TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 10 Apr 2020 09:50

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1658 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 56  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Feb 2008 11:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 130
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
......
Intrebare: cum (pe unde) se poate retrage la garaj, de la cap linie Triaj, un troleibuz de pe linia 1 barat care nu are motor termic sau sursa alternativa de energie?


Buna

La acesta intrebare raspund eu. Tras de depanare de pe Grivitei pe 13 Decembrie. Am vazut cu ochii mei si asta nu odata chiar daca acel troleibuz avea motor termic (era un Graf). Asa si ies in cursa.
Nu ar fi mai simplu montarea unui macaz pe B-dul Garii-Str.Harmanului?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Feb 2008 00:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Boala lunga - moarte sigura.
Terminalul terminatelor: Cimitirul din Valea Cetatii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Feb 2008 19:01 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Din cate observ au disparut ceva troleibuze.Un singur lucru nu inteleg.De ce au adus #65-le aici tocmai din Rulmentul?Au ramas fara autogen acolo?Si ce e interesant ca sarmanul #98 si-a "tatuat" un graffiti de toata frumusetea.Pana si golanii din jur s-au saturat de nesimtirea de care dau dovada unii in incercarea de a extermina transportul electric al Brasovului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 15:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
paul_bv wrote:
Din cate observ au disparut ceva troleibuze.Un singur lucru nu inteleg.De ce au adus #65-le aici tocmai din Rulmentul?Au ramas fara autogen acolo?...

Mai exista trei ROCAR 212E, avand inca numere de inmatriculare, in baza la Rulmentul (in afara de #84), insa nu au mai circulat dinainte de vacanta de iarna. Tot acolo poate fi vazuta in fundul curtii epava caroseriei unui ROCAR dezmembrat. Dezmembrarea lor cred ca se va face tot la Rulmentul, departe de ochii curiosilor. De ce trebuiau plimbate prin Valea Cetatii? Poate pentru amatorii de grafitti...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 18:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
"Locatarii" din Valea Cetatii s-au cam injumatatit. Unul cate unul sunt tractati la taiere. #108 e dus de mult, saracu'; a mai ramas #65 si cinci scurte, in asteptarea sfarsitului. De curand, un nou locatar li s-a alaturat: #209. Deci urmeaza Vetter-ele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 17:58 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 130
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
"Locatarii" din Valea Cetatii s-au cam injumatatit. Unul cate unul sunt tractati la taiere. #108 e dus de mult, saracu'; a mai ramas #65 si cinci scurte, in asteptarea sfarsitului. De curand, un nou locatar li s-a alaturat: #209. Deci urmeaza Vetter-ele.


Se stie ca Vetterele nu au fost ingrijite. Din pacate a venit si timpul lor. In Elvetia ele au circulat 10-15 ani in conditii mai grele (vorbim aici de vreme), unul dintre seria 201-209 a murit tanar, unul nici macar nu a ajuns in Brasov. Care a murit tanar a fost 201, iar 202ul a murit ars in Elvetia (poze nu exista). Dar vin urmasii. 10 troleibuze in care se vor putea folosi piesele bune din Vettere. Eu zic ca vor ramane 2-3 Vettere si cred ca vor fi articulate. Stii cand si pe unde sunt tractate?

Poze din Valea cetatii curand.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 19:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
FBW58 wrote:
Stii cand si pe unde sunt tractate?

La Auschwitz, cand ii duceau pe oameni la camera de gazare, li se spunea ca vor fi dusi sa faca baie. Astfel se evita aparitia panicii. Asa ca n-are rost sa intrebam pe cei care gestioneaza banul public unde ne duc troleibuzele (unele din ele fabricate doar cu 7-10 ani in urma!!!).

E clar ca exista ceva de ascuns, din moment ce nu s-a procedat direct la casarea vehiculelor in baza, asa cum s-a intamplat de decenii, ci s-a recurs la plimbarea acestora, cu un stagiu de descompletare si pierdere a urmei facut in Valea Cetatii. Ce ma mira este ca, intr-o institutie in care s-au dat tunuri de mii de miliarde, exista se pare si cineva care se bucura de o gainarie cu fier vechi de nivel amatoricesc (in genul ciupelii la cantar).

Probabil se actioneaza noaptea sau dimineata foarte devreme in zile de odihna (asa cum s-a facut in mare parte si cu demontarea firului de contact aerian). Sunt momente preferate, cand orasul doarme linistit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 09:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Iata si un recent exemplu minor, dar care ne arata de ce nu au parte de odihna iubitorii de mijloace de transport in comun nepoluante...

Azi-noapte la orele 02, pe timp de ploaie, echipaje ale RAT Brasov insotite de 2 autoturnuri efectuau de zor demontarea ciosvartei de retea inactiva ramasa pe Str. Castanilor. Aceasta portiune scurta (intre separator si fosta impreunare de la Proiect-Brasov) ramasese pentru a alimenta indirect reteaua de pe 13 Decembrie.

Deci, cu pretul unei nopti eroice (banuiesc ca trebuie sa plateasca angajatilor si sporuri pentru asta), au fost recuperate la adapostul intunericului, fara incidente nedorite (fotografi, gura-casca etc), cele 4 console de otel si firul de cupru in lungime de cca. 250 m, care lipseau probabil de la inventar. Un pas mic pentru om, un pas mare pentru (p)omenire.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 10:17 
Uitati-va la partea pozitiva. Cand se va reface retea, se va lua de la 0, cu fire noi, elemente de prindere si macaze... toate noi noute si poate ceva mai moderne :idea:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 10:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Reteaua s-ar putea schimba relativ usor, cu una nou-nouta, la standarde europene.

Problema mai mare este ca se pare ca trebuie schimbati mai intai oamenii, cu unii nou-nouti, cu gandire europeana. Aici sansele sunt minime, ca sa nu zic aproape nule.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 18:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Noiembrie 2007.

Asa arata terminalul Roman:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 18:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Aceeasi perioada de timp.

Terminalul Saturn:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 18:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Asa arata si giratoriul Saturn/Roman (Poienelor):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 13:28 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 252
Location: Brasov
Vineri (11 aprilie 2008) am vazut un lucru care m-a cam bulversat.
Pe linia de troleibuz (????; de cand sunt eu a fost de troleibuz acum nu mai stiu ce este si nu prea mai stiu cum sa ii spun) 7 circulau troleibuze dar si autobuze.
Era un MAN nearticulat (din nefericire nu am retinut numarul) care in momentul cand eram pe str Carpati se indrepta spre capatul Rulmentul iar la nici 2 minute mai tarziu trecea spre capatul Roman un troleibuz FBW (#57) pe aceeasi linie.
Poate cineva sa imi explice si mie cineva ce se petrece?
Nu e de ajuns ca saracii oameni care folosesc liniile 5 barat, 7 , 30 si 33 nu stiu dupa ce masini trebuie sa se uite ca o zi e troleibuz o zi autobuz.
Sau poate de aia e facuta chestia asta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 13:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
In afara de linia 8, pe toate celelalte linii (inca) "de troleibuz" circula de mult timp, inclusiv in zile de lucru, si autobuze. E drept ca acest lucru s-a intamplat mai rar pe 7 si mai des pe 1b, 5b, 30 si 33, dar nu este nicidecum o premiera. Oficial, nu mai exista "sectie de transport electric" distincta la Brasov. Fosta baza de troleibuze are in dotare acum si autobuze MAN nearticulate. Este se pare o etapa de tranzitie care a fost impusa. De aceea nu trebuie sa ne surprinda aparitia acestora in traseu. Este greu de spus insa dupa ce criterii au fost introduse, mai ales ca existau pana recent suficiente troleibuze. Si de ce trebuie consumata motorina (si chiar multa!) pe un traseu oricum electrificat. In plus, o parte din troleibuzele ROCAR mai noi nici nu au mai avut cum sa-si indeplineasca km din norma de casare, nefiind scoase in traseu luni de zile, insumat chiar ani. Poate au facut MAN-urile acesti km in locul lor! :lol: :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 23:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Deci Vetter-ul din care se vad bucati la Rulmentul a fost #208...

@ paul_bv: incearca sa redimensionezi pozele, sunt excelente dar cam mari pentru forum (ideal 600x800 pixeli sau max 800x1200; compresia jpg mai mare ajuta si ea la o mai buna incarcare a paginii).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 09:31 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Desi aproape toate troleibuzele din Brasov sunt rosii, nu pot intelege politica RAT de a le acoperi cu reclame care mai de care mai ciudate.Un exemplu concret este cel al lui #806 care mai nou este albastru din cauza autocolantelor cu care este acoperit...Ce nu face omul pt bani?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 11:26 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
In acel depou este un singur troleibuz articulat si acela e Rocar #65.Uite o poza din care rezulta f clar ca nu este un Vetter articulat ci este #207-le.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 11:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
207 e proaspat vopsit. Nici 209 nu arata rau. Imi e greu sa cred ca se vor casa acele troleibuze cu chopper si cu motor termic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 23:07 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Din cate se pare Vettere-le inca isi mai continua existenta in Brasov.Azi am remarcat pe linia 30, celalalt Vetter ce se afla in Valea Cetatii (#207), ceea ce mi se pare extraordinar(in sensul ca si acesta inca isi mai continua activitatea). Dar ceea ce ma preocupa acum este faptul ca #208 chiar a disparut din "peisaj". Ultima oara cand l-am vazut, roata dreapta din fata era inlocuita cu o roata de la un DAC, pe linia 5 barat acum 2-3 luni. Poate ma ajuta si pe mine cineva sa ii dau de urma. Multumesc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Apr 2008 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 130
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
FBW58 wrote:
Buna

Nu am vazut troleibuzul 922 de mult pe traseu. Ce s-a intamplat cu el?
E retras pentru conservare, e stricat sau deja l-a prins autogenul?

A stat o vreme in Triaj cu inscriptia "defect". Acum e tras in garaj la Rulmentul, dar mai spre spate... :evil: E posibil sa il intalneasca in curand pe 921, cu care n-a mai prins ocazia de a circula impreuna si la Brasov, ca in vremurile bune, la Basel.


Cred ca am anticipat prea devreme moartea lui 922. Azi am vazut tras la cap linie Triaj si e posibil ca il vom mai vedea pe traseele brasovene.
:D :D :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Apr 2008 16:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
FBW58 wrote:
Cred ca am anticipat prea devreme moartea lui 922. Azi am vazut tras la cap linie Triaj si e posibil ca il vom mai vedea pe traseele brasovene.
:D :D :D

O veste frumoasa. Sper sa-l vedem curand pe traseu.
Dintre Rocar 212, mai au numere de inmatriculare: 84, 104, 105, 106, 107. Circula in continuare insa doar 105.
Vetter #209, parcat in Valea Cetatii; pare activ.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 12:34 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Confirm si eu prezenta lui #922 in peisajul urban al Brasovului, dar de data asta pe linia 8. L-am vazut ieri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 19:36 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Dintre Rocar 212, mai au numere de inmatriculare: 84, 104, 105, 106, 107. Circula in continuare insa doar 105.

Aceste Rocar-uri sunt ultimele la care li s-a facut RC2 (RK). Vor mai ramane inca in Valea Cetatii pana se va face amortizarea contabila a reparatiei. Asa s-a intamplat si cu #69, #133, #136, #72, #65, #89, #111, etc. care mai intai au ramas fara numere si unele dintre ele au fost apoi tocate, celelalte urmand in viitorul apropiat destinul implacabil al autogenului.
#84 fiind Gresare va mai ramane probabil "Ultimul Mohican".
#922 circula azi pe linia 1b.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 01:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Kappa wrote:
Aceste Rocar-uri sunt ultimele la care li s-a facut RC2 (RK). Vor mai ramane inca in Valea Cetatii pana se va face amortizarea contabila a reparatiei.

Cata perfectiune in contabilitate: s-a inventat vehiculul care se amortizeaza stand in conservare, si nu circuland.

In timp ce linii de autobuze precum 5, 51, 6, 17, 22, 35 cunosc aglomeratia mai multe ore pe zi, autobuzele (existente de altfel in exces!) circula pe trasee de troleibuze, unele modificate recent in asa fel incat sa evite preluarea fluxurilor importante de pasageri (1b, 5b, 7), iar troleibuze care nu au decat jumatate din durata de viata normata stau pe dreapta si sunt casate incetisor-incetisor...

Daca mai adaugati la asta lipsa cronica a controlului biletelor (in special pe liniile nou create), mentinerea unor curse si trasee cu foarte slaba incarcare, sustragerea motorinei tolerata tacit in proportie din ce in ce mai mare, precum si problemele tehnice grave ale autobuzelor "no name" achizitionate vicios si inca pe bani mai multi decat fac - veti obtine reteta unui transport urban bine gospodarit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 09:25 
Kappa wrote:
...problemele tehnice grave ale autobuzelor "no name" achizitionate vicios si inca pe bani mai multi decat fac


Se pot enumera aceste probleme tehnice grave? Iar numele e MAN... producator german. La Connecto e Mercedes... etc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 10:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3425
Ionescu wrote:
Se pot enumera aceste probleme tehnice grave? Iar numele e MAN... producator german. La Connecto e Mercedes... etc.

Desi e off-topic, consider util sa raspund, avand in vedere ca de fapt flota de troleibuze din Brasov a fost inlocuita aproape in intregime cu autobuze, prin credite si leasing-uri care au facut din transportul brasovean unul dintre cele mai scumpe din Romania.

- MAN, de fapt "MANAS", produs in Turcia, departe de exigentele pietei europene, la nivel calitativ de "export pentru Romania", mai slabe se pare (in raport cu progresul pietii la zi) decat chiar fostele (RO)MAN-uri produse sub licenta in Bucuresti in anii 70. Primele 10 s-au comportat mai bine, lotul din 2006 creand insa mari probleme, inclusiv uzura prematura a motorului, poluare sonora si consum exagerat de combustibili. Modelul articulat are o pozitionare a usilor 2-3 atipica, care ingreuneaza deplasarea calatorilor la interiorul vehiculului. Promisiunea instalarii unui service atestat in cadrul RAT a fost doar o diversiune pentru a castiga licitatia.

- Mercedes Conecto - tot turcesc, dar bun (nume care se respecta!), desi este un model special conceput pentru tari sarace. Tocmai pentru bunele performante a fost utilizat pe linia 20, dar si pe 4 si 6. Regret ca aceste vehicule circula acum si pe trasee rau famate (18, 28, 40, 42).

- MAZ - vehicule din spatiul ex-sovietic care ar fi trebuit sa respecte o licenta Neoplan. Dupa ce au stationat ani de zile nevandabile, in curtea uriasei fabrici din Minsk, s-au gasit in sfarsit cumparatori tocmai din Romania. Dupa primele experiente, unele orase au renuntat apoi la achizitionarea acestui model. Nu si Brasovul si Constanta. Probleme: lipsa pieselor de schimb si inexistenta service-ului in Romania, finisaje de calitate foarte proasta (vopseaua se cojeste inca din primul an de circulatie, usi neetanse), uzura rapida a motorului si a transmisiei - vezi zgomotul infernal si vibratiile. Dupa 2-3 ani de la livrare, in alte orase din Romania au inceput deja casarile!

- BMC - vehicul turcesc cu nume englez, avand un raport pret/performante ceva mai bun, dar o impartire a spatiului interior mult mai proasta decat a fostelor TV-uri (fiind exact de marimea acestora), ceeace conduce la disconfortul pasagerilor si al soferului. Au fost comandate cu dotari de toata jena pentru afisarea traseului. Foarte zgomotoase la interior, suspensii ineficiente. Dar sa zicem mersi ca nu s-au adus dube in locul lor. Nu inca.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 08 May 2008 14:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 24 Oct 2005 07:38
Posts: 26
Location: Brasov - Germania
Troleibuzul 62 care vine are 1.000.000 de km. Troleibuzele au si afisaj electonic se vedem daca le foloseste in Brasov sau apare si aici niste hirtie tiparita http://www.bus-bild.de/name/einzelbild/ ... ienne.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 14:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7904
Desi off-topic, sa detaliem un pic si ,,evenimentele" in care au fost implicate MAZuri in restul tarii:

-La Constanta 2 MAZuri au luat foc. Unul probabil a fost reparat, dar cel de-al 2lea zace in curtea A1. Desi a ars de cativa ani, abia de cateva luni a iesit din leasing, putand fi casat (probabil il vor casa).

-La Tg. Mures a fost casat un MAZ vechi de vreo 2-3 ani. Motivul? O defectiune la motor a carei reparatie costa nejustificat de mult (desi ar fi trebuit sa fie in garantie). Este inca in leasing (sau ce a mai rams din el, ca s-a ,,chelit")

-La Sibiu existau anul trecut 2 MAZuri donatoare de piese... nici ele nu erau achitate (nu stiu ce au facut cu ele... 1 fac pariu ca nu l-au mai reparat, ca nu mai aveau ce repara, ,,donase" tot restului MAZurilor).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Un alt aspect ce l-am remarcat cand am fost in garajul din Valea Cetatii (dar de care am omis sa pomenesc la momentul respectiv) este acela ca mai nou cei ce repara strazile isi lasa masinariile in locul in care nu demult se afla un tractor ce dadea deoparte zapada in iernile grele, pentru a face loc troleibuzelor. Nu stiu daca firma ce isi depoziteaza acolo "ustensilele" este aceasi cu cea la care domnul primar are actiuni...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1658 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group