TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 27 Nov 2020 19:35

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 13:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
De ani de zile acest proiect face efecte doar pe hartie. Dincolo de exagerarea termenului de "metropola", folosit in cazul unui centru muncitoresc suprapopulat ca Brasovul, exista totusi necesitatea conlucrarii intre localitatile invecinate din Tara Barsei, teritoriu care a avut candva o unitate geo-istorica remarcabila.

Intre 1960-1968, a functionat chiar "Teritoriul direct subordonat Orasului Regional Brasov", care cuprindea orasele si comunele actuale Sacele, Predeal, Rasnov, Bran, Moeciu, Fundata, Poiana Marului, Zarnesti, Cristian, Vulcan, Codlea, Ghimbav si Sanpetru. Toata aceasta zona era servita de circa 30 de trasee de autobuze in regim (sub)urban, ale fostei I.T.Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 17:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Sacele are propriul serviciu de transport... nici Predealului nu i-ar fi greu (vezi Sinaia, care e plina de BMC-uri) sa infiinteze un asemenea serviciu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jul 2008 22:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Predealul si Sacelele au intrat dupa "turul 2" in subordinea politica de facto a municipalitatii brasovene.

Ar fi cazul sa asistam la unificarea serviciilor de transport public. RAT are un exces masiv de autobuze in dotare. Nu sunt de aruncat nici Volvo-urile SH din Sacele. Avem acum trei orase foarte bogate, conduse practic de un singur om. Aceste orase sunt pe deasupra si lipite fizic unul de altul, deci transport judetean intre ele nu isi are sensul. De altfel, RAGCPS Sacele intra cu traseul sau in Brasov, fara a fi considerat "judetean"...

Acum se va vedea daca exista intr-adevar dorinta reala pentru crearea "zonei metropolitane", sau daca toata zarva preelectorala nu a fost decat o fumigena.

Acum se va vedea daca Brasovul are puterea de a se ridica la nivelul Clujului, care deja face pasi hotarati in acest sens, sau daca va ramane doar la stadiul de vorbe si imitatii palide.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jul 2008 22:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Reamintesc liniile "externe" care au circulat in zona Sacele/Brasov/Predeal, servite de I.T.Bv., IJTL Brasov si RAT Brasov.

IN PERIOADA ITBV:
21: (Brasov-)Uz. Steagul Rosu-Sacele garaj [1961-1974];
21N (de noapte): Brasov Bartolomeu-Hidromecanica-Uz. Steagul Rosu-Sacele garaj [1970-1974];
23: (Brasov-)Uz. Steagul Rosu-Dambu Morii(-Timisul de Jos) [1961-1974];
24: (Brasov-)Uz. Steagul Rosu-Predeal gara [1961-1974];
24 interior: (Predeal Cioplea-)Predeal gara-Predeal Malu Ursului [1968-1974];
25: (Uz. Steagul Rosu-)Predeal gara-Paraul Rece [1961-1974];
41: Sacele garaj-Santuri [1961-1974];
42 (sezonier): (Uz. Steagul Rosu-)Sacele garaj-Cabana Babarunca (1961-1974);
48: Sacele garaj-Tarlungeni [1969-1974];
50: Predeal gara-Cabana Trei Brazi [1969-1974].

IN PERIOADA IJTL:
26: Brasov I.A.Bv.-Darste-Telescaun Bunloc [1983-1984].

IN PERIOADA RATBV:
"Talcioc": Brasov autocamioane-Sacele centru-Talcioc Tarlungeni, cu intoarcere directa pe Str. Zizinului-Bd. Saturn [1990-1993];
26: Brasov autocamioane-Darste-Dambu Morii [aprobat prin 1994, au existat si tablele de linie din melamina inscriptionate, dar se pare ca nu a circulat efectiv niciodata].
40: Roman SA Brasov-Predeal gara-Predeal Malu Ursului [1999-2001];
41: Roman SA Brasov-Predeal gara-Paraul Rece [1999-2001];
42 (sezonier): Predeal Malu Ursului-Predeal gara-Cabana Trei Brazi [1999-2000];
43: Predeal gara-Predeal Malu Ursului [1999-2001];
44: Predeal gara-Paraul Rece [1999-2001];
45: Predeal Malu Ursului-Paraul Rece [2000-2001].


Attachments:
Brasov-Predeal-Sacele.jpg
Brasov-Predeal-Sacele.jpg [ 231.59 KiB | Viewed 20660 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 13:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
In ultima vreme, Codreanu a inceput sa introduca si midibuze sau autobuze noi pe Predeal. Nu inseamna ca gradul de civilizatie al servirii acestui traseu ar atinge macar pe departe nivelul ITBv sau ITA din anii 70:
- vehicule la care este folosita o singura usa (si aia ingusta);
- afisaj al traseului penibil, si doar in fata vehiculului, pe bord...;
- lipsa oricaror indicatoare de statie si programe de circulatie pe traseu;
- nerespectarea timpilor de parcurs prin depasirea vitezei legale de circulatie si prin scurtarea timpului de stationare prevazut la gara Predeal;
- neeliberarea de bilete in contravaloarea sumei platita de unii calatori (in special localnici), sau eliberarea de bilete cu alte valori mai mici;
- neadaptarea programului de circulatie in functie de fluxurile turistice de sezon etc.
Adica o interfata profund neprietenoasa, non-europeana.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 13:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Articulate au fost folosite in zona Predeal doar ca suplimentare in ore de varf de trafic turistic, in zilele de odihna, pe traseul IABv-Timisu de Jos, la inceputurile serviciului Autobazei 2 ITA Brasov. Este vorba despre autobuze din lotul de 10 Ikarus 280.10 (albastre, cu doua usi), achizitionate in 1975.

Ca o curiozitate legata de istoria traseului Brasov-Predeal, tariful pe acest traseu a avut pana in anii 80 doua variante:
- in zile de lucru se percepea tariful intreg, calculat dupa grila unica a Ministerului Transporturilor;
- in zile de odihna, se percepea tarif redus cu 50%, pentru a incuraja turismul fara masina personala.
Astfel, pe vremea cand transportul intern costa 1 leu (vechi!!!) la Brasov, o calatorie Brasov-Predeal costa 8 lei in zile de lucru si doar 4 lei duminica.
Intervalele de succedare erau de 30 minute in zile de odihna si 30-60 minute in rest (nu ca acum, cand sunt intre 60-240 min). Pe traseul IABv-Timisu de jos se ajungea si la intervale de 10 min duminicile...

Pe vremea aceea, calatoria Brasov-Predeal cu trenul personal era mai ieftina decat cu autobuzul, care autobuz avea un confort net superior si statii multe, apropiate de toate obiectivele de interes.

Asta insemna marketing in transporturi, pe vremea odiosului (pana cand a inceput criza motorinei).
No more comment.


Top
 Profile  
 
 Post subject: BRASOV-CODLEA
PostPosted: Fri 18 Jul 2008 13:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
De curand am avut ocazia de a proba live functionarea unui traseu de interes preorasenesc: Brasov-Codlea - servit de SAN International Business SRL Brasov. De fapt, deservit, in adevaratul sens al acestui cuvant, nu in sensul sau utilizat impropriu de obicei.

Plecarea: peronul special construit pentru dube si pentru aceasta firma, in 2007, de catre Primaria Brasov & asociatii (parte dintr-un terminal care a costat 3.000.000 euro).

Duba era trasa deja la peron, dar nu inteleg daca abia a venit sau deja pleaca, caci din ea coboara 28 (!) de pasageri, care la coborare dau soferului bani, iar el le da... restul.

Urc si cer bilet, intinzand banii. "Platiti la coborare" - mi se reproseaza, ca si cum pe ce lume traiesc. Bine, dar legea cere sa platesc la urcare si sa-mi eliberati bilet - zic eu. Soferul ia brusc o mutra acrita si isi infige degetele prin multimea de bilete deja taiate care stateau teanc pe bord, aruncandu-mi unul dintre ele. Dupa acest mic incident, vad ca mai elibereaza bilet doar la 2-3, de ochii mei probabil. La coborare, cei fara bilet i-au pus "banu'n mana", iar cei cu bilet, iau pus inapoi biletul pe bord, ca un gest de solidaritate umana...

Depasirea constanta a vitezei legale.

Incarcarea uzuala a dubei: peste 150% din locurile pe scaune.

Imi vin in minte amintiri cand pe acest traseu circulau din 15 in 15 minute Ikarus 280. Acum circula la acelasi interval dube. Dar nu dubele sunt problema cea mai grava, ci chiar oamenii care se strivesc in ele, si care considera absolut normal sa nu primeasca bilet, si sa participe activ la Marea Evaziune Fiscala Nationala din Transporturi.

Acesta este principalul motiv pentru care Legea 92/2007 este constant incalcata de functionarii autoritatilor romane, atunci cand se prefac ca nu observa ca microbuzele nu sunt autobuze: protejarea M.E.F.N.T. E atat de simplu, chiar si un copil intelege imediat.


Attachments:
BiletSAN.jpg
BiletSAN.jpg [ 59.25 KiB | Viewed 20493 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Aug 2008 19:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Poate multi s-au intrebat de ce atunci cand s-a facut giratoriul de la Bartolomeu, a aparut si o parcare ciudata langa linia ferata, care nu serveste aparent nimanui, dar din cauza ei a fost strambat cu doua curbe in plus drumul national/european.

Recent am gasit explicatia. Aici a fost stabilit locul AUTOGARII DUBARILOR ILEGALI care fac la negru trasee preorasenesti, si care erau nemultumiti ca nu li se creaza conditii sa-si practice in liniste evaziunea. Ii puteti vedea in imagine, cat de nestingheriti si siguri pe ei sunt.

Dupa ce ca oricum dubele sunt o ilegalitate, mai exista si o ilegalitate a ilegalitatii: dubarii neautorizati. Atu-ul lor: preturi mici, intervale reduse de succedare. Asteptam punctul oficial de vedere al Primariei, care nu demult nu a mai autorizat marea majoritate a statiilor de transport interurban din Brasov care erau folosite de operatorii autorizati, dar creaza facilitati pentru cei neautorizati.


Attachments:
Dube ilegale Bartolomeu.jpg
Dube ilegale Bartolomeu.jpg [ 57.65 KiB | Viewed 20382 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Nov 2008 17:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
la topicul stiri, OAB wrote:
Quote:
Cateva precizari referitoare la nou infiintata linie 17 barat.


Daca tot se doreste a fi o zona metropolitana, atunci 17 barat ar trebui sa primeasca unul din numerele pe care le-a avut in decursul istoriei. Sa fie 25? Sa fie 26? Care din ele ar fi mai potrivit?

Intre 1961-1974:
- linia 23: Brasov - Dambu Morii / Timisu de Jos
- linia 24: Brasov - Predeal Gara
- linia 25: Brasov / Predeal Gara - Paraul Rece

Intre 1983-1984:

- linia 26: Brasov - Popas Darste - Telescaun Bunloc

Intre 1999-2001:
- linia 40: Brasov - Predeal Malu Ursului
- linia 41: Brasov - Predeal - Paraul Rece

Din aceste indicative, in prezent sunt disponibile doar 25 si 26.
Intre 1978-1982, linia 25 a fost chiar aproape identica cu 17 barat Poienelor - Darste - Noua. Problema nu este numai a indicativului acestui traseu, ci daca va supravietui (si sub ce forma) acest traseu, daca va supravietui insasi RAT si daca se vor relua prin RAT si legaturile spre Predeal si Paraul Rece.

Daca ar exista seriozitate si consecventa in reluarea si extinderea traseelor preorasenesti prin RAT, atunci cred ca in final cea mai potrivita alegere pentru indicative ar fi solutia cu 3 cifre (ca in Germania, de ex), in care prima cifra ar putea indica terminusul din Brasov (de ex. 1 = Gara, 2 = Bartolomeu, 3 = Poienelor etc) iar urmatoarele 2 cifre ar putea fi vechiul indicativ al preorasenestilor dinainte de 1974. Atunci, traseul Brasov - Predeal ar putea deveni de ex. 324, subtraseul pana la Timis 323, traseul spre Sacele 321, traseul spre Ghimbav 223, traseul spre Codlea 226, traseul spre Sanpetru 132 etc. Ceilalti operatori judeteni ar putea primi tot indicative cu trei cifre, eventual cu a doua cifra mai mare (6, 7, 8), iar traseele interjudetene ar putea primi prima cifra total diferita de restul, sau ar putea avea chiar 4 cifre, intr-o numerotatie sistematizata la nivel national. Dar, tare ma tem ca Romania nu e Germania.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 10:51 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 246
Location: Brasov
Revin cu cateva completari referitoare la linia 17 barat.
-Plecarile de la capatul de linie Poienelor se face la ora fixa mai putin prima cursa de dimineata care pleaca la 5.50.
Cursele de la orele 14-16-18 dubleaza cursa Brasov -Predeal efectuata de codreanu.
Ieri de exemplu codreanu care pleaca la 17.45 din Autogara nr 1, a ajuns la Poienelor la vreo 2 minute dupa ce a plecat 17 baratul, insa pe drum l-a depasit si astfel la statiile de la Dambul Morii si Timisul de Jos au ajuns unul dupa celalalt.
Ca fapt divers in autobuzul de obicei plin al celor de la codreanu, ieri erau in cursa de la ora 17.45 locuri berechet.
-ultima cursa din Brasov este la ora 22.00. :?: :?: :?:
-Statiile lui 17 barat sunt in Brasov urmatoarele: Poienelor-Praktiker/Carefour-Metro/Selgros comune cu ale lui 17,21 si 35.
In plus exista statii noi la Fabrica de bere Aurora (comune cu ale masinii de Sacele) si Pantex.
In afara orasului dupa cum am mai spus si ieri: Dambu Morii-Timisu de Jos (in parcarea din fata haltei CFR)-Timisu de Sus tabara-Timisu de Sus Posta (surprinzator este ca nu am vazut aceasta statie si pe sensul de mers spre Brasov. Dar conditiile de vizibilitate erau extrem de precare in Steyr-ul pus la dispozitie de codreanu, bruma avand cam 1 cm grosime pe geam. )-Cotul Donului.
-biletele se pot cumpara de la sofer
-autobuzele care circula sunt BMC Probus (ieri era pe traseu #686)
-autobuzele nu circula sambata si duminica (atunci cand lumea ar putea sa mearga la Dambu Morii/7 scari sau poate chiar Tamina)
-o mare problema este lipsa unei statii in fata haltei CFR Timisu de Sus. Cele aproape 30 de familii de acolo au doar alternativa trenului sau codreanului (nu uitati 5 RON biletul). Iar intre orele 14 si 20 nu exista personal de la Brasov.
-astazi (25.11) prima cursa cea de la 5.50 se pare ca nu a urcat la Cotul Donului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 14:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Seby wrote:
-biletele se pot cumpara de la sofer

NU sunt bilete obisnuite, care trebuie compostate?
Seby wrote:
-autobuzele care circula sunt BMC Probus (ieri era pe traseu #686)

Cred ca e foarte placuta calatoria in picioare, in curbe abordate in viteza, cu acest vehicul.
Seby wrote:
-autobuzele nu circula sambata si duminica (atunci cand lumea ar putea sa mearga la Dambu Morii/7 scari sau poate chiar Tamina)
-o mare problema este lipsa unei statii in fata haltei CFR Timisu de Sus. Cele aproape 30 de familii de acolo au doar alternativa trenului sau codreanului (nu uitati 5 RON biletul). Iar intre orele 14 si 20 nu exista personal de la Brasov.

Aici se vede lipsa oricarei orientari catre necesitatile reale ale calatorilor. Doar propaganda de partid nu ajunge ca sa ai un transport eficient, mai trebuie si putina gandire cu capul. In weekend ar putea circula majoritatea curselor pana la Timisu de Jos. Exista o mare afluenta de turisti inca spre aceasta zona. Ii vezi - vorba cuiva - mergand pe sosea si riscandu-si viata. Si acestia voteaza, si acestia platesc impozite si taxe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Dec 2008 12:41 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 246
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Seby wrote:
-biletele se pot cumpara de la sofer

NU sunt bilete obisnuite, care trebuie compostate?
Seby wrote:
-autobuzele care circula sunt BMC Probus (ieri era pe traseu #686)

Cred ca e foarte placuta calatoria in picioare, in curbe abordate in viteza, cu acest vehicul.




Ce am scris este totul din observatiile personale. Nu am vorbit cu nimeni de la RAT sau cu vreun calator.
Am vazut unii calatori ca au cumparat bilete de la sofer, dar la capatul de la Poienelor am vazut pe unii validandu-le (dar nu am certitudinea ca le cumperi de la sofer si apoi trebuie sa le validezi. Sau mai sti... Mi se pare logic daca le-ai luat de la sofer in momentul cand il primesti acesta sa il rupa sau sa il insemneze astfel sa nu poate fi refolosit.)
Trebuie tinut cont de faptul ca de pe tot traseul singura statie de unde poti cumpara bilet este capatul de la Poienelor.
Referitor la faptul ca ruta este deservita de BMC-uri sa sti ca o calatorie nu e cu mult mai rea decat una cu un Elcar al lui codreanu.
De fapt cred ca e mai linistita, cel putin inca nu trebuie sa iti pastrezi echilibrul pe curbele spre Predeal daca stai in picioare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Dec 2008 01:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Consiliul Local Brasov a fost amendat cu 2 amenzi a cate 30.000 RON pentru incalcari ale legilor, in decizia sa de a pune in circulatie un traseu de autobuz judetean (noul 17 barat), fara a avea aceasta abilitare. Primarul Brasovului sustine insa ca, faptul ca terenurile (de fapt doar padurile) din Timisu de Jos si Timisu de Sus au revenit in patrimoniul privat al municipiului, justifica existenta unui astfel de traseu. De asemenea, se invoca faptul ca exista brasoveni care lucreaza la firme de pe teritoriul de azi al Predealului (?!?). Din pacate, e vorba doar de o proprietate a orasului, nu si de extinderea limitei sale administrative la dimensiunile pe care le-a avut pana in anii 50. De aceasta din urma necesara corectie nu s-a preocupat nimeni, interesul fiind doar pentru exploatarea lemnului din padure. Daca municipiul dobandeste un imobil in Bucuresti, sau daca prin Bucuresti sunt niste salariati brasoveni care lucreaza acolo la vreo firma, inseamna ca RAT Brasov poate sa infiinteze o linie de autobuz "locala" pana in Bucuresti??? :twisted: (...eventual servind si celebrul judet Ilfov...)

Solutia normala ar fi fost ca Brasovul sa revendice in acesti din urma 18 ani fostele sale granite administrative, valabile sute de ani, pana cand comunistii le-au schimbat (1950-52). Prin infiintarea orasului Predeal (rezultat din comasarea mai multor asezari care initial erau in judete diferite), orasul Brasov a pierdut o importanta zona care era in administrarea sa directa: localitatile suburbane Timisu de Jos si Timisu de Sus. Fosta comuna saceleana Baciu a pierdut si ea atunci catunul Dambu Morii si zona Izvor din Timisul de Jos. De asemenea, in context asemanator, Brasovul a mai pierdut terenuri din Stupini, care au trecut la Sanpetru. In schimb, atat Brasovul cat si nou creatul oras Sacele s-au infruptat copios, in anii 60-80, din teritoriul comunei Sanpetru, aceasta piezand zona pe care se afla azi cartierul Timis-Triaj si triajul CFR, CET-ul si terenurile pana la soseaua spre Zizin.

Strategia comunista a fost aceea de a modifica in asa fel limitele administrative, incat sa fie anihilate legaturile istorice dintre localitati. In special, s-a urmarit sa dispara unitatea comunitatilor germane. De asemenea, s-a dorit mai intai segregarea fortata, iar mai apoi amestecarea arbitrara, tot atat de fortata, a comunitatilor romane si maghiare din Ardeal. Se poate spune ca s-a reusit. Si astazi, aceste aberatii administrative persista. Din pacate, cei care ar fi trebuit sa actioneze statul in justitie pentru inlaturarea lor (primarii localitatilor), sunt mai degraba interesati de aspectele economice cu aceste terenuri (taierea padurilor, tunuri imobiliare, impozite culese etc), neglijand total aspectul revenirii limitelor administrative la configuratia normala. :(

Pana la a avea trasee RAT care sa lege foste trupuri ale orasului, era de dorit ca acestea sa fie revendicate administrativ. Zona metropolitana ar fi si ea necesara ca instrument juridic, dar nu suplineste lipsa unor delimitari corecte intre localitati. Oricum, suntem departe, tare departe, de asa ceva. Totul e deocamdata doar la nivelul de improvizatie jalnica, cu parfum electoral.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Dec 2008 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50244
Ce institutie a amendat Consiliul Local Brasov?

Exista Hotarire de Consiliu Local?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Dec 2008 23:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Silviu Sintea wrote:
Ce institutie a amendat Consiliul Local Brasov?

Exista Hotarire de Consiliu Local?

Din foarte putinele informatii care au scapat trunchiate prin presa, se pare ca este vorba de Consiliul Judetean (probabil prin Autoritatea de transport de persoane judetean, care are atributii in domeniu). Tot CJ a mai dat, imediat dupa terminarea alegerilor, si alte amenzi referitoare la publicitatea stradala neadecvata si chioscurile de prost gust ampasate in zona protejata istoric, care se pare ca nu aveau avizele necesare - dar asta n-are legatura cu transporturile.

Nu cred ca putea sa existe o HCL pe tema prelungirii lui 17 barat (caci primaria insista ca e vorba "doar de o prelungire pe terenurile localitatii a unui traseu existent"), din simplul motiv ca linia 17 barat nu mai functiona - nici in acte si nici in teren - inca din data de 15 septembrie 2008, cand a fost desfiintata. Dar dupa cum probabil stiti, in Romania nu a fost niciodata necesara o hotarare de consiliu pentru desfiintarea unei linii de transport in comun, legea pur si simplu a dat voie intotdeauna ca desfiintarile sa se faca tacit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Aug 2009 12:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50244
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, in atasament (preluat de pe pagina Primariei Brasov http://www.brasovcity.ro).

La pag. 101: "Extinderea transportului cu troleibuze in Zona Metropolitana“ 40 troleibuze cu actionare electronica".

Se aminteste si in alte pagini despre extinderea transportului cu troleibuze in Zona Metropolitana, fara a exista date concrete.


Attachments:
planul-integrat-de-dezvoltare-urbana BV.pdf [24.65 MiB]
Downloaded 580 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Sep 2009 17:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Despre transport feroviar de scurt parcurs, piste de mountain-bike si alte utopii propagandistice nu mai vreau sa comentez.

Dar un lucru este straniu:
De ce sa se infiinteze alt operator pentru transportul intra-metropolitan, cand RAT se putea transforma in SA, devenind operator regional? RAT Brasov are un exces de circa 65 de autobuze de 12 m in dotare, aproape noi, care oricum imbatranesc in garaj, fara sa iasa la strada in mod eficient. Sa intelegem ca va dispare RAT atat de curand incat nici nu se mai ia in discutie aceasta varianta, care ar insemna practic investitie zero? Vehicule sunt, baze de exploatare sunt (de exemplu fostul depou al tramvaielor), autogara la Bartolomeu s-a construit, la Poienelor exista spatiu suficient, la Gara se mai poate face loc, oameni calificati exista... S-ar putea realiza noul transport integrat metropolitan fara investitii care sa indatoreze iar bugetul. Dar poate tocmai asta nu se vrea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Nov 2009 14:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50244
PIDU al Polului de Crestere Brasov, preluat de aici: http://www.metropolabrasov.ro/index.php


Attachments:
pidu-pc-brasov.pdf [4.94 MiB]
Downloaded 421 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Nov 2009 15:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Adica sa ii dea lui Codreanu sau dubarului care a primit cadou autogara Bartolomeu traseele din judet... ca daca-i zona metropolitana nu mai e nevoie de licitatie ARR, deci pot circula toate dubele. Se scapa astfel de concurenti ,,incomozi", precum TrubliTransbus Bran, Regiotrans (care deja i-a lasat fara paine pe dubarii de pe Brasov - Intorsura Buzaului... au disparut complet, ramanand doar cele cateva curse de autobuz Brasov-Buzau) si altii care practica un transport civilizat si la pretul corect (nu 10 RON Brasov - Predeal, 26km).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Nov 2009 19:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Oricum, trebuie sa recunoastem ca, in lumea dubarilor, autobuzarul-SH este ca chiorul in lumea orbilor: adica imparat. N-are omul scoala (decat Scoala-Auto...) ca sa inteleaga de ce trebuiesc indicatoare si tabele de mers, dar plec palaria in fata faptului ca este singura firma la care am intalnit mini-case de marcat la sofer, usi de la mijloc care se deschid, autobuze de 12 si 18 m si un program de circulatie respectat, chiar daca insuficient afisat. Mai nou omul se plange pe la televiziuni de concurenta neloiala a dubarilor clandestini...

Uite asa reconstituim noi istoria capitalismului primitiv cu caruta cu coviltir si tarusii infipti in preerie, din vremea Vestului Salbatic, in plina Europa si in plin mileniu III. Poate in cateva sute de ani vom avea si noi transport preorasenesc cum au acum toate tarile din jurul nostru, si cum aveam si noi in anii 60-70...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 14:42 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
Licitaţiile pentru atribuirea licenţelor de transport pe cele 79 de trasee din judeţ au fost finalizate la jumătatea acestei luni, ţinând că licenţele operatorilor mai erau valabile doar până la finele acestui an. Astfel, Consiliul Judeţean a aprobat ieri propunerile Comisiei paritare de emitere a licenţelor de traseu pentru câştigători. Nu toţi consilierii judeţeni au fost mulţumiţi, mai ales că, în continuare, au rămas zone din judeţ neacoperite de transportul public, fiindcă operatorii nu au fost interesaţi de respectivele trasee. Astfel, au rămas neadjudecate opt trasee, majoritatea aflate în zona Făgăraş şi Rupea, iar în acest sens se va mai organiza o nouă licitaţie în luna ianuarie a anului viitor. Cele opt trasee care nu au prezentat interes din partea firmelor de transport sunt: Traseul 29: Moieciu de Jos – Simon (8 km), Traseul 32: Predeluţ – Bran – Tohanu Vechi (12 km), Traseul 48: Făgăraş – Şoarş – Seliştat (30 km), Traseul 49: Făgăraş – Hurez – Iaşi (18 km), Traseul 54: Făgăraş – Şoarş – Felmer (20 km), Traseul 62: Rupea – Jibert – Făgăraş (45 km), Traseul 63: Rupea – Dacia – Grînari (30 km), Traseul 74: Rupea – Homorod – Rupea (8 km). În schimb, a fost înfiinţat şi un nou traseu pe ruta Râşnov – Poiana Braşov, respectiv pe o distanţă de 10 km, la solicitarea edililor din Râşnov. Acesta va fi operat de firma Trubli Transbus Serivce. Aceste licenţe de transport sunt valabil de la 1 ianuarie 2014 şi până în 30 iunie 2019.

Nemulţumirile braşovenilor

Totodată, în cadrul CJ va fi formată o comisie, care, din ianuarie va verifica cu atenţie dacă operatorii respectă traseele clauzele contractuale. „Am propus să formăm un grup de lucru la nivelul Consiliului Judeţean care să efectueze controale periodice în privinţa respectării clauzelor din contracte, fiindcă am avut numeroase sesizări de la călătorii nemulţumiţi cu privire la faptul că nu se respectă traseele şi programele. Vom verifica dacă aceste sesizări sunt pertinente. Acum, am aprobat aceste licenţe, fiindcă ele expirau la finele anului şi nu am dorit să îi lăsăm pe braşoveni la început de an fără transport în comun”, a subliniat vicepreşedintele CJ Braşov, Mihai Pascu. Totodată, consilierul judeţean PPDD Ionel Fliundra a solicitat ca fiecare firmă să prezinte autorităţii judeţene şi o situaţie a parcului auto, fiindcă de mult ori pe traseu sunt autobuze sau microbuze vechi care nu oferă un grad de confort optim.

http://www.bizbrasov.ro/


Attachments:
operatori in judet BV dec 2013.pdf [237.12 KiB]
Downloaded 161 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 15:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50244
Deci nici vorba de transport metropolitan realizat cu S.A.-ul provenind din transformarea R.A.T.-ului. Se va repeta situatia de la Cluj, daca nu vor fi introduse troleibuze pe anumite rute metropolitane, acestea vor ramane pana in 2019 operatorilor actuali.

Te pomeni ca scripcarul introduce "tramvaiul usor" (alternativa buruieneasca a "metroului usor" basist) :evil:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 17:40 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
Traseele din zona metropolitana au deja un statut special. Adica traseele sunt licitate-valabilitatea licentei este pana in anul 2019, cu mentiunea ca S.A-ul primariei Brasov le va putea prelua oricand.
Documente :
Hot 489- care prevede cele de mai sus.
Anuntul Consiliului Jud.Bv privind caracterul special al traseelor cuprinse de Zona Metropolitana BV
Anexa II - traseele din Zona Metropolitana Bv, cu orare, tipuri de vehicole


Attachments:
Hot_489.pdf [99.49 KiB]
Downloaded 179 times
Anunt privind transportul in zona metropolitana.pdf [201.37 KiB]
Downloaded 169 times
Anexa II.pdf [4.05 MiB]
Downloaded 167 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 18:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50244
wilhelm ciprian wrote:
Traseele din zona metropolitana au deja un statut special. Adica traseele sunt licitate-valabilitatea licentei este pana in anul 2019, cu mentiunea ca S.A-ul primariei Brasov le va putea prelua oricand


Nu le va putea prelua "oricand". Chiar daca se va cere o "derogare" Ministerului Transporturilor si acesta va fi de acord, nu cred ca poti limita valabilitatea unui contract deja atribuit, pt. a inlocui autobuzele unui operator cu cele ale operatorului "preferat".

De urmarit. Inclusiv situatia de la Cluj.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Dec 2013 20:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Prin intarzierea infiintarii S.A., au ratat transportul metropolian pentru ani buni, daca nu cumva intervine vreun guvern cu vreo derogare, ceea ce nu cred, stiind cat de implicati sunt alesii din Bucuresti in "dubarit".

Oricum, e jalnic ca nu se atribuie in Romania nici azi numere de linie pentru traseele externe, fara sa le dubleze pe cele interne din fiecare oras, pe model germanic sau francofon (de ex. indicative din trei cifre, cu prima cifra in functie de zona). Niet kultur. O tzipla lipita pe parbriz cu destinatia - mai rau ca-n perioada interbelica, cand toate autobuzele externe (nu numai ale CFR) aveau caseta indicatoare de traseu, luminata, deasupra parbrizului...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Jan 2014 03:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Dar dacă e RA nu poate participa la o licitaţie de trasee?
Numere de traseu sunt pentru toate rutele interurbane... din păcate nu e obligatorie afişarea lor (deşi unele CJ-uri - gen Prahova - au dat astfel de hotărâri).
Afişarea traseului e obligatorie în faţă şi lateral-dreapta, iar în spate trebuie afişat cel puţin capătul de linie spre care se merge. Toate aceste afişaje trebuie iluminate corespunzător pe timp de noapte sau vizibilitate redusă. Bine, un neon cu o bucată de plastic deasupra şi hârtia lipită pe acel plastic ar rezolva decent şi ieftin problema asta.


Attachments:
ruta.JPG
ruta.JPG [ 6.25 KiB | Viewed 7463 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 14 Apr 2014 17:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Din categoria pre-electorala BLA-BLA-BLA, aceleasi promisiuni ca si in 2008 si 2012, totusi ceva mai nuantate in privinta operatorului, care nu va mai fi doar RAT de unul singur, ci impreuna cu firmele abonate, sau poate doar ele. Pai de unde altfel sa iasa comisionu'? Deci innoire voiesc, dar sa fie doar pe ici pe colo prin partile esentiale si sa ramana situatia neschimbata pe cat se poate.

http://www.mytex.ro/agenda-judeteana-br ... 388361.php

TRANSPORTUL PUBLIC METROPOLITAN

„În afara localităţilor Braşov şi Săcele, nici o altă localitate din arealul metropolitan Braşov nu dispune de sistem de transport public de persoane. La nivel metropolitan, sistemul de transport public de persoane este asigurat în prezent de operatori care deţin licenţele de traseu conform Planului Judeţean de Transport elaborat în 2008 şi prelungit prin acte normative până la 31 decembrie 2013”, susţine directorul Agenţiei Metropolitane Braşov, Dragoş David.

Conform acestui plan de transport principalele rute operate sunt cele care asigură legătura dintre municipiul Braşov şi localităţile limitrofe. Actualul plan judeţean de transport este perimat şi nu reuşeşte să asigure legătura între zonele de interes economic şi social dezvoltate recent.

Dezavantajele majore ale sistemului actual de transport public la nivelul arealului metropolitan sunt vechimea parcului auto, lipsa dotărilor de specialitate privind siguranţa şi confortul pasagerilor. La aceastea se adaugă şi faptul că întreg sistemul de transport judeţean este configurat având Municipiul Braşov ca element central, iar în acest fel nu există legături între localităţile rurale care oferă diferite oportunităţi pentru populaţie.

La începutul anului 2013, pentru a eficientiza sistemul metropolitan s-a constituit Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov.

„Asociaţia de Transport Metropolitan, care este operabilă din 7 august 2013, va opera staţiile de călători, primite prin hotărâri de consiliu local cu titlu de folosinţă gratuită, va stabili condiţiile de călătorie, se va ocupa de managementul traficului, va stabili tarifele. Fie că va fi vorba de RAT Braşov sau de alt operator privat, fiecare maşină va avea un dispozitiv electronic conectat la sistemul de management al AMB. Prin sistemul e-ticketing, prin care se va monitoriza nivelul de dioxid de carbon, timpul de parcurgere al traseului, fluxul de călători, în funcţie de care vom stabili orarul curselor”, a declarat directorul general al AMB.

În prezent se lucrează la trei studii, în colaborare cu specialiştii Universităţii „Transilvania”: unul sociologic, pentru a vedea fluxul de călători, unul economic, pentru a vedea care este tariful maximat pentru fiecare traseu în parte şi unul tehnic, privind starea drumurilor pe trasee, staţiile, starea mijloacelor de transport şi care sunt cele mai eficiente trasee.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 15:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Studii savante care descopera (sau acopera) ceea ce de fapt se stie. Si multi, multi bani cheltuiti doar ca sa fie cheltuiti. Cu acelasi folos ca si cel pe care il aduc calatorilor cazematele construite la capete de linie utilizate de foarte putini oameni.

http://newsbv.ro/2014/08/13/specialisti ... r-regional

Quote:
Specialişti din Germania, Anglia şi Olanda vor ajuta Brașovul să obțină finanțări europene pentru transformarea RAT în operator regional

Până în luna iulie a anului viitor, Zona Metropolitană Braşov va avea un Plan de mobilitate care va sta la baza unor investiţii cu finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional, în ciclul bugetar 2014 -2020. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a stabilit consultanţii BERD care, începând cu luna septembrie a acestui an, vor trebui să elaboreze, împreună cu autorităţile locale braşovene, acest plan. Primarul Braşovului George Scripcaru a precizat că acest plan se leagă de strategia Braşovului de transport, iar Primăria a făcut deja câţiva paşi în această direcţie, începând cu constituirea Asociaţiei de Transport Metropolitan, care este operabilă de un an, şi continuând cu implementarea proiectelor de e-ticketing şi de management informatizat al transportului în comun sau modernizarea capetelor de linii ale RAT.

„Noi am făcut deja o serie de studii împreună cu Universitatea Transilvania şi toate aceste date vor fi puse la dispoziţia experţilor, pentru alcătuirea acestui plan. Este un lucru bun această expertiză şi acest plan, care trebuie finalizat până la 15 iulie 2015 şi care va sta la baza documentaţiei pentru accesarea fondurilor europene necesare modernizării RAT ca operator regional, dar şi a altor proiecte de mobilitate. Asta înseamnă modernizarea parcului auto, inclusiv mijloace de transport electrice – pentru că eficienţa energetică este o condiţie foarte importantă în perioada la care ne referim – dar şi infrastructură de transport: trasee, logistică, echipamente, amenajare de staţii, piste de biciclişti şi tot ceea ce ţine de acest domeniu”, a explicat George Scripcaru.

Se realizează un model de transport inteligent

Consultanţa BERD în elaborarea acestei documentaţii va fi oferită de un consorţiu de firme specializate, care provin din Marea Britanie, Germania, Olanda şi România. Braşovul face parte din cele opt oraşe din România care beneficiază de această consultanţă specializată, alături de Constanţa, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Bucureşti – Ilfov. Pregătirea celor opt Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă se va derula pe o perioadă de aproape un an, începând din septembrie 2014 şi până în iulie 2015. Etapele de parcurs implică analiza planurilor şi studiilor existente pe fiecare oraş în parte, realizarea modelului de transport inteligent, pentru prioritizarea activităţilor, dezvoltarea opţiunilor de planificare, realizarea de planuri alternative, dezvoltarea planului integrat, asigurarea măsurilor de siguranţă în circulaţie şi protecţie în cadrul planului, evaluarea impactului strategic asupra mediului, propuneri de finanţare a planului şi propuneri privind continuarea, întreţinerea şi funcţionarea modelului inteligent şi durabil de transport.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 15:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50244
Quote:
Scripcaru
...
Quote:
mijloace de transport electrice
Astea or fi "autobuzele electrice", numai bune de testat la sarantoci (Romania) rapace (scripcarezi).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 15:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Silviu wrote:
Astea or fi "autobuzele electrice", numai bune de testat la sarantoci (Romania) rapace (scripcarezi).
Sau telegondolele & telescaunele, vezi succesurile celui din targul iesilor.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group