TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 15 Oct 2019 14:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 456 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 15:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Peste tot in lume, inclusiv in Romania dinainte de haos, s-a preferat ca in centrele istorice sa nu fie amplasati stalpi, din motive de pastrare a ambiantei caracteristice altor epoci.
Mai este o problema: in momentul in care s-ar folosi din nou traversee pentru diverse utilitati, e necesar ca acestea sa fie gandite in primul rand prin prisma aspectului functional si estetic, nu al economiei de sarma, cum a fost odinioara. Normal ar fi acum, daca teoretic am intrat in UE, sa intram si practic, reglementand si acest aspect in conformitate cu experienta tarilor mai dezvoltate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Mar 2008 00:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
De amintit ca, inainte de fabricarea in regie proprie a primelor macaze electrice cu comanda (care aveau cate un electromagnet pentru fiecare fir!), inscrierea pe ramificatia dorita se realiza cu ajutorul unui angajat vesnic prezent in intersectie, care muta troleele de pe un fir pe altul in timp ce troleibuzul stationa.

Macazurile electrice au avut toate, pana in anii 80, o cutie de semnalizare anexa, care avea doua lampi cu forma de sageata orientate corespunzator alcatuirii ramificatiei si colorate diferit, care ofereau soferului informatia despre pozitia macazului. Astfel acesta putea verifica daca nu cumva a ratat actionarea macazului. Cutia de semnalizare reamintea totodata soferilor neatenti sau mai proaspat incadrati si care este directia implicita pe care era setat macazul, directie care coincide cu fluxul cel mai mare de vehicule.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 08:56 
Ma surprinde faptul ca in Brasov existau si alte elemente de prindere fata de cele actuale care, din punctul meu de vedere, unicizeaza reteaua din Brasov.
Interesant este faptul ca astazi(cat si in ultimii ani) in Brasov erau doar elementele rotunde de distins, fata de orase gen Cluj, Bucuresti, Constanta(din cele cu retea mai veche) unde se pot distinge pana astazi cleme de prindere ca cele din prima poza. O alta particularitate pe care am vazut o doar la Brasov este clema de prindere a retelei in curba.Pana in ultimii ani se mai putea distinge inca in curba de la maternitate si sus in schei, acest model de ancore duble care erau distantate si tinute paralel de acel metal care tinea elementele curba.Aceasta particularitate a mai fost adoptata in Sibiu insa fara acel metal de directionare paralel a ancorelor ce tineau elementele curba(in Sibiu s a luat decizia de a se introduce retea dupa modelul Brasov- a se vedea atat elementele de prindere initiale rotunde, consolele indoite care existau initial, macaze cu o sigura sanie de comanda, si elemente curba duble).
Nu inteleg in schimb, in cea de a 2 a poza, prezenta la primul element curba a 2 cabluri ce sunt prinse de elementele curba respectiv retea)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 14:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Si pe mine m-a surprins faptul ca inainte au existat aceste cleme de prindere, nu mi le mai aduceam aminte. Au fost utilizate doar pe tronsonul primei linii (1) si in garajul vechi. Cert este ca dupa aceea nu s-au mai folosit, probabil pentru a se economisi izolatorii de pe traversee (noile butoane de prindere avand in acelasi timp si rol de izolator, dar nepermitand o mobilitate sporita a firului, necesara pentru preluarea dilatarilor sezoniere sau altor tensiuni acumulate).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 15:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Mi-aduc aminte ca intre bulevardul Garii (dinspre Rulmentul, spre Centru) si bulevardul Grivitei (Onix) au existat prinderi pe console asemanatoare sistemului Kummler -Matter: clemele de prindere a firului contact erau sustinute direct de consola prin intermediul unor sirme (traversee mici, zincate) cu izolatori pe ele). Acest sistem era foarte raspindit in Constanta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 15:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Silviu Sintea wrote:
Mi-aduc aminte ca intre bulevardul Garii (dinspre Rulmentul, spre Centru) si bulevardul Grivitei (Onix) au existat prinderi pe console asemanatoare sistemului Kummler -Matter: clemele de prindere a firului contact erau sustinute direct de consola prin intermediul unor sirme (traversee mici, zincate) cu izolatori pe ele). Acest sistem era foarte raspindit in Constanta.


In portiunea despre care e vorba, reteaua a fost mutata pe console cu ocazia largirii strazii 13 Decembrie, in anul 1971-72. E posibil sa se fi pastrat o serie de elemente de dinainte, cand cred ca reteaua era suspendata de traversee, la randul lor prinse de stalpi (cam in genul cum se prezinta tronsonul dintre cap linie Rulmentul si (fosta) Baza de troleibuze. Cam in ce an ati observat acele prinderi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 16:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Sper sa nu ma insele memoria, cred ca in anul 2000.

Doar in Constanta am mai vazut acel sistem de suspendare a retelei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 22:38 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Harta traseelor in Brasov prin 1984-1985 cand autobuzul era frate cu troleul.


Attachments:
Bv1984-85.jpg
Bv1984-85.jpg [ 274.51 KiB | Viewed 13314 times ]
BV1984-85.zip [3.18 MiB]
Downloaded 583 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 23:55 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
Brassovia wrote:
O imagine a fostei retele de troleibuze spre Triaj, aproape de Hidromecanica, la inceputul strazii Harmanului (zona demolata din 1987), surprinsa candva in perioada 1959-1974. Se remarca prezenta incredibila a unor elemente de prindere care ar putea fi considerate si astazi" moderne".
Intre timp, s-a renuntat la acestea.

De amintit ca, inainte de fabricarea in regie proprie a primelor macaze electrice cu comanda (care se vede ca aveau cate un electromagnet pentru fiecare fir!), inscrierea pe ramificatia dorita se realiza cu ajutorul unui angajat vesnic prezent in intersectie, care muta troleele de pe un fir pe altul in timp ce troleibuzul stationa.

LATER EDIT. Pentru cei mai tineri: macazurile electrice au avut toate, pana in anii 80, o cutie de semnalizare anexa, care avea doua lampi cu forma de sageata orientate corespunzator alcatuirii ramificatiei si colorate diferit, care ofereau soferului informatia despre pozitia macazului. Astfel acesta putea verifica daca nu cumva a ratat actionarea macazului. Cutia de semnalizare reamintea totodata soferilor neatenti sau mai proaspat incadrati si care este directia implicita pe care era setat macazul, directie care coincide cu fluxul cel mai mare de vehicule.


Din cate stiu, una din ultimele cutii de semnalizare cu lampi (bineinteles, nefolosite in ultima perioada) a rezistat pana la "momentul 2006" la unul din macazele care precedea capatul de linie Poarta Schei. O alta a zacut pe unul din stalpii de beton care existau in actualul "parc" din Centrul Civic si care, inainte de redesenarea zonei, sustinea reteaua de pe strada Harmanului si marca macazul de la intersectia cu Bul. Victoriei. Era o adevarata mostra de istorie recenta a Brasovului. Mai ales ca un ochi avizat sesiza cateva borduri care marcau exact capatul rondului axial de pe Bulevardul Victoriei. In prezent, stalpul nu mai este in picioare, iar bordurile nu mai sunt vizibile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008 23:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
rosetti61 wrote:
Harta traseelor in Brasov prin 1984-1985 cand autobuzul era frate cu troleul.

Aceasta harta a aparut in 1985, dar traseele de autobuze 12, 13, 14, 17, 19, 21, 26, 35, mentionate pe harta, deja nu mai existau, iar duminicile mai circulau doar 18, 20, 23, 28 barat si 31. De asemenea, pe liniile 14 barat, 15, 15 barat, 22, 28, 34 se executau doar cateva curse la intrarea/iesirea din schimburile de lucru. Deci troleibuzul devenise frate mai mare al autobuzului... :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 00:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
@ andreiashu:
Corecta observatia cu ultimele cutii de semnalizare la macazuri. Mi-am dorit sa salvez cumva cutia din Centrul Civic, dar nu aveam cum sa urc pe stalp. Pacat de ea, i-ar fi stat bine in Muzeu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 May 2008 00:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Autobuze TV 20 U la Brasov

Autobuzele TV 20 U si TV 20 R au inceput sa se fabrice la Uzinele Autobuzul la sfarsitul anului 1968, fiind un model imbunatatit al venerabilului TV 2. Fata de acesta, noul autobuz avea o inaltime sporita, suprafetele ferestrelor mult mai mari, design usor mai elaborat al caroseriei. Desi motorul era in principiu acelasi (celebrul SR de 140 CP pe benzina), totusi sunetul sau era diferit la TV 20, fata de predecesorul acestuia, in sensul ca avea o tonalitate mai deschisa (cam cum ar fi vocala "e" fata de vocala "u"). Ca si in cazul vechilor TV-uri, dupa putin timp de exploatare, incepea harbuirea, la motor aceasta fiind sesizabila prin aparitia sunetului de tip "spart", dublat de un muget ragusit, asociat pierderii unei importante parti din puterea nominala. In conditii de incarcare moderata si pe drum drept, TV 20 avea totusi calitati dinamice vizibil imbunatatite, fiind chiar mai iute in anumite situatii decat urmasul sau diesel, Roman 109 RD (135 CP licenta Saviem). Ultimele TV 20 s-au livrat din uzina in prima parte a anului 1975.

Dupa stiinta mea, singurele orase care nu au avut deloc in dotarea transportului local TV 20 U au fost Bucuresti si Constanta, care in acel timp au beneficiat de inlesnirea de a achizitiona doar diesel-uri din import.

La Brasov, primele TV 20 U au aparut in circulatie prin luna februarie a anului 1969, pe liniile 12 si 10 (devenita in 1981 linia 34). Este greu de precizat cate au fost in total livrate, dar cea mai probabila cifra se apropie undeva de 115. In 1969, s-au livrat 27 de autobuze, dar din cate imi amintesc cel putin doua au fost din modelul TV 71 R, restul putand fi doar TV 20 U. Dificultatea consta si in faptul ca mai mult de jumatate din autobuzele TV 20 U ale ITBv au fost trecute in proprietatea Autobazei 2 calatori ITA Brasov, la 1 ianuarie 1975, mai apoi fiind transferate altele si catre orasul Sf. Gheorghe (si Fagaras?), in doua randuri.
Casarea autobuzelor TV 20 U ale ITBv a inceput in iarna 1974-1975 si s-a incheiat la inceputul anului 1981. Disparitia lor a insemnat totodata si disparitia motorului pe benzina la autobuze. Fata de diesel, motorul pe benzina avea o sonoritate calda, pe care nu o poti descrie celor care nu au cunoscut-o, dar care iti ramane intiparita in memorie pe viata.

Ca o ciudatenie, amintesc in final ca TV 20 U nu au fost niciodata folosite pe linia 20 (spre Poiana Brasov), in ciuda faptului ca pana in 1973 au mai circulat ocazional pe acest traseu autobuze mai vechi de tip TV 2 U, dar si de tip TV 7 si TV 71 R. De asemenea, caseta indicatoare de linie, din fata, nu a fost niciodata folosita (la fel ca si la TV 2 U). Exista un mic suport metalic pe bord unde se introduceau placi de sticla cu numerele traselor, iluminate din interior la franare, odata cu lampile de stop din spate. Totusi, a existat cel putin o exceptie, un autobuz al coloanei Sacele avea scris cu vopsea pe caseta "21".

La vremea respectiva nu am regretat deloc disparitia TV-urilor, cu mirosul lor de benzina omniprezent, scaunele din spate infierbantate de la motor si rugina care facea ravagii inca din primul an de viata. Acum insa, privind retrospectiv, imi dau seama ca erau, ca marketing, exact ce-si putea permite societatea noastra la acel moment, fara a face din transportul in comun un produs greu accesibil ca pret. Frecventele foarte dese pe traseu, posibilitatea de transbordare rapida intre linii si interconectarea cu reteaua preoraseneasca sub acelasi operator erau avantaje mult mai importante, care faceau mai putin deranjanta calitatea vehiculelor in sine. Aglomeratia era insa foarte neplacuta, dar facea parte din cotidian. In mare parte era insa compensata de faptul ca majoritatea calatorilor erau politicosi si de bun simt la Brasov. Dau ca exemplu numai faptul ca banii pentru bilet se transmiteau fara probleme din mana in mana pana la taxatoare, si nu de putine ori era vorba de o combinatie de 4 monede foarte mici (3 de 15 bani si una de 5 bani = 50 bani)...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 15:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Intrucit existau mesaje disparate in alte topice, am mutat pozele potrivite in acest topic.

186, 228, 49 -Schei.


Attachments:
186.JPG
186.JPG [ 61.82 KiB | Viewed 13265 times ]
228.JPG
228.JPG [ 52.04 KiB | Viewed 13265 times ]
49.JPG
49.JPG [ 48.77 KiB | Viewed 13265 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 15:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Remember 1974.


Attachments:
Brasov 1974-1.JPG
Brasov 1974-1.JPG [ 170.41 KiB | Viewed 13257 times ]
Brasov 1974-2.JPG
Brasov 1974-2.JPG [ 417.47 KiB | Viewed 13258 times ]
Brasov 1974-3.JPG
Brasov 1974-3.JPG [ 123.75 KiB | Viewed 13257 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 16:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Iata un tablou pe care-l gasiti in sala de asteptare cls. I a garii Ludus:


Attachments:
Brasso-Ludassi.JPG
Brasso-Ludassi.JPG [ 496.93 KiB | Viewed 13253 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 16:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Din arhiva personala.


Attachments:
Old Brasov.JPG
Old Brasov.JPG [ 187.21 KiB | Viewed 14037 times ]
anul1963.JPG
anul1963.JPG [ 345.16 KiB | Viewed 14037 times ]
162 Gara Brasov.JPG
162 Gara Brasov.JPG [ 34.34 KiB | Viewed 14037 times ]
Vedere Brasov 050317.jpg
Vedere Brasov 050317.jpg [ 329.2 KiB | Viewed 5489 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 21:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Silviu Sintea wrote:
Remember 1974.


Cateva observatii cu privire la ghidul din 1974, in privinta traseelor de transport in comun

De fapt, lista traseelor este valabila pentru anul 1971, nu 1974. Nu este vina autorilor, ci se datoreaza faptului ca la acea vreme o lucrare de acest gen statea cam 2 ani in editura si poligrafie pana aparea, fiind greu de facut actualizari in acel rastimp (totul trebuia sa treaca din nou si prin cenzura).

Mai exista si unele omisiuni sau greseli in lista.

- Linia de troleibuze 9 barat nu figureaza cu traseul corect, care era deja de mult timp modificat definitiv pe la gara, pe Bd. Victoriei (a nu se confunda cu devierea temporara pe acelasi traseu a liniilor 2, 7, 9). Linia 7 a revenit in cursul anului 1972 pe 13 Decembrie, desi se parea initial ca va ramane cu traseu definitiv pe Victoriei-Toamnei.
- Lipsesc din lista liniile de autobuze 13 (Gara-Plevnei-SETAU), 15 (Piata Unirii-Lunga-SETAU) si 16 (Piata Unirii-Mihai Viteazul-Stadionul Tineretului).
- Lipsesc liniile de autobuze de ranforsare 8R (Gara-Saturn), 10 barat (Livada Postei-Vlahuta-Uzina 2), 11E (Fabrica de Stofe-Carpatilor-Saturn-Fabrica de Stofe) si 17 barat (Livada Postei-Calea Bucuresti-Strand Noua). Acestea circulau numai in zile de lucru la primele ore ale diminetii.
- Linia 47 (Brasov-Sohodol) apare in mod eronat ca fiind 41. Aceasta eroare a aparut si in alte ghiduri. Linia 41 avea insa traseul Sacele-Preventoriu Santuri (Bradet).
- Sunt omise toate liniile externe de autobuze ITB care nu plecau din Brasov, desi ghidul se doreste a fi judetean, nu numai al orasului Brasov. Acestea erau destul de numeroase: 24i, 25, 50 (in Predeal); 41, 42, 48 (in zona Sacele); 36, 45 (in zona Vulcan); 34, 37, 43, 44, 46, 49 (in zona Moeciu);26i si 26b (in Codlea); 27i (in Rasnov); 38, 39, 39b (in zona Zarnesti).
- Lipsesc liniile de noapte de la acea vreme: 1, 21, 22, 22b.

In privinta amplasamentului autogarii ITB (precizat in ghid pe Str. Aurel Vlaicu), de fapt aceasta era in fosta gara CFR Brasov-Suburbiu. Aceasta ocupa portiunea de azi din Bd. Grivitei, imediat la sud de intersectia cu Str. Plevnei si Aurel Vlaicu.

De remarcat ca in cursul anului 1972, au aparut noile linii de troleibuz 6 (Saturn-Str. Lunga-Bartolomeu) si 8 (Saturn-Gara-Rulmentul), vechea linie 6 disparand astfel. In 1973 a aparut apoi si actuala linie de autobuz 22, precum si traseul sezonier 28E (Brasov-Zarnesti-Plaiul Foii).

In rest, informatiile sunt OK.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Mai gasim cite ceva...


Attachments:
Brasov.JPG
Brasov.JPG [ 402.26 KiB | Viewed 14165 times ]
detaliu TV..JPG
detaliu TV..JPG [ 331.48 KiB | Viewed 14165 times ]
detaliu 2.JPG
detaliu 2.JPG [ 324.83 KiB | Viewed 14167 times ]
detaliu 3.JPG
detaliu 3.JPG [ 332.39 KiB | Viewed 14166 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
In anii 60, era o traditie in a surprinde in imaginile oficiale vehicule de transport in comun in exercitiul functiunii. Era o mandrie nationala faptul ca acest sector se afla in plina perioada de avant. Nu era doar propaganda, chiar s-au facut pasi uriasi in dezvoltarea transporturilor publice din Romania atunci. De aceea apar atat de frecvent vehicule in carti postale, carti de editura, albume etc.

Incepand din a doua parte a anilor 70, s-a intors totul la 180 grade. Reporterilor li s-a interzis practic sa mai fotografieze cadre in care sa apara in prim plan transportul in comun. Incepea marea criza.

Astazi...
Dar mai bine sa ramanem in trecut, si on-topic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Aug 2008 19:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Silviu Sintea wrote:
Mai gasim cite ceva...

In imaginea cu actualul sediu al Prefecturii, se vede ca reteaua de troleibuz avea forma de "S", cu curbura larga. Aceasta se datora existentei unui sens giratoriu in intersectia cu Str. Republicii si K. Marx (actulala I. Maniu). Poza e facuta in perioada 1959-1962, iar TV 2E care apare prezinta caracteristicile primelor modele livrate.

In ultima imagine (de detaliu) se poate vedea un autobuz Mao Tse-Dun circuland dinspre Darste spre Calea Bucuresti. Cel mai probabil era pe linia Sacele-Brasov, care pe atunci ajungea pana in zona parcului central din Brasov.

De remarcat:

1) Fata autobuzului nu mai prezinta caracteristicile initiale: farurile au fost coborate pentru a nu deranja ceilalti participanti la trafic, iar masca cromata a disparut complet. Se pare ca toate autobuzele MTD din tara au sfarsit prin a suferi cel putin aceste transformari.

2) Ce frumosi erau plopii (1934-2000)!... Simteai ca intri intr-un oras care se respecta. Intamplator sau nu, decaderea actuala a Brasovului a inceput exact din momentul taierii acestora.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ploaie torentiala
PostPosted: Sun 14 Sep 2008 00:07 
Offline

Joined: Fri 12 Sep 2008 09:57
Posts: 3
Location: Portland, OR
Din cind in cind la Brasov ploua bine de tot. Si de obicei, acesta e rezultatul. Pozele sint facute de tatal meu la data de 2 iulie 1983 intre orele 4 si 5 dupa masa. Dupa o ploaie torentiala, apa din "Izvorul lui Graft", poreclita si "Spurcata" de brasoveni, a dat pe afara, curgind pe Str. Gheorghe Baritiu si pe Poarta Schei. Poza e facuta la coltul strazii Gh. Baritiu cu Paul Richter (fosta Argesului). In imagini sint citeva trolebuze Dac si Roman, precum si autobuze Roman, Ikarus si un autocar Irannational. Tin minte si acum ca, datorita apei care a intrat peste tot (contactori, etc), citeva trolebuze erau "moarte", ceea ce a cauzat ambuteiajul din imagini.


Attachments:
159.JPG
159.JPG [ 367.38 KiB | Viewed 12594 times ]
71.JPG
71.JPG [ 339.92 KiB | Viewed 12592 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Sep 2008 00:19 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Inafara "raului" datorat ploii torentiale merita remarcate fonturile foarte mari cu care sunt inscriptionate numerele de parc pe vehicule. Inainte de 1989, toate (sau aproape toate) IJTL-urile veau fonturi de dimensiuni astronomice (mai putin ITB-ul care, si in perioada anilor '80 avea cifre minuscule). Ideea era buna, dar calitatea vopselei... depinde. Dupa Revolutie, la majoritatea regiilor, fonturile s-au micsorat...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Sep 2008 00:56 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Brasov,Constanta, Cluj aveau fonturi asa mari la numerele de parc, asemanatoare inscriptiilor de pe navele militare (acelasi font) Erau mai frumoase si dadeau un aer specific; si ITB a avut la un moment dat fonrui mari la numere de parc, pe Dac112, insa imposibil de descifrat - 582, de ex La fel si afisajele - pana sa descopere imprimanta - celebrele inscriptionari cu rosu/negru la traseu, nu stiu daca au existat la troleibuze inscriptionari cu albastru - imi amintesc de un 1 barat care era cu albastru, taiat de o bara rosie; odata cu venirea altor vehicule decat DAC au renuntat la vechiul tip de afisaj. Pacat ca orasul si-a pierdut din farmec odata cu disparitia unor retele de troleibuz din zona centrala. Alta amintire din Brasovul anilor 80 - la inceputul constructiei cartierului Racadau, un capat provizoriu al lui 31 se afla langa str. Carpenului - dupa prelungirea lui si a liniei 4N la actualul capat, a aparut ~1986 linia 31 barat pana la Castanilor - ambele linii au fost transformate succesiv in troleibuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Sep 2008 13:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Multumim mult pentru pozele exceptionale! Poate aveti si altele. Poze cu Ik4 la Brasov... Imi lipseau.

Later edit: bul. Lenin, anul 1962, www.orasulmemorabil.ro


Attachments:
Lenin.jpg
Lenin.jpg [ 129.22 KiB | Viewed 10939 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jan 2009 01:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
rosetti61 wrote:
Brasov,Constanta, Cluj aveau fonturi asa mari la numerele de parc, asemanatoare inscriptiilor de pe navele militare (acelasi font) Erau mai frumoase si dadeau un aer specific; si ITB a avut la un moment dat fonrui mari la numere de parc, pe Dac112, insa imposibil de descifrat - 582, de ex La fel si afisajele - pana sa descopere imprimanta - celebrele inscriptionari cu rosu/negru la traseu, nu stiu daca au existat la troleibuze inscriptionari cu albastru - imi amintesc de un 1 barat care era cu albastru, taiat de o bara rosie; odata cu venirea altor vehicule decat DAC au renuntat la vechiul tip de afisaj. Pacat ca orasul si-a pierdut din farmec odata cu disparitia unor retele de troleibuz din zona centrala. Alta amintire din Brasovul anilor 80 - la inceputul constructiei cartierului Racadau, un capat provizoriu al lui 31 se afla langa str. Carpenului - dupa prelungirea lui si a liniei 4N la actualul capat, a aparut ~1986 linia 31 barat pana la Castanilor - ambele linii au fost transformate succesiv in troleibuze.

Referitor la fonturile de numere de parc care apar in imaginile lui tri-met, inaintea acestora au mai existat o serie de fonturi tot uriase, insa care erau colorate si inscrise intr-un dreptunghi alb. Nu au durat mult.

Capatul din Valea Cetatii s-a aflat la inceput la intersectia V. Alecsandri/Tampei (1982), apoi s-a prelungit pe Tampei ceva mai incolo, apoi s-a mutat la intersectia cu Fragilor si abia cu putin timp inainte de introducerea troleibuzelor (1986) a ajuns unde este. Garajul si linia de serviciu de pe Str. Jepilor s-au construit mult mai tarziu (1999). In anul 1990 s-a deschis circulatia troleibuzelor pe Bd. Muncii, renuntandu-se la circulatia pe V. Alecsandri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Feb 2009 01:14 
Poze personale din august 2001.
Doua DAC-uri in zona Pietei Sfatului.


Attachments:
Brasov - 363 - aug2001.JPG
Brasov - 363 - aug2001.JPG [ 122.91 KiB | Viewed 12960 times ]
Brasov - 509 - aug2001.JPG
Brasov - 509 - aug2001.JPG [ 152.89 KiB | Viewed 12961 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Feb 2009 01:15 
Livada Postei - august 2001
Poza personala.


Attachments:
Brasov - LP - aug2001.JPG
Brasov - LP - aug2001.JPG [ 158.19 KiB | Viewed 12958 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Feb 2009 16:20 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Inainte de #70 care circula preponderent pe linia 1 era #67 care de asemenea circula tot pe linia 1 si provenea din primul lot. Iata schemele de culori ale tuturor 217E.
#60 crem cu rosu la trape
#61, #62 crem cu negru la trape
#63 - #69 crem cu albastru la trape
#70 - #71 gri cu bleumarin la trape
#72 - #74 crem cu albastru la trape
#75 crem cu verde la trape
#76 - #83 crem cu albastru la trape.
#108 crem cu albastru la trape
Nuantele de crem au fost diferite. Dupa cum se observa au fost loturi diferite si parerea mea este ca la Brasov au ajuns exemplare disparate din loturi mai mari care au fost vandute in alte orase (Bucuresti, Cluj, Constanta, Timisoara, Iasi, etc.). Altfel nu gasesc explicatia de ce de exemplu #60 si #75 au fost singurele 217E cu schema cu rosu respectiv cu verde.
De mentionat ca cele din seria dupa #70 aveau triunghiuri in culoarea de la trape dispuse in diverse zone ale caroseriei. Dar de acum totul este pura istorie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009 19:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Postez unde ii este locul fotografia cu troleibuzul DAC-ROMANIA cu nr. de inventar RATBv 50.


Attachments:
50.JPG
50.JPG [ 123.04 KiB | Viewed 12673 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Mar 2009 18:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
23 in anul 1994.

Foto: Sludge Gulper.


Attachments:
23 Brasov1994.JPG
23 Brasov1994.JPG [ 382.13 KiB | Viewed 12594 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 456 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group