TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 23 Apr 2024 20:32

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Oct 2011 16:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Strada Harmanului - portiune care nu mai exista, aflata intre str. Toamnei si 15 Noiembrie. Fotografie din 1987, in plin proces de demolare.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
c-civic-1987_07m.jpg
c-civic-1987_07m.jpg [ 491.23 KiB | Viewed 7955 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Oct 2011 16:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Harmanului, 1987.

Prelungirea celor doua strazi, tot inainte de demolare. Astazi nu mai poate fi recunoscuta topografia originala a locului.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
c-civic-1987_05m.jpg
c-civic-1987_05m.jpg [ 435.67 KiB | Viewed 7952 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Oct 2011 16:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Bul. 15 Noiembrie (Lenin), 1987.

Tot in zona centrului civic, peste drum de Hidromecanica; se observa constructiile aflate in demolare.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
c-civic-1987_02m.jpg
c-civic-1987_02m.jpg [ 347.73 KiB | Viewed 7952 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Oct 2011 16:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Imagine cu militian, cu vedere dinspre trotuarul Hidromecanicii spre strada Harmanului. 1987.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
c-civic-1987_01m.jpg
c-civic-1987_01m.jpg [ 446.84 KiB | Viewed 7950 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Oct 2011 16:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Piata Sfatului.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
44m.jpg
44m.jpg [ 243.47 KiB | Viewed 7949 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Oct 2011 16:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Hotel Carpati, anul 1962.

http://orasulmemorabil.ro/


Attachments:
hotel carpati 62.jpg
hotel carpati 62.jpg [ 248.87 KiB | Viewed 7948 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Oct 2011 06:09 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 52
Tramvaie si troleibuze din Brasov filmate de Richard Lomas in 1996:



Se observa si "traditionala" :twisted: coborare a pantografului la trecerea pe sub piesele de incrucisare tw - tb.
In film nu apar si tramvaie V2A. E doar o intamplare sau fusesera retrase deja la acel moment?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Oct 2011 08:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Doar in intersectia cu bul. Garii se practica tragerea "manuala" a pantografului, pt. ca, pur si simplu, reteaua nu dispunea de incrucisarea cu linia de troleibuz (era montata deasupra incrucisarii Tb-Tb). Foto:
Image

In videoclip apare troleibuzul 239 si un DAC frumos colorat (ce numar avea?). De mirare ca nici un troleibuz din film nu avea la acea data tragatoarele functionale, nici macar ROCAR-urile 212 E.

Se observa in terminalul Saturn linia tramvaiului pt. Darste si troleibuzul 223 al traseului 10, stationat. O mina de aur aceste filmari, asteptam si poze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Oct 2011 11:26 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 125
Location: Brasov/Varsovia
Nu numai la intersectia Garii ci la toate incrucisarile TB-TW se practica tragerea manuala a pantografului. Nu la aceea vreme nu era montat acolo incrucisarea TB-TB, asta montandu-se ulterior filmarii. Motivul este ca, in poza apar 3 bucati de izolatori pe care trece pantograful dar initial era doar cel din mijloc si nu era suficient. Pentru a nu se agata pantograful mai bine se utiliza aceasta tehnica. Din cate stiu V2Aurile s-au casat in momentul in care au venit primele Rathgeberuri. Poate nu apar in film pentru ca erau in depou

La un moment dat apare un troleibuz pe linia 10 venind dinspre Bartolomeu. Puteti sa-mi oferiti mai multe detalii despre acel troleibuz?

Legat de tragatoare. Cand au venit E212 si E217 toate tragatoarele au fost demontate de pe troleibuze. Multa vreme circulau fara tragatoare pentru ca strazile erau pline de gropi si captatoarele erau mereu trase. Ulterior s-au montat la loc la toate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Oct 2011 22:47 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Dominatrix wrote:
Tramvaie si troleibuze din Brasov filmate de Richard Lomas in 1996:



Am eu impresia, sau filmarea este redata la o viteza 1.x fata de cea normala ? DAC 117E / V3A par a avea un demaraj uimitor in film fata de ceea ce-mi amintesc ca se intimpla in realitate... (plus, frecventa semnalizatoarelor)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Oct 2011 23:09 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
1689 wrote:
Am eu impresia, sau filmarea este redata la o viteza 1.x fata de cea normala ? DAC 117E / V3A par a avea un demaraj uimitor in film fata de ceea ce-mi amintesc ca se intimpla in realitate... (plus, frecventa semnalizatoarelor)

Aceasi senzatie am avut-o si eu, mai ales cand troleibuzele trec peste incrucisari, parca, prea repede.

Ca sa-i raspund si lui Dominatrix: din cate imi amintesc nu erau retrase. V2A #10 a circulat ani buni pana sa devina tramvai utilitar, prin 2003-2004.
Cat despre #9, a fost printre primele tramvaie de acest tip care a disparut, neexistand poze sau filmari (pana in momentul de fata), dupa care a urmat #12. #11 a fost donat unitatii de jandarmi, devenind istorie anul trecut. Cel mai in masura sa ne raspunda este Brassovia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Oct 2011 23:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
FBW58 wrote:
La un moment dat apare un troleibuz pe linia 10 venind dinspre Bartolomeu. Puteti sa-mi oferiti mai multe detalii despre acel troleibuz?

Este celebrul 45, care era un unicat de tip scund, remarcabil prin caseta de traseu cu inaltime foarte mica. Provenea probabil de la vreo expozitie si a fost livrat singular in a doua parte a anului 1988 sau prima parte a lui 1989, separat de loturile 247...44 si 46...50. Nu mai are schema de vopsire originara, care era si ea foarte interesanta. Apare deja revopsit, insa tot intr-un mod aparte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 15:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Bran, anul 1979.

Autobuzul apartinea IJTL Brasov?


Attachments:
Bran79.jpg
Bran79.jpg [ 116.49 KiB | Viewed 8376 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 08:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Tramvaie si troleibuze in anul 2005, filmate de Dave Spencer.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 00:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu Sintea wrote:
Bran, anul 1979.

Autobuzul apartinea IJTL Brasov?

Nu, erau Roman-uri urbane din dotarea Autobazei 2 ITA Brasov. Din 1975 traseele preorasenesti au trecut la ITA, dar au fost servite in continuare in principal de autobuze de tip urban.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Oct 2011 09:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Orasul Memorabil, editia a II-a.

15 - 30 octombrie 2011.

Macar in poze sa mai vedem orasul mitic. Ca acum e mitic -plin de mitici :oops:


Attachments:
Orasul Memorabil II.jpg
Orasul Memorabil II.jpg [ 176.12 KiB | Viewed 8248 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Nov 2011 19:31 
Un reportaj despre "Cerbul de aur" - editia 1968: http://www.britishpathe.com/record.php?id=73235 . La inceputul filmarii se zaresc 2 troleibuze si un autobuz.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Nov 2011 20:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
mrM wrote:
Un reportaj despre "Cerbul de aur" - editia 1968
1968 a fost un an foarte bun in transportul din Brasov, dupa aceea s-a tinut pasul mai greu cu cresterea populatiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Nov 2011 21:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Piata Unirii (prund), anii 20.


Attachments:
cand nici ma-sa nu era nascuta.jpg
cand nici ma-sa nu era nascuta.jpg [ 184.22 KiB | Viewed 7925 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Dec 2011 18:17 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 101
Location: Brasov
Inca niste poze din anii 60:


Attachments:
Brasov1.jpg
Brasov1.jpg [ 163.13 KiB | Viewed 7825 times ]
Brasov2.jpg
Brasov2.jpg [ 155.82 KiB | Viewed 7823 times ]
Brasov3.jpg
Brasov3.jpg [ 158.8 KiB | Viewed 7824 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2012 17:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Arhiva foto: www.fortepan.hu


Attachments:
buserica Sf. Nicolae.jpg
buserica Sf. Nicolae.jpg [ 45.61 KiB | Viewed 7458 times ]
bvt.jpg
bvt.jpg [ 39.16 KiB | Viewed 7456 times ]
Schei.jpg
Schei.jpg [ 60.15 KiB | Viewed 7458 times ]
Brasov 1960.jpg
Brasov 1960.jpg [ 54.9 KiB | Viewed 5609 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2012 16:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
E off-topic dar e o fotografie pretioasa, din anul 1934, cu hangarul IAR Brasov.

Colectia arh. Radu Cornescu.


Attachments:
BrasovIAR hangar.jpg
BrasovIAR hangar.jpg [ 241.49 KiB | Viewed 7290 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2012 18:15 
Offline

Joined: Tue 07 Aug 2007 21:34
Posts: 12
Location: Brasov
Interesanta poza. Ne puteti mari zona cu interiorul hangarului, poate identificam avioanele aflate inauntru? Poza a fost facuta in mod sigur la inaugurarea fabricii.
Atasez mai jos o poza din colectia personala de la acelasi eveniment cu un avion Morane-Saulniere 35, tip de avion ce urma sa se construiasca in licenta la IAR. Avionul din imagine este de constructie franceza si servea probabil de model. Are pe lateralul capotei motorului sigla MS, cele construite la IAR nu aveau aceasta sigla, chiar daca mai mult ca sigur primeau aceste capote din Franta, la data producerii acestui avion uzina neavand posibilitatea sa execute chiar orice tip de piese. Abia cu urmatorul model, Potez 25 avea sa se asimileze total licenta.


Attachments:
jvjqhfQWdNlpi.jpg
jvjqhfQWdNlpi.jpg [ 211.01 KiB | Viewed 7265 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jun 2012 12:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Parcul Prieteniei.


Attachments:
Parcul Prieteniei.jpg
Parcul Prieteniei.jpg [ 116.41 KiB | Viewed 7079 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jun 2012 12:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Alte ilustrate din Brasov, preluate de pe www.brasovulmemorabil.ro


Attachments:
bv.jpg
bv.jpg [ 72.57 KiB | Viewed 7074 times ]
turn casa sfat 20.jpg
turn casa sfat 20.jpg [ 241.77 KiB | Viewed 7074 times ]
70a.jpg
70a.jpg [ 157.38 KiB | Viewed 7074 times ]
70b.jpg
70b.jpg [ 371.84 KiB | Viewed 7073 times ]
70.jpg
70.jpg [ 131.93 KiB | Viewed 7073 times ]
pta sfatului 80.jpg
pta sfatului 80.jpg [ 155.25 KiB | Viewed 7075 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jul 2012 12:22 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Au mai ramas cateva urme ale fostei configuratii ale retelei de troleibuz din intersectia strazilor 13 Decembrie cu Grivitei. Pentru o localizare mai exacta, pozele le-am realizat pe strada recent data in folosinta (acum 3-4 ani) de langa parcarea Electrica.


Attachments:
CIMG3520 [800x600].jpg
CIMG3520 [800x600].jpg [ 94.18 KiB | Viewed 6888 times ]
CIMG3518 [800x600].jpg
CIMG3518 [800x600].jpg [ 109.44 KiB | Viewed 6890 times ]
CIMG3516 [800x600].jpg
CIMG3516 [800x600].jpg [ 109.85 KiB | Viewed 6890 times ]
CIMG3512 [800x600].jpg
CIMG3512 [800x600].jpg [ 122.26 KiB | Viewed 6889 times ]
CIMG3513 [800x600].jpg
CIMG3513 [800x600].jpg [ 122.71 KiB | Viewed 6890 times ]
CIMG3515 [800x600].jpg
CIMG3515 [800x600].jpg [ 75 KiB | Viewed 6889 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jul 2012 22:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
SPA29 wrote:
Au mai ramas cateva urme ale fostei configuratii ale retelei de troleibuz din intersectia strazilor 13 Decembrie cu Grivitei. Pentru o localizare mai exacta, pozele le-am realizat pe strada recent data in folosinta (acum 3-4 ani) de langa parcarea Electrica.

Interesant. Este vorba de fosta retea de pe fosta Str. Luminii. Aceasta strada era initial dreapta, trecand printre ITBv si Uzina Electrica, si a fost inghitita de catre ITBv in anii 60. Intre 1959 si 1962, pe Str. Luminii se facea accesul troleibuzelor in garaj. Intre 1962 si 1967, accesul a functionat mutat pe poarta principala a garajului, printre cele doua cladiri de birouri gemene. Si in incinta garajului a existat retea, cu modificari in timp. Din aceasta a mai ramas un fir inactiv, pana prin 1981. In fostul garaj si intr-un singur loc de pe Str. Harmanului se mai puteau vedea vechile elemente de prindere tip "U" care fusesera folosite in 1959 pentru prima linie de troleibuz construita. Ulterior au fost inlocuite cu elemente cu izolator din cauciuc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 31 Jul 2012 22:57 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
Poate va mai dura cativa zeci de ani pana ne lepadam de "educatia" comunismului, sa ajungem sa avem educatia bunicilor nostri inainte de era "Orasul Stalin".
Sa nu uitam ca din cauza autobuzelor in anii '30 s-a scos o bucata din reteaua de tramvai brasoveana.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Aug 2012 08:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
La multi ani gara Brasov!


Attachments:
Troleibuze TV Gara Brasov.jpg
Troleibuze TV Gara Brasov.jpg [ 112.8 KiB | Viewed 7807 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2012 21:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56103
Piata 23 August.


Attachments:
Muresenilor.jpg
Muresenilor.jpg [ 65.45 KiB | Viewed 7753 times ]
Muresenilor 1.jpg
Muresenilor 1.jpg [ 61.32 KiB | Viewed 7751 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group