TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 10 Apr 2020 09:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1658 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 56  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Nov 2007 21:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
803, 806 si 808 fotografiate in luna mai a.c.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Nov 2007 21:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
804 -doar pentru piese de schimb.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Nov 2007 09:39 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Dintre toate cel mai bine intretinut ramane tot #813 pe care lucreaza un sofer inimos.
#811 are acum o roata cu anvelopa cu camera pe axa C (daca va uitati pe poza lui Silviu se si vede) recuperata de pe un Rocar probabil casat, un geam care avea parte basculanta inlocuit cu unul intreg, montat destul de badaran.
#806 a ramas dupa decoperatrea autocolantului cu urme urate de adeziv
Totusi desi unele din ele nu mai au toate piesele originale circula! :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Nov 2007 11:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Din peste 100 DAC-uri casate in ultimii ani nu s-au putut repara cele vreo 10-15 active teoretic ramase.

Sunt curios cine va face service pentru MAZ-uri, la ce pret si cu ce rezultate. SH-urile au circulat ani buni cu vopseaua originala care arata perfect. Dar iata ca MAZ-urile deja se cojesc. Si asta cu vopseaua nu este cea mai mare problema in intretinerea unui vehicul.

Exista la ora actuala in dotare 45 MAZ, 15 Conecto, 66 MAN simple, 25 MAN articulate, 28 BMC si vreo 10 Mercedes articulate vechi, deci un total de peste 185 autobuze. Cate din aceste vehicule sunt in traseu simultan? Maximum 110-115, la ore de varf. Vehicule de rezerva nu sunt disponibile si unele curse din afara orelor de varf nu se executa din motive de lipsa la nr. programat de vehicule pe traseu. Deci un coeficient de utilizarea parcului la diesel de aprox. CUP=60%. Pentru o exploatare rationala, literatura de specialitate recomanda ca acesta sa fie de minimum 80%, mai ales ca vehiculele sunt majoritatea noi.

Deci bietele troleibuze SH sunt chiar si in conditiile actuale mai performante! Cei care afirma contrariul ar trebui mai intai sa aiba curiozitatea de a studia realitatea din teren.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 01:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Nici mie nu-mi place ca in loc sa circule troleibuze noi circula SH-uri. Dar constat ca acestea isi fac treaba chiar mai bine decat autobuzele noi achizitionate in exces voit.

Sper sa mai prind ziua in care Brasovul va fi dotat cu troleibuze noi. Adica implicit si reactivarea traseelor rentabile, caci doar pe cele ramase acum nu se poate face exploatare rationala. Desigur, si cu actualizarea tehnica a infrastructurii la standarde europene.

Nu banii lipsesc in Brasov pentru asa ceva. Ci oamenii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Nov 2007 22:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Iata deci o metoda perfect "legala" (inclusiv vazuta prin prisma noii legi) prin care se poate face sa dispara transportul electric dintr-un oras sau chiar dintr-o tara: nu se mai face aprovizionare cu vehicule noi, iar cele vechi dispar inevitabil de la sine. Nimeni nu va fi vinovat, caci consiliul local nu raspunde in nici un fel de lipsa de initiativa pentru un anumit domeniu. Singura sanctiune aplicabila legal este cea a electoratului, ceea ce mi se pare ridicol si tardiv. Nici in atributiile primarului nu intra obligatii legate de protejarea, mentinerea sau extinderea transportului electric, ci doar de a sustine in general problemele edilitare, inclusiv transporturile.

Tot raul porneste de sus in jos, legea este jalnica (ca sa nu mai vorbim de aplicarea ei). Singurele fapte imputabile pot fi cele de vicii de procedura, incalcarea regimului achizitiilor publice si inca multe altele, dar care de fapt nu sunt specifice exploatarii transporturilor publice.

Desigur insa, daca un om ajuns in functie de raspundere este de buna credinta si corect informat, nu va distruge transportul electric doar pentru ca in lege exista aceasta portita. Asa s-ar putea explica si faptul incredibil ca mai exista transport electric in Romania, poate si faptul ca inca mai exista insasi Romania. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Nov 2007 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Il intrebam pe Ionescu despre piese de schimb, tocmai in dorinta de a exista un minim de documentare. Mi-a raspuns.

Chiar sa nu existe in Romania o fabrica ce sa produca geamuri curbe sau melamina pare greu de crezut. In rest, troleibuzele second-hand au venit acompaniate cu multe piese de schimb si accesorii.

Dar cu reteaua electrica de troleibuz, ce ati avut?

Nu putea municipiul Brasov sa cumpere autobuze noi din fonduri proprii? Putea, lesne. Dar pentru buruienesti da mai bine un credit "european", "daruit" de catre BERD.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Nov 2007 22:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Se putea accesa un credit BERD pentru achizitionare de troleibuze, dar asta inteleg ca obliga si la reabilitarea retelei, ori nu s-a dorit asa ceva, chiar daca ar fi fost cel putin tot atat de profitabil pentru cine trebuia. Cred ca graba de a impresiona electoratul a avut un rol hotarator in evitarea oricaror lucrari de durata (gen reconstructie retea). Bineinteles, si lipsa de intelegere fata de ceea ce inseamna de fapt transport electric.

Putin off-topic. Ploiestiul, Bucurestiul s.a. extind reteaua de troleibuze. Brasovul insa pare ca se-ndeparteaza pe zi ce trece de mentalitatea europeana. N-au disparut numai tramvaiul si troleibuzele, au disparut si foarte, foarte multe din putinele spatii verzi ramase in oras, iar centrul istoric, in afara de carciumi, banci, magazine de telefonie mobila sau de moda, este total mort ca zona comerciala. Dupa ora 18 ti-e groaza sa treci prin centru, pare un oras mort. Iar noul iluminat stradal este penibil. In anii de imediat dupa Gheorghiu-Dej era mai "european" decat acum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 13:46 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Calatorind zilele trecute cu #812 am constatat ca in salon, in remorca, pe partea stanga, unde era bancheta pusa longitudinal, a aparut o cutie din tabla pe care era montata una din banchete. Din cutie razbatea un bazait subtire si strident similar cu cel din VxA si mai apoi din cutiile asemanatoare montate in Duewag-uri.
Aveti idee ce improvizatie (a se citi adaptare) s-a mai facut?
Pot spune ca in momentul demarajului acel zgomot disparea si luminile din salon scadeau putin in intensitate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Dec 2007 15:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Se poate ca, pur si simplu, acelui troleibuz sa i se fi inlocuit motorul original cu unul de V3A sau Duewag. Asa s-a intimplat la Ploiesti, cu cel putin un Berliet, ce are acum motor de V3A.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 00:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 130
Location: Brasov/Varsovia
Kappa wrote:
Nu cunosc situatia exacta din Racadau la ora actuala. Am scris doar ce am mai vazut la strada in ultimul timp. Ma voi informa concret si corect si voi reveni in cateva zile.



Azi am fost in depoul din Racadau. Nu a aparut nici o modificare din lista de mai sus. S-a mai adaugat un articulat in lista, este vorba de #65 care are vopsea noua respectiv numere de inmatriculare. Postez poze in curand.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 10:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
18 noiembrie 2006, depou RATBv.

Troleibuzul 65 era retras in zona "mortii". In conditiile in care, la aceeasi data, circula inca troleibuzul cu nr. de parc 81, proaspat iesit si el din RC.


8 septembrie 2006, depou RATBv.

Circula si troleibuzul 82.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 22:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Bogdan Ciorascu wrote:
Brassovia wrote:
Aveti idee cumva: se presupune ca va prelua RAT cu troleibuze "viitoarele linii", sau Codreanu (titularul licentelor actuale si nas de cununie) va primi baza de troleibuze cu totul in concesiune (poate chiar in proprietate)? Nu e lipsit de importanta acest amanunt.


Ar fi o premiera pentru Romania...prima retea de troleibuze operata de un privat!...macar de ar iesi ceva bun de aici...


Toata chestiunea se invarte in jurul subventiilor acordate transportului public si a valorii pe piata imobiliara a activelor RAT. Desigur, Codreanu a evoluat mult fata de modul cum opera in anii anteriori, dar tot ramane sub nivelul RAT cu mult, si asta nu pentru ca RAT ar fi foarte performanta. Cred ca mai benefica pentru calatori ar fi transformarea RAT in sensul acoperirii atat a transportului local cat si a celui din zona metropolitana si a unor trasee turistice. O societate de transport are mai mari sanse sa fie performanta daca activitatea este mai extinsa, daca depaseste un anumit prag critic, sub care profesionalismul lasa loc improvizatiei. Unele investitii, precum si modernizarea interfetei cu publicul (statii, indicatoare, afisaje in vehicule, sisteme de taxare etc) nu se pot sustine intr-o intreprindere mica. Exemplul se vede peste tot in tara, iar termenul de comparatie a fost dintotdeauna si ramane Bucurestiul. Nu laud RATB si nici "performantele" sale actuale, dar constat ca societatile mici nu sunt in stare sa dezvolte un transport cu o interfata cat de cat prietenoasa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Dec 2007 21:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7904
Din obervatii proprii, situatia troleibuzelor in Brasov este... JALNICA. De exemplu:
-reteaua din zona ,,Hidromecanica" este scoasa de sub tensiune (cablurile de alimentare au fost demontate), deci 30 si 5b e clar ca nu vor mai reveni ca troleibuze;
-pe alocuri reteaua este deconectata de la alimentare pe Bd. valea Cetatii (macazul din bucla de la Valea Cetatii are firul taiat)
-pe Cal. Bucuresti numai e pic de retea, la fel pe Str. Lunga si pe pe traseul lui 1 intre Livada Postei si Hidromecanica (nu mai zic ca in centrul vechi nici nu se mai cunoaste ca a existat vreodata troleibuz pe acolo)
-azi erau la traseu doar 1 FBW, #922, #203, #813 + inca un G&S pe linia 8, in rest autobuze -inclusiv pe tr. 8. Nu mai zic ca pe la ora 15, #922 s-a defectat si a luat-o spre... Triaj de la intersectia cu Harmanului, iar #813 s-a dus dupa el (avand si baterii... spre deosebire de #922 care a accelerat cu soferul lui #922 agatat de tragatoare), ramanand o ,,gaura" de 30 de minute intre 2 vehicule pe linia 8.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Dec 2007 22:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Stiu ca se lucreaza la reconfigurarea liniei de troleibuz in zona Hidromecanica, datorita reconfigurarii sensurilor de circulatie de pe str. Castanilor.

Pe Calea Bucuresti, de la Spitalul Judetean pina pe Poienelor au demontat de pe stilpi inclusiv colierele de prindere a consolelor. Pulpea & Scripcaru au justificat aceasta actiune prin prisma faptului ca se incep lucrarile de largire a strazii. Ati vazut ca nu s-au apucat de lucru, cum era de asteptat.

La un moment-dat toti vom raspunde pentru ceea ce am facut, primind neentropic si returul faptelor noastre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 19:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
De adaugat este faptul ca la gara nu mai exista bucla unde pe vremuri intorcea 32, macazul de retragere pentru 1b si nici incrucisarea cu linia 8.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 19:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Am vazut ca este un traseu 42 Triaj - Gara. Putea fi deservit foarte bine de catre troleibuze (chiar era indicat acest lucru).

N-am inteles niciodata de ce troleibuzele de pe traseul 5 barat intra pe str. Castanilor. Doar pt. statia de acolo? De ce nu urmareste traseul lui 30 sau traseul de retur chiar al lui 5 barat, dinspre Stadionul Tineretului? Troleibuzul 16 avea macaz electric de intrare pe bul. Grivitei (paralel cu 30, respectiv 1).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Silviu Sintea wrote:
Am vazut ca este un traseu 42 Triaj -Gara. Putea fi deservit foarte bine de catre troleibuze (chiar era indicat acest lucru).

N-am inteles niciodata de ce troleibuzele de pe traseul 5 barat intra pe str. Castanilor. Doar pt. statia de acolo? De ce nu urmareste traseul lui 30 sau traseul de retur chiar al lui 5 barat, dinspre Stadionul Tineretului? Troleibuzul 16 avea macaz electric de intrare pe bul. Grivitei (paralel cu 30, respectiv 1).

Traseul 42 (pe care se executa doar cateva curse in zile de lucru) nu are cap de linie la Triaj comun cu cel al troleibuzelor. Dinaintea pasajului superior, acesta intra pe ocolitoare, trece Timisul pe la CET, apoi iese pe o strada nou creata in spatele Triajului si intoarce pe Str. Timis-Triaj, unde exista cateva mici bloculete vechi ale ceferistilor, chiar in dreptul cladirii de statie CFR Brasov-Triaj. In plus, nu a existat niciodata posibilitatea ca din bucla de intoarcere de la gara troleibuzele sa poata pleca direct spre Triaj pe Bd. Garii.

5 barat intra de la Hidromecanica la dreapta spre Bd. Grivitei, prin Str. Kogalniceanu, pe firul pe care a circulat candva 3 barat (si 1 barat, mai demult), din cauza ca macazul din Str. 13 Decembrie unde facea pe vremuri 16 la stanga pe Bd. Grivitei nu mai exista si nu s-a dorit reinfiintarea, in intersectia de la Onix fiind mare aglomeratie de fire (la acea vreme existau troleibuze si pe linia 1!); intra astfel pe Bd. Grivitei pe traseu comun cu 1 barat, deci s-a "economisit" un macaz. RAT (ca si predecesorii sai IJTL si ITBv) a avut intotdeauna mare grija de a avea cat mai putine macaze in exploatare, pe vremuri fiind considerata reteaua brasoveana de troleibuze ca fiind ramificata excesiv. Doar la intoarcere spre Astra vine pe Str. Castanilor (impreuna cu 7 si 30); ar mai fi existat varianta pe Toamnei, dar spre Astra, din Kogalniceanu nu se poate intra pe Toamnei, macazul fiind scos de mult, in timpul din urma (dupa inlocuirea lui 4 cu autobuz) a functionat aici doar o incrucisare simpla intre firul lui 1+1 barat si cel al lui 32.
Faptul ca 5 barat opreste astfel pe ambele sensuri in statia Hidromecanica eu il consider benefic pentru interesele calatorilor. Sper sa se renunte la ideea mega-giratoriului din jurul centrului civic, care ar insemna desfiintarea statiei foarte solicitate Hidromecanica-spre centru, in conditiile in care, in dreptul statiei Liceul Mesota de pe Kogalniceanu, nu exista trecere de pietoni pentru a fi accesata, fiind nevoie de un ocol de cateva sute de metri. Oricum acest giratoriu n-ar rezolva nimic, circulatia se stranguleaza de fapt pe Calea Bucuresti (tronsonul intre Toamnei si Spitalul Judetean nu mai face fata traficului si nici nu se poate largi). Singura solutie la aceasta problema ar fi, dupa cum am mai postat pe alt topic, tunelul de 800 m prin Tampa (Bd. Eroilor-Str. Tampei), care asteapta in faza de proiect de mai bine de 30 de ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jan 2008 18:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7904
Pe ce linii mai circula troleibuze?
Ieri am vazut ca si reteaua lui 1b si 5b spre Stad. Tineretului are alimentarile demontate si infasurate pe stalpi... presupunand ca nu s-a re-pus sub tensiune reteaua din zona Hidromecanica si de pe Bd. Valea Cetatii (unde, mai nou, un stalp a fost rupt de un Jeep)... inseamna ca doar 8 mai circula cu troleibuze? (si alea in week-end suplimentate cu autobuze)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jan 2008 21:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Dr2005 wrote:
Pe ce linii mai circula troleibuze?
Ieri am vazut ca si reteaua lui 1b si 5b spre Stad. Tineretului are alimentarile demontate si infasurate pe stalpi... presupunand ca nu s-a re-pus sub tensiune reteaua din zona Hidromecanica si de pe Bd. Valea Cetatii (unde, mai nou, un stalp a fost rupt de un Jeep)... inseamna ca doar 8 mai circula cu troleibuze? (si alea in week-end suplimentate cu autobuze)

In perioada 24 dec-6 ian, RAT a avut program special de sarbatori, asemanator cu zilele de odihna. Nu au circulat troleibuze decat pe linia 8.
Vom vedea maine ce linii de troleibuze mai raman in Brasov in 2008. Am si eu oarecare emotii, desi directia e clara, fiind doar o chestiune de timp. :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 18:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
S-au facut ieri probe cu un troleibuz, pe toata reteaua ramasa. Circula troleibuze pe 1b, 5b, 7, 8, 30, 33.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 23:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
914

Foto: Marcin Stiasny


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 23:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
917

Foto: Marcin Stiasny


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 13:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
Haideti sa vedem si unul dintre putinele troleibuze DAC care mai circula in Brasov: 105 pe linia 33.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
Garajul din Valea Cetatii care a devenit din ce in ce mai putin folosit dar se pot distinge foarte multe troleibuze Dac...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
56 pe linia 30, iar in a doua poza trecand peste macaz:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 17:53 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Daca tot ai ajuns pe acolo imi poti spune,te rog,daca articulatele(tot DAC-uri) #65,#72 si #108 se mai aflau acolo?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 00:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
paul_bv wrote:
Daca tot ai ajuns pe acolo imi poti spune,te rog,daca articulatele(tot DAC-uri) #65,#72 si #108 se mai aflau acolo?


Nu imi aduc aminte sa fi vazut decat un DAC articulat dar nu mai ii tin minte exact ce numar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 20:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Pentru ca veni vorba de garajul din Valea Cetatii, ma simt dator sa prezint unele date care sper ca vor lamuri lucrurile prezentate anterior la un mod destul de imprecis.

- In prezent exista doua epave de troleibuze articulate trase aici: este vorba de DAC 217E #65 (fabricat 1992) si de ROCAR 217E #108 (fabricat 1997). Ambele sunt grav descompletate. Troleibuzul #72 este de mult istorie...

- Cu exceptia a trei troleibuze active ROCAR 212E parcate in Valea Cetatii, #105, #106 si #107 (fabricate in 1997), a inca trei parcate la Rulmentul si a asa-zisului ungator #84 (fabricat 1994, recent reparat si repauzat acum la Rulmentul - caci reteaua nu se mai greseaza cam din anul 2000 incoace), toate celelalte troleibuze DAC/ROCAR ramase (adica 9 simple si doua articulate) se afla "depozitate" in Valea Cetatii si recent li s-au scos numerele de inmatriculare. Experienta ne spune ca atunci cand unui vehicul de transport in comun i se scot numerele fara a intra in reparatie, acesta este radiat din circulatie, deci, la urmatorul sau drum (si ultimul), nu va mai avea nevoie de motor. :evil:

- Activitatea intregului garaj din Valea Cetatii consta in prezent in introducerea doar in zile de lucru a unui singur troleibuz, pe linia 33.

- Am facut si eu calatoria de adio, cu #105. Era riscant sa o mai aman in conditiile actuale. Culmea ironiei: in acest ultim dinozaur, functioneaza acum din plin si la modul eficient sistemul de incalzire bazat pe cele doua convectoare. Nu stiu daca e chiar o premiera brasoveana in materie, dar oricum e ceva ce nu s-a intamplat ani de zile. Deci s-ar fi putut...

- In salon era cald si bine in ciuda gerului de afara; poate doar nivelul zgomotului facut de convectoare crea o atmosfera neobisnuita. Acest fapt aparent banal are pentru mine o semnificatie profunda. Sfarsitul fiind cel dorit, cei care s-au straduit ani de-a randul sa compromita imaginea troleibuzului in ochii brasovenilor au luat acum o binemeritata pauza. Stradaniile lor si-au atins scopul: ce-a mai ramas din transportul electric brasovean nu mai constituie nici un pericol, iar materialele nobile continute de infrastructura demontata au ajuns unde trebuia.

- Unele dintre troleibuzele retrase acum din circulatie n-au circulat mai mult de 8-10 ani, fata de durata lor normata de exploatare care cred ca se situeaza cam la 15 ani. De abia cred ca s-a amortizat in contabilitate investitia achizitionarii lor. E trist, dar si mai trist este ca locul lor va ramane gol.

- Am trait experienta casarii a numeroase generatii de vehicule, incepand cu anul 1972 cand am luat contact pentru prima data cu acest fenomen. Am vazut ducandu-se pe rand TV2, Skode, TV 20, Karose, Ikarus, IK, Roman, DAC si altele. Dar chiar daca cele mai multe vehicule nu apucau mai mult de 5-9 ani pe traseu, mereu exista in urma lor un proces pozitiv de extindere si modernizare. Acum situatia este total diferita. Din anul 2002 si pana astazi, situatia se prezinta astfel:

>>> autobuze casate 2002-2008: 120 bucati (din care 31 articulate si 7 midi-buze)
>>> autobuze achizitionate 2002-2008: 168 bucati (din care 25 articulate si 28 midi-buze)
>>> parc actual autobuze: 188 bucati (din care 34 articulate si 28 midi-buze)
>>> evolutia parcului 2008 fata de 2002: +48 bucati

>>> troleibuze casate 2002-2008: 114 bucati (din care 79 articulate)
>>> troleibuze achizitionate 2002-2008 (numai SH): 23 bucati (articulate)
>>> parc actual troleibuze: 39 bucati (din care 29 articulate)
>>> evolutia parcului 2008 fata de 2002: -91 bucati

>>> vagoane tramvai casate 2002-2008: 46 bucati
>>> vagoane tramvai achizitionate 2002-2008 (numai SH): 17 bucati
>>> parc actual tramvaie: 0 bucati
>>> evolutia parcului 2008 fata de 2002: -29 bucati

Cifrele vorbesc de la sine. :? :( :x


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Feb 2008 21:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Ionescu wrote:
Eu ma refeream la faptul ca, la sfarsit de serviciu, fiecare vehicul sa fie dus la locul lui. Sa fie spalat, curatat, etc... Nu sa fie lasat "atarnind" la cap de linie. D-aia sunt garaje si depouri, ca sa le duca acolo.

Din 1959 pana in 1969, troleibuzele nu au avut un garaj al lor in Brasov. Pentru intretinere se folosea garajul de autobuze situat pana in 1983 la vechiul sediu din Str. 13 Decembrie nr. 17.

Baza de troleibuze de la Rulmentul a fost proiectata pentru maximum 120-130 troleibuze de tip TV (capacitate 78 pasageri). Asa ca, dupa vreo sase ani era deja depasita. In plus, intrarea si retragerea in/din traseu insemna foarte mult timp pierdut si suprasolicitare electrica a retelei in perioade scurte de timp, ceea ce ducea la frecvente caderi ale alimentarii cu energie. Parcarea troleibuzelor la capete de linii nu a fost un moft, ci o rezolvare improvizata in conditii de nereceptivitate a factorilor de decizie financiara privind necesitatea investitiilor in transportul local electric.

Situatia s-a agravat si mai mult in anii 80, cand troleibuzele au preluat practic aproape intreaga incarcare din oras. In loc sa apara o noua autobaza, s-a preferat introducerea tramvaiului, fapt care nu a simplificat de loc problemele cu care se confrunta IJTL in acea vreme.

Abia in 1999 s-a construit un nou garaj in Valea Cetatii, dar, din anul urmator, majoritatea din CL a inceput razboiul impotriva troleibuzelor.

Intrebare: cum (pe unde) se poate retrage la garaj, de la cap linie Triaj, un troleibuz de pe linia 1 barat care nu are motor termic sau sursa alternativa de energie?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1658 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group