TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 27 Sep 2020 07:59

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 233 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Jun 2009 22:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
1. O minunata lucrare de siguranta circulatiei: gardulet decorativ din tevi zincate filetate, model pe care mi-l amintesc din "industria socialista". Probabil a ramas cu ele pe stoc vreun client al primariei (ca acum se folosesc tevi din mase plastice) si trebuiau cumparate din banii publici, sa nu ramana omul cu paguba.

2. O alta minunatie a tehnicii de brasoave: pista de ciclisti care nu vine de nicaieri si nu duce nicaieri. Doar necesita cheltuirea banilor publici (nu putini), pentru un amarat de marcaj "de lux".

3. Giratii stramte, stalpi verzi, masini pe trotuar, treceri de pietoni desfiintate (acestia trebuind sa ocoleasca 400 m pentru a-si continua drumul pe acelasi bulevard important)... Ati ghicit, sunteti la Brasov, orasul marilor investitii lautaresti, orasul interzis pentru pietoni.


Attachments:
gardulet_techno.jpg
gardulet_techno.jpg [ 88.56 KiB | Viewed 8165 times ]
de_nicaieri_spre_nicaieri.jpg
de_nicaieri_spre_nicaieri.jpg [ 100.14 KiB | Viewed 8164 times ]
oras_interzis_pietonilor.jpg
oras_interzis_pietonilor.jpg [ 95.38 KiB | Viewed 8165 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Jun 2009 22:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Ca tot veni prin alt topic vorba despre (inutila) largire pe segmente a Str. Harmanului.

Iata cum a fost refacuta alveola dintr-o statie, ca dupa ce vehiculul iese din ea sa nu mai aiba prioritate. Acesta iese din alveola pe o banda care dispare apoi imediat. Se vede ca domnul-tovaras care pastoreste traficul orasului nu e prea incantat ca noul cod rutier da prioritate transportului in comun. Si a gasit rezolvarea, ca sa nu stea dumnealui gipanul la currul autobuzului.

Se vede culoarea diferentiata a asfaltului vechi, marcand pozitia fostei alveole, care era corecta. Prea corecta pentru niste oameni obisnuiti cu manarelile generalizate.


Attachments:
fara_prioritate_pt_bus.jpg
fara_prioritate_pt_bus.jpg [ 89.3 KiB | Viewed 8161 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Jun 2009 22:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Minunata lucrare de'j'de milioane de euroi de la Bartolomeu, de pe Str. Lunga.

Autovehiculele care trec peste pasajul la nivel cu calea ferata (magistrala CFR 200), sunt nevoite sa stationeze timp nedefinit chiar pe sine, pentru a da prioritate circulatiei din giratoriu. O gandire care ar putea fi catalogata imbecila, daca n-ar fi de-a dreptul criminala.

Daca nu se rezolva intersectia cu giratoriu, toate aceste incalcari flagrante ale normativelor de proiectare, executie si siguranta feroviara nu ar fi fost necesare. Un om si-a luat insa raspunderea asupra lui si si-a spus ca merite sa riste. In definitiv ce risca: sa moara cativa nevinovati... Ca doar nu s-o autosesiza parchetul, cu privire la ilegalitatile de la autorizarea acestei lucrari.


Attachments:
bartolomeu_cartierul_invartelilor.jpg
bartolomeu_cartierul_invartelilor.jpg [ 79.29 KiB | Viewed 8151 times ]
cedeaza_trecerea_oprind_pe_CFR200.jpg
cedeaza_trecerea_oprind_pe_CFR200.jpg [ 153.09 KiB | Viewed 8151 times ]
cedeaza_trecerea_dupa_crucea_sf_andrei.jpg
cedeaza_trecerea_dupa_crucea_sf_andrei.jpg [ 77.05 KiB | Viewed 8151 times ]
coada_pe_calea_ferata_magistrala.jpg
coada_pe_calea_ferata_magistrala.jpg [ 127.38 KiB | Viewed 8150 times ]
trecere_nivel_bartolomeu_1.jpg
trecere_nivel_bartolomeu_1.jpg [ 87.23 KiB | Viewed 8151 times ]
trecere_nivel_bartolomeu_2.jpg
trecere_nivel_bartolomeu_2.jpg [ 76.84 KiB | Viewed 8151 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Jun 2009 23:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Si pentru ca accidentul intarzie sa apara in locatia amintita mai sus, omul a mai comis-o inca o data si pe Soseaua Cristianului. Recent, un indicator octogonal "STOP" obliga automobilistii sa opreasca pe sinele de cale ferata de la trecerea de nivel cu bariere, pentru a se asigura si a da prioritate celor ce circula pe noua bretea recent inaugurata.

Si fiindca nici asta nu ajungea, marcajul la iesirea de pe pasajul peste linia 203 CFR e facut astfel incat sa te trimita direct pe contrasensul DN 73, sub un unghi forte ascutit si fara vizibilitate din dreapta. Pe de alta parte, cei care vin in sens contrar, catre Brasov, nu beneficiaza de nici o presemnalizare a intersectiei periculoase cu un drum fara prioritate, nici de semnalizarea corecta a trecerii cu bariere si nici de semnalizarea de orientare catre noua bretea. O rezolvare care nici macar in mediul rural, pe-un drum nemodernizat plin de praf, n-am mai vazut-o. Dar iata ca e posibila pe un drum national si european (DN 73 - E 574).


Attachments:
oprire_la_intersectie_pe_CFR203.jpg
oprire_la_intersectie_pe_CFR203.jpg [ 82.54 KiB | Viewed 8144 times ]
inainte_pe_contrasens.jpg
inainte_pe_contrasens.jpg [ 83.77 KiB | Viewed 8146 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jul 2009 19:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
S-a gasit o rezolvare pentru situatia periculoasa pe care am sesizat-o mai sus. Soseaua Cristianului a devenit cu sens unic intre capatul de linie al lui 44 si racordul cu noua bretea catre DN 1. Astfel, pe la bariera se poate acum doar intra in oras, nu si iesi. Tot e mai bine decat sa pui in pericol viata unor oameni. Ar fi de dorit studierea unui pasaj superior aici, pe Sos. Cristianului.

Autobuzele liniilor 15 barat (si curse selectate de pe 44 in weekend, a se vedea topicul "Informatii"), circula in directia Magurele deviate pe prelungirea Caramidariei, pasaj Calea Feldioarei, bretea DN 1 - DN 73. La fel circula si toate autobuzele traseelor judetene si interjudetene, statia acestora de la Brintex mutandu-se in dreptul Altex, inainte de giratoriul acela minuscul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 18:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Ultimul cui se va bate curand in sicriu.
Dar macar "disparitia semafoarelor din intersectii va duce la o economie substantiala de consum de energie electrica." :lol: :lol: :lol: Si, as adauga, la o risipa substantiala de benzina, o poluare suplimentara, accidente si nervi pentru automobilisti, dar mai ales pentru pietonii care vor vedea disparand toate trecerile din intersectii, trebuind sa ocoleasca si o jumatate de kilometru ca sa-si continue drumul inainte, pe una si aceeasi strada principala. De transport in comun nu mai zic nimic, ca patru din aceste viitoare invarteli sunt pe traseul troleibuzelor.

Ne umplem de giratorii!
21-07-2009
Autor: Maria Petrascu

Municipalitatea va demara, în scurt timp, lucrările de amenajare a încă şapte noi sensuri giratorii pe arterele principale cele mai tranzitate din Braşov.

Calea Bucureşti, plină de giratorii

Bulevardul cu cele mai multe sensuri giratorii va fi Calea Bucureşti pe care vor fi construite încă patru astfel de rondouri. Acestea vor fi amenajate la intersecţia de la Carrefour, în cea de la Selgros, în intersecţia cu strada Lacurilor dar şi la Spitalul Judeţean.
Primarul Scripcaru care a anunţat marţi, 20 iulie, că vor fi construite încă şapte noi giratorii, consideră că prezenţa acestora ar avea două avantaje majore: pe de o parte traficul va fi decongestionat iar, pe de alta, dispariţia semafoarelor din intersecţii va duce la o economie substatnţială de consum de energie electrică.
Sensuri giratorii vor mai fi amenajate şi pe strada 13 Decembrie, la Făget şi la Onix dar şi şi la intersecţia străzilor Griviţei - Aurel Vlaicu.

Scripcaru este convins că nu vor fi blocaje în trafic

Primarul a mai declarat că toate aceste amenajări au fost avizate de Comisia municipală de Circulaţie şi că în zonele unde se va lucra la giratorii dar şi pe 13 Decembrie şi Carpaţilor, care au intrat în lucrări de reabilitare totală, traficul se va derula în condiţii de şantier. Poliţiştii de la circulaţie vor face o simulare în zilele următoare, pentru a constata efectele restricţiilor de circulaţie ce vor apărea a mai spus Scripcaru care a afirmat că el este ferm convins ca nu se vor produce blocaje majore în trafic.
Contractele pentru lucrările de reabilitare, în care sunt incluse şi amenajările de giratorii, prevăd că acestea trebuie finalizate în 2010 însă Scripcaru a declarat că doreşte ca ele să fie terminate până la prima zăpadă. Astfel Braşovul va ajunge, în final, să aibă 19 sensuri giratorii. Dacă acestea sunt atât de utile pentru fluidizarea traficului, cum se afirmă, sau nu, pot constata şi confirma însă doar conducătorii auto.


http://www.brasovultau.ro/index.php?pag ... torii.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Jul 2009 19:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Daca tot se numeste acest topic "Lucrari, devieri", iata o mostra proaspata de deviere.
presa deviationista wrote:
Noile giraÅ£ii, precum ÅŸi lucrările de lărgire a carosabilului care le vor însoÅ£i vor oferi posibilitatea unor extinderi ale traseelor RAT. „Ne gîndim să extindem unele trasee ÅŸi să înfiinţăm unele noi. Unul ar putea fi, de exemplu, Carfil (Uzina 2) - Gară - Victoriei - Hărmanului - VlahuÅ£ă - Zizin. La fel, am putea face legătura între Noua ÅŸi Bartolomeu sau între Noua ÅŸi Triaj. Sînt trasee unde pînă acum, din cauza traficului greu ÅŸi a fluxului de autovehicule, nu puteam înfiinÅ£a trasee de autobuz“, a explicat Scripcaru.

N-am stiut de ce nu putea primaria sa impuna RAT infiintarea unor noi trasee de autobuz. Din cauza ca nu existau destule giratorii in care sa nu se poata inscrie corect pe banda. De observat si ca "legatura intre Noua si Triaj" exista de fapt de sase ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Jul 2009 21:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
De miercuri s-a deschis circulaţiei tronsonul doi al ocolitoarei Braşovului. Acesta face legătura între DN11 (ieşirea din Braşov spre Hărman) şi DN 13 (ieşirea din Braşov spre Sighişoara) şi are o lungime de aproximativ 6,5 km.

Pe traseul ocolitoarei au fost construite un pasaj (peste calea ferată) şi două poduri, peste râul Durbav şi sunt în curs de amenajare trei intersecţii (cu DN 11, DJ 103 şi DN 13), din care două, cele cu drumurile naţionale, vor fi amenajate sub formă de giraţii provizorii.
Circulaţia pe acest tronson se va face pe două benzi, cu posibilitatea viitoare a extinderii pe patru benzi Lucrările la acest tronson au început în anul 2008 şi vor fi finalizate la sfârşitul lunii septembrie.Costurile totale ale proiectului se ridică la suma de 18.582.266,5 euro.
Prin punerea în circulaţie a acestui tronson aproximativ 75% din traficul greu care tranzitează zona Braşovului nu va mai circula prin oraş.
În proiect este prevăzută şi realizarea legăturii între tronsonul 1 al ocolitoarei cu DN 11 (astfel încât să nu se mai circule pe Drumul CET-ului şi str. Fundătura Hărmanului), respectiv DJ 103 A (str. Zizinului) – DN 11 (str. Hărmanului) cu pasaj de trecere peste DN 11 şi tronsonul 3 al ocolitoarei DN 13 – DN 1. Prin realizare acestor lucrări tot traficul greu va fi scos din oraş.
Costurile totale ale proiectului se ridică la suma de 18.582.266,5 euro. (M..P.)


Autor: Maria Petrascu

http://www.brasovultau.ro/index.php?pag ... ului-.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
Datorita lucrarilor ce se efectueaza pe 13 Decembrie, circulatia troleibuzelor pe liniile 7 si 30 a fost suspendata pe termen nelimitat. Astfel, de astazi, vom vedea doar autobuze pe aceaste linii.
Se pare ca Scripcaru e "pus pe treaba". Deja se lucreaza la "mirificele" giratorii mai ceva decat la taiatul troleelor si demontatul retelei. In intersectia de la Faget s-a trasat locul unde va fi amplasat giratoriul (bineinteles ca nici un specialist nu a participat la masuratori), iar in intersectia de la Onix se lucreaza la greu. Stateam si ma gandeam la rostul acestor giratorii si mi-am dat seama ca domnul primar Scripcaru trebuie sa mai scoata niste bani cu firma sa. Corectati-ma daca gresesc.


Attachments:
P7291278 (Medium).JPG
P7291278 (Medium).JPG [ 69.29 KiB | Viewed 7801 times ]
P7291279 (Medium).JPG
P7291279 (Medium).JPG [ 81.47 KiB | Viewed 7800 times ]
P7291288 (Medium).JPG
P7291288 (Medium).JPG [ 73.78 KiB | Viewed 7801 times ]
P7291289 (Medium).JPG
P7291289 (Medium).JPG [ 79.51 KiB | Viewed 7803 times ]
P7291292 (Medium).JPG
P7291292 (Medium).JPG [ 76.51 KiB | Viewed 7801 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 18:34 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 100
Location: Brasov
Si-a schimbat cumva 3 traseul? Azi am vazut un troleibuz pe linia 3 venind dinspre 13 Decembrie inspre Onix, oprind in statie si continuandu-si drumul spre Castanilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 18:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
AlexD wrote:
Si-a schimbat cumva 3 traseul? Azi am vazut un troleibuz pe linia 3 venind dinspre 13 Decembrie inspre Onix, oprind in statie si continuandu-si drumul spre Castanilor.
Venea probabil direct de la garaj, din Rulmentul, intrand apoi pe traseu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 16:13 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
Incepand de ieri, si circulatia troleibuzelor de pe liniile 5 barat si 33 a fost suspendata. Desi lucrarile de pe Carpatilor stagneaza, cei din regie s-au gandit ca e mai bine sa ne mai distruga putin plamanii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 21:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Practic nu mai circula in Brasov decat o linie de troleibuze si doua fantome:
- linia 8 (8-15 min);
- linia 3 (cca 60 min, zile lucru);
- linia 10 (cca 60 min, zile lucru).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 22:12 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
De astazi, circulatia liniilor 5 barat si 33 a fost reluata, cu troleibuze. Cei din regie au facut un compromis si au trimis la traseu doua vehicule ce se pot deplasa cu motorul auxiliar. O portiune dinspre Roman se afla in lucrari, iar pentru a putea fi ocolita, troleibuzele sunt puse in miscare cu ajutorul acestui tip de motor.
Chiar astazi am avut norocul sa ma aflu in G&S-ul #808, ce a circulat pe 33. La inceput nu am inteles intentia soferului, dar cand a lasat jos captatoarele mi-am dat seama ce urmeaza. A fost o experienta placuta. Al doilea vehicul folosit a fost #63. Desi soferii sunt nevoiti sa coboare cel putin de doua ori din troleibuz (pe tura parcursa) si sa manevreze captatoarele, in acea zona, ma bucur ca cei din regie au hotorat sa aplice o decizie inteleapta. In sfarsit un lucru bun!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Aug 2009 12:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed 15 Jul 2009 22:33
Posts: 42
Location: Schei, Brasov
Au revenit inapoi la traseele lor de troleibuze 30 si 7. Gata cu autobuzele. Insa pe linia 3 ieri au circulat MAN si MAZ, poate ca o sa le vina mintea la cap, sa introduca Volvo si acolo cu motor auxiliar daca mai sunt probleme pe traseu (doar asa a fost si pe linia 5B).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Aug 2009 00:08 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
Linia 7 a fost deservita de autobuze astazi, la fel ca si 5 barat si 33. Nu stiu exact care este problema, dar voi incerca sa aflu.
Intr-adevar pe linia 30 au revenit troleibuzele, dar dupa-amiaza au fost inlocuite cu autobuze.
Un filmulet cu Volvo-ul #63, folosind motorul auxiliar, si o imagine cu lucrarile ce au loc pe Carpatilor.

[youtube]ectHFpjCJ9M[/youtube]


Attachments:
P8132168 (Medium).JPG
P8132168 (Medium).JPG [ 79.21 KiB | Viewed 7395 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 10:56 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
Azi dimineata, in jurul orei 8 s-a dat drumul la giratoriul de la Faget. Efectul a fost instant: claxoane peste claxoane, coloane enorme de masini. Chiar daca este sambata, lucrurile au luat-o razna. Esti nevoit sa stai cate 5-10 minute sa intri in giratoriul nou construit! Bineinteles ca si transportul in comun este afectat, iar autovehiculele RAT inregistreaza mari pierderi de timp. Nici politistii rutieri ce au intervenit, nu fac fata.
Lucrarile la retea nu au inceput inca. Pe liniile 7 si 30 circula troleibuze, dar nu stiu pentru cat timp. Sunt curios ce va fi luni la ora 3...


Attachments:
P9122778 (Medium).JPG
P9122778 (Medium).JPG [ 78.47 KiB | Viewed 7274 times ]
P9122783 (Medium).JPG
P9122783 (Medium).JPG [ 84.22 KiB | Viewed 7273 times ]
P9122785 (Medium).JPG
P9122785 (Medium).JPG [ 82.05 KiB | Viewed 7274 times ]
P9122788 (Medium).JPG
P9122788 (Medium).JPG [ 86.79 KiB | Viewed 7273 times ]
P9122791 (Medium).JPG
P9122791 (Medium).JPG [ 90.58 KiB | Viewed 7276 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Sep 2009 19:52 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
Au inceput lucrarile, bineinteles pentru construirea unui giratoriu, si in intersectia Calea Bucuresti cu Strada Carpatilor. Din pacate o mare parte din spatiul verde a disparut subit, iar Scripcaru primeste premii de la UE pentru ecologismul desarvasit de care da dovada. Asta da gandire!


Attachments:
P9272933 (Medium).JPG
P9272933 (Medium).JPG [ 79.95 KiB | Viewed 7202 times ]
P9272931 (Medium).JPG
P9272931 (Medium).JPG [ 74.08 KiB | Viewed 7202 times ]
P9272925 (Medium).JPG
P9272925 (Medium).JPG [ 122.14 KiB | Viewed 7202 times ]
P9272930 (Medium).JPG
P9272930 (Medium).JPG [ 135.27 KiB | Viewed 7202 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Oct 2009 15:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Ultimele evolutii in materie de (non)sensuri scripcatorii.

La Carrefour a inceput balul, e prima dintr-o serie de cel putin trei noi invarteli vectriste de pe Calea Bucuresti, intre Astra si Darste.

La "Faget" s-a terminat de mutat reteaua pentru 7 si 30, totusi aceste linii sunt servite de autobuze in mare parte. Reteaua pentru linia 8 lipseste inca pe sensul spre Saturn, doar consolele si elementii de prindere au aparut. Surpiza este ca in jurul celebrului musuroi, n-a mai ramas loc decat de doua benzi intre intrarea dinspre Tractorul si Aurel Vlaicu, adica exact acolo unde e traficul cel mai mare. O posibila explicatie pentru faptul ca nu s-a mutat aici mai in exterior bordura ar fi prezenta unui panou publicitar al stim noi cui, la care desigur ca nu se poate renunta. Mai bine strangulezi principala legatura a cartierului Tractorul cu restul orasului.

La "Onix" a inceput azi sa apara bordura musuroiului, de asemenea raman doar doua benzi in jurul sau. Circulatia este deja un cosmar, autobuzele care vin dinspre Mesota blocheaza practic toate benzile, caci daca vin pe banda din dreapta intra in conflict cu autoturismele care le depasesc in intentia de a merge inainte pe Grivitei, iar daca vin pe banda din stanga trebuie iasa pe dreapta, intrand in conflict cu cei deja inscrisi pe aceasta banda. Evident ca pe un parcurs de 20m (in curba stransa) nu au cum sa semnalizeze, sa se asigure si sa si efectueze in conditii de siguranta manevra de schimbare a benzii pe care circula. Unele treceri de pietoni au ajuns acum in mijlocul alveolelor de statie, altele pur si simplu au fost mutate atat de departe incat nu mai servesc cauzei pentru care isi au rostul. Dinspre Tractorul, putinele troleibuze ramase in traseu circula deocamdata prin intersectie cu motorul auxiliar. Nici un semn ca s-ar incepe mutarea retelei.

Concluzia e cat se poate de clara. In afara orelor de varf, uneori in weekend, dar mai ales noaptea, aceste noi intersectii - ce nu respecta nici macar legislatia si normativele romanesti in materie - sunt o adevarata binefacere pentru soferii care turbau ca trebuie sa stea doua minute la un semafor neinteligent. In rest insa, adica exact atunci cand traficul este mai dificil, acestea complica si mai mult totul, instituind haosul din care au de castigat in primul rand cei obraznici, cu tupeu.

Principala metoda de a trece repede de un sens scripcatoriu este sa te comporti mai impertinent decat restul lumii si sa-ti bagi incet-incet botul pe banda intai a rotogolului, ignorand claxoanele autobuzarilor si taind fata celorlalti, pe principiul "doar n-o sa intrati in mine si sa va indoiti frumusete de tabla". Pentru pietoni, de pe urma terorizarii carora s-a obtinut iluzoria "fluidizare a traficului", raman doua posibilitati, avand in vedere ca unele treceri au fost mutate pana la 250 m de intersectie: 1) mersul cu ocolisuri substantiale, in loc de linie dreapta; 2) trecerea prin loc nepermis, intrucat oricum nimeni nici macar nu incetineste la noile treceri regulamentare instalate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Oct 2009 15:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
PS.

La toate intersectiile afectate, au fost schimbate cu putin timp in urma semafoarele cu altele noi, stalpii lor au fost inlocuiti cu altii noi sau au fost vopsiti verde, s-au creat noi bretele de dreapta, s-au montat pe vechile pozitii refugii de statii, s-au decalat borduri pentru accesibilitatea celor dizabilitati, s-au pus gardulete etc. Dupa cateva luni doar, toate aceste investitii din banul public s-au dovedit a fi inutile, cazand in fata lamei buldozerelor. Bordurile inca calde au fost saltate din nou, la propriu, nivelul strazii urcandu-se iarasi - spre disperarea apei de ploaie care nu mai are unde sa se scurga din lateralele musuroaielor.

La fel, cu putin timp inaintea largirii la sase benzi a Caii Bucuresti, fusesera plantati noi arbori pe vechiul aliniament, la cativa ani dupa ce fusesera taiati plopii. Acesti noi arbori au fost din nou taiati, pe bani publici, evident.

Toate astea sunt semnele Bunului Gospodar care, chiar daca nu face nimic util decat pentru propriul buzunar, simte nevoia acuta sa se prefaca ca e tot timpul hiperactiv, "in cautare de noi solutii", neobosit in a scurma mereu cu ceva nisipul de sub asfalt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 17:34 
Offline
User avatar

Joined: Wed 15 Jul 2009 22:33
Posts: 42
Location: Schei, Brasov
Reteaua liniei 8 de la Faget a fost mutata. Astfel soferii de pe Volvo nu mai trebuie sa faca drumuri sa traga captatoarele jos si sa foloseasca motorul auxiliar. Acum retea este si in curba , cu prinderi si elementi noi noute.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Oct 2009 17:59 
Offline
User avatar

Joined: Wed 15 Jul 2009 22:33
Posts: 42
Location: Schei, Brasov
Si reteaua de la ONIX este pe cale sa fie deviata pe marginea sensului giratoriu. Astazi s'au montat consolele de sustinere din curba (noi noute bineinteles la fel ca la Faget). Probabil de saptamana viitoare se vor trage si firele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Oct 2009 12:12 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
In cursul acestei zile, circulatia intre Faget si Onix a fost oprita. Nu stiu motivul exact pentru care se intampla acest lucru, dar probabil se va turna ultimul strat de asfalt. Cert este ca circulatia liniilor 2, 7, 30 si 36 este deviata pe Strada Aurel Vlaicu si Bulevardul Grivitei, in ambele sensuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Oct 2009 12:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
SPA29 wrote:
In cursul acestei zile, circulatia intre Faget si Onix a fost oprita. Nu stiu motivul exact pentru care se intampla acest lucru, dar probabil se va turna ultimul strat de asfalt. Cert este ca circulatia liniilor 2, 7, 30 si 36 este deviata pe Strada Aurel Vlaicu si Bulevardul Grivitei, in ambele sensuri.
Se toarna asfaltul.

Traseele de autobuze care ar fi trebuit sa circule pe la Onix au fost deviate arbitrar, pe Str. Mihai Viteazul sau pe la Hidromecanica. Toate acestea s-au facut fara cel mai mic anunt prealabil, de catre firma butuzului, desi marioneta sa sustinea sus si tare cu ceva timp in urma ca nu se va inchide total circulatia pe 13 Decembrie. Iata ca astazi s-a inchis.

Ca nu au fost anuntati calatorii in nici un fel de schimbarile importante in circulatia mijloacelor RAT nu ma mai surprinde chiar deloc. Dar nici macar RAT nu a fost anuntata, aceste devieri facandu-se haotic, dupa inspiratia soferilor. In sprijinul celor afirmate vine patania soferului de pe autobuzul 672 (linia 51) care, dupa ce a intrat din Castanilor pe Traian Grozavescu si Mihai Viteazul (orele 11.40) cu intentia de ajungere la Faget, s-a vazut obligat sa renunte si sa faca cale intoarsa, venind inapoi (pe contrasens!) pe Castanilor si apoi pe 15 Noiembrie, Toamnei etc spre gara...

Cetateanul "Ionescu" nu merita nici macar un anunt de doi bani din partea unora pe care i-a votat si care castiga de pe spinarea sa milioane de euro?


Attachments:
Ceasuri rele la Ceasul Rau.jpg
Ceasuri rele la Ceasul Rau.jpg [ 83.9 KiB | Viewed 6912 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Oct 2009 14:03 
Offline
User avatar

Joined: Wed 15 Jul 2009 22:33
Posts: 42
Location: Schei, Brasov
Liniile 16, 7, 2,36,30 au circulat pe Aurel Vlaicu. Astazi am fost mintit de sofer sa cobor pe Castanilor (eram in 2) acesta mentionand ca se duce inapoi in sus la Livada Postei. Unii dintre ei nici acum nu stiu traseul exact pe care trebuie sa il parcurga.

Astazi se va asfalta tot sensul giratoriu de la ONIX , se va pune al doilea strat de asfalt pe 13 Decembrie si mai in sus pe Grivitei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 20:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Caciu percile dupa ploaie

A comis-o din nou.

Inca un giratoriu a aparut, de data asta pe Str. Poienelor, la nici 200m de cel de la intersectia cu Calea Bucuresti. Acest ultim avorton a vazut lumina lumii atat de repede incat nici macar laudatorii de meserie nu au avut timp sa-si scoata surlele si trambitele in intampinarea sa. Pur si simplu i-a luat prin surprindere.

In rest, sufera de aceleasi racile ca si restul: benzi care se ingusteaza in dreptul pastilei (in loc sa se largeasca, cum prevad normele privitor la sectoarele de drum in curba stransa).

La giratelnitza de la Onix, dupa vizita Supremului, trecerea de pietoni abia amenajata (cu praguri pentru handicapati) de pe 13 Decembrie, dinspre Tractorul, a fost din nou indepartata de mushuroi, cu inca vreo 20 metri, ajungand iarasi in statie (dupa ce statia tocmai fusese mutata...). Pozitia ei a ajuns chiar in fata statiei dinspre Str. 9 Mai, pietonii care traverseaza prin fata mijlocului de transport oprit neavand nici cea mai mica vizibilitate spre vehiculele care gonesc pe benzile curente, la fel nici soferii nu vad pietonii decat in ultimul moment, dar nici indicatorul de circulatie, care e mascat de autobuze. Ce mai conteaza cativa accidentati in plus... La fel este si la Spitalul Judetean, sens spre Astra. Sunt rezolvari interzise in mod expres de normative (ar trebui sa existe min. 25 m intre statie si trecerea de pietoni din fata sa). Situatia este cu atat mai periculoasa cu cat statiile au alveole si vehiculele care circula pe benzile 1-3 nu incetinesc in acele zone, si nici nu au cum sa vada indicatorul de trecere de pietoni.

Neglijenta sau culpa in servici, cauzatoare de moarte sau vatamare corporala grava. Cam asa s-ar incadra fapta celor care amplaseaza astfel trecerile, daca apare vreo victima.

Pe liniile 5b, 7 si 33 circula asadar din nou autobuze, dar si un singur troleibuz Volvo, care are motorul auxiliar disponibil. Bineinteles ca angajatii RAT nu au avut timp sa mute reteaua, dar au inceput deja sa vopseasca stalpii in verde.


Attachments:
Poienelor 1.jpg
Poienelor 1.jpg [ 58.95 KiB | Viewed 6864 times ]
Poienelor 2.jpg
Poienelor 2.jpg [ 91.41 KiB | Viewed 6865 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 20:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Dupa doi ani si jumatate in care au stat si-au cugetat, iar terminalul de la Saturn arata mai rau ca groapa ecologica de gunoi, iata ca speranta ca se va face o modernizare adevarata a disparut cu totul.

Se asfalteaza in configuratia actuala stramba, inghesuita, in panta. Reamintesc ca linia tramvaiului era mult mai inaltata decat restul, datorita prezentei racordarii viitorului traseu spre Darste, traseu din care se realizasera doar racordarile, dupa care si acestora li s-au scos macazurile. Acum era cazul sa coboare nivelul trotuarului de la dispecerat, asa cum a fost inainte de introducerea tramvaiului. Ar fi fost de dorit si o extindere pe spatiul fostului peron pentru directia Darste, pentru ca terminalul a devenit prea mic ca urmare a cedarii de teren giratoriului.


Attachments:
Saturn.jpg
Saturn.jpg [ 108.02 KiB | Viewed 6858 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Oct 2009 19:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50022
Duminica 25 octombrie am facut o vizita giratoriilor aparute precum ciupercile dupa ploaie.
Pozele o sa ma scuteasca de multe comentarii, dar, in ceea ce priveste transportul cu troleibuze, o sa mentionez cateva aspecte:

-din lipsa de timp, oboseala, indiferenta (Scripcaru, Dragoi, Pulpea, Radnoti, etc) si personal insuficient, lucrarile la reteaua de troleibuz au fost realizate destul de mediocru. Curbe bruste, retea nepozitionata deasupra benzii de circulatie a troleibuzelor, retea sustinuta de console (inflexibila, se pot produce oricand deraieri de captatoare), macaze neancorate;
-troleibuzele circula cu viteza foarte mica in aceste giratorii, din motivele enumerate mai sus. La aglomeratia din zona, numai troleibuze cu viteza melcului mai lipsesc. Decat sa compromiti ideea de troleibuz mai bine pui punct acestui sistem muribund. Pana cand va pica scripcaria si se va gasi un om capabil sa se preocupe de transportul public ecologic si eficient.

Giratoriu Faget.

Uitati-va la consolele noi, deja indoite, si al pozitionarea retelei de troleibuz.


Attachments:
Faget_51.JPG
Faget_51.JPG [ 85.78 KiB | Viewed 6801 times ]
Faget_51a.JPG
Faget_51a.JPG [ 90.62 KiB | Viewed 6802 times ]
Faget_51b.JPG
Faget_51b.JPG [ 75.49 KiB | Viewed 6801 times ]
Faget_66a.JPG
Faget_66a.JPG [ 101.01 KiB | Viewed 6801 times ]
Faget_3688.JPG
Faget_3688.JPG [ 104.18 KiB | Viewed 6799 times ]
Faget_3690.JPG
Faget_3690.JPG [ 73.25 KiB | Viewed 6799 times ]
Faget_3696.JPG
Faget_3696.JPG [ 92.19 KiB | Viewed 6799 times ]
Faget_3697.JPG
Faget_3697.JPG [ 90.55 KiB | Viewed 6801 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Oct 2009 20:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50022
Giratoriu Faget.


Attachments:
Faget_3693.JPG
Faget_3693.JPG [ 77.2 KiB | Viewed 6794 times ]
Faget_3687.JPG
Faget_3687.JPG [ 76.95 KiB | Viewed 6796 times ]
Faget_3777.JPG
Faget_3777.JPG [ 80.25 KiB | Viewed 6794 times ]
Faget_65.JPG
Faget_65.JPG [ 63.07 KiB | Viewed 6794 times ]
Faget_69.JPG
Faget_69.JPG [ 87.75 KiB | Viewed 6795 times ]
Faget_3776.JPG
Faget_3776.JPG [ 80.06 KiB | Viewed 6795 times ]
Faget_69r.JPG
Faget_69r.JPG [ 76.66 KiB | Viewed 6795 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Oct 2009 20:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50022
Giratoriu Faget.

Doua filmari cu troleibuze pe traseul 8, respectiv traseul 30.

[youtube]IPAJJ5ZEsc0[/youtube]

[youtube]TARknFidgy0[/youtube]


Attachments:
Brasov- giratoriu Faget, troleibuzul 66, traseul 8.mp4 [3.17 MiB]
Downloaded 353 times
Brasov- giratoriu Faget, troleibuzul 811, traseul 30.mp4 [2.96 MiB]
Downloaded 351 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 233 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group