TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 15:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1584 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 17:58 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 125
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
"Locatarii" din Valea Cetatii s-au cam injumatatit. Unul cate unul sunt tractati la taiere. #108 e dus de mult, saracu'; a mai ramas #65 si cinci scurte, in asteptarea sfarsitului. De curand, un nou locatar li s-a alaturat: #209. Deci urmeaza Vetter-ele.


Se stie ca Vetterele nu au fost ingrijite. Din pacate a venit si timpul lor. In Elvetia ele au circulat 10-15 ani in conditii mai grele (vorbim aici de vreme), unul dintre seria 201-209 a murit tanar, unul nici macar nu a ajuns in Brasov. Care a murit tanar a fost 201, iar 202ul a murit ars in Elvetia (poze nu exista). Dar vin urmasii. 10 troleibuze in care se vor putea folosi piesele bune din Vettere. Eu zic ca vor ramane 2-3 Vettere si cred ca vor fi articulate. Stii cand si pe unde sunt tractate?

Poze din Valea cetatii curand.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 19:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
FBW58 wrote:
Stii cand si pe unde sunt tractate?

La Auschwitz, cand ii duceau pe oameni la camera de gazare, li se spunea ca vor fi dusi sa faca baie. Astfel se evita aparitia panicii. Asa ca n-are rost sa intrebam pe cei care gestioneaza banul public unde ne duc troleibuzele (unele din ele fabricate doar cu 7-10 ani in urma!!!).

E clar ca exista ceva de ascuns, din moment ce nu s-a procedat direct la casarea vehiculelor in baza, asa cum s-a intamplat de decenii, ci s-a recurs la plimbarea acestora, cu un stagiu de descompletare si pierdere a urmei facut in Valea Cetatii. Ce ma mira este ca, intr-o institutie in care s-au dat tunuri de mii de miliarde, exista se pare si cineva care se bucura de o gainarie cu fier vechi de nivel amatoricesc (in genul ciupelii la cantar).

Probabil se actioneaza noaptea sau dimineata foarte devreme in zile de odihna (asa cum s-a facut in mare parte si cu demontarea firului de contact aerian). Sunt momente preferate, cand orasul doarme linistit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 09:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Iata si un recent exemplu minor, dar care ne arata de ce nu au parte de odihna iubitorii de mijloace de transport in comun nepoluante...

Azi-noapte la orele 02, pe timp de ploaie, echipaje ale RAT Brasov insotite de 2 autoturnuri efectuau de zor demontarea ciosvartei de retea inactiva ramasa pe Str. Castanilor. Aceasta portiune scurta (intre separator si fosta impreunare de la Proiect-Brasov) ramasese pentru a alimenta indirect reteaua de pe 13 Decembrie.

Deci, cu pretul unei nopti eroice (banuiesc ca trebuie sa plateasca angajatilor si sporuri pentru asta), au fost recuperate la adapostul intunericului, fara incidente nedorite (fotografi, gura-casca etc), cele 4 console de otel si firul de cupru in lungime de cca. 250 m, care lipseau probabil de la inventar. Un pas mic pentru om, un pas mare pentru (p)omenire.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 18:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Noiembrie 2007.

Asa arata terminalul Roman:


Attachments:
Roman p.1.JPG
Roman p.1.JPG [ 76.05 KiB | Viewed 14686 times ]
Roman p.2.JPG
Roman p.2.JPG [ 79.94 KiB | Viewed 14687 times ]
Roman p.3.JPG
Roman p.3.JPG [ 100.92 KiB | Viewed 14686 times ]
Roman p.4.JPG
Roman p.4.JPG [ 74.98 KiB | Viewed 14685 times ]
tr. 33 Roman.JPG
tr. 33 Roman.JPG [ 63.11 KiB | Viewed 14684 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 18:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Aceeasi perioada de timp.

Terminalul Saturn:


Attachments:
cap linie tr. 8 -Saturn 1.JPG
cap linie tr. 8 -Saturn 1.JPG [ 98.85 KiB | Viewed 14685 times ]
cap linie tr. 8 -Saturn 2.JPG
cap linie tr. 8 -Saturn 2.JPG [ 96.68 KiB | Viewed 14685 times ]
cap linie tr. 8 -Saturn 4.JPG
cap linie tr. 8 -Saturn 4.JPG [ 90.05 KiB | Viewed 14685 times ]
cap linie tr. 8 -Saturn 5.JPG
cap linie tr. 8 -Saturn 5.JPG [ 94.66 KiB | Viewed 14686 times ]
cap linie tr. 8 -Saturn.JPG
cap linie tr. 8 -Saturn.JPG [ 100.86 KiB | Viewed 14687 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 18:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Asa arata si giratoriul Saturn/Roman (Poienelor):


Attachments:
646 -giratoriu Cl. Bucuresti -Saturn.JPG
646 -giratoriu Cl. Bucuresti -Saturn.JPG [ 89.35 KiB | Viewed 14685 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 13:28 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Vineri (11 aprilie 2008) am vazut un lucru care m-a cam bulversat.
Pe linia de troleibuz (????; de cand sunt eu a fost de troleibuz acum nu mai stiu ce este si nu prea mai stiu cum sa ii spun) 7 circulau troleibuze dar si autobuze.
Era un MAN nearticulat (din nefericire nu am retinut numarul) care in momentul cand eram pe str Carpati se indrepta spre capatul Rulmentul iar la nici 2 minute mai tarziu trecea spre capatul Roman un troleibuz FBW (#57) pe aceeasi linie.
Poate cineva sa imi explice si mie cineva ce se petrece?
Nu e de ajuns ca saracii oameni care folosesc liniile 5 barat, 7 , 30 si 33 nu stiu dupa ce masini trebuie sa se uite ca o zi e troleibuz o zi autobuz.
Sau poate de aia e facuta chestia asta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 13:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
In afara de linia 8, pe toate celelalte linii (inca) "de troleibuz" circula de mult timp, inclusiv in zile de lucru, si autobuze. E drept ca acest lucru s-a intamplat mai rar pe 7 si mai des pe 1b, 5b, 30 si 33, dar nu este nicidecum o premiera. Oficial, nu mai exista "sectie de transport electric" distincta la Brasov. Fosta baza de troleibuze are in dotare acum si autobuze MAN nearticulate. Este se pare o etapa de tranzitie care a fost impusa. De aceea nu trebuie sa ne surprinda aparitia acestora in traseu. Este greu de spus insa dupa ce criterii au fost introduse, mai ales ca existau pana recent suficiente troleibuze. Si de ce trebuie consumata motorina (si chiar multa!) pe un traseu oricum electrificat. In plus, o parte din troleibuzele ROCAR mai noi nici nu au mai avut cum sa-si indeplineasca km din norma de casare, nefiind scoase in traseu luni de zile, insumat chiar ani. Poate au facut MAN-urile acesti km in locul lor! :lol: :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 23:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Deci Vetter-ul din care se vad bucati la Rulmentul a fost #208...

@ paul_bv: incearca sa redimensionezi pozele, sunt excelente dar cam mari pentru forum (ideal 600x800 pixeli sau max 800x1200; compresia jpg mai mare ajuta si ea la o mai buna incarcare a paginii).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 09:31 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Desi aproape toate troleibuzele din Brasov sunt rosii, nu pot intelege politica RAT de a le acoperi cu reclame care mai de care mai ciudate.Un exemplu concret este cel al lui #806 care mai nou este albastru din cauza autocolantelor cu care este acoperit...Ce nu face omul pt bani?


Attachments:
#806.jpg
#806.jpg [ 154.57 KiB | Viewed 15298 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 11:26 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
In acel depou este un singur troleibuz articulat si acela e Rocar #65.Uite o poza din care rezulta f clar ca nu este un Vetter articulat ci este #207-le.


Attachments:
vetter #207.jpg
vetter #207.jpg [ 164.92 KiB | Viewed 12878 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 11:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
207 e proaspat vopsit. Nici 209 nu arata rau. Imi e greu sa cred ca se vor casa acele troleibuze cu chopper si cu motor termic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 23:07 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Din cate se pare Vettere-le inca isi mai continua existenta in Brasov.Azi am remarcat pe linia 30, celalalt Vetter ce se afla in Valea Cetatii (#207), ceea ce mi se pare extraordinar(in sensul ca si acesta inca isi mai continua activitatea). Dar ceea ce ma preocupa acum este faptul ca #208 chiar a disparut din "peisaj". Ultima oara cand l-am vazut, roata dreapta din fata era inlocuita cu o roata de la un DAC, pe linia 5 barat acum 2-3 luni. Poate ma ajuta si pe mine cineva sa ii dau de urma. Multumesc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Apr 2008 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 125
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
FBW58 wrote:
Buna

Nu am vazut troleibuzul 922 de mult pe traseu. Ce s-a intamplat cu el?
E retras pentru conservare, e stricat sau deja l-a prins autogenul?

A stat o vreme in Triaj cu inscriptia "defect". Acum e tras in garaj la Rulmentul, dar mai spre spate... :evil: E posibil sa il intalneasca in curand pe 921, cu care n-a mai prins ocazia de a circula impreuna si la Brasov, ca in vremurile bune, la Basel.


Cred ca am anticipat prea devreme moartea lui 922. Azi am vazut tras la cap linie Triaj si e posibil ca il vom mai vedea pe traseele brasovene.
:D :D :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Apr 2008 16:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
FBW58 wrote:
Cred ca am anticipat prea devreme moartea lui 922. Azi am vazut tras la cap linie Triaj si e posibil ca il vom mai vedea pe traseele brasovene.
:D :D :D

O veste frumoasa. Sper sa-l vedem curand pe traseu.
Dintre Rocar 212, mai au numere de inmatriculare: 84, 104, 105, 106, 107. Circula in continuare insa doar 105.
Vetter #209, parcat in Valea Cetatii; pare activ.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 12:34 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Confirm si eu prezenta lui #922 in peisajul urban al Brasovului, dar de data asta pe linia 8. L-am vazut ieri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 19:36 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Dintre Rocar 212, mai au numere de inmatriculare: 84, 104, 105, 106, 107. Circula in continuare insa doar 105.

Aceste Rocar-uri sunt ultimele la care li s-a facut RC2 (RK). Vor mai ramane inca in Valea Cetatii pana se va face amortizarea contabila a reparatiei. Asa s-a intamplat si cu #69, #133, #136, #72, #65, #89, #111, etc. care mai intai au ramas fara numere si unele dintre ele au fost apoi tocate, celelalte urmand in viitorul apropiat destinul implacabil al autogenului.
#84 fiind Gresare va mai ramane probabil "Ultimul Mohican".
#922 circula azi pe linia 1b.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 01:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Kappa wrote:
Aceste Rocar-uri sunt ultimele la care li s-a facut RC2 (RK). Vor mai ramane inca in Valea Cetatii pana se va face amortizarea contabila a reparatiei.

Cata perfectiune in contabilitate: s-a inventat vehiculul care se amortizeaza stand in conservare, si nu circuland.

In timp ce linii de autobuze precum 5, 51, 6, 17, 22, 35 cunosc aglomeratia mai multe ore pe zi, autobuzele (existente de altfel in exces!) circula pe trasee de troleibuze, unele modificate recent in asa fel incat sa evite preluarea fluxurilor importante de pasageri (1b, 5b, 7), iar troleibuze care nu au decat jumatate din durata de viata normata stau pe dreapta si sunt casate incetisor-incetisor...

Daca mai adaugati la asta lipsa cronica a controlului biletelor (in special pe liniile nou create), mentinerea unor curse si trasee cu foarte slaba incarcare, sustragerea motorinei tolerata tacit in proportie din ce in ce mai mare, precum si problemele tehnice grave ale autobuzelor "no name" achizitionate vicios si inca pe bani mai multi decat fac - veti obtine reteta unui transport urban bine gospodarit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 09:25 
Kappa wrote:
...problemele tehnice grave ale autobuzelor "no name" achizitionate vicios si inca pe bani mai multi decat fac


Se pot enumera aceste probleme tehnice grave? Iar numele e MAN... producator german. La Connecto e Mercedes... etc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 10:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Ionescu wrote:
Se pot enumera aceste probleme tehnice grave? Iar numele e MAN... producator german. La Connecto e Mercedes... etc.

Desi e off-topic, consider util sa raspund, avand in vedere ca de fapt flota de troleibuze din Brasov a fost inlocuita aproape in intregime cu autobuze, prin credite si leasing-uri care au facut din transportul brasovean unul dintre cele mai scumpe din Romania.

- MAN, de fapt "MANAS", produs in Turcia, departe de exigentele pietei europene, la nivel calitativ de "export pentru Romania", mai slabe se pare (in raport cu progresul pietii la zi) decat chiar fostele (RO)MAN-uri produse sub licenta in Bucuresti in anii 70. Primele 10 s-au comportat mai bine, lotul din 2006 creand insa mari probleme, inclusiv uzura prematura a motorului, poluare sonora si consum exagerat de combustibili. Modelul articulat are o pozitionare a usilor 2-3 atipica, care ingreuneaza deplasarea calatorilor la interiorul vehiculului. Promisiunea instalarii unui service atestat in cadrul RAT a fost doar o diversiune pentru a castiga licitatia.

- Mercedes Conecto - tot turcesc, dar bun (nume care se respecta!), desi este un model special conceput pentru tari sarace. Tocmai pentru bunele performante a fost utilizat pe linia 20, dar si pe 4 si 6. Regret ca aceste vehicule circula acum si pe trasee rau famate (18, 28, 40, 42).

- MAZ - vehicule din spatiul ex-sovietic care ar fi trebuit sa respecte o licenta Neoplan. Dupa ce au stationat ani de zile nevandabile, in curtea uriasei fabrici din Minsk, s-au gasit in sfarsit cumparatori tocmai din Romania. Dupa primele experiente, unele orase au renuntat apoi la achizitionarea acestui model. Nu si Brasovul si Constanta. Probleme: lipsa pieselor de schimb si inexistenta service-ului in Romania, finisaje de calitate foarte proasta (vopseaua se cojeste inca din primul an de circulatie, usi neetanse), uzura rapida a motorului si a transmisiei - vezi zgomotul infernal si vibratiile. Dupa 2-3 ani de la livrare, in alte orase din Romania au inceput deja casarile!

- BMC - vehicul turcesc cu nume englez, avand un raport pret/performante ceva mai bun, dar o impartire a spatiului interior mult mai proasta decat a fostelor TV-uri (fiind exact de marimea acestora), ceeace conduce la disconfortul pasagerilor si al soferului. Au fost comandate cu dotari de toata jena pentru afisarea traseului. Foarte zgomotoase la interior, suspensii ineficiente. Dar sa zicem mersi ca nu s-au adus dube in locul lor. Nu inca.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 08 May 2008 14:05 
Troleibuzul 62 care vine are 1.000.000 de km. Troleibuzele au si afisaj electonic se vedem daca le foloseste in Brasov sau apare si aici niste hirtie tiparita http://www.bus-bild.de/name/einzelbild/ ... ienne.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 14:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Desi off-topic, sa detaliem un pic si ,,evenimentele" in care au fost implicate MAZuri in restul tarii:

-La Constanta 2 MAZuri au luat foc. Unul probabil a fost reparat, dar cel de-al 2lea zace in curtea A1. Desi a ars de cativa ani, abia de cateva luni a iesit din leasing, putand fi casat (probabil il vor casa).

-La Tg. Mures a fost casat un MAZ vechi de vreo 2-3 ani. Motivul? O defectiune la motor a carei reparatie costa nejustificat de mult (desi ar fi trebuit sa fie in garantie). Este inca in leasing (sau ce a mai rams din el, ca s-a ,,chelit")

-La Sibiu existau anul trecut 2 MAZuri donatoare de piese... nici ele nu erau achitate (nu stiu ce au facut cu ele... 1 fac pariu ca nu l-au mai reparat, ca nu mai aveau ce repara, ,,donase" tot restului MAZurilor).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Un alt aspect ce l-am remarcat cand am fost in garajul din Valea Cetatii (dar de care am omis sa pomenesc la momentul respectiv) este acela ca mai nou cei ce repara strazile isi lasa masinariile in locul in care nu demult se afla un tractor ce dadea deoparte zapada in iernile grele, pentru a face loc troleibuzelor. Nu stiu daca firma ce isi depoziteaza acolo "ustensilele" este aceasi cu cea la care domnul primar are actiuni...


Attachments:
resize of img_16.jpg
resize of img_16.jpg [ 160.53 KiB | Viewed 13466 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 May 2008 10:24 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 125
Location: Brasov/Varsovia
Asa cum v-am promis revin cu informatii...
Mailul primit de la persoana care a facut pozele si le-a postat pe ferrovie.ch...

Quote:
Hello ###

as far i now the will go to Brasov (Kornstadt, Rumanien) !! Someone has also say Sibiu! i dont now what is Correct ! If you see them certenly pictures are Welcome i will show them In the Enterprise where the Work for 20 Years !
I think the arrive in a Week also arround 13 May in RO ! The next 5 Leave arround beginning June ouer City but until today only 5 of 10 new Trolley are arrived. The last 3 Volovs will leave ouer Town End of the Year.

Greetings From Switzerland

######


Iata si poze cu care sa demonstrez cele spuse...


Attachments:
img_0114_k_177.jpg
img_0114_k_177.jpg [ 347.73 KiB | Viewed 17828 times ]
img_0120k_734.jpg
img_0120k_734.jpg [ 321.48 KiB | Viewed 17828 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 May 2008 14:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
Se pot enumera aceste probleme tehnice grave? Iar numele e MAN... producator german.

Din ciclul: "CU CE AU FOST INLOCUITE TROLEIBUZELE DIN BRASOV"

Astazi am circulat pe linia 4 (fosta linie de troleibuz) cu un MAZ la care functiona incalzirea in salon ca in plina iarna. Soferul a tras de vreo doua ori pe dreapta sa remedieze ceva, dar nici o sansa...

Tocmai cand imi ziceam ca doar la un MAZ se poate intampla o astfel de supraincalzire, ne intalnim in statie cu un MAN din lotul 2006, de pe linia 16 (tot fosta linie de troleibuz). Surpriza! Acesta circula cu usa de la motor deschisa, precum TV-urile in vremurile de glorie ale socialismului. E drept ca temperatura a depasit astazi pentru prima data in acest an 18 grade la Brasov. Motorul tragea greu si soferul stia el ce stia, de a deschis usa ca sa-l mai racoreasca... MAN... producator GER-MAN. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 May 2008 01:28 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
Motorul tragea greu si soferul stia el ce stia, de a deschis usa ca sa-l mai racoreasca... MAN... producator GER-MAN.

Care a fost termenul de garantie pentru MANAS-uri?

Quote:
- BMC - vehicul turcesc cu nume englez, avand un raport pret/performante ceva mai bun, dar o impartire a spatiului interior mult mai proasta decat a fostelor TV-uri (fiind exact de marimea acestora), ceeace conduce la disconfortul pasagerilor si al soferului.

Nu inteleg ratiunea aducerii acestor midibuze. MAN fabrica midibuze de 9-10m si, in felul acesta, parcul RATBV ar fi fost unitar.

Quote:
Dar sa zicem mersi ca nu s-au adus dube in locul lor.


Bazandu-ma doar pe intuitie (ultima data am fost in 2003, cand lucrurile se prezentau mult mai bine, dar se observau unele tendinte de marginalizare a transportului electric) pot spune ca probabilitatea ca dubele sa "populeze" orasul e relativ redusa. Cand spun asta ma bazez pe:
-existenta peronului pentru dube la autogara din vestul orasului
-importanta taxiurilor + tupeul unora de a opri in statii, in buclele de intoarcere; daca bine tin minte, in 2003, era, de asemenea, plin de taxiuri in zona garii
Deci, dubele vor impanzi, cel mai probabil, zona adiacenta a Brasovului iar taxiurile vor domina interiorul Brasovului
"Modelul" Targu Mures nu cred ca va fi aplicat. Recent am fost acolo si ce credeti ca am vazut. Unele dube aveau dunga cu carouri iar pe ele era inscriptionat maxi-taxi. Sunt "ramasite" ale unei directive a primariei de acum cativa ani, dar chiar si asa legea 92/2007 e incalcata fatis. La Brasov am observat o anume "discretie"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 May 2008 09:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Care a fost termenul de garantie pentru MANAS-uri?

BMC - Nu inteleg ratiunea aducerii acestor midibuze. MAN fabrica midibuze de 9-10m si, in felul acesta, parcul RATBV ar fi fost unitar.

...importanta taxiurilor + tupeul unora de a opri in statii, in buclele de intoarcere; daca bine tin minte, in 2003, era, de asemenea, plin de taxiuri in zona garii.
Deci, dubele vor impanzi, cel mai probabil, zona adiacenta a Brasovului iar taxiurile vor domina interiorul Brasovului

1. Nu stiu acum garantia, dar la adjudecarea licitatiei s-a zis ca unul din motivele pentru care a fost preferat dealerul local al MAN este acela ca s-a angajat sa creeze "in cadrul RAT" un service pentru autobuze autorizat de MAN Nutzfahrzeuge AG. Intre timp a aparut un service pentru camioane si autobuze, dar in cu totul alta locatie si rezolvare. Primele loturi de 5+5 MANAS, achizitionate in leasing in 2001 si 2002 s-au comportat si se comporta chiar si acum mult mai bine.

2. Initial s-a cochetat cu aducerea de ROMAN, sau Elcar-Igero. Cred ca a fost o licitatie anterioara, separata, pentru midibuze. BMC nu pare deloc un vehicul prost facut, dar nu se potriveste pe toate traseele pe care a fost pus, in special pe 51. Este de fapt un vehicul pentru trafic preorasenesc cu flux scazut.

3. Parcarea frauduloasa a taximetristilor in piata garii se face asa de 18 ani si nimeni nu a observat nimic pana acum. Doar micii proprietari de taxi sunt obligati sa parcheze regulamentar, nu si marile firme.
Sigur ca taximetristii foarte puternici din Brasov sunt cei care pana acum au impiedicat aparitia dubelor in oras, dar tot ei sunt cei care au presat / preseaza pentru compromiterea RAT. Lucrul asta era si mai vizibil in perioada 1991-1999. Daca va cadea structura RAT, nu e exclus insa ca pe hoitul sau sa apara si alti vulturi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 16:43 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Oficial de azi, au intrat in fuctiune troleibuzele Volvo. Am remarcat pe linia 8 pe #62 si #68 (nu s-au efectuat probe cu aceste troleibuze din cate am observat). Incerc sa revin cu pozele pe care le-am facut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 19:18 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Stiam ca din aceasta saptamana vor circula. Azi au circulat #62, #67 si #68.
Nu am calatorit cu ele dar am vazut ca desi au afisaj electronic acesta nu este folosit preferandu-se aceleasi folii plastifiate.
Circula cu numerele din Biel si au fost inmatriculate cu numere galbene de la primarie ale unor foste DAC-uri casate.
Am reusit sa il surprind cu telefonul mobil pe #67. (BV 00086)
Poate Paul are poze mai bune.


Attachments:
Volvo.jpg
Volvo.jpg [ 308.19 KiB | Viewed 18524 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 May 2008 20:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
#62 = BV-00084; #65 = BV-00085; #67 = BV-00086; #68 = BV-00106. Nici o sansa ca sa fie folosite afisajele digitale (ar fi prea deranjant, pentru comparatia cu flota de autobuze noi aduse, care nu au asa ceva). S-au montat deja celebrele rame din aluminiu de dimensiuni meschine, una pentru numarul de traseu, cealalta pentru itinerar. In ele, aceleasi foi scoase la imprimanta, plastifiate. Bine macar ca nu le-au mai pus in tziple. Continua vad si mai noul obicei cu nedeschiderea usii din fatza.

Scurt reportaj involuntar al primei mele calatorii cu Volvo:

Dupa ce lua inca o data testul cursei cu obstacole de la gropile care se numesc "cap de linie Saturn", soferul lui 67 isi continua ziua de munca in compania unui confrate cocotat pe dreapta bordului, care-i arata din mers cum sa foloseasca butoanele troleibuzului. Copilotul s-a aplecat chiar la un moment dat peste volan, pentru a-i demonstra pe viu cum se aprind luminile din diferitele parti ale salonului. Si, pentru ca probabil "instructorul" nu-i distragea suficient de mult atentia, omul conducea fumand in acelasi timp o tigara, gest care a fost savurat de toti calatorii din salon, dat fiind ca (inca) nu s-au montat acele cotete improvizate care permit climatizarea diferentiata pentru sofer si calatori...

Brasovul nu e Biel, dupa cum nici "iarna nu-i ca vara". Sa speram ca noile vehicule, care au intrat pe traseu intr-o tacere mediatica semnificativa, vor fi scutite si de alte "customizari" atat de dragi pe la noi si vor apuca si zile mai bune ale transportului electric din republica de dincoace de Prut.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1584 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group