TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 22 Sep 2019 04:50

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1652 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Next
Author Message
 Post subject: Brasov: troleibuze
PostPosted: Thu 03 Nov 2005 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Pacat ca nu au adus troleibuze ca lumea nu ca 117E si 217E si 212E la care intentionat sau nu le-au scos instalatia de incalzire. Iarna era dezastru! Chiciura pe geamuri, scaunele din fibra de sticla ca nici aia nu rezista la moldovenii din Brasov erau gheata!
Imi pare rau. Subscriu la faptul ca mai bine aduceau troleibuze MAZ, m-am uitat pe site-ul rusesc si fac si asa ceva sau aduceau second ca sunt mai bune ca ale noastre.
Pacat ca din RK, cele romanesti ieseau faine dar fara incalzire.
Am vazut cele din Constanta cand le-au adus #116 - #139 care daca au mai rezistat vreo 15 dupa doi ani. RK facut de toata jena acolo.
Va pun o imagine luata azi dimineata cu telefonul la un model Stift Graf elvetian. Sunt 3 buc. in Brasov care vor mai circula pana in primavara probabil.
Scripcaru a primit 30 milioane euro din care de 15 vrea sa ia mazuri si auzi culmea microbuze cu care sa urce in orasul vechi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Nov 2005 00:15 
Troleibuze MAZ...de ce nu!?!..pai simplu...nici un troleibuz maz nu este prevazut cu sistem chopper...asta este un motiv pt care nu s au achizitionat nu numai la brasov ci nicaieri in romania...si2...pt ca un troleibuz maz costa undeva la dublu cat un autobuz....mie personal mi au placut si mi plac E urile noastre....si cele fabricate in prima jumatate a anilor 90 mergeau pe o panta ascendenta..daca nu dadea falimet rocarul...si aceasta este o ff mare problema...pt ca de prin 95 incoace nu a mai existat vreun oras in romania in afara de bucuresti care sa achizitioneze troleibuze noi...exemplul il vad in mediul in care traiesc...sibiu...medias...dar si in alte orase nu am mai vazut nimic nou...intr adevar sunt aceste astra facute la arad care sunt deosebite...atunci mai era o sansa..de a revigora parcul de troleibuze in toata romania...insa si aici politica a fost proasta...adica...preturi exagerate deoarece nu exista concurenta...si atunci in toata romania s a pus baza pe un parc auto vechi dar care pt noi era inca f bun....au avut nesansa brasovenii sa vina un scripcar la putere...si desi acestia se bucura nespus de ceea ce face acest moldovean la moldoveni acasa...urmarile se vor vedea nu acum ci in aprox. 15 ani....cand resursele petroliere vor scadea si vor aduce la niste scoruri imense...atunci o sa si aduca aminte oamenii...de acele autobuze cu bete pe sus care luau curent de pe firele de sus....dar asta va fi odata...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Nov 2005 16:58 
Troleibuzele mentionate, se numesc Graf & Stift si au fost aduse in Brasov din Innsbruck (Austria). Firma Graf & Stift a fost infiintata in Viena, in anul 1901 (cateva detalii: http://www.aeiou.at/aeiou.encyclop.g/g638817.htm ), bazele ei fiind puse in 1893.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Nov 2005 01:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:15
Posts: 1
Location: Brasov
Traseu linia 30: Rulmentul - 13 Decembrie - Castanilor - 15 Noiembrie - Calea Bucuresti - Carpatiilor - Muncii - Valea Cetatii.
Minibusurile Neoplan au fost aduse cu ceva ani in urma pe cand nimanui nu ii trecea prin cap ca o sa fie desfiintate liniile de troleibuz si erau folosite pe liniile rapide 4R si 32R. Liniile rapide circulau pe acelasi traseu cu liniile normale doar ca opreau cam din 3 in 3 statii. Linia 32R n-a trait decat cateva luni. 4R parca inca mai circula. In ultima vreme au inceput sa fie folosite pe liniile cu trafic redus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Nov 2005 20:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:23
Posts: 34
Location: Timisoara
Intr-adevar troleibuzele articulate #201, 203, 204, 205, 206 sunt Rizzi / Vetter SHO 18, iar cele nearticulate sunt Rizzi / Vetter SHO 11 cu numerele #207, 208 si 209, din Lugano.

Stie cineva despre troleibuzele FBW #912 si #916? Se afla in depou pt piese de schimb?


Top
 Profile  
 
 Post subject: vetter -Bergamo
PostPosted: Mon 07 Nov 2005 21:02 
Offline
User avatar

Joined: Sat 22 Oct 2005 05:22
Posts: 4
Location: Roma
Lipseste #202 cu 3 axe articulat care a fost distrus intr-un incendiu cred in 2004


Top
 Profile  
 
 Post subject: Troleibuze
PostPosted: Thu 29 Dec 2005 14:12 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
De la Constanta au venit doar DAC 217E. In prima faza cele inmatriculate in Brasov cu #116 - #131 pentru ca in faza a doua sa soseasca #132- #139. O parte din ele au fost revopsite imediat ce au sosit in Brasov, altele au ramas cu culorile originale stergandu-se doar sigla RATC si nr. de la Constanta. Ex. #122 si #123 vopsite cu bleumarin si cu irizari de alb imitand valurile marii precum si altele.
Unele au fost reparate capital cum au fost: #119, #121, #126, #127, #129, #133, #136.
DAC 117E scund au fost inmatriculate astfel (vorbind de culorile originale):
maro cu dunga crem #31 - #37, #246, #46
crem cu brau inferior si dunga verde #247 - #250, #40 - #44
alb cu dunga lata albastra si rosie cu schimbare in Z (probabil de la expozitie) #45
rosii complet cu o dunga crem #47 - #50
Se observa o anomalie in acordarea numerelor de parc in functie de culori si serie constructiva. Nu stiu de ce #38 si #39 nu s-au acordat.
In prezent majoritar cicula DAC 217E si DAC 212E. Putine DAC 117E scunde si normale mai sunt. Asta din ceea ce a scapat de furia lui TERMINATOR 2. Mai circula cele SH cu nr. de parc din locatia de unde au fost aduse.
Stie cineva #185 - GRESAREA RETELEI mai exista?
Este singurul DAC 117E scurtat din Brasov pe care s-a montat instalatia de gresare. Oricum se scurtase fix pentru asa ceva. Ultima oara l-am vazut la sectia de reparatii din Bartolomeu acum vreo 6 luni. Alin, Blau stiti ceva despre el? Va rog daca aveti informatii despre ce parc de troleibuze mai exista, cu nr. de parc, eventual puneti-le pe forum. Dupa masivele taieri nu stiu ce mai este si ce nu mai este intreg. Stiu ca au taiat pe capete din cele de la Constanta, pentru ca nu le-am mai vazut pe strada.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Dec 2005 19:06 
Offline

Joined: Wed 09 Nov 2005 23:34
Posts: 26
Location: Brasov
Este singurul DAC 117E scurtat din Brasov pe care s-a montat instalatia de gresare. Oricum se scurtase fix pentru asa ceva. Ultima oara l-am vazut la sectia de reparatii din Bartolomeu acum vreo 6 luni. Alin, Blau stiti ceva despre el?

Acel troleibuz are nr. 185 si este folosit si acum la gresarea retelei. L-am vazut acum 1luna jumate pe linia lui 1. Cu siguranta acest troleibuz nu va disparea prea curand .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 May 2006 22:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
Dintre troleibuzele FBW 911-920, eu le-am vazut la strada doar pe 911, 918, 919, 920. Voi ati vazut si altele? http://gymnasium2.ai.ch/~gym/oser/bildergalerie.htm


Attachments:
911.jpg
911.jpg [ 71.47 KiB | Viewed 19582 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006 11:37 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Primul care a fost casat este si primul care a venit in Brasov #914. Acesta a avut un groaznic accident prin 2003, cred, la Bartolomeu inainte de a vira ca sa intre la capatul de linie Stadion Municipal. Neacordare de prioritate din vina soferului troleibuzului. Rezultat: avarierea grava a troleibuzului si ranirea soferului. Stiu ca au fost la strada din seria FBW #911, #916, #917 si vag imi aduc aminte de #915, dar nu sigur.
Inca se mai misca si destul de bine FBW #918, #919 si #920 si Mercedes #922. FBW in principal circula pe linia 1 si urca deci in Schei. #922 circula si pe linia 1 dar si pe 32 si pe 7 cateodata. Inainte de aducerea MAZ-urilor si inlocuirea cu autobuze a liniei 5 acestea circulau doar pe aceea linie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 17:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
Incep cu sfirsitul. Lui 911.
Retras din circulatie de vreo 2 ani, a zacut in vopsitorie, in speranta unor vremuri mai bune pentru el. A primit numarul 201, in memoria Vetter-ului rapus inainte de termen.
Au venit troleibuzele FBW din Berna asa ca dragul nostru 911 a ajuns donor de piese.


Attachments:
911_187.jpg
911_187.jpg [ 57.69 KiB | Viewed 20869 times ]
911_2_149.jpg
911_2_149.jpg [ 48.1 KiB | Viewed 20870 times ]
911_3_210.jpg
911_3_210.jpg [ 28.09 KiB | Viewed 20869 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2007 13:17 
TEX, 22.04.2007

http://www.transilvaniaexpres.ro/index. ... icol=47511

SUNT NEMULTUMITA DE CONDITIILE DE PE LINIA 5 BARAT"
Vreau sa atrag atentia asupra conditiilor in care se calatoreste pe linia 5 barat (aceasta linie de troleibuz circula pe partea cu Bulevardul Grivitei, pana la Stadion in Bartolomeu). De un an de zile (aproape de cand s-a introdus aceasta linie RAT Bv) circul cu acest troleibuz si sunt total nemultumita. Nemultumirea mea e si a altor persoane care tac si inghit umilintele celor de la RAT Bv.


1. Pe aceasta linie de mijloc de transport in comun, foarte, foarte rar sunt introduse troleibuze sau autobuze mai noi.... deci, in mare parte se circula cu troleibuze care scartaie din toate incheieturile si care dupa parerea mea trebuia scoase de mult timp din uz. Uneori ai impresia ca nu o sa ajungi viu la destinatie, pentru ca se intampla sa le sara captatoarele si de cate 2-3 ori pe traseu (vorbesc de timpul cat ma aflu eu in acest troleu, adica 6 statii); usile nu se inchid, iarna, intrau si vantul si tot frigul.
2. Al doilea aspect super neplacut este faptul ca nu se respecta orarul de circulatie - adica, se intarzie (sau se vine prea repede) sau uneori chiar nu se mai vine deloc. La un moment dat, in decembrie sau ianuarie, nu mai stiu exact, era un sofer apostrofat de calatori, care inghetasera afara si asteptasera mai bine de o ora troleul. Soferul, spunea ca el nu are nici o vina, ca sa ne adresam Primariei, ca ea a aprobat infiintarea acestei linii de transport, ca el nu are nici o vina, daca nu sunt masini destule, ca ar trebui suplimentat numarul masinilor...
3. Intr-adevar, aceasta linie de transport, ii ajuta foarte mult pe calatorii care locuiesc in cartierul Astra si sunt nevoiti sa ajunga pe Bulevardul Grivitei. E singura alternativa pusa la dispozitie celor care vor sa ajunga din Astra la Stadionul Tineretului.
4. Acest 5 barat, e plin de muncitori si tigani care isi cara materiale de constructii, saci intregi cu caramizi si lemne (asta e chiar contraventie, conform regulamentului de circulat cu mijloace de transport in comun - si daca s-ar face niste razii din partea politiei comunitare macar i-ar mai linisti si pune la punct pe tigani). Daca ati vedea la ora 17.40, cand trece pe Grivitei, e incarcat cu tigani si muncitori care ocupa toate locurile din spatele troleului, iar femeile se urca saracele, cit mai aproape de cabina soferului, iar daca gasesc un loc liber se pot considera multumite. De multe ori, femeile care sunt imbracate mai "rasarit" sunt luate la misto de muncitori si tigani, li se aduc tot felul de comentarii, ca iti vine sa chemi Politia Comunitara.
Eu sunt total, total nemultumita si suparata, pentru ca neavand auto propriu, depinzand de acest troleibuz, sunt obligata sa inghit umilinta si batjocura celor de la RAT Bv.!!! Platesc luna de luna un abonament care la cost e identic cu cel care se achita pentru restul liniilor de transport pentru o luna (35 RON), si va spun sincer, pe langa acesti bani sunt nevoita sa mai cheltui si pe bilete, pentru ca, repet nu se respecta programul de circulatie sau chiar se ignora. Ma gandesc ca e ca in jungla, iar nemultumirea mea sporeste, vazand ca pe linia lui 16 (trece pe Grivitei), sunt numai autobuze noi, curate... etc... Ma intreb cum oare pe alte linii se poate circula ca in Europa, civilizat, iar pe altele nu... din contra, e plin de mizerie, nesimtire, huliganism, rea vointa ?! Se intampla sa trimita controlul si de cate 2-3 ori pe saptamana consecutiv, dar sa faca ceva pentru imbunatatirea conditiilor NIMIC!!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2007 23:18 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Daca citeste Scripcaru va lua imediat masuri de inlocuire a troleibuzelor cu autobuze si casarea tuturor troleibuzelor. :!:
Pai pe 5b circula mai mult #96 care este condus de un tigan care abia merge cu el si DAC-uri 212E din cele reparate. :oops:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Apr 2007 00:31 
8 circula destul de bine...Nu uitati ca Saturn e in reparatie...si e destul de gatuit... Am circulat cu 8 in zi de lucru la ora destul de grea sa zic asa si mergea relativ bine...intr-adevar nu ca tramvaiul, dar asta e...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Apr 2007 00:50 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Mai baga din cand in cand si cate un FBW sau Vetter, dar in rest aceleasi DAC 212E cum spuneam. Dragos eu le vad zilnic si stiu ce circula. Femeia are dreptate dar cauza trebuie cautata acolo unde nu s-au achizitionat si troleibuze nu doar autobuze si mididube.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Apr 2007 20:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:04
Posts: 15
Cam are dreptate femeia. As mai spune ca o mare vina o au si "mecanicii" din baza de troleibuse, care repara mai mult pe la vestita circiuma a lu' Cornici decit unde tebuie :))


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
Dupa ce au stat un an in locatiile Omnibuscenter Sibiu, 5 troleibuze FBW ex-Neuchatel au ajuns la Brasov. Desi se zvonea ca ajung pe la Satu Mare sau chiar la Braila.

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3415


Sa speram ca li se vor monta si tragatoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
155


Attachments:
155_1_601.jpg
155_1_601.jpg [ 57.06 KiB | Viewed 18656 times ]
155_2_231.jpg
155_2_231.jpg [ 63.05 KiB | Viewed 18656 times ]
155_529.jpg
155_529.jpg [ 67.22 KiB | Viewed 18657 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
156


Attachments:
156_126.jpg
156_126.jpg [ 41.86 KiB | Viewed 18657 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
157


Attachments:
157_729.jpg
157_729.jpg [ 55.44 KiB | Viewed 18656 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
33


Attachments:
33_202.jpeg
33_202.jpeg [ 40.62 KiB | Viewed 16591 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
34


Attachments:
34_530.jpeg
34_530.jpeg [ 80.1 KiB | Viewed 16591 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 20:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
46


Attachments:
46_1_103.jpeg
46_1_103.jpeg [ 54.15 KiB | Viewed 16584 times ]
46_163.jpeg
46_163.jpeg [ 55.66 KiB | Viewed 16584 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 20:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
53


Attachments:
53_114.jpeg
53_114.jpeg [ 51.84 KiB | Viewed 16583 times ]
53_157_142.jpeg
53_157_142.jpeg [ 51.35 KiB | Viewed 16584 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 20:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
54


Attachments:
54_106.jpeg
54_106.jpeg [ 44.97 KiB | Viewed 16582 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 20:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
57


Attachments:
57_1_163.jpeg
57_1_163.jpeg [ 56.15 KiB | Viewed 16581 times ]
57_477.jpeg
57_477.jpeg [ 58.59 KiB | Viewed 16581 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
58


Attachments:
58_1_552.jpeg
58_1_552.jpeg [ 62.14 KiB | Viewed 16580 times ]
58_114.jpeg
58_114.jpeg [ 61.14 KiB | Viewed 16580 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 20:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
60


Attachments:
60_1_932.jpeg
60_1_932.jpeg [ 62.27 KiB | Viewed 16579 times ]
60_857.jpeg
60_857.jpeg [ 58.76 KiB | Viewed 16579 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 21:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
61


Attachments:
61_1_716.jpeg
61_1_716.jpeg [ 50.68 KiB | Viewed 16572 times ]
61_202.jpeg
61_202.jpeg [ 47.91 KiB | Viewed 16572 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48467
Interior 57.


Attachments:
interior_57_1_125.jpeg
interior_57_1_125.jpeg [ 66 KiB | Viewed 16570 times ]
interior_57_168.jpeg
interior_57_168.jpeg [ 54.68 KiB | Viewed 16571 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1652 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group