Ba da. Mai circula. Doar ca 1 barat a fost desfiintat... In rest 5 barat,7 , 8, 30 si 33 mai circula...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jun 2008 13:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
33 mai nou e dublat integral de 17b... deci zilele ii sunt numarate. Nu cred ca se va gandi numeni la calatorii din zona (17b nu circula in week-end).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jun 2008 14:02 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
paul_bv wrote:
... Doar ca 1 barat a fost desfiintat...


Suspendat temporar


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jun 2008 14:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50252
Silviu Sintea wrote:
32 barat Valea Cetatii -Toamnei -Kogalniceanu -Harmanului -Triaj

Se pare ca acesta este traseul ce va ramine, nu stiu insa ce indicativ va avea.

Retur: Triaj -Harmanului -Kogalniceanu -cinema Patria -Cl. Bucuresti -bul. Valea Cetatii


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jun 2008 13:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Silviu Sintea wrote:
Silviu Sintea wrote:
Valea Cetatii -Toamnei -Kogalniceanu -Harmanului -Triaj

Se pare ca acesta este traseul ce va ramine, nu stiu insa ce indicativ va avea.

Retur: Triaj -Harmanului -Kogalniceanu -cinema Patria -Cl. Bucuresti -bul. Valea Cetatii

Ieri s-a refacut intr-adevar reteaua de legatura Centru Civic-13 Decembrei/spre Castanilor (fosta a liniei 1), cu mutarea macazului cu mult inaintea intersectiei de la Onix, pentru a permite selectarea din timp a benzii de stanga. Asadar 1 barat va apare pe traseul mentionat de Silviu Sintea si probabil va ramane cu acelasi indicativ, fiindca se doreste sa nu apara ca o linie de troleibuz noua ( :mrgreen: ), ci ca o modificare de linie existenta (vezi si utilizarea termenului de "traseu suspendat temporar", in acest caz).

- Indicative de traseu nefolosite, care ar fi fost la ora actuala la dispozitie:
3, 10, 11, 13, 19, 25, 26, 27, 38, 39, 45, 46, 47, 48, 49.

- Indicative de tip "barat" sau cu valori astronomice, care nu-si au rostul la ora actuala, si o posibila renumerotare a lor, partial pe principiul filiatiei lor istorice mai mult sau mai putin recente:
1b (>>10), 5b (>>3), 14b (>>14 curse selectate), 15b (>>15 curse selectate), 17b (>>25), 23b (>>13), 40(>>26), 41(>>27), 42(>>39), 43(>>16 curse selectate), 44(>38 ), 50(>>19 curse selectate), 50b(>>19), 51(>>40), 52(>>11). In felul acesta ar dispare golurile din numerotatie si dificultatile de computer pentru liniile barate.

PS. Pentru userul care va riposta imediat, spunand ca o eventuala renumerotare ar "bulversa" publicul calator: pai de ce acesta nu ar fi fost tot atat de bulversat in anii din urma, cand linia 10 a fost inlocuita cu 23, 10b cu 23b, 2b si 9 cu 36, 1b cu 37, 27 cu 41, 32-curse selectate cu 30, 38 cu 15 si 44, 3 si 34 cu 50 si 52, 4 cu 51, 19 cu 50b, 39 cu 42?... Sau astea nu se pun, pentru ca au fost gandite la modul genial, adica in ideea pacalirii oamenilor, cum ca toate desfiintarile si reducerile de parc circulant ar fi fost de fapt glorioase aparitii de trasee noi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jun 2008 21:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Alte modificari in circulatia vehiculelor RATBv, survenite recent fara a fi mediatizate.

- linia 22 nu mai opreste in statia Iuliu Maniu (Al. I. Cuza), in sensul spre Stadionul Tineretului, ca urmare a lungirii traseului in zona mega-giratoriului; tot acesta este motivul pentru care nici 4, 37 si 51 nu mai opresc la Mesota: recuperarea timpilor din grafic pierduti datorita ocolurilor impuse de aparitia sensurilor unice;
- pe liniile 17 si 35, a aparut o noua statie intre Berzei si Praktiker pe sensul spre Noua (inainte de intersectia cu Poienelor); pana in 1980, pe aceasta sectiune au existat 2 statii ale fostei linii 31 (Cocorului si Poienelor);
- linia "rapida" 52 opreste in plus si in statiile Sanitas si Patria; era si cazul;
- faptul ca liniile 1, 4, 37 si 51 nu mai opresc la Toamnei nu este corectat pe hartile afisate in statii si vehicule, calatorii fiind astfel indusi in eroare.

Noi reduceri in circulatia troleibuzelor:

- pe liniile 7 si 30, la ore de varf nu se mai circula la 20 min ci la 30 min, iar duminica dimineata si seara la 60 min (!!!); un element pozitiv este totusi faptul ca s-a dispus in sfarsit ca plecarile de la cap de linie sa se faca alternativ pe aceste trasee, astfel incat, pe trunchiul comun, calatorii fara abonament pot beneficia de injumatatirea duratei de asteptare in statii; nu era oare mult mai eficient si benefic sa fie scurtate aceste trasee la Tractorul (unde se poate reamenaja fostul cap de linie)?
- pe linia 8, la ore de varf mai sunt doar 8 vehicule (interval 7-8 min), fata de 10 vehicule in ultimul an, 12 in iarna 2006-2007, 15 in perioada tramvaielor, si 20 in anii '70.

Alte noutati:
- indicatoarele de statie pozate recent au in sfarsit sigla noua a RAT aparuta dupa 2001; din pacate, tot aceleasi table rotunde minuscule vopsite in graba la sablon; doar numerele traseelor sunt din autocolant (cu caractere mici si prost vizibile de la distanta);
- pe copertinele noi de statii, este de asemenea in curs de inscriptionare denumirea si traseele, cu autocolante, de data aceasta mai consistente ca marime; nu se renunta din pacate la unele denumiri care au disparut de mult din peisajul brasovean: Sanitas, Patria, Onix, Rafinarie, Caprioara (da, chiar asa scrie pe statia de la Gara Brasov spre Astra a liniilor 8, 23, 37, 40, desi respectiva fosta cofetarie nu o mai stie nimeni, in timp ce gara centrala a ramas inca totusi!!!).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Jun 2008 08:31 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Cele 5 troleibuze Volvo din Biel care urmeaza sa soseasca in Brasov au ajuns in cursul dupa-amiezii de ieri in Curtici. Rog userii din zona sa incerce sa le fotografieze la trecerea prin Arad. Plecarea vagoanelor spre Brasov se estimeaza a fi in aceasta dupa-amiaza urmand ca maine dimineata sa ajunga in Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jul 2008 09:58 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Cu intarziere de o zi, in cursul acestei dupa-amieze vor sosi doua dintre cele 4 troleibuzele din Biel ce urmau sa vina in lotul doi. Descarcarea lor se va face, probabil in jurul orei 16, in Brasov Triaj, in spatele depozitelor de tigla Bramac, unde exista singura rampa pe care se pot cobori de pe vagoane prin tractare. Se estimeaza sosirea celorlalte doua troleibuze pentru maine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Jul 2008 14:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2040
Location: Brasov
Kappa au ajuns troleibuzele? Mai stii ceva de ele? Am incercat ieri sa ajung in Triaj, dar nu am reusit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Jul 2008 15:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Ieri p.m. nu se vedea nimic prin Triaj. Probabil nu au ajuns. Poate azi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jul 2008 10:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50252
Troleibuzele Neoplan din Basel ajung la Brasov?

Au fost achizitionate 7 buc. de catre Omnibuscenter Sibiu (35000 euro/buc.).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jul 2008 14:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Incepand de azi noapte, echipajele RAT muta firul de contact de pe 15 Noiembrie (tronson Castanilor-Hidromecanica), de pe traversee pe console metalice drepte nou montate. Astfel dispare si penultimul loc din Brasov unde se mai puteau vedea traversee (ultimul fiind tronsonul de serviciu Rulmentul-fosta baza de troleibuze).

Legat de mega-gira, urmeaza noi modificari ale modificarilor de modificari, privind modul de oprire al traseelor in statii. Astfel, linia 4 va opri din nou si in statia Mesota. Pe str. Iuliu Maniu, imediat dupa curba dinspre Kogalniceanu, va apare o noua statie. Ma gandesc ca probabil traseele 37 si 51 nu vor mai intra pe la Onix si vor opri aici (pentru a evita dopul de trafic de pe 13 Decembrie si pentru a se reface macar o legatura intre Hidromecanica si centru), dar nu sunt inca disponibile informatii oficiale si, dupa cum am mai afirmat, totul este posibil in Brasov.

In momentul in care directia schimbarilor va fi clara, voi reactualiza schema cu transportul in centrul civic, postata anterior.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1679 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group