TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 21 Oct 2019 23:19

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 456 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 10:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
N-am vrut sa mai deschid inca un topic pentru chestia asta, fiind oarecum legata de istoria transportului in comun, de data asta, feroviar.
Plimbandu-ma pe google earth am dat de o constructie, aparent parte a vechiului complex feroviar, un fel de remiza/depou.
Stie cineva mai multe detalii despre ea sau niste poze.
La nord este gara Brasov.


Attachments:
remiza.JPG
remiza.JPG [ 258.68 KiB | Viewed 12778 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 13:48 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Radu161 wrote:
Plimbandu-ma pe google earth am dat de o constructie, aparent parte a vechiului complex feroviar, un fel de remiza/depou.
Stie cineva mai multe detalii despre ea sau niste poze.


A fost locul unde inainte se mai efectuau reparatii/revizii (si toate cele) la vagoanele cu statia de domiciliu la Brasov, dar dupa desfiintarea tramvaiului (2006) s-au scos si liniile de tren, astfel remiza a ramas inutilizabila. Nu prea mai ai ce vedea, decat parcari si hale lasate in paragina. Se afla in aproprierea intersectiei Garii cu Bulevardul Alexandru Vlahuta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 13:54 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Este vechiul Atelier de Zona Brasov (S.I.R.V. Brasov). Cladirile mai exista in stare de paragina insa linia CF ba. A fost desfiintata abuziv de primarul de carton al Brasovului, fara nici o aprobare din partea AFER.
Poate cunoasteti, bulevardul Garii era traversat de doua racorduri care faceau legatura cu Statia Brasov Calatori. Este vorba de acest racord spre atelier si inca unul care facea legatura cu Rafinaria Brasov. Dupa mutarea Rafinariei in localitatea Cristian racordul nu s-a mai utilizat ramanand utilizat doar cel spre atelier.
Cand s-a construit in 1987 linia de tramvai a trebuit sa se tina cont si de acest lucru si s-au proiectat doua traversari ale acestora.
Circulatia in anumite zile era oprita pentru aproximativ 10 minute pe bulevard deoarece se faceau manevre pentru introducerea si se scoaterea vagoanele reparate/pentru reparat dinspre/spre Statia Brasov Triaj.
In 2007 s-a trecut la refacerea bulevardului Garii. Era un fel de "cocoasa" care a fost excavata, indulcindu-se panta. Cei de la atelier au primit ordin de la primar ca in 24 de ore sa scoata tot materialul rulant din curte in caz contrar acesta va ramane prizonier acolo, linia care traversa bulevardul urmand a fi desfiintata.
Interesant este faptul ca initial era prevazuta refacerea bulevardului tinandu-se cont si de existenta acelei linii. La o vizita de lucru efectuata de primar s-a cerut expres de catre acesta desfiintarea ei si atunci s-a gandit si acea indulcire a cocoasei.
Salariatii Atelierului de Zona nu au crezut initial ca primarul nu va respecta nici o lege dar s-au convins ca acesta nu glumeste atunci cand a inceput sa fie demontata linia si scoase traversele. In cateva ore au scos locomotiva LDH si toate vagoanele pe un terasament slabit punand pentru consolidarea liniei traverse in fata locomotivei sub sine. Dupa scoaterea ultimului vagon atelierul a fost inchis pentru totdeauna.
Activitatea de reparare a vagoanelor de calatori se desfasoara in continuare in incinta Complexului Brasov Triaj.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Nasol...
Multumesc pentru lamuriri.
Pe de o parte blamez primarul pentru atitudinea infecta din acest caz + altele. Si probabil si interesele legate de acel loc.
Dar, intradevar, zona nu mai functiona cum trebuie, avand industrie + rezidential. Deci ceva trebuia sa dispara. Ar fi frumos totusi, daca respectivele cladiri ar avea o oarecare arhitectura, sa fie pastrate si sa li se dea alta utilizare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 21:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Ca o completare, acel "Atelier de Zona" care ocupa doua hectare devenise proprietate privata in conditii dubioase, iar acum se pare ca a ajuns in proprietatea Vectra (chiar firma care a dezafectat ilegal racordul de cale ferata aferent), conform unei informatii de pe o harta. La o agentie imobiliara locala a aparut mai nou ca fiind de vanzare, fiind afisat un PUD care permite acolo constructii de blocuri cu pana la 16 etaje.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 23:53 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Cladirea Tunele SA este singura bucata care a mai ramas din vechea gara?

Alte cladiri ramase in picioare care mai amintesc de vechea linie de tren sunt cea de pe B-dul Victoriei, dintre blocurile Dacia, in care erau (sper sa nu ma insel) telefoanele CFR, si cea de la Onix (dinspre blocul turn), care era un canton. Printre blocurile din perimetrul Harman - Victoriei - Garii au mai ramas cateva case orientate dupa vechea linie.

Mai jos am pus traseul liniei cu ceva vreme inainte de desfiintare. Se observa si linia de tramvai redusa din 1937 la Hidromecanica si desfiintata in 1960. In triunghiul de cale ferata din centrul imaginii, latura din stanga jos a devenit, fireste, Grivitei, cea superioara strada Octombrie Rosu (Emil Racovita), iar cea din dreapta a supravietuit o vreme ca strada fara nume (inca mai era prezenta pe hartile din 1985).

Legat de harta de mai jos, intrebarea mea este: ce autogara exista pe Balcescu, in perimetrul Cazarmei?


Attachments:
Brasov195x.jpg
Brasov195x.jpg [ 105.75 KiB | Viewed 12663 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Nov 2009 13:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
AlexD wrote:
Cladirea Tunele SA este singura bucata care a mai ramas din vechea gara?

Alte cladiri ramase in picioare care mai amintesc de vechea linie de tren sunt cea de pe B-dul Victoriei, dintre blocurile Dacia, in care erau (sper sa nu ma insel) telefoanele CFR, si cea de la Onix (dinspre blocul turn), care era un canton. Printre blocurile din perimetrul Harman - Victoriei - Garii au mai ramas cateva case orientate dupa vechea linie.

Mai jos am pus traseul liniei cu ceva vreme inainte de desfiintare. Se observa si linia de tramvai redusa din 1937 la Hidromecanica si desfiintata in 1960. In triunghiul de cale ferata din centrul imaginii, latura din stanga jos a devenit, fireste, Grivitei, cea superioara strada Octombrie Rosu (Emil Racovita), iar cea din dreapta a supravietuit o vreme ca strada fara nume (inca mai era prezenta pe hartile din 1985).

Legat de harta de mai jos, intrebarea mea este: ce autogara exista pe Balcescu, in perimetrul Cazarmei?


1. Cladirea "Tunele" este relativ recenta (cca. 1928). Cea a Centralei Telefonice CFR (Victoriei 8, fosta Crisana 52) este si mai noua (cca. 1947). Mai exista din vechea gara si fosta cladire a birourilor primului depou, cu parter si etaj (construita in 1873), devenita sediu al PECO (Petrom), in spatele CEC (Harmanului 13B). De asemenea mai exista doua cladiri in spatele Scolii 19, pe Aleea Lacramioarelor. Pana in perioada 1977-1979 se pastrasera inca aproape toate cladirile vechiului complex feroviar, inclusiv ale garii, printre blocuri. Blocurile de pana atunci fusesera in asa fel amplasate incat sa se evite pe cat posibil demolarea cladirilor CFR, doar liniile fiind dezafectate.

2. Linia "tramvaiului" a fost scurtata la Hidromecanica in vara 1938.

3. Cealalta ramura a racordului delta catre gara de marfuri nu a fost propriu-zis o strada; ea apare pe harta din 1985, dar era deja obturata din 1974 de blocul din Str. Mircea cel Batran nr. 39 si de celelalte blocuri din noua strada a Armoniei.

4. Autogara de pe Balcescu a fost autogara RATA / IRTA (fosta si a "Autobuselor CFR"). In 1960/61 s-a mutat la Hidromecanica iar in 1962 la gara noua. Pe Balcescu, autogara nu a functionat in perimetrul Cazarmei, ci in piateta de la intersectia Balcescu-Politehnicii-Castelului. Sediul IRTA a fost pe Castelului in cladirea unde acum e Universitatea, iar autobuzele stationau peste tot in jur, pana in Balcescu si chiar in spatele Liceului Unirea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Nov 2009 01:42 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Are cineva Monografia serviciului de transport public de calatori in municipiul Brasov scoasa prin 2005-2006? M-ar fi interesat de acolo o scanare a hartii cu statiile de tramvai vechi (Bartolomeu-Sacele) si a celei cu Brasovul in 1937, la o rezolutie rezonabila (300-600 dpi).

Intr-o vreme in care existau in Brasov doar doua linii de autobuz (dupa 1925 dar inainte de 1937, cand erau 5), traseul acestora era urmatorul:

LINIA 1 - Piata Prundului - Gara Mare: Piata Unirii (Prundului) (o. m. 5) - Liceul Saguna (facultativa) (o. m. 1) - Spitalul civil [dermato-venerice] (o. m. 1) - Piata Libertatii [Sfatului] (o. m. 4) - Targul Graului [Pta Sfatului, latura cu CECul] (o. m. 1) - Str. Portii [Republicii] (Cofetaria Flagner) (o. m. 1) - Hotel Coroana (o. m. 3) - Piata Spitalului Militar [Teatrului] (o. m. 1) - Str. Agriselor (o. m. 1) - Str. Fantanei [15 noiembrie] Siguranta (facultativa) (o. m. 1) - Str. Fabricei (Vama) [Castanilor] (o. m. 1) - Corpul 5 Armata [Tribunalul] (o. m. 1) - Firma Schiel [Hidromecanica] (o. m. 1) - Str. Magaziei [posibil Rosiorilor sau Bihorului] (o. m. 1) - Str. Barsavia (facultativa) [posibil Toamnei] (o. m. 1) - Gara Mare (o. m. 5)

LINIA 2 - Piata Prundului - Gara Bartolomeu: Piata Unirii (Prundului) (o. m. 5) - Liceul Saguna (facultativa) (o. m. 1) - Spitalul Civil (o. m. 1) - Piata Libertatii (o. m. 4) - Str. Principele Carol [Muresenilor] (Transilvania) (o. m. 1) - Cinema Apollo [Arta] (facultativa) (o. m. 1) - Str. Avram Iancu (Bisericii Romane) (o. m. 1) - Str. Crucii [Nicopole] (o. m. 1) - Str. Scolii (o. m. 1) - Str. Baltilor (Morilor) (o. m. 2) - Gara Bartolomeu (o. m. 5)

o. m. = oprire maxima, exprimata in minute

In autobuze nu era permisa urcarea a mai mult de 15 pasageri, taxatorul avand obligatia sa anunte cu o tablita in exterior faptul ca masina este plina. De asemenea, erau interzise scuipatul, fumatul, convorbirile cu soferul, si transportarea de bagaje voluminoase in interior sau pe aripi (banuiesc ca e vorba de aripa rotilor, care pe atunci era in afara).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Nov 2009 04:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Str. Magaziei = Bihorului (incepea din Harmanului)
Str. Baltilor = Carierei
Str. Barsavia nu a existat, "Barsavia" a fost un nume de firma din zona respectiva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 19:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48645
470


Attachments:
IMG_0466.JPG
IMG_0466.JPG [ 105.44 KiB | Viewed 13320 times ]
IMG_0467.JPG
IMG_0467.JPG [ 108.79 KiB | Viewed 13320 times ]
IMG_0557.JPG
IMG_0557.JPG [ 93.88 KiB | Viewed 13320 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 04:37 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Am gasit pe fototeca online a comunismului romanesc (cota 171/1977) o poza cu Nicolae si Elena Ceausescu intr-un autobuz/troleibuz. Ce model este? Nu stiam ca si pe atunci erau curele atarnate pe bari.


Attachments:
File comment: Vizita de lucru a lui Nicolae Ceauşescu împreună cu Elena Ceauşescu şi alţi conducători de partid şi de stat, în judeţul Braşov. La expoziţia de la Întreprinderea de Autocamioane, care reuneşte ultimele creaţii ale întreprinderii braşoven
NeaNicuTroleu.jpg
NeaNicuTroleu.jpg [ 151.2 KiB | Viewed 13629 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 17:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
AlexD wrote:
... o poza cu Nicolae si Elena Ceausescu intr-un autobuz/troleibuz. Ce model este? Nu stiam ca si pe atunci erau curele atarnate pe bari.
Este un DAC 117. Curelele erau din plastic (armat cu fibra de sticla?), nu din piele ca la MAZ-uri), si au aparut inca de pe vremea Roman-urilor, daca nu ma insel.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 01:36 
Curelele dispareau mai repede decat se putea. De multe ori acestea erau taiate de soferi odata cu desprinderea ciocanelelor de spargere a geamurilor in caz de accident! De asemenea multe aeroterme pt aer cald erau desfacute pt a nu fi distruse sau chiar furate! Din poza pe care o vad cred ca este un vehicul de an 1985! S ar putea sa ma insel insa scaune cu melamina alba apar in Sibiu la generatia articulatelor 250-305! Ce este insa interesant este faptul ca pe partea stanga exista doar un rand cu scaune pt o singura persoana, ceea ce eu nu mi aduc aminte sa fi existat! Memoria mi poate juca feste, eu fiind pe atunci inca relativ tanar! Ce mi se mai pare este faptul ca modelul usilor (deschise) este tot cel vechi, rama fiind mai groasa!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 04:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Daca titrarea pozei este corecta (foarte multe imagini de pe acel site au titlurile gresite din pacate), atunci ocazia ca Ceausescu sa viziteze un DAC 117 in curtea I.A.Bv. nu prea ar putea fi decat undeva prin primavara 1979, cand prototipurile de DAC 112 UDM si 117 UDA au fost cateva luni in probe in Brasov. Intreprinderea de Autocamioane facea parte din aceeasi centrala industriala ca si Autobuzul si de exportarea produselor se ocupa aceeasi intreprindere de comert exterior din Brasov (Autoexportimport), iar de testarea prototipurilor se ocupa ICPAT Brasov. Este posibil deci ca acest DAC sa fie unul dintre prototipuri. De aceea pot apare caracteristici ciudate. Nu mai tin minte sigur daca DAC 117 UDA fabricate in 1979-1980 aveau acel rand singular de scaune, dar imi amintesc din Bucuresti, unde erau mai multe si am avut ocazia sa merg mai des cu ele, ca era ciudat de mult spatiu in salon in apropierea burdufului, cam ca la Ikarus 280. Daca n-ar fi fost ceva noutate nu s-ar fi pozat Ceausescu in el.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 20:21 
Brassovia wrote:
...nu prea ar putea fi decat undeva prin primavara 1979...

Va rog sa ma corectati daca gresesc, dar dupa dispunerea barelor din tavan, inclin sa cred ca este un vehicul "scund", ceea ce ii da dreptate lui Radu privind datarea fotografiei. Mai mult, atat troleibuzele cat si autobuzele DAC 11x scunde au avut acelasi model de usi precum predecesoarele lor "inalte". Totusi, eu unul sunt mai curios daca e vorba de un autobuz sau de un troleibuz...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 20:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48645
cb wrote:
Brassovia wrote:
...nu prea ar putea fi decat undeva prin primavara 1979...

Va rog sa ma corectati daca gresesc, dar dupa dispunerea barelor din tavan, inclin sa cred ca este un vehicul "scund", ceea ce ii da dreptate lui Radu privind datarea fotografiei. Mai mult, atat troleibuzele cat si autobuzele DAC 11x scunde au avut acelasi model de usi precum predecesoarele lor "inalte". Totusi, eu unul sunt mai curios daca e vorba de un autobuz sau de un troleibuz...


Nu era un vehicul scund. Acele vehicule nu au avut conformatia usilor asa cum este cea din poza (distanta mai mare intre cadrul de metal si geam). In plus, toate geamurile se pot deschide, ceea ce nu se intampla la vehiculele scunde (din economie, unele geamuri nu aveau dispozitive de deschidere).
Cred ca e vorba de un autobuz, pt. ca nu se vede ca ar exista lada de contactori in fata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 01:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Barele erau mai aproape de tavan (asemanator cu seriile scunde) tocmai pentru ca la primele serii au existat curelele acelea ca la Roman, apoi s-a renuntat la ele definitiv. Sigur ca e autobuz, nu avea cum sa fie troleibuz expus la Brasov. Intreprinderea "Autobuzul" nu a probat niciodata troleibuze la Brasov, doar la Bucuresti, Timisoara si Constanta. Or Ceausescu nu intra decat in produse prototip sau unicat, nu in vehicule de serie deja rulate. Dupa cum vedeti, omul contempla articulatia, deci e clar ca asta era noutatea. Datare 95% certa: sfarsit an 1978 - prima jumatate an 1979.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 01:58 
Silviu zice bine. Eu cred insa ca este un model de export al ultimei generatii inalte, adica un 1985 sau 1986. M as apropia mai mult de 85 din cauza formatului usilor. Totodata melamina alba este folosita abia de prin 85, nu mi aduc aminte ca la DACurile albastre sau cele rosii venite de la Bucuresti sa fi avut melamina alba. Bara de sustinere este atipica si de aceea cred ca este pt export. Intr adevar distanta dintre bara si tavan este mica insa acest troleibuz nu este scund daca aruncam o privire asupra distantei de vreo 10cm intre rama geamului si tavan (la cele scunde distanta era cvazi-inexistenta si dadeai m ai usor cu capul de tavan- nu e cazul la vehicului din imagine si totodata geamurile erau mai mici). Totodata bara are si acele manere care in tara nu s au prea folosit (sau au fost eliminate inca de la inceput)! De asemenea scaunul de o singura persoana de pe partea dreapta inainte de burduf, nu mi aduc aminte sa fi existat! Semnalizatoarele ovale montate in interiorul bordufului apar insa doar la generatia troleibuzelor scunde, adica 88-89! Daca vehiculul ar fi fost pt export atunci nu mi explic existenta melaminei la scaune si nu tapiteria cu burete :) Cred ca este o strutzo-camila folosita doar pt prezentare la TIB acest model fiind imbunatatit in mod exagerat pt marea vizita, asa ceva neexistand in realitate sau fiind o editie f limitata. Daca este troleibuz sau autobuz nu ne putem da seama din aceasta poza


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 02:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
A existat un troleibuz DAC 117 atipic la Brasov, dar acesta era scund (# 45). In mod clar provenea de la vreo expozitie, probabil refuzat la export. Avea o schema de culoare total originala, iar caseta de linie din fata nu era curbata pe latura de sus, ca la scunde, ci era absolut rectangulara, dar mult mai putin inalta. In rest, nu s-au adus troleibuze la Brasov, doar pentru ca sa le viziteze Ceausescu. Autobuze prototip au fost insa in probe aici, veneau pe rotile lor, cu motorul lor. Era o complicatie prea mare sa tractezi un troleibuz doar pentru o vizita. Toate rationamentele le-am facut in ideea ca locatia e la Brasov, cum se spune pe site, dar nu le lipsesc nici titrarile gresite, deci am o intrebare:

- Cand au aparut mecanismele in cutie de PVC deasupra usilor? Nu cumva abia prin 1985, si atunci Radu are dreptate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 10:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48645
Brassovia wrote:
Cand au aparut mecanismele in cutie de PVC deasupra usilor? Nu cumva abia prin 1985, si atunci Radu are dreptate?

Ba da, atunci.

Troleibuzele din anii aceia aveau primele doua geamuri (din zona lazii de contactori) fara dispozitive de deschidere. Sunt convins ca acela e un prototip de autobuz, prezentat la vreun TIB. Am vazut gramezi de articole de presa cu poze din alte orase.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 13:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Posibil sa fie autobuzul cu motor supraalimentat de 240 CP. Asta ar explica si numarul mai mare de calatori in picioare asigurat. Cam la mijlocul anilor 80 s-au testat si introdus motoarele turbo. Parca era undeva pe forum o poza din exterior a acelui model, am crezut ca am salvat-o dar n-o gasesc, ca sa facem comparatia la ferestre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 13:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48645
Brassovia wrote:
Posibil sa fie autobuzul cu motor supraalimentat de 240 CP. Asta ar explica si numarul mai mare de calatori in picioare asigurat. Cam la mijlocul anilor 80 s-au testat si introdus motoarele turbo. Parca era undeva pe forum o poza din exterior a acelui model, am crezut ca am salvat-o dar n-o gasesc, ca sa facem comparatia la ferestre.


In topicul "Autobuze".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 19:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48645
190 in anul 1994.

Foto: Sludge Gulper.


Attachments:
190 -2b.JPG
190 -2b.JPG [ 362.8 KiB | Viewed 13275 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Feb 2010 16:46 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Cateva troleibuze si autobuze surprinse in 2006 (cred):


Attachments:
Troleibuz1.jpg
Troleibuz1.jpg [ 88.45 KiB | Viewed 13068 times ]
Troleibuz44-5.jpg
Troleibuz44-5.jpg [ 78.05 KiB | Viewed 13068 times ]
Troleibuz97-1.jpg
Troleibuz97-1.jpg [ 107.49 KiB | Viewed 13067 times ]
Livada1.jpg
Livada1.jpg [ 108.44 KiB | Viewed 13068 times ]
Maz31.jpg
Maz31.jpg [ 117.77 KiB | Viewed 13067 times ]
Maz36.jpg
Maz36.jpg [ 95.61 KiB | Viewed 13068 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Mar 2010 20:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Un DAC-ROMANIA 112 E din generatia 1977-78 in Piata 23 August (Piata Sfatului)


Attachments:
Piata 23 August.jpg
Piata 23 August.jpg [ 100.2 KiB | Viewed 12607 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Mar 2010 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Rasfoind o carte mai veche, am dat peste acest bilet. Nu cunosc prea multe informatii despre el, dar poate ne ajuta Brassovia mai mult.


Attachments:
P3284432 (Medium).JPG
P3284432 (Medium).JPG [ 67.53 KiB | Viewed 12533 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Mar 2010 21:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
SPA29 wrote:
Rasfoind o carte mai veche, am dat peste acest bilet. Nu cunosc prea multe informatii despre el, dar poate ne ajuta Brassovia mai mult.

Este un bilet rosu, valabil pe liniile de autobuz (o calatorie = 1,25 lei), din perioada 198x-1990. Pentru troleibuze erau bilete verzi cu valoarea de 1,10 lei, iar pentru tramvai erau bilete portocalii cu valoarea de 1 leu. Aceste preturi erau direct proportionale cu cheltuielile de exploatare ale celor trei tipuri de mijloace de transport.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 May 2010 22:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Un filmulet despre care s-a mai vorbit pe forum. Dateaza din februarie 1969. In acea vreme existau in circulatie in Brasov: doar un tip de troleibuz, cinci tipuri de autobuze normale si doua tipuri de autobuze deschise, realizate prin carosare de camioane.

http://www.britishpathe.com/record.php?id=73235

Se vad de pe terasa Casei Armatei doua troleibuze TV 2E, unul pregatindu-se sa faca stanga de pe bulevard spre centru (putea fi pe linia 1, 3, sau 4) si unul venind dinspre Bartolomeu (pe linia 5, 9 sau 9 barat). De asemenea, se vede indepartandu-se un autobuz Skoda 706 RTO, pe linia 11. In acea vreme si linia 11 (precursoare a actualei 6) oprea in statie la Telefoane, deci de abia pornea de la Livada Postei si iarasi avea statie. Statiile dese asigurau o buna acoperire a zonei centrale si confort sporit pentru cei mai putin dornici sa parcurga mari distante pana la statie.

In imaginile luate din fata hotelului, se vede de aproape un alt autobuz Skoda 706 RTO, pe linia 11. In stop-cadru se poate citi chiar numarul traseului de pe placa indicatoare. Textul complet era dupa cum urmeaza. In stanga placii era numarul "11", iar deasupra cu litere foarte mici cuvantul "LINIA" (toata aceasta parte era vopsita cu rosu). In restul placii, pe trei randuri, era scris cu negru itinerarul: PARCUL PRIETENIEI / HIDROMECANICA / CART. ST. ROSU III. Se distinge bine si emblema "Skoda" de pe botul autobuzului.


Attachments:
RUMANIAN SONG FESTIVAL-1969-01.jpg
RUMANIAN SONG FESTIVAL-1969-01.jpg [ 109.61 KiB | Viewed 12386 times ]
RUMANIAN SONG FESTIVAL-1969-02a.jpg
RUMANIAN SONG FESTIVAL-1969-02a.jpg [ 144.61 KiB | Viewed 12388 times ]
RUMANIAN SONG FESTIVAL-1969-02b.jpg
RUMANIAN SONG FESTIVAL-1969-02b.jpg [ 100.82 KiB | Viewed 12385 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Aug 2010 10:58 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Un TV 2E in fata la Modarom.
Sursa fotografiei www.comunismulinromania.ro


Attachments:
Modarom.jpg
Modarom.jpg [ 67.94 KiB | Viewed 12079 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Sep 2010 18:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48645
Gara Brasov (anii '60).

Foto: http://orasulmemorabil.ro


Attachments:
gara bv.jpg
gara bv.jpg [ 88.22 KiB | Viewed 11989 times ]
gara-1m.jpg
gara-1m.jpg [ 282.01 KiB | Viewed 11988 times ]
GaraIarna-m.jpg
GaraIarna-m.jpg [ 299.67 KiB | Viewed 11985 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 456 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group