TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 16 Apr 2024 07:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next
Author Message
PostPosted: Sat 13 Feb 2016 11:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Scoala nr. 25, in constructie. Album Ioan Latcu.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
61 (1).jpg
61 (1).jpg [ 446.84 KiB | Viewed 8940 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Feb 2016 11:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Calea Bucuresti la intersectie cu strada Zizinului, album Nicolae Juhasz. Se vede si un Ik-4.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
D510-JN037.jpg
D510-JN037.jpg [ 251.6 KiB | Viewed 8940 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Feb 2016 11:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Foto: Nicolae Juhasz, strada Harmanului la intersectie cu strada Toamnei, anii 1980.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
JN.jpg
JN.jpg [ 120.52 KiB | Viewed 8940 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Feb 2016 11:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Gara si autogara Brasov, circa 1970. Colectie Ioan Dan Clujescu. TV-urile la putere!

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
01.CID_a1975_3_E0_A0_P0.jpg
01.CID_a1975_3_E0_A0_P0.jpg [ 689.9 KiB | Viewed 8940 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Feb 2016 19:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 318
Location: Timisoara
B53600 Brasov Casa armatei


Attachments:
$_57.jpg
$_57.jpg [ 503.75 KiB | Viewed 8918 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Feb 2016 13:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Schei, anul 1971.

Foto: http://www.kia.hu


Attachments:
Schei 1971.jpg
Schei 1971.jpg [ 70.74 KiB | Viewed 8891 times ]
Schei 1971a.jpg
Schei 1971a.jpg [ 77.86 KiB | Viewed 8891 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Feb 2016 16:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Schei, anul 1971.
Dupa cum se poate vedea in poza "Schei 1971a", inca se mai circula in ambele sensuri pe Str. Poarta Schei, probabil a fost ultimul an inainte de instituirea sensului unic. O serie de accidente, inclusiv cu implicarea troleibuzelor, avusesera loc acolo. Prioritate pe sub poarta aveau vehiculele ce urcau, in virtutea prevederilor legislative generale privind situatiile de drum ingustat. Dar cei ce coborau nu aveau vizibilitate asupra celor ce urcau, datorita varfului de panta (cocoasei) si masivitatii portii. Tot cam atunci s-a separat si mutat mai sus statia pentru liniile 1 si 2, care pana atunci opreau tot inaintea portii, in paralel cu liniile 3 si 4. Statia de autobuze fusese deci aici separata de cea de troleibuze, la fel ca pe Balcescu si la Piata Centrala. Motivul era traficul foarte intens de vehicule de transport in comun (si in centrul Bucurestiului s-a practicat in aceeasi perioada separarea statiilor de autobuze si troleibuze). Din 1984 s-au reunificat statiile, traficul cu autobuze fiind atunci aproape disparut.

Si o alta imagine a locului. Imi amintesc si acum sirul neintrerupt de troleibuze care coborau pe aceasta strada, unul dupa altul.


Attachments:
Poarta Schei.jpg
Poarta Schei.jpg [ 142.31 KiB | Viewed 8887 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 12 Mar 2016 19:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Dupa "7 ani slabi" trecuti de la ultima actualizare, am reusit sa imi inving lehamitea pentru vremurile pe care le traim si sa actualizez totusi "Lista tuturor troleibuzelor care s-au livrat la Brasov", vezi pagina 1 a acestui topic:

viewtopic.php?f=7&t=2095&p=44839#p44839

Sunt in continuare bucuros de eventuale intrebari, sugestii sau corecturi.
Multumesc tuturor celor care au contribuit la tinerea evidentei din ultima vreme si au postat pe forum informatii in acest sens.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Mar 2016 12:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Vezi ca Volvo-ul 68 nu a fost casat, iar pe 67 nu se stie exact cand il vor casa.
O alta mica greseala e cea despre Renault-ul 311, care nu a fost casat, ba din contra se vorbeste tot mai des despre repararea lui, cu piese de pe 306. De mentionat ca 311 are si GPS-ul montat, spre deosebire de celelalte Renault-uri cu doua usi si 309.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Mar 2016 15:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
sorinache96 wrote:
Vezi ca Volvo-ul 68 nu a fost casat, iar pe 67 nu se stie exact cand il vor casa.
O alta mica greseala e cea despre Renault-ul 311, care nu a fost casat, ba din contra se vorbeste tot mai des despre repararea lui, cu piese de pe 306. De mentionat ca 311 are si GPS-ul montat, spre deosebire de celelalte Renault-uri cu doua usi si 309.
Multumesc, am corectat. Probabil din anumite motive se tine la acest numar de 28 de vehicule, indiferent de starea lor reala.

Stii cumva, mai sunt sanse sa il vedem functional pe 124?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Mar 2016 20:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 176
Location: Brasov
Dintre FBW-uri, defecte sunt doar 121 si 128.

124 a avut ceva probleme cu franele si nu a luat ITP-ul din prima, de aia a lipsit o scurta perioada de la traseu. Acum acesta circula zilnic.

128 a inceput sa fie descompletat, deja are 5-6 luni de cand e tras pe dreapta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Mar 2016 12:04 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Am si eu cateva intrebari/completari:

Quote:
11) Rizzi/Vetter SHO 18 (fabricate 1985-1986): 5 buc (4 usi, capacitate 144 persoane), din care aduse in:
- 2001: 5 buc ex Luggano (#201, #203-#206)
/#201 casat in 2005, restul in 2008-2009/

Excluzand #201, primul articulat Vetter casat a fost #203 in 2009. Celelalte au fost toate retrase in 2010, #205 circuland chiar pana la sfarsitul anului, fiind casat in 2011.
Quote:
14) FBW 91 GTL (fabricate 1976-1978): 10 buc (4 usi, capacitate 154 pers), din care aduse in:
- 2006: 10 buc second-hand ex Bern (#33, #34, #46, #53, #54, #56, #57, #58, #60, #61)
/casate 2009-2011/

Ultimele FBW-uri care au circulat in Brasov au fost #33 si #34, acestea fiind la traseu pana in 2014.
Quote:
15) FBW 91 GT (fabricate 1974-1977): 5 buc (4 usi, capacitate 140 pers), din care aduse in:
- 2006: 5 buc second-hand ex Neuchatel (#50 ex 151, #51 ex 154, #52 ex 157, #55 ex 155, #59 ex 156)
/casate 2009-2011/

#51 a circulat pana la sfarsitul anului 2013.
Quote:
18) RENAULT PR-100.2H (fabricate 1987?-1989): 5 buc (2 usi, capacitate 90? pers), din care aduse in:
- 2010 decembrie: 5 buc second-hand ex-STAS (Saint-Etienne, Franta) (#264 ex-430, #270 ex-436, #280 ex-446, #281 ex-447, #284 ex-450) /introduse in circulatie in 2011, #279 retras in acelasi an/
/casate 2011-2014/

#279 a existat? Mai degraba #284 a fost cel retras. Iar pana in acest moment, ele inca mai exista fizic. Ca le mananca autogenul abia la cativa ani dupa ce au fost retrase, nu mi-este clar care a fost scopul pastrarii lor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Mar 2016 18:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
SPA29 wrote:
Am si eu cateva intrebari/completari...
Multumesc pentru corecturi. Privind Renault-urile, am scris 279 in loc de 270, dar daca 284 a fost cel retras prematur ramane asa, am corectat in lista tot ce era necesar. Este greu insa ca, fara date oficiale, sa facem distinctie intre retragere din circulatie, casare, valorificarea prin dezmembrare si vanzare. Casarea este corect definita ca stergerea din inventarul contabil al mijloacelor fixe. Exista mari aberatii la ora actuala, daca nici 654 nu a fost inca sters. Pastrarea "cadavrului" pentru ancheta nu poate justifica o aberatie contabila care de fapt probabil urmareste inregistrarea ilegala de amortismente. Deci in lista mea, am incercat sa ma refer la casarea contabila pe cat posibil, nu la dezmembrare. Totusi, pentru ultima perioada care o stim cu totii cat de tulbure este, as propune a considera casat acel vehicul retras din circulatie, fara intentie de reparare sau sanse de reparare. Nu mi-e clar daca "donatorii de organe" apar in evidentele RAT ca vehicule din parcul circulant, din parcul rece (imobilizari, stoc) sau ca materiale refolosibile. Nici inainte de 1990 nu era IJTL-ul farmacie, dar RAT-ul de acum seamana tot mai mult cu o macelarie care tine produse expirate in vitrina.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Liniile rapide
PostPosted: Mon 21 Mar 2016 11:37 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 125
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
LINIILE RAPIDE DE AUTOBUZE DIN BRASOV

Dupa moda timpului din celelalte metropole est-europene, si Bucurestiul a introdus linii rapide (adica linii-varianta cu numar redus de statii) inca din 1969-1970. La scurt timp s-a incercat pentru prima data asa ceva si in Brasov. Alte orase care au avut in decursul timpului linii rapide au fost cel putin: Cluj-Napoca, Constanta (litoral sud).
...

LATER EDIT: linia 52 Pe Tocile-Saturn (aparuta in 2008), initial rapida, a devenit si ea la scurt timp linie normala.

...


Aici se mai poate adauga o tentativa de cursa rapida. Linia 100 (ex21) Gara Brasov-Poiana Brasov cu oprire la Sanitas si Hidro A. Nici asta nu a avut succes. Anii: 2012-2013


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Mar 2016 11:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Anul 1969.

http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_024 ... 182ADFB2F#


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Mar 2016 11:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Anul 1966.


Attachments:
Livada postei.jpg
Livada postei.jpg [ 447.46 KiB | Viewed 8746 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Mar 2016 11:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Hotel Carpati.


Attachments:
Carpati.jpg
Carpati.jpg [ 299.16 KiB | Viewed 8746 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Mar 2016 21:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Hotel Carpati.
In imagine, unul dintre cele doua troleibuze de culoare portocaliu-roscat primite de Brasov in octombrie/noiembrie 1959 (identice cu troleibuzul #5 din Cluj, postat acum vreo trei ani in topicul corespunzator).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Mar 2016 14:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Anul 1958.


Attachments:
Brasov 1958.jpg
Brasov 1958.jpg [ 319.93 KiB | Viewed 8711 times ]
Brasov 1958 (1).jpg
Brasov 1958 (1).jpg [ 385.11 KiB | Viewed 8711 times ]
Brasov -detaliu 1a.jpg
Brasov -detaliu 1a.jpg [ 223.91 KiB | Viewed 8711 times ]
Brasov 1958 (2).jpg
Brasov 1958 (2).jpg [ 454.24 KiB | Viewed 8711 times ]
Brasov -detaliu 2a.jpg
Brasov -detaliu 2a.jpg [ 323.29 KiB | Viewed 8711 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Mar 2016 23:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Anul 1958.
Skoda 706-RO, Mao Tse-Dun, ZIS-155.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 May 2016 20:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Se observa proaspata retea de troleibuz.


Attachments:
Brasov fotografie.jpg
Brasov fotografie.jpg [ 86.77 KiB | Viewed 8665 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 May 2016 22:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Se observa proaspata retea de troleibuz.
E pana in octombrie 1965, cand s-a facut rocada statiilor: statia spre oras de pe Baritiu s-a mutat langa Casa Sfatului si a primit un refugiu, iar statia spre Schei de la Casa Sfatului (al carei indicator se vede deasupra IMS-ului) s-a mutat vizavi de Biserica Neagra.

Autocar Skoda-Karosa in culorile originale: gri-bej cu dunga maro-inchis.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Jun 2016 14:31 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 125
Location: Brasov/Varsovia
Autobuz DAC 112 linia 1B(?)

Inceputul anilor 90, pasajul inca nu era finalizat. Camera de Comert nu exista.


Attachments:
IMG_20160608_135023.jpg
IMG_20160608_135023.jpg [ 66.71 KiB | Viewed 8631 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Jun 2016 16:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
FBW58 wrote:
Autobuz DAC 112 linia 1B(?)

Inceputul anilor 90, pasajul inca nu era finalizat. Camera de Comert nu exista.
Pare a fi #1210. Nu e pe linia 1b, la vremea cand aceasta linie a fost servita de autobuze a circulat pe Castanilor in sensul spre Triaj si pe aici doar in sens invers, fiind dotata doar cu Fiat 418-AC. Este pe linia 4, care la scurt timp dupa "autobuzificare" (si foarte probabil chiar deodata cu prelungirea la Piata Unirii) a fost deviata intr-un sens pe aici. Macazul pentru devierea lui 3 barat exista deja (mai tarziu fiind folosit de 5 barat). Deci poza nu poate sa fie mai veche decat inceputul verii lui 1993.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 09 Jun 2016 17:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia wrote:
Pare a fi #1210.
Fabricat la sfarsitul lui 1986 sau inceputul lui 1987, acesta a facut parte din seria [1144; 1146; 1210; 1234; 1293], achizitionata la Brasov cam prin februarie-martie 1987. #1144, #1146 si #1210 au fost alb-curat cu doua dungi rosii, #1234 a fost galben-crom tot, cu doar o dunga alba, iar #1293 a fost alb cu o dunga rosie (sus) si una albastra (jos). Mai interesant a fost faptul ca printre acestea au fost primele trei DAC-uri "scunde", restul fiind inalte (intre care si #1210).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 22 Jun 2016 21:58 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 34
Cei interesati de istoria transportului in comun Brasovean sunt invitati vineri, 24 iunie, ora 18.00, în mansarda Casei Baiulescu la o conferință din programul Orașul Memorabil, la care vor avea loc două prezentări:

- Grupul Etnic German și încercarea de a crea o rezistență pro-germană în România (Brașov, Sibiu, Arad), invitat Ottmar Trașcă, istoric;

- Parte a cotidianului și a peisajului urban - mijloacele de transport în comun din orașul Brașov din 1892 până în prezent, invitat Nicolae Adrian Alexe, istoric.


Attachments:
conferinta 1 OM macheta.png
conferinta 1 OM macheta.png [ 847.98 KiB | Viewed 8557 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Jul 2016 21:20 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Carte postala de la sfarsitul anilor '50 (CPCS - Combinatul Poligrafic Casa Scinteii):


Attachments:
DSC_0217.JPG
DSC_0217.JPG [ 85.53 KiB | Viewed 8523 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Sep 2016 16:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Scheiul frumos.


Attachments:
Schei Brasov.jpg
Schei Brasov.jpg [ 151.96 KiB | Viewed 9303 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Sep 2016 16:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Piata Sfatului.


Attachments:
Brasov Piata Sfatului.jpg
Brasov Piata Sfatului.jpg [ 126.64 KiB | Viewed 9885 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Sep 2016 20:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56050
Bijuterii din anii '70, gasite pe ebay.com


Attachments:
Brasov e1.jpg
Brasov e1.jpg [ 196.16 KiB | Viewed 9859 times ]
Brasov e2.jpg
Brasov e2.jpg [ 184 KiB | Viewed 9859 times ]
Brasov e3.jpg
Brasov e3.jpg [ 199.02 KiB | Viewed 9859 times ]
Brasov e4.jpg
Brasov e4.jpg [ 226.96 KiB | Viewed 9859 times ]
Brasov e5.jpg
Brasov e5.jpg [ 198.08 KiB | Viewed 9859 times ]
Brasov e6.jpg
Brasov e6.jpg [ 216.1 KiB | Viewed 9859 times ]
Brasov e7.jpg
Brasov e7.jpg [ 196.3 KiB | Viewed 9859 times ]
Brasov e100.jpg
Brasov e100.jpg [ 193.53 KiB | Viewed 9859 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group